Warszawa: Komunii udzielały kobiety! - zdjęcie
29.04.19, 09:11(fot. screen)

Warszawa: Komunii udzielały kobiety!

168

W parafii bł. Edwarda Detkensa (Kościół Pokamedulski) w Warszawie doszło do niecodziennego zdarzenia. Misjonarki z Brazylii złożyły kolejne przyrzeczenia zakonne. Na fotografiach udostępnionych w mediach społecznościowych widzimy, jak kobiety udzielają wiernym Komunii Świętej.

Do tej nietypowej sytuacji doszło w Niedzielę Miłosierdzia Bożego.

- Dziś nadzwyczajny dzień! Nasze misjonarki z Brazylii złożyły kolejne przyrzeczenia zakonne! Świętowaliśmy z nimi. :-) - czytamy

 

Post wywołał różne reakcje. Głos postanowił zabrać również Szymon Hołownia

- Czytam komentarze i coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że do totalnej laicyzacji w Polsce nie trzeba wcale żadnych „genderów” i innych liberalnych demonów, wystarczą sami polscy katolicy. Zwłaszcza tacy, jakich wyraźnie zassało pod ten post po zalinkowaniu na jakimś prawym albo tradsowskim portaliku czy profilu. - pisze publicysta

- A więc jeśli ważnie wyświęcony katolicki biskup uznał owe kobiety za godne bycia szafarkami, dlaczego na terenie innego biskupa miałyby być niegodne? To jakiś inny Kościół jest? Inne ciało, innego Chrystusa? Proponuję więc zadać sobie nieco bromu i przestać pisać te brednie, że to „herezja” (bo co najwyżej dyskusjna kwestia administracyjno - dyscyplinarna), albo te obrzydliwe głupoty, że „z ręki kobiety - chyba tylko w ryzyku śmierci”. Jezus Chrystus codziennie przyjmowal pokarm z ręki kobiety i jakoś się nie brzydził, drodzy oszolomi. Mam graniczące z pewnością przeczucie, że z Wami było podobnie.- podkreślił

Z kolei ks. prof. Piotr Tomasik, wykładowca UKSW, napisał:

- To jest bardzo duże nadużycie. Proboszcz nie ma prawa łamać norm ustalonych przez Episkopat. - czytamy

 

bz/Facebook

Komentarze (168):

Beata2021.05.3 10:25
poczytałam komentarze,nie wszystkie i z przerazeniem stwierdzam, ze częśc wiernych KK w Polsce chyba zapomniała co to jest chrześcijaństwo, jakie jest jego przeslanie. To nie otoczka zinsttucjonalizowana, nie skompromitowani biskupi, te misjonarki i ich koedzy misjonarrze robia dla tego kosciola wiecej niz niejeden z was czy niejeden ksiadz. To nie jest istotne jak przyjmiesz Komunie czy do ust czy na rekę ale jakim czlowiekiem z tego koscioła wyjdziesz. Plynacy z Waszych ust jad jest w stanie skutecznie zniechecić mlodych i nie tylko do bycia w Kościele. Jesteście przykładem jak nie rozumieć chrześcijaństwa. Chrzescijanstwo i wiara w Boga to dobroć, miłośc Boga i bliźniego. Nie przekonują mnie biskupi zamknięci w pałacach, ukrywajacy pedofilow i grzechy kościola, zyjący w przepychu i bogactwie. KK w Polsce dązy do samozagłady a Wy mu w tym poagacie. Przemyslcie to sobie. Ultra ortodoksja w zadnej religii nie prowadzi do dobrego
Ty\305\274 Polak2019.05.6 19:54
A ja się zapytowywuję mądrych jak widzę po wpisach komentatorów .Ile razy od czasu Golgoty Jezus umarł czy umiera razy. Nie chcę urazić ani Pana Hołowni ani jego krytyków.Tylko chcę zwrócić uwagę na sedno sprawy na coś co się określa mianem "mszy świętej" i ztym co ona oznacza a w zasadzie czym jest.Z rozmów z wieloma rodakami-katolikami nasuwa się wniosek że nie wielu zdaje sobie sprawę ,że " Eucharystia jest tą samą ofiarą, co ofiara Chrystusa na krzyżu" tylko bezkrwawą.Czyli codziennie tysiące razy Chrystus jest krzyżowany i ksiądz prosi zatem "Módlcie się, aby moją i waszą ofiarę przyjął Bóg Ojciec Wszechmogący." Może to nieładnie zabrzmi ale nasuwa mi sie wniosek ,że Pan Bóg "spartolił robotę""odstawił fuszerkę " bo trzeba go poprawiać w dziele zbawienia człowieka poprzez ofiarowanie Syna Swego który z Marii panny zrodzony dokonawszy dzieła oddał ,życie za mnie ,zmartwychwstał,wstąpił do domu Ojca,szykuje mi miejsce i przyjdzie po raz drugi. I Jego przyjścia w chwale oczekuję. Dla potrafiących myśleć samodzielnie wskazuje do zweryfikowania kilka cytatów. 1. "Chrystus bowiem wszedł nie do świątyni, zbudowanej rękami ludzkimi, będącej odbiciem prawdziwej [świątyni], ale do samego nieba, aby teraz wstawiać się za nami przed obliczem Boga, 25 nie po to, aby się często miał ofiarować jak arcykapłan, który co roku wchodzi do świątyni z krwią cudzą. 26 Inaczej musiałby cierpieć wiele razy od stworzenia świata. A tymczasem raz jeden ukazał się teraz na końcu wieków* na zgładzenie grzechów przez ofiarę z samego siebie. 27 A jak postanowione ludziom raz umrzeć, a potem sąd, 28 tak Chrystus raz jeden był ofiarowany dla zgładzenia* grzechów wielu, drugi raz ukaże się nie w związku z grzechem, lecz dla zbawienia tych, którzy Go oczekują."List do Hebrajczyków "Jeśli więc umarliśmy z Chrystusem, wierzymy, że też z nim będziemy żyć; Wiedząc, że Chrystus, powstawszy z martwych, więcej nie umiera i śmierć nad nim więcej nie panuje." List do Rzymian "Pokutujcie więc i nawróćcie się, aby grzechy wasze zostały zgładzone, 20 aby nadeszły od Pana dni ochłody, aby też posłał wam zapowiedzianego Mesjasza, Jezusa, 21 którego niebo musi zatrzymać aż do czasu odnowienia wszystkich rzeczy,!!! co od wieków przepowiedział Bóg przez usta swoich świętych proroków.
Tyż Polak2019.05.6 19:40
A ja się zapytowywuję mądrych jak widzę po wpisach komentatorów .Ile razy od czasu Golgoty Jezus umarł czy umiera razy. Nie chcę urazić ani Pana Hołowni ani jego krytyków.Tylko chcę zwrócić uwagę na sedno sprawy na coś co się określa mianem "mszy świętej" i ztym co ona oznacza a w zasadzie czym jest.Z rozmów z wieloma rodakami-katolikami nasuwa się wniosek że nie wielu zdaje sobie sprawę ,że " Eucharystia jest tą samą ofiarą, co ofiara Chrystusa na krzyżu" tylko bezkrwawą.Czyli codziennie tysiące razy Chrystus jest krzyżowany i ksiądz prosi zatem "Módlcie się, aby moją i waszą ofiarę przyjął Bóg Ojciec Wszechmogący." Może to nieładnie zabrzmi ale nasuwa mi sie wniosek ,że Pan Bóg "spartolił robotę""odstawił fuszerkę " bo trzeba go poprawiać w dziele zbawienia człowieka poprzez ofiarowanie Syna Swego który z Marii panny zrodzony dokonawszy dzieła oddał ,życie za mnie ,zmartwychwstał,wstąpił do domu Ojca,szykuje mi miejsce i przyjdzie po raz drugi. I Jego przyjścia w chwale oczekuję. Dla potrafiących myśleć samodzielnie wskazuje do zweryfikowania kilka cytatów. 1. "Chrystus bowiem wszedł nie do świątyni, zbudowanej rękami ludzkimi, będącej odbiciem prawdziwej [świątyni], ale do samego nieba, aby teraz wstawiać się za nami przed obliczem Boga, 25 nie po to, aby się często miał ofiarować jak arcykapłan, który co roku wchodzi do świątyni z krwią cudzą. 26 Inaczej musiałby cierpieć wiele razy od stworzenia świata. A tymczasem raz jeden ukazał się teraz na końcu wieków* na zgładzenie grzechów przez ofiarę z samego siebie. 27 A jak postanowione ludziom raz umrzeć, a potem sąd, 28 tak Chrystus raz jeden był ofiarowany dla zgładzenia* grzechów wielu, drugi raz ukaże się nie w związku z grzechem, lecz dla zbawienia tych, którzy Go oczekują."List do Hebrajczyków "Jeśli więc umarliśmy z Chrystusem, wierzymy, że też z nim będziemy żyć; Wiedząc, że Chrystus, powstawszy z martwych, więcej nie umiera i śmierć nad nim więcej nie panuje." List do Rzymian "Pokutujcie więc i nawróćcie się, aby grzechy wasze zostały zgładzone, 20 aby nadeszły od Pana dni ochłody, aby też posłał wam zapowiedzianego Mesjasza, Jezusa, 21 którego niebo musi zatrzymać aż do czasu odnowienia wszystkich rzeczy,!!! co od wieków przepowiedział Bóg przez usta swoich świętych proroków.
violencja2019.05.5 23:09
„Choruje ktoś między wami niech wezwie kapłana...”/nie szafarza/
Seff2019.05.2 12:54
Cóż masoneria w kościele robi swoje ale i tak Niepokalane Serce Maryi zwycięży. Oby jak najszybciej.
Cogito2019.04.30 18:26
Jak rozdają zakonnicy lub klerycy bez święceń to jest ok... no bo niektórzy to akolici, a w ogóle to "prawie księża". Jak rozdają szafarze, to też bo to jeszcze faceci... Ale siostry zakonne... nie, ależ! Dodam, że wszystkie trzy "grupy przedstawicielskie" rozdają Ciało Pańskie, bo "proboszcz pozwolił". Proszę nie dorabiać pseudo ideologii, że nie godnie i nie wolno.
desmond2019.04.30 7:00
No cóż....ryba psuje się od głowy.
aaa_kotki_dwa2019.04.30 6:39
Ojej kuniec świata! A nie sorry nic się nie stało, wafelek nie stanął w płomieniach, a sam obrzydliwy, kanibalistyczny rytuał przebiegł jak zwykle...
Zenek2019.04.30 5:27
tylko kapłan może dłońmi dotykac konsekrowane ciało Chrystusa - Hostię najświętszą- dotyk każdej innej osoby jest profanacją. Trzeba sie modlic za tego kapłana który sprofanował hostię świętą i za biskupa miejsca też. Bo pomimo zgorszenia publicznego nic nie zrobił. p.s. Do hierarchii kościelnej: jak będziecie wprowadzac "nowinki" z zachodu to w kościołąch będzecie mieć też zachód.
Beata2021.05.3 10:10
te misjonarki zyja bardziej po chrześcijańsku niż niejeden ksiądz w tym kraju. Poza tym chyba KK jest jednoscią a nie zbiorem kosciolów narodowych. dlaczego kobieta nie moze udzielac komunii tylko mężczyzna . Co do Episkopatu polskiego to z małymi wyjątkami to iskupi ktorzy stracili szacunek i autorytet. Te misjonarki robia wiecej dla Kosciola niz niejeden ksiądz. Może dzieki nim chociaz niektórzy mlodzi ludzie w tym Kosciele zostaną. Polski kosciól oddala sie od nauki chrzescijaństwa a zastraszajacym tempie. Nie widzę nic zdroznego w Komunii św udzielanej przez kobiety tak samo jak w Komunii sw przyjmowanej na rękę o ktorą też zrobiono burzę. Uwazam, ze w obecnych czasach Komunia do ust zagraza zdrowiu i zyciu a nigdzie nie ma zapisane, że ksiadz ma mi wkladać komunię do ust, zwłaszcza , że obmywanie rąk w czasie mszy jest symboliczne
Ryszard Olejniczak2019.04.30 4:46
"......, nie ma już mężczyzny ani kobiety, wszyscy bowiem jesteście kimś jednym w Chrystusie Jezusie." (Św. Paweł; Gal 3, 28)
ZERR02019.04.30 6:44
to dotyczy czegoś ZUPEŁNIE innego kłamco plugawy
Ryszard Olejniczak2019.04.30 7:24
Zerro jeśli choć trochę pomyślisz to zrozumiesz, że dotyczy tych, do których jest skierowane, czyli do grobów pobielanych jak ich nazwał wcześniej Jezus Chrystus, których (sadząc po wpisach a w pierwszym rzędzie twoim) nie brakuje również dzisiaj.
Jack Em2019.04.30 4:41
To sobie POmylił tvnełowski , njusłikowski dyżurny świętobliwy celebryta talerz zupy od mamy z Ciałem Chrystusa , jak zwykle u cioci Hołowni albo zwierzątka z duszyczką i jak to jeść albo aborcja ( choć z "bulem" i zła ..a jednak jak trzeba). Hołownia szczególnie parszywa postać lewaków.
Realista2019.04.30 4:27
Problemy katolików pierwszego świata. Surrealizm artykułu i dyskusji pod nim dorównuje Monty Pythonowi. A tymczasem na innym portalu mozna przeczytac jak Jankowski molestował 11-letnią dziewczynkę. Trochę bardziej realny problem katolików i kościoła.
rafal2019.04.30 1:21
Jezus żyje teraz w Niebie i siedzi po prawicy Ojca a nie ma go teraz w jakiś tabernakulach ani w chlebie ani w domach/kościołach. Jezus ma przyjść na Ziemię i zapowiedziane jest w Biblii że przyjdzie, a to potwierdza że teraz Go na Ziemi nie ma - Biblia nie może kłamać. To czyńcie na moją pamiątkę: - obmywanie nóg - bo mamy służyć Chrystusowi w innych ludziach, - łamanie i spożywanie chleba - aby karmić nas myślami i przykładem życia Jezusa, - picie wina - aby pamiętać o Jego krwi przelanej za nasze zbawienie. Katolicyzm zrobił cyrk z w/w bo jest religią mieszanki kultów poganskich i chrzescijanstwa ustanowioną przez cesarza Rzymu Konstantyna i wykorzystywaną przez rządzących tym światem do dzisiaj...
Jan Radziszewski2019.04.29 22:14
Pan - 25 lipca 2018 r. Przekaz nr 807 Demony pracują dniem i nocą, wkładając największy wysiłek w kuszenie, wabienie kapłanów i biskupów. Na 1000 ostatnio zmarłych kapłanów, do piekła na wieczne potępienie trafiło aż 487, do czyśćca trafiło 512, a tylko 1 trafił do Nieba. Na 1000 ostatnio zmarłych biskupów na świecie do piekła trafiło 714, do czyśćca trafiło 283, a tylko 3 trafiło bezpośrednio do Nieba. Największa ilość kapłanów i biskupów potępiła się na Zachodzie, najmniej w Polsce i w Azji. Mówię to do was, abyście wiedzieli, jak to naprawdę wygląda i dlaczego tak bardzo wołam i proszę o waszą modlitwę i posty w ich intencji. Chcę, pragnę, aby się nawrócili, aby w końcu zaczęli pracować dla Mnie, na zbawienie swoje i innych, na zbawienie licznych dusz. Wielu osobom i kapłanom nie podoba się to, co mówione jest w twoich orędziach o kapłanach i biskupach, Ja jestem Prawdą i Sprawiedliwością . Nie pochwalę kapłana i biskupa, który służy otwarcie lub ukrycie złemu duchowi, z upodobaniem wypełniając jego dyrektywy i rozkazy (np. jak zmusza i nakazuje wiernym przyjmowanie Mojego Najświętszego Ciała niegodnie, na stojąco i do ręki, jak pozwala udzielać Komunii Św. świeckim szafarzom, itp.). Nie nagrodzę Niebem tego, który ma swoje upodobanie w grzechu i we wszelkich sprawach z nim związanych. Niewielu się modli, niewielu nawet odmawia brewiarz. Na 1000 kapłanów na Zachodzie, 894 nie wierzy w Moją realną obecność w Najświętszym Sakramencie, a wierzy zaledwie 106. W Polsce na 1000 kapłanów nie wierzy 290, a wierzy 710. Na 1000 biskupów na świecie, nie wierzy 952, wierzy 48. W Polsce na 136 biskupów, nie wierzy 80, a wierzy 56. Wołam i proszę was o kochani, o waszą pomoc, aby ratować Mój Kościół z upadku, w którym się znajduje. Jest to jeszcze możliwe, lecz potrzebne jest zaangażowanie i ofiarność wielu, wielu ludzi.
Karolina2019.04.29 23:40
Janie R, Bardzo sobie cenię twoje wpisy. Zawsze z ciekawością czytam! Proszę cię napisz mi, skąd to bierzesz, gdzie mam to znaleźć. Podaj źródlo, Dzięki
rafal2019.04.30 1:30
jakim proroctwem/znakiem od Boga potwierdzone zostało że słowa te są od Jezusa a nie od kogoś kto kłamie ?
Jan Radziszewski2019.04.29 22:05
Bóg 26 kwietnia 2014r. Przekaz nr 652 Żądam odnowy liturgicznej w Kościele, zahamowania desakralizacji oraz zaprzestania praktyk, które są złe w Moich Świętych Oczach. Chcę, aby wycofano przynajmniej w polskim Kościele funkcję świeckich szafarzy Komunii Świętej. Pragnę, by godnie była sprawowana wszelka liturgia. Kobiety niechaj już do ołtarza nie wchodzą, a wszelkie czytania niech obsługuje męska służba liturgiczna. Chcę, aby biskupi udzielili święceń egzorcystatu, pozwalając działać kapłanom w każdej parafii. Duch św. 25 maja 2014r. Przekaz nr 653 Nigdy nie pozwolę na kapłaństwo kobiet. + Życzę sobie, aby kapłani żyli w celibacie. + Nie życzę sobie zmian w tej - materii. Kto zmieni cokolwiek w ważnych i świętych sprawach Kościoła, zwłaszcza w Dekalogu, a uczyni to w pełni świadomie, taką osobę czeka wieczne potępienie. + Żadne Boże Przykazanie nie może być zmienione ani na jotę. Nikomu, nigdy nie pozwolę zalegalizować w Moim Kościele jakiegokolwiek morderstwa (aborcja i eutanazja).
Ja2019.04.29 21:08
Mamy już jawny dowód , że hierarchia (biskupi w Warszawie) na czele z kard. Nyczem to odstępcy, heretycy promujący anty katolicką doktrynę. Teraz pójdzie to szybko dalej w stronę upadku Kościoła. Bo pasterze są już jawnymi zdrajcami Chrystusa i Kościoła.
violencja 2019.04.29 20:57
A ja z innej beczki:)To jest wpis dla ludzi dobrej woli , nie dla gejów , lesbijek , trans , wojujących ateuszy/oddaję Was Miłosierdziu/ Kochani , praktyczne pytanie jak sobie z tym problemem radzicie w kościele?Ja z mężem na razie unikamy nadzwyczajnych szafarzy, problem jest młody, są u nas od niedawna.Nasze starania i lęki jak tego uniknąć.Mieszkamy na wsi , ale to tutaj już dotarło .Macie swoje sposoby?
kiki.2019.04.29 23:13
powiem tak ja z tym spotykam się w Niemczech Komunie podaje i ksiadz i szafarka gdy mam przyjąć komunię ostentacyjnie zmieniam miejsce by CIAŁO CHRYSTUSA OTRZYMAĆ Z RAK KAPŁANA To pokaz mojego buntu i sprzeciwu jak i niesmak Budzi to tez konsternacje wu pozostałych wiernych dziwią sie ale milczą Mało tego Kleczę przed Ciałem Pana i nie przyjmuję na rękę jak wszyscy lecz do ust
Karolina2019.04.29 23:34
Kiki ! Bardzo ci dziękuję i gratuluję za taka postawę przy Komunii Św. Tak należy robić! Czytałam, żeby wystrzegać się Szafarzy. Po to Księża się tyle uczą , po to się ich wyświęca i konsekruje, żeby tylko z ich rąk przjmować Komunię Św. Od Szafarzy nie jest Komunią, tylko zwykłym opłatkiem! Trzeba uważać i nie brać od nich, lepiej odejść w takim wypadku ! Komunia tylko do ust i na klęcząco! Tak trzymaj. Z Bogiem!
violencja2019.05.5 16:36
Ja z kolei spotkałam się ze świadectwem byłego szafarza, cierpiał męki , sumienie go dręczyło.Podaję link: https://www.salon24.pl/u/eradycator/385532,swiadectwo-szafarza-nadzwyczajnego-z-okolic-tarnowa Mnie osobiście przeszkadza , że szafarze śpią z żonami , a potem... Poza tym kapłan jest konsekrowany-cały-jego ręce też. Szatani nie cierpią kapłańskich dłoni , boją się ich.
violencja2019.05.5 16:25
Na razie robimy to dyskretnie, ale jak przyjdzie konieczność , to zrobię to ostentacyjnie -jak Ty kiki.W Polsce jeszcze wszyscy przyjmują do ust jeszcze.Jak nie ma balasek to nie klęczę , jak są to zawsze klęczę , pomimo tego , że większość nie klęczy.Ale, ale....coraz więcej osób zaczyna klękać.:) A jeśli proboszcz mi coś nagada to zmienię kościół
Magda2019.04.29 23:58
Violencja, lubię czytać twoje wpisy. tak samo obie myślimy. Ja przyjmuję Komunię św. od Księdza na kolanach i do ust, Komunia od Szafarza jest nie ważna, jest tylko zwykłym opłatkiem. Dają ręce niekosekrowane! Tylko ksiądz ma konsekrowane! Większość u nas przyjmuje na stojąco. Uważam, że Ciało P. Jezusa było i jest takie samo od wieków. Więc dlaczego mam mniej szanować i przyjmować na stojąco ! A gdyby ukazał się nam Jezus, jako Osoba w Komunii? To co, wtedy też ludzie nie uklękliby, oddając pokłon, tylko staliby? Nie, oni wtedy upadliby na kolana, nawet na twarz ! Viola, poczytaj poniżej bardzo ciekawe wpisy Jana Radziszewskiego. Ja się z nim zgadzam. Tak powinno być. Pozdrawiam
Maz2019.04.30 20:24
Pani Magdo, co za herezje Pani wypisuje! "Komunia od Szafarza jest nie ważna, jest tylko zwykłym opłatkiem." ??? A gdzie sobie poszedł Pan Jezus (przepraszam za ironię w tak powaznej sprawie, ale nijak inaczej tego sie nie da opisać)? Przecież był w tym opłatku wcześniej, od chwili konsekracji. I co, nagle "niegodne ręce" Go stamtąd wypędziły? Bez względu na to, kto podaje Ciało Pańskie wiernym, bez względu na to, czy komuś się podoba taki czy inny szafarz, kapłąn czy świecki - TEN SAM Pan Jezus tam jest!!! Ten "opłatek" staje się Ciałem Pańskim ZAWSZE podczas konsekracji, nawet, gdy konsekruje niegodny kapłan (np. w stanie grzechu ciężkiego). Tak samo pozostaje Ciałem Pańskim wtedy, gdy podaje go wiernym kto inny, nawet do tego niepowołany. Takie proste to, a Pani mąci. Radzę się zastanowić, zanim Pani coś wystuka na klawiaturze, bo można narobić dużo (niezamierzonych?) szkód. Gdyby Pani miała rację, to musielibyśmy stwierdzić, że Pan Jezus w jakiś dziwny sposób znika z "opłatka" (z Hostii) wtedy, gdy np. ktoś dopuszcza się świętokradztwa i kradnie z kościoła Hostie do jakichś złych celów (np. satanistycznych). A wtedy - nad czym płakać, jeśli (zdaniem Pani) Pana Jezusa już tam nie ma, bo "wyszedł" i z Hostii został tylko zwykły opłatek? A co do tekstów p. Jana Radziszewskiego - radzę uważać, bo nawet jeśli ten pan ma dobre zamiary, jest pobozny, szczery itd., to nie znaczy, że to, co pisze, pochodzi od Boga. Od oceny tego, czy objawienia są autentyczne (tzn. pochodzą naprawdę od Boga lub Matki Bożej lub jakichś świętych) jest ZAWSZE tylko Kościół (w swych przedstawicielach, np. w biskupie). Dopóki objawienie nie zostanie przez Kościół zweryfikowane i zbadane, niebezpiecznie jest wierzyć wnie i brać je na serio. Tym bardziej, kiedy wydają się wytworem wyobraźni (nawet) pobożnego człowieka. A te teksty tak właśnie wyglądają. Tego nie mówi Bóg. Bóg tak nie przemaiwa. Bóg nie używa takich słów, jak w tekstach pisanych przez p. Radziszewskiego. Powtarzam: ten pan może święcie wierzyć, że słyszy Boga, ale jest wbłędzie. Słowa podpowiada mu albo jego bujna wyobraźnia, albo (co gorsza) ktoś zły (raczej Zły). Zapewniam Panią, że to NIE SĄ SŁOWA BOGA! Nie ma w nich Ducha Bożego. Kto na co dzień żyje w bliskości z Bogeim, ten sam wyczuje, że to nie są przekazy z Ducha Bożego. Ja tylko ostrzegam. Warto nie być naiwnym, szczególnie w sprawach wiary.
violencja2019.05.5 23:02
Madziu , dzięki , poczytam teksty pana Jana.Ja też zawsze do ust , ale nie zawsze na kolanach-to niezależne ode mnie , ale zrobię z tym porządek, wybiorę inny kościół - mam taką możliwość i skorzystam:) Uściski Siostrzane Dziewczę Miłe:)
Glaudiusman2019.04.29 20:43
Zupełnie niedopuszczalne. Dosyć już tego nieodpowiedzialnego modernizmu. Dosyć i koniec.
ddt2019.04.29 19:05
Z Szimka taki katolik jak z koziej rzyci trąba.
Anna2019.04.29 18:50
I to jest właśnie konsekwencja rządów Franciszka! "Róbta, co chceta!". A że inaczej "chceta" w Polsce, inaczej w Brazylii; że jedność Kościoła Katolickiego jest poważnie z tego powodu zagrozona, że są takie dziwaki-oszołomy jak hołownia, któremu w Brazylii się podoba i poniża polski Kościół - to już nie jest sprawa Papieża - czy tak? Wydaje się, że po świętych Papieżach mamy "dopust Boży" na tronie świętego Piotra. Musimy trzymać się nauczania Jana Pawła II I Benedykta XVI. Poza tym czym innym jest podawanie przez kobietę zupki, a czym innym podawanie Hostii, która jest żywym Ciałem Chrystusa. "To czyńcie na Moją pamiątkę" - powiedział On do Apostołów i do nikogo więcej. Kobiety mają naprawdę bardzo dużo do zrobienia, także w Kościele, naprawdę nie rozumiem, dlaczego tak imponują im role męskie. To wynika z jakichś ciężkich kompleksów. Bóg wzywa kobiety do bliskości - popatrzcie na świętą Faustynę! Ale one wolą przebierankę za biskupów i księży.
Reytan2019.04.29 18:05
To jest od lat hanba i wieki wstyd,ze komuniscie Holowni nie odebrano dotychczas swiecen kaplanskich.
Wojtek2019.04.29 18:05
jak rząd swoje rządzenie nazywa dobrą zmianą [ oczywiście dobra dla nich] to i tu można robić bałagan ,następna faza odrzucenia ludzi od kościoła
Reytan2019.04.29 18:07
Dobra zmiana dla masonow. Masonami sa Bankowiecki,Gowin i Glinski.
izrael chrzescijanie2019.04.29 18:04
https://www.youtube.com/playlist?list=PL8WLiRY2TG0HQ3x-ry3qB_1WwUp6V_ggL
zatroskany2019.04.29 17:49
Niezmiennie proszę Boga aby przez ludzi kościoła dokonał nad naszą Polską egzorcyzmu, już jest późno... czy jest już tak źle że się wstydzą to zrobić ?
Dziadek2019.04.29 17:36
Nawiązując do ostatniego eseju papieża Banedykta XVI mogę rzec, że Szymon Hołownia został ukąszony TVNem.
Maciek Arczyński2019.04.29 17:42
Sam chyba kąsi... no, kąsa...
to ja2019.04.29 17:45
A kult i wniebowzięcie Maryjne to przecież wymysł KK w biblij o tym ani słowa a księża unikają tematu. Czyste bałwochwalstwo
to ja2019.04.29 21:55
Zatkało kakao
Karolina2019.04.29 23:10
" To ja" ! Masz odpowiedz! NIE ! KAKAO NIE ZATYKA, BO NIE MA PATYKA! NO I CO "ŁYSO CI" ? Nie udało ci się, prawda pseudo-cwaniaczku?
to ja2019.04.30 6:53
Jeżeli nie ma na to odpowiedzi to przecież obala to wszystko co mówi kościół katolicki,łyso to by było wszystkim protestantom jak by ktoś miał logiczną odpowiedz. A patyk jednak jest.
zatroskany2019.04.29 17:32
Wszyscy judasze, jaśnie oświeceni rewolucjoniści społeczni, seksualnobyczajowi niech już zaczną płakać nad swoimi dziećmi. Myślą oni że ich dzieci czeka wspaniała przyszłość, a tak naprawdę skazują swoje dzieci na cierpienie, na wielki "ucisk"... niewolę.
Dziadek2019.04.29 17:31
Taktyka wrogów Kościoła, wiary katolickiej i samego Boga tu stosowana to "stopa w drzwiach". Gdy już im się uda, wchodzą głębiej. Takie "daj dziecku paluszek, a oderwie ci rękę". Szokuje brak posłuszeństwa księdza wobec władz Kościoła. To anarchia wedle zasady "każdy zbój na swój strój". Kto rozprasza? I wszystko jasne. Unikajcie nawet pozoru zła. Tym, którym więcej dano, więcej wymagać się będzie. Pamiętacie śpiewającą włoską zakonnicę i jej siostry? wszystkie pokazywały, oby tylko bezmyślnie - gest dłoni tłumaczony jako "rogi diabła".
#Chrześcijanin2019.04.29 16:51
Szymon Hołownia, w przeciwieństwie do komentujących tutaj czytał Pismo Święte i jest żywo zainteresowany tematyką wiary i teologii. Gdybyście również sięgnęli po Biblię, drodzy "Katolicy", może przestalibyście wygadywać tak ohydnych i nienawistnych głupot, a spojrzeli na świat i kościół tak, jak sobie Jezus tego życzył. Polecam serdecznie. Zobaczycie, ile kłamstw i przeinaczeń słów Jezusa i apostołów serwuje wam Kościół Katolicki. Jeśli macie ochotę hejtować Hołownię - dajcie dobre argumenty. Swoją ignorancją i nieznajomością waszej świętej księgi tylko pokazujecie, jacy jesteście głupi
Prawdziwy chrzescijanin2019.04.29 17:17
Jeszcze sa sakramenty i prawo koscielne heretyku
Dziadek2019.04.29 17:19
TYpowy przykład ignoranta pyszałka, który wie, kto "sięgał" po Biblię. "Sięgał" zapewne i "#Chrześcijanin",dlatego Kościół z małej litery pisze nazywając innych głupimi, zarzucając nienawiść, hejtowanie, etc. Chłopcze,Ty rozumiesz sens i znaczenie słów, których używasz czy jesteś ofiarą "strajkujących od zawsze nauczycieli?" Pytanie retoryczne było. "Żywo zainteresowany tematyką wiary i teologii" jest również diabeł i on przed Bogiem drży. To tak apropo`s argumentów. Te są podane, kto szuka ten znajdzie. Jak twierdzi pewien profesor wykładowca dzisiejsi studenci maja kłopot z przeczytaniem dwóch czy trzech stron maszynopisu w formacie A4, więc masz szansę tu argumenty znaleźć nawet posiadając zw. maturę Giertycha.
Dziadek2019.04.29 17:21
Errata tzw. - miało być.
Opinia2019.04.29 16:48
Hołownia desakralizuje Najświętszy Sakrament przyrównując Go do zwykłego pokarmu!!! Boże wybacz,bo nie wie co sieje. Szymon Hołownia tym samym walczy nie tylko z Kościołem jako takim, ale z samym Bogiem. Panie Szymonie, od dziś do czasu pana nawrócenia się z tej drogi oświadczam, że będę przed panem przestrzegał. Wszedłeś pan miedzy wrony i już kraczesz jak one.
Opinia2019.04.29 16:32
Ksiądz i ludzie ci wyglądają jak protestanci. Zastanawia sytuacja, chyba odstępstwa są możliwe tylko w skrajnych sytuacjach? Niech się autorytet wypowie,a władza zajmie ewentualnymi winnymi odstępstwa. Znamienne jest co pisze opłacany przez TVN (postSBcka tv) skołowany Hołownia. Wg mnie zasłużył na ostracyzm.
Wierzący z Mazowsza2019.04.29 16:12
Skandal! Kobiety powinny usługiwać mężczyznie wychowywać dzieci, sprzątać, gotowąć obiady i tym podobne sprawy a nie robić to do czego Bóg ich nie stworzył.Takie jest prawo Boskie
olo2019.04.29 15:34
ŻADEN świecki czy to mężczyzna czy kobieta nie ma prawa dotykać ciała Chrystusa !!. to zwykła ludzka pycha gna ich do tego a nie potrzeba. ilu spasionych księzy siedzi przed ołtarzem a ci niegodziwcy profanuja Najswiętrzy Sakrament. Będa się za to smazyc w piekle bo popełniaja profanacje nie majac do tego święceń
Marek2019.04.30 6:56
Maria Simma o upalonych rękach zakonnicy która 1 raz dorwała się do rozdawania Ciała Chrystusa
Smakolyk2019.04.29 15:24
Wielkie rzeczy. W ciastkarniach przeważnie pracują kobiety.
Jan Radziszewski2019.04.29 14:11
Bóg + 25 lipiec 2014r. Zmiany Liturgiczne. Żądam, aby kapłani odwrócili się z powrotem w stronę Tabernakulum, które w każdym kościele ma być w głównym ołtarzu. + Musicie dokonać zmian w wystroju kościoła, aby przywrócić dawny styl. Chcę wielu ikon i obrazów w całej świątyni. + Siedzenia kapłanów ustawić z boku, aby nie siedzieli do Boga tyłem. Żądam likwidacji ołtarza posoborowego, a do łask i funkcji ma powrócić ambona. Komunia Święta musi powrócić jak dawniej do balasek, nakrytych białym obrusem. Ma być bezwzględnie przyjmowana na kolanach i do ust. Komunii Świętej mogą udzielać jedynie kapłani i diakoni, w tym diakoni stali. Żądam z całą stanowczością zlikwidowania funkcji świeckiego szafarza Komunii Świętej. Kobiety mają całkowity zakaz wstępu do prezbiterium, wyjątek stanowią zakonnice, ale w swoich klasztorach. Święte naczynia, do posługi czynności najświętszych, dotykać mogą jedynie ci, którzy są wyświęceni. + Służba ołtarza może wyjątkowo podać, ale do podania użyć musi białego materiału albo białych rękawiczek. Zawsze naczyniom liturgicznym należy się niezbędny szacunek. Żądam, aby każdy Biskup, kapłan i diakon, mieli wielkie baczenie na każdą, nawet najmniejszą partykułę Najświętszego Sakramentu.
Gnostyk2019.04.29 14:45
Jan Radziszewski = modelowy przykład zniewolenia materią. On chyba aż zgłupiał od tego! Co katolicyzm i katolickie inspiracje mogą zrobić z mniej odpornych dusz...straszne!
Jan Radziszewski2019.04.29 22:19
Gnostyk to jawny przykład Heretyckich wierzeń i nauk tzn mających w piekle swoje źródło tzn że są oni opętani przez demony piekielne
rafal2019.04.30 1:05
Jezus żyje teraz w NIEBIE i siedzi po prawicy Ojca a nie w jakis tabernakulach... Gdy Jezus wróci na Ziemię to będzie to powszechnie znane i oczywiste, ale dziś "gdy będą mówili że jest tam lub tam albo w domach - nie wierzcie..."
KAROLINA L.2019.05.1 0:17
RAFAL! PODSTAWOWE PYTANIE Z KATECHIZMU, JEŻELI CHODZIŁEŚ I PAMIĘTASZ! GDZIE JEST PAN BÓG? - ODPOWIADAŁO SIĘ : W NIEBIE, NA ZIEMI I NA KAŻDYM MIEJSCU! Tak ,to może nie jest zrozumiałe dla nas, ale tak jest! Cytuję;" Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli! " "Co dla zmysłów nie pojęte, niech dopełni wiara w nas! "
Jan Radziszewski2019.04.29 14:07
NMP 12.09.2017 + Pragnę uświadomić was, że nie wszystkie zarządzenia wydawane w Kościele Świętym są dobre i zgodne z Wolą Boga. Działają w Kościele Świętym siły, które wielu z was dobrze zna. Knują, zmieniają prawdę na fałsz, zmieniają wiele w Kościele Mojego Boskiego Syna na złe. Tą organizacją jest masoneria i iluminaci wraz z organizacjami im pokrewnymi, A jest to kościół szatana Mojego odwiecznego wroga. Od pewnego czasu te organizacje przeniknęły do wnętrza Kościoła Świętego próbując zniszczyć go od środka, gdyż walka zewnętrzna nie przyniosła im zbyt wielu rezultatów. +++ Od ponad stu lat posyłają oni swoich ludzi do seminariów duchownych, a uzyskawszy święcenia kapłańskie, pną się po szczeblach kariery do chwili, kiedy uzyskują sakrę biskupią, potem nominacje kardynalskie i od tej pory mogą swobodnie wcielać swoich ludzi do struktur Kościoła Świętego. W międzyczasie przy pomocy demonów ułożyli swój plan działania znany przez, wielu jako „mistrzowski plan zniszczenia Kościoła od wewnątrz”. Z początku działali po cichu, niepostrzeżenie. wcielając ten plan w życie. Mając już znaczne wpływy, posiadając wielu biskupów i kardynałów na swoich usługach, wykorzystali nadarzającą się okazję proponując swoje zmiany na Soborze Watykańskim II. Gro zmian demonicznych w kościele ukryli w dokumentach posoborowych. Demony modernizmu rozpoczęły powoli wprowadzanie zmian w Kościele Świętym, narzucając je z najwyższych stanowisk Kościelnych. Znacie wiele tych zmian, bo możecie obserwować je codziennie. Wielkim złem jest usunięcie z głównych ołtarzy wielu świątyń Tabernakulum i przeniesienie Go do ołtarzy bocznych lub do piwnicy. Wielkim złem jest wprowadzenie świeckich szafarzy Komunii Świętej, a nade wszystko wprowadzenie Komunii Świętej na stojąco, a zwłaszcza do ręki. Te profanacje wprowadzili w Kościele biskupi i kardynałowie masońscy, odstępcy. Chcę, abyście byli świadomi, że za każde takie uczynione zło wielu kapłanów, biskupów i kardynałów się potępiło, a wielu z nich jest głęboko w czyśćcu.
Michał Pasierb2019.04.29 23:00
Czyli wynika z powyższego, że ja a wraz ze mną miliony , o ile nie setki milionów innych ,wraz z moim prezbiterem (bardzo porządny ksiądz), proboszczem (równie bogobojny i wierny CHRYSTUSOWI), biskupami i na koniec z papieżami- będąc w KK jestem w "kościele szatana"- czyż nie tak ?? Wynika z tego ,że powinniśmy wszyscy uciekać z niego jak najszybciej...
matis892019.04.29 13:19
Na tym zdjęciu z ludźmi to chyba Artur Szpilka tam stoi z tyłu ???
Gamberro2019.04.29 15:43
Podobny, fakt.
dred2019.04.29 13:06
Zastanawiające, że Hołownia nie odróżnia Ciała Pańskiego od pokarmu matczynego. Kładzie nacisk i widzi problem w ewentualnym obrzydzeniu przyjmowania z rąk kobiety. Seksuolog od zaraz do tego pacjenta.
matis892019.04.29 13:15
To zestawienie u Hołowni bułki z serem, czy naleśników ze Św. Komunią może wynika z tego, że on nie uznaje Św. Komunii, a ofiara Jezusa była zbyteczna skoro Jezus od kobiet jadł naleśniki. Może o to chodzi Hołowni.
dred2019.04.29 13:28
Nie wiem o co mu chodzi, ale najwyraźniej ma coś z głową.
Wojtek Polak2019.04.29 12:48
najwyższy celebryta katolik{na łasce TVNów} jasno oświetlony postępowy i reformatorski zabrał głos panie Hołownia czy pokarm który Pan Jezus dostawał od swojej Matki czy od jakiejkolwiek innej kobiety było Ciałem Pańskim drogi oszolomi .reformatorzy tonie katolicy tylko heretycy.
Contral2019.04.29 12:39
Nie rozumiem po co ta sensacja. Nadzwyczajnym szafarzem sakramentu może być zarówno mężczyzna jak i kobieta.Był nawet reportaż o tym w TVP parę lat temu. W reportażu nadzwyczajnym szafarzem sakramentu była zakonnica.
Edward2019.04.29 12:59
Gdzie to było synu, w jakiej sekcie?
Gamberro2019.04.29 15:38
Dobre. he he
violencja2019.05.5 23:06
„Choruje ktoś między wami niech wezwie kapłana...”
woj2019.05.6 20:08
violencja A wiesz, czym się różni sakrament ostatniego namaszczenia (czyli chorych) od sakramentu komunii?
Jestem w Kościele2019.04.29 12:26
GEJOWSKI ATAK NA KAPŁANA "Nawet tak wyjątkowy czas jak Święta Wielkiej Nocy jest dla środowisk LGBT okazją do odrażającej prowokacji! Już niejednokrotnie zawiadamiałam Pana o haniebnych pomysłach działaczy LGBT. Jedną z ostatnich akcji było podpisanie przez Prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego Karty Lesbijek, Gejów, Biseksualistów i Transwestytów. Dziś piszę do Pana, aby powiedzieć o kolejnym wybryku zawodowych homoaktywistów. Właśnie w tak ważnym czasie przygotowań do Świąt Wielkanocnych postanowili znowu zaatakować W Wielką Sobotę w parafii Św. Maksymiliana Kolbego w Płocku miał miejsce zaplanowany z premedytacją incydent. Dwoje działaczy LGBT pojawiło się na święceniu pokarmów z umieszczoną w koszyku kolorową flagą - symbolem politycznego ruchu homoseksualnego. W kościele próbowali wetknąć flagi w Grobie Pańskim przygotowanym tradycyjnie na dni Triduum Paschalnego. Nie spodobało im się, że w dekoracji grobu wskazano homoseksualizm jako jeden z grzechów. Tamtejszy proboszcz ks. Tadeusz Łebkowski odważnie stanął w obronie wiary i wyprosił prowokatorów z kościoła. Zdążyli oni nagrać film, na którym widać, jak prowokują kapłana i awanturują się w świątyni. O sprawie szybko napisała "Gazeta Wyborcza", która rozpoczęła szczucie na 70-letniego kapłana za to, że odważnie stanął w obronie katolickiej nauki o homoseksualiźmie. Współdziałanie lewicowych dziennikarzy i prowokatorów w płockim kościele wygląda na przemyślane i świadomie zaplanowane. To nie pierwszy taki przypadek błyskawicznego ataku lewicowych mediów na ludzi broniących się przed agresją ruchu LGBT. Widać zależność i współdziałanie homoaktywistów i zideologizowanych dziennikarzy na rzecz niszczenia dobra, prawdy i piękna. Jak zawsze w takich sytuacjach trzeba reagować szybko i zdecydowanie. Uruchomiliśmy zatem petycję poparcia dla Księdza Łebkowskiego, która trafi do proboszcza, a jej kopia jest automatycznie kierowana do kurii płockiej.. Chcemy w ten sposób wesprzeć odważnego kapłana i dać sygnał biskupowi miejsca, że wierni są wdzięczni za obronę nauczania Kościoła Katolickiego"
Maciek Arczyński2019.04.29 13:27
Zaraz pewnie się odezwie ta "dumna bida", że to duchowny z kałachem gonił bidnych gejów po całym mieście. Co prawda ten kałach to bardziej pasuje do imama ale ostatnio geje pci wszystkich z imamami bardzo się konsolidują... bredząc coś o dobrodziejstwach multi kulti, zwłaszcza dla siebie...
matis892019.04.29 12:16
Hołownia to lewak tvnów, polsatów , dla lewactwa sprzedał swoją wiarę za srebrniki, a teraz udaje katolika do tego jak widać coraz bardziej wulgarny. Lewaki tam z góry go cisną, a on już nie wie jak im się przypodobać. Sprzedawczyk. Przejdź lewaku na luteranizm i nie udawaj lewackiego katolika, ośmieszając się swoją obłudą. Taki lewackoateistyczny udawany katolicyzm w stylu THuska, Komoruska, Bolka, HGW a w rzeczywistości czysta nienawiść do katolicyzmu i zkłamanie
ZERR02019.04.29 12:10
W sumie SUPER, że się Hołownia ujawnił. TaK PRZERAŹLIWEGO NIEZROZUMIENIA dogmatów katolicyzmu ze świaca szukać. Nie ma takich ludzi. No, chyba że u żydów. Tylko żyd (i to z tych bardziej sekciarskich) może być tak głupi w temacie naszej Wiary. Każde słowo "Hołowni" świadczy o tym, że albo jest głupszy od dziecka z podstawówki, albo swiadomie kłamie i bluźni, albo jest żydem.
anonim2019.05.7 13:32
Ale co mają wspólnego dogmaty katolicyzmu z chrześcijaństwem?
jou2019.04.29 12:06
Katolewak Hołownia w jednym z wywiadów stwierdził, że zwierzęta też mają jakby duszę, a to jest herezja. Jego dowolność interpretowania nauki KK i wcielania się w orzecznika z niewiadomego nadania nie pochodzi z ducha posłuszeństwa ale odstępstwa. Jurysdykcja Biskupa miejsca jest nadrzędna: Brazylia to Brazylia, Polska to Polska, Argentyna to Argentyna. Gender, który to stawiany w takim świetle de facto jest przez Hołownię akceptowany, WPROST zaprzecza Dziesięciu Przykazaniom i to w sposób fundamentalny. Hołownia jest niedouczony czy zaślepiony? W Polsce mamy do czynienia z sytuacją, w której dzięki takim osobom jak Kardynał Wyszyński, Papież Wojtyła, Kościół ma najzdrowszą tkankę spośród wszystkich, bo reformy były wprowadzane w duchu poszanowania i posłuszeństwa Nauce Kościoła i postanowieniom Soboru, a nie pod dyktando modernistów czyli lewaków dowolnie interpretujących naukę KK - wilków w owczych skórach, niestety również biskupów np. niemieckich, czy holenderskich. Mam pytanie do p. Hołowni: czy i Pan wpisuje się w chór fałszowników chcących dekanonizować Jana Pawła II ?? Wypisywanie takich liberalnych bredni - nie tylko tutaj - kwalifikuje Pana do tego grona.
woj2019.05.6 20:04
Tak, jasne, najzdrowszą tkankę :-D Intelektualne i duchowe ameby, które pogardziłyby Ciałem Chrystusa, bo podawane jest z ręki kobiety (skąd inąd będącej na innej półkuli szafarką). To może niech ta "najzdrowsza tkanka" modli sie wyłącznie do biskupów, a nie do Boga, skoro biskupie nakazy czy zakazy, wynikające z ... (no właśnie, z czego?) są w stanie pokonać przesłanie Jezusa.
FOKA2019.04.29 11:29
Ten holownia to komletny nieuk - nic nie rozumie a "filizuje".
zatroskany2019.04.29 11:21
Wszędzie zaczynało się tak samo... niewinnie . Myślicie że szatan zrobił coś "od razu". Pomyślcie i popatrzcie na Niemcy , Francję co stało się tam z Kościołem Katolickim.
Generał Franco gwałcił małe dzieci2019.04.29 11:27
W Polsce Kościół skończy jeszcze gorzej. Po prostu będzie tutaj hiszpański rok 1936, ale tym razem katolicyzmu żaden Franco nie uratuje i zostanie zlikwidowany przez wściekłe społeczeństwo.
ZERR02019.04.29 11:42
Nie boimy się 'wściekłego społeczeństwa" choćby z tego powodu, że to my jesteśmy wściekłym społeczeństwem. Nie mamy żadnych zahamowań. Zobaczysz jak bardzo nie mamy.
Generał Franco gwałcił małe dzieci2019.04.29 12:16
Katolicyzm traci na znaczeniu nawet w Polsce. Zanim się obejrzysz, katole nie będą w tym kraju większością społeczeństwa, a znajdą się raczej poza jego nawiasem. Już teraz są miejsca w Polsce, gdzie kościoły są puste. W Hiszpanii puste kościoły w wielu miejscach mieli już w latach dwudziestych. Kilka lat później zaczęła się rewolucja, a Kościół rzucił się na wyzwalające się społeczeństwo z karabinem. Dlatego w takim Barbastro nie było żadnej zbrodni. To była słuszna samoobrona społeczna przed krwawą katolicką ideologią.
henio2019.04.29 13:33
Ty prorok czy marzyciel? :D
saragossa2019.04.29 14:15
lewak kłamie chlipie żałko mantre bo Franko rewolucje im zastopował ...a kto to wymordowł w hiszpani 5,5tys kleru ? setki spalonych kościołów ? KK Traci na znaczeniu i będzie malał wraz z wymieraniem starszego pokolenia + apostazja - katolicyzm w RP ludyczny cepeliada niewiele mający wspólnego z wiarą wBoga z pierwszych 2wieków po Jezusie .
Reytan2019.04.29 18:14
Niech zyje Franco i zabijanie mordercow komunistycznych !
lolek kremowka2019.04.29 11:12
Na Litwie także się to zdarza i nikt z tego takiego halo jak w Polsce nie robi. Nie znam się a;e są to jakieś przyżeczenia, jakiś świecki zakon czy cuś i kobiety mogą na Litwie np. udzielać komuni, roznosić ją do szpitali czy chorych w domach. No ale w Polsce wszystko co stosunkowo nowe jest straszne.
Generał Franco gwałcił małe dzieci2019.04.29 11:25
W Polsce ten rzymski katolicyzm jest najgorszego sortu - najbardziej zacofany, seksistowski, homofobiczny, a do tego łasy na kasiorę.
ZERR02019.04.29 11:46
Wymieniłeś same Cnoty i Zalety. Homofobia - to brzmi dumnie
Wojtek Polak2019.04.29 13:01
homofobia nie istnieje! to jest wstręt do zboczeń i szerzenia ich w przestrzeni publicznej.
kiki.2019.04.29 23:02
no to niedługo nam Jezusa wymienicie Sa rzeczy ,są sprawy których zmieniać nie można według widzimisię
wiktor2019.04.29 11:10
Najwyższy czas, mężczyźni już pokazali co potrafią. Albo kobiety uzdrowią kościół albo czeka nas upadek wiary.
Franc2019.04.29 11:02
Jak to bywa często, zamiast merytorycznych wypowiedzi wyżywanie się nad klawiaturą i własnymi frustracjami... Podobnie jak w sprawie spowiedzi tak i w sprawie udzielanie Sakramentu Komunii decydujący głos ma biskup miejsca. Jeżeli to było za jego zgodą, nie ma o co łamać kopii. Jednak jeżeli był to wybryk proboszcza pozwalający na takie sytuacje - jego sprawa i to poważna. Jednak, wierni tez powinni mieć nieco większą świadomość i nie przyjmować komunii od kobiet.
Leon Napoleon2019.04.29 12:16
Mądrego i warto posłuchać! Pozdrawiam.
woj2019.05.6 19:59
"Jednak, wierni tez powinni mieć nieco większą świadomość i nie przyjmować komunii od kobiet." Chcesz powiedzieć, że odmówił byś przyjęcia Ciała Chrystusa tylko dlatego, że udzielane jest z rąk kobiety?! Nie znam cenzuralnego słowa, żeby określić jak nisko oceniam zarówno twój intelekt jak i wiarę.
sara miriam2019.04.29 10:57
No to Pan Bóg już temu pyszałkowi rozum odebrał.
medium2019.04.29 10:40
Na tym portalu niejaki Hołownia robi za papieża a może on jest nawet ważniejszy? No i ta ciągła troska Hołowni o Kosciół zagrozony przez polskich katolików. Niech ten Hołownia się tak nie zamartwia bo z tego tylko choroby
Gamberro2019.04.29 10:40
Czekamy na stanowisko episkopatu, byle szybkie , tak jak z kukłą żyda. To jest przegięcie, co ten proboszcz ma w głowie?
rafal442019.04.29 10:37
Kiedy czytam wpisy red. Hołowni, coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że do jego totalnej kompromitacji nie trzeba argumentowania w oparciu o prawo kościelne czy autorytety. On się pogrąży i skompromituje sam, bez niczyjej pomocy. Byle mu nie przeszkadzać.
Generał Franco gwałcił małe dzieci2019.04.29 10:34
No i co z tego, durne, zacofane polskie katole z Frondy? Co z tego? Na zachodzie to jest norma. Zresztą nie tylko na zachodzie, ale często nawet w Ameryce Południowej, gdzie mieli teologię wyzwolenia (nota bene mocno zniszczoną przez Polaka, czyli Pawlikowskiego z Wadowic). Gdyby kraje katolickiego porównać z krajami w bloku wschodnim, to Polska byłaby albo Rumunią Ceaușescu albo Albanią Hodży lub nawet Koreą Północną. Czyli największy zamordyzm, jaki może być.
ZERR02019.04.29 10:40
Normalny człowiek wie, że WSZYSTKO co mu zachwala jego zadeklarowany WRÓG, jest złe, podłe i plugawe. Podobają ci się "szafarki"? Super - wiemy co z nimi zrobić, z tymi "szafarkami".
lolek m2019.04.29 17:05
Na zachodzie norma? Na zachodzie kościół katolicki jest w rozsypce. W niektórych państwach bliski schizmy. Nie stawiaj zachodu za wzór, tylko dlatego, że jest zachodem. Mówisz norma. Wiesz jak wygląda ta norma - prawie nikt ni chodzi do spowiedzi, nawet księża często nie spowiadają. Walą jednak do komunii. Do tego dochodzą heretyckie projekty zmian w nauczaniu kościoła, odchodzenie od tradycji. Pewien ksiądz na jutubie powiedział , że przez bodajże siedem lat miał w parafii w Anglii kilka ślubów. Tak wygląda Twój zachód.
Barbara2019.04.30 15:53
masz rację ,norma to nie znaczy ze tak wszyscy mają dorównywać do nich,ja jezdząc do Edynbura te spotkałam się w katedrze z e świeckimi szafarkami a konfesjonałow juz dawno nie ma .smutna Swiątyna. dlatedo tez chodzę tam na mszę trydencką w rycie rzymskim. TULKO TRADYCJA.
Stanis\305\202aw2019.04.29 10:24
Jakże to,a ksiądz nie zagrał na suzafonie ?
Anty2019.05.3 15:52
Nie zagral, ale publicznie pewnie zjadl banana.
Edward2019.04.29 10:18
Proboszcz ks. Wojciech Drozdowicz "zaszalał", on tak ma. Ma musik.
Michał Pasierb2019.04.29 10:14
Moja mama, bodajże w 97. w Vancouver w jednym z katolickich kościołów przyjęła PANA JEZUSA z rąk właśnie świeckiej szafarki.Takie już wówczas było zarządzenie biskupa miejsca w tej prowincji, w Kanadzie.I tutaj się zgadzam z ks prof.Tomasikiem - proboszcz popełnił nadużycie, grzesząc nieposłuszeństwem.Żadna herezja. Ale ten wpis pana Hołowni, zbyt emocjonalny, przepojony niepotrzebnym szyderstwem wobec praktykujących inaczej tzw tradsów, wraz epitetami ( "oszołomy") bynajmniej, dla mnie, mija się z duchem chrześcijańskim.Niestety, przykro mi to stwierdzić...
edyta2019.05.6 19:56
A co w przyjmowaniu Komunii jest najważniejsze? Zarządzenia biskupów, płeć? Czy może sposób przezywania spotkania z Bogiem? Ja w 100% rozumiem oburzenie p. Hołowni, zamiast przykładać wage do spraw istotnych przesadnie dba się o formę. Od biskupów już od dawna zalatuje faryzeuszami na kilometr. A może to biskupi niepotrzebnie ograniczyli zasady przyznawania godności szafarza, bo niby w czym gorsza jest wierząca, praktykująca i mająca za sobą kolejne śluby misjonarka od takiegoż samego misjonarza?
UkrzyżujcieSeksbombęNaRamieOdŁóżka2019.04.29 10:11
Czekam na gołe modelki z Brazylii, noszone Drogą Krzyżową. Wtedy się wybiorę, bo będzie po co. W dodatku uniknę przebywania wśród radiomaryjnych jędz i gazetopolskich dewotów. Będą sami normalni ludzie, zdrowi na umyśle, sympatyczni, otwarci i z dystansem.
henio2019.04.29 13:09
Chłopczyku, rozumiem że uważasz się za normalnego, ale jeszcze żaden wariat nie przyznał, że jest wariatem.
Jozin z Bazin2019.04.29 10:07
Hołownia, każda Diecezja rządzi się swoimi prawami, aby one mogły w diecezji warszawskiej rozdawać komunie muszą mieć zgodę ordynariusza, jest prawo kanoniczne i te zasady są przestrzegane. Rozmywanie KK trwa. U nas Kapłanów nie brakuje co innego na misjach gdzie trzeba zanieść Pana Jezusa chorym ta szopka jest nie potrzebna. 😣
Maur2019.04.29 10:06
"Jezus Chrystus codziennie przyjmowal pokarm z ręki kobiety i jakoś się nie brzydził, drodzy oszolomi." - po co publikować te bredzenia oszołoma? Bo ładnie pluje na odległość? To co tu zacytowałem, to wygłup przygłupa, jeden z wielu.
Maciek Arczyński2019.04.29 13:14
Czyli co, Pan Jezus to kotlet schabowy?
ZERR02019.04.29 10:05
Tak, to jest inny "kościół". Kościół hołowni nie jest kościołem katolickim. Hołownia oczywiście łże jak najęty - heretykami nie sa miliony katolików tylko zafajdana, sekciarska, jawnie sprotestantyzowana "hierarchia". Ryba psuje sie od głowy. Tak się kończy zabawa w 'szafarzy'. Z wyjątku robi sie pseudo-normę, a potem z tej pseudo-normy kolejny wyjątek całkowicie zaprzeczajacy pierwotnej normie.
retro2019.04.29 10:01
P R O F A N A C J A ! dzieło szatana w pełni się realizuje. Kościół będzie zniszczony opd środka
Anna2019.04.29 18:52
"Bramy piekielne go nie przemogą" - tak mówił Chrystus o Kościele. Ale kryzysy były i będą.
Gnostyk2019.04.29 9:59
Typowe problemy hylików zniewolonych materią. Teraz będą się kłócić czy płeć osoby która daje wafelka może mieć jakiekolwiek znaczenie. To są wszystko straszliwe objawy zniewolenia. A recepta na rozstrzygnięcie problemu jest prosta. Trzeba zrozumieć, że przyjmowanie komunii prowadzi do zniewolenia bez względu na to kto daje...
Stanis\\305\\202aw2019.04.29 10:28
Wafelek to masz ty zamiast mózgu.
Gnostyk2019.04.29 10:32
Czy naprawdę myślisz, że jak zjesz wafelka to przyniesie to tobie jakąś korzyść duchową ? Prawdziwy Bóg przecież nie działa przez materię. Twoje agresywne zachowanie to jest właśnie jeden z objawów tego zniewolenia. Musisz się wyzwolić.
ZERR02019.04.29 10:40
Miejsce gnostyckiego paprocha jest na smietniku.
Gnostyk2019.04.29 11:09
A masz jakieś argumenty hyliku oprócz wulgarnej i prymitywnej agresji ? Nie widzisz, że tylko potwierdzasz moje tezy o tym, że jesteś straszliwie zniewolony ? Szkoda mi ciebie.
ZERR02019.04.29 11:44
Argumenty do świrów i sekciarzy gnostyckich się nie stosują. Z takimi jak ty się nie rozmawia, takich jak ty się powstrzymuje.
Maciek Arczyński2019.04.29 13:08
@Zerro W zasadzie to nie powinno go obchodzić kto w KK udziela Komunii Świętej. To jest wewnętrzna sprawa Kościoła niejako. Ja do nich na deski nie chadzam i nie wypowiadam się kto te deski powinien hebl... oczywiście wygłaszać, a kto nie.
Gnostyk2019.04.29 13:23
Byłem katolikiem i udało mi się przezwyciężyć to zniewolenie. Wy też możecie. W tej religii nie ma Boga Prawdziwego. Jak umrzecie to żadna nagroda za wyznawanie katolicyzmu was nie czeka. Katolicy wciskają się na wszystkie inne możliwe strony sprzeczne z ich religią oraz ateistyczne...to ja też mogę...przynieść wam trochę prawdy.
Maciek Arczyński2019.04.29 15:08
Chyba Cię pogięło... kora mózgowa się Ci wyprostowała... Zmienić Prawdę Wcieloną na szambo masońskie? Ty się dobrze czujesz? Chyba jednak nie... Jak chcesz się babrać w błocie to się babraj, ale ja osobiście wolę czystą, kryształową wodę ze Źródła.
Gnostyk2019.04.29 15:36
Jak alkoholikowi się zabierze alkohol albo narkomanowi narkotyki, to czuje się wtedy gorzej jest agresywny i pełny złości. Dokładnie tak samo jest jak ktoś zwraca uwagę na zniewalające aspekty doktryny katolickiej. Wtedy błogi spokój zniewolonych zostaje zakłocony, bo wprowadza się do ich świata niepewność i narkotyczna doktryna nie działa już tak narokotycznie. Tutaj własnie reagujesz jak klasyczny uzależniony. Też kiedyś miałem podobnie. Jednak udało mi się wyjśc z niewoli i samemu zacząć szukać prawdy. Tobie też tego życzę.
Gnostyk2019.04.29 15:40
PS: i nie wiem co ty masz ciągle z tą masonerią. Isnieją masoni gnostycy oraz masoni nie-gnostycy i gnostycy nie-masoni (na przykład ja) Mózg masz strasznie wyprany jejku...
Maciek Arczyński2019.04.29 16:30
Inne nazwy ta sama nauka. Dziecko Drogie, ja się oddałem w niewolę Maryi. I dla mnie jest to pełnia wolności. Nie rozumiesz tego. Zrobimy tak: bądź sobie "wolny" w tym myślowym szambie masońskim a ja na kolanach będę prosił Maryję o wstawiennictwo u Boga. Na końcu zobaczymy kto na czym lepiej wyjdzie. Uczciwie? Myślę, że tak.
Gnostyk2019.04.29 17:13
Wcale nie ta sama nie wiesz nie wypowiadaj się. Żadna Maryja nie może nic zrobić, aby się do twojego zbawienia przyczynić. Nie na tym to przecież polega. Prawdziwy Bóg przecież nie stworzył ani człowieka, ani świata. Jednak Prawdziwy Bóg chce naszego szczęścia. Żeby osiągnąć szczęście w Królestwie Boga, każda dusza musi się wyzwolić. Niektóre dusze osiągną to szybciej inne później. Jednak w wersji gnostycyzmu, której ja jestem zwolennikiem, żadne wieczne piekło na nikogo nie czeka. Prawdziwy Bóg jest zbyt dobry by tak karać człowieka, a zły demiurg (jahwe) nie ma tyle mocy. No ale kto ma rację i (czy w ogóle któryś z nas!) no to się okaże...tu masz trochę racji.
Maciek Arczyński2019.04.29 17:37
Oszczędź mi tych swoich masońskich bredni. Nie wierzysz w to czego naucza Kościół. Proszę bardzo. I na tym poprzestańmy.
Gnostyk2019.04.29 17:50
Możesz się ze mną nie zgadzać. Masz do tego prawo tak jak masz prawo do swojej opinii. Jednak nie masz prawa do swoich faktów. System gnostycki, którego jestem zwolennikiem powstał z inspiracji różnych gnostyckich grup w Toronto i okolicach i z żadną masonerią nie ma nic wspólnego. Miłego wieczoru.
Reytan2019.04.29 18:03
nie jestes prostytutko zaden gnostyk,tylko komuch z polska krwia na racicach.
anonim2019.04.29 13:22
Napisz ZERRO lepiej, takich jak ty, to się wyrzyna lub na stosie pali. Ale to już było w średniowieczu i se ne wrati. Typowo katolskie zachowanie .
Gnostyk2019.04.29 13:35
Byłem mocno zaangażowany w życie kościoła, jak byłem jednym z katolików. Do dziś mam wielu katolickich znajomych. Jednak nigdy nie spotkałem tak wulgarnego osobnika jak Zerro Nawet nie wiem czy jest on katolikiem, czy tylko jakimś dewiantem. Bo zestaw poglądów jakie wyznaje Zerro ma tyle wspólnego z doktryną katolicką co kamień węgielny z węglem kamiennym.
Maciek Arczyński2019.04.29 16:34
A tak dla mojej ciekawości: Wg. Ciebie Bergoglio ma "zestaw poglądów" katolickich?
Gnostyk2019.04.29 17:27
Bergoglio, tak jak każdy inny posoborowy papież, dostrzegł, że musi zreformować katolicyzm, coś zmieniać w doktrynie, bo inaczej kościół się zupełnie rozleci. Większość ludzi (formalnych katolików) przecież się nie zgadza z cała masą rzeczy, które są w doktrynie. Straszenie karami boskimi czy to doczesnymi, czy pośmiertnymi też już prawie nie działa. Mimo reform kościół może się rozpaśc i tak jak kazda istytucja, która nie jest tworem Boga Prawdziwego. Jednak reformy dają jakąś szansę na dalsze trwanie. Teraz odpowiedź...moim zdaniem czysty doktrynalnie katolicyzm skończył się wraz z reformami soborowymi. Począwszy od SW II coraz mniej jest katolicyzmu w katolicyzmie, a u Bergoglio jest go już bardzo mało. Jednak to jest konieczne z punktu widzenia przetrwania tego kościoła jako instytucji.
Maciek Arczyński2019.04.29 17:33
To się nie dziwię, że i odszedłeś z KK i że wg. Ciebie @Zerro nie ma pojęcia o Katolicyzmie.
Gnostyk2019.04.29 17:57
bo nie ma...on umie tylko obrażać i poniżać tych, którzy się z nim nie zgadzają. Taka postawa jest obca nawet najbardziej zaciekłym sedewakantystom. On mi przypomina trochę szalonych protestanckich pastorów, których spotkałem w Kenii i Tanzanii. Oni byli tak samo bezrozumni i wulgarni jak on.
Maciek Arczyński2019.04.29 15:16
Dziecko Drogie. Znaczenie więcej ofiar przyniosła postępowa Wielka Rewolucja Francuska w ciągu 25 lat niż mają na sumieniu ludzie Kościoła w ciągu chociażby 400 lat trwania Świętej Inkwizycji. Nie usprawiedliwia to oczywiści złych czynów Katolików, ale "znaj proporcję, mocium panie". Proponuję abyś sobie poczytał "Ludobójstwo francusko-francuskie: Wandea - Departament Zemsty" Reynalda Sechera, doktora historii i politologii na Uniwersytecie Paryskim, o ile dobrze pamiętam.
anonim2019.04.29 19:08
Tak wg ciebie, to Francuzów po tej rewolucji nie powinno być, zostali wymordowani. W kościele Święta Inkwizycja to nie wszystko, zapomniałeś o nawracaniu na religię oraz wojny religijne w Europie i Wyprawach Krzyżowych itd. Coś bardzo wybiórczy jesteś.
violencja 2019.04.29 20:44
NIE OBRAŻAJ , NIE OBRAŻAJ.Pogadaliśmy se fajnie kiedyś, ale ja nie obrażam Ciebie, zatem nie obrażaj mnie.Nie wyrażaj się w kwestii Komunii , bo tego nie rozumiesz , jesteś gnostykiem , masz inne preferencje.My wierzymy , że w Hostii jest Bóg żywy , więc nie nazywaj Go wyrobem cukierniczym. Nie naśmiewaj się , bo ja mogłabym naśmiewać się z gnozy ...i po co to nam:)Nie rańmy siebie , nie rań też Mojego Pana.
Gert2019.05.6 8:28
Trzeba Ci zrozumieć, że jesteś tylko workiem do trawienia pokarmu. Dlatego też nie mieszaj się do tematów, które z natury są Tobie obce.
athos2019.04.29 9:58
Red. Hołownia jest religijnym prostakiem. Nie pojmuje chłop, że świeckie kobiety i świeccy mężczyźni nie mają święceń kapłańskich. Nie wolno im dotykać Ciała Pana Jezusa. Jeśli to czynią, profanują Pana Jezusa i za to kiedyś odpowiedzą przed Bogiem. Odpowiedzą także niektórzy biskupi pozwalając na to. Ci biskupi zachowują się jak protestanci, sami nie bardzo wiedząc do jakiej wspólnoty należą.
anonim2019.04.29 13:14
To nie jest CIAŁO tylko wafelek, taka sobie sztuczna imitacja.
Maciek Arczyński2019.04.29 15:19
To Twoja wersja. Po śmierci dowiesz się wszystkiego, ale wtedy będzie za późno na zaczęcie od nowa. Twój wybór.
anonim2019.04.29 18:55
Szkoda, że wszystkiego można się dowiedzieć, ale tylko po śmierci. Bardzo mądrze koloratkowi religię stworzyli, wszystkiego się dowiecie po śmierci. Ten kto to wymyślił, zasłużył na podwójnego Nobla.
Karolina2019.04.29 23:20
Co ty pleciesz ? Aż tak nic nie rozumiesz? Udajesz, chyba? Jest tyke dostępnych źródeł! Kto ci broni czytać porównywać, pytać ? Teraz się dowiedz, czytaj Biblie i Pismo św. i wierz w to ! To Twój wybór ! A po śmierci przekonasz sie, jak staniesz na Sądzie Ostatecznym przed Bogiem!, bo każdy będzie osądzony ze swoich uczynków dobrych i złych! Proste!
anonim2019.04.30 0:15
To ty pleciesz. Poczytaj sobie bajki i legendy dot. starożytnych religii i wierzeń w Egiptu, Persji, Grecji i Indii, to znajdziesz tam dokładnie to, co opisuje Nowy Testament. Ale te wierzenia były na tych terenach, od 3000 do parę setek lat wcześniej niż narodzenie JESUSA. Ciągłe pisanie, że wszystkiego dowiemy się po śmierci jest typowe dla każdej RELIGI, bo wcześniej zobaczylibyśmy te oszustwa cwaniaków i pasibrzuchów. Dotychczas każda kasta cwanych kapłanów w religiach, żyła na koszt naiwniaków nie rozumiejących zjawisk przyrody i świata.
KAROLINA L.2019.04.30 23:56
To ty pleciesz! MNIE NIE OBCHODZĄ INNE RELIGIE, WIERZENIA, CZY BOŻKI JAKIEŚ! JA CI MÓWIĘ TYLKO I WYŁĄCZNIE O JEDYNEJ SŁUSZNEJ WIERZE, O BOGU - STWORZYCIELU NIEBA I ZIEMI ! Zauważ, że innych wierzeń nikt nie zwalcza, bo nie są Boskie, tylko naszą Wiarę Katolicką i Boga! ALE Z BOGIEM OD TYSIĘCY LAT NIKT NIE WYGRAŁ I NIE WYGRA! PAN BÓG NIE POZWOLI Z SIEBIE DRWIĆ, DAJE NAM CZAS DO OPAMIĘTANIA, ALE TO DO PEWNEGO OKRESU! DOŚĆ MA TEJ SODOMY I GOMORY!
Magda2019.04.30 0:03
A ty kim jesteś? Człowiekiem, czy tylko bliżej nieokreśloną materią, czy sztuczną imitacją człowieka?? ! Jak myślisz?
Marzena BG2019.04.29 19:57
No bez zartów i wyzwyski proszę. Ewentualnie ten epitet proszę przypisać do siebie. To nierpawda, ze osobom bez swięceń kapłańskich nie wolno dotykac ciala P. Jezusa: 1) nadzwyczajni szafarze to nie kapłani, ale swieccy, 2) w wielu krajach udziela się Komunii na rękę, wiec siłą rzeczy dotykamy ciała Pana Jezusa.
Magda2019.04.30 0:12
Poczytaj na ten temat! Tak robią, ale żle robią! Tylko Księza mogą dotykać , tylko oni są wyświęcani i konsekrowani! Od tysięcy lat P.Jezus się nie zmienił, więc i nasza cześć powinna być taka sama! Komunia od szfarzy jest tylko opłatkiem. Musimy uważać na to! Czytałam o tym w bardzo poważnym piśmie oraz w Objawieniach Świętych!
anonim2019.05.7 13:31
Do ust tylko od księdza? Czasami zastanawiam się czy da się katolików nawrócić na chrześcijaństwo.
jerzy2019.04.30 8:11
Spoko! Co do świeckich to masz rację, jednakże jest w Kościele coś takiego jak funkcja szafarzy nadzwyczajnych, z pośród świeckich, i o tu chodzi.
...2019.05.1 14:32
To są tylko przepisy kościelne które się zmieniają bo w biblii o tym nie pisze można nie można
Prorok2019.04.29 9:56
Krok PO kroku w stronę Piekła ...
kaczor2019.04.29 9:56
Hołownia, ty zostaniesz pierwszą katolicką matką chrzestną bo jako jedyny masz predyspozycje.
Ryszard Olejniczak2019.04.29 9:53
Podczas Drogi Krzyżowej, Ukrzyżowania i potem tylko kobiety zachowały się "jak trzeba".
Sebastian2019.04.29 10:03
a Św Jan ?? czy cytując SEX-Misje, "Kopernik tez była kobietą !"
Wojciech2019.04.29 10:08
A św. Jan?
Stanisław2019.04.29 10:22
Swięta Jana była kobietą
Ryszard Olejniczak2019.04.29 15:23
Do śv. Sebastianów, Wojciechów, Stanisławów i wszystkich śviętych czerwonych łapek. W czasach kiedy Jezus Chrystus był prowadzony na śmierć obowiązywało żydowskie prawo, że przed konduktem w którym skazany dźwigał swój krzyż, jechał na koniu specjalnie wyznaczony posłaniec-obserwator. Jeśli którykolwiek Żyd (Żydówki nie miały żadnych praw) zgłosił temu obserwatorowi protest, że uważa wyrok za niesprawiedliwy, cała "procedura" ulegała zatrzymaniu, posłaniec powiadamiał sanhedryn (dlatego właśnie był na koniu), który miał obowiązek odwołać wykonanie wyroku i powtórzyć proces. Niestety nie znalazł choć jeden mężczyzna (również spośród apostołów), który by się na ten protest odważył. Gest Weroniki był symbolem takiego protestu. Można więc już nie pisać o tym, że następnego dnia żaden z mężczyzn nie odważył się zbliżyć do Grobu Pańskiego, puki nie uczyniły tego kobiety. Wypada lepiej znać religię, jeśli się uważa, że się w nią wierzy.
Reytan2019.04.29 17:46
Jestes idiota genetycznym i prowokatorem. Krzyzowania dopuszczali sie tylko Rzymianie,bo Zydzi mogli zasadzac kare smierci,ale nie mieli prawa jej wykonywac,ty wypierdku mamuta.
anonim2019.04.29 18:47
Wypierdkiem to ty jesteś i nie wynoś się powyżej siebie, tylko czytaj pokornie biblię.
Ryszard Olejniczak2019.04.30 4:44
"Nie ma już Żyda ani poganina, nie ma już niewolnika ani człowieka wolnego, nie ma już mężczyzny ani kobiety, wszyscy bowiem jesteście kimś jednym w Chrystusie Jezusie." (Św. Paweł; Gal 3, 28)
anonim2019.05.3 10:26
Amen!