Tylko Eucharystia i oddanie się Maryi. Obyśmy duchowo nie obumarli z głodu tego Chleba - zdjęcie
15.04.20, 12:10

Tylko Eucharystia i oddanie się Maryi. Obyśmy duchowo nie obumarli z głodu tego Chleba

159

Nadchodzą dla Kościoła ciężkie czasy. To co było do tej pory, jest niczym w porównaniu z tym, co ma nastąpić. Pozostają jedynie dwa sposoby, aby uratować się z tego zamętu: oddać się Przenajświętszej Pannie i często przystępować do Komunii Świętej tak tłumaczył znaczenie swojej słynnej proroczej wizji święty Jan Bosko.

Okręt Kościoła, miotany falami, atakowanego z furią przez licznych wrogów, zostaje ocalony dzięki zakotwiczeniu między dwoma kolumnami wyrastającymi z wzburzonego morza.

Pierwsza kolumna to AUXILIUM CHRISTIANORUM - Wspomożenie Wiernych, a na jej szczycie figura Niepokalanej Dziewicy, druga – potężniejsza i górująca nad wszystkim SALUS CREDENTIUMZbawienie Wierzących, a na niej roztacza swój blask Najświętsza Hostia.

Wrogie okręty szturmują okręt Kościoła, czyniąc w nim liczne wyrwy. Jednak gdyłagodna bryza zaczyna wiać od dwóch kolumn, pęknięcia zasklepiają się, a przecieki natychmiast ustają. Gdy gwałtowny sztorm wybucha ze zdwojoną siła, wówczas Papież staje przy sterze i wszystkie siły poświęca sterowaniu okrętu ku dwóm kolumnom.Wywołuje to wściekłość nieprzyjaciół i złych duchów: podwajają ataki na Kościółrzucając weń książkami i zapalnymi materiałami, których posiadają mnóstwo, strzelają z karabinów i dział. Papież ginie od strzał, zanim jego następca zdoła bezpiecznie zakotwiczyć okręt pomiędzy kolumnami. Wówczas dopiero nad morzem zapada wielka cisza.

Wyobraź sobie – mówi św. Jan Bosco - że jesteś na samotnej skale i że nie widzisz żadnego skrawka ziemi poza tym, jaki masz pod stopami. Na rozległej toni morskiej dostrzegasz niepoliczoną flotyllę okrętów ustawionych w szyku bojowym. Ich dzioby są podobne do ostrych zakończeń włóczni, tak że w cokolwiek uderzą, przebijają to na wylot i całkowicie niszczą.

Pomyślmy i my o tym, że skoro w proroczym śnie, Kościół miotany sztormem zmierza do jedynego swego ratunku Najświętszej Eucharystii i Dziewicy Maryi – to znaczy, że oddalił się niebezpiecznie od tych dwóch filarów, czyniąc się bezbronnym wobec ataków nieprzyjaciela.

Europa i cały świat zmaga się z pandemią. Drzwi kościołów zostały zamknięte z obawy przed niewidzialnym zagrożeniem.

A jednak tylko Eucharystia przyjmowana z czcią i wiarą w rzeczywistą obecność Chrystusa może uratować Kościół. Obyśmy duchowo nie obumarli z głodu tego Chleba.Jeżeli nie będziecie spożywali Ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili Krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie – mówi Jezus.Nie bójmy się tych, którzy zabijają ciało, lecz duszy zabić nie mogą. Bójmy się raczej Tego, który duszę i ciało może zatracić w piekle!

 

Bóg udzielił swojej Matce wszystkiego, co wysłużył podczas swojego życia i śmierci, a mianowicie nieskończone zasługi i przedziwne cnoty. Uczynił Ja skarbniczką tego wszystkiego, co Ojciec dał Jemu w dziedzictwo, i przez Nią udziela swoich zasług Jego członkom, i przez Nią przekazuje swoje cnoty i udziela Swoich łask. Ona jest Jego mistycznym kanałem, Jego akweduktem, przez który delikatnie i obficie spływa Jego miłosierdzie.

Nie zostaje udzielony ludziom żaden niebieski dar, który by nie został przekazany przez Jej dziewicze ręce. Taka w istocie jest wola Boga, który postanowił, że wszystko powinniśmy mieć przez Maryję.

Gdy Duch Święty, Jej małżonek, znajduje Maryję w jakiejś duszy, wzlatuje ku niej i wnika w nią zupełnie, udziela się tej duszy w obfitości, tym bardziej, im więcej ta dusza przyznała Jego Oblubienicy. Jednym z głównych powodów, dlaczego Duch Święty nie sprawia obecnie nadzwyczajnych cudów duszach, jest to, że nie odnajduje w nich wystarczająco bliskiego związku z Jego wierną i nierozłączną małżonką. *

Eucharystia i Niepokalane Serce Maryi – oto cała nasza nadzieja. Prośmy Maryję o łaskę rychłego otwarcia kościołów i dostęp Ludu Bożego do świętych Sakramentów.

Trójco Przenajświętsza, Ojcze, Synu i Duchu Święty.
W najgłębszej pokorze cześć Ci oddaję i ofiaruję Tobie Przenajdroższe Ciało i Krew, Duszę i Bóstwo Jezusa Chrystusa, obecnego na ołtarzach całego świata jako wynagrodzenie za zniewagi,
świętokradztwa i obojętność, którymi jest On obrażany.
Przez nieskończone zasługi Jego Najświętszego Serca
i przez przyczynę Niepokalanego Serca Maryi,
proszę Cię o łaskę nawrócenia biednych grzeszników!**

 

* św. Ludwik Grignon de Montfort Traktat o prawdziwym nabożeństwie do Najświętszej Maryi Panny

* *modlitwa Anioła przekazana Dzieciom Fatimskim


Redakcja: Monika Grzesik

Komentarze (159):

Telewidz2020.04.16 18:32
Izydor- bluznisz,. Kiedy bedziesz w stanie krytycznym, bedziesz Boga prosic o wybaczenie za te twoje bluzniercze slowa. Zyj jak umiesz, a nie zabieraj glosu.
Piotrek2020.04.16 23:11
Niby czemu miałby nie zabierać głosu? Ma takie samo prawo jak ty. To jest wolność myślenia i wolność słowa i wolna wola. Nie rób więc z wolnych ludzi niewolników twoich idei.
Bianka2020.04.16 8:16
Drodzy Wierzący Frondowicze, z niewierzącymi, którzy tu prezentują swoje mądrości, nie ma co dyskutować, oni i tak wiedzą swoje - że Kościół jest nic niewart, że nic nie robi...na kogoś trzeba wyrzucić swoją frustracje..., a że ich założenia, oskarżenia są niesłuszne, kłamliwe...to przecież ich nie obchodzi....nie przyznają Wam racji, ale będą nadal atakować, obrażać, obśmiewać...
Bianka2020.04.16 7:55
@Izydor A kto Ci broni odpalić grilla w niedzielę czy poczytać książkę? Ja napewno nie. Więc skoro wiara Bóg życiodajne sakramenty to dla Ciebie "kuglarstwa" to po co tracisz czas na wchodzenie na Frondę i dzielisz się z nami swoimi mądrościami...?? I tego właśnie nie rozumiem! Ja osoba wierząca, poszukująca codziennie Obecności Boga, Jego Mamy, nie szukam osób niewierzących. I sądzę, że robi tak 99 procent katolików w PL lub wszyscy bez wyjątku.... Czemu wy osoby niewierzące przeszkadzacie nam w naszej drodze do Boga?? Sami nie chcecie poznać Boga, a jeszcze innym przeszkadzacie, wyśmiewacie...Niezrozumiałe...
Jagoda2020.04.15 23:35
MAM DOBRĄ WIADOMOŚĆ, DLA TYCH CO JESZCZE NIE WIEDZĄ!!!! DZIĘKI BOGU, NARESZCIE ! OTÓŻ OD 20 KWIETNIA ZMIENIAJĄ SIĘ ZASADY ODNOŚNIE ILOŚCI OSÓB NA MSZACH ŚW.W NASZYCH KOŚCIOŁACH! PRZEWODNICZĄCY EPISKOPATU NAPISAŁ DO PRZEWODN. RADY MINISTRÓW W TEJ SPRAWIE. CZYTAŁAM CO UZGODNIONO. BĘDZIE 1 OSOBA NA 9 METRACH KWADR. POWIERZCHNI KOŚCIOŁA. WIADOMO, ŻE KOŚCIOŁY MAJĄ WIELKĄ POWIERZCHNIĘ, WIĘC BEDZIE MOGŁO BYĆ PEWNIE MIN. ZE 200 OSÓB JEDNOCZESNIE, NIE LICZĄC OBSŁUGI I TYCH CO BĘDĄ STAĆ NA DWORZE! TO JUŻ NIE 5 OSÓB, JAK JEST TERAZ . Cieszę się, bo nasz Kościół jest nowy, olbrzymi. Więc pewnie nie będziemy już mieć problemu. A w Niedziele jest min. 5 Mszy, to się pomieścimy wszyscy ! Nareszcie !
Bianka2020.04.16 8:21
Gdzie jest ta wiadomość? Jakiś link może? Nie mogę znaleźć.
Kubiak2020.04.16 10:54
No i spodziewasz sie, że ludzie będą walic drzwiami i oknami w tym czasie do kościoła?
Mirek2020.04.15 20:51
Jeżeli Kościół Katolicki w Polsce nie zajmie jasnego stanowiska w sprawach egzystencjalnych dla narodu to zaniknie . Dzisiaj biskupi i Episkopat pochowali sie jak myszy w norach i czekają aż to wszystko minie . Czyli inaczej mówiąc rżną głupa !! . Dzisiaj w polskim Kościele nie ma mężów stanu na miarę Karola Wojtyły czy Stefana Wyszyńskiego . Zostały same mizeroty które klepią trzy po trzy para piętnaście . No jest jedynie arcybiskup Jędraszewski ale potem pustka . Po prostu w polskim kościele jest brak pasterzy .
Styki2020.04.15 19:59
Czego Bog chce? Dzialanie wybrane dobrowolnie, mające zadośćuczynić Bogu lub ludziom wyrządzone zło (grzech) - innaczej pokuty. W objawieniach fatimskich aniol wolal pokuty,pokuty,pokuty.
Styki2020.04.15 19:51
2 Księgi Kronik (7, 13-14): „Gdy zamknę niebiosa i nie będzie deszczu, i gdy nakażę szarańczy, by zniszczyła pola, lub gdy ześlę na mój lud zarazę, jeśli upokorzy się mój lud, nad którym zostało wezwane moje Imię, i będą błagać, i będą szukać mego oblicza, a odwrócą się od swoich złych dróg, Ja z nieba wysłucham i przebaczę im grzechy, a kraj ich ocalę”.
anonim2020.04.15 22:42
ale zapomniałeś, że czarownicy żyć nie dozwolisz
Styki2020.04.15 19:40
„W ciągu trzech krótkich miesięcy Bóg, tak jak zrobił to w przypadku plag egipskich, zabrał nam wszystko, co czcimy. Bóg powiedział: «Chcesz czcić sportowców, zamknę stadiony. Chcesz wielbić muzyków, zamknę sale koncertowe. Chcesz oddawać cześć aktorom, zamknę teatry. Chcesz wielbić pieniądze, zamknę gospodarkę i załamię giełdę. Nie chcesz chodzić do kościoła i czcić Mnie, sprawię, że nie będziesz mógł chodzić do kościoła.”----------------zgadnijcie kto tak powiedzial?
bogdanus2020.04.15 19:17
A co my wierni mamy powiedzieć gdy w Watykanie wywyższa się boginię ziemi pachamamę a nie NMP. Wirus przerwał ten bałwochwalczy kult biskupów i modernistyczny Synod Amazoński. Z próbą wprowadzenia do KK nowej nauki sprzecznej z nauką Pana Jezusa. Na dzień dzisiejszy musimy się domagać, by w KK mogło przebywać więcej wiernych zgodnie do powierzchni.
Urszula2020.04.15 19:34
Wywyższanie Pachamamy i NMP to jeden czort.
Jagoda2020.04.16 2:25
Urszula ! Pisząc tak, to ty jesteś czortem ! Nie obrażaj NMP!
Bianka2020.04.16 8:01
Jagoda, a Ty kim jesteś, pisząc w ten sposób Urszulę, która broni swoimi słowami kultu Matki Bożej...? I jaki jest sens obrzucać się inwektywami? Urszula CIę nie obraziła, a Ty ją owszem...
anonim2020.04.15 17:42
To prawda ,że idę niełatwe czasy dla Kościoła ,ale to jest potrzebne ,żeby oczyścić Kościół ,który odrodzi się na nowo mocniejszy , Kościół przetrwa wszystkie próby ,bo jego głową jest Jezus Chrystus,który Zmartwychwstał ,.
feldkurat Katz2020.04.15 17:22
Ida ciężkie czasy dla KK, bo ludzie się kapną, że te wszystkie intronizacje, zawierzenia, egzorcyzmy i inne szamańskie obrządki to zwyczajna ściema?
STANISLAW2020.04.15 17:17
Dotąd znam tylko jednego zwolennika rozpadu kościoła zwanego różnorodnością. To ten oto autor i "gadatiel" TV Republika. Nikt inny chyba nie pragnie neoreformacji ani Lutra-Bis.
stan2020.04.15 16:24
podobnie jak u s. Emmerich - powszechne podkopywanie i niszczenie Kościoła, ale i tu mamy zapewnienia, że zły nigdy nie pokona Kościoła, bo jest on założony przez samego Boga.
Kubiak2020.04.15 16:19
Kościół staje się sektą. Słowa "Tylko Eucharystia i oddanie się Maryi" nijak ma sie do nauki Jezusa, który mówił, że ważne mieć w sobie bojaźm Boża i spełniać przykazania Pana Boga. Niestety Kościół jako wielka instytucja na pierwszym planie stawia zarządzenie i utrzymanie majatku,Stąd takie kuriozalne słowa będące wprost zaprzeczeniem nauki Jezusa. Odpłatna obrzędowość jak w Judaiźmie i nic więcej.
Paweł2020.04.15 16:32
Kto Ci takich głupot naopowiadał. Czy Ty znasz tak naprawdę naukę Jezusa? Czytasz może żywoty świętych? A może wiesz co Pan Jezus mówił o swej Matce Maryi. A może wiesz czym jest Eucharystia i dlaczego Chrystus ją ustanowił? Największy znawco Kościoła i samego Boga - a jak zapytać o pryncypia wiary to sieją się głupoty jak te powyżej.
Urszula2020.04.15 19:26
A co Jezus mówił o swojej matce? W Kanie Galilejskiej ją skarcił. Uczniom swoim na informację, że przyszła matka Jego i bracia i czekają bo chcą z nim rozmawiać, odpowiedział: A któż to jest matka moja i bracia moi?". Po czym pokazując swoich uczniów powiedział: Oto matka moja i bracia moi." Więc Maria nie była na pierwszym miejscu, nie była tak ważna jak się ją dzisiaj przedstawia. Czy Biblia mówi coś o tym aby matka Jezusa była jego słuchaczem i uczennicą? Pomijam już fakt, że Maria nie była do końca dziewicą skoro przyszła do Jezusa razem z Jego braćmi. Miał Jezus również siostry i na pewno nie były one z nieprawego łoża Józefa, ale jak najbardziej zw związku z Marią, jego żoną.
anonim2020.04.15 20:16
Urszulo już któryś raz z kolei próbujesz obrażać Matkę Bożą .Moja droga ,nie znasz Pisma Świętego ,udawadniałaś to wiele razy ,nie znasz obyczajów panujących wtamtych czasach ,nie masz żadnego pojecia o tym co piszesz ,nic nie wiesz i nie wykazujesz chęci poznania ,w kółko to samo powtarzasz nie masz wiedzy na ten temat żadnej .
Paweł2020.04.15 20:44
Ty tak na serio, czy trochę jak dziecko z piaskownicy, byle głupiej, byle głośniej - bo wtedy więcej osób mnie zauważy? A wiesz co to dogmat?
J.L.2020.04.16 0:01
:Urszulo"- Lechu Leller ! Przestań żydowski Ateisto w głupa lecieć! Lepiej popatrz ile razy ty byłeś skazany, ile byłeś razy w areszcie za swoje niecne czyny względem dzieci! Jesteś homo..! Wiemy o tym! Nie pouczaj nas ! Sam nie jesteś w porządku! WIĘC ZAMILCZ !
Kubiak2020.04.15 17:33
Nie po to Jezus przyniósł obietnice zbawienia i wolności aby człowieka oddać w niewolę i kaprysy kapłanów i kościołów.
Paweł2020.04.15 17:45
Gdzie ty to czytasz?
Kubiak2020.04.15 18:55
Bierzesz Pismo Święte - wydane przez wydawnictwo katolickie i czytasz co Jezus powiedział. A tu słowa Jana Bosko stawiają wyżej niż Pismo. Bosko gadał takie brednie, że aż strach pisać. Miał wizję piekła gdzie idą młodzi ludzie za powiedzmy to "łobuzowanie i młodzieńcze wybryki" Ale przynajmniej mówił, że to były wszystko sny. Wybierz, czy wierzyć katolickiemu celebrycie czy ufać słowom Juzusa z Pisma Świetego.
OBOJETNY i reszta mend2020.04.15 15:59
OBOJETNY i kilka jego innych wcieleń; Żyd wyklęty, Jonasik, Klapablabla, aa_kotki dwa, itp. - "Tak się składa, że mówię po angielsku, chyba nieźle. Skończyłem liceum z wykładowym angielskim. Studiowałem w Polsce, ale potem pracowałem w UK. A potem w amerykańskiej korporacji na stanowisku globalnym. Raportował do mnie team z wielu krajów ... po angielsku. Teraz jestem przedstawicielem angielskiej firmy w Polsce. Czyli coś tam liznąłem z tego angielskiego." - To jest jego mantra. Wlepij mi ją kilkakrotnie. Co to oznacza? Oznacza, że jest to menda zawodowa z "życiorysem" mu danym, menda której jedynym zadaniem jest nienawiść. W przypadku Frondy; nienawiść do chrzescijaństwa, nienawiść do obecnych rzadów, nienawidził poprzednie rządy równie "intensywnie". Na czyim jest "garnuszku"? Najłatwiej powiedzieć, że kremlowskim, faktem jest, że to janczar bolszewicki. Nie on jeden jest k*rwą na portalach. Jest tu kilku b*dlaków, bo trudno ich jest traktować na równi z normalnymi ludźmi. Lech Keller-Krawczyk typowy żyd prowokator, Albert kanalia-mitoman, Stachu zakompleksiona mać, Nowak-robaczek "przemysłowiec", Maryska Blaszczyk garkotłuk z wiedza zerowa, są też inni może o nieco wyższej "kulturze" - ale nienawiść w nich jest podobna.
Urszula2020.04.15 19:17
Skąd u ciebie tyle nienawiści do innych? Co oni ci złego uczynili? Winien jest chyba twój kościół, który wydaje marny owoc - złych, podłych ludzi. Nawróć się, poki nie jest za późno.
"Leszek" Keller-Krawczyk ty Żydzie i prowokatorze2020.04.15 19:28
"Leszek" Keller-Krawczyk ty Żydzie i prowokatorze!
J.L.2020.04.15 23:48
Zgadzam sie z tobą! Nie mniej jednak, nie napisałeś, ze jest on "homosiem" i jeszcze wiele innych jego nicków! Poniżej odezwał się znów Lech, jako "Urszula", jest też "Izą", " Asią", Agnieszką" i mnóstwo innych, które znam, bo mam zapisane! Można o nim w sieci dużo się dowiedziec .Był za Komuny SB-kiem, jest zarejestrowany w IPN.
"leksykon" dla tych z PRL-u2020.04.15 15:52
Albert extra VERGIN oil do smarowania odbytnic - po 14 latach w kołchozie.. "Nauczył" się takiego "polskiego": - "O ͏k͏u͏r͏w͏a, już myślałem..." - - "Klasyczne katoprawackie ͏p͏i͏e͏r͏d͏o͏l͏e͏n͏i͏e.'' - - "Kur­wa mać ..." - - "w͏y͏p͏i͏e͏r͏d͏o͏l͏e͏n͏i͏e tego ścierwa... - "katolickie ͏s͏k͏u͏r͏w͏y͏s͏y͏n͏y.." - "zeżrą wafla z trupa" - "s͏k͏u͏r͏w͏y͏s͏y͏n͏y nie zarażały normalnych ludzi" - tzn. kogo? Ciebie, to ty jesteś "normalny"? - "Świeże klero-pierdy" Jeszcze pewnie tego nie wiesz, ale już jesteś trupem, jak ciebie wirus nie dopadnie, nienawiść cie zeżre. Nie udał się bolszewicki eksperyment aby "zrobić" z kołchoźnika "inteligenta" w Polszu.
stan2020.04.15 17:10
Nie cytuj przygłupów, którzy nie potrafią wyrazić swoich myśli. Chodząc po gnoju nie sposób nie uwalać sobie obuwia.
Albert2020.04.15 18:10
Najwyraźniej ten katoćwok niczego innego nie był w stanie zrozumieć. To akurat nie jest żadnym zaskoczeniem, bo jest po prostu zwykłym, niewykształconym, zacofanym i zwyczajnie tępym katolikiem. Nawet po polsku pisać nie potrafi bez kaleczenia języka.
WysłaćPolskichKleruchówDoChinZaTekstyliaZGumką2020.04.15 15:06
Takie wydarzenia pandemiczne nie tylko pokazują człowiekowi miejsce w szeregu, ustalone przez Naturę, ale są też doskonałą terapią otrzeźwiającą dla dużej części ciemnej kato-biomasy w Polsce. Okazuje się, że blisko 30.000 kleruchów to rzeczywiście kompletnie zbędna horda pasożytów społecznych. Kler to zestrachani przebierańcy, pozamykani na trzy spusty na plebaniach. Trochę dokucza im brak bliskości ministrantów i całowania po łapach w wykonaniu radiomaryjnych jędz i gazetopolskich dewotów.
Paweł2020.04.15 15:45
Więc jakie to miejsce mamy w szeregu. I czym jest owa natura pisana z dużej litery - czyżby jakiś nowy osobowy twór? Co do otrzeźwienia - dobra lekcja dla każdego. Co do kleru - jak widzę należysz do tych, którzy mają najwięcej do powiedzenia najmniej wiedząc. Podaj może argumenty potwierdzające tak postawioną tezę.
RakNieboRak2020.04.15 16:45
Z całą pewnością najbardziej zbędną hordą jest milion urzędników państwowych. Ale to ci nie przeszkadza, pewnie jesteś jednym z nich, pasożycie.
stan2020.04.15 17:16
No właśnie - cała totalna opozycja w Sejmie i Senacie. Co oni robią? Żadnej inwencji, żadnych pomysłów dobrych dla Polski (ba, jeszcze się chlubią, że oni tylko myślą o UE i całym świecie, a Kaczyński tylko o Polsce). Po co są oni nam potrzebni? Dlaczego mamy ich utrzymywać? Niech uczciwie zapracują na własne utrzymanie własnymi rękoma i ciężką pracą.
Jan2020.04.15 15:04
ciężkie czasy dla kościoła to skutek funkcjonowania obecnego pontyfikatu Franciszka!
stan2020.04.15 17:06
Niech każdy uderzy się najpierw we własne piersi. Dla mnie najstraszniejszą rzeczą były wyczyny lewactwa na wszystkich szczeblach.
Urszula2020.04.15 19:14
Jakie wyczyny? Napisz coś na ten temat
feldkurat Katz2020.04.15 20:51
i dymania ministrantów.
Chcesz sie na SZYBKI SEKS BEZ ZADNYCH ZOBOW2020.04.15 14:43
Cześć! Nazywam się Lena, mam 25 lat. Chcę znaleźć mężczyznę do intymnych spotkań i komunikacji. Z przyjemnością odpowiem wszystkim, napisz do mnie na stronie randkowej www.exslove.com.pl __________________________
Po 11, NIE BĄDŹ OBOJĘTNY2020.04.15 14:43
"Wrogie okręty szturmują okręt Kościoła, czyniąc w nim liczne wyrwy. Jednak gdy łagodna bryza zaczyna wiać od dwóch kolumn, pęknięcia zasklepiają się, a przecieki natychmiast ustają. Gdy gwałtowny sztorm wybucha ze zdwojoną siła, wówczas Papież staje przy sterze i wszystkie siły poświęca sterowaniu okrętu ku dwóm kolumnom.Wywołuje to wściekłość nieprzyjaciół i złych duchów: podwajają ataki na Kościół rzucając weń książkami i zapalnymi materiałami, których posiadają mnóstwo, strzelają z karabinów i dział. Papież ginie od strzał, zanim jego następca zdoła bezpiecznie zakotwiczyć okręt pomiędzy kolumnami. Wówczas dopiero nad morzem zapada wielka cisza." Piękno i głębia tego tekstu powala. Tylko dlaczego książkami? A już wiem. Było napisane: "Kto jest beż grzechu, niech pierwszy rzuci książką" :)
stan2020.04.15 17:04
A skąd się wzięło u Ciebie tyle złości wobec Kościoła? I jakiej jesteś wiary? To mi wyjaśni, dlaczego zadajesz takie pytanie.
Jagoda2020.04.16 2:22
Stan" Trochę tu już jesteś na Portalu! Nie zorientowałeś się, że to jest bardzo znany nam człowiek . On tylko zmienił nick.Teraz ma: " Po 11, nie bądź obojętny". Ale to jest Lech Keller-Krawczyk. Występował wtedy jako "...ateista,.dumny g....j".! i wiele innych miał nicków. Jest pochodzenia żydowskiego, tak tu pisał. Tak jak piszesz, on nienawidzi Kościoła i Polaków, to widać w jego wpisach. Wcześniej zapisałam sobie jego wpis, w którym pisze, że "polaczków" nienawidzi i że jakby mógł, to by wszystkich zlikwidował! Piszę prawdę. Nie wiem skąd ta nienawiść do nas i Kościoła?
Po 11, NIE BĄDŹ OBOJĘTNY2020.04.15 14:36
UWAGA!!! Nie odpowiadajmy temu cynicznemu dywersantowi, Polakożercy, "Po 11 NIE BADZ OBOJETNY", "ladychapel". Jego komentarze świadczą o opętaniu, albo o chorobie psychicznej (albo i jedno, i drugie). W każdym razie o patologicznej nienawiści do Polski, Kościoła i PIS-u. Rozumiem, że każdy normalny odruchowo chce mu coś odpowiedzieć, ale to nie ma najmniejszego sensu: obelgi go cieszą, bo to masochista; ponadto zawsze ma pretekst, by wybrzydzać na "chrześcijańską miłość bliźniego". Logika na niego nie działa, bo potrafi, po żydowsku, zawsze odwrócić kota ogonem. Niech, pod różnymi pseudonimami, dyskutuje sam ze sobą. Miejmy swą godność, nie zniżajmy się do jego kloacznego poziomu. Można - i trzeba - modlić się za jego nieszczęsną duszę, która jest na prostej drodze do potępienia wiecznego, i to na własne życzenie.
plantator buraków 2020.04.15 14:31
Wcześniej czy później ta pandemia kiedyś się skończy. I nic po niej nie będzie już takie jak było dotąd. Wściekłość normalnych ludzi budzić będą lewacko-tęczowe mrzonki, pogarda dla rodziny, obraza dla czyjejś wiary. Lewacko-tęczowe eksperymenty na cywilizacji już budzą wściekłość i oburzenie. Ludzie z wolna przyjmują do świadomości, jak w czasach niepewności i zagrożenia ważna jest normalna rodzina, przyjaźń, pomoc wzajemna. I jakie spustoszenia siały dotąd lewacko-tęczowe brednie wciskane siłą i nachalnie przez zdeprawowane media i ich niby-autorytety, z których żaden się nie sprawdził. I jeszcze jedno, ważne tylko na dziś: Polska 37,8 mln ludzi, śmiertelnych ofiar wirusa - 268. Szwecja 10 mln ludzi, śmiertelnych ofiar wirusa 793. I ten nieustanny jazgot w mainstreamowych brukowych mediach, że w Szwecji jest lepiej niż w Polsce. Paranoicy zawsze zdezawuują nawet obiektywnie istniejące relacje liczbowe w sytuacji gdy te nie przystają do ich schizofrenicznych bredni. Nie życzę im powodzenia, życzę by szybko przeszli do fazy autodestrukcji. To będzie spora korzyść dla cywilizacji.
Izydor2020.04.15 14:39
Jakże się mylisz. Wszyscy zobaczą na własne oczy że to szczucie na tęczową zarazę jest haniebne. W połączeniu z kompletną bezmocą kościoła w obliczu pandemi I braku jakiejkolwiek pomocy z ich strony rządy katabasów mają się mu końcowi
MT(2)2020.04.15 15:01
Dla zwykłych ludzi kościół to tylko część ich wiary w Boga. Dlatego ataki na wiarę w Boga mocno zostały już zapamiętane środowiskom, z których te ataki wyszły. Ludzie wiedzą również, że pewna część duchowieństwa to nie są księża, lecz wszelkiej maści pederaści, pedofile i inni zboczeńcy, którzy zupełnie nie wierząc w Boga udają jedynie księży. Dostali się w szeregi duchowieństwa by móc zaspokajać swoje chore żądze. Wierni czekają jedynie na wyrzucenie takich moralnych śmieci z ich Kościoła. I to nastąpi. W środowiskach lokalnych wierni bardzo dobrze identyfikują "kto jest kto". Na pewno po traumie pandemii mało kto tolerował będzie lewacko-tęczowe brednie. Homo-dziwacy sami muszą przyją do wiadomości, że przestrzeń publiczna należy do wszystkich i nie ma zgody na jej zawłaszczanie. A zwłaszcza takie, gdy odbywa się kosztem obrazy wierzących, naigrywania się z obrzędowości ludzi wierzących, z postaci i symboli kultu religijnego. Na to już na pewno nie będzie zgody. I wobec takich aktów już na pewno ludzie wierzący nie będą obojętni. Również wezwania do uciech z majstrowania przy genitaliach i innych częściach ciała musicie szukać pod kołdrami w zaciszu domowym. A nie udawać, że ma to związek zwłaszcza z edukacją najmłodszych. Dla normalnych ludzi to jednie wulgarna homo-propaganda. tego nikt nie przepuści.
Albert2020.04.15 13:48
"Nadchodzą dla Kościoła ciężkie czasy." Mała strata. Żeby nie powiedzieć, że żadna. Tylko katolicy będą się kręcić w kółko jak ogłupiali, bo nie będzie nikogo, kto im powie, co mają robić, kogo słuchać i kogo nienawidzić.
anonim2020.04.15 14:16
My wiemy kogo mamy słuchać i kochać ciebie Albercie też będziemy ,bo ty też nasz brat ,pogubiony ,zraniony ,ale brat. Bo i ciebie Bóg stworzył ,nawet jak Mu blużnisz to On Ciebie kocha i chce twojego nawrócenia .
Urszula2020.04.15 19:09
A w którym miejscu Albert bluźni Bogu? Zastanów sie najpierw czy aby to nie katolicy bluźnią Bogu wywyższając Marię - matkę Jezusa ponad Boga. To wy, katolicy, jesteście pogubieni, modlicie się do różnych świętych, których sami sobie ustanowiliście. I to ma byc prawdziwa religia? Tylko Bóg wie, kto jest 'świętym? Tylko On zna nasze serca i wie kto jest wierny Jezusowi, a kto jedynie stwarza pozory pobożności
Jagoda2020.04.16 2:06
Urszulo! Lewaczko, nie bredź ! Nie pouczaj nas ! Wiara Chrześcijańska jest JEDYNA PRAWDZIWĄ MNIE NIE OBCHODZI, ŻE W NIKOGO NIE WIERZYSZ! WIERZYMY W BOGA, A W MARYJĘ BĘDZIEMY WIERZYĆ TEŻ, BO TO MATKA NASZEGO JEZUSA CHRYSTUSA! JEST USTANOWIONA W NIEBIE KRÓLOWĄ NIEBA I ZIEMI! POGROMCĄ SZATANA ! TAKA PRAWDA ! Nic tego nie zmieni! Tak jest i będzie ! Zastanów się, jeżeli ktoś cię lubi uważa,kocha, a jednocześnie nienawidzi twojej matki! Czy chciałabyś taką miłość !? Pewnie nie ! Rozumiesz?
andy2020.04.15 13:42
Oczekujemy na Powtórne Przyjście Pana Jezusa, ale zanim to nastąpi czeka nas ciężki, paskudny okres panowania zła na świecie. Czeka nas wielka apostazja, świat w zdecydowanej większości odejdzie od Boga. [2 Tes 2, 1-12]. Kłamstwo i fałsz w tym okresie będą odnosić chwilowe zwycięstwo. Pozostaną małe grupki, które będą prześladowane. To może potrwać jeszcze parę lat. Pan Jezus przyjdzie z wielką mocą, ukaże wiernym i niewiernym swoją Bożą Moc. Położy kres diabelstwu, którym obecnie spowita jest ziemia.
sdeas2020.04.15 13:45
Bo katolicki Bóg obiecał zbawienie tylko 144000 (słownie sto czterdzieści cztery tysiące) wyznawców. Jak bardzo trzeba się modlić tu na Ziemi żeby być jednym z nich?
anonim2020.04.15 14:18
Nie pomyliłeś ze świadkami Jehowy ,nam tego nie obiecywał.
Lew Nikołajewicz2020.04.15 16:19
Jak każdemu co innego obiecuje to chyba trochę nie fair
stan2020.04.15 16:55
Świadkowie Jehowy sami sobie wymyślili wiarę i sami sobie obiecują, a więc nie Bóg.Tym wpisem obnażyłeś kompletną ignorancję, warto się uczyć, nawet jeśli jest się Rosjaninem. Bóg przemawia do każdego człowieka i czeka na każdego, dlatego warto Go poznać.
Urszula2020.04.15 19:12
Słusznie, ale czy ty Go znasz? Pisma Świętego nie znasz to i Boga nie znasz.
Urszula2020.04.15 19:02
Źle coś przeczytałeś. Te 144 000, po 12 000 z 12 plemion Izraela to osoby, które mają współrządzić w niebie. To nie są jedyne osoby zbawione. Ilu będzie zbawionych i kto to tylko Bóg wie. I tylko Bóg wie, kto należy do tych 144 000. Ponadto nie wiadomo czy ta liczba nie jest symboliczna. Można kombinować, ale po co.
anonim2020.04.15 13:40
MARYJO KRÓLOWO POLSKI MÓDL SIĘ ZA NAMI !
sdeas2020.04.15 13:43
O Najwspanialszy Szatanie! Miej niezmiennie w opiece Kościół Katolicki i wszystkich jego wyznawców.
Pawe\305\2022020.04.15 15:57
Błogosławieństwa Najwspanialszej Pani Maryi.
stan2020.04.15 16:49
Naprawdę, jeśli zależy Ci na życiu, jak najszybciej idź do egzorcysty. Istotnie, szatan nie potrafi powstrzymać się od ubliżania NMP, bo się Jej panicznie boi. Czy warto być na jego usługach?Szatan nie miałby możliwości działania, gdyby nie tacy, jak TY, ale nie myśl., że za to wynagrodzi Cię po śmierci. On nienawidzi każdego człowieka tylko dlatego, że jest człowiekiem. Zamiast wypisywać tu bzdury, zapoznaj się z Pismem Świętym. Światli ludzie, bardziej wykształceni niż Ty i Ja, w skrajnych sytuacjach zabierali ze sobą jako najważniejszą książkę życia właśnie Pismo Święte. Naprawdę zastanów się nad sobą i swoim życiem.
Urszula2020.04.15 19:10
A ty znasz Pismo Święte? Chyba nie bo piszesz o NMP, o ktorej Biblia niewiele mowi.
Jagoda2020.04.16 0:54
sedesie!' TWÓJ szatan JEST NIKIM W PORÓWNANIU ZE SWIĘTYM MICHAŁEM ARCHANIOŁEM I MARYJĄ! DOSKONALE ON WIE, ŻE TO JUŻ JEGO KONIEC I ŻE MARYJA GO POKONA NA ZAWSZE ! Twój szatan bardzo boi się też tego Egzorcyzmu- Modlitwy i szybko ucieka! ŚWIĘTY MICHALE ARCHANIELE, WSPOMAGAJ NAS W WALCE! A PRZECIW NIEGODZIWOŚCIOM I ZASADZKOM ZŁEGO DUCHA BĄDŹ NASZĄ OBRONĄ! OBY GO BÓG POGROMIĆ RACZYŁ, POKORNIE O TO PROSIMY. A TY WODZU NIEBIESKICH ZASTĘPÓW ,SZATANA I INNE DUCHY ZŁE, KTÓRE NA ZGUBĘ DUSZ LUDZKICH PO TYM ŚWIECIE KRĄŻĄ, MOCĄ BOŻĄ, STRĄĆ DO PIEKŁA !. A M E N .
Marian2020.04.15 13:20
Ale dwóch wyjatkowo zajadłych wrogów kościoła z Frondy znikło.To AndrzejHahn3 i dumny gej moze kogos jeszcze przeoczyłem.Wirus ich załatwił?
anonim2020.04.15 14:19
Nie Fronda ich wywaliła wreszcie.
J.L.2020.04.16 0:36
Marian !? Nie udawaj greka? Nikt nie zniknął! Tylko zmienił teraz sobie nowe nicki! Ten Lech Keller- Krawczyk...dumny g....j nadal tu jest! To samo pisze ! Ten sam drań ! Ot, chociażby teraz jego nick :" Po 11 nie bądź obojętny.." czy" ladychapel"...itd.
Marian2020.04.16 7:26
Jednak to sa chyba inni.Dumny mial tylko pieszczoty w glowie a Hahn pil chyba na sniadanie szklanke oleju rycynowego i przez caly dzien mial problem.
...2020.04.16 10:13
dumny gej pisze teraz jako "Jenny"
edek2020.04.15 12:59
Najbardziej poturbowane i zredukowane w wyniku tego kryzysu są ; więzi międzyludzkie (społeczne), oczekiwania (pragnienia) i KK który stracił przynajmniej 30% swojej mocy oddziaływania .
ladychapel2020.04.15 12:50
Lewandowscy 1mln eur Lulczyk 20 mln WOŚP zakupy za 20 mln eur PGE 5 mln Agata Meble 5 mln Orlen 6 mnl Lotos 5 mln I inni A kościół? Ile dał na pomoc w walce z wirusem? Nie dał nic. Za to płacze, że nie ma na śmieszne kiecki i czapki
ja2020.04.15 15:55
BIskupi w Katowicach przznaczyli dużą kwotę. Siostry zakonne z narażeniem życia jadą ratować domy pomocy społecznej - ciekawe jak to wycenisz.
Paweł2020.04.15 16:19
Caritas na bieżąco organizuje akcje: pomoc dla seniora, wspomagamy medyków - tutaj już jest kilka milionów, niemalże w każdej większej miejscowości wydają codziennie posiłki dla bezdomnych. Papież przekazał 750 tys dolarów, poszczególne archidiecezje kupują respiratory. Indie przekazują swe szpitale kościelne na rzecz chorych na koronawirusa.
stan2020.04.15 16:36
Brak lekarzy, pielęgniarek, wolontariuszy do opieki nad chorymi. Idą tam księża i siostry zakonne, narażają swoje życie. A Ty w jaki sposób pomagasz? Co Ty zrobiłeś dla innych? I co ważniejsze milion, czy życie dla ratowania innych. Lewactwo zawsze słynnie z liczenia kasy i kłamstw, bo to ich paliwo.
J.L.2020.04.16 0:29
Lady szpadel ! Ty nie umiesz czytać! Czytasz w mediach lewoskrętnych, ale tam nie napiszą! Nie powiedzą też o Caritasie Polska i podobmych Stowarzyszeniach ! Jest ich dużo ! Ale nie zamierzam się targować ! My dajemy i się nie chwalimy ! A inni, tak jak wasi faryzeusze, stojąc na rogu ulicy trąbią i ogłaszają ile dali!
Wierz\304\205cy2020.04.16 7:41
Kasę na pewno mieli z" uczciwie odprowadzanych podatków" i z tych 1200 złotych wypłacanych zniewolonym pracownikom oraz zawłaszczonego majątku za PRL.
Samanta2020.04.15 12:39
Frondo, może napiszesz coś o nakazie noszenia masek w Kościele - zarówno przez wiernych - jak i kapłanów. Dalej tak kochasz PIS?
stan2020.04.15 16:25
A co to ma do rzeczy i NS?
Lew Nikołajewicz2020.04.15 16:31
Niech noszą jak chcą odprawiać swoje obrzędy. Chyba się nie uduszą?
anonim2020.04.15 17:24
Też się będziesz dusił i bez obrzędów ,a w pikle to nawet smażył.
Lew Nikołajewicz2020.04.15 18:29
1.Pański wpis jest nie na temat 2.Pomysł smażenia w piekle ludzi za to, że ośmielają się nie wierzyć w irracjonalne (dla nich!) religie pomimo tego, że często jest ciekawym motywem literackim (vide Dante i jego "Boska Komedia"), był jest i będzie tylko religijnym straszakiem 3.Miłego dnia
J.L.2020.04.16 0:17
Lew Nikołajewicz???? Ale Lechu udajesz, że jesteś jakimś ruskim!? Nawet starasz się być uprzejmy, o dziwo !
Lew Nikołajewicz2020.04.16 9:17
To tylko zwykły nick, panie J.L.
Izydor2020.04.15 21:56
Te pikle to co będzie? Preferowałbym zielone mango ale obstawiam ogórki.
Lew Nikołajewicz2020.04.16 9:25
Coś bardzo lubią kulinaria na tej frondzie
Nemo2020.04.16 8:08
To nie ich obrzędy tylko moje i wiernych. A maski w niczym nie przeszkadzają!!!!
J.2020.04.15 21:01
Pane, Kosciol Katolicki jest najwieksza organizacja charytatywna na swiecie. Jak rowniez i w Polsce. Prowadzi niezliczone osrodki opieki nad starcami, dziecmi, pracuje w szpitalach i wsrod bezdomnych. Gdyby nagle przestal to robic, poziom biedy w Polsce gwaltownie by sie zwiekszyl.
Izydor2020.04.15 12:27
Zgadzam się że nadchodzą ciężkie czasy dla kościoła. Parę miesięcy bez mszy I okazuje się że nic się nie stało. Zamiast czas poświęcać na te kuglarstwa lepiej poczytać książkę, odpalić niedzielnego grilla czy pójść na spacer. Dodatkowo kuglarze mający bezpośredni kontakt z wszechmocnym stwórcą okazali się kompletnie bezużyteczni. Od modłów, relikwii I świętych wafelków ważniejsze są leki, respiratory I miejsca w szpitalach. Liczą się lekarze, pielęgniarki i naukowcy a nie spasieni przenajświętsi biskupi.
Koronawirus2020.04.15 12:30
AMEN!
anonim2020.04.15 12:36
Na spacer nie wolno,niedzielnego grila też nie wolno ,została ci książka ,ale biblioteki też zamknięte .
Lulek2020.04.15 12:40
Pogadamy jak umrzesz, ale chyba nie będzie to możliwe, z twojej winy. Sam tego chciałeś... A jak umrzesz to ani lekarz ani pielęgniarka ci nie pomogą no i leku też nie kupisz.
\\\232\\\\30\\206!2020.04.15 13:05
Nie strasz bo sie zesrasz. Tyle wiesz co nic. Nikt nic nie wie.
anonim2020.04.15 14:12
Ty nie wiesz i już srasz w gacie pewnie ,papieru toaletowego masz spore zapasy .panikarzu.
stan2020.04.15 16:21
Właśnie, jak lewactwo się boi śmierci! Czy to nie zastanawiające? To się nazywa syndrom wyparcia. Doskonale wiecie, że jest Bóg i każdego czeka sąd, ale wolicie to tłumić i zakrywać kpiną, a nawet innych pociągnąć za sobą, bo w towarzystwie raźniej.
J.L.2020.04.16 0:05
Ot, powiedział, co wiedział! Ale właśnie g...... wiedział!
Izydor2020.04.15 13:23
Biskup, różaniec I święty wafelek przed śmiercią mnie nie uchronią. Lekarz I pielegniarka mogą ją odsunąć w czasie I zapewnić minimum komfortu w ostatnich godzinach. Btw dziwi mnie katolickie straszenie śmiercią. Zgodnie z doktryną to przecież czas na ostateczną nagrodę, życie wieczne w raju. Ja na śmierć patrzę z ciekawością.
andy2020.04.15 15:59
Ci, którzy odrzucają niebo, dostaną to, co chcieli, czyli piekło i to na wieczność.
J.L.2020.04.16 0:12
Izydor! .... / Lech K / ..... Jesteś bardzo biednym, nieszczęśliwym człowiekiem! Nawet o tym nie wiesz! Pocieszasz się, ale to na nic ! Wybór jest jeden: albo z Bogiem, albo przeciw Niemu! Czyli albo Bó i Niebo, albo diabeł z piekłem! Tu nie liczy się pieniądz ! Tylko to , co pisze "stan" ! Wspomnisz nasze słowa ! Źle nie radzimy !
Paweł2020.04.15 15:36
Drogi Izydorze Jeśli ma być naukowo a nie kuglarsko jak to definiujesz - polecam zapoznać się z treścią/znaczeniem "zakładu Pascala".
sdewasd2020.04.15 15:38
Zakład Pascala nie ma z nauką nic wspólnego. To próba rachunku ze zbyt dużą liczbą niewiadomych.
Paweł2020.04.15 15:50
Zakład Pascala (Gra Pascala) – rozumowanie przedstawione w Myślach przez Blaise'a Pascala mające dowodzić, iż warto wierzyć w Boga. Pascal rozpatrzył dwa przypadki dotyczące istnienia Boga: Bóg istnieje i nagradza za wiarę życiem wiecznym. Bóg nie istnieje i nie istnieje życie wieczne. Człowiek może wierzyć lub nie wierzyć w istnienie Boga. Jeśli wierzy, to traci życie doczesne (na rzecz modlitw i czynienia dobra) i otrzymuje życie wieczne. Jeśli nie wierzy, to zatrzymuje życie doczesne i traci życie wieczne. Pascal wywnioskował, że wiara bardziej się opłaca, ponieważ ryzykujemy tylko czas życia, który jest zazwyczaj krótki, a nagrodą może być życie wieczne
Lew Nikołajewicz2020.04.15 16:16
Szkoda, że nie wywnioskował czy bardziej opłaca się wierzyć w Allaha, Jahwe, Wisznu, czy jakieś inne bóstwa.
Paweł2020.04.15 16:21
Za to Ty intelekt pierwszy sort. Nawet tak logiczny wywód stwarza trudność.
Izydor2020.04.15 19:49
Tobie się naprawdę wydaje że jak wkleisz Wikipedię to wszystkich zagniesz?
Paweł2020.04.15 20:07
Przecież to żadna tajemnica - jak widzisz nie wymyślam i nie tworze niestworzonych historii. Tym masz problem z wiedza ogólnie dostępną. Czym mam zaginać powszechną prawdą. Bądź poważny.
Izydor2020.04.15 21:10
Jeśli brać zakład Pascala na poważenie to nawet w XVII wieku zakłada on dwie dodatkowe opcje. 1 Nie ma boga i jest życie wieczne. 2 Jest bóg i nie ma życia wiecznego. Iloczyn kartezjański. Jeśli go rozważamy w XXI wieku to dochodzi wiele różnych opcji. srsly to jest nie do obrony w żaden sposób.
Paweł2020.04.15 21:27
Sory, jesteś nie do przejścia, dedukcja godna Jacques Clouseau. Chapeau Bas.
Piotrek2020.04.16 0:51
Ale dlaczego rozważać tylko te dwie sytuacje - przecież one w żaden sposób nie wyczerpują wszystkich możliwości, przecież bardziej opłaca się wierzyć np. w boga, który da życie wieczne tobie, twoim ulubionym zwierzętom i wszystkim ludziom na których ci zależy - masz wtedy jeszcze więcej do wygrania niż u katolickiego Boga. Ty po prostu od razu z tym zakładem przyjmujesz założenie, że ten katolicki Bóg jest prawdziwy - bez tego założenia ten zakład nie ma sensu. Uwaga Lwa Nikołajewicza jest bardzo słuszna - i chyba jej nie zrozumiałeś.
Izydor2020.04.15 16:30
Tylko zakład Pascala ogranicza się do katolickiej dogmy a ta ma się do otaczającego nas świata jak pięść do nosa. Dodatkowo jeśli prześledzisz historycznie jak ta dogma powstawała to można ją o kant dudy potłuc. Naukowe podejściem byłoby jest szansa że jak będziesz dobrym katolikiem zaznacz życia wiecznego równie doba jak szansa że jak siedem razy dziennie wypowiez słowo "budzik" to zaznasz życia wiecznego. Mogę dopuścić istnienie jakiegoś deistycznego "boga" tylko od tego do łykania świętych wafelków jest troszkę daleko.
Paweł2020.04.15 16:40
To powiedz mi jak rozwija - chętnie się dowiem. Może mały zakład - Ty mów siedem razy budzik a ja postaram się być dobrym katolikiem, kiedyś zobaczymy kto lepiej "obstawił". Na ten moment będziesz negował wszystko co ma wymiar świętości.
Lew Nikołajewicz2020.04.15 17:11
Ludzie odrzucają wiarę bo nie chcą obstawiać między Allahem, Bogami chrześcijańskimi (musi pan przyznać, że bóg protestancki w dość dużym stopniu różni się od boga katolickiego), Wisznu itp. Katolik np. powie, że hinduizm jest śmieszny (hehehe jak można mieć tylu bogów), ale już własną wiarę potraktuje śmiertelnie poważnie (i nic do tego nie mam), chociaż w doktrynie KK można się odszukać wielu sprzeczności. Nikt rozsądny teistom nie będzie odbierał ich świętości na siłę ani ich za to, że wybrali wiarę nie rozstrzela, ale znamienne jest, że np. tego chłopaka co wypluł hostię (czyli znieważył świętość katolicką) bezprawnie przetrzymali, zmusili do spożycia i wezwali policję (absolutny debilizm). Nie można oczekiwać od innych, którzy mają te świętości za irracjonalne, ich uznawania.
Paweł2020.04.15 17:33
My wciąż dokonujemy wyboru i nikt tego nie zmieni. Nawet odrzucając wiarę także opowiadamy się za czymś. Oczywiście, że przymuszony pacierz nie jest miły Bogu. Nie próbuje nikogo przekonywać, tym bardziej narzucać. Podaje argumenty, a ponadto nie zauważyłem, by ktoś tutaj tak bezwzględnie atakował wyznawców innej wiary, ateistów, gnostyków, itd. jak katolików. Tyle krzyczycie o tolerancji akceptacji innych, uznawania czegoś co jest wbrew jak tu mówią naturze, a wciąż atakujecie katolika, niczym chłopca do bicia.
Lew Nikołajewicz2020.04.15 18:05
Wypraszam sobie "atakowanie katolika" z powodu jego wiary. Wierzących i niewierzących zbyt wiele dzieli, żeby dojść do zgody w tak spornych kwestiach jak np. aborcja (teraz temat aktualny), legalizacja związków jednopłciowych, eutanazja, integracja Polski w struktury europejskie itp. Po prostu trzeba szanować cudze zdanie. Miłego dnia życzę
Izydor2020.04.15 18:27
I tutaj dochodzimy do sedna. Porozmawiajmy naukowo - XVII wieczne rozmyślania średnio się sprawdzają - nie wierzycie w świętość - ale nie o świętości rozmawialiśmy - atakujecie katolików i ich jedynie prawdziwe wierzenia. Dlaczego z katolika zawsze musi wyjść ten tępy zamordyzm?
Lew Nikołajewicz2020.04.15 18:53
Panie Izydorze, Ten problem to nie wina "szeregowego katolika", który urodził się w Polsce, wychowywał się w katolickiej rodzinie i nie poczuł potrzeby buntu i podważania "oczywistych prawd" (typu "bóg istnieje, bo ktoś musiał stworzyć świat i człowieka. Był to niezaprzeczalnie bóg katolicki. Bez wiary w boga katolickiego człowiek nie ma moralnego punktu odniesienia, więc jest nihilistą" itp.) Tępy zamordyzm i oblężona twierdza to dzieło duchowieństwa. Przykład idzie od góry. Wyjdzie taki Jędraszewski (notabene człowiek wykształcony z doktoratem w dziedzinie filozofii) i zacznie bredzić pod publiczkę, że "tęczowa zaraza" czy inny "ekologizm" i po jakimś czasie to samo, tylko mniej "kulturalnie" będzie powtarzał często gorzej wykształcony "frondowy" katolik. Z drugiej strony, gdyby grupy społeczne "wrogie" Kościołowi nie były tak silnie opluwane i odczłowieczane przez hierarchów, władza Kościoła nad "duszami" nie wydawałaby się już "szeregowemu katolikowi" tak spektakularna i godna podziwu.
Izydor2020.04.15 19:30
Drogi Lwie Nikołajewiczu, chyba się nie zgodzę z teorią o winie duchowieństwa, moim zdaniem zagadnienie sięga trochę głębiej. To jest struktura która sięga głęboko w naszą psychikę: jak jest zbudowany świat, co to jest dobro i zło, cała etyka i nasze przekonanie o tym jak wygląda świat. W momencie kiedy ta struktura jest zudowana na jakiejś teorii która jako całość średnio trzyma się kupy to usunięcie jakiegokolwiek elementu spowoduje że całość rozpruje się jak stare gacie. To już nawet nie jest dysonans poznawczy tylko zagrożenie dla całego systemu moich przekonań. To prowadzi do rozpaczliwej obrony takiego systemu jaki i ślepej wiary w to co nadzorcy takiego systemu głoszą. jako dziewięciolatek przystępowałem do komunii i naprawdę szczerze chciałem tam odnaleźć boga o którym wszyscy mówili. Tylko ja go tam nie widziałem, był budynek kościelny jakieś dziwne obrzędy i nic poza tym. Lekcje prowadzone przez katechetkę nawet dla dziecka którym byłem nie miały zbyt wiele sensu. Dostałem szachy, kalkulator graficzny, samolot do sklejania z matchboxu, 5000zł i na tym zakończyły się moje duchowe przeżycia. Jeśli bym w tym momencie zaczął budować swoją wizję świata w oparciu o religię katolicką to po 20 czy 30 latach reagowałbym taką samą agresją na każdego kto by tą wizję podważał.
Paweł2020.04.15 20:37
Cholera - Izydor, już piaty raz czytam ten filozoficzny wywód i choć bardzo się staram za Chiny ludowe nic nie kapuje. Proszę napisz to prostym językiem - wiesz ja jestem prosty chłopak. Z całym szacunkiem dla Ciebie - ale chyba zbyt oporny albo odporny jestem na tak głębokie przemyślenia.
Izydor2020.04.15 21:25
Nie moja wina że nie rozumiesz. Zapytaj swojego boga dlaczego nie rozumiesz. EOT
Paweł2020.04.15 21:38
Oj, nie chciałbym mojego Boga wystawiać na tak "zabawną" próbę. Uznajmy, że wierze Ci w Twoje dobre intencje.
Lew Nikołajewicz2020.04.15 21:32
Jeśli chodzi o aspekt psychologiczno-socjologiczny religii to fajnie jest on wyjaśniony w książce Jonathana Haidta "Prawy umysł..." (Panu Pawłowi również polecam, bo religia nie jest tam przedstawiana w sposób jednoznaczny). Co do wewnętrznych sprzeczności, jakie z biegiem lat i postępem cywilizacyjnym ujawniają się coraz wyraźniej, to Kościół ma na to prosty i sprawdzony sposób - zmianę interpretacji Biblii. Sprawdza się to dlatego, że różne fragmenty Biblii można, zależnie od potrzeby, interpretować dosłownie lub metaforycznie. Ewentualnie można na potrzeby kazania (bądź homilii, bo chyba się różnią) zastąpić trochę zdezaktualizowane Pismo Św. myślą teologiczną św. Tomasza, Jana Pawła itp. Możliwości jest mnóstwo :)
Paweł2020.04.15 21:48
Tak możliwości jest mnóstwo. Wszytko mogę, ale nie wszystko przynosi mi korzyść. Wiesz co ma dla mnie znaczenie w mojej religii - niezmienność - tego się trzymam. Nie zależy mi by opracować marketingowy plan przyciągania rzeszy "wiernych". Niech ten Kościół ma garstkę ale wiernych Bogu i ewangelii. Przykazania to nie test - gdzie wybierasz z 10 powiedzmy 6 i wmawiasz sobie, że jest dobrze bo przecież to więcej niż 50%.
Lew Nikołajewicz2020.04.16 7:53
Jeśli chodzi o Dekalog, to Kościół trochę go uaktualnił (np. "Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego. Nie będziesz pożądał żony bliźniego twego, ani jego niewolnika, ani jego niewolnicy, ani jego wołu, ani jego osła, ani żadnej rzeczy, która należy do bliźniego twego" rozbito na dwa przykazania, żeby było ich 10)
Piotrek2020.04.16 20:11
Stąd prosty wniosek, że bóg nie ma nic przeciw niewolnictwu. Zacna i ponadczasowa moralność.
Izydor2020.04.15 22:06
Biblia ma niby być z boskiego nadania. Od Izajasza do apostołów. potem się okazuje że dojście do poziomu Arystotelesa zajmuje im prawie 2000 lat. Teoretycznie to religia powinna wyprzedzać naukę bo ma dostęp do boskiej wiedzy a jest wręcz przeciwnie.
Paweł2020.04.15 20:24
No godne uśmiechu - a co z konwertytami? Czyli każdy katolik to ten nie myślący i ślepy życiowo - "wierzę aby zrozumieć" mówi św. Anzelm.Na każdym kroku atakujesz katolików wbrew temu co wcześniej piszesz Taki Kali z Ciebie - jak Kalemu mówić to źle ale jak Kali mówić to racja. Nie muszę mieć ukończonych szkół by dojść do wniosku, że wbrew naturze dwóch facetów nie spłodzi dziecka, a mówienie że facet to kobieta bo tak mu się od dziś wydaje to jakaś aberracja.
Lew Nikołajewicz2020.04.15 21:13
Jędraszewski ma lepsze wykształcenie niż większość społeczeństwa, więc trudno w taki sposób kogokolwiek obrazić. Co do określenia "frondowy", jakiego użyłem, to chyba jasno określa o jaki typ katolika mi chodzi (wystarczy poczytać niektóre komentarze, gdzie wiara jest sprowadzana do narzędzia walki politycznej). Jeśli chodzi o sformułowanie "szeregowy katolik" i oskarżenie o de facto poddańczość, to odnosi się ono do silnie zakorzenionego w naszym narodzie kultu rządów silnej ręki (np. Piłsudzkiego). Mam nadzieję, że się pan nie gniewa :)
Paweł2020.04.15 21:34
Lew bądź poważny - o jakim katolicyzmie chcesz prowadzić dysputę - nieświadomym, wyuczonym, narzuconym, li tylko tradycjonalistycznym. Katolik to nie definicja - szukamy odpowiedzi na wiele tematów. Moja wiara szuka zrozumienia. To że nie zgadzam się z jakąś postawą nie znaczy że muszę kogoś maltretować. Jak w biznesie oddziel człowieka od problemu.
Lew Nikołajewicz2020.04.15 22:06
Ludzka ciekawość nie zna granic. Zarówno wierzący, jak i niewierzący na swój sposób szukają zrozumienia otaczającego nas świata. Po prostu integralną częścią katolicyzmu jest jedność z papieżem i próżno szukać dużego pola do interpretowania na własną rękę. Nie każdy jest w stanie to zaakceptować, ale skoro Panu się to udaje to mogę tylko życzyć dalszych owocnych przemyśleń. Jeszcze raz gorąco polecam Panu lekturę Haidta (pisałem już o tym pod komentarzem Izydora). Dobrej nocy.
Izydor2020.04.15 17:27
Tak się właśnie z takimi misiami rozmawia jak obalisz ich "naukowe" teorie to się okazuje że ważna jest świętość. Z religiami jest tak że w jakim kraju się nie urodzisz to tam akurat jest ta jedna właściwa. Nie myślisz że to dziwne?
Paweł2020.04.15 17:43
Świętość to świętość - jeśli taka definicja funkcjonuje w Twojej nomenklaturze. A jaką to naukową teorie obaliłeś - oświecony intelektualisto? A zapomniałem - zakład Pascala - niesamowity wywód.
Izydor2020.04.15 18:17
Powowales się na zakład Pascala jako naukowe podejście. Jak się okazało że jednak XVII wieczne rozmyślania średnio się sprawdzają zacząłeś pitolić o świętości. Możesz mi odpowiedzieć na pytanie. Czy nie uważasz że to dziwne że w jakim kraju się nie urodzisz akurat tam panuje tą jedyna prawdziwa religia? Jak nie odpowiesz to będzie EOT.
Paweł2020.04.15 20:30
Jak dziecko - jak mi nie kupisz lizaka to znaczy że mnie nie kochasz. Infantylizm. I nie, nie uważam tak, mam rozum - więc szukam myślę i poddaję osądowi. Widzisz - stawiając takie pytanie wpisujesz się w typowy schemat stereotypowego myślenia. Co ci powiedzą to Ty powtórzysz.
Izydor2020.04.15 20:35
EOT
Paweł2020.04.15 20:41
Choć nie wiem co to znaczy, przyznam Ci, że filozof jesteś pierwszy sort.
Clint2020.04.16 1:52
Paszoł won opętany bluźnierco. Panu Bogu swemu służyć będziesz!
RakNieboRak2020.04.15 16:43
ale cię zgnoili... czytaj więc książki o wyższości tyłka nad przodkiem dekada nie minie i obudzisz się z twarzą w chomącie. No i nie zapomnij, że najważniejsze są grabie, motyka i pług, bo bez respiratora zasadniczo da się żyć, zaś bez papu padniesz po miesiącu.
RakNieboRak2020.04.15 17:32
Jak to nic się nie stało? Cwana Banda internowała miliony ludzi, zastraszyła i robi co zechce, rujnuje gospodarkę i skazuje ludzi na bezrobocie i bankructwa. To nie wirus nas wykończy, zrobią to ludzie nienawidzący Katolicyzmu. Najbardziej bezużytecznymi osobami okazuje się być milion urzędników państwowych.
kasia2020.04.15 20:45
Ulżyło Panu? Takie zaburzenia sie leczy, naprawdę. Sa tacy, którzy marzą o deprawowaniu małych dziewczynek, a są tacy, kórych nakręca bluzganie na swiętości na katolickim portalu. a moze by tak spróbować na stronach innych wyznań. Nie? Oj widzę, ze odwaga umyka. Biedny oszalały z nienawiści człowieku. Z kim walczysz? Ze swoim Bogiem? Śmieszny Pan jest.
Izydor2020.04.15 20:57
To jest ciężka praca u podstaw. Jeśli w naszym kraju ma się coś zmienić to nawet ten najbardziej zaślepiony katotaliban musi przejrzeć na oczy. Czy może tobie się wydaję że to taki fun dyskutować z katolicką dogmą?
Paweł2020.04.15 21:17
Izydor to że jesteś filozof to już wiem, ale że aż taki masochista? Ach ci katolicy - wykończą Cie intelektualnie.
Izydor2020.04.15 21:00
Jeszcze odpowiem na pytanie o te inne wyznania. W przeciwieństwie do katolików nie mają żadnego wpływu na moje życie.
ladychapel2020.04.15 12:21
Jak Kościół katolicki uwłaszczył się na majątku innych wyznań? Jak Kościół katolicki był traktowany w Polsce Ludowej? - wszystko TU: https://www.tygodnikprzeglad.pl/pilnie-strzezona-tajemnica-polskiego-kosciola/
MT(*)2020.04.15 12:29
Wiesz już lewacko-tęczowy total-przygłupie ile waży tona puchu a ile tona betonu Jeśli już jakimś cudem wiesz, to teraz powiedz ile waży metr sześcienny puchu a ile metr sześcienny betonu, total-idioto?
ladychapel2020.04.15 13:47
Wiem, że miało być 400 ton a jest 80. Jesteś tak samo głupi jak twoja gruba matka i ten idiota - twój ojciec...
J.L.2020.04.15 23:16
lady.....! Ależ ty głupi????? Powtarzasz znów to samo z tą gruba matką i ojcem! Wiem, Lechu, to pewnie o ciebie chodzi? Masz to rodzinne ? Pisałeś niedawno, że jestes mały i gruby...!
polka2020.04.15 13:57
do MT(*)sprawdzony sposób obrażania wszystkich którzy nie tolerują zakłamanego kościoła katolickiego. Katolicy boją się prawdy bo wszystko w co wierzą runęłoby już a tak runie jak PAN JEZUS przyjdzie ponownie. jest jeszcze czas na nawrócenie do Jezusa jedynego Pośrednika i Zbawiciela .
MT(*)2020.04.15 14:17
Posłuchajcie, wy total-przygłupy, lewacko-tęczowe ścierwa udające niby-sprytnie katolików - podstawowy problem dziś stanowiła odpowiedź na pytanie o oczywiste - ale tylko dla normalnych - różnice w systemach pomiaru ciężaru i objętości. Żadne z was do tej chwili nie pojęło, że metr sześcienny puchu będzie ważył mniej niż metr sześcienny betonu. Brak waszej wiedzy o tej fizycznie realnej oczywistości byłby mniej szkodliwy niż realizowana przez was nieustannie praktyka udawania, że racji nie mają ci, którzy ten problem przed wami stawiają do rozwiązania. Zupełnie nie dziwię się, że posuwacie się wtedy do obelg, lewackie śmieci, bowiem w szeregach waszej total-bandy przygłupów to norma.
.2020.04.15 14:50
Prawicowy szmaciarzu, nikt nie mówił o metrach sześciennych tylko o tonach.
MT(2)2020.04.15 15:07
tonach takich total-śmieci jak wy...
Urszula2020.04.15 18:56
Póki co to właśnie ty posuwasz się do obelg, ale przypisujesz to innym. Czepiłeś się głupiego pytania o kubik puchu i betonu - pytania na poziomie 3-ej klasy szkoly podstawowej. Jesli rajcuja cie takie "wyzyny" nauki to twoja sprawa, ale przestan tu wypisywać glupoty i zaczepiać zdrowych na umysle ludzi w idiotyczny sposób. Żebys jednak odniósł choc minimum satysfakcji to troche obelg pod twoim adresem rzycą. taka jestem dobra pani, chamie. Kto splodził takie ścierwo jak ty bo chyba nie normala para ludzi tylko jakieś zdeformowane, zidiociałe mutanty. Jesteś smieciem i takim juz zdechniesz, parszywa gnido. No i co? Dobrze ci teraz?
obciach2020.04.15 21:07
O tym kiedy zdechnę nie decydują na szczęście jakieś lewackie szmaty - produkty człowieko-podobne. Sam fakt, że sobie to uzurpujesz dowodzi jedynie twojej choroby psychicznej. Coraz więcej waszego lewackiego ścierwa ujawnia takie schorzenia. To chyba z przerażenia, że niebawem nic nie zostanie z waszych hucznych planów na zachowanie i odtworzenie w wolnej Polsce waszej neo-komuny. Chwila lewacko-tęczowego karnawału dobiega końca. Znowu musicie zmykać do szczurzych nor.
Wojciec2020.04.15 21:00
Ojjjj widać zabolało bardzo bo jad się leje strumieniami ha ha ha
RakNieboRak2020.04.15 17:28
Rozumiem, że wg ciebie to Państwo Komunistyczne przejmuje świątynie ewangelickie i zamienia je na magazyny nawozów i chlewnie, wzorem ZSRR. Ewentualnie wolisz, aby porzucone świątynie protestanckie popadły w ruinę i się zawaliły po pół wieku, aby ślad po chrześcijaństwie zaginał. W mojej okolicy jest jedna taka nieprzejęta świątynia. Aż przykro patrzeć, ruina i siedlisko zwierząt.
Nemo2020.04.16 8:04
Pisząc o innych wyznaniach, to które masz na myśli? Przyjmując, że KK to 80% wyznawców, 10 % ateiści i 10% innowiercy w tym protestanci, których kościoły świecą pustkami i są dewastowane czy Żydzi, których ruiny synagog szpecą miasta - to o czym piszesz? KOŚCIÓŁ KATOLICKI JEST WYŁĄCZNIE FINANSOWANY ZE SKŁADEK TAKŻE MOICH I DAROWIZN - więc wara od jego kasy oszołomie!!!!!