Antyszczepionkowcy - szaleńcy czy trolle Kremla? - zdjęcie
11.12.19, 10:35

Antyszczepionkowcy - szaleńcy czy trolle Kremla?

81

Czy ruch antyszczepionkowy stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa Polaków? Obok autentycznej troski o zdrowie dzieci i prawdziwych tragedii mieszają się w tym środowisku także niewiedza - i wpływy rosyjskie.

 

Badanie na temat postaw antyszczepionkowców przprowadzili Studenci z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Przyjrzeli się wpisom internautów na popularnej stronie antyszczepionkowców STOP NOP. Przeanalizowali 18 tysięcy wypowiedzi, z czego 17 tysięcy było dla szczepionek i obowiązku szczepień krytycznych. Według studentów z GUM antyszczepionkowcy kierują się przede wszystkim teoriami spiskowymi, a swoje luki w wiedzy wypełniają podejrzliwością i strachem. Wielką rolę według badania pełni fakt, że internet pozwala rozdmuchać jednostkowe przypadki do rangi powszechnego fenomenu.

Według oficjalnych badań cytowanych przez studentów z GUM poszczepienna reakcja anafilaktyczna, czyli poważne skutki szczepionek, występują u 0,1 proc. zaszczepionych. Czy to mało? 0,1 proc. wszystkich odczynów - to 1 na 1000. A więc 1 na 1000 zaszczepionych osób (przede wszystkim dzieci) ma po szczepieniu kłopoty zdrowotne. Co więcej idzie tylko o przypadki oficjalnie zdiagnozowe. A do tego dochodzi szara strefa przypadków nigdy niezdiagnozowanych. 

Jednak według studentów z GUM paliwem ruchu antyszczepionkowego nie są jednak fakty, a nieuzasadnione obawy oraz brak właściwej komunikacji ze strony lekarzy.

Dużą rolę odgrywają też w ocenie studentów z GUM idee wolności obywatelskiej, która zdaniem części antyszczepionkowców jest naruszana przez obowiązek szczepień.

Kto zatem stoi za ruchem antyszczepionkowców? Niewątpliwie nierzadko autentyczna troska o skutki szczepień. Część krytyków ruchu antyszczepionkowców uważa, że wpływ może mieć także Moskwa. Rzeczywiście, wystarczą naprawdę niewielkie dla Kremla nakłady finansowe, by zbudować liczne i wpływowe konta czy profile w sieci, które będą dzień po dniu sączyć pożądaną przez Moskwę propagandę. 

W ubiebłym roku "The Times" opublikował artykuł oparty na analizach badaczy z uniwersytetów w Maryland i Johns Hopkins University oraz na badaniach opublikowanych w "American Journal of Public Health". Dowiedzono, że tezy antyszczepionkowe kolportują nader chętnie konta na Twitterze zarejestrowane w Rosji. Czynią to po angielsku, więc sprawa jest wyraźna: opłacane rosyjskie trolle rozpowszechniają propagandę służącą długofalowym interesom Moskwy. 

Z perspektywy wroga sprawy są jednoznaczne: nie chodzi przecież o troskę o pojedyncze przypadki, ale o społeczeństwo jakie takie. A temu szczepionki zasadniczo służą. Zatem rozpowszechnienie tez ruchu antyszczepionkowego prowadzi w długiej perspektywie do większej podatności społeczeństwa polskiego na choroby - i czyni je łatwiejszym celem działań agresywnych.

Widać stąd, że trudno o jednoznaczną ocenę ruchu antyszczepionkowego. Faktyczne problemy i tragedie wiążą się tu z przesądami i brakiem wiedzy, a także z rosyjską propagandą.

Komentarze (81):

ABC2019.12.11 20:13
Żołnierz amerykański nie strawi tego co się funduje polskiemu niemowlęciu..
Janusz kor\\305\\202\\305\\202\\305\\202a2019.12.11 15:49
Kochana frondo wiedza wasza jest zbyt słaba na temat szczepień. W trosce o nasze polskie dzieci należy się przecistawić przymusowi szczepień. Zbyt duża ilość uszkodzonych dzieci w Polsce i sprzeciw ich rodziców , którzy pozostają sami z opieką bez pomocy państwa i żadnych odszkodowań świadczy tylko o jednym. Nasze państwo poprzez niebezpieczne niesprawdzone i nieprzebadane szczepienia realizuje eksperyment inżyneri genetycznej mający na celu wyeliminowanie najbardziej inteligentne dzieci, kóre mogłyby rządzić tym krajem a stworzyć armie zchorowanych niewolników . Niewolnicy ci będą kupować masowo leki i napędzać kase firmom farmacutycznym i bez sprzeciwu wykonując rozkazy swych panów w globalnym świecie bez Boga.
Polak2019.12.11 16:09
Czy jestes putinista? Antyszczepionkowcy to jest putinistyczna V kolumna!
czytelnik2019.12.11 14:33
@Stachu Gryfita - "Ludzie, czytajcie książki!" - Jaką książkę aktualnie czytasz, jakie w tym roku przeczytałeś? Informuje, że ja czytam: "Najpierw Polska. Rzecz o Józefie Becku " - autor Jerzy Chociłowski.
ZERR02019.12.11 14:46
Właśnie kończę skład książki jednego z niemal zapomnianych przedwojennych arystokratów, patrioty i człowieka patrzącego w przyszłość. Wydrukuję na cyfrze i rozdam pro publico bono, wybranym osobom i znajomym posłom. Jak się domyślasz, przeczytałem ją co do literki. czy taka odpowiedź cię zadowala?
Pijok2019.12.11 15:48
Ja akurat "Domowy wyrób win nalewek i miodów" pp. Adamskich.
JanP2019.12.11 13:59
Antyszczepionkowcy, to debile i mają szczęście, że żyją w populacji w 90% zaszczepionej.
ZERR02019.12.11 14:07
niestety wszelkie badania naukowe dowodzą, że jest inaczej Wychodzi na to że masz osobowość autorytarną, podatna na presję samozwańczych autorytetów.
robaczek2019.12.11 13:57
ajahahahhahahahahhahaha kuzwa !!!! popcorn mi sie skonczyl!!!!!!1 przerwa!!!!!! do sklepu musze skoczyc!!!! 30 min ! OK? poczekacie?
WojtekP2019.12.11 13:27
A czyim trolem jest autor tego artykułu? Jak słyszę amerykańscy naukowcy, to temat się kończy
anonim2019.12.11 13:09
Niestety analizując postępowanie obecnej władzy już jakiś czas temu doszedłem do wniosku, że głównym źródłem finansowania PiS i pokrewnych jest branża farmaceutyczna. Kilka przykładów dbania o jej interesy: 1. Walka z t.zw. mafiami lekowymi. Otóż kto tracił na eksporcie leków z Polski? Przecież leki zostały legalnie kupione w Polsce, więc odprowadzony został podatek, VAT i inne daniny. Otóż problemem było to, że leki trafiały na rynki krajów, w których uzgodniona cena na nie była znacznie wyższa, co powodowało spadek sprzedaży leków w tych krajach wg. wysokich cen. Czyli traciły koncerny farmaceutyczne. 2. Batalia o obowiązkowe szczepienia w Polsce przybrała absurdalne rozmiary. Jeszcze trochę a każą nam się szczepić przeciwko naszym symbiotycznym bakteriom. Kto zarabia na szczepionkach - koncerny farmaceutyczne. Szczepienie na tak banalne choroby, jak odra, świnka czy różyczka (MMR), czy w końcu na ospę wietrzną to już idiotyzm. A jednak. W tych chorobach wystarczy proste leczenie przeciwzapalne i przeciwgorączkowe, oraz okresowa izolacja, żeby nie było powikłań. 3. Rozpylanie przez samoloty substancji, które niby chronią nas przed promieniowaniem kosmicznym. Po każdej intensywnej akcji rozpylania zwiększa się sprzedaż leków, na które nie trzeba recepty (kaszel, katar, gorączka). Kto na tej zwiększonej sprzedaży zarabia - koncerny farmaceutyczne. 4. Wprowadzenie do sprzedaży bez recepty lekarskiej coraz większej ilości leków daje ludziom wolną rękę w podejmowaniu decyzji, jakie leki zastosować i ile ich przyjąć. Kto zarabia - koncerny farmaceutyczne. Prywatnie dodam, że moja córka po szczepieniu MMR gorączkowała do 40,6 stopnia C przez 5 dni, utraciła na pewien okres umiejętność chodzenia i przestała mówić. Funkcje powróciły do poziomu sprzed szczepienia mniej więcej po 6 miesiącach. Do dziś przejawia cechy autyzmu. W przychodni, gdzie była szczepiona, lekarka prowadząca nie chciała przyjąć zgłoszenia NOP.
Gryfita2019.12.11 12:45
Na szkodliwość szczepionek jest cała masa badań, ale do tej pory nie widziałem ani jednego proszczepionkowego lekarza sekciarza, który by w najmniejszym stopniu odpowiedział na konkretne zarzuty. Po prostu rżną głupa i udają że nie ma sprawy. Żeby było najzabawniej, badania proszczepionkowe, jak im się przypatrzeć z bliska, są prawie zawsze sfałszowane. (Prawie zawsze nie podaje się tez pełnego składu szczepionki) Sfałszowane tak, jak wielkie badanie MMR z Danii w latach 1990-2000, gdzie badano prawie wszystkie dzieci - gdy poprawnie przeliczymy liczby, okazuje się, że szczepionka ta wywołuje do 50% więcej ciężkich uszkodzeń mózgu. Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością możemy przyjąć, że powoduje też mniejsze uszkodzenia mózgu u wszystkich zaszczepionych, i ludzie są po prostu głupsi. Idealni dla władzy. Władzy rodaków naszej noblistki Olgi Tokarczuk. Władzy nad białą mierzwą ludzką przeznaczoną do zniknięcia. Mierzwą ludzką wskazana do wymieszania rasowego w Planie Hootona Rodaka naszej noblistki. Albo do zaniknięcia, jak napisał jeden z Ojców Założycieli Unii Europejskiej Ryszard Coudenhove-Kalergi, rodak naszej noblistki. PS. Od wielu lat rosła ludzka inteligencja, nazwano to efektem Flynna. lepsze jedzenie, lepsze leki, lepsza szkoła. Rosła i rosła, aż osiągnęła apogeum u dzieci urodzonych około połowy lat 70-tych. To nie mogło pozostać niezauważone. To trzeba było powstrzymać. Zastosowano masowe i agresywne zatruwanie noworodków pod pozorem szczepień. Każdy by tak zrobił. Oczywiście - każdy widzący w zatruwanych nie dzieci, nie ludzi, tylko płody przypadkiem nie abortowane. W tej chwili IQ spada w tempie 5 pkt na dekadę. Ludzie, czytajcie książki! Czytajcie książki waszych katów.
Janek2019.12.11 12:32
Złośliwie, zwolennicy zmniejszenia populacji ludności mają wybór, zamiast szczepić niemowlęta aluminium i innym syfem chemicznym, to mogą poddać się eutanazji dla dobra matki ziemi?
Ewa2019.12.11 12:30
Frondo wyjątkowo się nie zgodzę. Proszę zauważyć, ze w Polsce nie ma laboratorium do badania szczepionek. Korzystamy ze stronniczych badań samych producentów. Moja znajoma zbadała szczepionki w zagranicznym laboratorium i przeżyła szok. Mnóstwo aluminium, rtęci i wiele innych paskudztw, pomijając już historię produkcji szczepionek na komórkach raka płuc czy abortowanych płodów, co powinno was bardzo zainteresować jeśli faktycznie, a nie tylko politycznie jesteście zainteresowani obroną nienarodzonych. Proszę zajrzeć do najnowszych badań prowadzonych za granicą, których nikt nie podważył.
Pfft2019.12.11 12:41
"Proszę zauważyć, ze w Polsce nie ma laboratorium do badania szczepionek" - kłamstwo, spopularyzowane przez jednego z antyszczepionkowych posłów, wielokrotnie już obalone: https://www.crazynauka.pl/czy-rzeczywiscie-nie-ma-w-polsce-laboratorium-ktore-ma-doswiadczenie-w-kontroli-szczepionek/
Gryfita2019.12.11 12:49
Przecież nie ma Ten tekscior crazynauka niczego nie obalił nie wskazano żadnego uprawnionego laboratorium Bo wiesz, sprawdzenie technicznego stanu pojazdu może ci zrobić co czwarty dobry serwis samochodowy ale to nie ma znaczenia - nie maja uprawnień
anonim2019.12.11 13:03
POKAZ MI BADANIA DŁUGOTERMINOWE porównujące zdrowie osób szczepionych i nieszczepionych, takie badania, w których wychodzi że szczepieni w dalszej perspektywie(np.15 - 20 lat)mniej chorują na choroby autoimmunologiczne i inne przewlekłe
ZERR02019.12.11 13:28
Jak poszukasz znajdziesz na przykład takie, że dzieci wyszczepione trafiają do szpitala 2x częściej od nieszczepionych Zapewne 2x częściej tam umierają
W kurzony2019.12.11 12:29
Krew mnie zalewa jak z "antyszczepionkowców" robi się debili a teraz jeszcze ruskich troli. Mam dziecko które jest obecnie diagnozowane pod kątem zespołu Aspergera. Jak miało 4 lata zostało zaszczepione na jedną z kalendarzowych szczepionek. Jeszcze tego samego dnia zrobiło się jakieś ospałe, nieobecne. Na drugi dzień miało badanie krwi. Krwinki białe spadły do tego stopnia że lekarz był przekonany że to ostra białaczka. Kazał powtórzyć badanie po tygodniu i okazalo się że poziom powoli sięgał normy. Inny przykład. Znajoma zaszczepiła bliźniaczki w wieku 3 lat. Na drugi dzień obie wyłączone z życia a były naprawdę żywymi i radosnymi dzieciakami. Dziś obie mają autyzm. Więc przestań frondo pierdzielić głupoty !!!
Kinga 2019.12.11 17:53
Dokładnie autor tekstu poniesie kare ale Bożą, za sianie kłamstwa, tyle dobrego ten portal by mogl zrobic a tyle krzywdy sie dzieje. Tyle powiklan poszczepiennych, i zgonow poszczepiennych ale kasa sie liczy. radze sie zastanowic redakcjo fronda po ktorej stronie jestescie, jak mawiala moja babcia ,, Pan BóG wszystko widzi' , Bog nie rychliwy ale sprawiedliwy.
obserwator2019.12.11 12:18
A ja myslalem ze fronda nie bierze kasy od kartelu i jest uczciwa. Ale bylem naiwny. Czy ruscy agenci to juz nie tylko ci co nie popieraja PiS ale tez co ci co o dzieci dbaja. Ogolnie kazdy kto mysli samodzielnie - wg waszej rozszerzonej definicj to ruski troli. Pomine przyklady dzieci okaleczonych szczepionkami ktore znam i dzieci zdrowych jak przyslowiowe ryby bo ich rodzice umieja czytac ze zrozumieniem i nie szczepia. Szkoda mojego czasu. Do ruskich nie agentow wiecie ze badania doktorow proszepionkowych z Afryki pokazuja ze szczepionki po 10latach nie tylko ze juz nie chronia (pomijam wogole ich negatywne skutki uboczne) tylko wrecz powoduja subodpornosc znajdziecie wyniki na oficjalnych stronach kartelu, wiec beda wymagane szczepienia doroslych bo maja mniejsza odpornosc niz ci nigdy nie szczepieni. Wiec fani szczepien pojda na pierwszy ogien i na wlasnej skorze beda mogli sie zaszczepic i pokazac czy naprawde wierza w szczepienia, bo nie sztuka jest kazac szczepic cudze dzieci. Zacznijcie szczepienia od siebie bo juz dawno odpornosci nie macie.
Polak2019.12.11 12:14
raczej zwolennicy szczepionek to trolle kremla, to biznes, super biznes a ludzie to tylko testerzy
AAAtomek2019.12.11 12:10
Czyli Rosja chce żeby Polacy nie szczepili się i chorowali i rozprzestrzeniali choroby np do Rosji? No to Rosjanie strzelają sobie w stopę. A props, czy szczepionki z abortowanych płodów też będziecie zachęcali na frondzie?
anonim2019.12.11 11:56
Lobby farmaceutyczne w akcji. Przecież szczepienia to grube miliony a że jakieś dziecko od umrze, to i tak nie będzie wina szczepionek. A wystarczyłoby dać ludziom wolność wyboru. Np dżumy nie było w średniowieczu w Polsce, bo była dużo lepsza higiena niż na zachodzie Europy. Tak to przede wszystkim higiena mocno ograniczyła liczbę zachorowań na różne choroby, np żółtaczkę. Oczywiście szczepionki można stosować np tam, gdzie ktoś choruje, jak to np zrobiono z czarną ospą. Ale osłabiać ludzki organizm atakiem szczepionek na noworodka, który antyciała przyjmuje z mlekiem matki to zbrodnia ludziach pazernych firm farmaceutycznych i zdegenerowanych polityków.
Kwak2019.12.11 11:42
Tak tak, to mącą tylko "ruskietrole", a lekarze są święci i nieprzekupni a kartele farmaceutyczne działają tylko dla dobra ludzkosci, a zwolennicy ograniczenia populacji prowadzą nas przecież ku jedynie słusznej świetlanej przyszłości! Baju baju
Wojtek2019.12.11 11:40
Trolle kremla? Błagam!! Dawno nie słyszałem większej bzdury. Mamy Dzieci zarówno zaszczepione, jak i zupełnie niezaszczepione na nic i nie widzę ŻADNEJ różnicy w stanie ich zdrowia i radzeniu sobie z chorobami. Widziałem za to na własne oczy nieszczęsne Dziecko z autyzmem, który został uaktywniony na drugi dzień po szczepionce. Nota bene czytałem artykuł, który zachęcał do szczepień i Pani doktor przekonywała w nim, że szczepionka nie może wywołać autyzmu, może być za to, użyła takiego sformułowania "mechanizmem spustowym" dla autyzmu. A więc, moi drodzy - macie różnicę semantyczną, ale efekt jest taki sam, autyzmu nie było, ale po szczepionce się pojawia. To właśnie było w tamtym przypadku. Nikt mnie tak nie przekonał do zaniechania szczepień, jak owa Pani doktor, który do szczepień przekonywała. Problem polega na tym, że dobra idea szczepienia została zniszczona przez żądne zysku (za wszelką cenę) koncerny farmaceutyczne, ich brudne praktyki i będące na ich pasku rządy (także nasz, niestety) i placówki "badawcze". Przez to my, antyszczepionkowcy, jesteśmy zmuszeni do działań na granicy rozsądku, ponieważ nie wiedząc komu można ufać, nie szczepimy dzieci wcale, co też przecież jest groźne. Ale ponieważ na nasze UZASADNIONE obawy słyszymy tylko stek wyzwisk i próby przymuszania nas, nie mamy innego wyjścia. Czy ktoś znajdzie wyjście z tego zaklętego kręgu?? Na razie wyjścia tego nie widzę..
Maria Blaszczyk2019.12.11 13:29
Nie. Mechanizm spustowy to co innego niż "przyczyna". Oznacza, że autyzm i tak by wystąpił. Ja akurat nie wierzę w "mechanizmy spustowe" przy autyzmie, swojego czasu brałam udział w takim projekcie, gdzie oglądaliśmy nagrania video dzieci autystycznych "sprzed wystąpienia objawów" wg rodziców. To było dość dawno, więc materiału nie było wtedy tyle, ile byłoby dziś, najczęściej było to nagranie chrztu, ew. materiał z chrzcin. Ale student psychologii na podstawie tych marnej jakości nagrań był w stanie bez większych trudności trafnie wytypować dzieci autystyczne. Po prostu na tym etapie więksość rodziców jeszcze tych nieprawidłowości nie widziała. Człowiek, który wie, na co zwracać uwagę - już tak. Mechanizmy spustowe jak najbardziej istnieją i dotyczą raczej chorób metabolicznych czy padaczek. I one i tak by wystąpiły, w przebiegu jakiejś infekcji. Póki co jedziesz na tym, że jednak większość ludzi dzieci szczepi. W zeszłym roku z powodu odry na świecie umarło 140000 ludzi. Część umrze jeszcze za jakiś czas - na PZM. Będzie umierać powolutku, tracąc kolejne funkcje, po troszeczku.
taro2019.12.11 13:50
do cholery ,a dlaczego ci ludzie nie maja umierac na te pieprzona odre, to jest ich prawo.
Maria Blaszczyk2019.12.11 15:28
Umierają zasadniczo dzieci. Poniżej 5 r.ż. Wiem, już narodzone, więc katolika ich śmierć w mękach nie obchodzi. Ale ja np. jestem do moich - narodzonych - dzieci przywiązana. Wolę, by żyły.
ZERR02019.12.11 18:10
Nie stwierdzono zgonów dzieci. Umierają ludzie starzy albo z ciężkim deficytem odporności. Najczęściej z tego powodu, że osoby szczepione przez minimum 2 tygodnie rozsiewają wirusy
Maria Blaszczyk2019.12.11 21:42
Aha. To się nazywa alternatywna rzeczywistość. https://edition.cnn.com/2019/02/05/health/how-measles-kills-explainer/index.html Around the globe, measles infections were responsible for 110,000 deaths in 2017, the most recent statistical year. Most of them were children under 5. I jeszcze garść przypadkowych, ale szczegółówych danych danych: Samoa https://images.app.goo.gl/zRXFg2EVNVU67KUHA 52 na 60 zgonów dzieci poniżej 5 lat Jakiś region w Nigerii, nazywa się Sokoto: 80% zgonów u osób poniżej 5 lat, ani jednego u osoby powyżej 10 https://www.researchgate.net/figure/Distribution-of-Cases-Deaths-Attack-Rate-and-Age-Specific-Case-Fatality-Rate-by-Age_tbl1_308794879
ZERR02019.12.11 14:12
Niestety badania dowodzą, ze jest inaczej Jedna dodatkowa szczepionka MMR zwiększa liczbę "autyzmów" o 50% Wiesz co zrobimy po uzyskaniu władzy w europie? My wiemy. Niech się Bóg nad Sektą ulituje.
ZERR02019.12.11 14:20
Hm... skąd ktoś wziął "nagrania video dzieci autystycznych sprzed wystąpienia objawów" skoro przyczyną autyzmu są zasadniczo szczepionki podane po urodzeniu i w 1 roku życia? Materiały z chrzcin? W jakim wieku były te dzieci? Chciałbym zobaczyć tego "studenta psychologii" który na widok 3-miesięcznego śpiącego malucha określa autyzm. Hm... nagrania chrztu. Nagrania chrztu na oczy nie widziałaś. Takie bzdury możesz wciskać, ale u siebie na wsi. To taka sama bzdura jak twierdzenie że na podstawie sekcji mózgu można określić zboczenia seksualne. Nie można.
Maria Blaszczyk2019.12.11 15:32
No bo nie są. Właśnie o to chodzi. Dzieci były na ogól w wieku szkolnym. W przypadku śpiącego oczywiście nie wiadomo. Chodzi o nagrania, gdy nie spało, najczęściej takie, gdy dorośli próbowali się z nim bawić. Nie chodzi o tę sytuację z momentu chrzczenia. Tylko na ogół, jak ludzie mieli kamerzystę, to nagrania zaczynały się już w domu. I często część była później, z przyjęcia na przykład.
ZERR02019.12.11 18:08
Niestety inaczej było System VHS opracowano w 1976, więc nagrania - choćby skały ssały - nie mogą pochodzić sprzed tej daty. Zapewne pochodzą z początku lat 80-tych. A to oznacza, że dziecko zaliczyło: gruźlicę 1x, błonicę 2x, tężec 2x, krztusiec 2x, polio 2x Nie wiem czy wiesz, ale szczepionki wielowalentne są bardziej szkodliwe od kilku pojedynczych. Wcale mnie nie dziwi, że u maluchów już zaczynał się rozwijać chroniczny proces zapalny mózgu.
ZERR02019.12.11 15:20
Hm... piszesz, że po zaprezentowaniu studentom nagrań dzieci autystycznych "sprzed wystąpienia objawów" studenci mogli wytypować dzieci autystyczne? Strzelam w ciemno - wytypowali wszystkie? A nawet jeśli tak było, to po prostu jedną z głównych przyczyn są szczepionko podane już w szpitalu. One działają najmocniej. Masakra, okaleczają dzieci w szpitalach po to aby nikt się nie połapał, żeby nikt nie widział ich w zdrowiu i zęby można było wcisnąć jakoby one takie się urodziły. To są ZBRODNIARZE. Norymberga to za mało, niech się Bóg nad nimi ulituje.
Maria Blaszczyk2019.12.11 15:44
Nie, nie wszystkie. Większość. I tam była, nie uwierzysz, grupa kontrolna. I studenci odróżniali jedne dzieci - autystyczne - od drugich, z grupy kontrolnej. W tamtym czasie w szpitalu podawano BCG tylko. Chyba nie sugerujesz, że ono mogło wywołać autyzm? I chodzi o to, że choć rodzice objawy zauważali w 2 r.ż, one były wyraźne już u półrocznych dzieci.
ZERR02019.12.11 18:12
Nie było takich czasów, że dzieci do chrztu miały tylko jedną szczepionkę https://szczepienia.pzh.gov.pl/kalendarz-szczepien/
Maria Blaszczyk2019.12.11 21:18
Nie do chrztu, tylko w szpitalu. "A nawet jeśli tak było, to po prostu jedną z głównych przyczyn są szczepionko podane już w szpitalu" napisałeś. Do tego się odnosiłam Do 93 roku w szpitalu szczepiono tylko BCG. Sprawdź sobie na tej stronie, co sam linkujesz.
anonim2019.12.11 11:30
Podstawowa zasada działania: mieszanie prawdy, swego rodzaju rzetelności naukowej z totalnym fałszem i propagandą, najlepiej, kiedy pokarm i truciznę, podają te same autorytety.
Tom.2019.12.11 11:26
Rosji nie chodzi wcale czy szczepienia będą czy nie będą. Tutaj ważny jest konflikt, o podsycanie go. Trole podsycają ten konflikt zarówno wśród przeciwników jak i zwolenników szczepień. Naród skłócony to naród słaby.
JS2019.12.11 11:25
Żadni szaleńcy, żadne trole. To realny problem ! Wystarczy poszukać na youtube, w googlach zwierzeń rodziców co się stało z ich dziećmi krótko po szczepieniu. Gdyby tym co piszą o trolach i szaleńcach przydarzyły się takie historie, szybko by otrzeźwieli. Pozdr.
cris2019.12.11 11:18
PROPONUJE WSZYSTKIM POOGLĄDAĆ WYWIADY Z LEONARDEM COLDWELLEM, TO WIELE WYJAŚNIA I NIECH WAS BÓG MA W OPIECE PRZED ŁAJDAKAMI.
Pfft2019.12.11 12:39
Owszem, mam nadzieję, że Bóg będzie miał nas w opiece przed ludźmi twojego pokroju.
cris2019.12.11 11:14
4 kg dzieckox1, 80kg dorosły x 20,dawka dobrana do wagi ciała ,a ty sponsorowany przez sorosa pajacu , milion łajdaków chce rządzić 37 mln polaków .
Klejnot Nilu2019.12.11 11:18
Chłopski rozum na prawicy jak zawsze w cenie. Od kiedy to dawki leków dopiera się tylko i wyłącznie wprost proporcjonalnie do masy ciała?
cris2019.12.11 11:21
od zawsze ciemnoto !!! zapytaj lekarzy , nawet tych związanych z masonerią
Klejnot Nilu2019.12.11 11:23
To dlaczego ja ważąc 70 kg biorę taką samą dawkę leku co znajomy ważący 130 kg? Wytłumacz mi to doktorze.
cris2019.12.11 11:31
proponuję brac dawke dla 4kg dziecka i zapytać o zdanie lekarza - na pewno ciebie zrozumie. nie odróżniasz dawek dla dorosłych od dawek dla dzieci .
ZERR02019.12.11 15:08
Takie samo dawkowanie to najczęściej błąd medyczny. Po prostu dohtóry kładą lachę na pacjentach.
Klejnot Nilu2019.12.11 11:11
Ależ te ruskie są dziwne. Według prawactwa są bankrutami, idiotami i nieudacznikami, a jednocześnie co by się złego nie działo na świecie, to zawsze stoją za tym ruscy. Fascynujące.
Elektor2019.12.11 11:20
10/10. Też tego nie rozumiem. Bankruci a finansują wybór swojego człowieka w Białym Domu i wiele innych kluczowych na świecie wydarzeń. Nic nie znaczący zbankrutowany kraj alkoholików, nierobów i złodziei a cały świat mają w garści. Zadziwiające. Dlatego z uwagą czytuję analizy dochtóra Targalskiego, podobno największego fachowca w kwestii demaskacji kremlowskich onuc, który stara się przybliżać czytelnikom meandry tych spraw.
Elektor2019.12.11 10:57
Wiadomo że trolle Kremla! Prosimy o rzeczową analizę najlepszego speca w tym zakresie dochtóra Targalskiego.
3052019.12.11 22:04
Wara od dr. Targalskiego . Pan Targalski jest doktorem nauk pacanie, politologiem , ekspertem w dziedzinie polityki międzynarodowej i wie co mówi. To świetny specjalista .
Janek2019.12.11 10:51
Antyszczepionkowcy - szaleńcy czy trolle Kremla? Nie, tylko lekarze co się kulom nie kłaniają! Żydofarmacji i depopulacji ludności powiedzieli, NIE. Nie powiedzieli NIE idei szczepienia, ale temu, co się w szczepionkach znajduje i jakie konsekwencje dla zdrowia dzieci niesie.
Redaktor2019.12.11 10:52
Lecz się trollu
Maria Blaszczyk2019.12.11 13:08
A jakie niesie konsekwencje? Aha, zmniejszenie śmiertelności dzieci i niemowląt, brak chorób jak ospa prawdziwa, polio, odra - ten ostatni efekt własnie udaje się antywackom cofnąć. Zmniejszenie liczby hospitalizacji dzieci w związku z mniejszą liczbą zapaleń płuc czy biegunek powodowanych przez rotawirusy. Wydłużenie życia seniorów w krajach, gdzie szczepi przeciwko grypie.
taro2019.12.11 14:10
dziecino, polio wysypuje sie poszczepienne, prawdziwe zniknelo wiele,wiele lat temu i to w raz z poprawa higieny, odpowiedniej ilosci zywnosci i kalorii na dzien, jak rowniez czystosci wody.Ospe przechodzili wszyscy w moim domu, o innych chorobach nie wspominam. Seniorzy zyja przez to dluzej, ze dostaja regularnie posilki, wode i maja cieplutko w domach. Od czasu do czasu do lekarza,by stwierdzil, ze nie ma cukrzycy, serce i nerki pracuja, i to .wszystko. Tylko chory warchol, lekarz ,szczepi przeciw grypie seniorow po 65 roku zycia, co zostalo udowodnione naukowo,ze seniorzy mieli duzo wiecej komplikacji po szczepieniach, ktore doprowadzily do ich smierci. Co do dlugosci zycia seniorow, zerknij sobie na daty urodzin i zgonow roznej masci osobistosci, zolnierzy, oficerow, ktorych zyciorysy sa zapisane online,czy w encyklopediach. Bardzo, bardzo wielu z nich dozylo sedziwego wieku 97-98 lat, a jeszcze wiecej 90-ciu, bez szczepienia.
Maria Blaszczyk2019.12.11 15:26
Polio poszczepienne w większości krajów nie występuje, bo szczepimy inaktywowaną szczepionką. Może wystąpić, jeżeli na początku szczepi się żywą, ale nie wiem, gdzie jeszcze się tak robi. Tak czy siak - problem jest marginalny. Natomiast w dużej liczbie występuje tam, gdzie się nie szczepi: Nigeria, Afganistan, Pakistan i część Indii. I to są dzikie szczepy. Takie, które w pokoleniu naszych prababek siały śmiertelny lęk przed tą chorobą. Moja prababcia przy każdej mojej infekcji była przerażona - bo właśnie bała się polio. A co do ospy, to śmiertelność wśród osób nieszczepionych wynosiła 30% (istnieją postacie choroby o śmiertelności szacowanej na 95%). Co oznacza, że mieliście kupę szczęścia. I nie, seniorzy mają znacznie mniej komplikacji w porównaniu do grupy nieszczepionej. https://academic.oup.com/cid/article/69/11/1845/5305915 A tu masz artykuł o jednym z mechaanizmów, w jaki grypa się przyczynie do skracania ludziom życia: https://pulsmedycyny.pl/grypa-uszkadza-serce-i-naczynia-krwionosne-875728 I tak, zawsze zdarzali się ludzie, którzy żyli ponad 90 lat. Ale to chodzi o ten wykres: https://en.wikipedia.org/wiki/Life_expectancy#/media/File:Life_expectancy_by_world_region,_from_1770_to_2018.svg
ZERR02019.12.11 15:07
Nie odnotowano wydłużenia życia seniorów odnotowano za to liczne dodatkowe przypadki demencji Odnotowuje się ponadto pandemie nowotworów - typowy efekt poszczepienny wywołany nieuchronnym skażeniem szczepionek wirusami oraz szczątkowym DNA z hodowli na tkankach ludzkich. Szczepionki - bezpośrednia przyczyna 1/3 zgonów Najbardziej zbrodniczy eksperyment medyczny w dziejach ludzkości.
Maria Blaszczyk2019.12.11 15:39
Nowotwory korelują z mnóśtwem czynników. Otyłością. Paleniem. Piciem. Kontaktem z niebezpiecznymi substancjami. Szczepienia mają głównie taki wpływ, że ludzie dłużej żyją. Pomyśl chwilę. Nowotwory występują raczej u ludzi starych. Szczepi się raczej małe dzieci. Oczywiście, nowotwory rosną długo, zanim kogoś zabiją, ale nie 80 lat. Szczepienie przeciwko HPV pozwala liczyć na to, że czwarty co do częstości nowotwór zostanie eradykowany w ciągu kilkudziesięciu lat. I to taki, co akurat atakuje głównie dość młode kobiety.
ZERR02019.12.11 18:19
Nowotwory występują bardzo często u ludzi w średnim wieku. Nie wiemy kiedy uaktywni się wirus podany ze szczepionką Z cała pewnością WSZYSTKIE szczepionki hodowane na tkankach "abortowanych płodów" są wysoce rakotwórcze, ponieważ linie komórkowe są już stare. Były wykonane badania i wiadomo ze są mocno zmutowane, a w szczepionkach w sposób nieuchronny występują ich komórki oraz DNA. To są zastrzyki śmierci. Szczepienia przeciwko HPV z całą pewnością spowodują epidemię raka i niepłodności. To już wiadomo na pewno. I to jest na pewno główny cel jej wprowadzenia - depopulacja, pomysł jak wysterylizować milion młodych kobiet.
Maria Blaszczyk2019.12.11 21:07
Co zrobi jaki wirus? Otóż żywe wirusy zawiera: Szczepienie przeciw odrze, różyczce i śwince oraz szczepienie przeciw ospie wietrznej. Dawniej szczepiono też żywą szczepionką przeciw polio, teraz się tego już w Europie chyba nigdzie nie robi. Wszystko to powszechne przed erą szczepień wirusy, z którymi i tak człowiek się najprawdopodobniej by zetknął. Więc nie ma szans, by szczepienia zwiększały ryzyko nowotworów w związku z tymi wirusami. Jest to bzdura. Aha, a szczepienie przeciwko HPV ma udowodniony wpływ na zwiększenie płodności. https://www.bu.edu/sph/2017/09/15/hpv-vaccine-associated-with-improved-fertility-in-some-women/ Ups...
ZERR02019.12.12 0:50
Niestety jest inaczej. 1. Szczepionka przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego powoduje niewydolność jajników. Artykuły z Pubmedu nie pozostawiają wątpliwości. Ups. 2. rakotwórcze wirusy w szczepionkach są faktem. Wirusy pochodzące z hodowli na tkankach zwierzęcych.
pater2019.12.11 17:30
Dlaczego "pro-szczepionkowcy" chcą na siłę uszczęśliwiać sceptyków szczepień. Mam kontytucyjnie zagwarantowane prawo do decydowania o swoim zdrowiu. Jeśli jesteś zaszczepiona to co cię obchodzi, że np. ja zachoruję. TY w takim razie jesteś bezpieczna, chyba, że tak na prawdę nie wierzysz w skuteczność szczepień. Konsekwencje szczepień: - coraz więcej dowodów, że są powodem śmierci łóżeczkowej, - alzhaimer, - autyzm, adhd itd.
anonim2019.12.11 10:49
Bazą jest Kreml: NAI, Navi.
cris2019.12.11 10:45
proponuję eksperyment ,każdemu zwolennikowi szczepionek dawkę x20 ,stosownie do wagi ciała. zobaczymy efekty działania metali ciężkich i pozostałych składników na dorosłych obywatelach ,zacznijmy od polityków.
Arbiter elegantiarum 2019.12.11 10:53
Dlaczego x20, w szczepionce jest x1, ruski trollu!
Jan Statystykiewicz2019.12.11 10:59
Dlatego że dawkami szczepione są niemowlęta, które ważą 20x mniej od dorosłego, Czcigodny Patrioto. Domyślam się, że chodziło o to, ale "ruski trol" nie dokończył myśli. Niestety, szczepionej jest za dużo, a wyszczepianie noworodków nie jest konieczne, a czasami bywa szkodliwe. Nie jestem przeciwko szczepieniom jako takim ,ale np. szczepienie przeciwko ospie wietrznej, która nie jest groźną chorobą, to czysta aberracja, bo szczepionki też mają skutki uboczne.
Maria Blaszczyk2019.12.11 13:01
Dobrze, nie ma sprawy. Mogę się zaszczepić 20-krotnością. Akurat mam się zamiar szczepić na grypę, Ty stawiasz. I co teraz?
taro2019.12.11 13:43
to wpakuj sobie te minimum 20 dawek, a jesli jestes dobrze otyla, to doloz jeszcze do tego nastepnych 10 i nie zapomnij , wszystkie na jeden raz i w to samo miejsce.
Maria Blaszczyk2019.12.11 21:10
No pewnie, że w to samo miejsce, przecież nie mam ochoty się kłuć 20 razy. Choć trochę przesadzasz, przeciwko grypie szczepi się połową dawki, a ja ważę mniej niż 10 razy więcej niż półroczne dziecko - więc tych dawek powinno być ok. 5. Ale i 20 mi nie zaszkodzi, spokojnie...
ZERR02019.12.11 15:23
Hm, ile kasują za jedną dawkę? Tylko gdzie ty znajdziesz lekarza który się na taki experyment zgodzi?
pater2019.12.11 11:36
Dla zwolenników szczepień: Są tzw. tabele toksyczności m.in. dla Al i Hg. Są to wartości dla tych metali 1 mikrogram/kg masy ciała na dzień dla dorosłego człowieka(!). Dla dzieci (nie niemowląt nie powinny mieć kontaktu z tymi toksynami) przyjmuje się 1/10 tej wartości. W jednej szczepiące znajduje się ponad 20 mikrogram rtęci. Czyli dziecko w chwili podania jednej szczepionki powinno ważyć powyżej 200 kg. Czyli osoba dorosła o masie ok. 80 kg powinna przyjąć nie 20-krotną dawkę ale gdzieś 280 krotną dawkę tej samej szczepionki. Ciekawi mnie jak będzie się czuła osoba dorosła po takim eksperymencie?
Dam2019.12.11 11:59
Kłamiesz, albo nie wiesz o czym mówisz. W szczepionkach w najgorszym przypadku znajdują się ZWIĄZKI rtęci, a to nie to samo co rtęć. Inaczej codziennie do obiadu wsypujesz sobie chlor i sód, oba trujące dla ludzi.
ZERR02019.12.11 12:23
Nie bełkocz Chlor i sód nie są toksyczne, tylko wysoce reaktywne związki rtęci działają tak samo toksycznie jak rtęć, i są na to badania Sekciarzu proszczepionkowy
Gość2019.12.11 12:33
Dobra, ZERR0, napisz jeszcze o szczepionkach z abortowanych płodów, kontroli populacji, chemtrails, zabójczej sieci 5G, ludziach jaszczurach, później popraw sobie foliową czapeczkę i wyp***alaj.
ZERR02019.12.11 15:03
wypiexxxxc możesz co najwyżej anus swojego partnera
pater2019.12.11 17:20
Lepiej poczytaj fachową literaturę np. publikację IMP w Łodzi (z lat 90-tych) lub spytaj się toksykologa. Rtęć metaliczna jest tak naprawdę nieszkodliwa jeśli jest zalana wodą (płynem), szkodliwe są opary rtęci a najbardziej jej związki rozpuszczalne, czyli twój "najgorszy przypadek" jest krańcowo szkodliwy. Tiomersal jest rozpuszczalny i wchłania się bardzo dobrze, był kiedyś używany w preparatach bibójczych. Toksyczność danego związku (np. rtęci) przelicza się na ilość czystego pierwiastka.
anonim2019.12.11 20:16
Pysiu, ty wiesz, że rtęć to nie to samo co tiomersal? To tak jak nie rozróżniać węgla kamiennego od alkoholu...
guess who2019.12.11 10:41
> wiążą się tu z przesądami i brakiem wiedzy https://www.fronda.pl/a/trzy-dni-ciemnosci-koniec-swiata-wedlug-maryi-3,108483.html