Absolutne Kuriozum! Niemcy chcą odszkodowań od Polski za skutki II wojny światowej?! - zdjęcie
22.06.21, 08:59Fot. Olaf Kosinsky, via: Wikipedia CC 3.0/ipn.gov.pl

Absolutne Kuriozum! Niemcy chcą odszkodowań od Polski za skutki II wojny światowej?!

183

Jak czytamy we „Frankfurter Allgemeine Zeitung” w tekście Reinharda Muellera, w opinii autora „trzeba pamiętać nie tylko o czasie przed i w trakcie wojny, ale również o tym co działo się już po niej”. Odnosi się on w ten sposób do wypędzania Niemców po II wojnie światowej.

W Berlinie zostało właśnie otwarte muzeum „Ucieczka, Wypędzenie, Pojednanie”, które jest poświęcone powojennym wypędzeniom Niemców. Na inauguracji ma się osobiście pojawić kanclerz Angela Merkel.

- „Chcemy wiedzieć, co zdarzyło się wcześniej i co było potem. To nie jest poszukiwanie zastępczych winowajców albo kozłów ofiarnych. Poszerzone spojrzenie wymaga po prostu zrozumienia, jak coś takiego mogło się wydarzyć. I z tym wiąże się nadzieja, że niektóre z tych rzeczy nie wydarzą się nigdy więcej” – pisze „Frankfurter Allgemeine Zeitung”.

Co prawda gazeta przyznaje, że Niemcy są winni „niszczycielskiej kampanii” poprzez wywołanie II wojny światowej, „ale nie zmienia to faktu, że wypędzenia Niemców miały charakter zbrodniczy”.

Wygląda więc na to, że w opinii autora zbrodnie okresu II wojny światowej, jakich dopuścili się Niemcy na Polakach, Żydach oraz innych narodach mają być równoważone z przesiedleniami obywateli niemieckich już po zakończeniu wojnt. To absolutne kuriozum!


mp/deutsche welle / frankfurter allgemeine zeitung

Komentarze (183):

WITWIT2021.06.23 8:42
DANE Z ENCYKLOPEII...https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/zbrodnie-hitlerowskie-w-Polsce;4000839.html
Jan0072021.06.23 8:21
Nikt Niemców nie wypędzał, wiali przed Radziecką Armią Czerowną w tri miga! A ta chciała ich uszczęśliwić przecież.
Niemiecko-żydowska kolaboracja v. 2.02021.06.23 7:36
Ciekawe jak teraz się skończy...
Monika2021.06.23 7:26
Poszukujesz kobiety? To dobrze trafiłeś bo ja szukam faceta! Dyskretnego, ale przede wszystkim zadbanego do dyskretnych seks spotkań po pracy. Oferuję, wszystko to co może sprawić nam przyjemność. Jeżeli chcesz wiedzieć czegoś więcej o mnie to dzwoń, pisz, przyjedź. Numer telefonu i więcej fotek wrzuciłam na swój profil tutaj: www.cutt.ly/monika89
Simon2021.06.23 7:22
Prawidłowo jak Hałabała i spóła obejmą rządy będziemy płacić Niemcom za II wojnę światową, za wypędzenia za ataki bombowe na funkcjonariuszy aparatu państwowego III rzeszy, za wysadzone transport kolejowe itd i td. Dzisiejszy Polak to nie ten z 1938 roku to gaz-arbajter i pracownica burdelu w Berlinie albo innym mieście naszych dobrych sąsiadów. Przykładem książkowy jest pierwszy szatniarz Rzeczypospolitej ubóstwiany przez swych rodaków Rudy Szmaciarz o kobietach nie będę wspominał. Za 4 euro 50 centów za godzinę zrobią z nami wszystko.
bogdanus2021.06.23 7:19
Niemcy zwlekają i przedłużają do czasu, gdy w Polsce władze przejmą ludzie służący Niemcom. Należy ich podać do ONZ za zbrodnie na Polskim narodzie, musi być głośno.
Simon2021.06.23 7:33
Tylko w Bogu dla nas nadzieja innej drogi nie ma, bo skończymy jak Żydzi w krematoriach.
Polak2021.06.23 6:57
To nie kuriozum, tylko bezpośredni efekt niekompetencji dyplomatołków z pisowskiej mafii.
czekista2021.06.23 6:33
Co sie dziwicie. Za wysiedlenie niemcow z Zamojszczyzny, to nic sie im nie nalezy? Takich mamy rzadzacych i albo ich zmienimy albo nie przestaniemy sie dziwic. Tylko patrzec az Bialorusini i Ukraincy zaczna zadaz rekompensaty za to ze nie mieszkaja juz w Polsce. Cala ta polityczna klasa po okraglo stolowa, do wymiany!!! To sa pokomunistyczni zdrajcy i ladacy bo wiedza w co graja.
czekista2021.06.23 6:36
......... i nie oddawajmy naszej przyszlosci tylko w rece Boga. To nie on za was bedzie walczyl i ginal.
Alex2021.06.23 6:20
Zagrajmy więc w odszkodowania... Gotowi jesteście Niemcy na puszczenie was w skarpetkach?
Anonim2021.06.23 7:53
Pewnie się już posrali ze strachu...😁😁😁😁(tłum. dla członków PiS i innych niepełnosprawnych intelektualnie - to sarkazm i ironia)
Li2021.06.23 8:19
POpaprany matołek ze swej grupy "inlektualnie wyżej" (niż dno)...
Ryszard2021.06.23 6:15
To nie kuriozum – to skutek przerwania żądań reparacji od szkopskich ludobójców za II WŚw. Bandyckie hunden tak mają, jak im poluzujesz, to cię znowu ugryzą. Precz z bandytami na „salonach jewropejskich”!!
Rick2021.06.23 6:13
Wypędzenie, to zbyt mała kara dla Niemców za to co zrobili. Oni inaczej "czyścili teren" poszerzając sobie "przestrzeń życiową".
Les2021.06.23 5:34
To jest niemiecka zagrywka. Opluj ofiare, zacznij glosno krzyczec, a wsrod widzow, zasiejesz zwatpienie i polowe ich przeciagniesz na swoja strone. Taka jest taktyka niemiec i takie przyznawanie sie do win, kleczenie,to tylko jest ich nic nie zobowiazujacy bełkot.
rob2021.06.23 4:56
za chwilę dowiemy się, że Niemcy zostali zmuszeni do napaści na Polskę.....
rychu2021.06.23 1:29
Hitlersyny sie nigdy nie zmienią oni sa nadal ubermensche
Arndt Freytag und Sonnentag2021.06.22 23:16
Ja wohle, bezahlen, schnelle. Polnische Scheisse.
Anonim2021.06.22 22:30
A kiedy to, Draniu, uzyskaliśmy choć namiastkę niezależności po tych waszych wybrykach?! W 1989?!
Jazzz2021.06.22 20:36
NIEMCY KTÓRZY MUSIELI OPUŚCIĆ SWOJE DOMY, I JAK TWIERDZĄ "ZOSTALI WYPĘDZENI" MIELI BARDZO DUŻO SZCZĘŚCIA. GDYBY POLACY CHOCIAŻ TROCHĘ PRZYPOMINALI NIEMCÓW, I DZIAŁALI TAK JAK NIEMCY, TO BY ICH NIE WYPĘDZALI, TYLKO BY ICH WYMORDOWALI. Całe społeczeństwo Niemieckie jest WINNE wybuchu wojny, WINNE Holokaustu, WINNE wymordowaniu wielu milionów ludzi w państwowych, niemieckich obozach koncentracyjnych, BO WYBRALI HITLERA W DEMOKRATYCZNYCH WYBORACH I MIAŁ ON PRZEZ WIELE LAT OGROMNE POPARCIE SPOŁECZNE. I Polacy pozwolili tym ludzim, odjść wolno, darowali im życie. My mamy taki problem, że Niemcy się nie zmieniają, traktują nas tak samo jak przed wojną. Ten tekst Muellera, wypowiedź A. Merkel, i to ich muzeum świadczą o tym dobitnie.
Polak Katolik2021.06.22 19:36
Tak wygląda polityka PiS...
Po 11 ... pilne2021.06.22 19:52
Nie zabieraj głosu w sprawach poza twoim rozumem , sowiecko gnido .
Kruk2021.06.23 2:37
milcz pejsowski pudlu kozoyebco niewolniku debilu
ian2021.06.22 19:28
sądzicie że te sprzedajne qrwy czerwone z pis nie zapłacą i ich czerwony pokraka żoliborza
Kokoko2021.06.22 21:38
Wypad psi h...!
Foster2021.06.22 19:17
Wszystkich nieprawości nie da sie wyliczyc. Czas leczy rany.
Alicja..2021.06.22 18:50
Przed kilkunastu laty,jeszcze za eriki Steinbach była bardzo podobna wystawa w Berlinie, chyba w muzeum przy poczdammerplatz,lub w pobliżu, bylam na tej wystawie,wracają więc do tego.
Anonim2021.06.22 18:45
I o co ten Aj Waj ? Polska jako kraj Praworządny i Demokratyczny nie ma nic do ukrycia. Skoro potomkowie nazistów roszczą sobie pretensje o wygnanych Niemców z ziem obecnie polskich to niewątpliwie należy to rozważyć !!! Prawo które na to przyzwoliło było w zasadzie Bezprawiem Wojskowym dowódctwa Rosyjskiego ale i Polskiego!!! O tym należy pamiętać to było jeszcze przed zakończeniem wojny i zaraz po jej zakończeniu. Sytuacja ta jest w pewnym sensie odbiciem sprawy Mniejszości Polskiej w Niemczech dzisiaj. Polska może potomkom nazistowskich Niemiec okazać swoją wielkoduszność. Skoro USA dały potomkom nazistowskich Niemiec 200 mln USD z Planu Marshalla a Polsce goowno tzn. ) USD choć Polska została chyba najbardziej pokrzywdzona w tej wojnie licząc na milion mieszkańców bo zginęło 6 mln Polaków z tego 3mln wyznania mojżeszowego ALE OBYWATELI POLSKI do września 1939. Polska powinna jasno przyznać ,żę prawo ludności niemieckiej , która co prawda wspierała ludobójcę Hitlera ale jednak mieszkała i pracowała na tych ziemiach podobnie z reszta jak Polacy na ziemiach obecnie należącej do Ukrainy cz Białorusi. Polaks nie możę upodabniać sie do bandyckich Israela i Rosji które to państwa nie licza sie w zaden sposob z ludnością zamieszkującą ziemie tylko te ziemie anektują , okupują a ludność mordują lub w wyniku czystek etnicvznych wyrzucają. Polska to Państwo Prawa , Demokracji i Wolnośći i Rząd RP powinien wyjść z inicjatywą Europejskiej Integracji Ludnośći będącej ofiarami wojen , najazdów czy bandyckich wymuszeń .
Jakub2021.06.22 21:41
Nie wypowiadając się w temacie artykułu bo mam tylko sporadyczne dane, Wypowiem się jednak w/s amerykańskiego Planu Marshalla mającego w zamyśle władz amerykańskich być pomocą dla wszystkich krajów zniszczonej przez II WW Europę, zarówno dla krajów Zachodu jak i Wschodu, łącznie z kacapią. Jednak kraje pod zaborem kacapskim w tym i Polska nie mogły tego planu przyjąć z powodu zakazu Moskwy, która sprawowała w tych krajach władzę okupacyjną. Dlatego też należy się od obecnych kacapów domagać odszkodowania za konsekwencje ich działań w tym przypadku i w innych, również za przyczynienie się do wybuchu wojny w 1939r. i za okupację krajów Europy Środkowo Wschodniej. Natomiast ze strony https://www.fronda.pl/a/kto-zaklamuje-polakow-niewygodna-rewolucja-1953-roku,163104.html wynika, że wszelkie roszczenia reparacji wojennych od Niemców należy kierować do kacapów bo to oni wymusili na Polsce i innych krajach okupowanych zrzeczenie się tych części, które miała również nam spłacić Sowiecka Zona Okupacyjna (DDR).
Templar2021.06.22 18:17
Ta zaciśnięta pięść, to jest ten problem Europy i nie tylko.
franco2021.06.22 17:39
proponuję im zwrócić się z tym problemem do potomków, spadkobierców herr adolfa h. a następnie tow. stalina, nazwisko tu nieważne.
Teresa2021.06.22 16:43
Szwab zawsze pozostanie szwabem...
Anonim2021.06.22 17:19
Szwab zawsze pozostanie szwabem...a polak zawsze glupcem i popychadlem.
Po 11 ...pilne2021.06.22 19:54
Bo żaden naród nie ma tylu zdrajców .
Jazzz2021.06.22 20:49
Chyba już nie, dlatego tak nas atakują. A najbardziej atakuje nas Rosja. Za budowę przekopu, bo już nie będą mogli bezkarnie wpłynąc na Zalew Wiślany, za stacjonujące w Polsce Amerykańskie wojska, bo nie będą mogli bezkarnie napaść na Polskę, za F-16 i F-35 bo nie będą mogli bezkarnie wlatywać w naszą przestrzeń powietrzną, za WOT i za kilka innych drobiazgów
zdziwiony2021.06.22 16:29
a kto się przejmuje bełkotem jakiegoś prymitywnego szwabskiego pismaka?
Anonim2021.06.22 17:20
polski zebrak na zasilku panow zachodnich.
Anonim2021.06.22 17:21
powinien sie przejmowc, ale jest za glupi, by to pojac
czytar2021.06.22 15:53
Ruskie jeszcze liczą straty po polskiej okupacji Moskwy w 1611 r.
KOSTEK2021.06.22 15:49
Po odszkodowania za "wypędzenia" Niemcy zwrócą się do TSUE. Jaki będzie wyrok TSUE, nawet nie trzeba zgadywać. Polska opozycja znów będzie w siódmym niebie, jak po wyroku na Turów.
fcuk piss2021.06.22 15:34
a czym sie rozni zbrodnia polakow na cywilach niemieckich od zbrodni niemcow na cywilach polskich ?
W tym, że gdy na Pomorzu odkryto masowe groby2021.06.22 15:42
niemieckich cywilów zamordowanych przez polskich żołnierzy w 1945 roku, to sprawę szybciutko zamieciono pod dywan.
Naprawdę żydku?2021.06.22 15:47
Nie mylisz się żydku? A może więcej faktów żydku?
infor2021.06.22 16:30
takie prymitywne gów.o jak ty i tak tego nie zrozumie, więc zamknij ryja
Michał Jan2021.06.22 15:25
I tak dobrze, że nie za nieefektywną pracę więźniów Kacetów. Albo za zabicie Kutschery.
ryszard2021.06.22 15:22
To nie jest najgroźniejsze, że takie głosy się pojawiają tylko, że są kreowane jako jeden z wzajemnie kompatybilnych elementów polityki szerzenia faszyzmu przez Niemców, za pośrednictwem opanowanej przez nich UE. I to, że świat się do nich łasi jak w 1933.
Anonim2021.06.22 15:21
A to bandyci, mordercy, wandale i złodzieje nie tylko dóbr kulturalnych ale i kasy z Polskich Banków.
Najlepszą obroną jest atak.2021.06.22 15:11
Oczywiście, że zbrodnie miały miejsce, są jednak pytania; powód wysiedleń oraz kto był ich głównym "wykonawcą"? Jest w jęz. niemieckim spora literatura na ten temat. Nie tylko opracowań historyków, ale i wspomnień tych, którzy doświadczyli wysiedleń. Najgorszego barbarzyństwa doświadczyli Niemcy Sudeccy z rąk Czechów, Czechów, którzy nie mieli powodów do skarżenia się na okupacje. "Liczbowo" najwięcej Niemców cywilnych zginęło na rozkaz Hitlera i jego gauleiter'ów. Ewakuacja cywilnej ludności z Prus Wsch., Pomorza, Breslau została rozkazami gauleiter'ów wstrzymana, wręcz zabroniona. Za wysiedlenia z terenów Pomorza, Śląska, Wielkopolski, Zielonogórskiego była odpowiedzialna sowiecka administracja.
Piotr Nowak2021.06.22 14:39
Dlaczeo my nie wystąpimy oficjalnie do Niemiec o reparacje wojenne ?!!!
Anonim2021.06.22 14:50
Bo lepiej pierd.olić o tym jeszcze latami ku uciesze prawicowych półgłówków, niż raz wyjść nas idiotów i zamknąć temat na zawsze.
Japa2021.06.22 15:05
Też tak mówię .Od 45 roku tłukę do głowy Prezesowi Kaczyńskiemu , przekonaj Bieruta ,Gomółkę , Kwaśniewskiego ,Jaruzelskiego , Komorowskiego .zapłaćcie Niemcom za szkody wojenne , Ruskim za amunicję zużytą w Katyniu . A ten nic i nic .....
Miłosz2021.06.22 15:51
W punkt!
Konsternacja2021.06.22 14:54
Dlatego, że rządzą nami tchurze, nygusy i zwyczajne ciule.
Japa2021.06.22 15:11
Tak jest , ciule rządzą ... Nasi przedstawiciele w Brukseli dawno by to załatwili . Ale już niedługo wróci na białym koniu her Tusk i będzie rządził jak nie ciul.
Jakub2021.06.22 21:58
dlatego: Jakub 22.06.21r. 23:41.
Skrzypek na dachu2021.06.22 14:37
Folksdojczkom Butem w Morde .
Anonim2021.06.22 14:48
Prawiczkom brudna pała w ryj!
JaluKurek2021.06.22 14:56
Żeby było sprawiedliwie, lewusom brudna pała w odbyt.Uciesza się. I ciekawie , i europejsko, i przyjemnie.
Anonim2021.06.22 15:05
A to już jak wolisz, tylko mnie nie wciągaj w prawiczkowe gry towarzyskie. 😁😁😁
Skrzypek na dachu2021.06.22 18:14
Skrzypek na dachu to strefa wolna od demoralizacji LKGBPQZ .
bogdanus2021.06.22 14:19
Jest to obrona Niemiec przed zapłaceniem odszkodowań dla Polski. Chcą wciągnąć Polskę w sądowy spór. Sprawę należy przedstawić na ONZ.
gość2021.06.22 14:10
Biją mnie krzyczy napastnik okładając swoją ofiarę pięściami.
Najlepszą obroną jest atak.2021.06.22 14:00
Oczywiście, że zbrodnie miały miejsce, są jednak pytania; powód wysiedleń oraz kto był ich głównym "wykonawcą"? Jest w jęz. niemieckim spora literatura na ten temat. Nie tylko opracowań historyków, ale i wspomnień tych, którzy doświadczyli wysiedleń. Najgorszego barbarzyństwa doświadczyli Niemcy Sudeccy z rąk Czechów, Czechów, którzy nie mieli powodów do skarżenia się na okupacje. "Liczbowo" najwięcej Niemców cywilnych zginęło na rozkaz Hitlera i jego gauleiter'ów. Ewakuacja cywilnej ludności z Prus Wsch., Pomorza, Breslau została rozkazami gauleiter'ów wstrzymana, wręcz zabroniona. Za wysiedlenia z terenów Pomorza, Śląska, Wielkopolski, Zielonogórskiego była odpowiedzialna sowiecka administracja.
Pytajniczek2021.06.22 14:59
A kto niby ma atakować? Polski Mularczyk już od lat "atakuje" Niemcy.Aha.Raz Duda zaatakował Niemców w jakiejś niemieckiej gazecie.
@pytajniczek2021.06.22 15:18
Would you like my dog's poop for dinner? Better than your boring kosher shit.
Japa2021.06.22 15:20
I pomyśleć .. Ponad 70 lat trzeba było czekać .na rządy PIs -u aby było na kogo winę zwalić .
katolicka deratyzacja Polski2021.06.22 13:56
Deutschland bleibt nazi.
Paweł2021.06.22 13:54
Z tekstu artykułu nie wynika absolutnie to, co w ostatnim zdaniu wnioskuje autor. Nie ma również mowy o rzekomych roszczeniach odszkodowawczych Niemiec od Polski. Ten artykuł to podręcznikowy przykład braku dziennikarskiej rzetelności - fałszywe świadectwo, grzech przeciw ósmemu przykazaniu. Wstyd i hańba, Frondo, że niczym wyznawcy Gomułki próbujecie podsycać w nas niechęć względem sąsiadów!
Po11... "Pawełku" - NIE PIERDOL!2021.06.22 13:56
Gówno wiesz na ten temat!
katolicka deratyzacja Polski2021.06.22 13:57
Jestes smierdzacym komunistycznym niemieckim folksdojczem.
Anonim2021.06.22 13:57
Fronda i rzetelne dziennikarstwo? Zwariowałeś?😁😁😁 Grunt, że prawiczki mają się czym jarać, a fakty? Nieważne, ciemny lud to kupi, jak mawiał pewien klasyk prawicowych mediów.
"wypociny np. Jana Bodakowskiego"2021.06.22 14:05
To może dla równowagi trochę prawdziwych wypocin HEJTERA "prof. dr" Hertrich-Woleńskiego jak np. CYT.: "Przypomnijmy, ze reka w reke z Niemcami te twoje ziomy z polskiej policji tlumily powstanie w getcie warszawskim." - - - -- - - - albo CYT. "Nienawisc Polakow do Zydow byla masowa i bezlitosna. Wspoludzial w niemieckim, hitlerowskim ludobojstwie tez byl masowy." - - - - - - - Wypociny? TAK! Nienawiść? OCZYWIŚCIE!
Lechu.." znany "anonimie"...Nie szalej!2021.06.22 14:30
To nie my jesteśmy "ciemnym ludem", jak zwykle to powtarzasz !... TO TY JESTEŚ CIEMNIAKIEM, ... BO NIE WIDZISZ TEGO W SOBIE ... I JAK ZWYKLE NIC NIE ROZUMIESZ! ... Nic dziwnego że w takim stanie moralności nie rozumiałeś, co znaczy mieć rodzinę, żonę, dzieci...itp? Wolałeś "pedałować"! ....Sodomito, staruszku, czy taka jest twoja "mądrość"? Wiesz, że piszę prawdę, ale się nie przyznasz! ..... Zmarnowałeś swoje życie!... Nie "popisuj" się tu więcej!
nn2021.06.22 13:46
Niemcy nie zostali z Polski wypędzeni lecz sami z ogromnym strachem uciekali przed ruskimi, bo doskonale wiedzieli, że gdy wpadną w ręce czerwonych, to nie będą mieli żadnych szans na przeżycie. W dodatku bardzo często to młodzi Polacy byli zmuszani (pod groźbą śmierci), by własnymi furmankami wywozić (i to w dodatku w mroźną zimę) szkopów wraz z całymi rodzinami do Niemiec. Zatem o jakim wypędzeniu tu mowa???? To zwykłe tchórzostwo i tyle! Mogli zostać i czekać, az przyjdą Rosjanie.
TakaPrawda2021.06.22 15:04
Oj tam.Nie ważne jak było, ważne ze jest frajer którego można doić. Za Turów, Za przepędzonych przez Armię Czerwoną, z polskie obozy koncentracyjne.Frajer zapłaci bez słowa sprzeciwu za granicą ( w polsce do gawiedzi będzie drzeć ryj że hańba i ze wielki sukces PiSu), zaręczam ci.
Jozek2021.06.22 13:46
Skoro "wypedzenie" to skad? Raczej nie z ziem niemieckich, tyklo tych, ktore zaczeli zajmowac... Jak nie Twoje to won! Proste!
Najlepszą obroną jest atak.2021.06.22 13:31
Oczywiście, że zbrodnie miały miejsce, są jednak pytania; powód wysiedleń oraz kto był ich głównym "wykonawcą"? Jest w jęz. niemieckim spora literatura na ten temat. Nie tylko opracowań historyków, ale i wspomnień tych, którzy doświadczyli wysiedleń. Najgorszego barbarzyństwa doświadczyli Niemcy Sudeccy z rąk Czechów, Czechów, którzy nie mieli powodów do skarżenia się na okupacje. "Liczbowo" najwięcej Niemców cywilnych zginęło na rozkaz Hitlera i jego gauleiter'ów. Ewakuacja cywilnej ludności z Prus Wsch., Pomorza, Breslau została rozkazami gauleiter'ów wstrzymana, wręcz zabroniona. Za wysiedlenia z terenów Pomorza, Śląska, Wielkopolski, Zielonogórskiego była odpowiedzialna sowiecka administracja.
Anonim2021.06.22 13:29
Cały czas stosują goebbelsowską narracje !!!!
Anonim2021.06.22 13:26
Niemcy to zbrodniczy naród. BANDYCI MORDERCY ZŁODZIEJE !!!!!!
Po 11 ...2021.06.22 13:16
Gdyby Niemcy zrobiły to co frendzel, czyli utożsamiły zdanie jakiegoś dziennikarza ze stanowiskiem Polski, czyli polskiego rządu, parlamentu = Jarosława, to mogłyby (te Niemcy), wyciągnąć jakieś wypociny np. Jana Bodakowskiego (np. "Uznać ich za persona non grata! 48. dyplomatów poparło tęczową rewolucję w Polsce") i prezentować je w mediach niemieckich jako stanowisko Polski. No, aż tak to głupie niemieckie media nie są, w przeciwieństwie do Frondy.
"wypociny np. Jana Bodakowskiego"2021.06.22 13:35
To może dla równowagi trochę prawdziwych wypocin HEJTERA "prof. dr" Hertrich-Woleńskiego jak np. CYT.: "Przypomnijmy, ze reka w reke z Niemcami te twoje ziomy z polskiej policji tlumily powstanie w getcie warszawskim." - - - -- - - - albo CYT. "Nienawisc Polakow do Zydow byla masowa i bezlitosna. Wspoludzial w niemieckim, hitlerowskim ludobojstwie tez byl masowy." - - - - - - - Wypociny? TAK! Nienawiść? OCZYWIŚCIE!
Włodek2021.06.22 13:11
Nie wiedzą do kogo się zwrócić? Do swoich przyjaciół. To wojska ZSSR , nie chcąc mieć na zapleczu wervolff wolało oczyścić teren. Jednak w wypędzeniu miały też swój udział władze III Rzeszy to jednostki SS i Gestapo przy wspóudziale WQermachtu chciały stosowac metodę spalonej ziemi. Może Putin im wypłaci rekompensatę w darmowej dostawie gazu przez NS2?
Anonim2021.06.22 12:43
Za 10 lat, gdy trzeba będzie wyjaśnić Niemaszkom, dlaczego rząd niemiecki robił takie okropności w 2020, powie się że Angela Merkel to była Polka o prawdziwym nazwisku Aniela Kazimierczak.
Japa2021.06.22 12:40
A ja mam PTAKA w PRAWDA sraka i w PRAWDA kaka . Hej ty PRAWDA! ------ Oblizuj mego PTAKA z własnego koszernego KAKA. -------------- KUSZAJ --- KUSZAJ PRAWDA swoje kaka !!!
Figo Fago2021.06.22 13:04
Hallllo ,halo Tworki . " Klient " od buraka wam zwiał . Siedzi na Frondzie . Przyjeżdzajcie z kaftanem ....... ! ! !
PRAWDA2021.06.22 12:35
CYTAT-"Niemcy powinno się bombardować co 50 lat,profilaktycznie,bez podania przyczyny"-WINSTON CHURCHILL
nn2021.06.22 13:49
Lepiej co 5 lat:)
Japa2021.06.22 12:31
A ja mam PTAKA w PRAWDA sraka i w PRAWDA kaka . Hej ty PRAWDA! ------ Oblizuj mego PTAKA z własnego koszernego KAKA. -------------- Bon appetite PRAWDA !!!! ------
Prawda2021.06.22 12:11
Niemcy to wyjatkowa Bestia Hamska Wyrafinowana ----Islam jescze troche a pokze gdzie jest miejsce Niemca ---już buty czyszczą Arabom == Po 2 wojnie swiatowej Żydzi co sie uratowali chcieli wszystkich Niemców Wykastrować bo sieją Zbrodnicze Nasienie==
Skrzypek na dachu2021.06.22 12:09
Folksdojczkom Butem w Morde .
Anonim2021.06.22 12:55
Prawiczkom brudna pała w ryj. Albo nie, dla nich to przyjemność.😁😁😁
Skrzypek na dachu2021.06.22 14:29
Zgaduje ze jestes folksdojcz , polskojezyczny zdrajca albo skrajnie lewicowy glupek demoralizator .
Anonim2021.06.22 15:02
Wszystko razem, a do tego żyd , mason i ubek.😁😁😁
SzaryCzłowiek2021.06.22 18:12
Lewusom pała w doooopę. Uciesza się!
heniek2021.06.22 12:02
co 50 lat należy bombardować jak mówił Czerczyl
Po11..."prof. dr" Hertrich-Woleński pisze CYT.:2021.06.22 11:52
"ZA POLSKIE OBOZY TO POLACY RAZEM Z NIEMCAMI KTÓRZY ZA ZGODĄ POLAKÓW JE ZBUDOWALI POWINNI ZAPŁACIĆ REPARACJE IZRAELOWI"
Rumcajs2021.06.22 12:53
ZA ŻYDOWSKIE OBOZY TO ŻYDZI RAZEM Z NIEMCAMI KTÓRZY ZA ZGODĄ ŻYDÓW JE ZBUDOWALI POWINNI ZAPŁACIĆ REPARACJE POLSCE"
Masz rację "Rumcajs"!2021.06.22 14:14
Kimkolwiek jesteś, ale piszesz prawdę!... Tak!... Obozy były budowane ... ZA ZGODĄ I ZA PIENIĄDZE /kredyty/... Z BANKÓW ŻYDOWSKICH OD ŻYDÓW mieszkających w Ameryce.!.. TO JEST PUBLICZNA O TYM TAJEMNICA!... Każdy kto chce, to o tym wie!... Więc Lechu K. vel -"Po11" nie pisz bzdur!... A przynajmniej się nie ośmieszaj swoimi wątpliwej wagi wpisami!
Otto I2021.06.22 11:41
No i co PIS-PO Wy nie nadajecie się do Niczego, ale Niemiaszki zrobiliby z Wami porządek. Bo najgorsi to folksdojcze w wykonaniu zgniłych ,lizydu... i służących wręcz szurających na kolanach i bijących pokłony nowych-starych wiernych wasalów Niemiecko-Rosyjskich.
ASTOM2021.06.22 11:39
I po co ich wypędzali? Obozy pracy i harować po wieki wieków amen aż odrobią to co zniszczyli. A tak znowu są panami Europy i kolonizują słabszych.
mama2021.06.22 11:37
To jest preludium do ataku na ziemie zachodnie. Ponieważ Niemcy mieli prawo zniszczyć kraj i ludzi rasowo niżej w hierarchii, a to co stało się im po wojnie to dramat.
abcd2021.06.22 11:36
Pamiętamy bardzo dobrze. Wszystko. Pamiętamy o Niemcach wypędzonych. Niemcach na szczęście wypędzonych spod Moskwy, Stalingradu, Leningradu. Wypędzonych z Wilna, Lwowa, Warszawy i Krakowa. Bardzo dobrze w Polsce pamiętamy to uczucie szczęścia po wypędzeniu niemieckich nadludzi.
Grizzly2021.06.22 11:30
Niemcy nie tylko z Polski powinni być wypędzeni ale z Europy również, gdzieś na Pustynię Gobi albo Namib!
Skrzypek na dachu2021.06.22 11:15
Niemcy do dzisiaj uwazaja sie za najwieksze ofiary Hitera .
katolicka deratyzacja Polski2021.06.22 13:59
Nie uwazaja sie,tylko mowia,ze sie uwazaja,bo Niemcy ZAWSZE klamia.
Skrzypek na dachu2021.06.22 14:36
Masz 100% racje .
Hanys GórnoŚląski2021.06.22 11:13
plemię niemieckich złodziei, gwałcicieli i morderców to odwieczny i największy wróg Polski i Polaków - tak uczy historia - a kto nie zna historii ten jest skazany na ciągłe jej powtarzanie ...
Haq_552021.06.22 11:12
Bardzo słusznie! O wypędzeniu zdecydowała Anglia, Francja i USA, jest komu płacić :)
Artur Smigielski2021.06.22 11:08
NIEMCY CHCA? Jakos nie slyszalem o tym, zeby rzad niemiecki wystapil z takimi żądaniami - A wiec na jakiej podstawie takie sugestie? - Ten niemiecki dziennikarz tez nie wysuwa zadnych żądań (do czego i tak nie jest upowazniony) - A WIEC? TO ZWYCZAJNA manipulacja poprzez EMOCJE !!! Autor chcial/musial cos napisac na ten temat, a zeby bylo to bardziej ostre i w mysl ozywiania polsko-niemieckich antagonizmow dal sie poniesc fantazji.
Anonim2021.06.22 11:25
Ale głupie prawiczki się jarają...😁😁😁
Anonim2021.06.22 12:40
Lewak jest głupi. Lewak nie wie, że zanim wysunie się pretensje, najpierw urabia się publikę i testuje reakcje.
Anonim2021.06.22 12:54
Znając nieudolność PiSdzielców to będą tak urabiać następne 200 lat.
Anonim2021.06.22 13:28
niee... w sprawie tak jednoznacznej jak zboczeńcy, przerobili was w 20 lat.
Portofino2021.06.22 11:04
Niemcy chcą pokazywać, co było przed wojną. Proszę bardzo. Hitler wykorzystywał niemiecką mniejszość do swoich zbrodniczych celów i ta mniejszość dawała się chętnie wykorzystywać. Tworzyła zbrojne dywersyjno- szpiegowskie grupy, które destabilizowały sytuację wewnętrzną, a już po rozpoczęciu agresji zbrojnie występowały nawet przeciw cywilnej ludności zaatakowanego kraju. Niemiecka mniejszość sporządzała listy osób przeznaczonych do likwidacji i już po zajęciu danego terenu przez wojska niemieckie brała czynny udział w mordowaniu tych ludzi. Mniejszość niemiecka była więc w równym stopniu odpowiedzialna za niemieckie zbrodnie wojenne co policja i armia. Po likwidacji państwa pruskiego przez Aliantów mniejszość ta nie powinna być "wypędzana" ale po prostu wymordowana i na pewno byłoby to zgodne z ludzkim poczuciem sprawiedliwości. Za tą ogromną łaskę okazaną tym ludziom każą sobie teraz płacić. Wobec Niemców, ale też żydów nie wolno okazywać żadnych ludzkich uczuć, bo później wykorzystają to przeciw tym, którzy taką litość okazali.
Skrzypek na dachu2021.06.22 10:58
Folksdojczkom Butem w Morde .
Anonim2021.06.22 11:01
I jeszcze raz PiSdzielski intelekt zaprezentował pełnię swoich możliwości...😁😁😁
zaq2021.06.22 11:09
Morda w kubeł, szkopie.
Skrzypek na dachu2021.06.22 12:13
Brawo zaq bardzo dobry komentarz .
Anonim2021.06.22 12:52
ssij brudną pałę stulejarzu 😁
Praworządność2021.06.22 10:51
Przypominam ,że w 1945 r. Zwycięskie Mocarstwa na konferencji w Poczdamie postanowiły o przymusowym wysiedleniu Niemców z terytorium Polski z której po wojnie wyjechało kilka milionów Niemców ... Kiedy to postanowienie zostanie zrealizowane do końca ?
helmut2021.06.22 10:48
Jej się coś pomieszało w głowie,jeśli domaga się odszkodowań od Polski za wypędzenia.
Jacuś2021.06.22 10:43
UE już ma zastrzeżenia co do ustawy reprywatyzacyjnej ponieważ żydzi nie będą mogli ubiegać się od Polski odszkodowań. Pytanie jest tylko - za co? Teraz Niemcy? A precz od Polski i Polaków. Nie wiem, ale wstąpienie do UE to tylko po to, aby nas ograbili do reszty. A wielu przestrzegało nas przed przystąpieniem. Zaraz zapewne zacznie się jazgot euroentuzjastów, że gdyby nie UE to Polska byłaby zacofana i takie tam... A ja wiem swoje. się
niewierzący ateusz2021.06.22 10:41
najlepszym przykładem wypędzonych jest Erika Steinbach dawna przewodnicząca Związuj Wypędzonych i koleżanka partyjna Angeli . Erika urodziła się w w`1943 rok w Rumii czyli na okupowanym przrz III rzeszę terytorium II RP . Jej ojciec podoficer okupant pochodził z Hanau koło Frankfurtu nad Menem a matka urzędniczka została przysłana z Berlina. I tak oto dziecko okupantów nie mających nic wspólnego z pomorzem ma status wypędzonego , po prostu kpina
ren2021.06.22 10:40
Najpierw polscy ludobójcy wymordowali żydów potem Niemców tak,że zostali tylko naziści a obecnie biorą się do mordowania lgbtxyz. Polskiemu ludobójstwu należy położyć kres prze masowe szczepienia Astra Zenecą, która skrzepi to żmijowe antysemickie,germano i homofobiczne plemię a wieki wieków
ner2021.06.22 10:41
Wiadomo wysoka temperatura powietrza.
Jan2021.06.22 10:46
A skąd ty wylazłeś nieszczęsny? Spod jakiego kamienia?
Skrzypek na dachu2021.06.22 10:38
To co Mutti Merkel zrobila gburnym dojczkom to zbrodnia , chyba ich nienawidzi .
Anonim2021.06.22 10:35
Skoro "człowiek odpowiada za ocieplenie klimatu", albo "LGBT to normalność", nie ma najmniejszych przeszkód, aby uznać Niemców za Ofiary 2 Wojny Światowej. Kto raz zacznie bełkotać, bełkocze do KOŃCA.
Skrzypek na dachu2021.06.22 10:52
Dosc juz tego klamstwa gburnych germancow . Nawet przed wojna , Adolf nie wykazal zadnej tolerancji dla umyslowo chorych , pasozytow nierobow i tenczowych deprawatorow bo wysylal takich do obozow , ale dzisiaj trudno dojczkom przyznac ze Hitler mial racje , to teraz niedobitki narodowego niemieckiego socjalizmu staraja sie dojczkow zjednoczc nienawiscia wobec Polski .
jula2021.06.22 10:25
Jula, Jula — sklepy szwedzkie. Tam towaru jest bez liku.
Anonim2021.06.22 10:25
Na co czeka rząd, wreszcie trzeba się odważyć i wystawić niemcom rachunek za II wojne.
Roman2021.06.22 10:23
Jako że niebawem Niemcy zostaną przekształcone w kalifat, proponuję przekazać odszkodowanie od razu państwu islamskiemu.
Skrzypek na dachu2021.06.22 10:16
Podlosc Niemcow nie ma sobie rownych w dziejach cywilizacji zachodniej , bo ich koledzy sojuznicze zbrodniczego Traktatu Ribbentrop Molotow , sowieci kacapy to zmongolizowane ludobojcze Azjaci .
trener antydyskryminacyjny2021.06.22 10:16
„po zakończeniu wojnt”
jula2021.06.22 10:16
Odwracanie pojęć, kat staje się ofiarą, prawdy nie ma. Tak mszczą się lata polityki zagranicznej na kolanach by; Skubiszewski, Mazowiecki, hołdy Tuska i Sikorskiego oraz oferenta brzydkiej starej panny na wydaniu, bez posagu, Bartoszewskiego.
Wymieniać Żydów jako ofiary IIWŚ na drugim miejscu2021.06.22 10:11
po tych waszych?
Rzadne kuriozun tylko celowa polityka2021.06.22 10:11
Glowny cel tej polityki to odzyskanie ziem na wschodzie. Do tego potrzebne jest : slabe Panstwo polskie, anarchia we wszystkich mozliwych formach (teczowi , tzw "prawa kobiet", sadownictwo ...... itd) i do tego proniemiecki rzad najlepiej z Tuskiem na czele
Absolutnym kuriozum to ty jesteś Mariuszu2021.06.22 10:10
Oddajcie Niemcom zagrabione Stettin, Breslau, Kolberg i Swinemunde.
Niepokanany2021.06.22 10:44
Oddajcie życie 6 mln ludzi pomordowanych.
anonim2021.06.22 11:11
Gdansk Hel i Gdynie nie wspominasz . Dziwne .
A wilczur skomle i skomle.2021.06.22 15:44
Skrzypek na dachu2021.06.22 10:01
Folksdojczkom Butem w Morde .
Anonim2021.06.22 10:03
Buhahhahahaha, 😁😂🤣😂😁 Prawiczkowy intelekt znów dał z siebie wszystko....
Skrzypek na dachu2021.06.22 10:10
Lubisz Ping Pong to mozemy grac bo wydajesz wyrok sam na siebie Anonimciu 11.03 .
Anonim2021.06.22 10:12
Posrałem się ze strachu....😁😁😁😁
Skrzypek na dachu2021.06.22 10:22
Dziekuje , szach i mat .
Anonim2021.06.22 9:51
PiSdzielce jak zwykle pokrzyczą, pomachają drewniana szabelką, a potem już grzecznie, mietoląc czapkę w ręku, ustawia się w kolejce po dotacje z Unii. A prawiczkowe matołki uwierzą, że kasa z odszkodowań jest mozliwa i będa głosować na PiS.
Anonim2021.06.22 9:51
Osobiście nie widzę problemu.Potrąćcie sobie tych parę euro z odszkodowań dla nas i będziemy kwita.
nie ślepy2021.06.22 9:48
Następne skutki podkulonego ogona rządu Polski w stosunku do Niemiec w sprawie odszkodowań! Tylko pianę biją tchórze!
Ślepy2021.06.22 10:48
Dlaczego za rządów PO nie załatwiony sprawy odszkodowań Niemców dla POLSKI ? Podkulony ogon ?
nie ślepy2021.06.22 12:24
Z tego co napisałem wywnioskowałeś, że głosuję na PO? Żałosne!
nie ślepy2021.06.22 12:30
Głosowałem na PiS dlatego żądam działań w tym zakresie a nie bicia tylko piany i udawania jakieś przyjaźni polsko- niemieckiej!
Skrzypek na dachu .2021.06.22 9:47
Podle ludobojcze gburne Germance zaczeli Druga Wojne bo nie zgadzali sie z wynikiem Pierwszej . Chyba do dzisiaj jakies niedobitki nawiedzone narodowego niemieckiego socjalizmu nie wiedza za co ich swiat nienawidzi .
Loli2021.06.22 9:39
Jak do tej pory Polska tylko trabi , ze wystapi o odszkodowania od Niemiec. Niemcy zas , nie beda dlugo dyskutowac, tylko wniosa swoje szkody na arene miedzynarodowa, a trybunaly nie beda sie dlugo zastanawiac i nakaza wyplacenie Polsce odszkodowan. Jak sie okazuje Polak " i przed szkoda, i po szkodzie glupi"
Darek2021.06.22 9:43
Ale ty też należysz do tej grupy co napisałeś że są "głupi"
Franek2021.06.22 9:35
A poseł mularczyk już drugą kadencję jedzie na reperacjach. Niezły program na utrzymanie się w polityce. Efektów zero, wystarczy od czasu do czasu (coraz rzadziej) się groźnie nadąć.
Aurora2021.06.22 9:29
Juz czas przystapić i nie bac sie żądać odszkodowań za II WS na co czekasz rzadzie!!! w przeciwnym wypadku ten wredny naród zacznie żądać odszkodowań od Polski ponieważ uwazaja że najlepszą obrona jest atak
Marcin2021.06.22 9:27
Ok, skoro Niemcy chcą kasę za wypędzenie ich obywateli, przesunięcie granic itp. to tworzy to piękny precedens, który pozwoli nam na postawienie ich przed miedzynarodowym sądem i wyciągnięcie pieniędzy za rozpętanie wojny, zniszczenia warte ok 2 bln EUR i wymordowanie ponad 6 mln obywateli, do tego należy doliczyć zabór mienia i dział sztuki kolejne kilkaset mld EUR. Zatem to bardzo dobrze dla nas, że Niemcy wchodzą na tą ścieżkę im więcej przedstawią dokumentów tym lepiej. !!!
liczykrupa2021.06.22 9:34
... a do tego za utracone wschodnie ziemie od tych z Teheranu ... Jaulty ... Potsdam ... Francji i Angli za niedotrzymamo umowe o wzajemnym bespieczenstwie na wypadek agresji ... noooo to sie nazbiera ...
Skrzypek na dachu2021.06.22 9:25
Folksdojczkom Butem w Morde .
Anonim2021.06.22 9:26
Buhahhahahaha, 😁😂🤣😂😁 Prawiczkowy intelekt dał z siebie wszystko....
Skrzypek na dachu2021.06.22 9:30
Guten Morden polskojezycznym zdrajcom .
Anonim2021.06.22 9:32
I do tego Mistrz Ciętej Riposty....😂😂🤣😂😁
Skrzypek na dachu2021.06.22 9:37
Dziekuje za uwage . Dojczki to psychole .
Anonim2021.06.22 9:48
Run, Forrest, run! 😁😁😁
Skrzypek na dachu2021.06.22 10:06
To co Mutti Merkel zrobila niemcom chyba swiadczy o tym ze ich nienawidzi .
Morderca2021.06.22 9:21
Większość morderców wypiera się własnej zbrodni szukając usprawiedliwienia tego co zrobili. Niemcy to w większości naród psychopatów, chwytają się każdej możliwej sposobności, aby oddalić od siebie poczucie winy. Jeśli Niemcy szukają przyczyn i różnych okoliczności tego co było przed i po wojnie . To musimy sięgać bardzo daleko w przeszłość, do początków państwa polskiego i niemieckiego i kształtowania świadomości narodowej.
Skrzypek na dachu2021.06.22 9:27
Brawo , bardzo dobry komentarz .
JPIII + PO 11... = Große Scheiße2021.06.22 9:19
Polacy powinni zapłacić Niemcom (i żydom, to jasne). Bo są wszystkiemu, z zasady, winni, a szczególnie katolicy. Niemcy są czyści jak łza, bo z nimi się robi dobre geszefty. Jeśli Polak upomni się o prawdę, to jest, również zasady, nominowany na "antysemitę". Prosta i skuteczna polityka. Prawda się nie liczy. No i popierają ją "autorytety" - "profesor" Gross, "profesor" Grabowski, "profesor" Engelking oraz - last not least - niezmordowany polakożerca Anonim, nasz stuknięty ulubieniec.
Anonim2021.06.22 9:25
Nie "polakożerca", tylko "polaczkożerca"....😁😁😁 No, ale prawiczki za głupie, żeby rozumieć róznicę...
Skrzypek na dachu .2021.06.22 9:34
Czuc smrod czostka zgaduje zes polskojezyczny zdrajca .
LECHU!..KŁAMIESZ! TO TY JESTEŚ "STUKNIĘTY.."2021.06.22 16:47
Nie wiem!? ... Nie rozumiem ciebie Lechu wraz tymi nickami! ...Sam się bez końca poniżasz! ... Nic n ie myślisz, ... nie masz rozumku!... Ale wiedz o tym, że MY OD DAWNA WIEMY KIM JESTEŚ!.. ZNAMY TWOJE NICKI..TWOJE POCHODZENIE I "PEDO-ZABAWY" Z DZIEĆMI!... TERAZ TEŻ SAM SOBIE ODPISUJESZ, CHWALISZ SIĘ W INNYM NICKU ZA WSPANIAŁY KOMENTARZ! ... SKOŃCZ Z TYM CHŁOPIE ! ... TO MĘCZĄCE! .... NAPRAWDĘ JUŻ NA WYMIOTY ZBIERA!
Anonim2021.06.22 9:08
Was to dziwi, wredne polaczki? A wiecie ile kosztowały naboje do karabinów, żeby was zabijać? A zestrzelone Messerschmitty? A nowoczesne czołgi uszkodzone w Powstaniu Warszawskim? Nie wspomnę o Cyklonie B, 5 marek niemieckich za kilogram. A jaki efektywny! - kilogram zabijał 1000 ludzi. Znakomity wynalazek żyda Fritza Habera. Vide: https://pl.wikipedia.org/wiki/Fritz_Haber
Anonim2021.06.22 9:08
Ale jak to??? Przecież my, Polacy, święte ptacy, zawsze tacy kryształowi, nigdy nikogo nie zamordowaliśmy, nigdy nie strzelaliśmy do bezbronnych, nigdy żadnych obozów koncentracyjnych, zawsze w słusznej sprawie, a tu taka poćwarz???? 😁🤣🤣😂😁
szatan2021.06.22 9:09
Buhahahahahaha!!!
AAAtomek2021.06.22 9:15
Żydzi, z narażeniem życia, masowo ratowali Polaków w czasie wojny. A po wojnie przysyłali in paczki, zastrzyki gotówki, zapraszali na wczasy do siebie. Nie pamiętacie? - bo nie chcecie pamiętać. Wcale nie byli w UB, żeby mordować polskich patriotów. Żydokomuna to wynalazek Eskimosów i Aborygenów, nie nasz. Marks był Eskimosem, to dowiedzione. A Lenin był Pigmejem.
AAAtomek2021.06.22 18:29
Tak, tak, prawiczku-katoliczku, masz jak zwykle rację... A teraz hrabio, tabletki i do wyra z wilczurem, marsz.
Goj2021.06.23 20:46
Z wilczurem? Do wyra? To jakiś nowy pomysł zboczeńców z LGBT?
lilu2021.06.22 9:04
Niemiec jak nie zapłaci to nie zrozumie. Oni nie rozumieją, że przegrali wojne, którą sami zaczęli bo nie zapłacili odszkodowań. Apeluę więc do polskiego rządu - pomózcie Niemcom i wystawcie im rachunek z reparacji!
Skrzypek na dachu2021.06.22 10:00
Niemcy do dzisiaj nie oddali dziela sztuki ukradzione a Szwedzi teraz na wystawie w muzeach maja eksponaty kradzione podczas Potopu to trzeba negocjowac o zwrot artefaktow a Szwedzi moga kopije sobie zostawic .
lilu2021.06.22 10:19
Negocjowac to nie znaczy gadać tak jak to sie od pewnego czasu odbywa.
Skrzypek na dachu2021.06.22 10:33
Brawo lilu masz 100% racje .