Nie ma mowy o bojkocie? Już ponad 3 tys. osób deklaruje, że nie zrobią zakupów w Empiku  - zdjęcie
14.11.14, 12:34Logo akcji „Świątecznych zakupów nie zrobię w Empiku” (fot Facebook)

Nie ma mowy o bojkocie? Już ponad 3 tys. osób deklaruje, że nie zrobią zakupów w Empiku

19

Empik zdaje się nie przejmować za bardzo swoimi klientami. Zasadniczej części z nich nie spodobała się reklama świątecznej oferty, w której wystąpił Adam „Nergal” Darski oraz Maria Czubaszek. Klienci zapowiedzieli bojkot sieci sklepów.

Ale słowo „bojkot” zostało przez niektóre media uznane za przesadę. Także rzecznik prasowa Empiku w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl zapewniała, że nie ma mowy o bojkocie i nie jest prawdą, jakoby protest przybrał masową skalę.

Naprawdę? W czwartek na Facebooku powstał fanpage „Świątecznych zakupów nie zrobię w Empiku”. Choć istnieje dopiero jeden dzień, liczba jego użytkowników wynosi ponad 3300 internautów. Jeżeli ilość osób, deklarujących bojkot Empiku nadal będzie rosła w takim tempie, pani rzecznik raczej będzie musiała całkiem serio potraktować protesty.

„Jeśli Empik pragnie do swojej reklamy zatrudniać osoby promujące demoralizację i prawo do bezkarnego mordowania dzieci - my nie będziemy w te święta robić tam zakupów. Dołącz do nas - pokaż, że nie godzisz się na promowanie zła!” - zachęcają twórcy strony.

W czwartek głos w sprawie reklamy Empiku zabrał także abp Henryk Hoser. „Chodzi o desakralizację Świąt Bożego Narodzenia. Nie może to być tolerowane” - mówił ordynariusz warszawsko-praski.

MaR

Jeśli również nie zamierzasz zrobić świątecznych zakupów w Empiku, dołącz do społeczności na Facebooku TUTAJ

Komentarze (19):

anonim2014.11.14 12:39
Ludzie czytajta, zanim zamieścicie coś w sieci. na stronie głównej jest taki nagłówek tego artykułu: "Nie ma bojkotu? Już 3 tys. deklarują, że kupują w Empiku". Po takiej "zachęcie" nie chce się zaglądać do tekstu. Sabotaż czy niechlujstwo?
anonim2014.11.14 12:41
Już się poprawili, ale mam zrzut z ekranu z poprzednim nagłówkiem. Uważajcie jak skracacie teksty, bo się ludzie śmieją. I słusznie...
anonim2014.11.14 12:49
"Setki internautów deklarują, że nie zrobią tam zakupów" Właśnie - deklarują. I zapewne 90% tych deklaracji kończy na kliknięciu "Lubię to". Równie dobrze można powiedzieć, że tysiące internautów pomaga dzieciom w afryce, bo "lajkują" strony jakichś fundacji. Frondo, gdzie są granice dziennikarskiego ośmieszania się?
anonim2014.11.14 12:49
3300 klientów to ma jeden sklep MPiKu... dziennie. Ja kupuję w MPiKu bo to jest dobrze zorganizowany sklep z dość szeroką ofertą. Jak powstanie inny o podobnym choćby poziomie to może się przeniosę.
anonim2014.11.14 12:57
@grzechol - "Frondo, gdzie są granice dziennikarskiego ośmieszania się?" Wyjaśniam - granic nie ma. A to dopiero początek.
anonim2014.11.14 13:07
Kupiłem ,,The Evil Within"(polecam świetny survival-horror) przed tą całą nagonką,no to mam problem,jestem growym pudełkowcem,jakoś mimo steama,origina czy uplay wolę i tak kupować pudełkowe wersje a empik ma największą ofertę(Simsów to mają olbrzymią,nie dziwię się skoro nie schodzi). Co z tego że sieć reklamowana była przez scenicznego błazna i napinacza,oraz zimną s*kę która chwaliła się ile dzieci wyskrobała(skoro nie chciała mieć dzieci to czemu się nie zabezpieczała?),Teraz wielka afera,za 2 tyg się rozejdzie,a po mies. wszyscy o tym zapomną,wielkie mi rzeczy. Czy Darski i Czubaszek reklamowali produkty czy swoje poglądy? „Chodzi o desakralizację Świąt Bożego Narodzenia. Nie może to być tolerowane”-PIERWSZE co powinno się zrobić to walka o wizerunek św. Mikołaja aby przywrócić świętemu jego historię i dziedzictwo jakie po sobie zostawił. Zlikwidujmy to głupawą mitologię coca-coli,proponuję opowiedzieć pociechom historię prawdziwą Biskupa z Mirry,wytłumaczmy że zbieranina czerwonych krasnali ma za zadanie namówić do kupowania a nie pomocy.
anonim2014.11.14 13:18
No to fajny paradoks bo Empik ma bardzo duży wybór prasy katolickiej , gdzie ja teraz kupię Któż jak Bóg.
anonim2014.11.14 13:32
Brawo! Jak łatwo zrobić sobie na frondzie darmową reklamę...
anonim2014.11.14 13:51
a ja powtórzę swój post z innego wątku. Każda firma ma prawo promować się jak chce. Mnie akurat odstraszył empik swoja linią promocyjną na okres świąteczny. i zawiódł. i książki w tym gorącym okresie prezentowym będę zamawiał poza empikiem (ode mnie kilkaset złotych powędruje w tym roku do innych księgarbni) szkoda, bo lubię empik com i mozliwość odbioru w empiku bez opłaty za przesyłkę, ale trudna te 12 zł poświęcę :). wolny rynek więc zmieniam dostawcę. i jakaś nieufność co do intencji firmy na dalsze lata pozostanie... :(
anonim2014.11.14 14:13
jaki bojkot empik ?zawsze będzie miał tłum klientów chociaż zdzierają kasę nieźle
anonim2014.11.14 16:39
Oficjalny profil Empiku na FB lubi pół miliona ludzi. Powodzenia ze swoją armią trzech tysięcy :)
anonim2014.11.14 21:25
Branie na poważnie tego, że 3000 osób coś deklaruje w internecie, jest po prostu śmieszne. Kliknięcie w internetach "Lubię to" jeszcze niczego nie oznacza, a lajki mogą być po prostu kupione. To się nazywa "myślenie życzeniowe".
anonim2014.11.15 11:11
mnie jako osoby wierzącej ta reklama w żaden sposób nie obraża nikt nie znieważa w niej religii ani o niej nie mówi. żadna z postaci nie nawiązuje do religijnych elementów świąt - mszy, modlitwy, pasterki.
anonim2014.11.15 15:10
motłoch niech kupuje w emipiką, tę tandetę która na pułkach sklepowych zalega. Większość tych bywalców empiku i tak nie kupuje tylko na miejscu sprawdza czy konkretny asortyment jest warty nabycia, jak się okazuję nikłe są szanse na znalezienie w empiku czegoś wartościowego.
anonim2014.11.15 22:25
Kupowałam w Empiku książki i prasę. Basta!
anonim2014.11.17 12:28
17 tysięcy już
anonim2014.11.17 17:26
No to zbojkotowali... Swoją drogą ciekaw jestem, czy EMPiK wystosuje osobne podziękowania dl Frondy za darmową reklamę? No i jeszcze słówko do pana Hosera: święto Sol Invictus, ukradzione przez kościół i przemianowane na Boże Narodzenie; to dla wielu wówczas również była desakralizacja ich święta związanego z ich wiarą. Teraz historia powolutku zatacza koło; czas, aby odebrać kościołowi to, co bezprawnie zagarnął dla siebie.
anonim2014.11.17 21:48
Już 19,5 tys. ludzi nie robi zakupów w Empiku.
anonim2014.11.19 4:17
Aktualizacja - 22900