Sąd Rejonowy w Warszawie uznał, że Polska Fundacja Narodowa złamała własny statut finansując kampanię ,,Sprawiedliwe sądy''. Chodzi o duże przedsięwzięcie billboardowe, które miało przygotować Polaków na reformę sądownictwa. PFN to fundacja powołana do polepszania wizerunku Polski. Twierdziła, że billboardy mówiące o patologiach sądownictwa ten wizerunek poprawiają, bo wskazują na chęć naprawy systemu przez obecny rząd.

Sąd uznał, że biorąc pod uwagę ,,treści rozpowszechniane w trakcie krytycznej kampanii'' nie sposób zgodzić się ze stanowiskiem PFN, jakoby kampania bilboardowa wspierała ,,promocję i ochronę wizerunku Rzeczypospolitej Polskij oraz polskiej gospodarki''. Sąd wskazał, że billboardy w rodzaju ,,Sędzia kradła spodnie'' lub ,,Sędzia może kłamać bezkarnie'' nie poprawiają wizerunku kraju, ale wprost przeciwnie, są dla niego niekorzystne.

Ówczesny prezes PFN tłumaczył mediom, że kampania billboardowa o sądach miała przekonać społeczeństwa UE i międzynarodową opinię publiczną, iż ,,każda władza powinna podlegać weryfikacji w ramach wyborów demokratycznych''.

bb/onet.pl