Witold Gadowski: Te togi są już wyraźne przeżarte przez czerwone mole  - zdjęcie
13.01.20, 10:45(fot. screen)

Witold Gadowski: Te togi są już wyraźne przeżarte przez czerwone mole

38

- Nawet małpa może się przebrać w dostojny strój, co nie znaczy, że przestaje być małpą. Podobnie sędzia, który jest niesprawiedliwy, może się przebrać w najbardziej sprawiedliwe odzienie i nadal będzie niesprawiedliwym sędzią. Polski wymiar sprawiedliwości musi być zmieniony, ponieważ zieje z niego niesprawiedliwość, tendencyjność i upolitycznienie - mówi w wywiadzie dla Radia Maryja Witold Gadowski, odnosząc się do kryzysu w polskim systemie sądownictwa i tzw "Marszu Tysiąca Tóg"

 

- Dla mnie najbardziej oburzającym wydarzeniem ostatnich dni jest wypuszczenie na wolność pana Stonogi. Pomijam jego obrzydliwą twórczość, ale odgrażanie się wobec konstytucyjnego ministra, grożenie pozbawieniem go życia powinno być przez sąd potraktowane poważnie – zaznaczył 

 

– Te togi są już wyraźne przeżarte przez czerwone mole i się sypią. Nawet małpa może się przebrać w dostojny strój, co nie znaczy, że przestaje być małpą. Podobnie sędzia, który jest niesprawiedliwy, może się przebrać w najbardziej sprawiedliwe odzienie i nadal będzie niesprawiedliwym sędzią. Polski wymiar sprawiedliwości musi być zmieniony, ponieważ zieje z niego niesprawiedliwość, tendencyjność i upolitycznienie. Te cechy są nie do zaakceptowania dla obywateli, którzy chcą mieć niepodległe i suwerenne państwo. Wymiar sprawiedliwości musi być naprawiony, bo odstaje od naszych marzeń o sprawiedliwym państwie - podkreślał publicysta

 -Sam jestem pensjonariuszem sądów, karanym za niepopełnione winy, tylko dlatego, że sędziowie mnie nie lubią. Dla mnie najbardziej oburzającym wydarzeniem ostatnich dni jest wypuszczenie na wolność pana Stonogi. Pomijam jego obrzydliwą twórczość, ale odgrażanie się wobec konstytucyjnego ministra, grożenie pozbawieniem go życia powinno być przez sąd potraktowane poważnie. Jeżeli sąd wypuszcza sprawcę takiego przestępstwa, to znaczy, że chyba sobie życzy, aby wprowadził swoje słowa w czyn. Minister konstytucyjny powinien mieć ochronę państwa, a tymczasem sądy walczą z państwem. Ten stan rzeczy należy jak najszybciej zmienić, bo inaczej rozpadnie się nam państwo –zaznaczył

Dziennikarz komentował również pielgrzymkę kibiców, jaka miała miejsce w sobotę na Jasnej Górze.

 

- Bardzo popieram tę pielgrzymkę, ponieważ jest to budowanie oddziałów polskiej samoobrony duchowej (…). Ci, którzy uczestniczą w tych pielgrzymkach, wyjeżdżają stąd lepsi i potem na stadiony niosą swoje wartości. Oprawy, które robią polskie kluby są piękne, patriotyczne i szczere – mówił dziennikarz.

– To są patrioci, odważni ludzie, a każda władza i politycy obawiają się patriotów i odważnych ludzi. Co prawda, kibice różnych drużyn mają trochę grzechów na sumieniu, ale od dłuższego już czasu obserwuję proces doroślenia tego środowiska. Są to ludzie coraz bardziej świadomi, odważni i potrafiący współdziałać ze sobą, a to jest niezwykle ważne – ocenił Witold Gadowski.

 

 

Komentarze (38):

Irena2020.01.14 7:45
Osobom, krytykującym Pana Gadowskiego za "czerwone mole", radzę przeczytać, czym jest metafora. Określenie jak najbardziej pasujące do tóg sędziów, którzy nie chcą się wyrwać z objęć PRL i PZPR.
Katolicka Kretynizacja Polski2020.01.13 21:11
Nawet pedofil może założyć sutannę i być księdzem, co nie znaczy, że przestaje być pedofilem!
anonim2020.01.14 9:54
Chory z nienawiści do Kościoła Człowieku - co ma pedofilia (gdziekolwiek- a udowodniono, że najwięcej jest jej wśród celebrytów i wychowawców młodzieży) do sądów. Nie masz nic mądrego do powiedzenia , to zamilcz!
gumowa kaczka2020.01.13 19:49
lepsze czerwone mole niż białe myszki ,panie witoldzie
JERZY2020.01.13 18:35
Ludzie, was chyba Bóg rozumu pozbawił!!!!Jak można godzić się na uzależnienie sądów od polityków? To powrót do stalinowskich standardów. Trzeba nie mieć wyobraźni, żeby nie wyobrazić sobie, czym skończy się zderzenie państwa z obywatelem. Każdą taką sprawę w sądzie wygra rząd, albo jakiś "kacyk partyjny"
któś2020.01.13 19:22
Jerzy, a na czym niby polegać miałoby to "uzależnienie", bo jakoś nie kumam. Wytłumacz maluczkim geniuszu. Tylko rzeczowo. Bo to co piszesz to tylko hasła za którymi nie ma żadnej treści. Ot tak pajęczyna rzucona na wiatr … Zapewne przez czerwonego pająka ...
JERZY2020.01.13 19:32
Wcale mnie to nie dziwi. Chyba masz problem z pamięcią. Przypomnę. Zderzenie kolumny z Beatą Szydło z fiatem seicento.
któś2020.01.14 9:47
To ma być dowód? Jerzy nie rozśmieszaj mnie. Albo pokaż te mechanizmy uzależnienia albo zamilcz. Mechanizmy Jerzy! Prawne mechanizmy wpływania na sędziów! Pokaż przepis na podstawie którego polityk ma możliwość wpływać na sędziego, aby wydał wyrok po jego myśli. No pokaż choć jeden taki przepis, geniuszu!
bogdanus2020.01.13 15:56
Róbmy swoje, Izba Dyscyplinarna Sądu Najwyższego powinna zacząć karać sędziów za łamanie prawa. Im dłużej czekamy tym więcej zewnętrznych i wewnętrznych nacisków. Inne narody ignorują TSUE bo wiedzą że nie mają prawa ingerować w wewnętrzne sprawy państwa. Polskie zachowanie rządu rozzuchwala, bo mamy skrupuły i jesteśmy większymi demokratami niż na zachodzie.
Topek2020.01.13 14:27
Jeżeli ktoś jest karany to jest przestępcą a wiezienia są pełne od tzw. niewinnych dlatego nie dziwie sie że ten Gadowski nie lubi i boi się sedziów, bo prokuratury już się nawet Kaczyński nie musi bać bo jest ich co zostało pokazane w sprawie niezapłaconych faktur na miliony czy milion
Miros\\\\305\\\\202aw2020.01.13 14:06
Wokół nas jest dużo osób pokrzywdzonych przez niesprawiedliwe i tendencyjne wyroki sądów w Polsce. Sam znam sporo osób niesprawiedliwie skazanych. Co roku mamy kilkadziesiąt tysięcy skarg na funkcjonowanie osób w togach, które zamiast wymierzać sprawiedliwość krzywdzą ludzi, niszczą ich życie i mają w tym interes dla doraźnych korzyści. I ta uprzywilejowana kasta chce rządzić ludźmi i państwem. Jak długo jeszcze? Kiedy zaczną ich karać za przekraczanie prawa i szyderstwa ze sprawiedliwości? Kiedy obudzą się ludzie, którzy ich wspierają? Może wtedy, kiedy sami staną się ich ofiarami.....
Ciekawy2020.01.13 13:37
Ale nie woda jak jego szare komórki
ten drugi2020.01.13 13:36
Zbudowali fabryki, opracowali maszyny Produkują wódkę, tak dużo, dużo wódki Bo im tylko o to chodzi, abyś sam sobie szkodził Abyś sam nie mógł myśleć, abyś sam nie mógł chodzić. Ustawili kominy, zbudowali drabiny To już wszystko pracuje, pracuje i truje Bo im tylko o to chodzi, abyś sam sobie szkodził Abyś sam nie mógł myśleć, abyś sam nie mógł chodzić. Jeszcze dymią kominy, produkują spaliny Produkują wódkę, tak dużo, dużo wódki Bo im tylko o to chodzi, abyś sam sobie szkodził Abyś sam nie mógł myśleć, abyś sam nie mógł chodzić.
spejson2020.01.13 12:56
"czerwone mole..." - Gadowski - miszcz poetyckiej metafory level hardcore, nie może darować "Komuszce" Szymborskiej Nobla za twórczość poetycką, więc sam postanowił rozbić bank. Smutny to dzban.
Sonia2020.01.13 14:17
Rozumiem ,że piszesz o o sobie.
metakot2020.01.13 23:14
Spejson napisał, że "smutny TO dzban", po polskij nie ponimaisz - onuco jedna?
Saki Faki2020.01.13 12:12
Jedni widzą białe myszki, inni czerwone mole, ergo: nawet jak się witek przebierze za trzeźwego, to wiecie jak to jest, sam zresztą pisze :-)
Sonia2020.01.13 14:15
Witold Gadowski niestety mówi prawdę.Widziałeś kiedyś Gadowskiego pijanego to prześlij link, staniesz się wiarygodny.Słucham i obserwuję go kilka lat i niczego takiego nie zauważyłam.Cóż jak widać sądzisz według siebie.
Wojtek Polak2020.01.13 19:49
czwefono-tęczofa zaraza jak nie ma argumentów to uderza w przeciwnika alkoholik. alkoholizm to domena starych czerfonych czy młodych tęczofych komuchów.
Saki Faki2020.01.13 20:26
Czerwona zaraza to wy, pisiory, tak że ten tego...
ann2020.01.13 12:09
Dobrze, ze nie przez ALKOHOL.....
Klapaucjusz2020.01.13 11:58
Małpy, czerwone mole, stonogi... Delirium tremens?
jula2020.01.13 11:42
Grzech zaniechania sprzed trzydziestu lat , mści się teraz na całym społeczeństwie . Nie trzeba było słuchać tych łgarzy od okrągłego stołu , zapewniających o zbędności procesu lustracji sędziów . Było iść drogą Niemców i wymienić te togi na nowe nie post-ubeckie
Hrabina2020.01.13 11:42
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rada-etyki-mediow-wiadomosci-jednostronne-i-lamia-wszystkie-zasady-karty-etycznej-powtarzajac-zarzuty-wobec-marszalka-tomasza-grodzkiego
JS2020.01.13 11:38
Wam, którzy tak zaciekle popieracie sędziów, którzy gdy nadarzy się dla nich korzystna okazja, sprzedadzą prawo i sprawiedliwość (któremu winni służyć), nie życzę wam (już nie raz to pisałem) ale może takie doświadczenie by się przydało, abyście gdy zostaniecie poszkodowani przez jakiegoś nie poczuwającego się do odpowiedzialności bonza, wpadli w ręce takiego sędziego. Na nic zdadzą się wasze deklaracje, że stawaliście w ich obronie, popieraliście ich protesty, że jesteście za PO-KO itp. To nie będzie miało dla nich żadnego znaczenia, a jedynie interes któremu się zaprzedali, bo stanęli po stronie silniejszego od was. Przejadą po was paragrafowym czołgiem i wtedy zatęsknicie za min. Ziobrem. Pozdrawiam
Justyna S2020.01.13 11:56
I co to zmieni? Myślisz, że po reformie sądownictwa wygrasz z państwem w sporze lub z kimś wysoko postawionym? Będzie dokładnie tak samo, cała reforma polega na zmianie sędziów z PO na sędziów z PiS.
JS2020.01.13 13:15
Wierzę, że będzie co najmniej o połowę lepiej.Mamy już lepsze drogi prawne do naprawy wadliwych wyroków. Pozdr.
Dam2020.01.13 11:57
Zgadzam się z tobą, że sądy należy zreformować. Nie uważam jednak, że "reforma" proponowana przez PIS jest dobra. Danie partii możliwości oficjalnego wpływania na sądy byłoby złe niezależnie od tego, jaka partia byłaby przy władzy i o ile za PO niektórzy sędziowie faktycznie byli na telefon, teraz PIS chce, aby wszyscy byli.
JS2020.01.13 13:17
Wierzę, że nie będą na telefon a jak będą to stanę przeciwko PIS w takich jak ten komentarzach. Pozdr.
Dam2020.01.13 19:37
Wtedy to już może być trochę za późno. Lepiej zapobiegać, niż leczyć.
JS2020.01.13 20:47
No to kogo mamy poprzeć ? Mamy zostawić to tak jak jest i niech dalej następuje rozkład państwa, kiedy inne dobrze sobie radzą, bo mają zdrowy system sądowniczy ? Pozdr.
Urszula2020.01.13 12:18
Dwukrotnie stawałam w sądzie jako poszkodowana. najpierw przez adwokata, a potem przez lekarza i placówkę zdrowia. W obydwu wypadkach wygrałam, choć występowałam bez wsparcia. W pierwszym przypadku żaden adwokat nie chciał stanąć przeciwko adwokatowi, w drugim żaden nie chciał wystąpić przeciwko lekarzowi. Dlatego nie podzielam opinii o tym jakoby sędziowie chcieli źle dla jednej ze stron procesu. Inaczej będzie kiedy sądy będą obstawione przez ludzi Ziobro. Sędzia, który nie będzie spolegliwy na mocy ustawy kagańcowej zostanie zwolniony. O to walczycie pisdzielcy?
JS2020.01.13 13:23
Gratuluje wygranych spraw bez pomocy łapówek, znajomości, innych możliwości osiągnięcia prawa po swojej stronie. Sędzia ma wykonywać swoją pracę uczciwie i być bezstronny inaczej przestaje być sędzią a staje się stronnikiem, politykiem. Sędzia w odróżnieniu do adwokata czy prokuratora, musi zachować bezstronność. A jak jakaś partia zaczyna kręcić w przepisach na swoją korzyść czy korzyść bonzów to to trzeba oprotestowywać. Nikt nie oczyścił kasty sędziowskiej po 89-ym. W końcu to się dzieje i lepsze jest to niż pozostawienie zepsutego i psującego młodych sędziów organizmu na zdrowiejącym powoli państwie. Pozdr.
Zenek2020.01.13 10:57
Gadowski, tak już jest, z sądu zawsze ktoś wychodzi niezadowolony. Np. Najsztub z wyroku jest zadowolony, ale Ziobro nie (za uniewinnienie lekarza, który „zamordował” jego tatusia). I jak tu sędziowie mają wszystkim dogodzić?
ciemny lud2020.01.13 11:02
Sędziowie nie są od dogadzania wszystkim, wyrok ma być sprawiedliwy, to znaczy żeby nie wzbudzał oburzenia szerokiej opinii publicznej.
Adam2020.01.13 13:32
@ciemny lud Wyrok ma być zgodny z prawem - to prawo ma być sprawiedliwe, a to ustanawia Sejm. Sędzia musi orzekać czy coś jest z tym zgodne czy nie nawet jeśli było by to skrajnie niesprawiedliwe. Niektórym się widać wydaje że sędzia to taki król który sobie decyduje z powodu widzimisię - otóż nie.
Olo2020.01.13 15:40
A nie decyduje , kiedy dowody jednej strony akceptuje , gdzie drugiej strony hurtowo odrzuca , ostatni przypadek ze Szczecina gdzie sąd odrzucił opinie psychologa odnośnie dziecka które kazał zwrócić ojcu którego to dziecko nawet nie znało !
jula2020.01.13 11:34
Dogodzić to nie w sądzie .