14.10.19, 12:50fot. PiS/Twitter

To obowiązek PiS: Zakazać eugenicznego mordowania

Prawo i Sprawiedliwość zwyciężyło w wyborach parlamentarnych. Teraz - przyjmując retorykę wyrażaną przez tę partię - nic nie stoi już na przeszkodzie, by doprowadzić do zmian w prawie na rzecz ochrony życia.

PiS musi doprowadzić do jak największej zgodności prawa pozytywnego z prawem naturalnym. Ogłoszenie zakazu dzieci to bezwzględny nakaz moralny. 

Teraz, po wyborach, nie ma już żadnego argumentu uzasadniającego utrzymywanie status quo. Słynne straszenie "wahnięciem wahadła w lewo" jest oczywistą bzdurą - zwłaszcza gdy idzie o aborcję eugeniczną. Oczywiście, że zmiana prawa byłaby oprotestowana przez zwolenników cywilizacji śmierci - ale to nie będą protesty skuteczne. Nawet jeżeli koszty polityczne takiego ruchu byłyby duże, trzeba je ponieść. Chodzie o fundamentalne zasady naszej cywilizacji. Tego nie wolno odpuszczać.

Dzieci z zespołem Downa to ludzie. Nie wolno ich mordować, co się w Polsce legalnie dzieje. Woła to o pomstę do nieba. Dziś sejmowa większość ma pełną władzę położyć temu kres. Jeżeli tego nie zrobi, straci moralne prawo do rządzenia państwem Polaków. 

Zakaz aborcji - przynajmniej eugenicznej - to po prostu konieczność. 

Komentarze

Janwid2019.10.15 4:39
# 101419 ...Broń... Oraz zabronić Z mojego wiersza 1515€ Dwóch uscisków stosowania. Jeżeli stosowania To tylko przez żołnierzy Jako broń alternatywna Przed tymi, którzy na to Sobie zasłużyli. Autor Janwid. Oct.14/2019. https://www.fronda.pl/a/to-obowiazek-pis-zakazac-eugenicznego-mordowania,134606.html?fbclid=IwAR2d1CeAxvQDYDVfxBEFZMD9Wo0CsY1JaBC9eP8zfheAGblgDHIMiwuZea8 ///.
Agnieszka2019.10.14 21:51
Ciekawe dlaczego zwolennicy mordowania dzieci podejrzanych o choroby, by "nie zmuszać do heroizmu" ich rodziców nie mają nic do prawa zmuszającego dzieci do zajmowania się tymi chorymi rodzicami (bez wsparcia państwa lub z jego kpiną) - zamiast ich zabicia, choć rodzice zabili im na przykład połowę rodzeństwa, porzucili, by się nie poświęcać, nie tracić finansów, kariery, itp. Bądźmy konsekwentni. Matka decyduje, że zabije dziecko, bo jako chore wymaga od niej poświeceń, to potem każdy dla kogo jest zbyt wielkim poświeceniem w czasie choroby, starości, niedołęstwa, komu wręcz przykry jest jej widok powinien mieć prawo zabić ją. Jak prawo do życia to kwestia światopoglądu, to może niech się każdy określi, żeby wobec niego można było zastosować jego światopogląd. Bo mają dość wyobraźni, że będą może tymi rodzicami?
leszczyna2019.10.15 0:39
Zgodnie z tym co piszesz, niedawno sąd w Anglii uznał za wyraz miłości syna do matki fakt wyrzucenia niedołężnej staruszki z balkonu, co skutkowało jej śmiercią. https://www.fakt.pl/wydarzenia/swiat/essex-zrzucil-79-letnia-matke-z-balkonu-w-domu-opieki/p8kk2c4
Agnieszka2019.10.15 21:26
Tak świat staje na głowie, ale póki co nawet w krajach gdzie eutanazja legalna, to jednak bierze się opinię chorego pod uwagę a nie decyduje za niego. Wątpię czy matki, które dziś decydują o śmierci swoich dzieci, to tak chętnie zgodziłyby się, żeby ktoś za nich decydował jak będzie mu za trudno z nimi żyć. A to dla opiekuna może być o wiele bardziej heroiczne niż przyjęcie chorego dziecka, bo pomijając, że obciążenie może być dożo większe to i pomoc państwa jest nieporównywalnie mniejsza dla opiekunów dorosłych niepełnosprawnych. Znam schorowanych, starszych ludzi, co panicznie boją się, że ktoś im skróci życie. przekształcenie służby zdrowia w machinę do zabijania, gdzie chory żyje w lęku czy właśnie nie zapadł na niego wyrok "ze względów humanitarnych" jest przerażające. Wystarczy odrobina wyobraźni, by zrozumieć w jakim kierunku idziemy.
PrawyPolak2019.10.14 19:45
Na pewno na kolano ta operacja? Bo jak dla mnie to na mózg by się przydała!
Zenon2019.10.14 18:58
Jeśli PiS tego teraz nie załatwi, to następnym razem Konfederacja dostanie jeszcze więcej, a PiS przejdzie do opozycji!! Jeśli PiS, mając na ustach wołanie o moralność i system wartości zarazem opowiada się za zgniłym kompromisem aborcyjnym i mordowaniem chorych dzieci w majestacie prawa, to nie jest wiarygodny!!!
AAAtomek2019.10.14 18:44
Wybory się skończyły, więc zamykamy sprawę aborcji. A więc Frondo do następnych wyborów za 4 lata!
abcd2019.10.14 18:28
Naturalną śmiercią dla mordercy jest śmierć na szubienicy, a naturalną śmiercią dla genetycznie uszkodzonego płodu jest śmierć w wyniku poronienia. Jednak co mówią "naturaliści", gdy im o tym powiemy? Nagle udają, że nie rozumieją problemu. I wtedy dowiesz się, że "godność ludzka" wymaga, aby do naturalnej śmierci nie doszło, bowiem każda śmierć jest NIENATURALNA. I dlatego społeczeństwo ma obowiązek wydawania miliardów złotych, aby utrzymywać przy życiu morderców i ratować genetycznie uszkodzone płody.
abcd2019.10.14 21:18
Czytaj więcej: "Witaj w świecie obrońców zygot i przyjaciół morderców" https://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=Witaj_w_%C5%9Bwiecie_obro%C5%84c%C3%B3w_zygot_i_przyjaci%C3%B3%C5%82_morderc%C3%B3w
leszczyna2019.10.15 0:26
"Czytaj więcej"? W tym przypadku "więcej" nie znaczy "mądrzej" z uwagi na nagromadzenie błędów logicznych w tym materiale.
Lublinianka2019.10.14 17:36
> Ogłoszenie zakazu dzieci to bezwzględny nakaz moralny Jezus Maria Bodakowski!
Polak2019.10.14 17:28
Już widać szatański wrzask - tylko Różaniec go pokona, a Maryja zmiażdży głowę smokowi
Lublinianka2019.10.14 17:39
Już wam różańce pomogły zdobyć większość 2/3 hehe https://www.fronda.pl/a/robert-tekieli-zrobione-zostalo-wszystko-teraz-rozance-w-dlon-i-modlmy-sie-o-wiekszosc-konstytucyjna,134370.html
Polak2019.10.14 17:27
Oby tak było. Módlmy się o to na Różańcu i wtedy damy radę. Jeżeli PiS się nie da sterroryzować, to Bóg zadba, by rządzili kolejne kadencje. Odwagi, NIE LĘKAJCIE SIĘ
Lena2019.10.14 17:16
Jak najbardziej jestem za tym, by każdy miał prawo się urodzić, ale też trzeba koniecznie zorganizować placówki, które będą znacząco pomagać w życiu codziennym rodzicom z dzieckiem z upośledzonym fizycznie jak i również umysłowym. Tak, by żaden rodzic nie został sam. Szczególnie na wsiach lub małych miejscowościach, bo tam jest najtrudniej. Należy również pomyśleć o domach dla osób dorosłych zespołem downa, by kiedy zabraknie rodziców nie wegetowały w jakiś niedofinansowanych mopsach, ale żyły godnie.Myślę, że dobrze, kiedy uświadamia się społeczeństwo, że dzieci z zespołem dawna mają prawo żyć jak każdy inny, ale nie udawajmy, że są w takim samym stopniu zaradni i postrzegają, rozumieją świat jak każdy bez dodatkowego chromosomu - to kłamstwo. Trzeba takim ludziom dać warunki do rozwoju i życia w godny sposób. Przede wszystkim trzeba nauczyć się akceptować, nie stygmatyzować ludzi, którzy się od różnią, są słabsi i potrzebują naszego wsparcia. Jednym słowem zmienić mentalność. A z tym w naszym społeczeństwie jest nadal trudno. Ze smutkiem stwierdzam, że wolimy takich ludzi w przestrzeni społecznej nie widzieć . I tu zaczyna się dylemat rodziców, którzy otrzymują wiadomość, że dziecko będzie zespołem downa, czy dziecko skazywać na takie życie, czy też w imię dziwne i źle pojmowanego altruizmu życia dziecka na etapie prenatalnym pozbawić.
Reytan2019.10.14 17:56
Za duzo slo,bo sprawa jest prosta. Czy bedziemy zabijac wszystkie Leny ?
abcd2019.10.14 18:50
Czy obecnie komuś odmawia się prawa do urodzenia?
Agnieszka2019.10.14 21:06
Jak najbardziej trzeba zrobić wszystko, co można, by rodzicom z chorymi dziećmi i tym dzieciom pomagać jak najpełniej, jak najskuteczniej aż do ich śmierci. Problem z PiS był taki, że żeby prawnie nie chronić życia tych dzieci, to powiedzieli, że najpierw im trzeba zrobić osłonę socjalną. I jak uwalili ustawę chroniącą ich życie, to rzucili po trzy tysiące za urodzenie i umyli rączki od robienia czegokolwiek, by pomoc tym, co się narodzili i ich opiekunom. Jest więc rzeczą jasną, ze oni walczą o legalną aborcję także po to, by ludzie jak najwięcej zabijali te dzieci i by nie mieli obciążenia dla budżetu. Rafalska wręcz za sukces ogłosiła mniejsza liczbę rent czyli mniej pomocy dla potrzebujących. Wiele ludzi dobrej woli myśli jak najlepiej się o nich zatroszczyć a PiS jak na nich zaoszczędzić w budżecie. Zabicie to dla nich widać najkorzystniejsze rozwiązanie i nic w tym nie ma z troski o to, by nie zmuszać do heroizmu matki, bo je się i tak zmusza jak im dziecko zachoruje i wsparcia nie mają od państwa.. Gdyby chodziło o dobro tych dzieci czy rodziców, to 4 lata byłaby dyskusja i wdrażanie coraz to nowych pomysłów jak niepełnosprawnym pomóc a nie czy zabijać.
Albert2019.10.14 16:43
"Ogłoszenie zakazu dzieci to bezwzględny nakaz moralny. " Tak, popieram całym sercem. Też mnie drażnią niewychowane, wrzeszczące wszędzie bachory. Zakazać dzieci raz na zawsze!
matis892019.10.14 16:00
Aborcyjne lewackie lududobójstwo już dawno przebiło Hitlera i obie wojny światowe. To już miliardy. Teraz to pierwsza najważniejsza rzecz do zmiany dla PIS. Jak tego nie zrobią to katolicy nie będą mogli ich po raz kolejny wesprzeć.
egnjran2019.10.14 15:57
Cóż, zygota a właściwie to każdy ludzki płód do mniej więcej 12 tygodnia, ma się do człowieka tak, jak do dębu się ma żołędź. A z zakazu wycinania dębów nikt nie wyprowadza zakazu deptania żołędzi... chyba...
leszczyna2019.10.14 16:32
Co się zmienia od 13 tygodnia?
Sebastian Lorenc2019.10.14 16:56
Leszczyna, a jakie jest Twoje zdanie na temat tabletek EllaOne?
leszczyna2019.10.14 23:53
Zależy, czego ma dotyczyć opinia: skuteczności działania, etyczności zastosowania, dostępności bez recepty? Zauważyłam, że w opisie tabletki są sprzeczne dane, np. że "EllaOne nie wpływa na endometrium", a przedtem "dodatkowo wpływa na wyścielenie błony śluzowej macicy, aby utrudnić plemnikom dotarcie do komórki jajowej." To EllaOne wpływa czy nie wpływa na endometrium? Bo jeśli wpływa, to nie tylko blokuje plemnikom drogę do jajowodów, ale też blokuje zarodkowi zagnieżdżenie się w macicy powodując wczesne poronienie. Zatem może mieć działanie wczesnoporonne. Z kolei utrudniając implantację, zależnie od umiejscowienia zarodka w danym momencie, może go zatrzymać na końcu jajowodu i spowodować ciążę pozamaciczną, co zgadza się ze stwierdzeniem: "Podstawowym przeciwwskazaniem jest ryzyko wystąpienia ciąży pozamacicznej". Więc można się nieźle wkopać stosując taki medykament. Jest też napisane: "EllaOne ma opóźnić owulację lub całkowicie ją zatrzymać (w danym cyklu)." Zatem zatrzymanie owulacji nie jest pewne, a czas opóźnienia nieokreślony. "Głównym składnikiem EllaOne jest octan uliprystalu - substancja chemiczna z gatunku hormonów steroidowych - działa jak przeciwieństwo progesteronu." Skoro działanie ma być odwrotne do działania progesteronu, to oczywiście jest wymierzone w ciążę, jeśli takowa już jest, bo znosi działanie ciałka żółtego. To typowe dla środków poronnych, jak mifepriston, z którego składa się RU 486. Sens stosowania EllaOne widzę wtedy, gdy kobieta wie, w jakiej fazie cyklu się znajduje lub lekarz może to stwierdzić. Jeżeli jest pewność, że owulacji nie było, np. na USG, to można stosować, jeżeli wygląda na czas poowulacyjny, nie należy, bo za późno, chyba, że ktoś chce się pozbyć ciąży tak na wszelki wypadek, bo działanie poronne ma zapewnione. Dostępność na receptę wydaje się więc rozsądna. PS. Dane ze strony https://portal.abczdrowie.pl/ellaone-co-naprawde-wiemy-o-tabletce-dzien-po
JONASIK2019.10.14 20:11
Wszystkie procesy w naturze to PROCESY. Nic się nie zmienia w 13 tygodniu. Nic się też nie zmienia jak ma się 18 lat. A jednak przed 18-tką nie można zamówić piwa w knajpie, a po (sic!) można, nawet 1/2 litra. Wszystko jest kwestią umowną. Tak jak umowne jest kiedy człowiek powstaje, kiedy staje się dorosły i kiedy umiera, to wszystko umowne momenty. A ktoś, kto szuka 100% uzasadnienia powyższych momentów jest po prostu idiotą.
leszczyna2019.10.14 23:12
Dlatego wyznaczanie terminu, do którego można zabijać płód, jest absurdalne, więc jego ochrona prawna powinna być stała: od poczęcia do porodu.
Reytan2019.10.14 18:05
Wy komunisci zamordowaliscie setki miliony ludzi, ,poniewaz wierzyli w Boga,czyli w waszych oczach takze nie byli LUDZMI.
Ewa B.2019.10.14 15:44
Był już kiedyś taki, co decydował komu wolno żyć a komu nie. Adolf miał na imię.
kalikst2019.10.14 15:34
Z powodu chowania głowy w piasek przez PiS w sprawie ochrona życia poczętego , partia ta straciła dużo młodych wyborców, którzy poszli do Konfederacji tylko z tego powodu.
Tasman2019.10.14 15:32
Uszczypnijcie mnie! Czy ja dobrze czytam ten wytłuszczony tekst: "Ogłoszenie ZAKAZU DZIECI to bezwzględny nakaz moralny". Przecież to Chiny Ludowe
BOGAnieMA2019.10.14 15:36
Dobrze czytasz. W OBI za chwile bedzie promocja na beczki do kiszenia kapusty ;)
miotła2019.10.14 14:57
PIS dostał od narodu żółtą kartkę.
BOGAnieMA2019.10.14 14:35
Ogłoszenie zakazu dzieci to bezwzględny nakaz moralny. - Zgadzam się w 100%, zakazać dzieci!!! Hahaha, pismaki.
Reytan2019.10.14 17:53
Skad sie biora takie dupki ?
nikt2019.10.14 14:09
Tu się z PiS nie zgadzałam i nie zgodzę nigdy . Ale tyle już się napisałam kontr argumentacji , że nie chce mi się wałkować raz jeszcze tego tematu . Mam własne , wypracowane przez dziesiątki lat zdanie na ten temat , własną filozofię pojęcia Życia czy też człowieczeństwa , w ogóle pojęcia istnienia . Prawo , a zwłaszcza Kościół nie ma najmniejszego prawa ingerować w tę subtelną granicę pomiędzy duszą a ciałem dopóki nie wyrządza się krzywdy drugiemu człowiekowi . Zabrnęłam za daleko , bo ktoś powie , że zabija się dziecko a więc jest krzywda i potrzebna jest ingerencja prawa . I trzeba będzie iść dalej . A po co ? I tak zawsze zdania będą podzielone .
nikt2019.10.14 14:21
" Jestem za a nawet przeciw " jak powiedział Lech Wałęsa . " Czarne nie jest czarne a białe nie jest białe " jak powiedział Jarosław Kaczyński . Problem ma tyle aspektów , że nikt nie jest w stanie tego rozwikłać .
Reytan2019.10.14 17:52
nikt jestes typowym kabotynem.
nikt2019.10.14 19:00
Wiedziałam , że się odezwiesz .:):):):):):) Ale rdzennym , obywatelu RP , rdzennym . Jestem u siebie i mogę być kim zechcę . Nie podoba się ? ............droga wolna .
Agnieszka2019.10.14 13:56
Przecież oni już są wyznawcami szatana, co są za zabijaniem takich dzieci z "potrzeby serca " i przekonań a resztę członków PiS ustawili tak, że nie mogą walczyć o ratunek dla tych dzieci, bo "za dużo frontów" i stracą władzę jak wprowadzą takie prawo czyli reszta też jest jak sataniści w sensie duchowym, bo złożyli krwawą ofiarę z tych dzieci za władze PiS w Polsce i swoją osobista, by notowań w partii nie stracić, podpadając panu prezesowi
Janusz Pawlacz Trzeci2019.10.14 13:33
No niestety nie mówimy tutaj tylko o dzieciach z zespołem Downa. Rozszczep kręgosłupa, małogłowie, niewykształcenie kończyn, wady serca tak wielkie, że dziecko umiera kilka godzin po porodzie. O nich jakoś na antyaborcyjnych wiecach nikt nie wspomina. Bo to już nie wygląda tak sympatycznie jak pyzate, uśmiechnięte buzie dzieci z Downem.
Reytan2019.10.14 17:50
Komunisci zawsze wylaczali miliony LUDZI z kategorii LUDZIE przed zamordowaniem. To,ze te liczby ulegly u was zredukowaniu ,to i tak jakis postep. Ale was wszystkich aktywnych komunistow nalezy skazac na calkowity przepadek mienia.
Agnieszka2019.10.14 20:49
A wiesz co to dla matki móc pożegnać swoje dziecko a żyć ze świadomością, że się je zamordowało? To posłuchaj takich rodziców... W imię niby czego kogoś bardziej chorego można mordować? Uważaj, bo przed tobą może być jeszcze wiele chorób i wypadków deformujących twoje piękne, zdrowe ciało...
stan2019.10.14 13:31
PiS nie ma teraz argumentów! Nie pozyskali wyborców z totalnej opozycji, a stracili nieco z własnego elektoratu. Taktyka była nieudana i teraz trzeba definitywnie opowiedzieć się za życiem lub przeciw. Nic nie upoważnia do odbierania życia innym. Nawet obecna Konstytucja gwarantuje ochronę życia od poczęcia do naturalnej śmierci. PiS - przygotowaliście się wreszcie przez 4 lata do tego Bożego wymogu? Od tego zależą losy naszego kraju - wg przepowiedni.
Jarek2019.10.14 13:26
Obowiązkiem każdej władzy jest chronić życie. PIS i Kaja Godek bardziej im zależy na życiu zapłodnionej komórki, niż np. na ludziach chorych na raka, czy inne nieuleczalne choroby. Na wielu tych ludziach PIS dokonał systemowej eutanazji: - zabraniając zakupu np. leczniczej marihuany; - nie refundując skutecznych, nowoczesnych leków. Obietnice, obietnice, obietnice! Hasło PIS i ZUS - wspieraj nas czynem i umieraj przed terminem.
Reytan2019.10.14 17:46
Jestes typowym komunistycznym katem z Katynia. Zawsze wymyslacie jakis pretekst,bo mordowanie macie we krwi,
bezlitosny internauta2019.10.14 13:22
Tak ci na tym zależy, że aż wstydzisz się pod tym podPiSać?
Matka Polka2019.10.14 13:22
"Zakaz aborcji - przynajmniej eugenicznej - to po prostu konieczność". Nie tylko eugenicznej - KAŻDEJ aborcji.
Gość2019.10.14 13:23
Powiedz to zgwałconej kobiecie, albo takiej, której życie jest zagrożone przez ciążę.
Cool2019.10.14 15:27
Twoje obawy są nieuzasadnione, o aborcji w przypadku zagrożenia życia matki nikt nawet nie wspomina i nigdy nie było nawet projektu takiego zakazu! ... Kobiecie zgwałconej natomiast, mogę to powiedzieć ... nawet trzeba ją uświadomić, że zabicie dziecka bedzie dodatkową traumą a nie ulgą.
Gość2019.10.14 15:36
Odpowiadałem na komentarz Matki Polki cyt.:"Nie tylko eugenicznej - KAŻDEJ aborcji.", a nie na artykuł. Czytaj ze zrozumieniem.
Reytan2019.10.14 17:40
Komunisci zawsze przepadali za mordowaniem Polakow,a teraz zostaly juz im tylko nienarodzeni Polacy. Nie zlitujecie sie nad biednymi sfrustrowanymi mordercami z Katynia ?
Syl2019.10.14 16:10
Cool, może pozostaw kobietom decyzję czy aborcja po gwałcie jest dla nich dodatkową traumą czy zbawieniem, z góry dzięki.
ZERR02019.10.14 16:17
Niewinnych ludzi nie wolno mordowac, nawet jeśli ich istnienie jest dla kogos traumą.
k362019.10.14 20:38
to gwalciciela tez powinni ukarac kastracja ,czemu tylko kobieta ma ponosic konsekwencje wtedy nie bedzie gwaltow zagrozone moze byc co drugie dziecko to lepiej je usmiercic , aswietne masz myslenie .
bezlitosny internauta2019.10.14 13:26
Obok "matki polki" to ty chłopie w życiu nawet nie stałeś.
xyz2019.10.14 15:21
Ok, a jesli ciaza zagraza zyciu matki, a w macicy nosi zdeformowanego potworka to tez nie wolno?
Reytan2019.10.14 17:43
xyz Potworkiem,ty komunistyczna qurwo,to tylko ty jestes ? Jak to latwo komunistom zawsze przychodzi,cale kategorie LUDZI kwalifikowac jako bestie i zwierzeta do "likwidacji"!!! !!!
Pracownik2019.10.14 13:21
Czy autor tego tekstu ma dziecko z zespołem Downa? Jeśli nie, to niech czym prędzej takie adoptuje, bo niechcianych dzieci z ZD jest cała masa.
stan2019.10.14 13:34
Takie dzieci mają i Kaja Godek, i Patryk Jaki - i nigdy nie zabiliby własnego dziecka, a właśnie jako rodzice tych dzieci występują w ich obronie. Szacunek dla takich rodziców, a wyrazy zdumienia i pogardy dla tych, którzy dla własnych wygód mordują dzieci.
Pracownik2019.10.14 13:38
Mają, wychowują je i za to im chwała. Ale mieli wybór. Całkowity zakaz aborcji ten wybór zabiera. Niech każdy w swoim sumieniu zadecyduje, czy jest gotów na takie poświęcenie.
Cool2019.10.14 15:20
Chcesz mieć prawo wyboru zabicia chorego dziecka??? ... ... i uważasz się zapewne za dobrego człowieka?!
Pracownik2019.10.14 15:21
Prawo wyboru nie sprowadzania na ten świat kolejnej cierpiącej istoty.
ZERR02019.10.14 16:19
Ty tez jestes cierpiący jak widać. Na pewno na umyśle, a co do reszty to się sam przekonasz, że też. Poczekaj parę latek, az ci się narządy wewnętrzna popsują.
leszczyna2019.10.14 16:28
Wybór jest do chwili podjęcia współżycia, potem to już tylko jego konsekwencja.
Reytan2019.10.14 17:36
Pracownik To ty nie zaslugujesz na to ,zeby zyc,morderco z Katynia.
leszczyna2019.10.14 16:25
Dziecko z ZD rodzi się tak samo jak zdrowe, urodzić je to nie poświęcenie, ale zwykła biologia. Jeśli ktoś go nie chce, niech odda do opieki, wszytko lepsze niż zgotować mu śmierć.
Szatan (pisane z wielkiej litery)2019.10.14 22:40
Patryk nie wychowuje, udziela si,e politycznie,a matka niech się męczy
mar2192019.10.14 19:25
Na prawdę? Gdzie pan takie niechciane dzieci widział? Aaaa Nie zna pan nikogo kto ma dziecko z tym zespołem. Więc rozumiem.... pozdr
k362019.10.14 20:29
a ty jestes zwolennikiem mordowania takich dzieci bo sa gorsze