Horban: na odporność stadną nie ma szans - zdjęcie
17.09.21, 06:55Screenshot Youtube - publicystyka tvp

Horban: na odporność stadną nie ma szans

87

- Nie osiągniemy odporności populacyjnej. Nie ma na to szans. Osiągniemy ją, gdy osoby, które nie chorowały, zachorują - powiedział prof. Andrzej Horban z Rady Medycznej przy premierze w rozmowie z TVN24.

Horban skrytykował także tendencje antyszczepionkowe, uznając, że ich reprezentanci sprzeciwiają się czemuś, co uznane jest za standard wiedzy medycznej.

- Smutną wiedzą jest to, że kwestionuje się coś, co jest poziomem wiedzy. 200 lat temu, gdy pojawiły się pierwsze szczepienia, od razu też pojawiły się pierwsze ruchy antyszczepionkowe, mamy stale to samo. Po 200 latach wiemy, że szczepionka to życie. Wystarczy przejść się po cmentarzach i zobaczyć, ile jest grobów dzieci sprzed lat, gdy nie było szczepionek - mówił.

- Pytanie jest, dlaczego część ludzi się nie szczepi. To są ludzie, którzy są bierni. Nie głosują, nie biorą udziału w życiu publicznym, nie czytając gazet, nie oglądają telewizji. Żyją poza tym. Część ludzi jest wykluczona ze społeczeństwa elektronicznego - mówił.

Ponadto w ocenie Horbana wprowadzenie przymusu szczepionkowego nic nie zmieni. Konieczne są bowiem zmiany w mentalności Polaków.

- Ludzie muszą do tego dojrzeć. Nie mamy już czasu, rekomendujemy nakłanianie wszystkich niezdecydowanych do szczepień. Wprowadzenie obowiązku niewiele da - powiedział Horban.

Ocenił także, że nie ma szans na osiągnięcie odporności populacyjnej.

jkg/tvn24

Komentarze (87):

Skrzypek na dachu2021.09.22 12:24
Horban nie ma szans na to aby ktos rozumny jemu uwierzyl .
Anonim2021.09.20 8:52
Na odporność stadną na propagandę nie ma szans. To prawda.
Lech2021.09.18 7:29
Ten człowiek jest kompletnie niewiarygodny, Należy ignorować jego wypowiedzi. Szczepienie powoduje, że ludzie stają się coraz mniej odporni. Reakcja jest odwrotna od zapowiadanej
LookSkyWalker2021.09.18 6:33
Dużo gorsza od braku edukacji jest ciemnota oświecona. Człowiek prosty, często pełen pokory, rozumie, że może czegoś nie wiedzieć. Natomiast wykształcony idiota jest bezgranicznie przekonany o swojej wyższości intelektualnej, mimo tego, że jest idiotą.
Anonim2021.09.20 8:53
To się w psychiatrii nazywa urojenie wyższościowe.
to ...2021.09.18 1:09
... dlaczego ten "geniusz" blokuje leki na koronawirusa jak np. amantadynę?
hrabia Potocki2021.09.18 0:38
Panie Horban przeciez kiedys pan mowil ze wystarczy 50 procent do odpornosci stadnej , kamstwo goni klamstwo
Anonim2021.09.20 8:54
Bo kłamca musi mieć dobrą pamięć.
Skrzypek na dachu2021.09.17 20:23
Horban razem z Niedzielskim na jednej szubienicy . Brawo Konfederacja , bo nikt inny prawde nie powie ze pseudoplandemia to medialna sciema .
Anonim2021.09.17 20:08
Pewnie prof. kupuje też samochody od producentów, którzy nie biorą odpowiedzialności za swój produkt. Ktoś tu faktycznie stracił kontakt z rzeczywistością.
Skrzypek na dachu2021.09.17 20:46
Pseudoszczepionka nie dziala ale to nie jest wina niezaszczepionych tylko Pfajzera .
Ciekawy2021.09.17 19:46
"Wystarczy przejść się po cmentarzach i zobaczyć, ile jest grobów dzieci sprzed lat, gdy nie było szczepionek - mówił". Czy Pan profesor wie, że na świecie dziennie umiera z głodu 30 000 dzieci tzn. rocznie 11 000 000? Czy Pan profesor wie, że życie każdego człowieka, zależy od jego układu immunologicznego zaprojektowanego przez Stwórcę? Czy Pan profesor wie od czego zależy sprawność tego układu? Chyba nie, bo wydaje takie jednoznaczne sądy szczepionkowe.
Palindrom2021.09.17 21:39
Stwórca "wymyślił" też alkohol, dragi i depresję, wpływające na odporność, no i wpływającą bezwzględnie na WSZYSTKO – głupotę.
Cierpliwy2021.09.18 9:48
23:39 "Stwórca "wymyślił" też alkohol, dragi i depresję,". Skąd Ci to przyszło do głowy, że te dobrodziejstwa niszczące człowieka są dziełem Stwórcy? Czy w modlitwie Pańskiej nie znajdujemy:"Bądź wola Twoja jako w Niebie tak i na Ziemi". Czy szatan nie postawił Jezusa na wysokiej górze i pokazując mu wszystkie królestwa świata nie powiedział:" to wszystko do mnie należy, oddaj mi pokłon, a Ci je dam". Kto "rządzi" na Ziemi? Po co była jabłoń w pośrodku raju, której owoców nie wolno było dotykać? Dla próby. Ona dalej trwa, aż do żniw , " gdy zbiorą pszenicę a chwasty spalą w ogniu nieugaszonym". Wynik jest już wiadomy. Nikt się nie urodził dla siebie. Bóg przewidział każdego z nas nim świat powstał. Tylko my mając wolną wolę wyboru jego nie znamy. Bo cóż by to była za wolna wola, determinowana znanym przez nas, rezultatem naszych decyzji. Historia ludzkości na niebieskiej kulce przejętej przez lucyfera dobiega końca. Dał swoim wybranym władzę i bogactwo, a odebrał rozum i wolną wolę. Są jego zdobyczą. Trzeba zniszczyć " winnicę". Przecież Jezus przyszedł na świat by dać świadectwo prawdzie. I zabito go. Zmartwychwstał by dać nadzieję wybranym, a nie synom zatracenia. Powoli kończy się czas próby, bo ucisk coraz większy i upadek moralny na maksa. Czas żniw w drzwiach. Musi się wypełnić. Błogosławieni co nie upadną na duchu.
LL2021.09.17 19:10
Żyjemy w czasach najgłupszych w dziejach ziemi. Ludzi zdrowych uważają za chorych a naprawdę chorym odebrali możliwość leczenia , głupota i degrengolada jest nagrodzona, a mądrość i prawda karana .Prawdziwa nauka ,rozum i logika jest zastąpiona pseudonauką, kłamstwem i zastraszaniem przez pseudoekspertów sowicie opłacanych przez BIG Farmę i rząd , Taką mamy rzeczywistość.To jest tragedia , trzeba zlitowania Boskiego żeby odmienił ten głupi świat i takie eksperty jak horbany,simony,gluty,matyje,niedzielskie skończyli na śmietniku historii.
LL2021.09.17 19:21
Horbanie ! nie kłam i nie zmieniaj prawdy w kłamstwo. Każdy człowiek ma własną odporność ,Bóg go wyposażył w odporność immunologiczną i tylko ona chroni organizm, na wirusy nie ma szczepionek i nie będzie ,bo wirusy mutują bez przerwy . szczepienie śmiercionkami prowadzi do zaburzenia produkcji przeciwciał przez organizm. Człowiecze czy patrzysz w lustro ,a jeśli tak to kogo tam widzisz? Ty chyba widzisz tylko kasę . Ile masz tych milionów? Myślisz ,że trumna ma kieszenie? Siedzisz po uszy w kieszeni koncernów i tylko.......... many,many,many !!!!!!!!!!!!!!!!1
Skrzypek na dachu2021.09.17 20:45
Pseudoplandemia to sciema , zadnej grypy nie ma . Pseudoszczepionka to biotrucizna .
JANOSIK2021.09.17 13:04
Odpornosc stadna...Pandemia glupoty i nienawisci do Polski i Polakow.Pozdro
Szczy- pianki to robią:2021.09.17 12:01
http://dakowski.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=32195&Itemid=47&fbclid=IwAR1rTdb9rNhtc1udTfg08IrR6wswuteVAOmPmzLjy5bu2qmwJTjFQzEmh8k
Anonim2021.09.17 10:46
16-24 88.7%,,, 25-34 95.2%,,, 35-49 96.2%,,, 50-59 97.9%,,, 60-64 98.7%,,, 65-69 99%,,, 70-74 99.1%,,, 75-79 99.2%,,, 80+ 99% - to sa przeciwciala lub liczby dokonanych szczepien w UK. Nie sadzicie ze epidemiolog Hong Kong jest optymistą sadzac ze do odpornosci stadnej wystarczy jedynie 143% zaszczepionych?
matis892021.09.17 10:37
Pan Jezus w Orędziach Ostrzeżenie przestrzegał przed TRUJĄCYMI szczepieniami i je przepowiedział 17.06.2012r. tak samo jak przepowiedział obalenie Benedykta XVI i ustanowienie Fałszywego Proroka ........... ,,Moja droga umiłowana córko, plany masońskich grup przejęcia światowych walut są coraz bliższe ukończenia. Ich nikczemne plany obejmują również nowe globalne szczepienia, które spowodują choroby na całym świecie, wywołujące cierpienia na skalę nie widzianą nigdy wcześniej. Unikajcie takiego nagle ogłoszonego globalnego szczepienia ponieważ będzie was ono ZABIJAĆ.......''
rysiek2021.09.17 9:50
Na uczciwość, bezinteresowność Horbana też nie ma szans.
Senior2021.09.17 9:37
Więzienie dla tego reprezentanta koncernów. On siedzi u nich w kieszeni i rai nam preparaty genowe!
Przeciw kretynom2021.09.17 9:34
Parskam śmiechem! Najwięcej sprzeciwu wobec tego co mi może zaszkodzić jest zawsze wśród tych, którzy zadają pytania, są najbardziej wykształceni, to udowodnione. Jest więc całkowicie odwrotnie niż chrzani ten pajac.
Jacuś2021.09.17 9:15
Panie Horban skończ pan te swoje dyrdymały bo dzieci w przedszkolu się śmieją. Oj ten leśny dziadek uparty.
Agnieszka2021.09.17 9:13
I ten ignorant jest rządowym ekspertem wodzącym premiera za nos. Czy potrzeba lepszego dowodu, że rządzi nami banda nieodpowiedzialnych idiotów? Przecież to NIE JEST SZCZEPIONKA to już powszechnie specjaliści mówią - to jest eksperymentalny preparat terapii genowej, którego skutków nikt nie umie przewidzieć. To nie osłabiony patogen jest wstrzykiwany jak przy szczepionkach, ale kod genetyczny wirusa, który zamienia nasz organizm w fabrykę mocnego-, żywego patogenu. Sąd tyle NOP-ów (włącznie ze zgonami), które wszędzie a zwłaszcza w Polsce są zamiatane pod dywan. A to dopiero początek, bo możemy się spodziewać efektów długookresowych. P.S. A Horban wsławił się też tum, ze chciał używać noża, który "mu się w kieszeni otwierał" wobec posłów którzy kontrolowali eksperymentowanie na dzieciach w domu dziecka z tym produktem genetycznym
Skrzypek na dachu2021.09.17 20:27
Za nos . Ale jaki to nos .
Alek12021.09.17 8:52
Stary durok
Anonim2021.09.17 8:49
Glosujcie na wolnosciowca PO 11.. - kara smierci za brak szczepien, lockdown dopoki nie umrze ostatni zywy czlowiek, homoterror ktorego ofiarami sa takze geje pokroju Jasiny, 6 a nawet 7 dla zwierzat czyli przymusowe weganstwo itp, dokrecanie sruby ekowariactwami (podziekujmy za podwyzki cen gazu i pradu) oraz otwarte niczym burdel granice skutkujace pozniej kompletną inwigilacją i wzrostem przestepczoscia... to sa teczowi siewcy wolnosci ............ to nie ludzie to ideologia, prawo do aborcji jest rodzajem wolnosci ale lewacka swolocz nic wiecej nie oferuje
Anonim2021.09.17 8:55
rzad trzeba zmienic, ale nie mniej wazna rzecza od zmiany rzadu jest zmiana opozycji, teczowi oprawcy to jest fikcyjna opozycja i jesli PIS ich nie sponsoruje to powinien zaczac ich sponsorowac, bo im pieniadze od PiSu po prostu sie nalażą!! kawal dobrej roboty
Skrzypek na dachu2021.09.17 20:38
PiS Lewica PSL i PO to jedno i to same zlo .
Uorepol2021.09.17 8:47
Ten człowiek nadaje się jedynie do psychuszki. Jest bardzo niebezpieczny dla otoczenia.
Zorro2021.09.17 8:35
Za to jest szansa na kasę według Horbana.
Skrzypek na dachu2021.09.17 20:30
Ten Szyd Horban klamie na zamowienie Pfajzera .
Olo2021.09.17 8:24
zaszczepieni preparatem dalej chorują, może warto pomyśleć i leczyć ludzi na przeziębienie i grypę?
Piotrek2021.09.17 8:28
Spytaj Semki, dlaczego się tak nie leczył w domu i zamiast dobrze wygrzać i wypocić się pod pierzyną pojechał do szpitala, gdzie pod opieką tych głupich lekarzy leżał w śpiączce miesiąc i głupi jeszcze im za to dziękuje.
Jerzy2021.09.17 8:34
spytaj chłopa ile wazy, to się dowiesz dlaczego katar go zmógł...
Piotrek2021.09.17 8:38
Serio uważasz, że przeziębienie u grubasa, to choroba zagrażająca życiu?
Czytający2021.09.17 8:49
U grubasa z nadciśnieniem i cukrzycą, który z powodu cukrzycy ma śluz w płucach bo kurczą mu się naczynia krwionośne przeziębienie może być śmiertelne.
Piotrek2021.09.17 8:52
Wszystko jest możliwe, jednak niektóre rzeczy są mało prawdopodobne - Semka pewnie nie raz w życiu był przeziębiony i jakoś nie trafiał do szpitala z tego powodu.
Czytający2021.09.17 9:04
Wtedy mniej ważył, potem bardzo przytył, chyba mu się cukrzyca rozwijała a z nią rosło ryzyko hospitalizacji z byle powodu.
Do Piotrek2021.09.17 8:51
Przypomnij sobie pierwsze informacje o covidzie w USA rok temu. Podawali, że chorowało i umierało wielu otyłych cukrzyków bo wirus covid żerował w ich tkance tłuszczowej, łatwiej się w nich namnażał.
Piotrek2021.09.17 8:59
Czytaj uważnie co piszę - ja się cały czas odnoszę do twierdzenia Olo.
Do Piotrek2021.09.17 9:11
A ja twierdzę, że covid to koronawirus który jest śmiertelnie niebezpieczny tylko dla osób z tzw. chorobami cywilizacyjnymi - cukrzyca, miażdżyca, nowotwory, choroby serca słowem z chorobami współistniejącymi, a dla pozostałych nie jest groźny. Dowodem na to są ozdrowieńcy, kórzy siedzieli w domach od 1 do 2 tygodni i potem nie mieli żadnych ciężkich powikłań. To jest dowód na to, że masowe szczepienia są niepotrzebne i ryzykowne.
Piotrek2021.09.17 9:47
Choroby cywilizacyjne dotyczą sporej części społeczeństwa. Jeżeli nie obchodzi cię los tych ludzi, to raczej nie ma o co kruszyć kopii.
Do Piotrek2021.09.17 10:09
Ich los mnie obchodzi ale tzw. "szczepionki" nie dają im pełnej ochrony (a już wiadomo, że skuteczność jest bardzo niska). Po co dodatkowo narażać ich życie wątpliwą "terapią"??? Trzeba stosować leki antywirusowe.
Piotrek2021.09.17 10:12
Podaj badania potwierdzające twoje tezy.
Do Piotrek2021.09.17 10:42
Jak to podaj badania? W ostatnich miesiącach światowa prasa donosi o tym, że skuteczność szczepionek spada po kilku miesiącach (Izrael, UK). Wygoogluj to sobie i sprawdź - w żadnej polskiej tv tego nie mówią bo wszyscy są za szczepieniami.
Piotrek2021.09.17 10:47
I wg ciebie fakty na temat skutecznosci leków ustala światowa prasa, czy może jednak światowa prasa tylko powtarza informacje, które uzyskuje się innymi metodami? Jak myślisz, jak ustala się, że skuteczność szczepionki spada z czasem? Czyta się o tym na pudelku, czy może jednak prowadzi badania, a potem pudelek o tym donosi?
Do Piotrek2021.09.17 10:57
Nie masz wrażenia, że osoby ciężko chore i bojące się zarażenia covidem zostały oszukane przez producentów "szczepionek"??? Oczywiście, że informacje pochodzą z wyników badań tylko pytam dlaczego pierwszy raz w historii świata pozwolono na masowe szczepienia ludzi czymś co nie było i nie jest do końca dobrze zbadane??? Badanie leku/szczepionki robi się przed czy po masowej akcji podawania pacjentom??? Nie masz wrażenia, że wszyscy, którzy dali się zaszczepić są częścią wielkiego eksperymentu medycznego, którego wynik nie jest do końca znany???
Piotrek2021.09.17 11:22
Zgadzam się, że istnieje pewne ryzyko, osobiście jednak cieszę się, że żyję w tej części świata, gdzie jest dostęp do szczepionek - zwróć uwagę, że badania były prowadzone na długo przed ich masowym użyciem. Same badania na ludziach były wielokrotnie wstrzymywane. Szczepionka AstraZeneci jest oparta o dobrze znany i użyty wcześniej model - niewiadomą była tu raczej sktuczeność, niż bezpieczeństwo (i nie mam tu na myśli stwierdzenia, że jest absolutnie bezpieczna, tylko że potencjalne skutki uboczne były znane). Zwróć też uwagę, że znane już leki raczej nie będą skuteczne w przypadku tego wirusa (dotyczy to również amantadyny, a wcześniej pochodnych chininy). Nadzieją są np. przeciwciała monoklonalne i pewnie w niedalekiej przyszłości powstaną inhibitory proteaz skuteczne w przypadku tego wirusa. Wszystko to jednak będą nowe leki. W przypadku wirusów dopiero epidemia HIV doprowadziła do masowego zastosowania skutecznych leków przeciwwirusowych. Jednocześnie są to leki celowane w określony typ wirusa - i raczej tak to będzie wyglądało w przyszłości. Każdy lek był kiedyś nowy, co więcej nawet w przypadku tak powszechnie używanych leków jak ibuprofen wciąż dowiadujemy się nowych faktów (https://mito-med.pl/artykul/gdy-walczac-z-bolem-szkodzisz-mitochondriom-leki-ktore-wywoluja-mitochondriopatie). Penicylina potrafi wywołać śmiertelny wstrząs anafilaktyczny u człowieka. Masz obawy przed penicyliną używaną na masową skalę?
polo2021.09.17 14:21
W peru zaczeto stosowac Ivermectin i covid spadl o 13 razy , powtarzam 13 razy , przyszedl nowy prezydent i nakazal szczepienia i zakazal lekow i nastapil nagly wzrost do potegi , cos tu nie gra jak myslisz to sobie odpowiesz
Skrzypek na dachu2021.09.17 20:41
Pseudoplandemia to medialna sciema , zadnej grypy nie ma .
Jerzy2021.09.17 9:02
jak to udowodnił pan Semka - TAK! tak uważam...
Piotrek2021.09.17 9:42
Semka nie był przeziębiony - miał COVID. Ale może czegoś nie wiem i w przeszłości był hospitalizowany z powodu przeziębienia?
Jerzy2021.09.17 9:47
przeziębienie to staropolska nazwa "covid", jeśli ktoś tą banalną infekcję wirusową uważa za groźną chorobę to: Zdrowia życzę! Psychicznego zwłaszcza!!!
Piotrek2021.09.17 9:55
Nie. Covid-19, w odróżnieniu od przeziębienia jest chorobą wywołaną przez wirus SARS-COV-2, to że ten wirus i wirusy wywołujące przeziębienie należą do tej samej grupy nie znaczy, że wywołują te same choroby. Takie bajki, że jest to przeziębienie możesz opowiadać Wielguckiemu, albo jeszcze lepiej Ziemikiewiczowi - on jest specjalistą od wszystkiego i na pewno się zrozumiecie.
Anonim2021.09.17 10:05
Covid moze byc przeziebieniem, ktore jednak ze toruje droge innym wirusom. Czesto slychac opinie ze sars 2 ma cos z hiva. Kwestie koinfekcji zbadam kiedys glebiej.
tw lolek2021.09.17 8:22
Myślę, że Ci co się nie sczepiają na covida to raczej czytający i słuchający różne strony argumentacji. Widać, że prof. nie wie co myślą ludzie. Nie chodzi o antyszczepionkowość, a o politykę sczepień na Covid. Skoro reprezentuje oświeconą stronę mocy, dlaczego nie zainicjował debaty z ludźmi z branży medycznej o innych poglądach?
HH2021.09.17 8:21
Idiota i to kompletny.
glina2021.09.17 8:17
Na odporność stadną nie ma szans ! i nigdy nie było,. bo to ściema !!! W Izraelu zaszczepiło się 85% społeczeństwa, teraz mają zachorowania na poziomie 10 - 11 tys. dziennie. W Egipcie (100 mln mieszkańców) zaszczepiło się ok. 10% społeczeństwa i mają dziennie ok. 400 zachorowań, co Wy na to ?
Piotrek2021.09.17 8:19
Napisz jeszcze, jaką mają śmiertelność w Izraelu i jaką mieli bez szczepień.
Anonim2021.09.17 8:26
https://www.england.nhs.uk/statistics/wp-content/uploads/sites/2/2021/09/COVID-19-weekly-announced-vaccinations-16-September-2021.pdf- w Anglii praktycznie nie ma juz kogo szczepic, umierają glownie powyzej 70tki, są to sami kosmici bo przeciez nie moga to byc szczepieni..... w Hong Kongu obliczyli ze odpornosc stada wymaga 143% zaszczepionych
Anonim2021.09.17 8:38
i wazna informacja, zakazenia bezobjawowe to tez jak szczepionka, praktycznie kazdy Anglik jest juz zaszczepiony sztucznie, naturalnie lub 2 w 1
jula2021.09.17 8:09
Panie Horban proszę podać pełną listę stowarzyszeń, rad nadzorczych, spółek w których ma Pan udziały, zasiada w zarządach, jednym słowem wszelkich powiązań nie tylko gospodarczych, które Pana dotyczą.
Anonim2021.09.17 8:07
O! On jeszcze nie siedzi?! Państwo z dykty jednak.
gracz2021.09.17 8:03
Stadem to jesteś ty i twoi sprzedajni kumple po fachu.
Senior2021.09.17 8:02
Sprzedawczyk bez sumienia! Kim on jest w ogóle, to Polak?
Anonim2021.09.17 8:00
Mniejsza lub wieksza odpornosc stadna bedzie gdy wiekszosc objawowo przechoruje. Portugalia ma prawie 90% zaszczepionych i dalej sie bawia w testy kwarantanne a w grudniu portugalskie odpowiedniki zdradzieckich mord z PIS pewnie zaczna znowu zamykac gospodarke
Leon2021.09.17 7:56
Ta cała pandemia obnażyła środowisko pseudo medyków i pokazała, zachłanność, zakłamanie i nieuctwo tego środowiska, każdy lekarzyk ma swój cmentarzyk, nigdy to powiedzenie nie było bardziej realne niż teraz!
Olo2021.09.17 7:52
To powiedział akwizytor preparatu big farmy, on by cyjanek ludziom wcisną jakby mu mocodawca zlecił!
Piotrek2021.09.17 8:03
Bo szczepionki, czy w ogóle leki najlepiej byłoby produkować w szopie-w takich warunkach jak np. Curie-Skłodowska otrzymywała rad, co nie?
Czy Horban wziął dwie dawki Pfizera???2021.09.17 7:41
Ten ciemniak Horban myśli że wszyscy Polacy są głupi. Nie wie że wystarczy czytać informacje w jęz. angielskim dot. covida ze światowych serwisów i wyjdzie, że nie tylko niezaszczepieni chorują. Skoro "szczepionka" nie chroni, a odporność po niej spada to po co Horban promujesz sprzedaż tego gówna??? Widział ktoś szczepienie Horbana, Kraski lub Niedzielskiego??? Oni są zaszczepieni dwiema dawkami???
jula2021.09.17 8:14
Koszt jednej szczepionki to 500,00 PLN. Będą szczepić w nieskończoność. To dopiero deal a myślałam, że trzy kubki to szczyt.
Piotrek2021.09.17 8:18
A ludzkie życie na ile wyceniasz?
jula2021.09.17 8:26
Zmiana pojęć, to nie jest szczepionka, nie zabezpiecza przed zachorowaniem. Tak samo jak zmiana pojęcia z choroby na zachorowanie bezobjawowe. Nie ma żadnych rzetelnych danych a owi co powinni leczyć choroby przeszli na teleporady. Jest jedna narracja, która jest pożądana w epice ale nie ma rzetelnej informacji i dyskusji różnych specjalistów. Jast narracja nie dyskusja.
Piotrek2021.09.17 8:47
W Polsce pod genialnymi rządami PiSu jest faktycznie jeden wielki bałagan. Statystyki zachrowań opracowywuje licealista, a wielu ludzi zmarło nie z powodu zachorowania na COVID, lecz niewydolności służby zdrowia. Takie genialne inicjatywy jak delegowanie lekarzy na stadion narodowy tylko pogłębiły tą zapaść. Na świecie jednak - chociażby w USA, UK czy Izraelu prowadzi się rzetelne badania, są twarde dane, a specjaliści nie mają wątpliwości, co do szczepień.
Anonim2021.09.17 9:01
Psychiatria jako najmniej wazny segment medycyny funkcjonowala tylko na niby. A wiec personel medyczny byl wolny. Psychiatra to nie psycholog tylko dyplomowany lekarz. Lacznie zredukowano liczbe hospitalizacji o prawie 2.5 miliona. Nie przybylo zakaznikom. Jedyna niewydolnosc jaka byla to brak dobrej woli by leczyc
Asia2021.09.17 7:36
za 30 srebrnikow nas sprzedaja
Horban to manipulator2021.09.17 7:36
Horban porównuje klasyczne szczepionki na klasyczne choroby zakaźne (np. ospa, odra) znane od setek lat z metodą szczepienia mrna jakby ją odkryto 100 lat temu i wszystko wiedziano o efektach ubocznych. To samo dotyczy wiedzy o koronawirusie. Wiemy o nim tyle że pochodzi z laboratorium i nie wiadomo jakie są jego wszystkie właściwości. Nie wolno porównywać szczepień na ospę ze szczepieniem na covid. Inne metody - inne skutki. Trzeba czasu i wiedzy jak działają tzw. "szczepionki" na covid oraz wiedzy o budowie wirusa covid-19. Tylko szarlatan szczepi w ciemno, na słowo podejrzanych koncernów, miliony ludzi na podstawie 1 rocznej wiedzy o covid-19 i kilkumiesięcznych badań nad "szczepionkami". Horban bierze kasę od koncernów farmaceutycznych i nagabuje do brania "szczepionek" jak domokrążca sprzedający garnki.
trust2021.09.17 7:22
Za to ty Horban dojrzałeś, a najbardziej dojrzały te szekle na twoim koncie, kreaturo.
i nie będzie szans2021.09.17 7:10
bo odporność stadna (populacyjna) nie istnieje - istnieje tylko odporność konkretnego organizmu ludzkiego.
Po 11 ...2021.09.17 7:13
Cos takiego jak "naród" nie istnieje. Istnieje tylko konkretny człowiek i jego poglądy.
Po 11...2021.09.17 7:14
Coś takiego jak kościół nie istnieje. Istnieje tylko człowiek i jego poglądy.
Po 11 ...2021.09.17 7:04
Pytanie jest, dlaczego część ludzi się nie szczepi? To są ludzie, którzy są po prostu głupi. Głosują na PiS. Nie biorą udziału w życiu publicznym, nie czytając gazet, chodzą kościoła. Oglądają tylko TVPiS i Trwam. Nie znają obcych języków i skończyli edukację na mgr. z lokalnego uniwerku.
oni się nie szczepia2021.09.17 7:10
https://www.youtube.com/watch?v=O3CNFHUu1rI
Alpha2021.09.17 8:00
Ty się widać szczepiłeś - czy dlatego tak głupio chrzanisz? Szczepienia wywołują mgłę intelektualną, więc już zastopuj, nie daj na sobie eksperymentować.