Skandal!!! Urbaniak: Myślę, czy rozbiory nie były najlepszym rozwiązaniem - zdjęcie
13.11.19, 10:15 fotograf: Dorota Koperska Photography, licencja CC BY-SA 4.0

Skandal!!! Urbaniak: Myślę, czy rozbiory nie były najlepszym rozwiązaniem

75

Szokujące słowa padły z ust znanego muzyka jazzowego Michała Urbaniaka. Zastanawia się, czy dla Polski lepszym rozwiązaniem nie były jednak… rozbiory!

Sytuacja w Polsce jest trudna i bardzo radykalna”

- mówi muzyk w rozmowie z dziennik.pl. Dalej zaś dodał:

Myślę sobie czasem, czy rozbiory nie były najlepszym rozwiązaniem wobec tego kraju i mówię to z całą odpowiedzialnością”.

Następnie stwierdził:

Kiedy jedzie się na Wschód albo na Zachód Polski widzi się zupełnie inną mentalność. Po środku jest Księstwo Warszawskie, czyli stolica”.

Powiedział też, że ma nadzieję na to, że wszystko się „dobrze ułoży i ludzie się dogadają w końcu”.

Mało tego, Urbaniak jest oburzony faktem, że Polacy mieli czelność zagłosować inaczej, niż on by sobie tego życzył i wybrali prawicę.

To jest kolejny koszmar. Do Chicago przyjeżdża głównie jedna opcja, a mieszkańcy to ludzie dużo starszej generacji, zasiedziali Polonusi, którzy nie wiedzą, co dzieje się w kraju”

- mówił muzyk.

Uważa też, że osoby mieszkające poza krajem przez kilkanaście czy kilkadziesiąt lat nie powinny mieć prawa do głosowania.

dam/dziennik.pl,Fronda.pl

Komentarze (75):

aldek2019.12.3 18:14
Jaki życiorys, takie poglądy, to normalne. Tylko poglądy tego pana są naprawdę bez znaczenia.
AA2019.11.14 23:29
URBANIAK TO CELEBRYTA JAZZOWY A TAM CELEBRYCTWA NIE POWINNO BYĆ. JEST PRZEREKLAMOWANY, BO JEST WIELU INNYCH WYBITNYCH MUZYKÓW A O NICH SIĘ NIE MÓWI I NIE SŁYSZY.
Jan Radziszewski2019.11.14 11:28
jak duraku żydzi i Muzułmanie Ukraincy Niemcy Ruscy będą ci wkrótce tj nie za długo podżynali gardło do kogo się udasz o opiekę - może do Niemców? Ruskich? żydów? itp
Gryfita2019.11.14 1:29
Odpowiem mu tak: PILNUJ SZEWCZE KOPYTA
Max Fiend2019.11.13 23:55
Oczywiście, że były. Ktoś ma wątpliwości? Wystarczy porównać poziom społeczny sprzed rozbiorów z tym, co wprowadzili zaborcy w zakresie szkolnictwa i wolności stanów innych niż szlachta, w tym chłopów i mieszczan.
Michał Jan2019.11.14 9:13
Ale to zaborcy zdusili Konstytucję 3 Maja, a zaborcy te reformy robili razem z tym, co u siebie, czyli przed rozbiorami sytuacje były podobne. U Katarzyny Wielkiej chłopom było gorzej niż w RPON. Nie chciałbyś być też poddanym Fryderyka Wielkiego. Raczej.
Max Fiend2019.11.14 15:25
Konstytucja 3 Maja nie wprowadzała równości stanów, uwłaszczenia chłopów, ani powszechnego obowiązku szkolnego. Akurat to, oraz porządne struktury administracyjne wprowadzili do "zdziczałej szlacheckiej Polski" zaborcy. Nawet słynna konstytucja nie zatrzymałaby postępującego rozpadu Rzeczpospolitej.
kasia 2019.11.13 19:48
zaglosowales to nie decyduj ze ja mam glosowac tak jak ty bys pragnal tyle lat zylam w komunie i postkomunie jest teraz czas na prawdziwy POLSKI RZAD jestem ztego powodu bardzo szczesliwa
ada2019.11.13 19:09
też mu spadły dochody z grania?
anonim2019.11.13 18:13
Urbaniak facet z deficytem wyksztalcenia i wychowania ABDERYTA
lady chapel2019.11.13 16:58
Czy w panstwie polskim kiedykolwiek, zwyklemu, uczciwie pracujacemu czlowiekowi zylo sie dobrze???
stan2019.11.13 16:19
Zydokomuna wciąż nie może pogodzić się z tym, że jest Polska, zamiast Judeopolonii, jak chcieli ich przodkowie. Byli już tak blisko - podpisali pakt federalizacji Polski (władze Gdańska, Wrocławia, Łodzi, Sopotu, Białegostoku... taki właśnie rozbiór Polski chyba między Niemcy a Rosję), a tu Polacy wybierając PiS pokrzyżowali im plany. Wstrętne antypolskie typy.
nn2019.11.13 14:37
Skrzypek na dachu -aj waj Polska to nie wasz lecz Polaków kraj!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Chcielibyście rozbić ten kraj, by go przejąć? Wasze niedoczekanie!!!!!!!!!!!!!!!!
taki jeden2019.11.13 14:28
Urbaniak, na Podhale i do Chicago lepiej nie przyjeżdżaj, ty śmieciu, bo ci komunistyczną mordę ch.... obijemy
Micha Franciszek Kalinowski2019.11.13 14:08
Ten człowiek zupełnie zapomniał, czym były zsyłki i deportacje, grabież i wywłaszczenia z majątków, a także germanizacja i rusyfikacja. To jakiś wyjątkowo dobrze wyrośnięty samiec owcy domowej.
gio'2019.11.13 14:02
Pamiętam kiedyś takie wesele, na którym był opłacony Cygan , grający na harmonii. Kiedy ktoś z weselników chciał się z Cyganem napić wódki albo tylko pogadać - to gospodarz wesela mu zabraniał słowami: "Cygan ma grać"! Tak więc grajek jest do grania i tylko do grania, a kiedy zaczyna filozofować, politykować,osądzać - to staje się tylko nędzną karykaturą grajka! Przykłady nasuwają się same, zresztą z aktorami jest podobnie! Starożytni to ujęli w maksymę: "Nie sięgaj szewcze powyżej kolana (bo znasz się tylko na butach)"
otto2019.11.13 12:33
Rozbiory zawierały w pakiecie masowe wywózki i mordowanie obywateli "tego kraju", również muzyków. Czy to też wg tego nadętego głupca najlepsze rozwiązanie?
AB2019.11.13 12:09
Dobre ucho, a móżdżek ptasi. Brakuje mu rozbiorów, niech jedzie do Ługańska albo Doniecka. Może też jechać do części Gruzji zabranej przez putina. A najlepiej od razu na Syberię, tam, gdzie są groby setek tysięcy zesłanych Polaków. Rzeczpospolita straciła elity w II wojnie; sowieci sformowali swoje elity i one niestety mnożą się i odradzają, i ciągną nasz kraj do przepaści głupotą i genem zdrady.
Ryszard Olejniczak2019.11.13 11:59
Jemu się wydaje, ż jak gra to myśli.
poPO=kurw..z\\305\\202odzieje\\054 debile2019.11.13 11:56
obyś zdechł stary BYDLAKU!
Maria Blaszczyk2019.11.13 13:22
Słowa chrześcijańskiej miłości bliźniego... Nie wolno mieć poglądów innych niż pan/i poPO=kurw..z\\305\\202odzieje\\054 debile
Gryfita2019.11.13 22:03
Poglądy można mieć ale pewne myśli nie są już poglądami tylko atakiem a na atak dobry katolik zna właściwa odpowiedź
Karolina Karolajn2019.11.13 13:37
NIGDY tak nie pisz i nie mów .
Gryfita2019.11.14 1:27
Why?
Karolina Karolajn2019.11.13 11:42
a tak na poważnie Polacy oddawali swoje jedyne i niepowtarzalne życie żebyśmy mogli mówić po polsku,myśleć po polsku,mieć swoją ojczyznę,mieć swoje granice,mieć swoje zwyczaje.... A tu taki bluzg ciężko w to uwierzyć
Gnostyk2019.11.13 11:46
No i co z tego? Jezyk i zwyczaje nie sa wartoscia sama w sobie przeciez. Posiadanie ojczyzny tez jeszcze o niczym nie przesadza. Erytrejczycy i Koreanczycy z Polnocy tez maja swoje niepowtarzalne zycie, swoj jezyk i swoje zwyczaje i swoje granice i co z tego?
dada2019.11.13 12:22
Won za Don z takimi poglądami.
Karolina Karolajn2019.11.13 12:33
jeśli tego nie czujesz to faktycznie tak możesz myśleć... Ale ja i bardzo wielu ludzi kochamy Polskę prawie tak jak swoją rodzinę... wiem ,że brzmi to ckliwie i kiczowato ale od pewnego czasu przestałam bawić się w nowoczesność i poprawność polityczną i wróciły prawdziwe uczucia,takie prosto z serca. Miłość do Ojczyzny(kiedyś przeze mnie wyszydzana)jest jednym z nich... pozdro.
Gnostyk2019.11.13 11:40
Juz od czasow poprzednich rozbiorow jest wiadomo, ze Polacy nie umieja sie rzadzic. To jest przeciez dosc oczywista sprawa. Owszem dobrzy sa w walce i odwazni. Jednak nie sa znani z madrych decyzji i spokojnej pracy w czasie pokoju.
stan2019.11.13 16:29
Z pewnością., od czasów rozbiorów Polacy nie rządzili. To jedno jest pewne na 100% i w tym jednym masz rację.
tfuj2019.11.13 11:40
Zachlana Q-wa
Karolina Karolajn2019.11.13 11:39
o Jezu Serio? Nie wierzę ,że tak można myśleć... Bardzo mu współczuję,a wydawałoby się że to normalny człowiek i fajnie gra na skrzypkach.
jula2019.11.13 11:11
Różne rzeczy mieszają ludziom w głowach,ale artystom szczególnie.Pomieszało mu się zupełnie;pycha?,uwielbienie odbiorców?,dragi?,alkohol (czytaj wóda)?,starość?,głupota immanentna?Wszystko razem,ale głupio gada bez dwóch zdań.
Michał Jan2019.11.14 9:06
Najgorsze jest to mylenie skutków z przyczyną. Różnice między wschodnią a zachodnią Polską wynikają głównie z rozbiorów. A on chce leczyć skutek przyczyną.
Elektor2019.11.13 11:08
Urbaniak pewnie nie może przeboleć wygranej lewicy religijnej, wolałby lewaków antykościelnych, ale... Uważam, że niepodległość wcale nie jest wartością najwyższą. I miliony Polaków poza niepodległą Polską są tego najlepszym przykładem. Głosują nogami za lepszym życiem. Wolą mieszkać w kraju rządzonym przez obcych, być w innej kulturze, niż klepać biedę we własnym niepodległym kraju. Niepodległość nie zawsze oznacza godne życie.
poprawny empik2019.11.14 8:39
Pomyliłeś godność z dostatkiem
Michał Jan2019.11.14 9:04
To bardzo słuszna uwaga. No i "nie samym chlebem człowiek żyje". Niemniej, rozwój gospodarczy polskich ziem nie był tak hamowany przed, jak po Wielkiej Wojnie. Cesarzowie nie znali socjalizmu...
artyści celebryci to głupcy -A. Hopkins2019.11.13 11:06
Po co pytac o rzeczy fundamentalne takich głupków i b. często degeneratów ?
Gość2019.11.13 11:05
Ale w czym ten pan się myli? Polaki robaki nie potrafią funkcjonować bez buta na twarzy. Już bym wolał niemiecką okupację od tej obecnej, czarno-brunatnej.
Maria Blaszczyk2019.11.13 12:26
Z drugiej strony - a co, jak ktoś jest z byłej Kongresówki? Wtedy sprawa wygląda nieco gorzej...
znawca tematu2019.11.13 13:23
Naprawdę byś wolał niemiecką okupację ?Te łapanki codzienne na ulicach, rozstrzeliwania bez sądów, godzina policyjna, ludzi zamkniętych w gettach, obozy koncentracyjne dla inaczej myślących czy żyjących, praca dla wybranych, ba nawet oddzielne tramwaje, restauracje, sklepy i dzielnice, kara śmierci za pomaganie sąsiadowi, a nawet za posiadanie radia, praca przymusowa w obcym kraju, pacyfikacji wsi i zabór mienia jak i dzieci? Naprawdę tego pragniesz? albo jesteś chowy, albo nie douczony albo głupi.
Teresa2019.11.13 18:58
To won do Niemiec tam będziesz miał wolności ile sobie tylko zażyczysz
Urszula2019.11.13 11:02
Ma rację w wielu sprawach. Co do zabiorów to nie wiem, nie żyłam wtedy, ale cos w wypowiedzi Urbaniaka jest. Słyszałam z ust jednej Polki, że gdyby Hitler tak Polaków nie gnębił i dał ludziom żyć to ona osobiście nie walczyłaby o wolność Polski ( była w partyzantce). Polacy nie potrafią się rządzić. To już któryś z niemieckich cesarzy powiedział, że Polskę nie trzeba najeżdżać, wystarczy pozwolić aby sama rządziła, a wtedy się zajedzie.
Elektor2019.11.13 11:35
Zgadzam się z pani opinią. To był klucz. Gdyby szkopy weszły i po opanowaniu kraju tylko włączyli by do Niemiec dając pełnię praw no i obowiązków jak Niemcom, to jest spore prawdopodobieństwo, że taki Anschluss by się powiódł. Ludzie przede wszystkim chcą spokojnie żyć, pracować i żyć ze swojej pracy. Przedwojenny rząd polski łupił obywatela ile wlezie. Taka u nas widocznie tradycja.
Jahu2019.11.13 11:46
chyba kuźwa śnisz..Polacy jak nikt, kochają wolność i zawsze będą się o nią bić za cenę własnej krwi.
Wojtek Polak2019.11.13 18:01
następny zdrajca zaprzaniec coś bredzi. skąd w Polsce tyle łachudrów czyż by pozostałości po czerfonej zarazie.
AB2019.11.13 12:19
Co trzeba mieć w głowie, żeby traktować jak autorytet okrutnych morderców! Hitler był od początku mordercą, a półgłówki chciałyby, żeby był dobrym wujkiem dla Polaków. I stale poszukują takich dobrych wujków za granicą!!! Interesy są bezwzględne! Tylko sami Polacy mogą sobie zapewnić lepsze życie, przez obcych ZAWSZE BĘDĄ WYKORZYSTANI. O zaborach powinne sobie różne pańcie poczytać, zanim zaczną zabierać głos. A jak się Polska pod rządami Polaków nie podoba - droga wolna!
Urszula2019.11.13 12:43
Polacy nie potrafią rządzić, gospodarować. Próżne twoje gadanie. Wystarczy popatrzeć na Polskę obecnie. Nie 500+, a rozwój gospodarczy, dobre miejsca pracy i odpowiedni zarobek dają nadzieję na polepszenie bytu Polaków. Polacy są wykorzystywani, ale przez swoich - Polaków. Jednym daje się kasę, ale inni muszą tę kasę wypracować. Czy to nie jest wyzysk jednych dla drugich? Dlaczego miliardy, które idą na rozdawnictwo nie są wydawane na rozwój Polski, na odbudowę przemysłu i przetwórstwa. Nic sie nie buduje. Polski rynek jest zalany chińskimi, tandetnymi wyrobami. Czy nie może być zalany polskimi, dobrej jakości towarami?
Zbigniew2019.11.13 13:16
Pani nie zna historii, jest pani typowym wychowem sowieckiej i in. propagandy. IRP była od morza do morza i jakoś umiała się rządzić. Pani myśli całkowicie błędnie. Co gorsza rozsiewa pani to myślenie i zamiast pobudzać do analizy i rozumienia - wzbudza złe emocje.
Elektor2019.11.13 14:18
Niestety, I RP nie umiała się rządzić. Było to państwo socjalistyczne, niszczące prywatna inicjatywę, okładający obywateli obciążeniami przeżeranymi przez armię urzędników.
anonim2019.11.13 22:30
Pomyliłeś I RP z PRLem, II Rzeczpospolita (II RP) – Rzeczpospolita Polska w latach 1918–1945, III Rzeczpospolita (III RP) – użyte w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej (1997)[7] określenie państwa polskiego po zasadniczych przemianach politycznych, jakie zaszły od 1989 roku. Jak się dyskutuje, to powinno się znać historię, a nie wystawiać na pośmiewisko !!!!!!!!
Urszula2019.11.13 15:13
Polska nie umiała, nie umie i nie będzie umieć się rządzić bo taki jest polski naród - leniwy, kłótliwy, złodziejski, z chorymi urojeniami. Potrafi tylko brać i nic nie dawać w zamian. Dlatego tak nędznie wyglądaliśmy i wyglądamy. Więcej obiektywizmu życzę to i znajomość historii będzie prawidłowa. Jeśli jest pan minimalistą to pana sprawa. Ja minimalistką nie jestem. Nie wystarcza mi ględzenie Kaczyńskiego i wciskanie kitu jak to u nas jest dobrze.
anonim2019.11.13 18:33
nie jesteś minimalistką, tylko popłuczyną sowiecką
anonim2019.11.13 22:20
Panie Zbigniew, smolisz jak kaczor po jagodach: I Rzeczpospolita, Rzeczpospolita szlachecka – umowna nazwa państwa złożonego z Korony Królestwa Polskiego i Wielkiego Księstwa Litewskiego, stosowana dla okresu od połowy XV wieku, czyli od stworzenia podstaw demokracji szlacheckiej, poprzez okres istnienia Rzeczypospolitej Obojga Narodów do III rozbioru w 1795 roku[1]. Ta od morza do morza, tak dobrze była rządzona, że została trzykrotnie rozebrana. Hahahahahah, tyle co do twojej znajomości historii, PiSdzielski historyku. Do szkoły wracać, a nie mądrzyć się tutaj.
anonim2019.12.7 0:54
"RP była od morza do morza i jakoś umiała się rządzić." Tak dobrze się rządziła, że doczekała się BARANIE 3-ech rozbiorów. Hahahahaha
stan2019.11.13 16:26
Dobrze, że piszesz, że nie znasz tych czasów, ale znajomość historii własnego kraju nie zwalnia nikogo z tego obowiązku. Aby zabierać głos w jakiejś sprawie trzeba mieć chociaż trochę wiedzy, a nie ktoś, coś.... Młodzież, do nauki! Uczyć się, czytać,myśleć samodzielnie i nie słuchać żadnej propagandy, zwłaszcza wrogiej wobec własnej Ojczyzny.
Urszula2019.11.14 9:58
Jeśli to było do mnie to gdzie ja piszę, że nie znam historii Polski? Nie znam i nie chcę znać tej pisanej przez PiS, ale o tym nic nie wspominałam. Czemu wy, pisdzielcy, nie potraficie czytać ze zrozumieniem?
Wojtek Polak2019.11.13 17:57
a tobie kto tak ''zajechał'' łeb. to tylko w twojej zdradzieckiej zaprzańskiej głowie może się urodzić taki pomysł. gdybyś poczytała o I RP czy o IIRP to byś się dowiedziała czy potrafimy czy nie potrafimy się rządzić. jak by w Polsce było mniej takich zdrajców i zaprzańców to byśmy mieli piękny kraj.
anonim2019.11.13 22:58
Koleś w czasie I RP, to byliśmy od morza do morza i tak dobrze rządziliśmy, że nas sąsiedzi trzykrotnie rozebrali. A w II RP tak rządzono, że od 1 września do 6 października nie oddaliśmy ani jednego guzika, a Rząd II RP wylądował przez Rumunię w Londynie. Gratuluję Wojtkowi znajomości historii, ale sam innym zarzuca brak umiejętości czytania. Hahahahaha
anonim2019.11.13 21:51
To powiedział Bismarck, on nie był cesarzem.
franc2019.11.13 11:01
A volkslistę to pan Urbaniak już podpisał czy zrobi to za chwilę ?
Jahu2019.11.13 10:48
ile to przerżnięte wybory potrafią z ludzi kurestwa wydobyć..
Wojtek Polak2019.11.13 10:47
kolejny ''artysta'' któremu od ćpania i chlania poprzewracało się we łbie. nie musisz pan tu mieszkać jedz pan na zachód tam jest ponoć raj dla jasno oświetlonych postempaków. samozwańcze elity do końca zidiocieli.
lady chapel2019.11.13 17:00
Polska zawsze byla i pozostanie przyklasztorna wiocha. W tym kraju, zwyklemu, uczciwie pracujacemu czlowiekowi, nigdy dobrze sie nie zylo. Spytaj rodzicow, dziadkow czy pradziadkow
Wojtek Polak2019.11.13 18:06
wolę ''przyklasztorną wiochę''niż sodomę gomorę jak na zachodzie. nikt tu cię siłą nie trzyma jedz na zachód tam jest raj dla jasno oświetlonych postępaków.
Michał Jan2019.11.14 8:59
Jeżeli historię Polski zaczynasz od 1939 roku, to masz rację. Historia przedsiębiorstw typu Majewscy, Baczewscy przeczy, że przedtem było tak samo.
Pat2019.11.13 10:46
Zwykły cham.Pluje na ludzi ,którzy płacili latami na jego występy
Grizzly2019.11.13 10:44
Jak ktoś dobrze gra to nie znaczy, że będzie dobrze gadał! Onuc posowiecki z durnia wyszedł!
klarnet2019.11.14 21:17
On już grać nie może, dlatego pie...li byle co.
Stanisław2019.11.13 10:44
Po co wybitny muzyk zabiera głos w sprawach, o których nie ma pojęcia? No po co?
Pracownik2019.11.13 11:01
A po co sportsmenka Zofia Klepacka zabiera głos w sprawie światopoglądu? Po co Antoni Macierewicz uznaje się za eksperta ds. katastrof lotniczych? Po co Krystyna Pawłowicz zabiera głos w sprawie kultury? Skoro wszyscy troje kompletnie nie mają o tych sprawach pojęcia?
Jan Radziszewski2019.11.14 11:24
jak duraku żydzi i Muzułmanie Ukraincy Niemcy Ruscy będą ci wkrótce tj nie za długo podżynali gardło do kogo się udasz o opiekę - może do Niemców? Ruskich? żydów? itp.
anonim2019.11.13 21:12
Zapytaj Kukiza to ci odpowie.
Krzysiek2019.11.13 10:24
PIES SOWIECKI WCALE NIE MUSI MIESZKAĆ W POLSCE
AAAtomek2019.11.13 10:30
To wypad gamoniu!