In vitro dla lesbijek. Francuzi wyjdą na ulicę - zdjęcie
17.09.19, 18:18(fot. screen)

In vitro dla lesbijek. Francuzi wyjdą na ulicę

32

- Francuzi, którzy są zaniepokojeni nowym prawem o in vitro dla lesbijek i samotnych kobiet powinni wyjść na ulicę. Jest to ich obowiązek – oświadczył przewodniczący episkopatu Francji. Na 6 października zapowiedziana została w Paryżu masowa demonstracja. Organizuje ją ruch Manif pour tous, który za prezydentury François Hollande’a wyprowadził na ulice Paryża miliony Francuzów, sprzeciwiających się legalizacji małżeństw jednopłciowych.

 

Abp Eric de Moulins-Beaufort zapowiedział, że on sam nie weźmie udziału w tej demonstracji, bo Kościół nie jest jej organizatorem. Biskupów niepokoi jednak arogancja rządu, który chce udostępnić sztuczne zapłodnienie parom lesbijskim i samotnym kobietom, wiedząc, że sprzeciwia się temu zdecydowana większość społeczeństwa i nie zgodziły się na to stany generalne o bioetyce. Pokazuje to, że deklaracje o dialogu społecznym pozostają martwą literą.

Jak podkreśla przewodniczący episkopatu Francji, niepokojące w nowym prawie jest lekceważenie potrzeb dziecka, oficjalne pozbawienie go ojca. Niebezpieczna jest również ingerencja w zadania samej medycyny – mówi abp de Moulins-Beafort.

 Państwo i medycyna chcą więcej niż mogą

“ Przekształca się medycynę w wykonawcę usług. Ma zaradzić frustracji i cierpieniu, które jest realne i dotkliwe, kiedy nie można mieć dziecka. A zatem korzysta się z technik medycznych nie po to, by leczyć, ale by odpowiedzieć na pewne pragnienie. Jako biskupi chcemy ostrzec społeczeństwo przed konsekwencjami tej drogi - stwierdził francuski hierarcha. - Bo oto państwu wydaje się, że może zaradzić tym cierpieniom i tej frustracji, nie tylko dzięki zabiegom medycznym, ale również i prawnym, abyśmy mieli wrażenie, że wszystko jest w porządku. Jest to jednak droga, na której trudno będzie się zatrzymać. Już teraz możemy być pewni, że po in vitro dla lesbijek zostaną też zaakceptowane surogacje. Smutne jest także to, że medycyna robi to, co do niej nie należy, i że przeznaczane są na to wielkie zasoby ludzkie i finansowe, podczas gdy służba zdrowia poważnie niedomaga. ”

Przewodniczący episkopatu Francji wskazuje też na szczególne zadanie chrześcijan w obecnej debacie. Mają oni ukazywać piękno ludzkiej natury, a zarazem jej ograniczenia.

Wielu homoseksualistów akceptuje swą bezdzietność

“ Wiara nas oświeca i uwalnia od tego, co człowieka zaślepia, a zatem od pewnej fascynacji techniką, lęku przed samotnością, przed tym, że nie będziemy kochani i sami nie będziemy kochać. Bo przecież o to tu chodzi. Dziecko niesie w sobie wezwanie do wyjścia poza siebie samych, do kochania miłością bezwarunkową. Jest to bardzo piękne, ale nie może usprawiedliwić wszystkich przekrętów, które się robi, aby zaspokoić to pragnienie dziecka - powiedział przewodniczący episkopatu Francji. - Umiejętność kochania można też wyrażać inaczej. Wymaga to jednak większej wrażliwości ze strony naszego społeczeństwa na osoby samotne, na tych, którzy nie mogą mieć dziecka, w tym osoby homoseksualne. Na szczęście istnieje wiele osób homoseksualnych, które pogodziły się ze swą bezdzietnością, bo wiedzą, że z ludzkim życiem nie można eksperymentować w ten sposób, a zarazem służą społeczeństwu swymi siłami, wielkodusznością i kreatywnością. A zatem my chrześcijanie musimy pokazywać, że istnieją inne drogi niż zaspokajanie za wszelką cenę swych pragnień. ”

Krzysztof Bronk - Watykan

vaticannews.va

Komentarze (32):

anonim2019.09.18 8:20
"- Francuzi, którzy są zaniepokojeni nowym prawem o in vitro dla lesbijek i samotnych kobiet powinni wyjść na ulicę. Jest to ich obowiązek" Czysta nietolerancja,.....,damski szowinizm, Gdzie prawo o in vitro dla pederastów??? Oni również chcą rodzić.....
Alojzy Cedzidło 2019.09.17 23:25
Nic nie kapuję ,Zgoda jestem ciemniak. Ale błagam .,Pomocy . pomóżcie zrozumieć . Te pary ;; Chłop + Chłop :( nie mylić z rolnikiem)Baba + baba , dla których wg tego co robią , orgazm jest jedynym motywem , zycia w ,,parach". Orgazm uzyskiwany innymi organami niż w małżeństwach konstytucyjnych, ŻĄDAJĄ CIĄZY ! ! LUDZIE ! Gdyby pani Raczkowska produkowała nasienie męskie . Raczkowska lub te inne organa wywołujące orgazm zgoda ,, ciążujcie się " Ale te nasienia pochodzą od ,MĘŻCZYZN " ktorych wy Sz lezbijki nie uznajecie ,,Gdzie tu logika " Prawa natury ,,won " głosicie a tu ,,In Vitro bez chłopa ani rusz . Nooo Jak to zrozumieć ?
Maria Blaszczyk2019.09.18 1:12
Kochany panie Alojzy. XXI wiek mamy. Do ciąży nie potrzebujemy chłopa. Jest to rzeczywiście najprostsza i najtańsza metoda. Ale niejedyna. Umiemy klonować. Umiemy przeprowadzić partenogenezę - uzyskać młode ssaków - również ludzi - z materiałem genetycznym pochodzącym od dwóch matek. Potrzebne do tego są tylko modyfikacje epigenetyczne. Jest to wykonalne, choć nieefektywne i kosztowne. Możliwe też byłoby zrobieie czegoś podobnego z męskimi gametami, ale komórki macierzyste trzeba by uzyskać z zarodka, co sprawia, że jest to możliwość czysto teoretyczna i nikt by czegoś takiego nie robił, bo i po co. Ale da się to zrobić, wykorzystując fakt, że przy namnażaniu tych komórek czasem dochodzi do spontanicznej utraty chromosomu Y. Możemy montować potencjalnie nieskończoną liczbę zarodków z hodowli komórek macierzystych. Więcej - te komórki macierzyste potrafimy pozyskiwać nawet z teratokarcynomy. Więc pańska potrzeba, by sperma była do czegoś niezbędna, jest tylko myśleniem życzeniowym. Jest jedynie najtańszym i najwygodniejszym sposobem uzyskania ciązy. A tak z ciekawości - z iloma parami gejów i lesbijek pan porozmawiał, zanim doszedł pan do rewolucyjnego wniosku, że <<orgazm jest jedynym motywem , zycia w ,,parach">>. Bo wie pan, nie znam żadnej pary, ani homo ani hetero, dla której yłby to jedyny motyw. W takim wypadku łatwiej i wygodniej, a także, co tu dużo gadać, skuteczniej, kupić sobie jakieś zabawne urządzenie, które sprawę rozwiąże z pominięciem awantur o to, kto ma rozpakować zmywarkę i czemu znowu zapomniałaś o umówionym spotkaniu... Ludzie naprawdę żyją w parach z innych powodów. I trzeba być ślepym, by tego nie widzieć. Ale najciekawsze pytanie brzmi - w jaki sposób lesbijki nie uznają mężczyzn? Spotkał paną jakąś lesbijkę, co by pana "nie uznawała" czy co? Znane mi lesbijki mają ojców, braci, przyjaciół, szefów i sąsiadów płci męskiej. Bywa, że ich mechanicy samochodowi sa mężczyznami. Serio, to jest przykład z życia wzięty. I potem taka lesbijka odbiera swoje auto z warsztatu i nim beztrosko odjeżdża. Uznając, że ów mechanik-meżczyzna zrobił z nim, co tam należało. Najwyraźniej więc go uznaje. Do tego - to już naprawdę będzie dla pana nie do uwierzenia - lesbijki niekiedy nawet z mężczyznami uprawiają seks. Z różnych powodów. Czasem, bo to są ich mężowie i głupio odmówić, zwłaszcza że źle mógłby przyjąć wyjaśnienie. Innym razem - z ciekawości. I z wielu innych powodów. Co więcej - lesbijkom zdarza się być zgwałconymi, i nawet zajść w ten sposób w ciążę. Zresztą to wydarzenie może prowadzić do wyboru kobiet na partnerki nawet u kobiet, które nie są lesbijkami, tylko są biseksualne, co kobietom zdarza się wcale często. I wtedy co? Co z tą ciążą ma być? Jeśli pani zdecyduje się urodzić, to jej dziecko ma mieć do końca życia nie uregulowaną sytuację?
Anna 2019.09.17 21:14
@AgnieszkaSz Anglia to autorytet światowy to ten kraj gdzie murzyn i arab to rodowici anglicy, a to ten kraj gdzie tak w okrotny sposób mordowali katolików np na kanciasty kamień kladli kobietę i przyciskami drzwiami tam Mucha rodzi słonia
J.P2019.09.17 21:35
Z drzwiami szli gdzieś, gdzie są skały? Ale normalne czy obrotowe?
Maria Blaszczyk2019.09.17 21:56
Rodowity Anglik wyglądał bowiem o tak: https://www.theguardian.com/science/2018/feb/07/first-modern-britons-dark-black-skin-cheddar-man-dna-analysis-reveals
Sebastian Lorenc2019.09.17 22:01
Serio? Ja myślałam,że oni tam wszyscy wyglądają jak Hugh Grant.
Maria Blaszczyk2019.09.17 22:03
:-D Prawie, jak widać.
Anna 2019.09.17 20:27
Żydzi o tym wiedzą dlatego na goi mówią zwierzęta w ludzkich skorach, bo mają wiedzę przeszłości i łatwo im to przyjąć, a poza tym to nie są moje słowa...
Anna 2019.09.17 20:25
O tak..... myślą że pstryk i człowiek powstaje w laboratorium kolejność jest całkiem inna człowiek jest z Boga , a nie z laboratorium w przyszłym roku będzie o tym głośno....
2019.09.17 20:40
Dlaczego w przyszłym roku?
Sebastian Lorenc2019.09.17 20:45
A jeśli chodzi o bezpłodność, to najstarsze dziecko z in vitro to 40-letnia dziś Louise mieszka w Bristolu w Anglii. Jest szczęśliwą żoną i matką dwóch synów (poczętych w naturalny sposób)
J.P2019.09.17 21:13
Te dzieci mają w takim razie tylko pół duszy, tylko po ojcu. Anna może wie które to pół, od pasa w górę czy w dół.
Anna 2019.09.17 19:39
Z invitro to istota ludzka bez duszy tzn zwierzę w ludzkiej skórze to już było wielkoludy.... Całe szczęście, że istoty ludzkie z invitro są bezplodne wniosek ludzie sypiaja że zwierzętami nie wiedząc o tym to już było....
2019.09.17 19:52
masz niezłego zayoba kobieto :) :) :)
Sebastian Lorenc2019.09.17 20:01
O rany, Ty tak serio? Na trzeźwo? To nie podpucha? Zwierzęta?
leszczyna2019.09.17 20:13
Z in vitro istota ludzka jest bez duszy? To można być człowiekiem i nie mieć duszy? Spotkałam parę takich poglądów. Pijak jest bez duszy. Płód w łonie matki jest bez duszy. I proporcjonalnie im więcej wiedzy, tym więcej duszy, stąd dziecko ma mniej duszy od dorosłego, a nauczyciel w-f`u ma mniej duszy od nauczyciela matematyki. A Ty, @Anno, ile masz duszy?
Maria Blaszczyk2019.09.17 22:02
No wiesz, ja osobiście nie sądzę, by coś takiego jak dusza istniało ani by ludzie byli czymś zasadniczo różnym od zwierząt. Więc jest to kwestia co najmniej dyskusyjna. ;-) Oczywiście tym bardziej bajania o jakiejś róznicy dzieci poczętych tak, siak, czy owak, a także o wielkoludach, są dla mnie absurdalne.
leszczyna2019.09.19 1:10
O duszy ludzie dyskutują od tysiącleci, więc jest to jak najbardziej kwestia dyskusyjna. Wierzę, że nie wierzysz w duszę. Dlatego, Mario, Twoje posty są bezduszne, a ludzie widziani z perspektywy zwierzęcej. Tzn. nie jak zwierzęta widzą ludzi, ale że ludzie siebie widzą jako zwierzęta. Skutkiem tego jest brak rozumienia miłości romantycznej i technokratyczne widzenie rzeczywistości ludzkiego życia.
JPIII2019.09.17 18:39
Nie rozumiem tych katoli. Przecież będą mieli więcej dzieci do molestowania i uprawiania seksu.
Homosapiens2019.09.17 18:48
Jesteś debilem. Chociaż to miano to zaszczyt dla takiego tępaka jak ty, Chciałbym spotkać sie z tobą na ulicy i zobaczymy czy będziesz taki mądry,
anonim2019.09.17 20:03
No widzisz jak ci chodzi o te dzieci nie katolikom tylko tobie dzieci w glowie do molestowania.
H!2019.09.17 18:37
To jest emanacja katolickiej WOLNOŚCI!!!! Zakazać innym tego co nie narusza ich interesów, co ich absolutnie nie dotyczy - bo taka jest ich wiara. Wiara - mości panowie - jest DLA SIEBIE !!! I ZA SWOJE !!!!
Igor2019.09.17 18:59
nie rozumiesz nie krytykuj, a tym bardziej nie proś o Miłosierdzie bo takich jak ty nie chcemy
Gamberro2019.09.17 18:32
Ten świat oszalał.co jest grane? Dewiacja mówi o prawie do potomstwa. Co wyrośnie z tych biednych dzieci.Jak to się skończy?
JONASIK2019.09.17 18:42
Błąd został zrobiony wcześniej. Wbrew prawom naturalnym kobiety zyskały kuriozalne prawo do głosowania, pracowania, przebywania w miejscach publicznych bez opiekuna, nawet do prowadzenia samochodu.
J.P2019.09.17 18:51
..i się malują.
Jacek Placek2019.09.17 20:35
Dokładnie!!! Odebrać im te prawa i obowiązkowo nakazać zakładanie burki aby wyglądały jak londyńskie skrzynki na listy :)
Maria Blaszczyk2019.09.17 19:23
Co wyrośnie z tych biednych dzieci? Doświadczenie mówi, że dorośli.
gosc2019.09.18 9:35
doswiadczenie mowi ze dorosli zboczency - a dokladnie takich doroslych chce zydomasoneria ktora bedzie forsowac takie anomalie
Maria Blaszczyk2019.09.18 23:42
Nie. Dzieci wychowywane w rodzinach jednopłciowych nie różnią się nijak od rówieśników. Więc statystycznie - zupełnie zwykli dorosli. Oczywiście zboczeniec zawsze się może zdarzyć - ale rodzina jednopłciowa temu w żaden sposób nie sprzyja. Przykro mi... https://www.psychology.org.au/getmedia/47196902-158d-4cbb-86e6-2f3f1c71ffd1/LGBT-families-literature-review.pdf https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1550428X.2013.869486
Beno2019.09.17 18:23
Francuscy biskupi powinni sami dać przykład i wyjść z wiernymi na ulice na znak protestu. Takich bowiem pasterzy potrzebujemy, ludzi przykładu i świadków wiary.