Czyżby Szwedzi jednak mieli rację nie wprowadzając drastycznych obostrzeń?  - zdjęcie
25.04.20, 19:37Fot. Florian Prisch, via: Wikipedia, CC 3.0

Czyżby Szwedzi jednak mieli rację nie wprowadzając drastycznych obostrzeń?

122

Szwecja w walce z pandemią koronawirusa przyjęła strategię, jaką na początku kierowała się Wielka Brytania. Postanowiła w zasadzie nie robić nic, czekając na wytworzenie się w społeczeństwie tzw. odporności stadnej. Obserwując aktualne dane dotyczące koronawirusa z tego kraju okazuje się, że Szwedom się udało i ich kontrowersyjna strategia okazuje się słuszna.

Z oficjalnych danych szwedzkiej służby zdrowia, na które powołuje się dr Peter F. Mayer na łamach austriackiego portalu Mainbezirk.at, wynika, iż szczyt epidemii w Szwecji miał miejsce w drugim tygodniu kwietnia i od tego czasu koronawirus wyraźnie ustępuje.

Zdaniem dr. Petera F. Mayera kraje, które nie wprowadziły w związku z epidemią drastycznych obostrzeń, jak właśnie Szwecja, Japonia czy Kora Południowa, teraz odnoszą z tego tytułu duże korzyści. Taka strategia pozwoliła na uzyskanie przez te społeczeństwa szerokiej odporności na SARS-CoV-2 i teraz nie muszą obawiać się one o drugą falę zakażeń.

W połowie kwietnia w Szwecji odnotowano ponad 10 tysięcy zakażeń i 887 zgonów z powodu COVID-19. Główny epidemiolog kraju Anders Tegnell przekonywał, że rządowe obostrzenia muszą mieć łagodny charakter, aby mogły zostać utrzymane przez dłuższy czas. Dlatego też władze kraju wprowadziły jedynie zakaz zgromadzeń najpierw większych niż 500, a później większych niż 50 osób. Tegnell wyrażał w swoich wypowiedziach również nadzieję na wytworzenie się tzw. odporności stadnej. Dzisiejsze prognozy władz Szwecji przewidują, że połowie przyszłego miesiąca już 1/3 mieszkańców Sztokholmu może być odporna na nowego koronawirusa.

kak/ PCh24.pl

Komentarze (122):

Bogdan2020.04.30 12:58
Liczba zgonów 2355 (wg stanu na 27.04) Słuszna strategia?
wieszcz2020.04.27 7:44
Stara "ciocia unia" tnie koszty - pozbywa się osób starszych. To smutne !
Gniewomir2020.04.27 2:45
Tylko żadnej szwedzkiej i duńskiej czcionki naŚląsku Oni nie cofną się przed niczym
WITWIT2020.04.26 21:43
Polska mając nie ma 10mln ludności lecz 38mln...więc proporcjonalnie gdy w Szwecji zmarło 880 osób to u nas mogło umrzec 3200 osób.
Reytan2020.04.26 21:01
Szwedzi to panstwo protestanckie czyli totalalitarne. Nie troszczy sie o ludzi,ani o prawde. Cenzura I utajnienie obejmuje wszystko tak jak w Chinach.
kibic2020.04.26 21:00
Szwecja=koronaeutanazja !!!
Ziutek2020.04.26 19:25
w dniu 23.04.2020 r. w Szwecji zarażonych było 1557 osób na milion mieszkańców a w Polsce 269. Zmarło w Szwecji 188,4 na milion mieszkańców a w Polsce 11,3. Brawo Szwedzi, Brawo to jest odpowiedzialna polityka prozdrowotna.
Chcesz sie umowic na SZYBKI SEKS BEZ ZADNYCH ZOBOW2020.04.26 13:31
Nowa strona ero,tyczna na której znajdziesz sasiadke. Ponad milion ofert z całego świata! www.lexlale.eu Szybka i bezpieczna rejestracja, Zupełna anonimowość, Setki osób z całego świata.
Beno 2020.04.26 13:15
Brawo Stanko. Masz całkowitą rację, tylko, że tych oszołomów, co nie mają pojęcia o problemie żadnymi argumentami nie przekonasz, nawet lekarz ani żaden naukowiec badający korona wirusa ich nie przekona. Szkoda czasu by się nimi zajmować. Oni muszą doświadczyć wirusa osobiście na własnej skórze i to nie jako problem ekonomiczny, ale jako chorobę, wtedy zaczną poważnie myśleć i poważnie traktować sprawę, oby tylko nie było to dla nich za późno.
Kazz2020.04.26 11:53
Szwecja ma fatalne statystyki: lawina nowych przypadków, dużo zgonów i mało ozdrowieńców. Naśladownictwo niewskazane.
dex2020.04.26 11:22
Ale macie przezarte mozgi przez propaganda pisowska.
Reytan2020.04.26 21:21
Smierdzisz ,komunistyczny zbrodniarzu.
STANISLAW2020.04.26 10:48
FRONDO, DLACZEGO MNIE NADAL TORTURUJESZ BLOKADAMI - MOŻE ŚWIADOMIE, A MOŻE ZDEFEKTOWANYM WERYFIKATOREM?
Tfu2020.04.26 12:58
Bo trollujesz człowieku. Powinni cię na stałe zabanować.
andrzej2020.04.26 10:21
Portal odwołujący się do wartości chrześcijańskich powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na moralny wydźwięk polityki zdrowotnej w Szwecji. Uwolnienie rozprzestrzeniania się wirusa w społeczeństwie przy wiedzy o zagrożeniu przede wszystkim dla schorowanych ludzi i starszych jest niczym innym jak poświęceniem ich dla wygody młodszego pokolenia jak i zysku. Nie ma to nic wspólnego z cywilizacją życia. WYgodne rozwiązanie dla zwolenników eutanazji i eugeniki. Dziwię się też czytając wypowiedzi osób komentujących. Co wy macie wspólnego z chrześcijańską miłością bliźniego? Pozdrawiam
jajanek2020.04.26 9:08
Ten tekst to bełkot. Czy Szwedzi są inni jak Amerykanie,Włosi czy Hiszpanie? CZas
Reytan2020.04.26 21:24
Dlaczego klamiesz,ty swinio ? Jestes typowym folksdojczem,czyli zdrajca Polski !!!
tom2020.04.26 8:45
W Polsce umiera ok. 33000 osób/miesiąc na różne choroby to 530 osób / 1.5 miesiąca to bardziej panika niż epidemia , a skutki gospodarcze mogą być duże.
Reytan2020.04.26 21:25
Dlaczego chcesz naszej smierci,ty swinio ?
Analityk2020.04.26 8:33
Aktualnie w Szwecji jest ponad 18 tys zakażeń w tym zgonów 2192 tj procentowo w stosunku do liczby mieszkańców jest to podobny wynik jak we Francji i Niemczech czy to ma być sukces? Określenie że "w połowie przyszłego miesiąca już 1/3 mieszkańców Sztokholmu może być odporna na nowego koronawirusa" ma oznaczać że za miesiąc w Sztokholmie zachoruje kilkaset tysięcy osób i wyzdrowieje?
StopKoronaPierdolcowi2020.04.26 8:10
"Po kilkaset osób zgromadziły protesty w kilku miastach w USA przeciwko rygorom związanym z pandemią koronawirusa. Protestujący domagali się przede wszystkim zniesienia zakazów dotyczących wychodzenia z domów. Wiece żądających powrotu do normalności odbyły się m.in. w Annapolis w stanie Maryland, w Austin w Teksasie, w Concord w New Hampshire. W tym ostatnim stanie uczestnicy protestów domagali się zniesienia zakazu wychodzenia z domów dla 1,3 mln mieszkańców, argumentując, że liczba zakażeń i zgonów w tym stanie nie uzasadnia tak drakońskich rygorów, godzących w konstytucyjne prawa obywateli. W New Hampshire jak dotąd jest 1287 zarażonych, zmarło 37 osób. Demonstrujący maja poparcie prezydenta Donalda Trumpa, który opowiada się za jak najszybszym powrotem do normalności, przede wszystkim ze względu na straty, jakie ponosi amerykańska gospodarka. Największy jak dotąd protest miał miejsce w środę w stolicy Michigan, Landsing, gdzie ok. 3 tys. osób demonstrowało przeciwko nakazowi pozostania w domach, wydanemu przez gubernator stanu Gretchen Whitmer." w w w.msn.com/pl-pl/wiadomosci/koronawirus/amerykanie-m%C3%B3wi%C4%85-do%C5%9B%C4%87-rygorom-pandemii/ar-BB12QCc0?ocid=BingHPC w w w. youtube.com/watch?v=gsplpCIw4v4
Reytan2020.04.26 21:27
Agentury rosyjskie dzialaja.
StopKoronaPierdolcowi2020.04.26 8:09
Kilkaset osób protestowało w sobotę w centrum Berlina przeciwko obostrzeniom wprowadzonym przez władze z powodu pandemii koronawirusa. Interweniowała policja. Protestujący krzyczeli "Zwróćcie mi moje życie!" i nieśli transparenty z napisami: "Wolność to nie wszystko, ale bez wolności wszystko jest niczym" oraz "Tato, czym jest pocałunek?" Niektórzy z protestujących usiłowali utrzymać pewną odległość między sobą, siadając na bruku w maskach, ale inni tworzyli grupy. Siedzący trzymali białe róże nawiązujące do ruchu Białej Róży, który był ruchem oporu przeciwko nazistom. Demonstranci rozdawali przechodniom okolicznościową gazetę zatytułowaną "Demokratyczny opór", w której napisano, że pandemia koronawirusa jest pretekstem do objęcia władzy przez sianie strachu. W gazecie cytowano opinie 127 lekarzy z całego świata, którzy kwestionowali konieczność ostrych ograniczeń oraz zamykania gospodarki i życia społecznego. h t t p s : //fakty.interia.pl/raporty/raport-koronawirus-chiny/aktualnosci/news- koronawirus-berlin-protest-przeciw-obostrzeniom,nId,4461645#iwa_source=special
Senior 2020.04.26 7:13
Czemu piszecie bzdury!!!!Stan na 24.04.2020. Szwecja - 10 mln ludności - 18 tysięcy zakażonych (nie dotyczy multikulti) - 2200 zgonów. Polska - 38 mln - 11 tysięcy zakazonych - 500 zmarłych. Czy ktoś kto ma kilka szarych komorórek zdolnych do samodzielnego myślenia widzi różnicę? Zgodnie z trendami Szwecji w Polsce powinno być prawie dziś ponad 70 tysięcy zdiagnozowanych zakażonych i 9 tysięcy ofiar zarazy!!!Czy jest to powód do chamskich ataków polityków targowicy i antypolskich mediów na rząd z narracją, że nic nie robi z zarazą?
NARRACJA OBŁUDNIKÓW2020.04.26 7:03
SZWECJA - 4 RAZY MNIEJ LUDNOŚCI NIŻ w POLSCE i JEDNOCZEŚNIE 4 RAZY WIĘCEJ OFIAR ŚMIERTELNYCH WIRUSA NIŻ w POLSCE. NIE WIEM SKĄD TE ZACHWYTY nad SZWECJĄ. CHYBA TRZEBA MIEĆ NIE PO KOLEI w GŁOWACH,
J.P2020.04.26 8:40
Zwyczajnie nie rozumiesz wielu kwestii, ale tłumaczenie zdaje się na nic. I krzyczysz..
anonim2020.04.26 4:02
To się dopiero okaże !
PROTESTANCI ZAWSZE MAJĄ RACJĘ2020.04.26 0:02
W PRZECIWIEŃSTWIE DO DURNYCH KATOLIKÓW KTÓRZY JESZCZE GŁĘBOKO TKWIĄ W KONSEKROWANYM ODBYCIE ŚREDNIOWIECZA.
Kamila2020.04.26 2:54
Protestanci....." JA WOLĘ BYĆ / JAK PISZESZ/ ,"DURNYM" ŚREDNIOWIECZNYM KATOLIKIEM, NIŻ PSEUDO- MĄDRYM PROTESTANTEM! ZAPAMIĘTAJ TO SOBIE DURAKU! BYCIE KATOLIKIEM. TO DLA ,MNIE ZASZCZYT ! Twoja Pycha kroczy przed U p a d k i e m ! Uważaj!
RS2020.04.26 5:34
Nic nie wiesz na temat średniowiecza, dokształć się i nie kompromituj się. Pierwsze uniwersytety powstały w średniowieczu ze szkół przykatedralnych, kto i kiedy zakładał pierwsze szpitale?
Pokręć2020.04.26 10:06
Jak to, kto? Protestanci, oczywiście. Świat przecież powstał w momencie przybicia przez Lutra jego tez do drzwi katedry w Wittenberdze. Wcześniej nie było nic. No, a Kopernik była protestancką pastorką...
Reytan2020.04.26 21:32
Protestanci od XVI wieku zamordowali kilka milionow Polakow,i zniszczyli polskie mocarstwo. Zydzi protestanci to mordercy ,ktorzy chca wykorzystac wirus,zeby dokonczyc tego krwawego dziela. Tylko dyscyplina I surowe przepisu uchronia Narod Polski.
Bianka2020.04.25 22:41
Jestem ciekawa, jak oni to obliczają, że za jakiś tam czas ileś tam osób będzie odpornych...skoro ten wirus dla części ludzi działa jak zabójca, to chyba oczywistym będzie, że będziemy się chronić przed nim jak tylko można...przynajmniej po to, by zyskać na czasie, wybadać "cwaniaka" co to za jeden, przygotować lek, czy szczepionkę...z drugiej strony przez te obostrzenia wszyscy już wariują...
Vivian Darkbloom2020.04.25 23:13
ANALityk Strzembecki musi Ci to wyjaśnić!
STANISLAW2020.04.26 5:41
Każda epidemia ma swoje tempo, swój rytm zarażania. Komputery na podstawie dotychczasowego przebiegu robią wykresy kolejnych etapów; choć wartość jest tylko wielce prawdopodobna. Każdy matematyk to wie.
STANISLAW2020.04.25 22:06
FRONDO, NIE ZNĘCAJ SIĘ NADE MNĄ! PRECZ Z TWOJĄ BLOKADĄ- WERFIKACKJĄ!!!!!!!
erta2020.04.26 6:05
dziadek, idź spać
Marcel2020.04.26 9:33
heheheheh, erta mistrz komentarz ;)
STANISLAW2020.04.26 10:52
Nie udawajcie, żeście totalnymi prymitywami. Trochę Wam brak!
Maria2020.04.25 22:04
Nasza służba zdrowia nie podołałaby takim wyzwaniom - wybraliśmy jedyną możliwą drogę
STANISLAW2020.04.25 22:16
A czy służby zdrowia w USA, Anglii, Holandii, Szwecji, Hiszpanii, we Włoszech podołały tej zarazie? Ty nie wystarczy medycyna. Muszą być decyzje polityczne, społeczne!
Vivian Darkbloom2020.04.25 21:56
https://www.tvp.info/47653407/turystyka-kosmetyczna-bogate-europejki-przyjezdzaja-do-szwecji-by-skorzystac-z-fryzjera
jokR2020.04.25 21:51
Ani Polska, ani Szwecja nie ma leku ani możliwości likwidacji wirusa - zaraża się wszyscy, niezależnie od narodowości. W gestii państwa zostają jedynie 2 sprawy - jak szybko (izolacja proces ten opóźni) i w jakim stopniu potrafimy pomagać ciężkim przypadkom (poziom opieki medycznej).
Reytan2020.04.26 21:35
Jestes idiota I wrogiem narodu polskiego,bo chcesz nas wymordowac.
erik viking 2020.04.25 21:46
Taa, rzeczywiście w Szwecji sobie radzą... tylko nikt mówi że nie bada się ciapatych, a wielu z nich to młode bezobjawowe źróbki, które łażą i robią co chcą. Poza tym, oni zaniżają umieralność ludzi starych, podciągają ich umieralność pod inne choroby i w gruncie rzeczy nawet się cieszą, bo zaoszczędza na emeryturach. Na północy, z racji małego zaludnienia, to może rzeczywiście nie jest źle, ale południe Szwecji to już bym nie powiedział. Sztokholm to tykająca bomba, nie chciałbym tam teraz być. W Polsce o stokroć bezpieczniej
Vivian Darkbloom2020.04.25 21:54
Heh, bo statystyki w Polsce są wiarygodne, zwłaszcza biorąc pod uwagę sposób kodowania zgonów oraz niską liczbę testów. Natomiast co do Sztokholmu, to od kilku tygodni Szwajcarzy oraz Norwegowie przylatują tam na zakupy, do restauracji itd., taka koronowirusowa turystyka, więc faktycznie musi tam być baaardzo niebezpiecznie.
Maria Blaszczyk2020.04.26 0:08
" nie bada się ciapatych, a wielu z nich to młode bezobjawowe źróbki, które łażą i robią co chcą"- pomijając rasistowski rzyg, zabawne jest, jak nie rozumiesz, że nie wszędzie jest tak samo. Wręcz przeciwnie, to Polska jest ewnementem. Polskie władze zareagowały tak jak kraje, gdzie epidemia wymknęła się spod kontroli. Tymczasem poza Włochami, Hiszpanią i Francją, gdzie doszło do załamania możliwości ochrony zdrowia, w całej Europie, z wyjątkiem Norwegii, każdy sobie chodzi, gdzie chce. Do lasu na przykład. Pobiegać do parku. Z dzieckiem na rower... Cała rzecz polega na tym, że nie bada się nikogo, poza najciężej chorymi - którzy wymagają leczenia i trzeba wiedzieć, na jakim oddziale ich położyć. Poza tym każdy sobie chodzi, gdzie chce. Nie wolno się tylko gromadzić, bo ten wirus przenosi się na małe odległości drogą kropelkową. W moim otoczeniu infekcję o typowym przebiegu i po nartach w ośrodku, w którym było dużo zakażeń, miała np. siostra chopaka mojej córki. I co? No nic, wyzdrowiała po kilku dniach, jej matka pracowała z domu, ale już ojciec i bracia normalnie do pracy chodzili... Nikt się nie cacka z każdą zarażoną osobą, bo ten wirus na ogół przebiega bardzo łagodnie i nikogo nie zamyka się w domu. Mimo że są to osoby o włosach jasnoblond. Tylko osoby starsze i schorowane proszone są o szczególną ostrożność. I w jakim sensie w Polsce jest bezpieczniej? Że się nie zarazisz? No cóż, krzywa jest rzeczywiście super płaska, zachorowań mało, ale ta liczba się nie zmniejsza, podczas gdy w kolejnych krajach, które takich srakońskich metod nie wprowadziły - już tak. Przez rok będziesz siedział w środku, aż będzie szczepionka?
Reytan2020.04.26 21:38
Blaszczyk wariuje z nienawisci do Polski,i WSZSTKO robi,zeby wirus zabil wszystkich. To antypolska wariatka I folksdojczka I nazistka holenderska
anonim2020.04.28 22:35
tak to jest jak się żyje w tefauenowskiej rzeczywistości
Vivian Darkbloom2020.04.25 21:44
Koronawirus to nie tylko ofiary samego COVID-19, ale też utrudnionego dostępu do opieki medycznej: jak niby obecnie działają np. programy wczesnego wykrywania nowotworów? Nie wspominając o depresjach i samobójstwach, które pewnie z czasem przyniesie bezrobocie. Szwedzi po prostu przyjęli założenia, że nie ma powodu ryzykować takich strat, tylko po to, aby chronić wąską grupkę zgredów, którzy i tak niedługo powyciągają kopyta.
STANISLAW2020.04.25 22:03
Potworna Twoja pogarda dla ewentualnie słabszych. Potworna Twoja głupota w rozumieniu sytuacji zdrowotnej świata. Śmierć koronowirusowa w najbogatszych krajach ma pelne żniwo, np. w Anglii do 98 procent wśród zarażonych. Uważaj na siebie!!!
Vivian Darkbloom2020.04.25 22:39
Według tej stronki, do której linkujesz UK ma 150 tys zarażonych i 20 tys zgonów, więc skąd te 98%? Poza tym, praktyczne zamknięcie służby zdrowia to również będą zgony i nawet trudno oszacować w jakiej liczbie.
STANISLAW2020.04.25 21:33
A może komuś zależy na wolności dla sportowców? To niech patrzy na tabele Worldometer. Dziś Polska ma zakażonych niecałe trzysta na milion (dokładnie298/M). A Białorus, która do wielkanocy utrzymywała rozgrywski ligowe (ku protestom większości kibiców) ma dziś 1.015 zakażonych na milion mieszkańców. https://www.worldometers.info/coronavirus/
Vivian Darkbloom2020.04.25 21:47
Za to Białoruś ma 7 zgonów na 1 milion mieszkańców a Polska aż 14. Wiarygodność rządzących w obu krajach: porównywalna.
STANISLAW2020.04.26 5:45
Bo Białoruś z wielkim opóźnieniem zaczęła notować.
anonim2020.04.25 21:32
Jak tam jest tak super, to proponuję wysłać do Szwecji całą opozycje i tych trolli na czele ze Stachem, "po 11 bądź pedałem", Maxfiut itd
STANISLAW2020.04.25 21:12
A powiedzcied mi, bo nie rozumiem, co chce powiedzieć nam aurtor powyższego artykułu na podstawie tego fatalnie dobranego kraju?
Marcel2020.04.26 9:32
Że masz wąskie horyzonty.
STANISLAW2020.04.25 21:06
Niektóre kraje na tabeli Worldometer maja obliczoną śmiertelność wśród "absolwentów" koronowirusa, innym (Angia, Holandia) trzeba obliczyć. Wczorajsza statystyka np. Świat - śmiertelność 20% Europa 23% UK (Anglia) 98% !!!!!!!! Holandia 94% !!!!!! Szwecja 79% !!!!!! W tych krajach rządzi ideologia eugeniczna "uodpornienia stada" silniejszych. Rodzaj rasizmu!
diki2020.04.25 21:43
się dużo produkujesz.... problem jest taki że średnia umieralność roczna, miesięczne , dzienna może wahnęła się o 1% może o 1,5% co jest błędem statystycznym i ta zmienna co roku flukuje z deka w dół z deka w górę w tych granicach i że tak powiem ja mam wątpliwości czy jest jakaś epidemia... podajesz jakieś głupie dane 80 % "absolwentów" przechodzi bez objawowo lub lekko i nie wiadomo kto już jest za (jest to nie do zbadania) a ten umieralność zwykłej grypy jest na poziomie 0,01% a tu koronowirusa około 0,1 % (o rząd wilkości większa) ale wciąż mała jedyny morał jest tylko taki : że jak było w szpitalu 5 respiratorów to pewnie trzeba dokupić z 100 ma jeden szpital.. ale czy to jest powód aby zatrzymywać cała gospodarkę i nie leczyć ludzi na inne choroby to nie wiem ... generalnie szpitale stoją prawie puste i prawie bezrobotne i inne zabiegi poza kontynuacją niektórych ...zatrzymane czy to ma sens ? to nie wiem na grypa nie ma innego lekarstwa jak odporność stadna ... a na starość każdemu kończy się Boży "resurs" https://www.fronda.pl/a/tylko-u-nas-komunikat-z-frontu-11-wiele-mowiace-statystyki-usa-polska-francja-i-inne-kraje,143291.html nie siej fake-newsów... bo że tak powiem nie nie umiera na nic ..a wszyscy na koronowirusa ? tylko ze ci co umierają mają ciężkie choroby towarzyszące... ? i na co umarli ? do dyskusja dla lekarzy statystyków... ale dla mnie nie jest oczywiste na co umarli...
xyz962020.04.26 18:44
Manipulujesz. Anglicy, Holendrzy i Szwedzi nie podają wyzdrowiałych w swoich raportach. Jak juz sobie klikasz w to worldometer, to kliknij na brazylię i meksyk. oni podają raz na jakiś czas. podejrzewam że w tych trzech przypadkach bedzie identycznie.
Marta2020.04.25 21:02
Szwedzi to robią z cynizmu. Co zrobić by "odmłodzić" społeczeństwo, gdy nie rodzą się dzieci? wytłuc starych! oto ich pomysł, a i koszty pięknie się obniżą; mniej emerytur, mniej drogich terapii itd.
polish your Polish2020.04.25 21:00
No i co z tego, skoro wszystkie orliki w Szwecji nadal będą zamknięte. hehehe
Sanitariusz Pogotowia2020.04.26 0:14
Stachu te, hehehe , świadczy ze znowu wychlałeś płyn do mojej chłodnicy. Jutro porozmawiam z ordynatorem.
STANISLAW2020.04.25 20:59
"Zdaniem dr. Petera F. Mayera kraje, które nie wprowadziły w związku z epidemią drastycznych obostrzeń, jak właśnie Szwecja, Japonia czy Kora Południowa, teraz odnoszą z tego tytułu duże korzyści." - A to metodą po trupach do dobrobytu innych? Hańba takim rasistowsko-selekcyjnym rządom. Zaglądajcie na kolumnę 9 (zakazeni na milion) i 10 (zgony na milion) na portalu Woldometer https://www.worldometers.info/coronavirus/
Andrzej2020.04.25 20:54
Aktualne dane mówią coś wręcz przeciwnego do postawionej tezy w tytule . 25 kwietnia czyli 11 dni później Szwedzi mają już 18 177 zakażeń przy bardzo wysokiej śmiertelności 2182 osób zmarłych.
Maria Blaszczyk2020.04.25 21:01
Nie. Mają miliony zakażeń. Co oznacza, że umiera koło jednej osoby na tysiąc zakażeń. Mylisz "zakażenie" z "osobą z pozytywnym wynikiem testu".
Andrzej2020.04.26 12:07
Stwierdzonych przypadków jest 18177. Skąd płynie wiedza o milionach zakażeń?
Reytan2020.04.26 21:18
Blaszczyk to holenderska folsdojczka I nazistka. Ma polska I zydowska krew na szponach.
Maciej2020.04.25 20:39
Jasne, że Szwecja miała rację, a to co wyrabiają inne rządy (w tym polski) to zbrodnia na gospodarce.
STANISLAW2020.04.25 20:50
Niech będzie zbrodnia na czymkolwiek, byle nie na LUDZIACH!, bezbożniku!
Elektor2020.04.25 21:42
Debilu. Mordując gospodarkę zamyka się dostęp do leczenia poważnie chorych, nie na wirusa, ale poważnie. Oni umierają. Bo nie ma możliwości ich leczenia. Zrozumiał katolicki cymbał? Aż mi wstyd bo też jestem katolikiem. Skąd wy się bierzecie gnoje? Cieszy was śmierć innych?
kapax2020.04.25 21:50
A ty idioto , brałeś POd uwagę że ci poważnie chorzy mogliby być dodatkowo zarażeni jeszcze tym szajsem i wtedy nic by im nie pomogło , ale jak się nie ma mózgu to się wypisuje bzdury POkrako.
Reytan2020.04.26 21:11
Zydzi I protestanci chca wykorzystac okazje I wymordowac Polakow.
Ja2020.04.25 20:33
Ale w ten sposób nie udało im się wprowadzić takiego despotyzmu jak w Polsce. A przecież nie o to chodzi żeby pospólstwo miało wolność, przynajmniej w Polsce.
STANISLAW2020.04.25 20:39
Co ci z wolności, jeśli tylu ludzi ginie? Czy ktoś się liczył ze zmarłymi, pytał ich o zdanie, czy chcą umrzeć, żeby była ta wolność w epidemii?
Ja2020.04.25 21:08
Masz jakieś dane o masowym pomorze ludzi w Polsce od Covida? Bo na razie to władza informuje w taki sposób ("choroby współtowarzyszące, przyczyniło się, itd.") jak o tych co poginęli w liczbie 50 tys. rocznie w centrach wielkich miast od "smogu".
Marta2020.04.25 21:06
Jest koszmarny despotyzm, ale innego rodzaju
teresa I2020.04.26 8:14
Jesteś niedouczony ,ani logiczny , liczby się kłaniają !!!!!Nie ośmieszaj się . i nie chodz do sklepu ,bo cię oszukają .
Reytan2020.04.26 21:15
KOMUCHY MORDUJA I KLAMIA.
STANISLAW2020.04.25 20:21
Tak jesxt, Śwedzi to "szczęściarze" Jeszcze raz wołam o nowy "TRYBUNAŁ NORYMBERSKI-2" dla milującego wolność (silnych) rządu szwedzkiego. Dano tam wolność niesprawdzonemu naukowo koronawirusowi. A rezultat szwedzkiego eksperymentu widać dziś, 24 kwietnia, na najsłabszych obywatelach tego kraju: Gdy w Polsce zarażonych 278 osób na milion mieszkanców to w Szwecji - 1659‼️ Gdy w Polsce amarłych w epidemii 12 osób na milion, to w Szwecji - 200 ‼️ W sumie w Szwecji zaraza na dziś niszczy 79% zarażonych‼️ Zostawienie obywateli Szwecji na igraszkę koronawirusowi to zbrodnia ludobójstwa, jak to określił papież Franciszek! To zbriodnia godna trybunału na miarę norymberskiego‼️
Po 11, NIE BĄDŹ OBOJĘTNY2020.04.25 20:33
Przed wyborami, luzujemy ograniczenia, jak w "szczęśliwej" Szwecji. Po wyborach, niech wali się świat....
Pokręć2020.04.26 10:01
Masz jeszcze pracę? Masz za co zrobić zakupy wychodząc do sklepu w masce, rękawiczkach i stroju hazmat? Gdybym miał duże oszczędności i gwarancję powrotu do pracy po dowolnie długiej kwarantannie, to bym z radością siedział sobie w domu, kupował wszystko przez internet, na powietrzu trenował sobie wioślarstwo na ergometrze w ogródku i z miła chęcią miał w d... cały świat. jeszcze przez co najmniej 40 - 50 lat. I wysławiałbym pod niebiosa koronawirusa, że mogę sobie żyć jakbym wygrał miliard w totolotka.
STANISLAW2020.04.25 20:37
Tu można sprawdzać, w kolumnie 9 (zarażeni na milion) poszczedgólnbe kraje: https://www.worldometers.info/coronavirus/ Trzeba zauważyć, że podobne do Szwecji kraje "liberalne" (dla silniejszych): Holanda ma liczbę zmarlych wśród byłych zakażonych 94%. Jeszcze gorzej w Anglii. Tam 98% śmiertelności, bo "uodporniają stado" silniejszxych obywateli kosztem słabszych
Maria Blaszczyk2020.04.25 20:53
Straszne głupoty piszesz... Znam - osobiście lub posrednio - kilkanaście osób zarażonych - wszystkie żyją, żadna nie umarła. Przeciwciała ma 3% populacji, czyli pół miliona ludzi... Serio sądzisz, że umarło to pół miliona ludzi i nikt nie zauwazyl? Jak można tak obrzydliwie, a do tego głupio łgać?
Maria Blaszczyk2020.04.25 20:50
No dobrze. Tylko że tam się spora część populacji uodporniła i już pewnie nie zachoruje. W Polsce - nie. Co oznacza, że Szwecja zaraz może wracać do normalnego życia, a w Polsce potrwa to +/-6 razy dłużej. A ludzi umrze zapewne więcej, bo po pierwsze, oni wszystkich jak leci wpisują w tę statystykę, jeśli tylko zakaszleli, a w Polsce potrzebny jest test, a do tego nikt się nie zastanawia, czy może jednak zabiła Cię cukrzyca albo sepsa - tylko sie dopisuje... Po prostu, nikt nie ma potrzeby wygładzać statystyk, żeby ładniej wygladały... Niby jak niszczy 79% zarażonych, jak ponad 3 mln ma juz przeciwciała? To by było ponad 2,3 mln trupów...
MaxFiend2020.04.25 21:24
Jesteś pewny, ze polskie dane są prawdziwe? Jak wcześniej napisałem, dlaczego zachorowalność proporcjonalnie do Polski jest niższa od śmiertelności? Przecież powinno być odwrotnie zwłaszcza, że nie mają ograniczeń takich jak w Polsce? Umiesz to racjonalnie wytłumaczyć?
STANISLAW2020.04.25 21:42
Błaszczyk,"Tylko że tam się spora część populacji uodporniła i już pewnie nie zachoruje." To Twoje: "pewnie nie zachoruje" przerabiali i inni.... z żalosnym skutkiem! Ale na człowieku sie NIE EKSPERYMENTUJE! Nie wolno używać słabszych do uodparniania silniejszych! To metoda rasistowskiej eugeniki!
Michał Jan2020.04.25 22:54
Jeżeli wskutek zamknięcia się do momentu szczepień padnie gospodarka, to za 18 miesięcy zabraknie pieniędzy na leczenie tych, którzy umarliby od koronawirusa dziś. Dojdą ci, którym "schorzenia towarzyszące" rozwiną się na tyle, by nie móc im podać szczepionki. Zatem - mamy wybory, rząd głównie nimi się kieruje i nie odważy się podjąć działań zwróconych na całokształt, a nie na bieżące wydarzenia.
Maria Blaszczyk2020.04.26 3:02
Kto to przerabiał niby? Tak robi większość krajów i skutek owszem, jest żałosny. Tylko że chodzi o to, że zamknięcie wszystkich na półtora roku, aż będzie można wszystkich zaszczepić, będzie miało skutek jeszcze żałośniejszy - ludzie i tak będą chorować pewnie na covid, bo trudno sie walczy z zakażeniem czymś, co na ogół przebiega bezobjawowo. A do tego będą umierać z innych powodów. Starsze i słabsze osoby z powodu samotności. Ludzie, którzy stracą środki do życia - z powodu samobójstw. Kobiety - zabijane przez członków rodziny. Osoby chore na inne rzeczy - z powodu braku środków na ich leczenie... Itd. Ja też bym wolała, żeby nikt nie zachorował. Serio. Ale tego nie da się zrobić. Wprowadzając restrykcje jak Chiny? Ale Chiny to ponad miliard ludzi. mogą się zamknąć i jakoś to przeżyją. My nie przeżyjemy, jak się pozamykamy każdy w swoim kraju. I nikt nie używa słabszych doi uodparniania silniejszych. Jest DOKŁADNIE odwrotnie. Uodparniamy silniejszych, żeby chronić słabszych. Rzecz w tym, że w każdym przypadku jest to EKSPERYMENT. Ja mam teściową, która jest własnie taką osobą, dla ktorej ta choroba może być groźna. Jest to osoba po osiemdziesiatce. Czyli taka, której zostało kilka, może kilkanaście lat życia. Obecnie od dwóch miesięcy siedzi zamknięta w domu. I cierpi. Potwornie cierpi z powodu samotności. Normalnie, któraś z moich córek wpada tam raz dziennie, mój syn, który jest mało komunikatywny, jak trzeba wymienić żarówkę albo zawieźć obiad, ja jestem tam kilka razy w tygodniu, robiąc za kierowcę, żeby mogła pojechać do lekarza/rehabilitantki/pedikiurzystki. Ojciec moich dzieci z najmłodszą córeczką spędza tam tydzień w tydzień wieczór, noc i pół dnia - rozmawiając i sprzątając. Obecnie - żeby z nią porozmawiać ktoś tam jedzie i rozmawia z nią przez telefon, ale ona musi go widzieć przez okno, bo ma duży ubytek słuchu. Zakupy zostawiamy przed drzwiami, sprzątamy pomieszczenia, w których jej nie może być w tym czasie... Jak myślisz - ile taka tortura skróci życie osobie słabej i schorowanej??? Póki co, nie mamy wyboru - ale jesli by to miało potrwać rok czy półtora, to sądzę, że ją to zabije. Więc może jednak lepiej, żeby ci, którzy mogą, zachorowali nieco szybciej.
Reytan2020.04.26 21:14
Blaszczyk ta folsdojczka to holenderska nazistka z NSB. Uprzednio UB. Krew polska na RACICACH OD POKOLEN.
jerzy2020.04.27 4:09
ludo a właściwie katobójcą jest pajac franciszek, pseudonim papież, przy takiej śmiesznej i nieszkodliwiej chorobie, jak ta grypka sezonowa zwana korona coś tam, dopuścić do zamknięcia przed wiernymi kościołów???? ale czego można się spodziewać po lewaku jezuicie, który w dżungli pokłony przed Pacha Mamą walił,,,,
Wiesław Kaloryfer2020.04.25 20:20
Biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców i gęstość zaludnienia w Szwecji, u nich mogło to wypalić. Ale na pewno nie w UK.
STANISLAW2020.04.25 20:53
I w Szwecji źle, i w Anglii żle, jeszcze tam gorzej, bo umiera 98% eks-kowidersów!
StopKoronaPierdolcowi2020.04.26 8:12
Gęstość minimalana w Szwecji jest znikoma. Zwłaszcza w Lund , Sztokholmie i innych dużych miastach.
Senior 2020.04.25 20:17
Teraz jest już ponad 18 tysiecy zachorowań i ponad 2 200 zgonów, więc mozna prowadzić narrację jak się podoba.. Dla przypomnienia Szwecja ma ok. 10 mln. mieszkańców czyli prawie 4 x mniej niż Polska!!!!!! Czy taka postawa władz Szwecji podoba się polskeij targowicy? Ja uważam nasze nadmierne restrykcje za bardziej słuszne niż szwedzka swoboda.
Elektor2020.04.25 21:38
Bo jesteś bęcwale emerytem. Żyjesz z tego co my wypracujemy. Wystarczył miesiąc i pisowskie szumowiny nie mają kasy a Duda prosi żeby nie korzystać z 500+. Kasa jest pusta durniu dzięki właśnie takim gnojom jak Ty. może i chcącym dobrze ale głupim.
mm2020.04.26 8:38
A ty żyłeś przez wiele lat, być może kształciłeś się nawet, co wątpliwe, na koszt tego emeryta, wówczas tyrającego za grosze w PRL.
Goń bolszewika2020.04.26 16:20
Jesteś chamem albo debilem, albo to i to - i co wybierasz? Zaloguj się, a zobaczysz jakie na takie schorzenia mam lekarstwo...
MaxFiend2020.04.25 21:39
Sprawdź statystyki zachorowalności. Jak to wytłumaczysz ? :-D
Reytan2020.04.26 21:08
Judaistyczni protestanci chca wygubic ludzi w Szwecji I w Polsce. A Komunie w to graj. Ludziej u nas mnogo.
Ukochana Budki -Suflera2020.04.25 20:08
Szwecja ma 4 razy (z grubsza) mniejszą populację zarazem 4 razy więcej zmarłych. Czyli śmiertelność w Szwecji na 100.000 jest w i ę k s z a 16 RAZY. . 16 r a z y większa szansa na śmierć i/lub powikłania z powodu Wuhan. . dziękuję: NIE.
Ukochana Budki -Suflera2020.04.25 20:22
Errata: RZĄD wielkości (ryzyka) jest 16 r a z y - tymczasem na 100.000 obywateli mamy MNIEJ - 36 (trzydzieści sześć) razy! .
StopKoronaPierdolcowi2020.04.26 8:13
Bez kozery powiem pincet tysięcy razy. weż trollu puknij się młotkiem w ten twój pusty caban. Może cię popuści.
MaxFiend2020.04.25 21:08
Przecież to bzdura, bo jesteśmy na początku epidemii a Szwecja weszła w fazę malejącą. Poza tym jak wytłumaczysz to, że procentowo mają 15,21 raza wyższy współczynnik śmiertelności a zachorowalność, przy braku restrykcji, tylko sześć razy wyższą przy opiece zdrowotnej o dwa nieba lepszej niż Polska? Coś się wyraźnie tutaj nie klei albo ktoś fałszuje statystyki. Ciekawe kto? Polska czy Szwecja? :-D :-D :-D
Pokręć2020.04.26 9:19
Takie dywagacje są jak prognozy red. Strzemeckiego sprzed miesiąca. Albo prognozy synoptyków na temat pogody na najbliższy miesiąc. Niewiele wiemy o koronawirusie. Dlatego nie należy krytykować żadnego podejścia, w świetle obecnej wiedzy. Oba mają swoje uzasadnienia. Owszem, można nie robić nic i czekać na pojawienie się "odporności stadnej" - o ile przechorowanie wirusa daje odporność. Cena - bardzo duża liczba zakażonych i drastycznie większa śmiertelność. Zysk - skrócenie czasu trwania epidemii. Powszechna izolacja i kwarantanna - cena: wyhamowanie gospodarki, wyhamowanie życia, przedłużenie kilkukrotne czasu trwania epidemii, "spłaszczenie krzywej", mniejsza "odporność stadna" po ustąpieniu epidemii, większe prawdopodobieństwo nawrotu. Zysk - mniejsza śmiertelność "ostra", mniejsze obciążenie służby zdrowia. No i niewiadome: czy aby na pewno przechorowanie koronawirusa nie zostawia trwałych następstw? Czy nie okaże się, że przechorowanie tej choroby powoduje postępujące zwłóknienie płuc i w efekcie pozostawia choremu średnio 5 lat życia? Czy przechorowanie objawowe i bezobjawowe mają te następstwa na podobnym poziomie? Jak długo utrzymuje się "odporność stadna"? Czy do jej podtrzymania nie jest potrzebna jednak stała obecność wirusa w populacji, żeby na bieżąco "szczepił" kogo ma zaszczepić i zabijał kogo ma zabić? Czy ten wirus nie jest rakotwórczy, podobnie, jak np. wirus opryszczki? W tej chwili pytań jest o wiele więcej niż odpowiedzi, tak więc nie ma co chwalić jednego rozwiązania i potępiać inne, może za kilka lat poznamy odpowiedzi na niektóre pytania i będziemy wiedzieć więcej. Medycyna jest jak meteorologia, wiemy tylko, że zimą jest raczej zimno a latem raczej ciepło, ale w zdecydowanej większości przypadków możemy tylko zdawać się na statystykę i rachunek prawdopodobieństwa bez żadnej gwarancji, że się uda. To nie jest fizyka czy matematyka, gdzie siadasz, wyliczasz - i masz wynik ze 100% pewnością. Rzeczy, które w medycynie mamy pewne - jak twierdzenie Pitagorasa w matematyce czy teoria względności w fizyce - jest bardzo niewiele. Zdecydowana większość wiedzy medycznej wynika z badań statystycznych, gdzie nie znamy dokładnego ciągu przyczynowo - skutkowego, wiemy tylko np. że jak wyjdziemy za stodołę i zakręcimy się 3 razy w kółko, to mamy 60% szans na wyzdrowienie, bez tego - tylko 20%. Nikt nie wie, co z tym ma wspólnego stodoła i kręcenie się w kółko.
wies\305\202aw2020.04.26 17:26
popieram
Po 11, NIE BĄDŹ OBOJĘTNY2020.04.25 19:56
To oczywista propaganda przedwyborcza. Teraz PiS odpuści, na początku maja pootwiera co się da. Podstawą do otwierania będzie np. case szwedzki. Wróci w narodzie nadzieja, przyjdą piękne majowe dni, ochoczo pobiegniemy do skrzynek pocztowych podziękować Bogu, tzn, prezesowi, że przywrócił nam ojczyznę wolną, pobłogosław Prezesie. A po wyborach JEB!!!! Wróci pandemia, wrócą represje, może stan wyjątkowy i atak na opozycję.
Elżbieta2020.04.26 8:28
Kompletny idiota !
.2020.04.26 8:56
Ładnie się przedstawiłaś.
MaxFiend2020.04.25 19:54
Tak to jest kiedy rząd odpowiedzialnie dba o obywateli. W Polsce czeka nas długotrwała aktywność wirusa i stały poziom zachorowań przez długi okres. Następna porażka nieudolnego PiS!
ardo2020.04.25 20:10
Idź zrób gałę Putlerowi. Będziesz odpowiedzialny.
Maria Blaszczyk2020.04.25 20:43
W Polsce to działanie nie byłoby odpowiedzialne. A to z powodu niewydolnego systemu ochrony zdrowia... Bardzo współczuję ludziom, którzy są w Polsce. Najbardziej tego, że pod pretekstem epidemii demontaż demokracji nabrał turboprzyspieszenia. Ale nie ma co się łudzić, że opieki zdrowotnej by starczyło dla wszystkich, gdyby było po 5 tys. ciężkich przypadków dziennie.
MaxFiend2020.04.25 21:12
I tak w Polsce statystyki są celowo zaniżane a wydajność systemu opieki zdrowotnej przekroczyła maksimum. Teraz będzie tylko gorzej i dojdzie do przyspieszenia.
Michał Jan2020.04.25 22:46
Tylko że ta niewydolność systemu ochrony zdrowia, jak nie została obnażona koroniarzem, to teraz obnażą ją wszystkie "normalne" choroby. Same odłożone zabiegi planowe położą tego zombie na łopatki. Szkoda, że rządek wykorzystuje epidemię dla swoich drobno-cwaniackich celów, zamiast minimalizować straty ogólne (uwzględniając gospodarkę i inne choroby) i szykować się do próby polepszenia pozycji Polski w nowym układzie światowym, po epidemii.
Reytan2020.04.26 21:02
Trzy komuchy sie dobraly,i klamia swinie.
STANISLAW2020.04.25 20:47
A Ty wiesz, jak dlugotrwała będzie aktywnoiść wirusa w świecie? Czy wolno tereny przyszpitalne zamieniać w składowiska trupów w imię jakiejś tam przyszlości?
MaxFiend2020.04.25 21:17
I tak się tego nie uniknie. Wszyscy zachorujemy. Zamknięcie ludzi w domach jest jak tlenie się pożaru przy małym dostępie tlenu. Poluzowanie ograniczeń spowoduje tylko większy pożar. Odpowiedzialny rząd kazałby nosić środki ochronne w styczniu a nie zajmowałby się miliardami na tubę propagandową i startem kampanii PAD. Tak mógł robić tylko nieodpowiedzialny i niekompetentny zarząd.
Reytan2020.04.26 21:04
Komunisci zawsze chcieli wymordowac Polakow. Teraz daza do tego przy pomocy wirusa,i krzycza,ze go nie ma.
Tadeusz2020.04.25 21:01
DUREŃ
MaxFiend2020.04.25 21:18
Tak dali rodzice czy sam się tak przedstawiasz?
Kazz2020.04.26 11:55
Kompletne bzdury