W TVP polecą głowy? Znieważono Naród Polski - zdjęcie
20.06.13, 18:39

W TVP polecą głowy? Znieważono Naród Polski

27

Zdaniem Świrskiego prezes Braun nie tylko znieważył naród, ale też "napluł w twarz żołnierzom Armii Krajowej i ich spadkobiercom, czyli praktycznie wszystkim Polakom". Według niego telewizja publiczna "wzięła udział w niemieckiej operacji propagandowo-politycznejmającej na celu przynajmniej rozmycie odpowiedzialności narodu niemieckiego za zbrodnie II wojny światowej".

- Trzeba się organizować. Za moment będzie za późno. Jesteśmy ostatnim pokoleniem, które może dać świadectwo prawdzie. Wyrugowanie nauki historii z programów nauczania doprowadzi do tego, że za parę lat to niemieckie spojrzenie napolską historię będzie obowiązywać w polskich szkołach. Do tego dochodzi agresywna ideologia gender, której wyznawcy mają na celu przemianę tożsamościową ludności mieszkającej w Polsce. Czas działania nadszedł - przekonuje także Maciej Świrski.

Dymisji Brauna domaga się również Prawo i Sprawiedliwość, które uważa prezesa TVP za "pożytecznego idiotą". Szef klubu PiS Mariusz Błaszczak dowodził na konferencji, że niemiecki serial to film propagandowy godzący w prawdę historyczną o postawie Polaków w czasie II wojny światowej.

sm/IAR

Komentarze (27):

anonim2013.06.20 18:47
jestem ślązakiem- mnie ten film nie zniewazył
anonim2013.06.20 18:49
Dobry ruch. Ale to powinna być dużo szersza akcja - organizacyjnie mamy niestety bardzo wiele do nadrobienia. Co do samego Brauna to jest dosyć oczywiste, że to nie jego własny pomysł tylko realizacja na odcinku TV antypolskiej polityki folksdojcza i wytyczne dostał z samej góry.
anonim2013.06.20 18:51
o, widzę że błyskawicznie jakiś prowokator się tu od razu pojawił.
anonim2013.06.20 19:04
ślązakiem może, bo Ślązakiem na pewno nie.
anonim2013.06.20 19:11
Nie bardzo rozumiem o co to oburzenie. Wyemitowano, opatrzono bardzo krytycznym komentarzem. Materiał mocno kontrowersyjny, ale przecież to tez jest część misji TVP. Chyba, że tytułowy Naród Polski to nie grupa rozsądnych ludzi potrafiących myśleć, analizować i wyciągać wnioski, ale stado bezmózgich pelikanów? No jak to w końcu jest?
anonim2013.06.20 19:16
,,brałn'' to polskie nazwisko? Nie lepiej dać mu po mordzie, po co nobilitować parcha sądami.
anonim2013.06.20 19:23
Jezeli Krolewski Narod Polski pozwala na szkopska propagande i odwracanie historii na Swoja szkode, to znaczy ze tego narodu NIE MA i Polski tez NIE MA. Pewnie tuz za rogiem stoi juz zamiana polskich nazw ulic czy miast na bardziej "swojsko" brzmiace, a bialo-czerwona zmieni kolory na czarno-czerwono-zolty!! Rodacy obudzcie sie, poki jeszcze mozecie mowic po polsku!!! BHO!!!
anonim2013.06.20 19:42
najpierw na różowy-już są pierwsze jask"u"łki, potem na tęczowy a na koniec na czarno-czerwono-żółty o ile jeszcze takie kolory flagi uchowają się przed "tęczowym zbójem"
anonim2013.06.20 19:51
@Sstaszek Czytałem, że "'Allo 'Allo!" jest we Francji zakazany. Nawet w Niemczech żadna telewizja przez 20 lat go nie kupiła, a to tylko komedia, która nie pokazuje Niemców jako strasznych oprawców. Wynika z tego, że tylko w Polsce mamy taką "edukację" fundowaną przez publiczną tv. Moim zdaniem dobrze wiedzieć, że niemiecka tv coś takiego fałszywego wytworzyła i odpowiednio reagować, ale niekoniecznie musimy nabijać jej kabzę przez tv, która jest tak bardzo zadłużona. Jak Rosjanie zrobią film o Katyniu z ich punktu widzenia, to też mamy to od razu kupować i wyświetlać?
anonim2013.06.20 19:58
Kolejna histeria. Obejrzałem wszystkie trzy odcinki, nie uważam, żeby film był szczególnie antypolski. Śmieszy mnie to domaganie się zakazu wyświetlania. W jakim celu? Żeby Polacy nie wiedzieli, jak ich widzą Niemcy? Z przeświadczeniem, ze ich widzą dobrze, będą się dobrze czuli? O lepsze samopoczucie chodzi? W mojej rodzinnej miejscowości pozostało coś z niemieckiego poczucia wyższości nad Polakami. Pamiętam to z dzieciństwa. Śmiano się z nie radzących sobie z gospodarowaniem repatriantów. Potem w szkole poznawałem odwrotne spojrzenie na oba narody: Polacy o wysokiej kulturze, kochający wolność i barbarzyńscy Niemcy, od zarania dziejów mający zbrodnię we krwi. Produkujący abażury z ludzkiej skóry. Aby nie dostać schizofrenii, z konieczności musiałem wyrobić sobie własne zdanie. I ta umiejętność obiektywizacji mi pozostała. To jest film fabularny, nie dokumentalny i Niemcy są w niem pokazani w znacznie gorszym świetle. Jako naród, gdyż główni bohaterowie budzą sympatie, jak w każdym prawie filmie.
anonim2013.06.20 20:18
Kłamiesz gornoslazak, bo gdybyś był Ślązakiem to ciebie powinien najbardziej znieważyć, ale ty jesteś niemcem - potomkiem tych co się przyczili i przetrwali czystki robione przez sowietów, może nawet twoi przodkowie wydawali sowietom swoich ziomków, co nie zdążyli zwiać do rzeszy (małe litery są celowe - wyraz lekceważenia za kłamstwo i nikczemność).
anonim2013.06.20 20:25
Ktoś tu pisze, że jest to film fabularny, że wyluzujcie, że kolejna histeria itd. Ale to, że niektórzy tak sądzą pokazuje nam stan zgniłego społeczeństwa polskiego. Żaden szanujący się człowiek nie powinien pozwalać na opluwanie swojej rodziny. Film fabularny, czy inny powinien przekazywać prawdę, tym bardziej gdy przedstawia zbrodnie narodu niemieckiego na Polakach, Żydach, Cyganach, homoseksualistach itd. Nie zbrodnie nazistów, ale Niemców! Szwaby mieszają w historii i szkoda, że niektórze z was są tacy pobłażliwi.
anonim2013.06.20 20:51
I bardzo dobrze. I każdy czytelnik Frondy winien polecieć na stronę "Reduta Obrony Dobrego Imienia"i podpisać list protestacyjny do ZDF!!! Na razie jest ok.2300 podpisów a przydałoby się ponad 100 tysięcy. Obywatele do dzieła!
anonim2013.06.20 20:53
Ja się dziwię, że nikt jeszcze nie wpadł na pomysł by zorganizować pozew zbiorowy przeciwko Grossowi, przecież jego brednie są nie do obrony a można by liczyć na spore i bolesne dla Niego oraz jego uczelni, ze względu na liczbę pomówionych, odszkodowanie zwłaszcza przed sądem w USA.
anonim2013.06.20 21:32
Cały zarząd TVP powinien być zdymisjonowany.
anonim2013.06.20 22:11
chemik_65 napisał(a):Cze 20, 2013, 10:03 po południu Po 23 latach od zniesienia cenzury pojawiła się grupa ludzi, którzy wiedzą lepiej co powinien, a czego nie powinien oglądać Naród Polski Hahaha normalnie leże na plecach.Nagle się tobie oczy na cenzurę otworzyły? Nie słyszałeś o pułkownikach? ( to takie filmy zalegające na półkach :) )
anonim2013.06.20 22:46
PanYurek. Te filmu to są "półkowniki", bo zalegają na półkach.
anonim2013.06.20 22:47
Popieram wniosek. Choć dopiero rozgonienie całej bandy może coś zmienić. Powinniśmy mieć coś na kształt żydowskiej ADL, ale co z tego, skoro najwyższe władze są przeciwne takim działaniom.
anonim2013.06.20 23:38
ja nie płacę abonamentu, nie oglądam TV i mam ich w dupie.
anonim2013.06.21 0:21
A wiecie ze w filmie jest rudy 102? http://www.wykop.pl/ramka/1560429/ostateczne-falszerstwo-nasze-matki-nasi-ojcowie/
anonim2013.06.21 4:50
Obejrzałam film - w internecie, bo chciałam zobaczyć od razu wszystkie odcinki. Film jest piękny. Co do Niemców - realnie przedstawia rzeczywistość. Rosjan nieco upiększa, ale od biedy obleci. Jedyne co jest grandą, to wstawka o AK, bo tutaj reżyser faktycznie ostro przegiął. To był czysty idiotyzm - sceny z Polski spaprały całość, a naprawdę szkoda, bo można by to dzieło nominować do jakiejś filmowej nagrody. Nie zgodzę się jednak z zarzutami, że film jest niemiecką propagandą, bo Niemcy byli różni, nawet ci, którzy początkowo głosowali na Hitlera. Pośród nich był wcale niemały odsetek tych, którzy dość szybko po wybuchu wojny tego pożałowali. Oczywiście były i kanalie, ale tak właśnie życie wygląda.
anonim2013.06.21 8:00
gornoslazak - taki z niego ślązak, jak z kociego ogona trąba. Niestety panoszą się w naszej Ojczyźnie uprzywilejowane mniejszości narodowe, one depczą historię i znieważają naród polski. Zachowanie Juliusza Brauna - to łajdactwo polityczne, które rządzi Polską, wybrane przez ogłupioną część narodu polskiego.
anonim2013.06.21 10:49
Sceny z kupowaniem jedzenia i napadem na pociąg pokazują dobitnie z jakimi to antysemitami walczyli Niemcy. Chłop zadaje pytanie: „A czy są u was w oddziale Żydzi?”. Dowódca pyta partyzantów: „Czy są tu jacyś Żydzi? Niema Żydów, poznałbym po smrodzie”. Śmiech.Chłop: „Nie chcemy żadnych Żydów”. Jeden z partyzantów: „Potopimy ich jak koty”… No i jeszcze ta gadka o kiełbasie która koniecznie musi być z czosnkiem. I ciekawe zdanie od narratora pod koniec : Wojna się skończyła , przegraliśmy ale za to teraz w Niemczech zostali sami Niemcy a Naziści zostali zabici. Albo jeszcze inny wniosek : Klęska była spowodowana faktem ataku na Rosje. Mozna było zaprzestac na Polsce i utworzyć granice z Sovietami na Bugu. Wtedy wszystko byłoby OK. Słowa reż.M. Pilisa : Niemiecki serial jest jak mocny policzek dla uśmiechniętej głupkowato i na pokaz gęby współczesnej Polski, która jak idiota i tchórz udaje, że pada deszcz, kiedy pluje jej się w twarz
anonim2013.06.21 10:53
Frau Klara chyba wobec Niemców do szczętu straciłaś opór i do reszty Cie zaczadzili. A w ogóle o Hitlerze słyszałaś?
anonim2013.06.21 11:17
http://kultura.wp.pl/gid,15748737,galeria.html?T%5Bpage%5D=1
anonim2013.06.21 16:01
antolek napisał(a): Cze 21, 2013, 10:53 rano Frau Klara chyba wobec Niemców do szczętu straciłaś opór i do reszty Cie zaczadzili. A w ogóle o Hitlerze słyszałaś? *** Nikt mnie nie zaczadził - każdą sytuację staram się oceniać obiektywnie. Nie twierdzę, że Niemcy, jako naród nie ponoszą winy za to co się stało - niemniej uważam, iż byli i są społeczeństwem, jak każde inne. Na filmie widzimy wyraźnie dylematy z jakimi musieli zmierzyć się młodzi ludzie. Wojna niesie ze sobą straszliwe skutki, na heroizm stać nieliczne jednostki (np.Otto Schimek*) - warto było przyjrzeć się temu co działo się na terenach byłej Jugosławii. Nie wiadomo, jak by się Polacy - w swojej masie - zachowali, gdyby przyszło im żyć w czasach Hitlera. Jak się zachowywał ogół w czasach stalinowskich dobrze wiemy. * - Miejsce pochówku Otto Schimka - Cmentarz Machowa http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/55841909.jpg Chłopak po dzień dzisiejszy jest czczony przez Polaków. Otto Schimke http://www.harambee.przymierze.info/otto.htm
anonim2013.06.27 16:42
Co nie którzy obejrzeli film i nie zrozumieli jego przeslania Chodzi o zatarcie granicy miedzy odpowiedzialnością Niemiec za swe zbrodnie pokazują antysemityzm wśród żołnierzy AK ,młode pokolenia w krajach w których został wyemitowany ten dobrze zrobiony technicznie film przyjmują antysemityzm AK jako fakt na to nie ma zgody Pokazywanie tego obrazy w Polsce to plucie w twarz bohaterom nie można mieszać czystej wody z szambem i nie trzeba oglądać każdego filmu ..