Naukowcy: Elektrownie wiatrowe to droga do katastrofy! - zdjęcie
10.08.21, 21:40Fot. Marcin Polak via: Flickr

Naukowcy: Elektrownie wiatrowe to droga do katastrofy!

50

Kolejne badania, tym razem niemieckich naukowców, burzą narrację ekologów. Okazuje się, że farmy wiatrowe mogą powodować katastrofalne skutki w środowisku naturalnym.

Portal Spidersweb informuje o badaniach niemieckich naukowców, którzy przeanalizowali efektywność turbin wiatrowych. Z badań wynika, że ich efektywność spada tym bardziej, im kolejne farny wiatrowe są budowane bliżej siebie. Przelatując przez farmę, wiatr traci część energii. Czasami jego siła wraca do normy nawet dopiero 100 km dalej.

Problem nie leży jednak w samej wydajności. Naukowcy wskazują, że znacznie poważniejszym zagrożeniem jest wpływ utraty energii wiatru na rzecz farm wiatrowych dla środowiska naturalnego. Wywoływane przez wiatr fale mieszają wody morskie, co ma wpływ na zawartość w nich soli i tlenu. Brak ich skutecznego mieszania będzie miał też wpływ na temperaturę i ilość składników odżywczych.

Maksymilian Wysocki na łamach portalu wgospodarce.pl zwraca uwagę na jeszcze jeden aspekt, który pominięto w badaniach.

- „Jeśli ktoś przespał lekcje biologii, czy przyrody z pierwszych klas szkoły podstawowej - fundamentem rozwoju roślinności jest pylenie, a fundamentem pylenia jest siła nośna wiatru. Bez wiatru nie ma roślin tak samo jak bez pszczół, o których zatrważający spadek populacji dopiero od kilku lat, bardzo słusznie zresztą, zaczęła toczyć się całkiem już poważna walka.”

- zauważa publicysta.

kak/spidersweb.pl, wgospodarce.pl

Komentarze (50):

Grizzly2021.08.14 10:57
Najlepsze elektrownie są te cieplne, zwłaszcza oparte na spalaniu węgla brunatnego! Należy tylko solidnie filtrować spaliny a w wyrobiskach kopalnianych urządzać zbiorniki rekreacyjne i rezerwuary wodne, hałdy jako stoki do sportów nie tylko zimowych. Wszystko inne to propaganda "ekologiczna" i interesy obcych! E. atomowe tak naprawdę są bardzo groźne i obarczone koniecznością importu paliwa oraz ryzykiem składowania odpadów radioaktywnych! Wielki biznes z fotowoltaiką i en. wiatrową okaże się za chwilę wielkim problemem ze złomem z tego interesu. Bez dotacji i specjalnego prawa to nie ma żadnych podstaw ekonomicznych. Jedyną opłacalną zieloną energią jest ta wodna i biogaz. Polska powinna wyłożyć raczej kasę na elektrownie wodne i małe biogazownie. Panel foto jest dobry na działkę gdzie do słupa z prądem jest 5 km.
Anonim2021.08.12 6:31
BIEDNY CZLOWIEKU WIDAC ZE WIATR NIEZLE CI NAMIESZAL W GLOWIE A TA SWOJA DROGA , NA PEWNO CHODZI O LIKWIDACJE DARMOWEJ ENERGI W PLANACH BUDOWA ELEKTROWNI ATOMOWEJ , KONCERNY AMERYKANSKIE MUSZA ZARABIAC
rozczochrany PiS2021.08.11 12:35
Wyngiel! Ino wyngiel, a po nas, chocby i potop
Simon2021.08.11 15:19
Tak jest abo gaz od ruskich, bo to, że gaz ma wzór C3H8+C4H10 albo CH4, to wierutna bzdura wymyślona przez pisowski podżegaczy pro węglowych i na siłę wmówiona naukowcom. Każdy wie, że wzór propan-butanu to miłość+wolność. I dlatego nie zanieczyszcza środowiska jak węgiel, który posiada wzór chemiczny C.
Wozak2021.08.11 22:13
Przeta po wynkiel wystarczy pojechać na Węgorzewską.Mają tam jeszcze tani lofiks.9
i.cz2021.08.11 12:31
Niech ten co to napisał ( nie naukowiec, pewnie mundry konserwatysta) pojedzie na Jutlandię. Tam od wieków zmagają się z siłą wiatru, chronią uprawy. Wiatr zmiata glebę zasypuje wszystko piaskiem, rolnictwo w pełni rozwinęło się niedawno, jeszcze sto lat temu większość obszaru była niezdatna do uprawiania czegokolwiek. Nie latają owady - nie ma komarów, nie żyją jerzyki, bo co będą jadły. Horns Rev jest w miejscu najsilniejszych wiatrów w Europie.
Felek2021.08.11 11:37
Te badania nie mówią o tym, że niektóre miejsca są idelane pod farmy wiatrów. W Szkocji cały czas wieje, praktycznie non-stop i te farmy mają sens. Na samej północy jest tak silny wiatr, że drzewa pratycznie nie rosną, zatem nie ma mowy tu o zakłucaniu prądów roślinom. Tam miasteczka i wioski w 100% sa zasilane z wiatru i wody i nikt nie myśli o żadnym innym źródle energii. W Polsce natiomast nikt nie myśli o żadnych alternatywach. Wolimy się naparzać z ruskimi i niemcami o rury gazu i kopcic wunglem. Nik tu nie myśli jak zabezpieczyć Polaków energetycznie.
Jazzz2021.08.11 14:01
Nie ma takich miejś na świecie gdzie ZAWSZE WIEJE. A ponieważ żaden polityk nie powie wyborcom - prądu nie ma, bo nie ma wiatru, wszędzie działają równolegle elektrownie konwencjonalne. Wyjątkowo dotkliwie przekonali się o ty Brytyjczycy w 2018. A Amerykanie już wiedzą że nie tylko brak wiatru unieruchamia wiatraki ale i mróz. Australijczycy wiedzą że na bezkresnych równinach ... czasem NIE WIEJE. Dlatego wszystkie firmy, będące właścicielami wiatraków, mają zagwarantowane w umowach płatności, w czasie bezwietrznej pogody. Bo nikt kto zainwestował setki milionów dolarów, nie może zbankrutować z powodu pogody. Dlatego ta energia nie jest opłacalna i nigdy nie będzie. Chciałbym zobaczyć wyniki badań naukowych, pokazujące wyliczenie ilości wyemitowanych 'szkodliwych"gazów, w całym procesie produkowania wiatraka i masztu, w czasie jego montażu, serwisowania i utylizacji. Czy to się kiedykolwiek zbilansuje ?Ciekawe co się okaże ?
ceramik2021.08.11 10:26
Czyli stary, dobry wungiel.
ftukghjk2021.08.11 10:20
większych pierdół nie czytałem, skąd wy bierzecie tych "naukowców" na poziomie intelektualnym i poznawczym 3 klasy niemieckiej szkoły podstawowej? nie wspomnę o intelekcie powielających te bzdury dziennikarzy
Igor2021.08.11 10:07
przecież tu chodzi o katastrofę ekologiczną i biznes, czemu takie zdziwienie?
Dariusz2021.08.11 9:46
Najdroższe źródło energii.Najtańsze źródło dochodu...dla Niemców oczywiście.
Konrad Józef Turzyński2021.08.11 9:42
Czyli dla Niemców złe są u nas elektrownie: węglowe, atomowe i wiatrowe też. Może niebawem okaże się, że również wodne (nawet takie, które zbudowano pod koniec prusacko-niemieckiej okupacji w początkach XX wieku). I chyba o to chodzi?
Trurl2021.08.11 9:37
Wychodzi na to, że za kilka lat będziemy żyć bez energii elektrycznej
Klapaucjusz2021.08.11 12:02
Oczywiście że nie, ale kto miał zarobić, zarobi. Tak na stawianiu masztów, jak i na rozbieraniu i utylizacji.
robaczek2021.08.11 9:16
EKOLOGIA JEST ZBYT TRUDNA DLA PISIURA ;] ............................ trzeba by do szkoły chodzić zeby zrozumieć ;] .......................... a na powiatach tylko na lekcje religii chodzą ;] ........................ ksiądz zasypuje snekersami swoich ulubionych uczniów ;] ............... za loda
Dariusz2021.08.11 9:48
Musiał Cię długo molestować,jeśli nadal żyjesz z taką obsesją.
Olo2021.08.11 9:14
Cały ten eko-komunizm to jedna wielka ściema!
Anonim2021.08.11 9:18
Zgadza się. Proste łatwe sprawy komplikują i szukają później rozwiązań. A solary i wiatroki to tylko kłopot dla elektrowni i koszty dla podatników.
Anonim2021.08.11 9:03
Te wszystkie solary i wiatroki to jeden gigantyczny przekręt. Żałuję że u nas Banda Czworga rządzi i tracimy miliardy na te głupoty.
100% niemiecki naukowiec2021.08.11 0:11
A tak naprawdę to dopiero po 300 km.
Jazzz2021.08.10 23:51
A skąd się bierze prąd kiedy nie wieje ??? Odpowiedź na to pytanie pokazuje jaką bujdą są elektrownie wiatrowe.
patriota polski2021.08.10 23:45
ale oczywiscie premier Morawiecki planuje zamknac kopalnie a wybudowac wiatraki na baltyku i wydac miliardy oczywisci firmom zagranicznym niemieckim nie na darmo jest przepowiednia ze baltyk wyschnie to oczywiscie mam nadzieje zart, dlaczego fronda dopuszcza prymitywne wypowiedzi ludzi po pijanemu a jak jest naukowo to sa bluznierstwa droga redakcjo nie schodz na manowce
matis892021.08.10 23:00
Nikt samodzielnie nie niszczy w Polsce uli i pasiek. Nie przeszkadza to ani Polakowi, ani żadnemu człowiekowi, ani menelowi i czubkom. To lewacka zorganizowana akcja zamiatana pod dywan.
Dariusz2021.08.10 22:40
Wierzyć się nie chce, że ktoś poważny może wypisywać takie brednie.
Anonim2021.08.10 23:40
źródło: spidersweb.pl, wgospodarce.pl
jan kowalski2021.08.10 22:30
a jacy naukowcy od Korwina czy po studiach?
Anonim2021.08.10 22:27
U nas opisane zagrożenia nie wystąpią, ponieważ 25 osobowa Izraelska firma Energix buduje farmy wiatrowe za dotacje i ma podpisane umowy na odbiór energii. https://www.gramwzielone.pl/energia-wiatrowa/105366/izraelczycy-z-umowami-ppa-na-energie-wiatrowa-w-polsce
płaskie głowu2021.08.10 22:26
Co drugi twierdzi ze ziemia płaska i sie nie bedzie szczepil
Anonim2021.08.10 23:42
A Ty masz gładką korę mózgową i jesteś wredny. Licytujemy się dalej, trollu ?
Gen2021.08.11 12:12
Nie, no Ziemia jest kulista, o tym dowiedziałem się jeszcze przed pójściem do szkoły. Ale nie będę się szczepił niezbadaną substancją, nie mając informacji jakie są skutki jej przyjmowania. Poczekam do końca 2023 r., kiedy to zostaną zakończone badania kliniczne wszystkich szczepionek i po ogłoszeniu wyników badań, wniosków i zastrzeżen, wybiorę szczepionkę i się zaszczepię.
NEOS com pl2021.08.10 22:21
Nasza sila energia ngeotermiczna ... https://www.youtube.com/watch?v=T8MK9NpK5UU&t=15s
B522021.08.10 22:21
w teksasie tak uwierzyli w wiatraki że w tą zimę grzali się w samochodach
Art2021.08.11 1:31
A w czipy w szczepionkach tez wierzysz? Bo rozumiem, ze o płaskiej Ziemi już nie dyskutujemy.
B522021.08.11 18:43
ale to o teksasie jest do sprawdzenia to nie jest wiedza tajemna wpisz= teksas problemy z zasilaniem a na przyszłość krytykuj po sprawdzeniu bo znowu wyjdziesz na czerwonego pajaca na gumie
doktorek Motorek2021.08.10 22:19
Lewacy nie powinni czytać artykułów naukowych. Zauważyłem że nic lewaka bardziej nie denerwuje jak prośba o przedstawienie dowodów na głoszone przez siebie tezy. I nic go bardziej nie nudzi niż naukowe dowody opisujące problem. Piszę to całkiem serio. I mówię wam : spróbujcie! Nie mam lepszej zabawy nad to gdy pytam lewaka o konkrety. Najczęściej taki rozmówca szybko się zmywa albo krzyczy, że przecież to oczywiste. To nie jest kwestia jedynie poglądów bo te lewacy zmieniają jak rękawiczki najczęściej na przeciwne temu co głoszą katolicy, to jest kwestia usposobienia i kierowania się emocjami. Najlepiej steruje się lewakami przez emocje o czym wie dobrze George Soros wykorzystujący lewactwo do tłuczenia kasy. Soros ustawia określone grupy osób dążąc do wywołania zamieszek a gdy zamieszki już się zaczną to on wtedy realizuje np. kontrakty walutowe albo sprzedaje czy kupuje akcje.
Jak energia, to tylko nuklearna!2021.08.10 22:18
Wyprodukowanie jednego takiego wiatraka plus instalacja, konserwacja, wymiana częsta części ZUŻYWA więcej energii NIŻ produkuje! Nie ma takich cudów, że nagle będzie setki milionow aut na prąd, a prąd skąd? Z prącia!
OKOPZN2021.08.10 22:26
... a co z odpadami ... wezmiesz sobie i dasz dziecku pod kolebke ...????? a Fokuszima ... Czarnobyl ... zgazowanie wegla to Polki dobrobyt energetyczny na setki lat . A geotermia na wiecznosc zasoby prawie ze niewyczerpalne ... https://www.youtube.com/watch?v=T8MK9NpK5UU&t=15s
Art2021.08.11 1:29
To chyba jakas nowa matematyka. Ha ha ha. Człowieku nie ośmieszaj się.
Ed2021.08.10 22:11
Dobrze, że ktoś zaczyna dostrzegać negatywne skutki na siłę wprowadzanej "zielonej energii". Problemów jest na prawdę dużo więcej z tą "zieloną energią". Szkoda, że nasi tzw. naukowcy, są bezproduktywni. Chociaż chachowcy u nas są nieźli, tylko tzw. aktywiści (pożal się Boże) zadeptują ich dorobek.
Art2021.08.10 22:07
Ha ha ha Czy wy jesteście normalni w tej redakcji? Naprawdę bierzcie połowę. I tak będziecie mieli odjazd.
B522021.08.10 22:23
POczytaj co tej zimy było w Teksasie
Art2021.08.11 1:26
Czytałem i ryczałem ze śmiechu. Prawicowcy oskarżyli turbiny wiatrowe o brak prądu. Kolejny fake news rosyjskiej tv RT. I co? Nie lepiej poczytać u źródeł zamiast tracić czas na fake newsy?
kaczyński z macierewiczem2021.08.10 22:02
codziennie puszczają buzią wiatry, więc na razie nic nam nie grozi
B522021.08.10 22:29
jak przestanie wiać to bolszewicy będą puszczać wiatry z Brukseli najwięcej sądząc z postury wypuści Timmermans
Art2021.08.11 13:50
Bąka to na razie Ty wypusciles :-))) Przestanie wiac. Oczywiscie. Skonczyles chociaz podstawowke?
Po 11 ...2021.08.10 21:59
Zyda do studni . Krwawa Luna czeka .
Po 11 ...2021.08.10 21:53
Farmy wiatrowe są jak pisowskie koooorrrwy. Każde kolejne wydddymanie je osłabia.
Po 11 wycupciany w muuzg2021.08.10 22:08
Farmy wiatrowe są jak tuskowe koooorrrwy. Każde kolejne wydddymanie je osłabia.
JUŻ POWODUJĄ !!!2021.08.10 21:52
"Okazuje się, że farmy wiatrowe mogą powodować katastrofalne skutki w środowisku naturalny."