28.11.19, 09:18

Małżeństwo byłych esbeków popełniło samobójstwo

Jak donosi dzisiejsza "Rzeczpospolita", "małżeństwo byłych funkcjonariuszy SB po obniżce emerytury przestało płacić czynsz, kredyty. Wybrali samobójstwo.".
 
Ponad 38 tys. byłych funkcjonariuszy służb PRL zostało objętych dezubekizacją. Jak informuje Dariusz Matecki, radny Szczecina z PiS, aktywny użytkownik Twittera, "największe odcięcie emerytury to ok 18 tys. PLN/msc". 
 
 

 

 

 

Według ustaleń "Rzeczpospolitej", Wiesław R. pracował od 1977 r. w wydziale ds. gospodarczych w SB, a później w wydziale paszportów. W 1990 r. przeszedł pozytywnie weryfikację, ale odszedł ze służby.

Z kolei jego żona, Józefa R., była sekretarką w wydziale polityczno-wychowawczym WUSW we Włocławku, a od 1990 r. pracowała w wydziale dochodzeniowo-śledczym komendy miejskiej. 

„Dostałam zawału mózgu, przestaliśmy płacić czynsz, ponieważ brakowało nam pieniędzy na opłaty, lekarstwa, jedzenie. Męża emerytura wynosiła niecałe 1500 zł netto, bo nasze świadczenia zajął komornik. Mieliśmy także inne kredyty, które spłacaliśmy do 5 października 2017 r."  - opowiada "RZ" kobieta

„Nie widzieliśmy ratunku. Po długich rozmowach podjęliśmy wspólną decyzję o popełnieniu samobójstwa. Mężowi się udało, mnie niestety nie" – tłumaczy Józefa R.

 

Pomyśleć, że wielu emerytów - jest w podobnej sytuacji i nikt  z nich nie popełnia samobójstwa... 

 

 

bz/rp.pl

Komentarze

Borys2019.11.30 15:31
Czytając komentarze można się pożygać. Ludzie, czy wy postradaliście rozumy
Raca Prawdy2019.11.29 16:25
Emerytom po służbie w UB/SB obniżono emerytury 2 razy. Za pierwszym razem zrobiła to ekipa PO-PSL. SB-cy walczyli w tej sprawie nawet w Stasburgu i przegrali, gdyż nawet tam uznano, że zrobiono to zgodnie z prawem. Teraz chyba też jeszcze próbują walczyć w Strasburgu. Obecna władza uznała (moim zdaniem słusznie), że tamta obniżka emerytur SB-ckich byłą "kosmetyczna" i obniżyli im jeszcze raz. Wcale nie do najniższej emerytury, ale do średniej cywilnej emerytury. Za takie pieniądze w RP żyje bardzo wielu emerytów/rencistów. Śmierć człowieka, nawet samobójcza, zawsze jest dramatem, zwłaszcza dla jego rodziny. Podawanie tego jako powodu targnięcia się przez kogoś na własne życie jest godne pożałowania. Obrońcom emerytów SB-ckich tzw. "nieliniowych", czyli sekretarek, kadrowców, księgowych, "paszportowców" przypomnę, że każdy dorosły człowiek przynajmniej rozgarnięty nieco lepiej, niż kupa liści jesiennych, doskonale zdawał sobie sprawę w jakiej instytucji podejmuje pracę i czym ta instytucja się zajmowała. Czy osoba, która sprzedała broń sprawcy zabójstwa, pomogła w przestępstwie? Czy ktoś stojący "na czatach" pomaga sprawcy kradzieży samochodu? Czy księgowy rozliczający kasę mafii tkwi w procederze przestępczym? Czy zatem pracownicy na etatach "nieliniowych", czy jak ktoś woli "pomocniczych", bez których ta instytucja funkcjonować by nie mogła, pomagali w istnieniu machiny SB-ckiej winnej ogromu dramatów ludzkich wśród Polaków, wśród ludzi, którzy niczego złego nie zrobili, którzy podejmowali heroiczna walkę o normalność? Pozbawienie ich uprzywilejowanych emerytur jest moralnie uzasadnione i zgodne z prawem. Wątpliwe prawnie byłoby pozbawienie świadczeń całkowicie, ale do tego nie doszło. Przypomnę na koniec, które to ugrupowania ze sceny parlamentarnej wspierały w kampanii walkę SB-ków o przywrócenie wysokości emerytur do poprzedniego poziomu. Nikt inny, jak PO-KO np. ustami posła, którego twarz przypomina mi Lenina, czy SLD i choćby Czarzasty. Zapewne Zandberg i jego Razem oraz Wiosna Biedronia też mają podobne zdanie w tej kwestii. Ja tez mam pewne oczekiwania od władz RP. Oczekuję, że wybronią swoich decyzji przed ew. sądami i trybunałami międzynarodowymi, a także, że byli funkcjonariusze WSI zostaną potraktowani podobnie do tych z UB/SB.
Polak nie wolak2019.12.2 1:52
O Ile obnizono emeryture sedziemu komunistycznemu ktory wydaal wyroki na demokratyczna opozycje, Andrzejowi Kryze, syna zbrodniarza komunistycznego Romana Kryze?? W rzadzie PIS wiceminister u Ziobry
Azotox2019.11.28 22:26
Sbeków należy wysłać do Moskwy. Służyli ruskim, to niech ruscy ich teraz utrzymują.
RS2019.11.28 20:15
To chciwość ich wykończyła, po co im kredyty? Całe życie pracowali za nie małe pensje, i na emeryturze potrzebowali kredytów? Młodzi ludzie potrzebują kredytów, na mieszkanie na wyposażenie, utrzymanie dzieci, to są potrzebne wydatki. Mam małą emeryturę pewnie jeszcze niższą niż ci "ubodzy," czego miałam się dorobić w życiu to już się dorobiłam. Mieszkanie mają, wystarczy dbać, pomalować co kilka lat, naprawić jak coś się zepsuje i to wszystko. Co roku latem jadę nad morze, nasz Bałtyk bardzo lubię, i czego więcej trzeba?
az2019.11.28 19:41
Do SB nie wstępowało się jak do zwykłej pracy. Tam przyjmowana tylko zaufanych i zweryfikowanych przez służby wewnętrzne komunistów. Gadanina o zwykłej sekretarce, to kit dla niekumatych, tam nawet sprzątaczka miała lojalkę, to była zbieranina największych donosicieli i szumowin w naszej szerokości geograficznej. Ludzi ci donosili nawet na własną rodzinę, czego dowody są w aktach IPN, a takie rzeczy robić mogły tylko szumowiny moralne, bez honoru, uczuć i empatii. I pewnie że można się nawrócić, zmienić i zerwać ze złem, ale wiąże się to zadość uczynieniem i odcięciem od czerpania profitów z czynienia zła, w tym wypadku od esbeckich przywilejów. Najniższa emerytura jest teraz 1200 zł, ja nie słyszę żeby biedni starzy ludzie popełniali samobójstwo bo im 1200 na życie nie starcza, Ci ludzie, których często gnębili rzeczeni eSBecy, mają swój honor, godność i wiarę w Boga, która pozwala im godnie, choć skromnie żyć i nie skarżyć się do gadzinówek, że im przywileje za torturowanie Polaków zabrali
Bianka2019.11.28 20:38
Najniższa emerytura to 1100. A jesli ktoś donosił na rodzine to nie wina ustroju czy Czarzastego tylko moralności donosiciela.Teraz w rodzinie ojciec syna morduje i na odwrót. Nic nie poradzisz jesli spora częśc społeczeństwa jest źle wychowana, agresywna, mimo swojej katolickiej wiary. Nie ma miłości, nie ma empatii.
aha 2019.11.28 22:07
jak moralności uczył ich ustrój Czarzastego, to w ich własnym mniemaniu nie są żadnymi donosicielami. Znamienne, jak mówicie o PiS to odpowiedzialność jest zbiorowa całego "wrażego PiS-u i Kaczora", zaś jak mowa o komuchach, to "sprawa jest bardzo złożona, i winę ponosi jednostka za którą komuna odpowiadać przecież nie może", nigdy winny nie jest Czarzasty a bron Boże jego zbrodniczy ustrój
anonim2019.11.28 18:00
A ja mam bardzo poważne zmartwienie . Martwię się o Gowina . Jak on biedny przeżyje wtedy , gdy będzie emerytem to nie wiem . Obecna pensja poselska mu nie wystarcza od wypłaty do wypłaty . Dlatego nie mógł oddać premii jaką dostał od Szydło . Wydał , bo mu brakło . Ledwo ciągnie biedny od pierwszego do pierwszego . Ostatniego już bywa głodny a więc przydałaby się kolejna premia . No i miał kiedyś poważną tragedię w domu . Wnuczka złamała rękę . Dramat . Tak mi go żal . Jak on biedny przeżyje na tej głodowej emeryturze 10 000 ( tak na oko ) zł ?
anonim2019.11.28 20:30
Tak, tak, oni tak mają, pan Gowin to ciągle mentalnie jest w PO.
Stały czytelnik2019.11.28 17:23
Pan Bóg nie pozwolił tej pani jeszcze odejść. Ma swoją szansę na nawrócenie.
gosc2019.11.28 15:43
A nie było upokarzające jak w PRL ludzie nie mieli co jeść a komuchy sie pławiły w dostatkach i jeszcze byli gnębieni!!!!
Ślązak2019.11.28 17:50
Co Ty fandzolisz ? . Nie mieli co jeść ? A jak my przeżyli i nawet byli tacy tłuściutcy , tacy bielutcy , tacy czyściutcy a nie takie niechluje jakich sie teraz widzi ? No , jak ? Luftym my żyli ?
arbiter elegancji2019.11.28 14:07
67-letni ksiądz Piotr M. miał wykorzystać seksualnie dwie dziewczynki w Ruszowie, ale nie wszyscy dowierzają w jego winę. Parafianie czekają na rozwój wydarzeń, ale jak donosi "Uwaga!" TVN już napisali do prokuratury w jego obronie. Listy pisze też duchowny, którego o molestowanie oskarżyło 18 kobiet po nagłośnieniu sprawy. Piotr M. stwierdza: "Za miłość - kajdany na rękach".
Portofino2019.11.28 14:34
Kobiety sa czesto niewolnicami mody a molestowanie teraz w modzie.
aerfbgsdf2019.11.28 13:19
znam goscia katowanego przez esbekow przez kilka lat, ubecy zaszczuli jego zone tak ze odeszla nie wytrzymala, zniszczyli mu rodzine, mial notoryczne problemy z dostaniem pracy, a emerytury dostawal w 2014r. 854,23 zł czy ktorys z komentujacych tu ubekow uderzy sie w piers i powie mea culpa !!!!! nalezalo wam sie badyci, i doskonale wiedzieliscie co robicie i komu, a system ktory stworzyliscie chronil was a nie zwyklych ludzi, teraz jest chociaz pozor sprawiedliwosci, bo nikt was przynajmniej nie katuje, nie rozbija rodzin nie szantazuje, bandyci ubeccy, zbrodniarze nalezy wam sie zlodzieje
anonim2019.11.28 13:05
Skoro służyli Moskwie ,powinni do putina zwrócić się o regulację wysokości emerytur.Mogli równie dobrze odejść z Polski razem ze swoimi pracodawcami a nie dalej okradać tych dla których byli katami !
b.2019.11.28 12:54
Co za podły, pełen szyderstwa artykuł. Palę się ze wstydu i zażenowania. Fronda stała się dawno karykaturą chrześcijaństwa, na które się powołuje.
ed2019.11.28 12:42
Żeby się zatrudnić w czasach PRL-u w esbecji to trzeba było być wyjątkowym s*synem. A koło Pałacu Mostowskich to się przechodziło z "duszą na ramieniu".
Sebastian Lorenc2019.11.28 12:45
Ale powiedz, naprawdę tak było? A jakies pionki? Sprzątaczki, panie z biura? Nie pytam złośliwie. Nie mam pojęcia po prostu.
Portofino2019.11.28 14:31
Poprzedniczka tej tak bronionej przez Ciebie instytucji nazywala sie UB i przelala morze polskiej krwi.Ja uwazam ze cala ta "firma" powinna zostac uznana za organizacje zbrodnicza a wszyscy jej czlonkowie potraktowani jak zbrodniarze - przestepcy.Tam nawet sprzataczka bez odpowiednich rekomendacji nie mogla byc przyjeta.Jak Ty sie nie wstydzisz stawac w obronie takich ludzi?Dla Ciebie zbrodniarzem wszechczasow jest Piotrowicz.Jestes jeszcze mloda wiec zastanawiam sie co jeszcze z Ciebie "wyrosnie".
Sebastian Lorenc2019.11.28 14:41
Jakiej instytucji i kiedy bronię? Uważam, że w obliczu każdej śmierci powinniśmy przynajmniej milczeć. Tego wymaga zwykła ludzka przyzwoitość. I argument, że "oni" zachowywali sie inaczej do mnie nie przemawia. Ja chce pozostać czlowiekiem. A młodość to pojecie względne. Mam nastoletniego syna. On jest młody.
Portofino2019.11.28 15:06
Tam gdzies powyzej ujmujesz za tymi biednymi sekretarkami czy sprzataczkami.Miliony emerytow zyja za podobne pieniadze ale nie oni, choc z placenia skladki na ZUS byli zwolnieni.Ja nie skacze z radosci z powodu ich smierci a reaguje tylko na proby wybielania ich bo ten czy ten nic zlego robic nie mogl.Ciekawe skad to wiesz?Pomysl jeszcze co oni takiego dobrego zrobili dla Polski zeby pobierac tak wysokie emerytury.
Sebastian Lorenc2019.11.28 15:32
Emerytury wysokie pobierają ci, którzy dobrze zarabiali, nie przelicza się tego na dobro, tylko na pieniądze, tak to działa niestety. A pogardliwy ton tego artykułu mnie zdenerwował, bo od katolickiego, poświęconego portalu powinno się wymagać więcej.
Portofino2019.11.28 16:30
Wlasnie,dobrze zarabiali za trzymanie narodu za mord... co bylo w interesie naszego okupanta.Wtedy, to oni mieli wladze nieograniczona nad zwyklym czlowiekiem i korzystali z niej.Po "upadku"komunizmu firme rozwiazano ale przywileje zostaly i nadal zwykly czlowiek mogl tylko pomarzyc o takich zarobkach a oni pogardliwie smiali sie z frajerstwa.Ciebie zdenerwowal pogardliwy ton artykulu, rozumiem wiec ze powinni pisac o nich z najwyzczym szacunkiem na ktory sobie zasluzyli swoja praca.Teraz widac jak media podzielily narod Duza tez zasluga neomarksistowskich elit wychowujaca mlodziez.Chyba tez jestes ich ofiara.
az2019.11.28 19:51
Pozdrawiam Pana/Panią i dziękuje za postawę życiową, bo z treści komentarzy, widzę, że lekko Państwo w PRL-u nie mieli, a to znaczy że porządny z Pana/Pani człowiek
Sisi2019.11.29 1:14
Portofino nie dyskutuj z tym chłamem zw agnieszka bo to prowokator bydle jedno nie wie co robiono na UB
Polak2019.11.29 7:48
Nie przeginasz? Na tle innych lewaków jest wyjątkowa. Nie obraża i nie poniża katolików. Można z nią porozmawiać.
Michał Jan2019.11.28 16:34
Sprzątaczki nie były z nagonki, tylko odpowiednio wybrane, a i tak dostawały zadania specjalne, gdy coś się działo na mieście.
rebeliant2019.11.28 12:35
Nie chełpcie się tak tym co już za nami. Przed nami zderzenie z coraz bardziej napierającymi na Europę brutalnymi cywilizacjami (Chiny, Indie, banda muzułmańska). Już teraz wątłe potomstwo rdzennych Europejczyków jest między kalifatem (prześladującymi je gangami ciapatych) a głuchym na to homolandem. U nas jest nie wiele lepiej gdyż jak widać policja w Puławach jest bezsilna wobec bandy cygańskiej atakującej Polaków właśnie według schematu rasistowskiego. Polacy ponadto są pod największym uciskiem, gdyż harują jak woły i za najmniejsze uchybienie tracą dzieci (- jak zwykle ta sama morda to czyni, czyli starej zdewociałej lewicowej rury), zaś nasi okupanci ( - bo tak trzeba nazwać tych co zajadają się z naszego wysiłku i nie dają w zamian najmniejszego owocu) są chronieni parasolem "rasizmu"/"mniejszości etnicznej", mogą łazić z dziećmi po tramwajach i żadna opieka ich prześladować nie będzie (za czym tak na prawdę nie jestem, chodzi mi oto, że od Polaków też niech się odp***ą). Stara zdewociała lewacka rura to morda dzisiejszych włodarzy Europy. Być może nie mamy pojęcia, że ci "włodarze" już dziś są na garnuszku trzeciego świata (który jak by nie patrzyć jest od nas biologicznie silniejszy). Cała masa uśpionego ludu Europy jest wpatrzona w tych włodarzy, a oni w tym czasie sprzedają rdzennych Europejczyków w jasyr. I ten stan można określić stwierdzeniem, że "wylądowaliśmy na Księżycu" - czyli, że jesteśmy oderwani od rzeczywistości i w takim stanie zastaną nas bandy najeźdźców. Zobaczcie tylko jaka jest odległość między pomyśleniem Europejczyka że można zaciukać w obronie własnej, a pomyśleniem "różnorodnych", że można zatłuc atakując. Europa musi się zbroić, prowokować swoich prześladowców i wykonywać natychmiastowe wyroki na napastnikach. (w tym przypadku prowokacja jest prosta - wystarczy chodzić sobie swobodnie pośród najeźdźców - oni sami podejmą atak).
soft2019.11.28 12:46
Ciekawie piszesz, pisz książki.
rebeliant2019.11.28 13:46
A dodam jeszcze do tego, że tzw. trzeci świat to my znamy tylko z TV, jako ludzi ułomnych. Tym czasem oni mają i swoich mistrzów, sprytnych, inteligentnych i bezwzględnych. Właśnie to że są trzecim światem może świadczyć o tym, że w centrach tych światów są właśnie tacy mistrzowie. Np. Chiny mają całą paletę społeczności od prężnych wyrobników poprzez wojskowych (w tym komanda śmierci) aż po bezwzględnych mistrzów. Europa nie ma ani prężnych wyrobników, ani mistrzów. Europa jest z dwóch stron ogryzana. Ale czy Europa zasługuje na taki los ??? Nie !!! Trzeci świat sam jest sobie winien, że tyranów dźwiga. Europa nie jest temu winna. Mimo wszystko cykliczny konflikt zbrojny z tym światem powinien być nauczany w szkołach, gdyż nie trzeba zaczepiać ich zaczepiać, aby oni nie zaczepili nas. Grunt w tym, aby w takim przypadku odpowiadać ogniem. "Albo my albo oni" co raz bardziej się zarysowuje, a na szali postawiony jest los naszych dzieci. Czy po to im puszczamy bajki o misiach, aby później ich zarżnął jakiś Hindus bądź abdullah ? Wpatrzeni jesteśmy w te obce kultury hipnotycznie i pod komendę "bądźcie otwarci na inne kultury". Tym czasem ludzie nie zdają sobie sprawy, że patrzą drapieżnikowi na szpony, patrzą prosto w wymierzony w nich pocisk. Bo co mają myśleć ci otwierający się na obce kultury... że oni zawrą z nim jakiś sojusz? Bzdura - przecież w ich centrach są wspomniani wyżej bezwzględni mistrzowie, którzy nie dopuszczą do tego, aby nie nakarmić swoich kóz (- tych biednych... gotowych nam urżnąć łby). Trzeba doceniać prostą polską babę wiejską, która z siebie tyle daje, a cygańską piękną muzykę spuścić w klozecie - niech się ta muzyką cygan nakarmi (- mają swoją ojczyznę w Indiach, tam się uwolnią od białych k***w).
Hanys672019.11.28 11:39
Jakoś mi nie żal - ponieważ dopadła ich zwykła dziejowa, historyczna i społeczna sprawiedliwość. +++ Skoro pracowali całe życie dla siejących śmierć to i tak samo skończyli.
anonim2019.11.28 17:45
Ty Hanys , a kto pod z Twoich bliskich , somsiadow , przyjaciół , znajomych od tej ich siejącej śmierć kosy . Znosz takigo ? Słyszołeś o tym ? Żył żeś wtedy ? Klupnij sie w łeb nim coś napiszesz . A umisz godać po naszymu ty.........Górnośląski ?
Ślązak2019.11.28 17:51
Uciykło mi imię . To sie podpisuja .
jula2019.11.28 11:03
Żenujące powiązanie obniżki uposażeń byłych funkcjonariuszy aparatu bezpieczeństwa PRL z reakcją dwojga ludzi i ich samobójstwem. W naszym kraju rzesze emerytów,także tych bezpośrednio walczących z aparatem opresji PRL żyło przez ostatnie 30 lat w ubóstwie.Internowania, więzienia,wilcze bilety lub praca poniżej kwalifikacji i emerytury były więcej niż skromne.Nikt z Okrągłostołowców się o nich nie zająknął gdy ustalali gwarancje dla esbeków.Smutne bo śmierć ludzi wywołuje smutek,ale ta narracja wywołuje irytację grą na niepamięć.To ten sam aparat który nie odpowiedział za śmierć Pyjasa,Bartoszcze,Przemyka.
Bonifacy prosto z tacy2019.11.28 11:03
Niech ta reszta tez zejdzie z tego świata jak najszybciej!!Szkoda polskiego chleba dla tych morderców!!!najlepszych patriotów
skuter2019.11.28 10:58
Sprostowanie do ostatniego komentarza w latach 1945 1955 SB zakatowało na śmierć 55 tyś ludzi sorry zapomniałem dopisać
Bonifacy prosto z tacy2019.11.28 11:01
Ta cyfra jest mocno zanizona !!!!
JONASIK2019.11.28 19:54
Cyfry nie można zaniżyć. Co innego z liczbą.
JONASIK2019.11.28 19:56
Czyli kaci mają teraz ponad 100 lat... Wystarczy policzyć, zakładając, że w latach 45-55 mieli ok 40.
skuter2019.11.29 9:14
Fakty zawsze będą takie same a paplać można byle co
skuter2019.11.28 10:55
Tylko w latach 1945 1955 SB zakatowało na śmierć Jak ludzie żyli w nędzy Gnietli się w klitkach po kilka rodzin A oni mieli wszystko Talony na samochody na jedzenie na wszystko Szkoda chłopa mógł żyć a że mu kasę zabrali to trudno Ile ludzi wywalono z pozamykanych zakładów i nie mieli nawet 1500 zł nie mieli nic i musieli żyć Jedyne co teraz można zrobić to się za niego pomodlić i za nią
Barbara2019.11.28 10:50
Jak to boli, to zdegradowanie do poziomu przeciętnego Polaka, gdy człowiek całe życie starał się należeć do nadzwyczajnej kasty. Taki zdegradowany SBek wie, jaki ogrom pogardy,lekceważenia spotyka zwykłego człowieka ze strony "nadzwyczajniaków" i tego nie wytrzymuje. Brak pokory.
Wiesław Kaloryfer2019.11.28 17:35
To było UB. SB zaczyna działalność dopiero w 1956 r.
anonim2019.11.28 10:31
To ze wstydu
Rados\305\202aw2019.11.28 10:07
Super news.
boom2019.11.28 9:59
A może to była eutanazja, nie wykluczałbym pomocy innych osób w tej śmierci.
Maria2019.11.28 19:16
Właśnie ,Owsiak zadziałał.
E2019.11.28 9:58
Ta Rzepa Hajdarowicza to jest gadzinówka jak GoWniana, albo gorzej, bo pod logo gazety z tradycjami, jaka była Rzeczpospolita, robi za wilka w owczej esbeckiej skórze. Moja mama ma 1600 zł emerytury, to co, też ma popełnić samobójstwo?
Sebastian Lorenc2019.11.28 9:49
To sekretarka, jakaś pani z biura w nieodpowiedniej instytucji ma zabrana emeryturę, a prokurator stanu wojwnnego to patriota, który pnie sie po szczeblach kariery, bo przecież w głębi duszy zawsze był dobry? Poza tym szydzenie ze starszych ludzi, doprowadzonych do ostateczności zawsze jest podłe i niskie. Szydzenie ze śmierci jeszcze podlejsze.
ela2019.11.28 10:05
Ta jakaś pani z biura w nieodpowiedniej instytucji nie! ma zabranej emerytury. Dostaje taką emeryturę, jak każda inna pani z "odpowiedniej" instytucji. Dlaczego z wami tzw. lewakami (totalniakami) tak ciężko się rozmawia, żadne argumenty do was nie docierają.
Bonifacy prosto z tacy2019.11.28 10:08
Skończ to trolowanie ile ci płacą?
tfu!2019.11.29 16:00
800 zlotych to jest odpowiednia emerytura? Szczegolnie dla osoby starszej co zostawia w aptece mala fortune? Generalnie ustawa zabierajaca wszystkim tym ludzion wypracowane emerytury NIEZALEZNIE gdzie pracowali i co robili to jest skur---synstwo w czystej postaci... Poza tym podobno prawo nie dziala wstecz no ale coz mozna powiedziec Polska... Pok***wiony kraj i tyle. Aha dodam, iz cala moja rodzina byla po stronie patriotycznej oraz opozycyjnej ale tez i RACJONALNEJ!!!
Michał Jan2019.11.28 10:11
Dowiedz się proszę, co robili z sekretarkami nie tylko z RSHA, ale nawet z Propagandaministerium "nasi wyzwoliciele", jak to ich nazywa tow. Czarzasty. Bez sekretarek, to by nie działało.
anonim2019.11.28 10:27
Nie rozumiem co w związku z tym? My możemy szydzić z dramatu i śmierci? Czy naprawdę tak to działa? Potrafisz się z tego cieszyć? Masz satysfakcję?
Michał Jan2019.11.28 16:30
W związku z tym, nie ma co usprawiedliwiać pracy w SB stanowiskiem sekretarki. Jeżeli zaczęła dostawać emeryturę, jak sekretarka z innego urzędu centralnego, to chyba aż tak strasznie nie została potraktowana. Jeżeli aż tyle straciła, że cały świat jej się zawalił, to też świadczy o tej emeryturze za jakieś tam sekretarzowanie.
RS2019.11.28 20:25
Nikt się nie cieszy, dlaczego wmawia Pani ludziom, że się cieszą?. Ludzie się oburzają na takie informacje, ludzie są poirytowani. Kiedy Balcerowicz i reszta czerwonej bandy sprzedawali za grosze zakłady pracy i ludzie zostawali bez pieniędzy na czynsz na jedzenie, nie dlatego bo spłacali kredyty tylko dlatego, że pozbawiono ich miejsca pracy. To też była Pani taka współczująca?
J.P🧶2019.11.28 10:43
Michale Janie.. Czarzasty ma rację to Armia Czerwona wyzwalala Polskę, inma sprawa jak i czy po tym wyzwoleniu byliśmy wolni. Ale o tym Czarzasty też mówi tyle, że prawicowe media udają, że nie. Bo takie są obiektywne te prawicowe media.
Michał Jan2019.11.28 16:27
Armia Czerwona nas nie wyzwoliła - zrobiła to (od siebie) już Armia Radziecka, gdy wyjechała ze wszystkimi wykręconymi z łazienek bateriami.
Bianka2019.11.28 20:32
Czy ci sie to podoba czy nie - Polske wyzwoliła Armia Czerwona. Co sie tak upieracie w fałszowaniu historii.
Antex2019.11.28 22:34
Masz na myśli wyzwolenie 17 września 1939 r?
taro2019.11.28 18:44
jedyne co za komuny bylo dobre, ze takich przyglupich dewiantow jak ty nie dopuszczali do mikrofonu.
J.P🧶2019.11.28 19:46
taro czy ja gdzieś chwałę komunę? Ciężko ci z tym, że to nie amerykanie ani francuzi odzyskiwali po kawałku Polskę? Czy Kaczyński już zmienił historię a ja nic o tym nie wiem? No i przestań buraczyć wyzywać bo to o tobie świadczy.
Prawda jest inna2019.11.28 10:33
W takim razie napisz do niejakiej jachiry porozmawiacie o "parówkach smoleńskich" tudzież o innych określeniach waszego języka miłości i tolerancji. Proponuje też zapytać o zdanie jak się czują lub czuli ludzie wyrzucani z pracy w latach komuny, zmuszani do opuszczenia kraju i to na cito! A najlepiej zasięgnąć opinii żon i dzieci zabitych górników lub innych osób.Niestety miejsce tragicznej prawdy zajęła dzisiaj fałszywa empatia dla starszych miłych pań i miłych panów co to w życiu nic złego nikomu nie zrobili. Ps. Dzisiaj okazuje się, że co drugi ubek siedział w wydziale paszportów, których nota bene było jak na lekarstwo. To dopiero cud! Ps.2 Moja mama ciężko pracowała przez całe swoje życie i ma 1600 zł. emerytury, godność i nie narzeka!
Sebastian Lorenc2019.11.28 10:37
Pani od parzenia kawy i przekladania papierków zabijała górników, czy wyrzucala kogos z pracy? I czemu w takim razie Piotrowicz Cie nie oburza?
STOP kretynom!2019.11.28 10:57
A dlaczego pani od parzenia kawy i przekładania papierków ma dostawać 7-8 tys. emerytury? To cię nie oburza?
Bonifacy prosto z tacy2019.11.28 11:00
Na to głupi trol nie umie juz odpowiedziec nie jest przygotowana
Su2019.11.28 11:51
Odpowie, odpowie odwróci kota ogonem, zacznie ludzi oskarżać o mowę nienawiści i podkreśli przy tym jaka jest wspaniałomyślna!
katolik2019.11.28 12:22
przecież to dziiwka Nowaka jest. to pewnie jej dyktuje co ma pisać
J.P2019.11.28 14:09
Katolik, ty to jesteś Janina Labisz czy mi się wydaje?
anonim2019.11.28 11:31
Bardziej oburza mnie to, że tyle zarabiała kiedyś. Poza tym oburza mnie brak sprawiedliwości. Dlaczego rozlicza się pionki, a nie rusza prawdziwych aparatczyków? A najbardziej rusza mnie szydzenie z nieszczęścia i śmierci.
Prawda jest inna2019.11.28 11:05
Wiesz co mnie uwiera najbardziej? Brak prawdy tej obiektywnej i czystej. Uwiera mnie fakt, że nie zrobiono w Polsce lustracji w imię interesów i tzw. empatii, czysto fałszywej i sofistycznej. Jakoś Niemcy i Czesi dali radę, a my nie. I w ten sposób etos wolności zmieszał się syfem komuny. Stąd dzisiaj mamy wciąż opary szamba w polityce, sądach, Kościele w mediach i w ogóle. I jeszcze jedno. Z doświadczenia widzę i wiem, że niczego nie można zbudować bez prawdy, tej zwykłej i najprawdziwszej.
anonim2019.11.28 12:11
Tak, masz w 100% rację. od lat przewija się prawda "nasza" i "wasza" , w zależności kto jest u władzy, to prawda jest prawdziwsza. Nic się nie zmienia, właściwie od 89 roku. Co z tego, że ukarali odebraniem emerytury jakieś pionki. Prawdziwe szychy mają się dobrze, zawsze przytulone do jakiejś władzy (niezależnie czy PO, PiS, czy SLD)
katolik2019.11.28 12:23
Zamknij jape szmaciaro lewacka, pomiocie ubeka, bękarcie krwawej luny.
skuter2019.11.28 10:50
Dlatego PIS chce reformy sądów żeby takich fajnych sędziów wywalić Sama widzisz jak inni pomagają żeby było jak było
B522019.11.28 12:22
jestem za tym aby wszystkich komuchów pogonić nam ubędzie jeden a wy znikniecie
anonim2019.11.28 12:31
Tak, zwłaszcza ja. W 1989 roku byłam dzieckiem, nawet się w Polsce nie urodziłam, a moja mama nie była Polką, więc do kogo innego z tym tekstem.
B522019.11.28 17:15
to co cie kręci w czerwonej szarańczy
J.P🧶2019.11.28 13:01
B52 czy uzależniasz swoje szczęście w życiu od tego kto kogo, kto zniknie a kogo się spali na stosie? Yo już ci powiem, nigdy nie będziesz szczęśliwy 👍
B522019.11.28 20:18
kolego czerwona szarańcza nie pozwala na grila na balkonie na ogrodzie na ognisko nie mówiąc o stosie ja popieram czerwoną szarańcze w dochodzeniu do celu bo z dwóch samców nic nie powstanie i tak samo z samic gdy was tak każdy popierał to by was nie było od dawna a oni z wami walczą i wy jesteście
J.P🧶2019.11.28 21:24
Grill na balkonie? Szanuj sąsiadów. Z dwóch samic może i nie, ale dwie samice jak chcą to i mogą urodzić, hm? Kto ze mną walczy? Ja z podatkami w tym dziwnym kraju co najwyżej walczę.
az2019.11.28 19:30
Do SB nie przychodziło się od tak - dzień dobry, chciałem/am do SB. To SB przychodziło do delikwenta lub eSBek przyprowadzał kogoś za kogo ręczył. Więc nie wstawiaj kitu, że zwykła sekretarka z SB, bo zwykła sekretarka ma teraz 1500 emerytury a nie jak ta z SB miała po 3-4 tyś zł/m-c prze odebraniem przywilejów esbeckich
az2019.11.28 19:45
aha, Piotrowicz nie był w SB, a zeznania KODziarza, który wcześniej Piotrowiczowi był wdzięczny, a później zmienił zdanie POd naciskami, to sobie możesz opowiadać w foyer GoWna jak czekasz na konsultacje
Polak nie wolak2019.12.2 1:48
Sekretarka generala Stanu Wojennego Barbara Skrzypek zaufana osoba Prezesa PIS
Ala2019.11.28 9:46
Jak można było pracować w SB. To wstyd
JONASIK2019.11.28 9:59
A jaka była różnica w tamtych czasach czy ktoś jako sekretarka pracował w komunistycznej szkole, uczelni, fabryce, urzędzie, wojsku czy milicji. Wszyscy byli równo umoczeni, razem z klerem. No, może kilkunastu opozycjonistów (mówię o latach 70-tych) nie. Zapytaj dziadków.
Bonifacy prosto z tacy2019.11.28 10:08
nedzny robaku nie wybielaj ubeków ubecja to była katownia niejednego Polaka jesli popełnili "samobójstwo" to wymierzyli sobie sami sprawiedliwosc.
Barbara2019.11.28 11:00
czy sekretarka ze szkoły, urzędu, fabryki przepisywała wyroki śmierci, wysługiwała się zbrodniarzom i brała za to pensję o jakiej inne sekretarki nie mogły marzyć? Nie byliśmy równo umoczeni, niektórzy nie byli wcale umoczeni i to was boli. Chcielibyście wszystkich ściągnąć do swego błota, a to się nie uda.
B522019.11.28 12:36
janosik ty nie możesz być z gór jak by się górale dowiedzieli że obok mieszka czerwona szarańcza to by cię baca wciągnął przez dziurkę od nosa
ktoś tam2019.11.28 9:43
I co mam się powiesić w geście solidarności? Kiedy oni mieli swoje prosperity to nie przejmowali się ludźmi tłuczonymi na śmierć w kazamatach UB. Wiem, wiem, oni nic złego nie robili. Wzmacniali tylko "słuszną linię Partii"...
Michał Jan2019.11.28 10:17
Jeżeli emerytury obniżono im odpowiednio do stanowisk w innych, "cywilnych" urzędach (innymi słowy: zabrano dodatek wynikający z pracy w SB), to jest to do obronienia. Jeżeli niżej, to zbrodnia. Jak znam sposoby rozwiązywania problemów przez mędrców z PiS-u, to raczej to drugie.
ktoś tam2019.11.28 11:08
UB to nie była jedna z instytucji normalnego państwa. To była instytucja opresji, "zbrojne ramię PZPR" czuwające nad prawomyślnością obywateli. Taka - jeśli już wyciągać jakieś analogie, choć w tym wypadku to problematyczne - sowiecka inkwizycja. Ciekawe, Kościołowi Inkwizycją nieustannie wyłupuje się oczy, choć wbrew mitom, wprowadziła porządek w chaos prawny i często oskarżeni mieli szansę dzięki kościelnej Inkwizycji wyjść cało z opresji, a ciągle broni się UB-ków, o których działalności ciągle może zaświadczyć wielu bezpośrednich świadków. Co więcej wszyscy żyjący (prócz niemowląt) w PRL-u mieli świadomość czym jest instytucja UB. Jak ktoś szedł tam do pracy to miał pełną świadomość co to jest za "zwierzę" i po co jest. Niech zatem teraz nie rżną głupa.
B522019.11.28 12:31
w sprawie smalcu to kapusta odpada a kudły na świni albo zostawiasz albo nie zależy czy lubisz kłaki ;)
B522019.11.28 9:41
to jest upokarzające zabrakło postkomunistów i trzeba żyć jak inni
kapiszon Kaczynskiego2019.11.28 9:37
"Pomyśleć, że wielu emerytów - jest w podobnej sytuacji i nikt z nich nie popełnia samobójstwa... " I ty się z tego cieszysz, durniu?' przyjdzie czas, że zapłacisz ty i tacy jak ty za to świństwo, które robicie Polakom. Piotrowicza, Muszyńskiego, Kryże nagradzacie bo liżą wam tyłki, innym zabieracie emerytury. Jesteście podli.
B522019.11.28 9:43
pomyliłeś nika kapiszon POgan
Marek 2019.11.28 10:15
nie emerytury, a przywileje towarzyszu wicie rozumicie
taro2019.11.28 10:33
mieli z czego zyc,tylko rozp..li pieniadze. Wiekszosc za komuny miala odrzucone wnioski o paszporty, dopiero koperty wypelnione gotowka decydowaly, czy go dostaniesz, cze tez musi byc jeszcze jedna. Dzial paszportowy to bylo krolestwo plynacej kasy.
des2019.11.28 14:07
pewnie z głodu już nawet siły nie mają się zabić?
Eugeniusz2019.12.1 6:50
puuuuf !!!! i nie ma kapiszona !
J.P🧶2019.11.28 9:36
"Małżonkowie byłych esbeków popełniło samobójstwo" Ten tytuł przejdzie do historii polskiej filologii. " Pomyśleć, że wielu emerytów - jest w podobnej sytuacji i nikt z nich nie popełnia samobójstwa... " Otóż się mylisz frondowy pismaku, sprawdź sobie statystyki. No a teraz czas frondofani, na szydercze komentarze.
Sebastian Lorenc2019.11.28 9:54
Tytuł zmusza do przeczytania artykułu, bo kompletnie nie wiadomo o co chodzi. Mistrzowie gramatyki języka polskiego.
les2019.11.28 10:29
mistrzyni patelni sie odezwala.
J.P🧶2019.11.28 10:36
Les.. jaki płyn do naczyń stosujesz?
Sebastian Lorenc2019.11.28 10:12
Poprawili!
J.P🧶2019.11.28 10:33
Chwała im za to, ale treść w swej wymowie bez zmian. Dla nich gość od wydawania paszportow jest mordercą Polaków.... chociaż pewnie w tamtych czasach sami dawali czekoladki, żeby przyspieszyć jego wydanie, pamiętam jak to było. A sprzątaczka co na oczy żadnych akt nie widziała to prawie krwawa Luna.
B522019.11.28 12:20
jest nadzieja czerwona szarańcza czyta jeszcze coś poza gazetą wyborczą
J.P🧶2019.11.28 12:56
Czerp informację z wielu źródeł będziesz mniej złośliwy.
des2019.11.28 14:06
Przecież Fronda to lewizna i krypto zboki. Po komentarzach widać kto czyta. Lepiej się modlić niż czytać WAS czytać. Głupi artykulik i głupie komentarze ale najważniejsze że jest klik i kasa leci do kieszeni ojca redaktora.