Ks. Dariusz Oko: Hitler czerpał z tych samych źródeł, z których czerpie pan Darski - zdjęcie
15.10.14, 12:14Ks. Dariusz Oko (fot. Fronda.pl)

Ks. Dariusz Oko: Hitler czerpał z tych samych źródeł, z których czerpie pan Darski

35

Modlitwa Krucjaty Różańcowej w intencji nawrócenia zespołu Behemoth wywołała wielkie oburzenie niektórych środowisk. Katolikom zarzuca się próby cenzurowania i narzucania swoich poglądów tej części Polaków, którzy nie podzielają przekonań co do satanizmu Adama Darskiego „Nergala”. Problem ten poruszyli w programie „Tak czy nie” Jacek Poniedziałek, homoseksualny aktywista i aktor oraz ks. Dariusz Oko.

Poniedziałek stwierdził, że jeszcze nikt ze słuchaczy Behemotha nie zrobił nikomu krzywdy, a tak się działo po tej drugiej stronie, czyli protestujących przeciwko koncertom Nergala, uzupełniając, że ma na myśli... wyprawy krzyżowe. Ks. Oko przypomniał, że wśród utworów Darskiego jest utwór, chwalący morderców („Chwała mordercom św. Wojciecha”) czy wzywający do nienawiści („Chrześcijanie dla lwów”). Kapłan porównał ten tekst z nazistowskim hasłem „Żydzi do gazu”. I dodał, że są dziś ludzie, którzy tak nienawidzą chrześcijan, jak hitlerowcy nienawidzili Izraelitów.

Ks. Oko przekonywał, że słowo ma ogromną moc, że między słowem a czynem czasem istnieje bardzo niewielka odległość. Wspomniał, że morderstwo ks. Jerzego Popiełuszki również poprzedziła medialna kampania nienawiści wobec chrześcijan. „Anty-chrystianizm trzeba zwalczać tak samo, jak zwalcza się antysemityzm” - apelował duchowny.

Na pytanie prowadzącego program, czy Nergal jest kontynuatorem Nerona, ks. Oko odpowiedział, że twórczość Behemotha jest przesiąknięta nienawiścią względem chrześcijan. Kapłan ubolewał też na pewną nierównością, w ramach której za powiedzenie słowa krytyki na temat gejów z miejsca można być okrzykniętym homofobem, zaś Darski jest „wulkanem nienawiści” i nikogo to nie razi.

„Przypominam, że Hitler czerpał z tych samych źródeł, z których czerpie pan Darski. Inspiracją dla Hitlera był bowiem okultyzm. Za czasów swojej młodości, kiedy Hitler porzucił chrześcijaństwo, zaczął się fascynować okultyzmem (…). To są te same źródła” - przekonywał ks. Oko.

Poniedziałek stwierdził natomiast, że nie dostrzega żadnej nierówności w traktowaniu choćby homoseksualistów i katolików. Przekonywał za to, że widzi histeryczny atak publicystów i polityków chrześcijańskich. Mówił też o wojnie pomiędzy „Kościołem otwartym”, który reprezentuje ks. Adam Boniecki a „Kościołem zamkniętym”, fundamentalistycznym i „trochę średniowiecznym”. Aktor dodał ponadto, że mógłby się postawić w roli prześladowanego czy ofiary, bo dwa dni wcześniej ludzie noszący krzyż na piersiach mieli mu kazać wynosić się z Polski.

Dalej Poniedziałek przekonywał, że muzyka Behemotha to „dzieło sztuki” i dowodził, że satanizm nie jest promowany na ulicach, a żeby słuchać Nergala trzeba kupić bilet na jego koncert, bo nie są one pokazywane w telewizji. „To jest konwencja” - zapewniał i cieszył się, że zrozumiał to ks. Adam Boniecki.

Ks. Oko odpowiedział, że redaktor naczelny „Tygodnika Powszechnego” nie jest dobrym przykładem, bo on „razem z najgorszymi wrogami, ręka w rękę, atakuje Kościół” i jest popierany przez tych wrogów, na przykład „Gazetę Wyborczą”.

Całość dyskusji można obejrzeć poniżej.

MaR/Polsat News  


Komentarze (35):

anonim2014.10.15 12:37
arcybiskup Paryża, kardynał Alfred-Henri-Marie Baudrillart. W kazaniu wygłoszonym 30 czerwca 1941 roku powiedział, że „wojna wydana przez Hitlera to szlachetne przedsięwzięcie w obronie europejskiej kultury”. Hitler co najmniej wierzył w osobową „Opatrzność", przypuszczalnie pokrewną Boskiej Opatrzności przywołanej przez kardynała arcybiskupa Monachium w 1939 r., kiedy Hitler uniknął zamachu i kardynał zarządził specjalne Te Deum w katedrze monachijskiej, żeby podziękować Boskiej Opatrzności w imieniu archidiecezji za szczęśliwe uratowanie Führera. Podstawowe przeszukanie Mein Kampf ujawnia także następujące dane statystyczne. Liczba występowania kluczowych słów wygląda następująco: „Darwin" : ZERO „Wszechmocny" : 6 „Bóg" : 37 „Stwórca" : 8 Hitlera zainspirowały antysemickie brednie niejakiego Lanza von Liebenfelsa, który był suspendowanym zakonnikiem i którego magnum opus nosił tytuł jak z Monty Pythona: Theozoology, Or The Account Of The Sodomite Apelings And The Divine Electron. Była to właściwie zwichrowana egzegeza biblijna, z napisaną na nowo historią ukrzyżowania, zawierająca także średniowieczny bestiariusz pełen przykładów kwiecistej wyobraźni Liebenfelsa. No i jak ładnie biskupi robili faszystowskie pozdrowienie http://www.nobeliefs.com/nazis.htm
anonim2014.10.15 13:00
Oczywiście nikt już nie pamięta, że na klamrze od pasa każdego żołnierza III Rzeszy widniał napis "Gott mit uns" (Bóg z nami) :)
anonim2014.10.15 13:19
@lucjanhenryk111 A protestanci to są chrześcijanie, czy ateiści?
anonim2014.10.15 13:28
Oj czerpał, czerpał z mitologii katolickiej. Podobnie jak Pan oko dzisiaj.
anonim2014.10.15 13:29
Znakomita argumentacja księdza Dariusza, a widoczny brak rozumienia zagadnień i logiki w ocenach u adwersarzy: homosia i redaktora-propagandzisty.
anonim2014.10.15 13:33
@grzechol "Oczywiście nikt już nie pamięta, że na klamrze od pasa każdego żołnierza III Rzeszy widniał napis "Gott mit uns" (Bóg z nami) :)" Stalin też uważał się za wierzącego - jakby chciał, kazałby swym żołnierzom też mieć podobne napisy na umundurowaniu - albo czekistom - coś to by zmieniło?
anonim2014.10.15 13:42
Taaak, o to mądrości Poniedziałka. ci co słuchają satanistów nigdy nie zrobili nic złego a Ci którzy protestują przeciw sataniście typu nergal brali udział w wyprawach krzyżowych:)
anonim2014.10.15 13:58
@Hutnik Prawicowa logika: Hitler czerpał inspirację z okultyzmu - Nergal jest jak Hitler! Hitler kazał napisać na żołnierskich mundurach "Bóg z nami" - to nie ma żadnego znaczenia, mógł napisać cokolwiek. Oto piękny przykład dopasowywania faktów do światopoglądu.
anonim2014.10.15 13:58
Hitler nienawidził chrześcijaństwa(potwierdzali to w swoich wspomnieniach wszyscy jego współpracownicy np.Hitler's table talk),obiecując rozprawę z nim po zakończeniu zwycięskiej wojny.Niemieccy naziści mieli także swoich "duchownych patriotów"(głównie protestanckich,choć zdarzali się katoliccy),a nawet utworzyli w oparciu o struktury protestanckie pseudochrześcijański "kościół".Zapisy konkordatu nigdy nie były przestrzegane,a dzieci i młodzież zostały wyrwane z wychowania chrześcijańskiego,by zostać poddane indoktrynacji w duchu ideologii nazistowskiej.Poza tym zastanawiające,że tzw. "demokratyczny świat" nie protestował przeciwko przymusowej tzw."eutanazji",a czynił to jedynie niemiecki Kościół Katolicki,narażając się tym samym na szereg represji.Powodem była także encyklika "Mitt Brennender Sorge",w której już w 1937 papież potępił nazizm.Niemcy musiały dopiero przegrać straszliwą wojnę,by zbrodnicza ideologia została potępiona przez "demokratów".
anonim2014.10.15 14:05
@grzechol "Hitler kazał napisać na żołnierskich mundurach "Bóg z nami" - to nie ma żadnego znaczenia, mógł napisać cokolwiek." dam ci jeszcze dobrą radę - dodaj o zakonie jezuitów, będzie jeszcze ciekawiej
anonim2014.10.15 14:07
@Agnieszka_Nowak "W kwestii "czerpania inspiracji" nikt i nic nie dorówna kościołowi rzymskiemu. Mój ulubiony przykład to biskupi pastorał "wzorowany" na lasce boga Ra." a nie powinien być Twoim ulubionym przykładem motyw krzyża Jezusa? Jezus go sobie "zapożyczył" ze znanych wszystkim starotestamentowych rytów
anonim2014.10.15 14:23
@hucpa "Arbiter jako "Hutnik" zaczyna pajacować" to wskaż jaki ryt mam na myśli - sprawdźmy wiedzę
anonim2014.10.15 14:38
@TadeuszOgorek Licz się ze słowami. Nie obrażaj! Internet to nie Twój dom.
anonim2014.10.15 15:12
@GenesisX rozumiem, że jeśli kiedyś Twoje dziecko (dorosłe) kogoś zamorduje, weźmiesz za nie odpowiedzialność i pójdziesz też wraz z nim siedzieć?
anonim2014.10.15 15:15
@Maksym "Bierzcie zatem odpowiedzialność za WASZEGO Hitlera bo jak napisałeś " nidgy nie przestał być katolikiem" nie wiem skąd czerpiesz takie mądrości - Hitler nie wiem czy kiedykolwiek był katolikiem, a na pewno nie w swym dorosłym życiu i dodam, że żeby być katolikiem, to trzeba to pokazywać swoim życiem, a nie mówić, że się nim jest
anonim2014.10.15 15:18
@GenesisX "Nie wiadomo o jakiego Boga chodziło na klamrach hitlerowskich pasków? Raczy Pan(i) żartować." naprawdę ma dla ciebie to jakieś znaczenie, co by było na tych paskach? słynny napis o pracy też naprawdę oznaczał szacunek dla "ludzi pracy"?
anonim2014.10.15 15:48
Ludzie o co Wy sie tak tu wyklucacie? Hitler byl zydem udajacym chrzescijanina.Byl tez morderczym psychopata. Dywagacje na temat tego czegos ,czym byl to hold dla niego,a potwarz dla milionow ofiar zamordowanych przez te bydle. Porownywanie Pana Darskiego do hitlera to ..,to nawet nie jest glupota,to czyste skurwwwysynstwo.
anonim2014.10.15 16:22
To ja już nie wiem. Jak rozmowa jest o ateizmie to Hitler jest ateistą. Jak rozmowa jest o zespole metalowym to nagle okultystą. Przemienie równe temu Jezusa na górze. Mało istotne jest jakiej wiary był Hitler. Bardziej istotne jest to, że jego głównym narzędziem manipulacji była religia chrześcijańska. Dlatego 94% partii nazistowskiej to byli chrześcijanie. W sumie religia od zawsze służy do manipulacji, zmienia się tylko wykorzystująca ją osoba.
anonim2014.10.15 17:11
>Cypel&Grzechol&Marcinave1 No proszę - a zdaniem takiego Szewacha Weissa niemiecki nazizm czerpał inspiracje nie z chrześcijaństwa, tylko z pogaństwa. Musicie go naprostować, chłopaki...
anonim2014.10.15 18:10
@GenesisX mieszasz różne problemy ze sobą.... ja bym widział z grubsza 3 aspekty 1) wiara Hitlera i jego przybocznych - zapewne każdy z nich się wychował w rodzinach mniej czy bardziej chrześcijańskich - ale w życiu "dorosłym" tej wiary nie widać - nie wiem kto z najważniejszych ludzi Rzeszy praktykował wiarę - zapewne ktoś był po śmierci Piłsudskiego Hitler i świta zrobili nabożeństwo, zapewne były pogrzeby, śluby, chrzty, gdzie byli duchowni ale co to dowodzi? Hitler nie był katolikiem - dlaczego przed śmiercią się nie nawrócił? ile jest na ten temat materiałów - filmów, książek - nie słyszałem nic o tym (chyba, że sam w myślach - ale tego nie dowiemy się już) Himmler - mniej czy bardziej bawił się w okultyzm itd. Rzesza programowo, ideologicznie i faktycznie była antychrześcijańska - stosunki z duchownymi, Watykanem tego nie zmieniają 2) wiara zwykłych żołnierzy - oczywiście tu masz rację; tak samo niejeden sowiecki żołnierz był prawosławny 3) postawy duchownych - po co? dlaczego sympatyzowali/trzymali z nazistami? oportunizm, korzyści, fascynacja ideologią, strach przed bolszewizmem, chęć niesienia pomocy ofiarom nazizmu (tak niektórzy odczytują zachowania Piusa XII)....
anonim2014.10.15 18:12
@GenesisX "Wg Twojej definicji prawdziwymi katolikami są wyłącznie anioły." niestety nic takiego nie powiedziałem, przykro mi :)
anonim2014.10.15 18:15
@Maksym "Odpowiedziałem hucpie a nie tobie. Co do moich " mądrości" to podałem cytat, datę i adresata. Za mało? To teraz podważ cytat, datę i adresata. Takiś skrupulant? A jak wyzywacie nie znanych wam ludzi od czerwonych sobak i ubydlaków to jest fair i ok???" z tą wypowiedzią Hitlera nie znalazłem źródła, ale mniejsza o to nie znam tej wypowiedzi, może taka była - Stalin też podobno "wierzący" był - niczego to nie dowodzi - jak pisałem już przyznaję, że nie przypominam sobie, bym kogoś wyzywał od czerwonych sobak - czy ty w ogóle panujesz nad tym co piszesz?
anonim2014.10.15 18:23
I znowu pojawia się ten odgrzewany kotlet - dewiza "Gott mit uns". Otóż pojawiła się ona w Niemczech prawie 500 lat przed dojściem Hitlera do władzy! Przez wieki była używana w niemieckiej armii a w policji RFN do lat 70. XX wieku: http://pl.wikipedia.org/wiki/Gott_mit_uns
anonim2014.10.15 18:23
@Maksym "Ty faktycznie mnie jeszcze nie wyzwałeś ale twoi bracia w wierze owszem" daruj sobie te tanie zaczepki
anonim2014.10.15 18:28
@Monarchista "I znowu pojawia się ten odgrzewany kotlet - dewiza "Gott mit uns". Otóż pojawiła się ona w Niemczech prawie 500 lat przed dojściem Hitlera do władzy! " podobnie jak Totenkopfa też nie wymyślili hitlerowcy, tylko pożyczyli od kawalerzystów :)
anonim2014.10.15 18:32
Napis na klamrze, który widniał na mundurach kilka wieków ma udawadniać religijność nazistów. HAHAHA porażający argument :) W Niemczech to był element tradycji, której naziści się nie odważyli usunąć (wszak im nie przeszkadzał).
anonim2014.10.15 19:42
@Maksym "Powala mnie wasza logika!" mylisz dwa różne sposoby rozumienia pojęcia "katolik" - i jaki to ma związek z hitlerowcami, bo nie rozumiem?
anonim2014.10.15 19:50
@Maksym jedno to ocena, czy ktoś był naprawdę dobrym katolikiem, a drugie to kwestia przynależności do pewnej grupy religijnej - zachodząca przy spełnieniu minimum warunków - typu wiara w Boga, spełnianie minimum praktyk religijnych ale uspokajam Cię - w naszym państwie ostatecznie ludzie sami decydują czy chcą spowiedzi, kolędy, czy na kogo głosują w wyborach a co do księży-pedofili - przyznaję, to katolicy tak samo wiem, że reżim ustaszy miał wsparcie kościoła, czy Watykan pomagał nazistom zwiewać - to potępiam i przed tym nie uciekam ale pisanie bajeczek o religijnym Hitlerze - szkoda, że nie o Heinim H. - czy powoływanie się na sławetny napis na pasie to kompromitacja
anonim2014.10.15 21:00
GenesisX co do Hitlera, to odpowiedź wskazać może przypowieść o winnicy o pracownikach najętych w kolejnych godzinach - tak czy inaczej niezależnie od tego w co kto wierzy - to poza nami; zresztą nie wiemy czy się nawrócił w myślach - bo kleryka w bunkrze nie było a jeśli chodzi o porównanie hitlerowców z polskimi katolikami......... to cóż, mam wielu takich znajomych, ale nie chwalili mi się, że należą do Einsatzgruppen - być może pojechali na bagna Prypeci a tak serio - to nie denerwuj się, bo skończysz z nadciśnieniem tętniczym - KK se może mówić co chce, a ludzie w wyborach głosują jak chcą i w ten sposób pośrednio tworzą prawo - to że nie głosują wedle twych wyborów, to jeszcze nie oznacza, że musisz walić tu wykrzyknikami
anonim2014.10.16 6:28
Dr Joseph Paul Goebbels czerpał z tych samych źródeł, z których czerpie Ks. Dariusz Oko
anonim2014.10.16 9:18
@GenesisX można porównywać - np. ja ciebie porównuję do hitlerowców - ten sam sposób zakłamywania świata według z góry przyjętych idei
anonim2014.10.16 9:31
@Maksym "Widze, że fajny z Ciebie chłop a i pożartować można. Szanuje i podziwiam,.że ptzyznajesz i potępiasz zbrodniarzy i ich protektorów. Co do ustaszy i pomocy watykańskiej dla nazistów to przyznaje, że mnie wyręczyłeś bo już zabierałem się do roboty. Mam pytanko jak tak uczciwy chłop jak Ty potrafi to ze sobą pogodzić i pytam zupełnie szczerze." dobre sobie - próbujesz mnie teraz pochlebstwami? daruj sobie tanie teksty i jak się możesz zabierać za nowe rzeczy, ja w starych okazało się, że niewiele masz do powiedzenia? i jak mogłeś mieć wątpliwość, że potępiam zbrodniarzy? co do twego pytania - wierzę w Jezusa, który nie kazał zabijać, a przebaczył i oddał życie za innych; księża z mojego 'świata' nie propagują nazizmów itd. ale i ja cię zapytam - jak się czujesz każdego dnia jako - jak zakładam - człowiek białej rasy? ludzie twojej rasy odpowiadają za śmierć milionów ludzi w obu Amerykach, Azji, Afryce? czujesz wyrzuty sumienia?
anonim2014.10.16 13:28
Oko to super gość ma potrafi pedałów rozwalić
anonim2014.10.16 14:41
Tzw. "Kościół otwarty", to może być jest kościół ks. Bonieckiego, a nie Jezusa Chrystusa, tak dla jasności... Na miękkie "róbta co chceta" nie ma miejsca w Ewangelii.
anonim2014.10.16 20:42
@Maksym "Tylko widzisz ja się z białej rasy nie wypiszę ni chyba że sobie zrobie operację plastyczną ( nawet nie wiem czy to możliwe) a Kościołowi zawsze mogę powiedzieć : bye, bye." spodziewałem się, że to napiszesz - zatem zero zaskoczenia wiem, że nie wypiszesz się - to zrozumiałe - po prostu wskazują, że za zło na świecie odpowiedzialni są wyznający jakieś religie-chrześcijanie-katolicy-biali-Europejczycy itd. już w szkołach uczyli jakie były przyczyny krucjat - pamiętam z historii w epoce Peruelu tak samo zdobywcy Nowego Świata nie tylko kierowali się przesłankami religijnymi, a wieloma innymi powodami my wszyscy jako ludzie tak naprawdę odpowiadamy za to, że historia ludzkości to jedno pasmo wojen i mordów "Ach bym zapomniał, że pisałeś coś, że głupotą jest Hitlerowi przypisywać religijność. Tak! Zgadzam się jest to głupota i pokaż gdzie ja mu przypisywałem religijność?" wiesz co - odpisywałem naraz kilku osobom, stąd OK, spoko