KPRM odpowiada na stanowisko KEP ws. szczepionek. ,,Kluczowe jest jedno stwierdzenie’’  - zdjęcie
15.04.21, 07:01Fot. screenshot - YouTube (Onet News)/Ryszard Hołubowicz - Lublin.com.pl, via: Wikipedia CC 3.0

KPRM odpowiada na stanowisko KEP ws. szczepionek. ,,Kluczowe jest jedno stwierdzenie’’

71

Wczoraj KEP zaprezentowała swoje stanowisko na temat szczepionek firm AstraZeneca i Johnson&Johnson. Biskupi podkreślili, że technologia ich produkcji budzi poważny sprzeciw moralny. Zaznaczyli jednocześnie, że wierni niemający możności skorzystać z innego preparatu, mogą skorzystać z tych szczepionek. Na to właśnie sformułowanie uwagę zwraca szef KPRM Michał Dworczyk, który odniósł się do opinii KEP na antenie TVN.

Zastrzeżenia biskupów budzi fakt, że w przeciwieństwie do innych preparatów, w produkcji szczepionek AstraZeneca i Johnson&Johnson korzysta się z linii komórkowych stworzonych na materiale biologicznym pobranym od abortowanych płodów.

- „Pomimo tego, że technologia produkcji szczepionek firm AstraZeneca i Johnson&Johnson budzi poważny sprzeciw moralny, to jednak mogą z nich korzystać ci wierni, którzy nie mają możliwości wyboru innej szczepionki i są do tego wprost zobligowani określonymi uwarunkowaniami egzystencjalnymi lub zawodowymi”

– napisał bp Józef Wróbel SCJ, przewodniczący Zespołu Ekspertów Konferencji Episkopatu Polski ds. Bioetycznych.

Do stanowiska KEP odniósł się na antenie TVN24 pełnomocnik rządu ds. szczepień Michał Dworczyk. Podkreślił, że kluczowe jest stwierdzenie, iż mimo zastrzeżeń, wierni mogą korzystać ze szczepionek.

- „Dzisiaj jest taka sytuacja, że ze względu na ich utrudniony dostęp, bo cały czas tych szczepionek nam brakuje, tak jak w całej Europie i na świecie, nie mamy możliwości wyboru konkretnej szczepionki”

- zaznaczył Dworczyk.

- „Z czasem zapewne to się zmieni i wtedy każdy będzie mógł dokonywać wyboru według własnego uznania, własnych przekonań”

- zapewnił.

Pytany o ocenę programu szczepień Michał Dworczyk stwierdził, że działa on sprawnie. Zauważył, że z polskich rozwiązań korzystają też inne państwa. Zaznaczył też, że w kwestii samego tempa szczepień „jesteśmy w okolicach unijnej średniej”.

kak/PAP

Komentarze (71):

Bianka2021.04.22 9:54
https://www.youtube.com/watch?v=i2DpfMq_rGE&t=121s PROSZĘ TO KONIECZNIE OBEJRZEĆ
kasikas2021.04.18 12:16
ile jeszcze Naród ma czekać na skuteczne leczenie amantadyną?? czy w kraju jest tylko jeden prawdziwy lekarz?
Zdzisław2021.04.17 8:07
A ci KATOLICY którzy nie mają możliwości wyboru innej opcji jak ISLAM i są do tego wprost zobligowani określonymi uwarunkowaniami egzystencjalnymi lub zawodowymi” to co ?...Tak w jednym jak i drugim przypadku chodzi o zagrożenie ludzkiego życia . Szczepionki mogą prowokować choroby jako skutki uboczne nawet i po kilku latach od ich użycia. Pan Bóg nie pobłogosławi żadnemu "lekarstwu" którego produkcja oparta jest o HOLOKAUST NIEWINNYCH DZIECI jako niezbędnego składnika do jego produkcji. TE SZCZEPIONKI NIGDY BY NIE POWSTAŁY GDYBY W ABORCYJNYCH ŻEŻNIACH NIE POZABIJANO DZIECI.
Lechu Keller - /wielonickowcu../2021.04.16 15:46
Jakim trzeba by "zakręconym i zbokowanym" człowiekiem, aby sam ze sobą tu pisać i sobie odpowidać??.Przecież te wszystkie nicki i głupie wpisy są twoje!.... Znamy cię z tego zbyt dobrze! Kogo chcesz nabrać?.. Na wymioty zbiera widząc te WĄTPLIWEJ WAGI WPISY! ...OPANUJ SIĘ!
Grzegorz T. postawił sobie diagnozę2021.04.20 14:23
Rzeczywiście, jak można być takim idiotą żeby nie dość że pisać do siebie i sobie odpowiadać, to jeszcze mieszać w to wymyślonego przez siebie faceta. No ale czego po znanym w W, onaniście i pedofilu-gawędziarzu się spodziewać.
moje imię2021.04.16 11:35
Amerykańska fundacja My Catholic Doctor, która przeprowadziła analizę pięciu szczepionek przeciw COVID-19 pod względem etyczności, wskazuje, że cztery najpopularniejsze szczepionki, w tym od firm Pfizer, Moderna, AstraZeneca i J&J, korzystają pośrednio z ludzkich linii komórkowych. Gdyby to ta analiza miała być źródłem oceny Episkopatu, ten powinien odradzić Polakom stosowanie wszystkich dostępnych w kraju szczepionek.
Glaudiusman2021.04.16 8:05
Nie można przymuszać obywateli do brania niesprawdzonych, toksycznych i moralnie nie do przyjęcia tzw. szczepionek, To jest sprzeczne z prawem naturalnym i obowiązującą w Polsce konstytucją. A przygotowywany przez lewacką i plugawą unie tzw. paszport covidowy to już parszywe przestępstwo. Niestety rządzą nami przestępcy i globaliści, specjaliści od przeludnienia i ocieplenia klimatu. Zbokole jedni.
Foster2021.04.15 19:11
Mam wątpliwości: czy przyjęcie szczepionki Astra Zeneka będzie grzechem lekkim, czy ciężkim ?. Teraz już wiem, że Dworczyk mi wybaczy , ale jak się zachowa mój surowy spowiednik ?. Po drugie jak żyć ze świadomością tego, że noszę w sobie komórki powstałe z abortowanego płodu ?
Czekam na komentarz o.Leosia K.2021.04.15 15:45
w tej sprawie.
DLACZEGO CZEKASZ ...?2021.04.16 15:51
Znamy cię, Lechu K...! Przecież zaraz go napiszesz, używając jak zwykle nicku tego człowieka, o którym piszesz!... A poza tym podszywanie się pod inne osoby jest karalne! ...Wiesz o tym...?! Niszczysz dobre imię danej osoby!
Grzegorz T. odpowiedział2021.04.20 14:27
Biedak nie ma problemu - nie ma czegoś takiego jak dobre imię. Wszyscy w W. wiedzą, co to za menda i obchodzą go z daleka, bo śmierdzi. Łazienki używa tylko do onanizowania się. A ostatnio mu si e pogorszyło - albo pisze o sobie Monika, albo używa liczny mnogiej. Rozdwojenie jaźni?
Marek2021.04.15 15:21
,,,,,z czasem będzie można wybierać,,,dworczyk jest chyba imbecylem albo nas za takich uważa.Z czasem to ci włosy wypadną a nie sumienie. KEP to słudzy zła. Co oni podpisali że rząd zwraca się do biskupów gorzej niż komunisci jak rządzili
ks. Bogusław2021.04.15 12:04
„Przypadek, który widziałem na własne oczy. Przyprowadzili otyłego mężczyznę i pobrali mu całą krew, aż umarł. Mówili, że potrzebują krwi dla żołnierzy niemieckich. Wykorzystywali też ludzkie ciało (…) do operacji.” Relacja Żyda, Jaakova Silberberga, członka sonderkommando w Auschwitz. Cyt z książki „…płakaliśmy bez łez”, s. 228 Czy metody hitlerowskie mają być dozwolone? - pytam!
AstraZeneca2021.04.15 11:49
a katolik się wścieka :-D
Anonim2021.04.20 18:23
Astra Zeneca stano bezmyslnych baranów na nią czeka.
matis892021.04.15 11:44
Na przykładzie szczepionek Antychrysta na bazie dzieci zmordowanych w aborcji, mamy zapowiedź tego jak Episkopat zachowa się w stosunku do Znamienia Bestii Chipowania w państwie bezgotówkowym Antychrysta. Episkopat też wymieni przypadki w których katolicy będą mogli przyjmować Znamię Bestii o którym Bóg mówi że jest równoznaczne z potępieniem.
matis892021.04.15 11:32
Bergoglio i Episkopat odnośnie Pfizer zezwolili na przyjmowanie szczepionek na bazie zamordowanych dzieci w aborcji. Teraz też zezwalają odnośnie AstraZeneca i Johnson&Johnson.
genus2021.04.15 11:20
Każdy ma prawo wyboru - albo leczenie covida na chybił trafił albo szczepionka najnowsze osiągnięcie nauki, Komórki użyte do szczepionek po cyklach kopii, klonowaniach mają się nijak do komórek aborcyjnych, Cały KEP z chwilą zachorowania modli się przed obrazem Maryi jako skuteczna metoda leczenia i nie blokuje szpitalnego łóżka, Nieuzasadnionej pychy , hipokryzji polskim hierarchom nie brakuje
marek2021.04.15 12:33
Bez brutalnego mordu na dzieciach tych medykamentów by nie było i sprawa zamknięta. Jak kupisz kradzione auto to chociaż sam nie kradłeś to jeśli wiesz, że kradzione to siedzisz w więzieniu. Sa sprawy w których niektóre wybory są grzechem, czasem ciężkim, w innych zaś sytuacjach przestępstwem. No, ale fakt SS man i NKWDzista też miał wybór i wybierał- zbrodnię. Komórek się nie klonuje (coś jesteś genus-nieuczonyDDD), komórki się namnaża. No, ale Twoje komórki sprzed 8 lat (9 to może jeszcze i niemasz DDD) też nie są już te same co teraz. I co można Cię zabić?
Skrzypek na dachu2021.04.15 10:30
Szczepionka gorsza niz zaraza .
Hala2021.04.15 10:25
Panu Bogu świeczkę, a diabłu ogarek !!!!!!!!!!!!!!!!????????????????
Po 11 ...2021.04.15 10:12
KEP: Nie można stosować, to znaczy można ... chyba tak... :))) ... IDIOCI!
Anonim2021.04.15 9:41
Epidiaskop oficjalnie na "nie!" ale po cichu "pan rozumie, sytuacja jest absolutnie wyjątkowa, ja musze się zaszczepić". Tradycyjna katolska obłuda.
Agnieszka2021.04.15 9:38
Namnażanie wirusów szczepionkowych w komórkach ludzkich to konieczność i nie ma jeszcze alternatywnej metody produkcji szczepionek. Dlatego Kongregacja Nauki i Wiary ogłosiła, że szczepienia są moralnie dopuszczalne. Tylko jak zwykle KK w Polsce chce być świętszy od całego Watykanu i Papieża...
Skrzypek na dachu2021.04.15 10:41
Mylisz sie bo sie nie znasz Agcio 10.38 bo Sanofi Pasteur produkuje prawdziwe antigenowe szczepionki na podstawie probek brane od zdrowych ludzi krorzy maja naturalna odpornisc immunologiczna na takie infekcje respiratowirusowe typu grypa SARS . Zastrzyki preparaty gatunku eksperymentalnej genetycznej terapii mRNA nie sa szczepionki tylko biotoksyny ktore sa modyfikowane genetycznie aby wywolac zapalenie immulogiczne u tych ktorzy otrzymali ten zastrzyk ale nie ma danych na skutecznosc tej terapii nawet w porownaniu z bezpiecznym tanim i skutecznym lekarstwem na grype takie jak Amantadyna . Dziekuje za uwage .
marek2021.04.15 12:37
Hmm, Kongregacja Nauki Wiary się w sprawie szczepień na Covid nie wypowiadała. Wypowiadała się w 2005 roku i uznała, za niedopuszczalne. To obecna obsada Watykanu to na górze nawołuje do szczepień!
rozsadny katolik2021.04.15 9:34
Depopulatorzy wypuscili wirusa z laboratorium. Mnostwo ludzi niestety choruje na Covid , latwo zaraza sie, wielu umiera, szczegolnie w krajach takich jak Polska gdzie jest zimna, deszczowa jesien i wiosna. Prosze jechac na Slask - jezeli ktos nie wierzy w wirusa. Tam naprawde jest tragedia. wiec trzeba sie szczepic zeby osiagnac odpornosc zbiorowa. Zreszta nie jestesmy jeszcze potega, zeby zyc jak samotna wyspa.Gospodarczo nie stac nas na to. Naiwne dziecko o tym nawet wie. Polska zginie w tej chwili, jezeli nie bedzie sie szczepic. Jezeli mamy przetrwac , to trzeba popierac w tej chwili rzad, innej drogi nie ma. W czasie II wojny swiatowej -zeby przetrwac, tez jakis czas musielismy byc zatrudnieni przez wroga (pracowac na )-Niemcow. I nie bylo to jakims zaprzeczeniem Ewangelii, tak jak przyjecie szczepionki nie znaczy, ze ktos nie jest katolikiem. Taka jest prawda.
Skrzypek na dachu2021.04.15 10:28
Ludzie nie dajcie sie nabrac bo 99.99% normalnych ludzi ma zdrowie przez odpornosc naturalnego systemu immunologicznego dlatego nie sa potrzebne zastrzyki eksperymentalne biotoksyny genetycznie modyfikowanej ktore nie zwieksza odpornosc dla tych najbardziej zagrozonych na ciezkie przechorowania na katar grype czy infekcje typu SARS , a wrecz przeciwnie , pogarsza stan zapalny powodujac skrzepy a to jest zbrodnia ze pacjentom doprowadzonych do agonii odmawia sie skuteczne tanie i bezpieczne lekarstwa aby zamiast tego podawac zabojczy tlenktory natychmiast pogarsza nieodwracalnie dzialania systemu krwionosnego do autoimmunologicznego nadaktywnosci dlatego szczepionka mRNA jest gorsza niz zaraza . Jedyna bezpieczna szczepionka pochodzenia z antigenow ludzi odpornych na zakazenia wirusoworespiracijne to preparat Sanofi Pasteur ktory jedynie i wylacznie nie pochodzi z abortowanych embrionow ludzkich i nie dziala jako eksperymentalny modyfikator mRNA na komorki czlowieka nie bedzie dostepne az do konca 2021 . Jednak Rzad PiS nakreca spirale paniki i strachu aby zmuszac do szczepienia zabojczymi nieskutecznymi preparatami mRNA Big Pharma . Plandemia to sciema zadnej grypy nie ma . Kto jest zdrowy musi poczekac a nie dac sie nabrac na ten falszywy cyrk medialny nakrencany przez testy PCR ktore sa falszywe w 100% bo nie wykazuja ani zakazenie ani infekcje ale sa bezpodstawnie uzywane do wprowadzenia bezsensownych Lockdownow . Maseczki to tez glupota bo powoduja bakterijne zapalenia pluc i grzybice aspergillerosum .
katolik2021.04.15 9:26
Abp Gądecki jako Przewodniczacy Epi niestety okazało sie że kolaborujesz z nazistami i mordercami Polaków. Opowiadasz się za stosowaniem chemii genetycznej a nie potrafisz wezwać do Rózańca. Realizujesz plan AGENDA 2030 Klausa Szwaba-= zmniejszenie liczby ludzi i niewolnictwo fizyczne i psychiczne. Pozwoliłeś na Holocaust w świecie
Anonim2021.04.15 9:30
Nie udawaj świra/queera. Uciekłeś z Brukseli?
Anonim2021.04.15 9:24
Zwykle te biskupy i kardynałowie rumiane, pulchniutkie:)
Anonim2021.04.15 9:31
A Ty, biedaczku, baaardzo głodujesz? Nie dopuścili do korytka?
Agnieszka2021.04.15 9:23
Ludzie są zmuszani do szczepień nieprzebadanymi eksperymentalnymi a do tego skażonymi moralnie szczepionkami za pomocą szantażu, ze będą zwolnieni z pracy. Czy to jest moralne i do moralnego usprawiedliwienia?
Anonim2021.04.15 9:33
Nie mieszaj oceny materiałów z dzieciobójstwa ze swoimi przeciwszczepionkowymi majakami. Tak nie wolno!
Skrzypek na dachu2021.04.15 10:45
Szczepionka gorsza niz zaraza .
zaskoczony krętactwami2021.04.15 9:18
Ks. biskupie, uwzględniając taka argumentację - "z braku laku dobry kit", czy kobieta będąca w ciąży, którą jest nie chce donosić, może abortować, gdy nie ma możliwości pozbycia się jej?
Anonim2021.04.15 9:06
Episkopat nie jest w stanie oczyścić swoich szeregów z biskupów kryjących pedofili, to się zajął szczepionkami! Niech się nie szczepią wcale,
sp*****alaj!2021.04.15 9:10
lewacki trollu, nie na temat
Anonim2021.04.15 9:19
Nie używaj języka abroterek na portalu katolickim. Opamietaj się.
Anonim2021.04.15 8:56
Epidiaskop już sobie ostrzy ząbki na kasę za pogrzeby...
Anonim2021.04.15 9:26
Pijakowi pojawiają się w oczach myszki lub robale, a chciwcom - oni stale widzą, jak Ty, kasę... /stp/
Nieodżałowany geniusz Lema2021.04.15 8:47
Mydło z żydów, szczepionki z płodów, no cóż. Nawet konklawe można doprowadzic do ludożerstwa byle postępować spokojnie i metodycznie.
Anonim2021.04.15 8:47
OK, to znaczy, że lekarze i wszyscy inni, którzy podpisali klauzulę sumienia nie powinni się szczepić. I bardzo dobrze, szybciej umrą. Im więcej, tym lepiej.
Anonim2021.04.15 8:42
A gdyby te szczepionki były sporządzone na materiale z żydów? Czy byłyby dopuszczalne? Zawsze mam obiekcje, kiedy korzystam z 'cudownych' leków niemieckicj. Gdzie one były doświadczane, jak i na kim? Brrrrr! /stp/
Tradycyjnie zróbmy2021.04.15 8:42
W związku z tym, że jedna szczepionka jest niemoralna, moja propozycja to, zgodnie ze sprawdzoną wielokrotnie metodą, przenieśmy ja do innej parafii...
Bezczelność2021.04.15 8:37
Ileż trzeba mieć bezczelności w sobie, by, będąc członkiem te organizacji, wypowiadać się w kwestiach moralności.
Anonim2021.04.15 8:43
Ale mamy rozum, który mówi to samo. Tobie nie? To się wstydź! /stp/
Bezczelność2021.04.15 9:22
Anonimie. Nie na temat sie wypowiadasz. Ja twierdzę, że członkowie organizacji, która jest totalnie, strukturalnie i od wieków zdemoralizowana, wypowiadając się w kwestiach moralności, wykazują tym swoją bezbrzeżną bezczelność. Tobie rozum mówi coś innego? Wstydź się...
Anonim2021.04.15 8:20
Po ch.j Nycza do szpitala zabierali, nie wystarczyło go okadzić i dać kość św. Faustyny do ucałowania?
Zofia2021.04.15 8:16
A ten tłuściutki ze zdjęcia to też ekspert..?
Anonim2021.04.15 8:45
Nie udawaj drania i kretyna! /stp/
Anonim2021.04.15 8:07
Katole - nie szczepić się! Nie zajmujcie miejsc w szpitalach, wszak to stawanie na drodze woli bożej. Leczcie się modlitwą i relikwiami, a tę bezbożną medycynę zostawcie ateistom.
Anonim2021.04.15 8:22
zagranica ciągle nadaje. Gdybyś był stąd to wiedziałbyś że katolicy to 90% Polaków
Twardy2021.04.15 8:51
Nie anonimie. Ponad 90 proc. Polaków jest ochrzczonych. Również obecnych ateistów, deistów itp. Nazywanie ich katolikami tylko dlatego, że niemowlętami będąc zostali oblani wodą to ogromne nadużycie.
Anonim2021.04.15 8:54
90% to chyba ochrzczonych, a to nie to samo. A jeśli nawet - to niech te 90% się nie sczepi, nie korzysta z osiągnieć medycyny, więcej zostanie dla myślących. To się nazywa selekcja naturalna.
tretka2021.04.15 8:06
rychło w czas się KEP obudził, jak już milion ludzi się zaszczepił; wszystkie te szczepionki są tyle samo warte, bo chodzi o depopulację a nie o leczenie...
katolik2021.04.15 8:05
Abp Gądecki Ty wiesz, że pseudoszczepionki to zaprogramowana śmierć, nieważne jakie one są. W II opinii dalej zgodziliście się na smierć- nazistom pasuje kluczowe stwierdzenie, ze można korzystac ze szczepionek, z tych szczepionek. Opowiedzieliscie się ponownie za szatanem
ateusz2021.04.15 8:13
Zgadza się, 100% zaszczepionych prędzej czy później umiera. Ludobójstwo! xD
Krakus2021.04.15 8:21
Zgadza się. Wszyscy ludzie piją wodę. I wszyscy umierają. Woda zabija :D :D :D
Tomasz2021.04.15 7:53
Wrzucie sobie do translatora google stronę LIFE NEWS (www.lifenews.com). Tam jest wszystko dokładnie opisane jak się robi te współczesne szczepionki. Jakby biskupi to znali to pewnie by powiedzieli - nie można swego zdrowa reperować dzięki zbrodni ludobójstwa !!! Biada tym, którzy tę szczepionkę przyjmują - zbrodnia niesie za sobą przekleństwo i śmierć.
Grizzly2021.04.15 8:06
Biskupi mają potężne narzędzie - modlitwę. Poza tym ręce kapłana nie przenoszą wirusa, będącego karą bożą za homoseksualizm i pedofilię.
Grizzly2021.04.15 8:12
Won trollu wystrugany z buraka przez POmioty SBeckie ! Won od mojego nicka!
katolik2021.04.15 8:23
ale wykorzystują modlitwę do antychrysta, nie do Boga i Maryji. Wszystko co robia modlitewnie w sprawie zarazy jest na wielki pokaz, dla głupich wiernych, jako usprawiedliwienie
Artur2021.04.15 7:40
To prawda ale nie kupujcie tego johnsona za dużo bo szkoda pieniędzy, w Polsce nie będzie na to dużego popytu. na tę aborcyjną szczepionkę skusi się kilka osób z peło, pan hłamownia i jesgo ugrupowanie, Miler i pani Spsurek która przygotowała instrukcję dla prostytutek no i same prostytutki.
Zorientowana w temacie2021.04.15 9:45
Spoko, J&J nie ma u nas za wiele i już jest wstrzymany w USA z powodu powikłań. Ale Astrą się "wyszczepia" obecnie większość Polaków, choć wszyscy po niej chorują. Dlaczego? Bo rząd ma milionową umowę biznesową z Astrą!
Pawelex2021.04.15 7:25
To dajcie te poaborcyjne szczepionki feministkom... i innym dziwakom spod znaku czerwonej błyskawicy...i będą happy...
aborcjonalistka2021.04.15 7:42
chętnie przejmę twoja dawkę
Anonim2021.04.15 7:48
weź i moją, znajdę ci jeszcze z tysiąc
katolik2021.04.15 8:00
w zastępstwie wystarczy randap
Anonim2021.04.15 8:21
randap niepotrzebny. W kiełbasie wędzonej w płynnej wędzonce wg przepisu UE masz więcej chemii niż w całym randapie. A wspaniałe łososie norweskie powodują glejaka o czym głośno było w telewizji min Panet.
katolik2021.04.15 8:25
tak, oczywiscie, dokładnie tak