Katolicy piszą do o. Szustaka: Stawia się Ojciec wyżej niż Jezus i święci - zdjęcie
22.06.21, 19:23Fot. screenshot - YouTube (Langusta na palmie)

Katolicy piszą do o. Szustaka: Stawia się Ojciec wyżej niż Jezus i święci

99

Portal Christianitas opublikował list grupy katolików podpisanych jako „zwykli katolicy, byli langustowicze” do o. Adama Szustaka, którzy w reakcji na skandaliczny wywiad dominikanina zarzucają mu m.in. chęć „przypodobania się” i „bycia fajnym”. Zwracają też uwagę na hipokryzję zakonnika, który sam otwarcie popierając określonych polityków, wzywa innych do apolityczności.

Niepodpisani z imienia i nazwiska autorzy listu nadesłanego do redakcji portalu Christianitas wyrażają żal związany z głośnym wywiadem, jakiego o. Adam Szustak udzielił popularnemu youtuberowi Karolowi Paciorkowi na kanale „Imponderabilia”.

Autorzy informują, że rezygnują ze śledzenia działalności o. Szustaka w mediach i szczegółowo argumentują swoje stanowisko.

Po pierwsze przekonują, że mówiący o jedności Kościoła o. Adam Szustak wypowiada puste słowa, bo w rzeczywistości sam występuje przeciwko tej jedności.

- „Jak widać w wypowiedziach (niestety nawet agresywnych, a przynajmniej pełnych niechęci, a szkoda, bo tyle ojciec pięknie mówi o miłości, różnorodności, szanowaniu innych i lubiliśmy tego tak bardzo słuchać) nie ma tu miejsca dla tradycjonalistów, egzorcystów, konserwatystów i wyborców PiS-u. Przykre to jest bo inaczej ojciec głosił. Miało być bez polityki, bez podziałów”

- zauważają autorzy.

Odnosząc się do wypowiedzi na temat abpa Stanisława Gądeckiego, sygnatariusze przekonują: „ojciec niestety użył wulgaryzmów, złości, gniewu pełnego niechęci. No i niestety ojciec z góry założył złe intencje arcybiskupa, osądził go a przecież nam na filmikach odradzał takie zachowanie, a tutaj takie coś po modlitwie. A może chodziło mu o coś dobrego, w tym chodzeniu do kościoła nie było tylko chęci np. dawania na tacę, ale właśnie powrót do Chrystusa i Jego Ofiary”.

Choć podkreślają, że należy krytykować złe czyny ludzi Kościoła, to wskazują, że należy robić to z miłością. Tymczasem postawa dominikanina w ich ocenie nie jest wyrazem odwagi, a „pójściem z głównym nurtem”.

Autorzy zwracają też uwagę, że o. Szustak krytykuje rzekomy sojusz Kościoła z tronem, ale sam dotąd nie wycofał swojego poparcia dla Szymona Hołowni, który m.in. wsparł tzw. Strajk Kobiet.

Dalej zarzucają zakonnikowi brak jednoznacznego wsparcia dla zakazu aborcji.

- „To nie sztuka powiedzieć, że prawo to nie droga załatwienia tego, bo taka wypowiedź zakonnika pasuje całemu obozowi, który domaga się aborcji”

- podkreślają.

W swoim liście zarzucają o. Szustakowi przekaz niezgodny z nauczaniem Kościoła na temat zbawienia i piekła.

- „Żal nam młodych wiernych, langustowiczów, którzy poznają naukę Jezusa, wracają do Kościoła dzięki ojcu, a potem brną w nieprawdziwy przekaz”

- czytamy.

Autorzy wzywają też do reakcji przełożonych dominikanina.

- „Ojciec stawia się wyżej niż Jezus i święci. I jeszcze nad ojcem czuwają przełożeni, arcybiskup Ryś. To gdzie oni teraz są? Gdzie są dominikanie, ojciec Salij i reszta załogi teologicznej? Taka nauka ma do nas trafiać? Tego chcecie? Ojciec Adam jest szczerym człowiekiem, posłucha waszego głosu. Ale go nie ma? Czy mamy wierzyć, że Jezus był heretykiem, bo straszył piekłem? Mało miłosierny był? Za mało dobry? Bardzo prosimy o odpowiedź, bo my zwykli katolicy, byli langustowicze, jesteśmy właśnie na manowcach”

- piszą.

Kontrowersyjny dominikanin

O. Adam Szustak jest znanym w Polsce kaznodzieją, który ogromną popularność zdobył dzięki mediom społecznościowym. W ostatnim czasie coraz bardziej znany jest jednak również z kontrowersyjnych wypowiedzi. W maju gościł na popularnym kanale „Imponderabilia”, gdzie atakował polski episkopat w stylu znanym z wystąpień Marty Lempart. Zakonnik krytykował starania biskupów o powrót wiernych do kościołów po pandemii koronawirusa.

- „Tak aktualnie, że kończy się pandemia, jak teraz kościół powinien zafunkcjonować i pierwszy punkt k***a, który podano, Gądecki go podał, to najważniejsze jest to żeby teraz zrobić wszystko co się tylko da, żeby ludzie wrócili do kościoła, czyli żeby zaczęli chodzić do kościoła. No do k***y nędzy”

- mówił.

W odpowiedzi na wywiad abp Gądecki zaprosił o. Szustaka na prywatną rozmowę.

- „Przeprosiłem księdza biskupa za sposób w jaki wypowiadałem się w wywiadzie i wytłumaczyłem skąd on się wziął. Chciałbym Was też za tę formę przeprosić, jest ona nieodpowiednia”

- mówił dominikanin po rozmowie.

kak/ Christianitas.org, opoka.news

Komentarze (99):

Katoliczka2021.06.23 20:22
Nie ma wśród ludzi kaznodziei idealnego, którego głoszenie jest równie dobre dla wszyskich. Wiele zawdzięczam ojcu Adamowi pod względem duchowym. Trafia on do ludzi z takimi, a nie innymi potrzebami. Świat młodych, zwykłych ludzi pozostających z dala od Kościoła stał się w ostatnich latach brutalny, podobnie jak język, którym się posługują.
robaczek2021.06.23 12:16
BO KTO NIE Z NAMI TEN WROG NARODU.....!! ;] .................................... kochane posluszne komuszki ;] .................. stare ale jeszcze posluszene ;]
Zygfryd2021.06.23 11:31
Wspaniały mówca i kaznodzieja wybitny, jednak lubi podkoloryzowywać głównie siebie i swoje myślenie prostym w sumie niekiedy zasadom i normom wiary szukający czasem jakiegoś sensacyjnego wątku by zaciekawić by podnosić temat , ale to Jezus jest "drogą prawdą i życiem" i do niego w słowie powinien głównie kierować swoją mowę.
Teresa2021.06.23 11:21
Szustak to zwiastun anTychrysta
Maciej Piwowar2021.06.23 11:08
W Polsce toczy się Bitwa o Polski Kościół Katolicki 1) Kościół KONSERWATYWNY >>> Patriotyzm oparty na dziejach Polski od Chrztu ,promowany przez Radio Maria.2) Czy Kościół Lewicowo--Liberalno Homoseksualny.Dla którego wzorem ,,Księża patrioci.A ten tzw,,ojciec" to LEWICOWE ZERO MORALNE. I dlatego jak NAJDALEJ od Takich Kapłanów.
pytajnik2021.06.23 11:13
Który z tych kościołów zacznie wreszcie realizować nauczanie biskupów: „Kościół nie zostawia ich samotnych w obliczu życiowych zmagań. Wśród osób, które skorzystały z terapii w katolickich ośrodkach „Odwagi” ponad 30% potrafiło zmienić swą orientację i podjąć życie w sakramentalnych związkach małżeńskich.” ( http://episkopat.pl/swiadkowie-ewangelii-zycia/ )?
Maciej Piwowar2021.06.23 11:27
@ pytajnik>> Ja Swoją wiarę mam opartom ,zbliżoną do Filozoteizm,inaczej Biblijny Filozetein--odmiana Unitarianizmu". Wracając do Sedna DOPÓKI w Kościele będzie CELIBAT ,będą ZBOCZENIA.Dlaczego Takich Zboczeń nie ma w Prawosławiu ,Greko-Katolików ,ITD.
pytajnik2021.06.23 11:49
Czy wystarczy wypchnąć tych „zboczeńców” z Kościoła, czy raczej zapewnić im realną pomoc w nawiązywaniu prawidłowych relacji?
Maciej Piwowar2021.06.23 14:39
@ pytajnik>> robaczywy owoc Nie uleczysz.Tylko na hasiok.
pytajnik2021.06.24 5:11
Wyciepać na hasiok, to taka religia?
Stefan2021.06.23 10:25
O.SZUSTaka słuchacie?
gość2021.06.23 10:16
Szkoda,że współautorzy tego listu woleli pozostać anonimowi...Trzeba mieć odwagę, póki co jeszcze odważnych nie wysyłają na reedukację w obozach genderowych!
Anonim2021.06.23 10:11
Jeszcze gotów dymanie ministrantów potępić, bezczelny!
.2021.06.23 9:49
pajac
mateuszjegliński2021.06.23 9:43
Ten wysłannik piekła niejaki Szostak jest pokłosiem posoborowia. Przed SVII nie każdy ubrany w sukienkę zapinaną na 33 guziki mając otwór gębowy, nie mógł go otwierać kiedy chciał i na jakie tematy chciał.
Jim2021.06.23 9:31
Fronda popełniła grube nadużycie nazywając bezimiennych hejterów Katolikami
mrs mrs2021.06.23 11:19
A gdzie ten rzekomy hejt?
Monika2021.06.23 9:26
Poszukujesz kobiety? To dobrze trafiłeś bo ja szukam faceta! Dyskretnego, ale przede wszystkim zadbanego do dyskretnych seks spotkań po pracy. Oferuję, wszystko to co może sprawić nam przyjemność. Jeżeli chcesz wiedzieć czegoś więcej o mnie to dzwoń, pisz, przyjedź. Numer telefonu i więcej fotek wrzuciłam na swój profil tutaj: www.cutt.ly/monika89
An.2021.06.23 9:30
Nie poszukuję kobiety. Pozdrawiam
krzysztof2021.06.23 9:24
o. Szustak podpisał roczną umowę z Youtube i bierze miesięcznie 80 tysięcy (oczywiście zakon to kasuje). W związku z umową MUSI CODZIENNIE coś powiedzieć, nawet głupotę, bo inaczej cofną mu kasę
fdf2021.06.23 9:19
Ruska hołota znów pokazuje wroga jest nim o. Szostak. Huraaaa ruska hołoto do ataku.
Bryt2021.06.23 9:11
Odkąd to anonimy są tak szanowane. Nie popieram ani jednej ani drugiej strony, widać, że wart pałac Paca a Pac pałaca.
bogdanus2021.06.23 9:15
odnosimy się do faktów, to jakiś problem
Haha2021.06.23 9:09
Dobrze że wy jesteście święci...
Roman2021.06.23 9:01
Szustak to oszust, kłamca, i drugi po Rysiu największy fałszerz Słowa Bożego. Jaki to ojciec?????
An.2021.06.23 9:29
Taki młody i już Roman
miki2021.06.23 8:56
odkąd poparł "pacynkę" Chołownie ... co przyjmuje lewaków do swojej opcji i chodzi na strajki kobiet ... to już kompletna "padaka" tego braciszka... dobrze by mu zrobiło pójście do Kamedułów i nie wracanie od nich .. w zasadzie autorytet ma zerowy
Babcia 62021.06.23 9:39
Wygłaszanie różnych opinii tutaj jest takie proste......
miki2021.06.23 16:12
Wygłaszanie opinii wszędzie jest proste.. tak samo proste jak popieranie lewo-skretnego-Chołowni
BÓG JEST2021.06.23 20:01
Bywa też prostackie...
Observer2021.06.23 8:43
Ten cały Szustak to zwykły menel jest...
trzaska2021.06.23 9:09
Kto cie uprawnił do osądzania innych? Nie sądź a nie będziesz sądzony.
Lulek2021.06.23 10:25
To nie jest sąd tylko ocena poglądów i postępowania. Złe drzewo nie może rodzić dobrych owowców
B.2021.06.23 10:36
Ale szustak nie jest żadnym menelem. Jest człowiekiem błądzącym, który popadł w pychę, i sądzi, że może mieszać z błotem arcybiskupów i biskupów.
An.2021.06.23 20:03
A ze swojego oka belkę wyjąłeś?
Teofila (w podróży)2021.06.23 8:33
O. Szustak blokuje na swoim kanale YT wszystkie komentarze, które nie zawierają peanów na jego temat. Smutna dola lansera. Na razie jeszcze pieniądze na tym zarabia, ale to się wkrótce skończy, a upadek będzie dla niego bardzo bolesny. I szkoda tylko tych ludzi, których zwodzi.
bogdanus2021.06.23 8:21
Trzeba mieć świadomość że w Polsce też są tacy kapłani jak w Niemczech, którzy wspierają LGBT, aborcję. To przez niemiecką chadecję partię chrześcijańską zaczęła się demoralizacja i schizma w niemieckim KK. Patrzmy na owoce a nie na gładkie słówka. Czym zwiedzono wiernych na zachodzie. Kapłani wmówią o miłości, równości, przebaczeniu. Nie mówią o grzechu, ofiary, czystości duszy i ciała, wierności przykazaniom.
pytajnik2021.06.23 8:30
A co myśleć o kapłanach i świeckich, którzy nie wypełniają nauczania biskupów: „Kościół nie zostawia ich samotnych w obliczu życiowych zmagań. Wśród osób, które skorzystały z terapii w katolickich ośrodkach „Odwagi” ponad 30% potrafiło zmienić swą orientację i podjąć życie w sakramentalnych związkach małżeńskich.” ( http://episkopat.pl/swiadkowie-ewangelii-zycia/ )?
Babcia 62021.06.23 9:35
Nie ma to jak proste wytłumaczenie. Tylko, że Bóg stworzył świat dosyć dla nas skomplikowany.
bogdanus2021.06.23 16:23
To ludzie komplikują przez swoje "ego" w szerokim tego znaczeniu.
Edo2021.06.23 8:10
Taki zakonnik to nieszczęście dla Kościoła. Pycha, buta i lans.
Łodzianka2021.06.23 8:07
Na Arcybiskupa Rysia raczej bym nie liczyła. W Archikatedrze Łódzkiej kazania głosił protestant, można to zobaczyć na YT
BBBetonek2021.06.23 8:29
ma też nadzór nad nijakim Lemańskim. Oj nie ma łatwej pracy biskup Raś
basetla2021.06.23 8:04
Jakimż trzeba być durniem żeby zostać "langustowiczem". A wiem, że nawet pobożnych starszych pań to nie ominęło.
Barbara2021.06.23 9:00
Przeważnie daje się nabrać młodzież i ludzie, którzy mało wiedza na temat swojej religii. Nie chcę powiedzieć, że wiem dużo, bo wiara jest jak niewyczerpana podróż, gdy codziennie odkrywa się coś nowego i ważnego, ale gdy obejrzałam ze trzy filmiki szustaka, miałam dość i napisałam do niego w sprawie moich wątpliwości w stosunku do tego, co głosi publicznie. Więcej nie zajrzałam do o. szustaka. Uważam, że szkoda czasu. Ale też niepokoję się o ludzi, którzy są jego gorącymi wyznawcami i oczywiście o niego samego.
Basiu2021.06.23 9:46
Proszę przestać się niepokoić. Pan Bóg dał nam wolność. Wiadomo, że później nas osądzi, wszystkich.
Barbara2021.06.23 10:11
Tak, ale Chrystus zalecał też upominanie tych, którzy grzeszą. Kościół także modli się o nawrócenie grzeszników, nie zostawia ich samym sobie.
kefas2021.06.23 8:02
Prawdę powiedział, a prawda w oczy kole zwłaszcza anonimowych pisarzy listów. Niestety feudalność struktur kościelnych Go wyciszy, albo dołączy do Obirka, Bartosia i innych, którzy w starciu z instytucją kościoła dobili do ściany.
Allan2021.06.23 8:00
Jest jednym z nielicznych głoszących, którzy mówią z sensem, tak aby każdy zrozumiał. Nie posługuje się sloganami i okrągłymi słówkami, tylko podaje praktyczne, konkretne rozwiązania tematów, zgodne ze Słowem Bożym. Używanie słów niecenzuralnych nie jest właściwe - i za to przeprosił. Dobrze byłoby, gdyby wiedział, dlaczego nasza mowa powinna być czysta - mam nadzieję, że ma do tego mądrość, bo jego nauczania są bardzo pomocne.
Allan2021.06.23 8:50
Ciekawe za co te minusy w poprzedniej wypowiedzi: za to, że widzę u Szustaka dobre rzeczy, czy za to, że używanie słów niecenzuralnych nie jest właściwe :)))))
B.2021.06.23 9:08
Minusy za to, Allanie, że ludzie się z Tobą nie zgadzają. W nauczaniu szustaka pojawiają się sprzeczności; popieranie hołowni budzi wielkie wątpliwości. W jego nauczaniu znika też często Chrystus, bo wszyscy ludzie są takimi samymi dziećmi Boga.
Babcia 62021.06.23 9:53
Ostatnie zdanie jest dla mnie niezrozumiałe. Pozostałe zawierają różne półprawdy.
Barbara2021.06.23 10:17
Św. Paweł "List do Galatów" 4, 4-7: "Gdy jednak nadeszła pełnia czasu, zesłał Bóg Syna swego, zrodzonego z niewiasty, zrodzonego pod Prawem, aby wykupił tych, którzy podlegali Prawu, abyśmy mogli otrzymać przybrane synostwo. Na dowód tego, że jesteście synami, Bóg wysłał do serc naszych Ducha Syna swego, który woła: Abba, Ojcze! A zatem nie jesteś już niewolnikiem, lecz synem. Jeżeli zaś synem, to i dziedzicem z woli Bożej".
Barbara2021.06.23 10:33
Przybrane synostwo Boże jest owocem Paschalnej Ofiary Chrystusa. Wszyscy jesteśmy Bożym stworzeniem na obraz i podobieństwo Boga, ale dziećmi Bożymi, czyli nowym stworzeniem jesteśmy dzięki zbawieniu, które przyniósł Chrystus.
pytajnik2021.06.23 6:57
Dlaczego pozwala się temu zakonnikowi unikać wypełniania nauczania biskupów: „Kościół nie zostawia ich samotnych w obliczu życiowych zmagań. Wśród osób, które skorzystały z terapii w katolickich ośrodkach „Odwagi” ponad 30% potrafiło zmienić swą orientację i podjąć życie w sakramentalnych związkach małżeńskich.” ( http://episkopat.pl/swiadkowie-ewangelii-zycia/ ) ?
nie tylko2021.06.23 7:34
jemu. Zepsucie ogarnia wszystkich.
B.2021.06.23 6:49
Szustak pewnie uważa, że katolikom niepotrzebna spowiedź, ani Komunia święta, czyli powrót do Kościoła i uczestniczenie w mszach. Wystarczy oglądanie jego filmików. Na drzewo z taką pychą i takim "katolickim" nauczaniem! A kulminująca wulgaryzmami agresja wobec Przewodniczącego Episkopatu zdradza, że zza główki szustaka zaczynają wyglądać diable rogi, a spod habitu - ogon. Powinien uciszyć się i skończyć z filmikami, bo prowadzi swoich słuchaczy prosto do piekła. Módlcie się szczerze i z pokorą, kochani, przyjmujcie Ciało Chrystusa i poczytajcie Jana Pawła II, zamiast oglądać jakiś langusty. Przyjmijcie też, że nie wszystko w wierze trzeba do końca rozumieć, człowiek jest ogranoczone swoją ludzką kondycją i wszystkiego pojąc nie może.
Simon2021.06.23 6:46
Nie "ojciec" tylko Pan Szostak. Człowiek Chrystusa nie może być za aborcja i schizmą.
bogdanus2021.06.23 6:37
Dzisiaj główną obrony wartości KK są wierni politycy K. Katolickiego. Gdy oni przegrają wybory, dopiero zaczną się ataki na moralność, wiarę w Jezusa. W społeczeństwo wedrze się demoralizujący ateizm. Szkoda że niektórzy kapłani wspierają polityków walczących z KK, mimo że deklarują że są wiernymi KK.
Weronika2021.06.23 5:20
O.Szustak, jak kiedyś o sobie mówił był daleko od wiary i Kościoła. Mam wrażenie że to mu pozostało, bo było silniejsze. Imponuje mu celebrytownie i płynąca wartkim strumieniem kasa. POKORA jest mu obca
B.2021.06.23 7:15
On chyba nigdy naprawdę do Kościoła nie wszedł. Wszystko jeszcze przed nim, powinien tylko skończyć z langustą, bo prowadzi młodzież na manowce.
Anonim2021.06.23 2:57
U dominikanów podobnie jak u jezuitów (w czasach Bergolio) zamęt heretycki w całej pełni. Heretyk pogania heretykiem, brak zdrowej nauki katolickiej płynącej od tych zakonników.
B.2021.06.23 6:58
Jeśli chodzi o jezuitów, polecam codzienne msze o godz. 1 w nocy z kościoła Serca Jezusowego z Chicago (strona: msze online po polsku). Jest to ośrodek prowadzony przez polskich jezuitów. Msza trwa krótko, kazania też (całość pół godziny), a są bardzo mądre i ciekawe. Wiele złego mówi się o jezuitach, a z tych kazań, ku memu zaskoczeniu, można naprawdę wiele się nauczyć w duchu prawdziwej pobożności, pokory i miłości do Boga. Dotyczą one fragmentów Pisma Św. czytanych na danej mszy. Szczerze polecam!
Jakub2021.06.25 21:01
Czy to jezuici nie podlegający swemu generałowi?
Marek2021.06.23 1:57
Jezuici, dominikanie - kiedyś zacne zakony. A teraz? Pustka i zamęt. I nic.
Jakub2021.06.23 0:14
Ks. Szustak to jeden z wielu wyrafinowanych duchownych KRK, żarliwie i po woli gotujący katolicką żabę.
stara kobieta2021.06.22 23:39
nie słucham tych róznych zakonnikówbo im nie wierzę.Oni łase na kase oraz na lans.
Polak2021.06.22 23:38
"Niepodpisani z imienia i nazwiska autorzy listu nadesłanego do redakcji portalu Christianitas wyrażają żal..." Trzy pokolenia w siermiężnej komunie zrobiły swoje. Ciekawe jakie zdanie mają w temacie "prości robotnicy" i "łódzkie szwaczki"
mama2021.06.22 23:49
Sugerujesz, że ktoś tym ludziom kazał napisać? Jak przeciw imperialistom? Jak za sojuszem robotniczo-chłopskim? Jak przeciw kułakom? Myślę, że możesz powalczyć o wolność, jak miłujący pokój Związek Radziecki.
katolik2021.06.22 23:23
Czy tam u dominikanów nie ma przełożonego nad O. Szustakiem? Tam są samorządni rebelianci?
Jakub2021.06.23 0:17
Przełożeni u dominikanów a szczególnie u jezuitów to jeszcze gorsi/lepsi od Szustaka.
Faustyna2021.06.22 23:13
Racja. My prawdziwi katolicy jesteśmy odlani z jednej matrycy, i tu nie ma miejsca na samodzielne myślenie w kwestiach wiary. Trzeba myśleć i mówić tak jak nakazuje Credo i nauka KK.Z Bogiem
Böno2021.06.22 23:13
Czas, by władze zakonne poskramiały butnych, krnąbrnych zakonników, którzy zamiast budować, jednoczyć, jątrzą, stawiają siebie na piedestał i przynoszą zgorszenie i odstręczają wiernych od kościoła.
Jim2021.06.22 23:02
"Niepodpisani z imienia i nazwiska autorzy" - żałosne
Józef2021.06.22 22:51
Anonimowi katolicy, czyli pisowscy sygnaliści. To pewno ci sami co odsyłają książki Tokarczuk, teraz nie będą śledzić Szustaka na YouTube. Brawo Jasiu, tak trzymać.
Agnieszka2021.06.22 22:27
Mądry list, ale po tym człowieku spodziewam się, że go sobie wpisze jako kolejną laurkę na wieniec męczeństwa.
Anna2021.06.22 22:02
Kontrowersyjny zakonnik , bo poparł kiedyś Hołownię a nie PIS (za co oczywiście zdążył przeprosić ,że wypowiadał się na ten temat) ) ale dla niektórych to bez znaczenie, będą o tym pisać do znudzenia.To świetny ksiądz, dajcie mu już święty spokój, potrafi dotrzeć do młodych, ma swój styl mówienia , ludziom się to podoba.Zajmijcie się tym, na czym się znacie. Zostawcie kaznodziejstwo tym, których ktoś do tego przygotował.
Agnieszka2021.06.22 22:34
Zwodzi młodych a poparcie Hołowni było skandaliczne i dziś powinien się od tego odciąć skoro wyszło jasno jak bardzo Hołownia zwalcza Kościół i naukę Jezusa wspierając we wszystkim, co najgorsze Jego wrogów. Przeproszenie Szustaka było tylko za to, że wbrew swoim deklaracjom na portalu "ewangelizacyjnym" zajmował się polityką, Zreflektował się tylko pozornie i powierzchownie, bo słuchaczy zaczął tracić i wywołał falę oburzenia, ale nie w poparciu dla Hołowni, bo mają takie same napuszone pustosłowiem bez pokrycia "chrześcijaństwo celebryckie"
Polka2021.06.22 21:36
Oglądam programy Ojca Szustaka i bardzo je lubię. Uważam, że jest bardzo wierzącym księdzem, wspaniale głosi Dobrą Nowinę, potrafi dotrzeć do sfrustrowanej młodzieży. Jest mądry i dowcipny. Jeżeli poniosły go emocje podczas wywiadu, to przecież przeprosił. Wygadywanie bzdur, że uważa się ważniejszy od Jezusa, to karkołomne kłamstwa.
Poloch2021.06.22 21:39
Robi więcej dla Kościoła niż ten zgred abp Jędraszewski.
Finał2021.06.22 23:34
brudne łapy precz od arcb.Jędraszewskiego
Stały czytelnik2021.06.22 23:48
"Oglądam programy Ojca Szustaka i bardzo je lubię. Uważam, że jest bardzo wierzącym księdzem" Ale w co wierzącym?
Glaudiusman2021.06.22 21:33
Ma swoje miejsce i widownię o. Szustak na #yt.
pytajnik2021.06.22 21:30
Czy widzieli Państwo ten film https://www.youtube.com/watch?v=bEdvItaf3zM ? Czy jest zgodny z nauczaniem: „Kościół nie zostawia ich samotnych w obliczu życiowych zmagań. Wśród osób, które skorzystały z terapii w katolickich ośrodkach „Odwagi” ponad 30% potrafiło zmienić swą orientację i podjąć życie w sakramentalnych związkach małżeńskich.” ( http://episkopat.pl/swiadkowie-ewangelii-zycia/ ) ? Czy można to tolerować?
doswiadczony katolik2021.06.22 21:21
Teraz mogl bym napisac:A nie mowilem!!!?? Ale tego ,nie zrobie ,gdyz jest mi smutno. Przed 3 laty,poszedlem za rada kolezanki i posluchalem tego "ojca". Te jego --halojsien---i inne zdrobnienia.Posluchalem tego knajackiego tonu, kumplowskich wyrazen i odczulem gorzki smak w ustach.I pozniej ,bylo coraz gorzej. Przestalem sluchac,patrzec ,bedac przekonanym ,ze ten chlowiek jue na zlej drodze i bladzi. I teraz widze ,ze sie calkowiciw wykoleil i odslonil.To jest ,po prostu ,cyniczny,dran i oszust. Smutno mi ,ze tak duzo mlodych ludzi ,bylo podatnych(i jest) na jego celebryckiei falszywe lekcje i rady. powinno sie zabronic ,by "nauczal ,Jezus powinien go odsunac, od kontaktow z mlodzieza.Niech wraca do celi,odtraci te pyche ,ktora jest przepelniony i przeprosi nas ,za jego bledne wypowiedzi.Nie akceptuje tego szkodnika.
Glaudiusman2021.06.22 21:18
Kompletnie nie popieram tego Dominikanina za popieranie jednych a dyskryminowanie innych polityków. Zresztą od dawna nie lubię słuchać jego wywodów. A więc precz z mediów.
czasami odróżniam smak wódki od piwa2021.06.22 21:14
🤣🤣🤣
Buw Komoryski2021.06.22 21:13
Hetero czy gej?
Admin2021.06.22 21:11
Upadły anioł, czyli kto?
Bul Komoruski2021.06.22 21:03
A na cholerę wypisywać do tego lewaka , ateisty , cwaniaka ... wystarczy nie słuchać jego bełkotu i gościa nie ma . Guru Szustak i jego sekta są samowystarczalni nie potrzebują Boga Żywego , potrzebują filozofii kasy , popularności .
EwaMaria2021.06.22 20:54
Pycha z prostej drogi spycha.
plum2021.06.22 20:39
Nie kumam nic po angielsku, ale wiem, że to coś prawdziwego: .. . https://www.theatlantic.com/health/archive/2021/04/mrna-vaccines-johnson-blood-clots/618594/?utm_source=pocket-newtab
Jontek2021.06.22 20:25
Tak jak każdy celebryta chce się przypodobać wszystkim i niestety to go w końcu zgubi .
admin2021.06.22 20:21
upadły anioł czyli kto?
matis892021.06.22 20:18
Szustak poparł też za Bergoglio religie pod jednym dachem, Kościoły kilku religii, czyli Antychrysta. To mniejszy fałszywy prorok, głównym Fałszywym Prorokiem z Apokalipsy Św. Jana jest Bergoglio nie katolik.
Przeciw kretynom2021.06.22 20:17
Facet nie ma nic do powiedzenia! Więc ci co go słuchają nigdy nie będą niczym wypełnieni, a już na pewno nie Słowem Bożym. Łatwo to sprawdzić, wystarczy zestawić słuchających Oszustaka i słuchających Ojca Pelanowskiego. Weryfikację zacznijmy od praktyki najważniejszej dla zbawienia czyli Eucharystii, karmienie się z nakazu Pana Jego Ciałem. Daję najlepsze zimowe kalesony podczas mrozów o to, że te tysiące otwierających You Tube aby posłuchać langusty nie odhacza się na Mszy. I odwrotnie, mało kto zachwycony Pelanowskim nie praktykuje. Tyle w temacie!
An.2021.06.23 13:11
Czasami słucham ojca Adama, na Mszy Świętej się nie "odhaczam", biorę udział w Eucharystii, codziennie.
kat2021.06.22 19:46
Pycha zamazuje prawdziwy obraz rzeczywistości.
plum2021.06.22 19:40
"Wynalazca technologii mRNA, o "szczepieniach" covid" ... ... https://gloria.tv/post/xJkbvjZiFCzS2s6y2kweWok4y