Czy KE postawi Polsce ultimatum: Fundusze ale po wykonaniu orzeczenia TSUE ws. Izby Dyscyplinarnej? - zdjęcie
19.07.21, 19:57fot. wikipedia.org/domena publiczna

Czy KE postawi Polsce ultimatum: Fundusze ale po wykonaniu orzeczenia TSUE ws. Izby Dyscyplinarnej?

123

Jak czytamy na portalu "Deutsche Welle", decyzję Komisji Europejskiej o postawieniu Polsce ultimatum w sprawie wykonania orzeczenia TSUE w poniedziałek po południu [19.7.21] wstępnie zatwierdzili szefowie gabinetów komisarzy UE.

- Komisja Europejska zamierza postawić Polsce ultimatum – wypełnić orzeczenia TSUE w sprawie sądownictwa w ciągu najbliższego tygodnia albo przygotować się na kary finansowe – czytamy w tekście Tomasza Bieleckiego na łamach "Deutsche Welle".

Decyzja tak – jak informuje dw.com – jest już przygotowana do oficjalnego sformalizowania najbliższy wtorek na posiedzeniu komisarzy UE pod przewodnictwem Ursuli von der Leyen w Brukseli.

To ma być ostatnie ostrzeżenie dla Warszawy – wyjaśnia jeden z rozmówców portalu w instytucjach UE.

Jako tzw. „zachęta” do podporządkowania się bezprawnym wyrokom TSUE miałoby posłużyć wstrzymanie już wcześniej zatwierdzonych funduszy.

Zgodnie z orzeczeniem – całkowicie bezpodstawnym, ponieważ traktaty UE nie dają TSUE kompetencji decydowania o wymiarze sądownictwa w żadnym kraju członkowskim – Izba Dyscyplinarna Sądu Najwyższego miałaby rzekomo nie działać, jako niezgodna z prawem Unii Europejskiej.

- Jeśli to nie zmieni się w ciągu najbliższego tygodnia, to Komisja Europejska – tak brzmi planowane brukselskie ultimatum – zwróci się do TSUE o jak najszybsze nałożenie na Polskę kary finansowej, w tym grzywny narastającej każdego dnia do czasu zamrożenia Izby Dyscyplinarnej. TSUE nie jest w tej kwestii związany żadnymi widełkami finansowymi, a gdyby Polska nie chciała płacić – choć byłby to precedens – pieniądze w ostateczności Bruksela mogłaby potrącać od funduszy unijnych dla Polski – czytamy na portalu dw.com.

 

mp/dw.com

Komentarze (123):

Aldona2021.07.31 21:42
Pan Premier troszeczkę inaczej opisywał kwestie praworządności i powiązanie jej z pieniążkami . Teraz Tusk jest w Polsce po to aby przygotować przewrót pozakonstytucyjny. To będzie zgrana akcja EU oświadczy STOP dla pieniędzy dla Polski a Tusk óświadczy ,żę PiS się skompromitował i mamy jasełki na ulicach . Marsze Żywych , Marsze Czarnych Wdów , LGBT na ławce w Parku protesty a volksdeusch z pozdrowieniami od postfaszystów i planami zapasowej obsady personalnej stanowisk .
Anonim2021.07.28 10:02
trzeba wszczynać płacenie składek przez Polaków dla unii
Foster2021.08.14 19:32
...chyba wstrzymać ?
MaxFiend2021.07.20 14:45
Oby tak zrobili. Dosyć rządów kieszonkowego dyktatorka w Polsce! :-D
B522021.07.21 18:42
i ty myślisz że jak lewactwo tak zrobi to Polacy poprą czerwoną szarańczę
Foster2021.07.20 13:57
Przykro Nam, ale My nic nie możemy, u Nas najważniejszy Trybunał Konstytucyjny Przyłębskiej. Musicie się z tym pogodzić.
Anonim2021.07.20 13:06
Niech ktoś im wreszcie pokaże "gest Kozakiewicza", bo inaczej chamstwo nie zrozumie.
Micek2021.07.20 11:56
pozwólcie, że przypomnę https://www.fronda.pl/a/kto-glosowal-przeciwko-von-der-leyen-ryszard-czarnecki-punktuje-europejskie-lewactwo,130186.html
genus2021.07.20 9:25
Wyrok TSUE niezgodny z Polską konstytucją jak każdy inny wyrok europejski jest niewykonalny stanowi podstawę do odmowy wykonania, Nałożenie kar TSUE bezpodstawne, Polska nie ma podstawy prawnej do płacenia kar
khe, khe2021.07.20 9:33
Żart polega na tym, że wyrok TSUE jest zgodny z polską Konstytucją a traktat na podstawie, którego wyroki wydaje TSUE ma zgodnie z Konstytucją parytet nad ustawą o SN, która za to jest niezgodna z polską Konstytucją. Czarny humor polega na tym, że partyjni nominaci z TK uznali polską konstytucję za niekonstytucyjną. Ale ty i tak tylko piszesz, co ci dali do klepania...
kefas2021.07.20 9:12
historia kołem się toczy. Pisowieckie (nie)rządy mogą nas pozbawić drugiego planu Mashalla.
Cóż.2021.07.20 9:16
Już taki komunistyczny etos -szkodzić Polsce jednocześnie ciągle gadając o tym jak to oni tej Polski bronią przed wymyślonymi przez siebie wrogami. Czy to komuniści od Bieruta czy obecni ich pogrobowcy z PiS.
Pan Wójt2021.07.20 9:04
Pocałujta w du'pę Wójta.
gośc2021.07.20 8:56
Ursuli von der Leyen fałszywy szwabski babsztyl!!!
Peter2021.07.20 8:49
Niemcy nie wypuszczą nas z Unii . bo granica unii nie może przebiegać 100 km od Berlina. Zreszta ona blefuje. Polska mogła tą mafię unijną zawetować od razu , ale znowu uwierzyła w poklepywanie po plecach. Przecież oni się przy karach upierali za wszelką cenę, bo boją się że Polska upomni się o reparacje. Niemcy tylk tego się boją. Stąd chcą obalić rząd Polski i zamienić na swój , a dla nas zdradziecki. Opozycja w Polsce myśli, że poddanie się Niemcom da nam rozwój i wejście do elity, tymczasem właśnie to zablikuje jakiekolwiek szanse na wejście do elity i zrównanie poziomu życia z zachodem. Prowincja poddana centrum zawsze będzie miała ustalony poziom rozwoju niższy niż centrum. Opozycja nie umie logicznie myśleć.
Robin2021.07.20 8:45
Zlikwidowac poslom , senatorom i sadziom imunitety i nie bedzie potrzebna izba dyscyplinarna, ktora przewaznie zajmuje sie pozbawieniem imunitetu a ktora jest sola w oku UE.
!!!!!!!!!!!2021.07.20 8:40
PRECZ Z UE .........................
złośliwy2021.07.20 9:08
To tak samo jakbyś krzyczał "Niech żyje Rosja!" ale to chyba za trudne dla Ciebie do zrozumienia...
Maciej Piwowar2021.07.20 8:33
ODPOWIEDŹ POLSKI: 1) WSTRZYMANIE UMÓWIONEJ KWOTY do wspólnego Konta.Czyli Polska wpłaca 1 EURO.2) na granicy z UE powraca Strasz graniczna ,i CŁA ZA TRANZYT.
złośliwy2021.07.20 9:09
A po kilku latach polski rząd ogłasza niewypłacalność a rządzący uciekają przed swoimi wyborcami...
Sucha jędza Ursula lewaczka udająca prawice2021.07.20 8:16
jak to tluste babsko komunistyczne z DDR czyli Merklowa
Portofino2021.07.20 7:44
Przyzwyczaili się do ustępstw ze strony Polski i jak ich nie ma, to szantażem chcą wymusić.
złośliwy2021.07.20 9:13
A czym słaba Polska może ich szantażować? Tym, że nie weźmie pieniędzy z funduszu odbudowy, bez których za chwilę zadłużony i ratowany dodrukiem budżet runie. Chcesz ich straszyć, że będziemy drugą Grecją i trzeba będzie nas ratować?
Portofino2021.07.20 12:01
Ja piszę, że to Unia szantażem chce na Polsce wymusić ustępstwa nie odwrotnie. Widzę ze według Ciebie, życie poza Unią nie istnieje. Tak nie jest.
Niech Niemcy wypłacą Polsce odszkodowanie2021.07.20 7:40
Jak by nie wojna ( II-ga światowa) to Polska była by teraz gospodarczo pomiędzy Niemcami a Francją. Dlatego Niemcy muszą Nam oddać to co zagrabili , zniszczyli, a potem niech filozofują nad odbieraniem Polsce w sumie Naszych pieniędzy.
Foster2021.08.14 19:36
Wypłacili - tylko Związkowi Radzieckiemu a ten miał podzielić sprawiedliwe na kraje demoludu. Miej zatem pretensje do Ruskich.
XYZ2021.07.20 7:38
Takim jesteśmy suwerennym kraje że nie istniejemy bez tych pieniędzy.
Włodek2021.07.20 7:01
Nie wiem jak to jest w tym przypadku ale praktycznie każą umowę , szczególnie kiedy jeszcze nie weszła w życie, można wypowiedzieć. Czy Polska nie może wypowiedzieć umowy o stworzeniu FO? Może i Węgry by też tak postąpiły? Bo wygląda na to że my zostaniemy z długami za FO a pieniądze zjedzą inni. Chodzi mi też inna myśl po glowie, czy ta koncepcja nie była już przygotowana w grudniu 2020 gdy targowaliśmy się o FO?
Anonim2021.07.20 6:27
Jak bym miał taką babę, to bym tapczan sprzedał.
srosz2021.07.20 6:23
to wtedy wstrzymujemy płacenie składek , a nastepnie referendum o wyjściu z tego gówna lewackiego.
anon2021.07.20 6:32
latwo sie takie bzdury pie#$^li jak sie G-no wie i w D bylo hm panie wolaczek? Polacy nie opuszcza EU to po pierwsze, po2 nawet gdyby to trza siem rozliczy wolaczki, z 500 liniardow ojro do oddania bedzie czy lepiej?
JonB2021.07.20 6:52
Zainteresuj sie wlasna terapia. Sa liczne osrodki.
anon2021.07.20 7:00
no no same konkrety zes wolaczku napisOl ;))) jak tam pis-inflacja 5%??
obserwator772021.07.20 6:11
Nie mogę się doczekać ... Jak w następstwie ... Polska pokaże UE pewien palec ...
khe khe.2021.07.20 9:19
Co najwyżej Polska sobie ten paluch włoży w oko na złość UE.
Kaczka basta!2021.07.20 6:10
A teraz trzeba bronić Izby Dyscyplinarnej jak niepodległości. Żartuję, wyp###dalać z tą Izbą Dyscyplinarną!
Ala Wilk2021.07.20 6:01
Zawsze można brać ruble od Putina jak Orban jak się UE nie podoba
JonB2021.07.20 6:53
A moze lepiej samemu zarabiac ?
Anonim2021.07.20 5:47
W Banku Światowym można wziąść też pożyczkę na dużo lepszych i bezpieczniejszych warunkach , niż ta pożyczka z UE.
Foster2021.07.20 9:11
Nie popełniaj błędów ortograficznych: pisze się wziąć (bo brać), nie pisze się wziąść (bo braść).
JM2021.07.20 5:47
Dość tego szantażowania zboczonych lewaków zachodnich. Polska też może odmówić płacenia wysokich składek unijnych. W imperialistycznym kołchozie nie musimy być. Uczepili się Polski idioci zazdrości!!! W d.....e z taką "Unią"!!!!!!!!!
JM2021.07.20 6:27
Dodam jeszcze, że Polska może wziąć pożyczkę w innym miejscu i to na korzystniejszych warunkach. Jest takie mądre powiedzenie, że jak się chce kogoś ujaić to mu się udziela pożyczki! To właśnie robi Unia!!! Jest tylko nadzieja, że ten burdel się niedługo rozleci. Nie dajmy się omamić. Unia to nie żadna organizacja dobroczynna. To imperialistyczna organizacja, która chce pod fałszywymi hasłami ujarzmić państwa Europy Wschodniej i Południowej. Tania siła robocza, rynki zbytu towarów, które nigdzie więcej nie znalazłyby kupców!!! Miejmy oczy otwarte. Myślenie ma przyszłość!
zaciekawiony2021.07.20 9:34
Kto Ci takich bzdur naopowiadał?
ryszard2021.07.20 5:34
Faszyzm ante portas.
anon2021.07.20 5:42
a imie jego PiS. NSDAP i PiS to podszyte bliskowschpdnim bogiem partie narodowo-socjalistyczne, obie wykreowaly smiertelnego wroga dla swoich lemingow (Zydzi / lewacy), obie przejely 100% wladzy tyle, ze austriacko-niemiecki wasaty Fuhrerek mial przynajmniej jaja zrobic roz#$%ol, a stary ciepluch z PL nic poza mlaskaniem i zagniataniem kota nie zrobi uuuufffff. Jak tam inflacja? 5%+?
K.K.2021.07.20 5:31
Kiedy KE postawi ultimatum Niemcom w sprawie odszkodowań dla Polski za zniszczenia wojenne? Według ostrożnych wyliczeń ten "praworządny" kraj jest nam winien bilion euro. Niech w końcu Niemcy odpowiedzą za swoje zbrodnie i się od nas raz na zawsze odpierwiastkują!
B.B.2021.07.20 5:33
Niemcy wypłaciły należne Polsce odszkodowanie - w transzy dla ZSRR, które miało nam oddać swoją część. Komuniści to umorzyli. Więc jak szukasz pieniędzy to dzwoń do Putina. Za zasługi w rozbijaniu UE i NATO może coś odpali.
Anonim2021.07.20 5:42
Do B.B. Bzdura.
B.B.2021.07.20 8:10
Bzdura, czy po prostu ty nie znasz historii?
K.K.2021.07.20 5:45
Czyli Niemcy wypłaciły należne nam odszkodowanie naszemu okupantowi jakim był Związek Radziecki i my mamy to uwzględnić? Ja nie będę dzwonił do Putina , ale ty powinieneś zadzwonić do lekarza.
B.B.2021.07.20 8:10
To że nie akceptujesz faktów historycznych to Twój problem a nie faktów. Polecam zapoznać się z umowami międzynarodowymi. Czy nam się to podoba czy nie rządy komunistyczne z PRL czy ZSRR były uznawaną formalnie na świecie władzą.
K.K.2021.07.20 10:20
Sprawa jest bardziej złożona i dlatego prawnicy toczą na ten temat spór. Z samego faktu formalnego uznawania rządu jakiegoś państwa wcale nie wynika, że wszelkie decyzje podejmowane przez ten rząd są prawomocne. W tej konkretnej sprawie Bierut podpisał dokument, w którym zrzeka się reparacji na rzecz Polski. Z tym, że po pierwsze taki dokument powinna podpisać cała Rada Ministrów, po drugie dokument prawdopodobnie (nie jest to do końca jasne) dotyczył tylko NRD, a nie całych Niemiec.
B.B.2021.07.20 11:05
O i widzisz, sam przyznałeś że sytuacja jest trudniejsza niż to by wynikało z twojego własnego wpisu. Zwróciłbym ci uwagę na to, że fakt że Bierut nie dopełnił formalności raczej nie przeszkadzało (z oczywistych względów) ZSRR uznania tej decyzji za wiążącą. I nietrudno zgadnąć, że gdyby nawet nasze władze coś faktycznie zaczęły z tym robić ( a nie tylko traktować to jako temat zastępczy) np. unieważnić po naszej stronie tamtą decyzję to Rosja czy Niemcy będą się powoływać na skuteczność prawną i faktyczną tamtych umów, ciągłość zobowiązań i raczej trudno wierzyć w nasze szanse przed międzynarodowym arbitrażem.
K.K.2021.07.20 11:37
To raczej twój pierwszy wpis jest taki jakby nie było żadnych wątpliwości i co gorsza na korzyść Niemiec. Moje zdanie jest takie, że po pierwsze nic jeszcze nie jest rozstrzygnięte, a po drugie należy walczyć o reparacje tak długo jak się da.
ważne2021.07.20 5:29
https://www.youtube.com/watch?v=RbkjUnUwMJY
Simon2021.07.20 5:17
Znowu będę infantylny, ale niech zabierają swoje sklepy, i banki i won do siebie do tej kloaki zachodnioeuropejskiej.
Laki2021.07.20 5:35
Teraz towarzysze zabierzemy się za spekulantów, a potem za kułaków, niech żyje jedynie słuszna partia PPR!
ubawiony2021.07.20 5:35
W sensie tu jest nasza postkomunistyczna kloaka na rosyjskich wzorcach i zachodowi nic do tego?
naprzód2021.07.20 4:57
Nie ustępować ani na krok. Naprzód Polsko. Polskie prawo jest nadrzędne nad Unijnym. Nie można ulec przed dyktatem. Jak trzeba będzie w odpowiedzi wprowadzić cła zaporowe na unijne produkty to nie ma co się wahać.
ubawiony2021.07.20 5:34
Synku - polski rząd łamie polskie prawo i polską Konstytucję a takim jak ty, nie mającym pojęcia o prawie wciska, ze chodzi o obronę polskiego prawa przed zachodnimi imperialistami.
JM2021.07.20 5:43
Ubawiony to ja jestem twoją głupotą człowieczku mały. Skoro jesteś taki mądry to podaj przykłady łamania Konstytucji! Przez 8 lat rządów PO i PSL było wszystko cacy? Jak ci się nie podoba to skorzystaj jeszcze z okazji kiedy są ułatwienia graniczne i udaj się np. do Niemiec lub Francji. Może tam jest 100% praworządność i będzie ci lepiej. Po co masz się męczyć w Polsce??? A może ty w ogóle nie mieszkasz w Polsce?
ubawiony2021.07.20 8:20
"Człowieczku" potrafiłeś wydalić z siebie tylko mało lotne ataki na rozmówcę. Jeżeli przez ostatnie 6 lat nie słyszałeś o żadnym złamaniu Konstytucji to znaczy, że bardzo mocno starałeś się nie wyjść ze swojej najwyraźniej poskomunistycznej strefy komfortu. Ja mieszkam w Polsce należącej do Europy. Jak tak bardzo cię zachwycają rosyjskie rozwiązania w systemie prawnym to może ty wyjedź na wschód do krajów bliższych ci mentalnie.
Andzia2021.07.20 4:12
Włóż sobie ząbek czosnku do pochwy I czekaj na efekty.
hehehe2021.07.20 4:10
Na ultimatum powinniśmy odpowiedzieć referendum :-)
potas2021.07.20 3:31
Natychmiat wychodzic z UE, to jest gorsze jak RWPG
Anonim2021.07.20 5:15
kasy oczywiscie polaczki maja dosyc swojej? wychodzcie. koza z woza itd.
anon2021.07.20 5:31
ale wiesz, ze trzeba bedzie sie rozliczyc hm? GB zanim w ogole zaczela z EU wychodzic oddali bez stekania 150 miliardow eur (dobry deal dla GB wg. GB...), a mowimy tu o BOGATYM kraju ktory przez dlugie juz lata wiecej wplacal niz wyplacal z EU. W przypadku wolakowa pisowskiego do oddania bedzie pewpie z 0.5 biliona eur... Do tego zapomnij o funduszo odbudowy etc. Wracacie do standardu troche ponad Ukrainskiego i to migusiem po pisexicie.
Jerzy2021.07.20 2:41
nie ma kto tej szmacie ze zdjęcia dać po prostu w pysk? ja wiem, kobieta, ale takie w czasie II wojny chodziły z obitym ryjem i na łysko ogolone, to po prostu k.rwa jest, nie kobieta....
Brawo !2021.07.20 4:31
Skretyniały katolik.
Skrzypek na dachu2021.07.20 2:22
Rzad PiS wykonuje rozkazy tylko od deBilla Wroty , nie zaden KE .
Seraf2021.07.20 0:12
KE, TSUE itd. to banda szulerów łamiących praworządność, grajacych znaczonymi kartami przy stole obrad i żerujących na demokracji. Autorytaryzm neokomuny!
Oby!2021.07.20 0:12
I nie "Polsce" a waszej klice z Nowogrodzkiej.
niemiecka sucz ...2021.07.19 23:00
Piekna nasza Polska cala ..bez pedalow i rafala bez donaldka vermahcika ,sikorskiego i michnika bez niemieckich pomatolow co zlizuja z cudzych stolow.. PIEKNA NASZA POLSKA CALA .....
Kto cię psychopato upoważnił2021.07.20 0:12
do wypowiadania się w imieniu innym niż swoje własne?
Anonim2021.07.19 22:36
Wstrzymajmy też naszą składkę do Unii.
ubawiony2021.07.20 5:40
To wstrzymuj. Ty nie wpłacisz groszy, oni ci nie wypłacą miliardów. A jako kraj obecnie jesteśmy bankrutem dodrukowującym pieniądze na funkcjonowanie. Bez kredytu unijnego zdechniemy w kilka lat.
Anonim2021.07.19 21:23
Kto łamie prawo i podpisane umowy? Życzeniowa koncepcja prawdy, prawdziwe jest to czego pragnę, być może jest efektywna w sztuce propagandy, ale jest bardzo niebezpieczna, wręcz wykluczająca, w sferze politycznej.
konstytucja2021.07.19 21:17
Ale "KOMEDIA" w roli głównej von Ula , von Morawiecki , von TUSK i świta. Paszoł won prostować banany w unijnym ZOO.
x2021.07.19 21:11
Oby to zrobili, bo się skończy jak z Białorusią.
Anonim2021.07.19 21:00
Za*ebac niemre dla przykladu...
Szybki Lopez2021.07.19 21:29
Nie ma już Rasputinów. A może Grodzka?
Anonim2021.07.19 21:36
Katolikiem ani POLAKIEM to ty nie jesteś. Słownictwo Strajku Kobiet i Lempart cię zdradziło. Twój wPiS jest sprzeczny z Nauką Kościoła Katolickiego. Ale co ateistyczny prowokator może wiedzieć o tym? NIC
Anonim2021.07.20 5:16
uwazaj, bo moze sie wrzesien 39 powtorzyc. masz sile? Panthery z demobilu? Kase na wojne masz, zebraku polski? heheh beczec mozesz tylko zebraku slaby
Człek2021.07.19 20:38
1. Zignorować. 2. Robić swoje. Im bardziej Niemcy i volksdeutsche szczekają, tym bardziej oznacza to że jesteśmy na właściwej drodze.
bogdanus2021.07.19 20:49
Dokładnie tak jak piszesz, śpieszą się czas działa na ich niekorzyść.
Obo2021.07.19 20:29
W każdym praworządnym systemie, prawomocne wyroki sądów sie wykonuje. Albo ponosi konsekwencje ich nie wykonania. To nie do pojęcia dla niektórych. Problem jest tylko oczywiście w tym, że to nie pis zapłaci, sprzedając działkę Srebrnej, tylko my, z podatków. Albo nam potrącą z funduszy europejskich, czyli też my...
bogdanus2021.07.19 20:20
UE Konstytucji w Polsce nie zmieni ale sędziowie przychylni Berlinowi mogą już wpływać przez orzeczenia na polskie prawo pomijając prawo. Dlatego UE tak broni sędziów socjal-liberalnych mieszających się w politykę.
Foster2021.07.19 20:25
Ciekawe skąd ten przeciek ?
M.2021.07.19 23:36
O jezusie, ale argument , hehehe ;P Juz mnie przekonales, szczurku...
ubawiony2021.07.20 5:38
Piszesz o polskiej konstytucji a nawet jej nie znasz - są w niej zapisy o parytecie umów międzynarodowych nad polskimi ustawami.
gość2021.07.19 20:18
Blef , blef, blef... nie z Kaczyńskim te numery.
Foster2021.07.19 20:17
I co teraz ?. Iść na całość ?. Zniszczą Nas. Trzeba się będzie wycofać, bo przegramy.
Foster2021.07.19 20:18
....a może blefują ?
waldeberg2021.07.19 20:14
Faktem jest , że to Bruksela łamie praworządność działając niezgodnie z traktatami. Pora rozpisać referendum w kwestii przynależności Polski do tego niewydarzonego tworu służącego do odwracania skutków ostatniej wojny przez Niemcy.
żartowniś2021.07.19 20:15
Polski rząd łamie polskie prawo i polską Konstytucję a tacy polskojęzyczni jak ty oskarżają Unię o łamanie praworządności?
waldeberg2021.07.19 20:29
Jesteś głupszy niż to owa konstytucja przewiduje! Ale gdyby nawet tak było i istotnie konstytucja byłaby łamana to jest to wewnętrzna, suwerenna sprawa Polski i Polaków i to suweren w demokratycznych wyborach ma prawo o tym zadecydować kogo chce widzieć u steru władzy i jakie chcemy mieć sądownictwo, nie jakieś unijne kundelki nastawione przez Berlin. Cała ta hucpa jest jedynie pretekstem do dokonania przewrotu w Polsce i rozwalenie koncepcji Trójmorza bardzo dla Berlina niewygodnej!
Anonim2021.07.19 20:36
o bardziej głupiego niż ty naprawdę trudno
waldeberg2021.07.19 20:49
Oj, toś zaszalał nie ma co, dokopałeś mi zdrowo!
"waldeberg".... dziwny nick?2021.07.19 23:03
Uważam, że masz rację! ... Całkiem się z tobą zgadzam. Nie przejmuj się tym "anonimem". To nie Polak, to tylko polskojęzyczny Lecho K.! ... Jak widzisz jemu zależy, aby było jak najgorzej dla Polski!.. A ktoś, tak jak on, brak mu argumentów, wówczas sypie inwektywami, obrażając każdego z nas, na każdym kroku.!
żartowniś2021.07.20 8:17
Jakbyś znał Konstytucję RP to byś wiedział, że są w niej zapisy o parytecie ratyfikowanych umów międzynarodowych nad polskimi ustawami. Obecnie rządzący nie mają większości bezwzględnej, żeby zmienić zapisy konstytucyjne dlatego włamią Konstytucję przy pomocy ustaw, których "konstytucyjność" potwierdza obsadzony przez polityków ze złamaniem prawa TK. Po to był skok na TK na początku kadencji (i temu też służył skok PO na TK na koniec ich rządów). Jeżeli ktoś łyka jak pelikan propagandę partyjną o tym jak to łamiąca polskie prawo Partia broni polskiego prawa przed imperialistami i rewizjonistami z UE to nie dość, że sam jest" głupszy niż Konstytucja przewiduje" to na dodatek najpewniej mentalnie tkwi w głębokiej komunie łapiąc się na tak prymitywne manipulacje rządzących. Idziemy twardo w stronę rosyjskich rozwiązań ustrojowych a wy radośnie beczycie...
442021.07.19 20:14
Trzeba walczyć do końca i nie poddawać się groźbom unijnych zboczeńców. Dlaczego wszystko, co lewackie jest cacy, a reszta be? Zwyciężymy! Ludzie rozsądni się opamiętają. Potrzeba jedności europejskich ugrupowań prawicowych. Lewactwo jeszcze zawyje.
Franio2021.07.20 4:33
Kaczyński im wszystkim pokaże fujarę.
Hrabia i nienakarmiony Wilczur2021.07.19 20:08
Bezczelny, demagogiczny szantaż biurokratów z Brukselki. Bez sensu i bez znaczenia. No, może jedynie Anonimowi i Spółce jego kundelków zrobi się na moment dobrze.
waldeberg2021.07.19 20:08
Nie zrobią tego, byłby to koniec niemieckiej Unii i niemieckiego planu Mitteleurope. A tak na marginesie, mówiłem, że należy ostro wetować kiedy to było możliwe a nie ogłaszać ,,zwycięski kompromis". Co na to premier Morawiecki??
Glaudiusman2021.07.19 20:06
Wyjść z uni i podziękować tym lewakom siarczystym kopniakiem. Nie certolić się z typami. Bo z nimi nie ma żadnego pożytku.
racja2021.07.19 20:10
Rosja czeka z otwartymi ramionami. Mentalnie i tak zawsze tam byliście.
Jawny2021.07.19 20:15
No, są jeszcze inne możliwości prócz twojej ulubionej Rosji. Ale to za trudne, byś pojął.
Obo2021.07.19 20:25
Nie Unia i nie Rosja? To co? Wytłumacz...
Jawny2021.07.19 21:17
Najpierw usiądź sobie dobrze, bo możesz zlecieć z krzesła ze złości. Otóż Polska ma tak bogatą historię, chrześcijańską tradycję i takie możliwości, że naprawdę nie potrzeba jej ani zgniłego Zachodu, ani zachłannej Rosji. Ma obecnie sprawny, propolski, efektywny rząd. I co niemniej ważne - udało się odstawić na bok żydokomunistów, którzy - oczywiście - skomlą i judzą, bo stracili wiele wpływów i dochodów, ale to już ich problem.
Jawny"-... nie jawny?2021.07.19 23:06
Ale brawo. Racja!
Obo2021.07.20 5:18
Teraz ty usiądź. Ostatni raz, kiedy Polska mogła grać tak, jak sugerujesz to było przed Chmielnickim. Bo nie było Niemiec i przaktycznie nie było Rosji (do Piotra I). A potem to już tylko degrengolada, potopy, pijana szlachta, rozbiory i Wrzesień. Dlaczego jawność musi być jednocześnie tak naiwna?
Jawny2021.07.20 7:09
"tylko (sic!) degrengolada, potopy, pijana szlachta, rozbiory i Wrzesień". Powiedziałbym, że to dość uproszczona i jednostronna "historia" Polski. Taki znany od dawna, pogardliwy punkt widzenia. A gdzie wspaniała literatura romantyczna, muzyka? Osiągnięcia naukowe? - choćby skroplenie składników powietrza przez Polaków bez ojczyzny, które zdumiało francuskich ekspertów?
Strateg2021.07.20 4:35
Oczywiście,Mongolia.
susi z WSI2021.07.19 20:06
sprawdzam= nie cierpię PISu ale gdyby mieli jaja powinni honorowo dokonać Polexitu .
kapral CBA2021.07.19 21:31
Ja ci po judze, najpierw trzeba zabrać to co nam zabrano.
AAAtomek2021.07.19 20:03
Sorki prawaki. Albo POLEXIT albo na kolana przed UE.
AAAtomek2021.07.19 20:01
Ups. Tak kończy się proPutynizm u rządzącego reżimu.
Jawny2021.07.19 20:11
Tak się kończy tzw. Unia w jej dotychczasowym kształcie. Zaczyna się normalna Unia z Polską jako jej centrum. Wiem, że to dla ciebie za trudne, ale z faktami nie walczy się jazgotem i komunistyczną demagogią.
AAAtomek2021.07.19 20:40
Polska jako europejskie centrum głupoty, tu się zgodzę z twoimi obserwacjami.
"AaTomku"...??? Lechu!2021.07.19 23:12
Co ty nie powiesz?... A może powiesz w jakim to centrum jest twój Izrael? ... Nienawiść do Polski cię zjada od dawna!... Ty od dawna uważasz, ... że " Im gorzej, tym lepiej," ... ale dla UE !
AAAtomek2021.07.20 6:47
Sorki prawiczku, ale twój antysemityzm jest goowniany, taki typowy polski, chodzisz do kościoła modlić się do Żyda na krzyżu i Żydówki jego matki? To się nazywa u ciebie - schizofrenia.
Filip2021.07.19 20:01
Jarosław Kaczyński chce powrotu do PRL-u. PiS ma być przewodnią siłą narodu. Wyroki mają zapadać na polityczne zamówienia, a niezależni sędziowie mają być karani i wyrzucani z zawodu. Tworzy się nowa pisowska oligarchia, której wolno kraść i kłamać. Wszystkie afery pisowskie mają być ukrywane przed społeczeństwem. Politycy z opozycji mają być fałszywie oskarżani o korupcję przez podstawionych świadków. Polska ma wyjść z Unii Europejskiej, żeby PiS mógł fałszować wybory. Jarosław Kaczyński ma o wszystkim decydować, co dzieje się w kraju. Pieniądze z Funduszu Odbudowy za łamanie praworządności mają zamiast do Polski trafić do innych krajów. Krytykowanie PiS-u będzie karalne. Cenzura polityczna ma dotyczyć wszystkich mediów. Tego chcą wyborcy PiS-u i głosując dążą do tego!!! Według Frondy PiS ma monopol na dobro, mądrość, nieomylność, a za wszystko musi być wina Tuska!!! Jarosław Kaczyński rozbija Unię Europejską realizując strategiczne cele Władimira Putina.
"Filipie"! .....2021.07.19 23:17
Wyskoczyłeś tym wpisem ..." JAK FILIP Z KONOPII"! Czyżbyś był Kaczyńskiego rzecznikiem, że wiesz co on chce???A może jesteś jasnowidzem!??? Przestań bredzić! Wstawiasz ten sam tekst, zmieniając tylko nicka, Lechu! IIe razy na tydzień będziesz to wstawiał i udawał "filipka"! Już nie panujesz co piszesz i gdzie!