Z internetu: ,,Czy Terlikowski jest volksdeutschem? Czy się zeszmacił i sprzedał?'' - zdjęcie
23.09.19, 10:05

Z internetu: ,,Czy Terlikowski jest volksdeutschem? Czy się zeszmacił i sprzedał?''

62

Czy Tomasz Terlikowski zdradził? W ubiegłotygodniowym "Do Rzeczy" poważne zarzuty współpracy z obozem lewackim postawił publicyście Robert Tekieli. Poszło o wywiad, jakiego udzielił Terlikowski portalowi "Gazeta.pl". Ostro krytykował tam PiS. W najnowszym wydaniu tygodnika Terlikowski odpowiada na krytykę.

 

"Ani ja nie współpracuję z „Gazetą Wyborczą”, ani ona nie zachęca mnie do współpracy. Nikt mnie nie werbuje, i dotyczy to nie tylko „Gazety Wyborczej”, TVN, ale także KGB, CIA i Mossadu. Udzieliłem mediom związanym z Agorą drugiego czy trzeciego w całym moim zawodowym życiu wywiadu (a zapomniałbym, brałem też udział przez lata w audycjach TOK FM, ale od jakiegoś czasu, łagodnie licząc od pięciu lat, w ramach próby werbunku, zaprasza mnie tam tylko Tomasz Stawiszyński, a i on bardzo rzadko), tak jak udzielałem wywiadów „Tygodnikowi Powszechnemu”, „Dziennikowi. Gazecie Prawnej”, „Polsce. The Times” i wielu innym pismom. Tylko z nielicznymi z nich współpracowałem, i tylko nieliczne z nich chciały współpracować ze mną" - pisze Terlikowski.

"Udzielenie wywiadów nie jest publikowaniem w danej gazecie, a jedynie rozmową z jej przedstawicielem, tak jak to, że występuję czasem w programach Polsatu nie oznacza, że jestem jego współpracownikiem. Kiedyś występowałem u Tomasza Lisa, co nie oznaczało, że jestem jego współpracownikiem. Nie wierzę, żebyś, Robercie, o tym nie wiedział, żebyś uważał, że udzielenie wywiadu jest współpracą i publikowaniem. Ale mniejsza o moją wiarę. Teraz przejdę do podziękowań" - dodał Terlikowski.

Jak dodaje, wielu internautów zarzuca mu, że jest "volksdeutschem", że się "zeszmacił i sprzedał". W tym kontekście autor dziękuje ironicznie Tekielemu za to, że ten zapytał "delikatnie" "jedynie" o to, czy zdradził.

Terlikowski pisze następnie, że krytykując PiS za sprawę aborcji stwierdzał po prostu fakty.

PiS "szczególnie nie różni się od pozostałych partii. Możemy uznać, że nie jest to przeszkoda w głosowaniu na niego, bo partia ta ma inne zalety. Z tym nie polemizuję, ale uczciwie trzeba przyznać, że w kwestii obrony życia opowiada się - jak większość polskiej klasy politycznej - za tzw. kompromisem. Mówienie o tym nie jest zdradą, tylko stwierdzeniem faktu. A w polityce liczy się nie wiara w to, czy ktoś coś zrobi, ale fakty. Te są zaś takie, jakie są" - pisze autor.

"Z politycznej perspektywy, utożsamianie PiS-u z obroną wartości (pomijam już, że nie do końca prawdziwe) upartyjnia fundamentalny spór o przyszłość rodziny, obrony życia i roli religii w nowoczesnym społeczeństwie. Jako konserwatysta, zwolennik pełnej obrony życia i tradycyjnego małżeństwa, nie chcę i nie mogę się zgodzić na to, by sprawy te brał tylko za swoje PiS. Tu konieczna jest szeroka koalicja, tylko w ten sposób możemy być skuteczni. Szeroka koalicja oznacza zaś, że w drugiej stronie nie widzimy jednolicie czarnej społeczności, ale dostrzegamy w niej cały pluralizm poglądów, a także potencjalnych sojuszników w konkretnych sprawach. Jeśli chcemy, aby poglądy konserwatywne, wartości cywilizacji chrześcijańskiej przetrwały w świecie postchrześcijańskim, to musimy szukać sojuszników, a nie wrogów, musimy przekonywać nieprzekonanych, a nie utwardzać najtwardszych, musimy rozmawiać z tymi, którzy się z nami nie zgadzają, i to często na ich terenie, a nie pilnować, żeby nikt nie wychodził z szeregu" - dodaje Terlikowski.

"Rolą chrześcijanina jest głosić, tam gdzie go o to poproszą, a rolą lidera opinii jest próbować przekonać do swoich racji nieprzekonanych, niepewnych, a nie tylko utwardzanie przekonanych. Z perspektywy zaś skutecznej polityki wokół pewnych postulatów konieczne jest budowanie konsensusu społecznego, a nie wykorzystywanie ich do mobilizacji elektoratu" - pisze.

Wreszcie przekonuje, że także zwolennicy lewicy są Polakami i należy z nimi rozmawiać.

"Identycznie tak samo Polakami, jak ja czy Ty, są zwolennicy Partii Razem, Wiosny Roberta Biedronia czy uczestnicy Igrzysk Wolności. Uważam, że się oni mylą, że proponują w wielu kwestiach błędne, a w wielu złe rozstrzygnięcia, ale nie zarzucam im ani złej woli, ani kłamstwa, a do tego mam świadomość, że musimy żyć i funkcjonować w tym samym państwie i na tym samym terenie. [...] Trzeba nieustannie szukać przestrzeni, by przebijać sztuczne niekiedy granice, by szukać miejsca spotkania, i by rozmawiać z tymi, którzy chcą rozmawiać. Jeśli nie będziemy tego robić, rozpadnie nam się wspólnota najważniejsza, jaką jest wielogłosowa, czasem symfoniczna, a czasem kakofoniczna, ale zawsze nasza polskość" - pisze autor.

bsw/do rzeczy

Komentarze (62):

Moly2019.09.24 6:03
Nie moge sie powstrzymac. A nie mowilam... Dzieci rezimu atakuja jeden drugiego. Kto glebiej wlezie ( wiecie gdzie) wodzowi... Nigdy nie myslalam ze to powiem: ale p. Terlikowski presentuje sie jak gwiazda na tle tego zbiorowska. Mysli ze lewacy to ludzie!!!! Ludzie. Nie szaranca. Nie karaluchy. Ale ludzie!I jeszcze do tego obywatele Polski. To zbyt rewolucyjna idea obecnie.
Reytan2019.09.23 21:08
Terlikowski zawsze byl Zydokomuna i dywersja jako zawodoiwy pseudokatolik.
Jędrzej2019.09.23 21:01
Jestem w 100% przeciw aborcji, ale też rozumiem, że samo przeforsowanie prawa wykluczajacego każda aborcję nie rozwiazuje problemu automatycznie. Potrzeba przekonać innych do popierania życia, a zwłaszcza zagwarantować pomoc wszystkim matkom, które potrzebuja takiej pomocy. W PiS-ie sa zarówno goracy przeciwnicy jakichkolwiek aborcji, jak też i bardziej umiarkowani przeciwnicy, gotowi zezwolić na aborcję w przypadkach gwałtu, kazirodztwa, itd. W porównaniu z innymi ugrupowaniami liczacymi się na obecnej scenie politycznej, PiS jest najbardziej wiarygodnym gwarantem dalszego ograniczania aborcji w Polsce. Ustawodawstwo zabraniajace aborcji eugenicznych jest w planach na przyszła kadencję, włacznie z obietnica Prezydenta Dudy, że taka ustawę podpisze.
Waldi2019.09.23 20:01
Preferencje dla pewnego nurtu mediów (antykościelnych) GW, TOK.FM czy napadanie na opcje polityczne broniące Kościoła, mówi samo za siebie.
Zenon2019.09.23 19:39
Terlikowski udaje takiego ponad podziałami, a w sumie to męciwoda, albo czyjś cyngiel - od mieszania ludziom w głowach!! Ustawia się pozornie - ponad wszystkimi- i ma wielkie mniemanie o sobie. Naczelny teolog kraju i główny moralista!! Oj żeby nie zderzył się, kiedyś ze ścianą!! Dziwny facet!
Alojzy Cedzidło2019.09.23 18:12
Pan Terlikowski uczony przecież , nie powinien gardzić mniej uczonymi .Ta cała Jego ,,obrona " , ,,wypowiedż " w związku wypowiedzią" jakoś mnie , prostego czytelnika , nie przekonuje . ,, Nie współpracowałem z ............ " . Nie współpracował , Zgoda . Udzielał tylko wywiadu zgodnego z oczekiwaniami m.innymi pana Lisa . Nikt mu nie zarzuca posiadania innych niż np, moje przekonania Ale te ,,przekonania " , jeśli inne , muszą być poparte rozumnym uzasadnieniem . Udzielania wywiadów nie jest niczym innym jak chęcią przekonania kogoś do swoich poglądów . Przechodząc teraz do meritum , Pan Terlikowski , uczony i teolog przecież powinien przed wypowiedzią i krytyką , słuszna zresztą , przed krytyką , przeanalizować warunki , w jakich przyszło Pis-owi rzadzić , Bruksela wraz z ,,naszymi " POsłami , przeciw . W kraju praktycznie brak opozycji . Totalni to nie opozycja . To złaknieni władzy karierowicze . To co w tych warunkach PiS dokonał ,graniczy z cudem. Tak więc krytyka , owszem . Jest co krytykować Ale krytyka dla krytyki , bez propozycji sposobu naprawy błędów , czyli ,,nie bo nie " to nie krytyka . Pan Terlikowski teolog przecież , nie musi chwalić ani Kościoła w Polsce , ani katolickiego Pis-u . Tylko Jego uwagi , jako uczonego , przmawiającego do tłumu , powinny być zrozumiałe . Bo inaczej wyjdzie tak , jak z tymi aktorami , co to robili z nas psycholi . .
rafal2019.09.23 18:11
terlikowski udaje glupiego, jest idiotycznym dziecinnym uczniakiem, i zawsze wkorzystywany przeciwko PIS albo dla poparcia takich nominacji jak NYCZ czy co chcą inne WSIoki.
anonim2019.09.23 17:42
I gdybym miała strzelać czyją tu rękę wyczuwam, to Arcybiskup Ryś.
marisa2019.09.23 19:03
ryś to przyjaciel ,opiekun pseudoksiędza lemańskiego .Wszyscy heretycy siebie warci
AB2019.09.23 17:10
Pretensje i zarzuty katolika, że PiS nie wprowadza zakazu aborcji eugenicznej najlepiej zamieścić na łamach gazety, która propaguje szeroką aborcję, małżeństwa homo, edukację seksualną dzieci i zwalcza Kościół jak tylko może, m.in. przy pomocy byłych księży. Takiego wyboru dokonał terlikowski. Nie jest on już dla mnie człowiekiem odpowiedzialnym, ani nawet godnym szacunku. Żaden przyzwoity człowiek nie postąpiłby tak jak terlikowski. A kuriozalne tłumaczenia jeszcze go pogrążają. Przykre, że zawodowy katolik wpadł w bagno, trudno będzie się podnieść. Powinien przestać być właśnie zawodowym katolikiem, przemyśleć i przemodlić swoje problemy, może mądrość przyjdzie.
linus2019.09.23 16:41
Głosić może i trzeba wszędzie, ale głosić co: że PIS nic nie robi by zakazać aborcji?! Dlaczego p. Terlikowski w ramach "głoszenia" nie napomniał tejże gazety, że to ona robi wszystko, by aborcja w Polsce była legalna, a Polacy zdeprawowanym i zdegenerowanym narodem? Czy on naprawdę nie widzi do czego jest wykorzystywany i w jakim celu czy tylko struga wariata? Otóż celem tego wywiadu nie była walka o ochronę życia, ale uderzenie w partię która za mało je chroni, by wygrali ci, którzy chcą znieść jego ochronę.
lena2019.09.23 16:02
Może zamiast programu 500+ rząd powinien zreformować opiekę socjalną, tak by 500+ trafiało do dzieci najbardziej potrzebujących, a tym samym skupić się na realnej pomocy rodzinom z dzieckiem niepełnosprawnym. Brak ośrodków specjalistycznych, poradni, środków do życia bardzo często jest powodem aborcji dzieci z wadami w tym zespołem downa. Program 500+ był od początku kiełbasą - knotem wyborczym i bardzo niesprawiedliwym i jak widać wcale nie zachęcającym do zwiększenia prokreacji. A prawda jest taka, że często rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym zostaje sama, Żeby przyszła matka nie miała dylematu rodzić chore lub z wadami dziecko, powinna mieć ona i dziecko zapewnioną na wysokim poziomie wszechstronną opiekę zagwarantowaną przez państwo.
AB2019.09.23 16:58
Oczywiście, że rodziny z chorymi dziećmi powinne mieć pomoc, ale program 500+ to nie jest program socjalny, ale społeczny!! Przykre, że tak mało osób to rozumie. Czym innym pomoc socjalna, a co innego program 500+. Jego funkcją jest też rozruszanie polskiej gospodarki, co się świetnie udało i można teraz wprowadzać inne programy.
lenaka2019.09.23 19:35
Nie socjalny powiadasz?! No niestety przez ostatnie cztery lata był ni to socjalny ni to nie wiadomo jaki - rodziny otrzymywały 500+ na pierwsze dziecko, ale tylko wtedy, kiedy nie przekraczały 800 zł na osobę. Z kolei wiele rodzin z jednym dzieckiem, gdzie tylko parę groszy przekraczała była wymagana kwota potrzebna do zasiłku, go nie otrzymywały. A poza tym reklamowany był przez PIS jako PROKREACYJNY.
marisa2019.09.23 19:00
pachniesz jak Popapraniec,oni dopiero dbali o niepełnosprawnych
Wies2019.09.23 15:37
GW to się nie bierze nawet do ręki a co dopiero dawać tam wywiad antyPiS-wski. Myślałem że Terlikowski jest trochę bardziej rozgarnięty.
Marek2019.09.23 15:12
Wszystko ok Panie Terlikowski??tylko jak to jest?Wyborczej udziela pan wywiadu_(2czy3razy?),a frondzie,jak pamiętam? zabrania pan publikacji swoich tekstów i wręcz nie chce mieć z nią nic wspólnego?,ale mimo to lubię pana i pańskie programy programy.
ja2019.09.23 14:02
Współpraca z GW i Tyg. Powszechnym to zdrada, tą drogą idzie T. Terlikowski.
ala2019.09.23 13:51
Jasne, lata temu z powodu aborcji głosowałam na LPR, z powodu podatków na UPR i za namową Rydzyka na Gronkiewizc Walz i trudno dziś być z tego dumną. I dziś na pewno nie będę głosować na jakieś niszowe partie, w których siedzą też dziwni ludzie od sasa do lasa. PiS nie jest moim ideałem, ale jaka jest alternatywa? No jaka? Chcą dostać te 50%, nie będą przed wyborami ruszał tego tematu. Długo by pisać, ale w skrócie - uważam, że rozbijanie prawicy przez jakiś rusofilnych gości jest szkodliwe a kto wie czy w ogóle nie inspirowane!
anonim2019.09.23 12:59
Przypomnę też, że od nawracania są księża, nie dziennikarze!
Jahu — Bóg Hebrajczyków2019.09.23 12:47
יה
Ja 2019.09.23 12:42
Niektórzy jak widać, nie rozróżniają POLAKÓW od polskojęzycznych!! Ci drudzy mają, NIESTETY, polskie paszporty.
JS2019.09.23 12:38
Dodam jeszcze, że rządowi PiS należy się wielka ŻÓŁTA KARTKA chociaż tego powodu jak lekceważy sprawę ZANIECZYSZCZONYCH SZCZEPIONEK !! Pozdr.
AB2019.09.23 16:51
PO z lewicą na pewno naprawi problem; tak myślisz?
anonim2019.09.23 12:37
A poza tym przypominam dwie ważne sentencje: przyjaciół napominaj cicho, chwal głośno, oraz znaj miejsce i czas!
anonim2019.09.23 12:33
Właśnie o te tereny chodzi, czy rzeczywiście uważa Pan, że żyjemy w epoce, Świecie, post chrześcijańskim?
Pielgrzym2019.09.23 12:16
Czy pan Terlikowski udzieliłby wywiadu takim pismom jak "Fakty i Mity" albo "NIE" ? "Gazeta Wyborcza" w sumie ma podobny przekaz, tyle że nieco bardziej zakamuflowany, a przez to chyba bardziej niebezpieczny. To, że niektórzy Polacy czytają te gazety, nie oznacza wcale że są one polskie, podobnie jak polskimi nie były niemieckie, polskojęzyczne gadzinówki w okresie okupacji hitlerowskiej. Wprost przeciwnie, w mniej czy bardziej jawny sposób są one nastawione na demoralizację Polaków oraz rozbijanie polskiej wspólnoty narodowej.
Lublinianka2019.09.23 12:46
A w szmatławiec "Fakty i mity" jeszcze publikuje po tym, jak red. naczelny ROMAN KOTLIŃSKI - kumpel Palikota - dostał 8 lat wiezienia za pobicie i znęcanie się nad swoją żoną?! 😕😕😕
anonim2019.09.23 12:13
Kiedy feministki atakują kościół, to pół biedy, ale gdy katolicji publicysta ma coś za złe partii rządzącej i jej związkom z KK, to już niebezpieczne ?
marisa2019.09.23 18:56
feministki to rzecz oczywista , a gadzina terlikowski taki swięty ,chyba ciśnie go aureola ,za mała
Michał Pasierb 2019.09.23 12:10
Tekieli o tyle ma rację,że z pewnymi ludźmi nie wchodzi się w dialog ,szczególnie na ich terenie.W ten sposób nadaje się im wiarygodność a polskojęzyczna gazeta niekoniecznie jest polska...
darek2019.09.23 12:46
Jezus wchodził w dialog z faryzeuszami na ich terenie.
Saki Faki2019.09.23 12:05
Ha, ha, ha, o kurna, tow. tekieli ekskomunikuje pewnie Terlika z kościoła wolskiego :-D
JS2019.09.23 11:58
PiS to mordercy dzieci nienarodzonych! hitler ,tak jak teraz Kałczyński o Polsce, też smucił o potężnych Niemczech...
1235446v678)72019.09.23 12:43
Jesteś trollem #SokzBuraka i #silnirazem
Waldi2019.09.23 20:04
UWAGA !!! Śmieć hejterski z "SokzBuraka" i #silnirazem".
Alojzy Cedzidło2019.09.23 22:11
,,dzielnicowy " !!! Już więcej ostrzegał nie będę Po raz ostatni to robię . Nie pij likieru na kościach , czyli denatury. Nie dość ,że się przy tym ,,łykaniu " głupieje , to jeszcze się ślepnie. . Mądrze to Pan nigdy nie pisał . Teraz widać ,że i z oczami cos nie tak . Tu o dr. Terlikowskim piszą z nie o Hitlerze .A o dzieciach to niech Pan (?) nie pisze . Wam aborcja nie grozi. Przecieś nie kangur i w torbie dzieci nie nosisz .
wacula2019.09.23 11:41
Terlikowski Wspaniały człowiek
marisa2019.09.23 18:53
wspaniał kameleon
Marek2019.09.23 11:31
Panie Terlikowski . Mam 54 lata w 1983 dostałem wyrok za to że nie zgadzałem się z tym gównem które było na ulicach. Potem tacy jak Pan zmontowali okrągły stół. Pan powtarza ta sytułację. Nie będę Pana oceniał. Zadam tylko pytanie ... ,,dlaczego i dla czego teraz,, Polecam odosobnienie np.ignacjanskie i przemyslenie
Jahu2019.09.23 11:19
Co do zakazu mordowania nienarodzonych dzieci to fakty są takie,że w tym temacie PIS leci sobie w kulki i nie robi nic aby zakazać tych haniebnych czynów..I nie jest to pierwszy raz kiedy PIS jest w tym temacie niewiarygodny i nie wiem jak oni to godzą z wiarą na którą się powołują..
Lublinianka2019.09.23 12:57
Mam o to do PIS-u ogromny żal, ponieważ brałam udział w promocji akcji zbierania podpisów pod przepisami znoszącymi tzw. aborcję eugeniczną w Polsce. Słyszałam w życiu o zbyt wielu fałszywych diagnozach badań USG wykonanych w czasie ciąży, kiedy dzieci przez niedouczonych lekarzy były określane jako "płody uszkodzone" lub z wadami rozwojowymi i zachęcali ci hochsztaplerzy matki do zabicia dzieci poprzez aborcję, po czym kobiety te rodziły piękne i zdrowe dzieci 😊😊😊
Jahu2019.09.23 14:27
Nie Ty jedna masz żal..niestety nie ma w Polsce obecnie innej siły politycznej wpisanej w ramy partyjne, która mogła by rządzić i jednocześnie ratować te niewinne dzieciaki..o opozycji nie ma nawet co wspominać, tak więc pozostaje wywierać większy nacisk na PIS..a jak nie chcą tego zakazać to niech się nie przyznają do wiary katolickiej.pozdrawiam
Alojzy Cedzidło2019.09.23 22:35
Jahu Drogi , albo Kochany , jak by powiedział wasz #silnyrazem , poseł Szczerba . Prawdę napisałeś ,,MORDOWANIE NIENARODZONYCH DZIECI. " Tylko błagam .Nie nawracaj nawróconych . Ani mnie ani Ciebie , jak widzę ,, nawracać nie trzeba .Aborcja to morderstwo i żadna ustawa nie gwarantuje ,że ,,postępowa " np. feministka nie ,,skrobnie sobie spłodzonego w czasie zapomnienia orgazmowego , potomka . Problem jest tez inny . Uczeni . Oni się jeszcze nie dogadali od kiedy jesteśmy człowiekami . Ba ...Uczeni ... A lekarze ? Nikt mnie nie zmusi do wiary w gwarancję ,że WSZYSCY lekarze `dotrzymają przysięgi Hipokratesa . Klopoty dr, Chazana tez coś mówią . To jego środowisko medyczne psy na Nim wieszało . A PiS co niby może . Wszystkich swoich członków za morde weżmie i wybije im marzenia o jakimś ,,kompromisie " . A z resztą Partii co zrobi. ? Reasumujc , panie/i,,Jahu " Co Pan radzi ? Jak to mordowanie dzieci wyeliminować z naszej , tu polskiej ,cywilizacji.
OLI2019.09.23 11:19
Terlikowski strzyże i goli, temu przychwoli, i tamtemu przychwoli - jeśli by użyć ludowego porzekadła. Inni by powiedzieli, że Terlikowski jest jak żyletka - rżnie na obie strony. Na każdy temat chce mieć coś do powiedzenia, chociaż nie powinien - może i pozjadał wszystkie rozumy, ale mu poszły w oponkę, a nie do głowy. Więc w tym jego wielomówstwie można się pogubić - a Terlikowskiemu kasa leci...
Judasz2019.09.23 11:14
DAJCIE MI CZŁOWIEKA A PARAGRAF SIĘ ZNAJDZIE...
Mirrro2019.09.23 11:01
To że Terlikowski rozmawia z GW to samobój. To że mówi jak jest naprawdę z PIS w powyższych kwestiach to fakt. I kto inteligentny to wie. To że takie rzeczy wyciąga przed wyborami to już bardzo podejrzane jak sranie we w własne gniazdo.
franek2019.09.23 10:55
Panie Terlikowski, Z szumowinami się nie rozmawia.
AB2019.09.23 16:48
Bardzo słusznie. Z szumowinami się nie rozmawia, szumowinom nie podaje się ręki. W Polsce byłoby lepiej, gdyby pamiętano o tej zasadzie naszych przodków.
JS2019.09.23 10:20
Nadziwić się nie mogę, że p. Terlikowski zgodził się na wywiad dla gwiazdy śmierci. Pozdr.
JS2019.09.23 17:31
Żaden ksiądz, hierarcha nie potrafi nawrócić ludzi z ul. Czerskiej. Już nie jeden ksiądz, zakonnik stracił wiarę jak próbował tam ewangelizować. Nie wiem co jeszcze powiedział tam p. Terlikowski, ale ja na jego miejscu powiedziałbym im trochę wstrząsających wieści z tej i nie z tej ziemi. Pozdr.
JS2019.09.23 10:19
Pan Tekieli lepiej niech dobrze zastanowi się zanim coś powie, napisze publicznie. To NIE WOLNO już krytykować władzy ??? Czyli mamy co, powrót do PRL ? Każda władza popełnia błędy i trzeba je konstruktywnie wskazywać. Im dłużej trwają rządy tym więcej ich może popełnić. A w Polsce wśród tych co to otrzymali wielką władzę jest też wielka skłonność do napadania na skarbiec narodowy, A jak nie tu to przez naciski różnych lobby, które dają im zarobić. Tego TRZEBA PILNOWAĆ ! Pozdr.
zyx2019.09.23 11:58
@JS - Robert Tekieli nie broni żadnej władzy. Cytuję: „Tekieli zauważa, że nawet jeżeli były redaktor naczelny "Frondy.pl" ma rację, krytykując PiS w sprawie aborcji, Trybunału Konstytucyjnego czy Konwencji Stambulskiej, to jednak nie wolno zrównywać partii Jarosława Kaczyńskiego z Platformą Obywatelską. Oznacza to, że w imię swojego konserwatyzmu zrównujesz Platformę Obywatelską, partię głoszącą program skrajnie „lewicowy” (akceptację tzw. związków partnerskich czy wręcz „małżeństw homoseksualnych”), z partią powstrzymującą zalewające nas fale tęczowej rewolucji. Niedoskonałą, a czasami wręcz odpychającą. Ale jedyną liczącą się po tej stronie barykady" - zaznacza. Pisze też, że skandalem jest udzielenie głosu właśnie "Gazecie Wyborczej". Przeczytaj cały artykuł: https://www.fronda.pl/a/tekieli-do-terlikowskiego-czy-terlikowski-zdradzil,133169.html
JS2019.09.23 12:13
Masz rację zyx ! Oboje panów, słownych szermierzy poniosły emocje. Terlikowskiego, który dokonał oceny, porównań i dokonań PiS w wąskiej ale bardzo ważnej dla wyznawców Jezusa sprawie nietykalności poczętego życia i Tekielego, który uważa, że to on ma rację i obrzucił Terlikowskiego epitetami z internetu. Tak nie można ! Dlaczego dwóch rycerzy naszego Kościoła walczy ze sobą ? Niech wspólnie walczą ze smokami, których w ostatnich czasach tyle się pojawiło, że już tylko sam Jezus może je pokonać tchnieniem Swoich ust. Króluj nam Chryste Pozdr.
zyx2019.09.23 13:14
@JS - Red.Terlikowski napisał wiele cennych rzeczy w swoim życiu i powinien doskonale wiedzieć, że wchodzenie w alians z demonami nigdy nie wyjdzie człowiekowi na dobre. Z upadłym duchem tego świata nikt o zdrowych zmysłach nie dyskutuje. Może z nim rozmawiać wyłącznie egzorcysta, sprawując tę posługę z Bożego nadania. Poza tym ostatni komentarz red.Terlikowskiego na temat rzekomego „zamętu u abp. Jędraszewskiego”, w mojej ocenie w niedopuszczalny sposób gra na emocjach czytelnika. W oparciu o jakie dowody redaktor oskarża abp.Jędraszewskiego, wymagając „estetyki” w zmianach personalnych w jego Biurze Prasowym? Są przecież różne sytuacje ludzkie, które raczej wymagają „estetycznego” przemilczenia niż wykrzykiwania na lewo czy prawo, o szczegółach podjętych decyzji personalnych. W czasie, kiedy na abp.Jędraszewskiego ze wszystkich stron wylewa się pomyje, red. Terlikowski dokłada swoje „pięć groszy” i tylko pogarsza sytuację tego wspaniałego kapłana. Niestety, z przykrością to piszę, ale wymądrzanie się na każdy temat i to jeszcze na łamach takich zideologizowanych i antykatolickich mediów jak GW, przez katolickiego dziennikarza, jest dyskwalifikujące. Z tego co pamiętam, ten sam redaktor wielokrotnie atakował w 2007, na łamach różnych pism, abp.Stanisława Wielgusa, co wiemy jak się skończyło. Nie pisał wtedy prawdy i stanął po stronie wrogów KK w Polsce. Oto link do tego „zamętu…” https://www.fronda.pl/a/tomasz-terlikowski-zamet-u-abp-jedraszewskiego,133505.html
JS2019.09.23 14:55
Tak, atakował abp Wielgusa. Jeżeli wiedział o nim coś kontrowersyjnego i nie sprawdził tego w różnych źródłach to poszedł na skróty i skrzywdził bardzo tego biskupa. Teraz atakuje abp Jędraszewskiego i sugeruje mu zmiany w jego gabinecie, co jak wiemy było skuteczne. Po, a może nawet i przed filmem p. Sekielskiego słuchałem jego żalu, wyrzutów i niemal złości pod adresem hierarchów za ukrywanie pedofilii. Tu go rozumiem, wystąpił jako rodzić i to mu dało odwagę. A abp Jędraszewski z tego co wiemy z doniesień w sieci ukrywał przypadek, czy przypadki pedofilii w Kościele. Nie wiem czy świadomie, czy lekceważył doniesienia, czy ktoś interweniował u niego w sprawie księdza-pedofila, czy miał za mało informacji. Moim skromnym zdaniem abp Jędraszewski, mimo że jako pierwszy, w sumie to niewielkimi słowami, drapnął lgbt, powinien wytłumaczyć się z dawnych spraw. Ale który hierarcha kiedykolwiek to uczynił ? Nie sprawdzałem ale generalnie zachowują się jak politycy, lekceważąco i ignorancko a niektórzy arogancko. Mimo wszystko bronię abp Jędraszewskiego a abp Wielgusa jak dotąd chyba nikt nie zrehabilitował ! Terlikowski jako uczciwy dziennikarz jest mu to winny ! Jeżeli tego nie uczynił to świadczy to o jego tchórzostwie. Ale jak się ma dużą rodzinę to już trzeba kalkulować co można a czego nie. I diabeł na tym zyskuje. Pozdr.
zyx2019.09.23 17:38
Poznańska sprawa dot. abp.Paetza rzeczywiście, w jakiś nieznany mi sposób, jest przyklejona do abp.Jędraszewskiego. Podobno, kiedy część poznańskiego duchowieństwa wystąpiła przeciwko abp. Paetzowi, zarzucając mu molestowanie seksualne kleryków i księży, to bp Jędraszewski nie wystąpił w ich obronie. Pytanie - czy to jest prawda? Najwięcej na ten temat miała oczywiście do powiedzenia słynna GW, czyli hmmm… Nawiązał też do tego ostatnio ks. Isakowicz-Zalewski – powiedział, że warto by wyjaśnić i zakończyć temat abp.Paetza – i to uważam za słuszną uwagę – bo cały Episkopat powinien wyjaśnić i oczyścić Kościół w Polsce z tych haniebnych spraw. Doskonale wiemy, że KK przeżywa teraz te trudne sprawy, związane z grzechami niektórych kapłanów. To jest prawda, trzeba te rzeczy wykorzenić z serca Kościoła, trzeba to wypalić ogniem, ale trzeba też rozumieć jedną rzecz, że zły duch wykorzystuje grzech pojedynczych kapłanów, żeby rzucić ciemność na wszystkich. Jego celem jest oddzielenie świeckich od kapłanów, oddzielenie świeckich od sakramentów. Jeżeli ludzie z nienawiścią odwracają się przeciw kapłanom, to wtedy po prostu nie ma ich w Kościele - więc nie mogą oczyszczać swoich dusz przez spowiedź i nie mogą umacniać się Ciałem Pańskim. Wojna przeciw kapłanom, prowadzona zdradziecko przez złego ducha, jest potworna. Dlatego uważam, że tym bardziej należy się 100 razy zastanowić – i to dotyczy przede wszystkim ludzi pracujących w mediach - zanim się pochopnie kogoś oskarży i napisze emocjonalny komentarz nt. jakiegoś kapłana – bo nie tylko można skrzywdzić kapłana, ale również zniechęcić całą masę ludzi do Kościoła. Błogosławię +++
JS2019.09.23 18:59
Masz rację w tym co piszesz, okropne grzechy kapłańskie mają wpływ na uczestnictwo katolików w mszach św. Jednak myślę, że tylko tych, którzy nie wiedzą co i skąd się bieże. Ci, którzy wiedzą, tak jak ja, jakie są przyczyny, próbują tłumaczyć chciwość, molestowanie, kontakty seksualne z kobietami i homoseksualne tym, którzy Kościół hierarchiczny krytykują bo nie mają czasu, nie chcą sięgnąć, głównie do internetu i posłuchać poważnych ludzi, poczytać poważne materiały, w których jest poszukiwana prawda a nie jak w gw Michnika, gdzie są tendencjonalne teksty. Trzeba przyznać, że gw (lub NIE Urbana) może przytaczać fakty, inaczej narazi się na procesy. Niestety główną przyczyną odchodzenia ludzi, a zszczególnie młodych od Kościoła jest utrata słonego smaku słowa Bożego. Niedostatek nowych, zwłaszcza wstrząsających duszą, sumieniem wieści z tego i nie z tego świata, usypia ludzi. Już o tym pisałem, kogo zmienią misiowe, pluszowe kazania ? Gdyby kapłani, podobnie jak prezenterzy w tv, w porywający, zaskakują sposób głosili Prawdy, Słowa Jezusa z tzw. objawień prywatnych, to myślę, że trzeźwo myślący ludzie w końcu pokapowali by się i zastanowili, zaraz, zaraz ten Jezus powiedział to jakieś niecałe 100 lat temu a my słyszymy ciągle Jezusa historycznego, biblijnego. Zrozumieli by, że Jezus to nie mit, ani legenda ale Bóg Żyjący. Ja przekonałem się o tym dopiero z objawień tzw. prywatnych a ja nazywam je POMOCNYMI, jak np. to dane bł. A.K. Emmerich (polecam w całości). Pozdr.
zyx2019.09.23 20:59
Z mojego rozeznania wynika, że żyjemy w czasie przełomu. Pan Bóg chce ratować wszystkie swoje dzieci, dlatego w tak wielu miejscach świata posyła Swoją Najświętszą Matkę. Mamy też całe multum Bożych objawień, tylko czy ludzkość chce po nie sięgać? Bł. Emmerich i jej „Żywot i bolesna męka Pana naszego Jezusa Chrystusa…” jest naprawdę godne polecenia. Warto też sięgnąć po „Poemat Boga Człowieka” Marii Valtorty, po objawienia, które otrzymał ks.Stefano Gobbi „Do kapłanów umiłowanych synów Matki Bożej” i również do tego co zapisała Anna Lenczewska choćby w „Słowie Pouczenia” i wiele, wiele innych. Niestety wysłuchanie kazania raz w tygodniu, które trwa zazwyczaj 10 minut, nie przymnoży nikomu wiary, nawet gdyby głoszone było z wielką charyzmą. Świat zarzuca nas codziennie „atrakcjami”, które nieustannie zagłuszają Głos Pana Boga. Natomiast żeby kogoś pokochać, trzeba chcieć go poznać i to dotyczy zarówno relacji międzyludzkich, jak i relacji człowieka do Pana Boga. Przeraża mnie bardzo, że jest tyle osób, które w ogóle nie są zainteresowane jakąkolwiek duchowością i nie słyszą zupełnie tego co się do nich mówi. Czytamy o tym u Izajasza i w ew.Mateusza: „Tak spełnia się na nich przepowiednia Izajasza: Słuchać będziecie, a nie zrozumiecie, patrzeć będziecie, a nie zobaczycie. Bo stwardniało serce tego ludu, ich uszy stępiały i oczy swe zamknęli, żeby oczami nie widzieli ani uszami nie słyszeli, ani swym sercem nie rozumieli: i nie nawrócili się, abym ich uzdrowił.” (Mt 13,14-15). Zachęcam do obejrzenia filmu „Proroctwo”, w którym znani charyzmatycy analizują znaki czasów. To ważny dokument i naprawdę pokrzepiający: https://youtu.be/2p2WWQkKzso Pozdrawiam :)
marisa2019.09.23 18:50
Władzę można krytykować i najlepiej to robić i gwiazdorzyć w gazetach najpodlejszych ,które gardzą Polską ,narodem i dobrem nas wszystkich
Stanislaw2019.09.23 10:19
Jest coś na rzeczy, bo daje Polsce i Kościołowi takie złe proroctwa co do przyszłości!
Cecylia2019.09.23 23:04
Jest coś na rzeczy ! Pan Terlikowski ,, mięknie '' !!!