29.10.19, 12:30

Paweł Chmielewski: Papież? Dyktator. Kościół w Polsce? Tchórzliwy

W ubiegłym roku ukazała się po polsku książka „Papież dyktator”. Dziś, po Synodzie Amazońskim, można stwierdzić z całą pewnością, że tytuł tej pracy doskonale oddaje rzeczywistość. Ale dla dopełnienia obrazu należałoby zaproponować tytuł innej, jeszcze nienapisanej pracy. „Kościół w Polsce, czyli o tchórzliwym milczeniu”.

 

Niemiecki projekt

Synod Amazoński opowiedział się za otwarciem kapłaństwa dla żonatych mężczyzn. Święcenia prezbiteriatu mieliby otrzymywać mężowie pełniący wcześniej posługę diakonów stałych. Rzecz jest formalnie przewidziana dla pozbawionych kapłanów regionów Amazonii, ale dokument synodalny wskazuje na możliwość przeniesienia tego rozwiązania także na inne obszary, przede wszystkim w Europie.

Cel Synodu Amazońskiego był już doskonale znany na kilka lat przed jego zwołaniem. Zaledwie kilka miesięcy po objęciu przez Jorge Bergoglio tronu piotrowego odwiedził go na prywatnej audiencji przyszły współorganizator zgromadzenia, bp Erwin Kräutler, Austriak posługujący w Brazylii jaki biskup największej terytorialnie diecezji tego kraju, Xingu. Kräutler później gościł u papieża częściej. To aktywny duszpasterz, choć niezaangażowany w debatę intelektualną i naukową. Jego głównym źródłem jest znany niemiecko-brazylisjki teolog wyzwolenia, Paul Süss, który w mediach występuje pod nazwiskiem Paulo Suess. W 2014 Kräutler roku ogłosił publicznie, że przedstawił Franciszkowi pomysł wprowadzenia viri probati w Amazonii i papież go popiera.

Zorganizowanie Synodu Amazońskiego papież Franciszek powierzył Panamazońskiej Sieci Eklezjalnej, REPAM. Kieruje nią kard. Claudio Hummes, Brazylijczyk o niemieckich korzeniach, od dawna jawnie występujący z koncepcją zniesienia celibatu. Obok niego główną rolę w REPAM odgrywa właśnie bp Kräutler. To on, a prawdopodobnie razem z nim Paul Süss, był czołowym twórcą skrajnie kontrowersyjnego Instrumentum laboris.

Synod Amazoński nie reprezentował całego Kościoła katolickiego. Papież zgromadził na nim przede wszystkim biskupów i teologów z Ameryki Łacińskiej, w tym bardzo wielu pochodzących z krajów niemieckojęzycznych.

 

Niemieckie pieniądze

Co kluczowe, wokół Synodu Amazońskiego działały bardzo intensywnie dwie niemieckie organizacje charytatywne, Misereor i Adveniat. Grupy te przekazują rocznie do Kościoła w Ameryce Południowej dziesiątki milionów euro. Promują takie duszpasterstwo i taką teologię, jaka odpowiada ich mocodawcy – a jest nim Konferencja Episkopatu Niemiec.

Wśród zaproszonych na Synod Amazoński były zatem trzy główne grupy: rodowici biskupi Ameryki Łacińskiej, czyli odbiorcy niemieckiej pomocy finansowej i często zwolennicy teologii wyzwolenia; niemieccy i austriaccy biskupi i teolodzy posługujący w Ameryce Łacińskiej na misjach; europejscy progresiści, przede wszystkim z krajów niemieckojęzycznych i Włoch.

Ostateczne przygotowanie dokumentu końcowego Synodu powierzył papież arcybiskupowi Wiednia, kard. Christophowi Schönbornowi, który od dawna otwarcie występuje z postulatem zmian w celibacie oraz dopuszczeniem kobiet do kapłaństwa.

 

Papieska „samowola”

Mamy więc do czynienia z Synodem Biskupów przez niemieckojęzycznych progresistów przygotowanym i sfinalizowanym. Taki synod, całkowicie ignorujący inne części Kościoła katolickiego niż Amerykę Łacińską, Niemcy i Austrię, dokonuje gigantycznego wyłomu w katolickim rozumieniu kapłaństwa. Wprowadza żonatych księży – rzekomo tylko w Amazonii, ale zostawiając furtkę, którą natychmiast po ogłoszeniu papieskiej adhortacji posynodalnej wykorzystają Europejczycy.

Wkrótce Kościół katolicki w Polsce będzie sąsiadował z Kościołem katolickim w Niemczech, w którym posługuje mnóstwo żonatych księży. Podobnie będzie w innych częściach świata: niektóre episkopaty przyjmą zmiany Synodu Amazońskiego od razu, inne później, jeszcze inne pozostawią – póki co – wszystko bez zmian. Rewolucja w rozumieniu kapłaństwa wpłynie jednak na wszystkich.

Kościół katolicki nie jest luźną federacją wspólnot wiernych, mających w wielu sprawach odmienne zdanie, a tylko w kilku – wspólne. Jest Kościołem opartym na jedności. Biskup Rzymu nie jest właścicielem Kościoła Chrystusa. Jest strażnikiem depozytu wiary i wyrazem jedności. Tym mniej właścicielami Kościoła są liberałowie z Europy.

Mimo tego na Synodzie Amazońskim wąska klika niemieckojęzycznych hierarchów dokonuje zmian w najbardziej elementarnych aspektach życia Kościoła. Papież Franciszek wszystko to autoryzuje. Na ustach ma synodalność i wspólnotowość Kościoła. W praktyce podejmuje przedyskutowane i skonsultowane tylko z wybranymi decyzje. To właśnie on: Papież dyktator.

 

Polskie tchórzostwo

Tylko… który polski biskup wziął w obronę celibat? O tym, że papież Franciszek chce wprowadzić żonatych księży było wiadomo od lat. Włoska prasa pisała o tym już w 2014 roku, co relacjonowałem wówczas na portalu Fronda.pl.

Powtarzam: Od pięciu lat było wiadomo, że niemieckojęzyczna klika progresistów wokół Ojca Świętego planuje fundamentalne zmiany w kapłaństwie, których nie zamierza z nikim omawiać. Więcej. W lutym tego roku podczas samolotowej konferencji prasowej papież powiedział, że celibatu wprawdzie nie „zniesie”, ale zmiany dopuszcza. Przywołał pomysł niemieckiego biskupa Fritza Lobingera, misjonarza w RPA, który proponuje „stopniowanie” kapłaństwa i dopuszczanie do niego zarówno żonatych mężczyzn jak i kobiet. Ostrzegałem, co to oznacza; kilku polskich publicystów (Terlikowski, Górny, Lisicki, Kratiuk), kilku księży (ks. Andrzej Kobyliński, ks. Robert Skrzypczak, ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski) wskazywało jasno, że idą wielkie zmiany. Bp Franz-Josef Overbeck z Niemiec krótko przed Synodem powiedział, że po tym zgromadzeniu "nic już nie będzie takie samo". Kilka prawicowych portali relacjonowało wielokrotnie te słowa.

Ale w Polsce katolickie media ogłosiły, że papież „nie zniesie celibatu”, więc wszystko jest dobrze. Nie odbyła się żadna debata. Nikt nie protestował.

Teraz mamy, co mamy. Wszystko stało się bez nas. Synod wprowadza zmiany, papież wkrótce je zaakceptuje, u naszych granic będziemy mieli żonatych księży.

Wcześniej w podobny sposób papież dopuścił do Komunii świętej rozwodników w nowych związkach, a w Niemczech także protestantów. W kolejce do zmian czeka jeszcze kapłaństwo kobiet.

Znowu nic nie powiemy?

Papież wprawdzie dyktator. Ale polski Kościół bez wątpienia - tchórzliwy.

Paweł Chmielewski

Komentarze

Marek 2019.11.1 17:14
Bardzo szkodliwy portal. Podobno katolicki... Nic z Ewangelii nie rozumiecie i traktujecie wiarę i chrześcijaństwo instrumentalnie... Dramat i porażka. Kto jest odpowiedzialny za publikację tych głupich poglądów? Bardzo szkodliwe jest to co robicie - powtarzam raz jeszcze. Wielu młodych ludzi odeszło przez Was z Kościoła...
ridado2019.11.1 14:16
Papiez Franciszek to wielka postac kosciola ktory widzi co sie dziejue z kosciolem I pragtnie go uratowac od upadku. gratuloacje. ,Polski kosciol to korporacja to juz bagno moralne majac takich jak Glodz I wielu innych,
jedrus2019.11.1 10:08
Panie Chmielewski, zadam tylko jedno pytanie: czy np sw.Piotr miał zónę, czy nie? I przestań chłopie pisać durnoty, bo zęby bolą od Twych głupawych wywodów. Celibat nie jest żadnym dogmatem i dla dobra Kościoła winien być jak najprędzej zniesiony, a głupoty, które Pan pisze zachowaj Pan dla siebie
Radio Mapaszczę2019.10.31 14:42
Sobecka wreszcie będzie sobie mogła wziąć Rydzyka za męża.
Zauważcie2019.10.31 14:40
W 1945 Hitler uciekł u-bootem do Argentyny. Przypadek? Nie sądzę.
paolo2019.10.31 2:24
papiez naslany w oczkach widac rogi diabla,jakby nie widzialy slonca przez lata,rozbiegane,zaklamane oni nigdy sie zmienia i beda dalej niszczyc spoleczenstwa dla ktorych wolnosc jest najwazniejsza.
anonim2019.10.30 6:47
Trudno mi wyobrazić sobie dyktatora na kolanach, całującego stopy politykom, robił to Franciszek. Raczej sługa i to poniewierany sługa szatana.
dyt2019.10.30 4:13
Prawde mowiac Lefebrysci pozostali przy tradycii kosciola czyli reszta mozna by powiedziec odeszla od niego tworzac jakis judeo chrzescijankie niewiadomo co przykro bo ja tez bylem w tym wychowywany ale przejzalem czego I poboznym katolikom polecam.
jokR2019.10.29 23:51
Tajny dokument Jedynego Prawdziwego Kościoła Polskiego instruuje: "Pokłon oddajemy tylko Trójcy, Maryi, Świętym oraz - orłowi białemu - fladze z napisem Honor - żołnierzom wyklętym - pomnikowi Marszałka (protestanta) Oddawanie pokłonu ciężarnym kobietom i postacią o ciemnej karnacji (nie dotyczy NMP Częstochowskiej) uznane będzie za bałwochwalstwo i zdradę Wiary." ;)
jokR2019.10.29 23:43
No proszę jaki paradoks. Tradycjonaliści zbierają podpisy i boczą się, że papież robi, co uważa (po to go mamy) a nie to, czego by sobie wierni życzyli.
bogdanus2019.10.29 22:08
Franciszka trzeba mierzyć według wydanego owocu jakim jest pokłon bogini. Wszelkie gadanie kardynałów, biskupów, teologów, dziennikarzy to jest rozmycie zdrady Boga, przez Franciszka. Ten człowiek jest wiarołomny i podły mimo ze jest moim papieżem. W sprawach wiary jest zakłamany i nie można mu wierzyć. Franciszek rozpoczął ciemną noc w KK i mam nadzieję że ta noc nie będzie trwała długo. Jeżeli Franciszek jest antychrystem, to może zwieść miliony ludzi, włącznie z biskupami, którzy zostali wydani przez Boga za umiłowanie kłamstwa a nie prawdy.
Katolik2019.10.29 22:07
Bądźmy wierni naukom Św Jana Pawła II i Benedykta XVI.
kacpi2019.10.30 9:53
Badzmy wierni naukom Jezusa Chrystusa
igor2019.10.29 21:52
a ewa wójciak mówiła w dniu wyboru, że "wybrali c.... na papieża", to miała rację ??? co z tym bergolio??
Tom2019.10.29 21:42
Celibat jest tylko sprawą prawną (ludzką), nie dogmatyczną. Więc zniesienie celibatu na pewno nie zniszczy Kościoła.
violencja2019.10.29 20:53
Obawiam się , że KK kieruje się w stronę Lutra i chcę się mylić . „Ty jesteś Piotr [czyli Skała], i na tej Skale zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne go nie przemogą” (Mt16,18). Zbawiciel nie obiecał, że ziemskie życie katolika będzie usłane płatkami róż. Mówił raczej o cierpieniach i problemach, a nie „wiośnie Kościoła”. Wiemy jednak, że mimo wszystko Kościół przetrwa, a „kto wytrwa do końca, ten będzie zbawiony” (Mt24,13) Read more: http://www.pch24.pl/bramy-piekielne-go-nie-przemoga--kliknij-i-pobierz-nowy-numer-pch24-co-tydzien,62514,i.html#ixzz63m6uuWXk https://www.piotrskarga.pl/bramy-piekielne-go-nie-przemoga-,5322,6205,p.html
Jacek2019.10.29 20:44
Tchorzliwy i leniwy. Podatny do szantazu.
KATON STARSZY2019.10.29 18:17
W Kościele Apostolskim i pierwszych wieków do XI. nie było celibatu iKościół się rozwijaŁ.Wynikały z tego problemy,ale to można wszystko rozwiązać,wyciągając wnioski z histori która jest udokumentowana w archiwach watykańskich.Według mnie problemem będzie diakonat a następnie kapłaństwo kobiet.Zrodzi to ogromną masę problemów i żadna nawet tęga głowa z tym problemem sobie nie poradzi.A co do Polskiego Kościła to dawno pisałem,że stoi w rozkroku,nie ewangelizuje,jest bierny i leniwy.
Tomek2019.10.29 17:15
Już mamy w Polsce katolickich, żonatych księży. Jeszcze więcej katolickich, żonatych księży mamy na Ukrainie. I jakoś nic się od tego nie zawaliło, od kilkuset zresztą lat...
violencja2019.10.29 21:02
Chcesz łożyć na księży rodziny , żony , dzieci i teściów oraz rodziców? Ja nie. Chcę u siebie w parafii księdza oddanego Bogu i nam parafianom , nie jego żonie i dzieciom i wnukom , teściom...... To jest pomieszanie Sakramentów. Sakrament małżeństwa i kapłaństwa to są dwa wielki trudy. Nie można tego potęgować. Pastorowie od Lutra mają już rozwody i kolejne małżeństwa . Celibat jest pomimo wszystko korzystny.
etiopczyk2019.10.29 17:02
ślepe posłuszeństwo gorsze niż gangrena
Wiesław Kaloryfer2019.10.29 16:05
"Święcenia prezbiteriatu mieliby otrzymywać mężowie pełniący wcześniej posługę diakonów stałych. Rzecz jest formalnie przewidziana dla pozbawionych kapłanów regionów Amazonii, ale dokument synodalny wskazuje na możliwość przeniesienia tego rozwiązania także na inne obszary, przede wszystkim w Europie." Powyższe w Amazonii spowodowane jest brakiem wystarczającej liczby kapłanów. Sęk w tym, że w Europie ... jest podobnie. Polska, z katolickiego punktu widzenia jest chlubnym wyjątkiem. Choć i u nas patrząc na malejącą szybko liczbe kleryków wkrótce ten problem zaistnieje. Tak więc z tego punktu widzenia (praktycznego) jest to działanie w pełni racjonalne. Czy zgodne z nauka katolicką, to oceny się nie podejmę.
Bóg Honor Ojczyzna2019.10.29 15:53
To,że będziemy mieli u naszych granic żonatych księży { dla mnie pseudo księży ja do takich nigdy nie pójdę} nie znaczy ,że będziemy ich mieli u siebie. Właśnie po to jest granica aby rozdzielała. Mamy u germańców całkowity zanik spowiedzi usznej a u nas ciągle puki co funkcjonuje. Więc im bardziej coś nam nie odpowiada za granicą tym bardziej się odgraniczmy. Przymusu chajtania się kapłanów przecież nie będzie.
Gamberro2019.10.29 22:11
Dokładnie, ale to tylko narazie, a co potem?
Goral supreme2019.10.29 15:52
Shizma w Kosciele Powszechnym jest faktem. Linia podzialu ustalono miedzy " Katolikami Tradycyjnymi" a "Nowoczesnymi Katolikami"..Przy czym tych "tradycyjnych" uwaza sie za wrogow i przeszkode we wprowadzaniu i na "nowej drodze Kosciola".. Tworzy to atmosfere strachu i braku zaufania..Wielu Hierarchow obawia sie dawac swiadectwo Prawdzie,bojac sie reperkusji ze strony Watykanu.. Franciszek tworzy te dynamiki oraz otacza sie ludzmi ,ktorzy ten podzial poglebiaja.. Pamietam czasy kiedy byl tylko jeden rodzaj Katolikow w Kosciele Powszechnym..
Bóg Honor Ojczyzna2019.10.29 15:31
Uwaga na wyjątkowego niewiernego psa niejakiego JARKA. Wrzuca metrowe teksty z neta nie mając żadnej całościowej wiedzy. Nie dyskutować z nim olać całkowicie. Koleś ma same minusy i jedzie tym samym pluciem . Prawdopodobnie jakaś menda protestancka lub jehowita.
kacpi2019.10.30 10:06
Czy takiej postawy uczy cie papiez czy Jezus?
lola2019.10.30 13:14
czujesz się spełniony jako katolik, zapisałeś sobie plusik w książeczce do nabożeństwa. Pochwal się jeszcze swojemu proboszczowi jak "dokopałeś" takiemu jednemu, który prowadzi otwartą walkę z kościołem. Normalnie masz odpust na sto lat do przodu, i możesz dalej pałać obfitą miłością bliźniego na frondzie.
Hala2019.10.29 15:08
Niestety, żyjemy w czasach Apokalipsy. Polacy bądźmy wierni Bogu, Módlmy się modlitwą różańcową o mądrość i odwagę polskiego duchowieństwa.
Zyg2019.10.29 14:44
Schizma ! Apostazja ! Schizma ! Apostazja ! Schizma ! Apostazja !
Marek2019.10.29 14:27
Proszę czytać Nowy Testament z uwagą, nie tylko Ewangelie ale Dzieje Apostolskie i listy i wszystko będzie rozjaśnione. To Chrystus jest Panem świata.
Katolik2019.10.29 14:21
"Zło Dobrem Zwyciężaj" tzn. nie bluzgaj nie opluwaj nie popadaj w zwątpienie (bo co posiejesz to zbierzesz). Módl się wytrwale i ewangelizuj co dnia od nowa- siłą wiary i mocą Ducha: niewiernych, błądzących, opętanych, bluźniących i upadłych ludzi, podawaj im rękę. To jest Ewangelia Miłości i nadstawienie drugiego policzka o którym mówi Jezus, nie zniechęcaj się módl się za nich i bądź gotów znów im pomóc. Szatan szaleje bo wie że przegrał i jego czas się kończy więc chce na koniec pociągnąć z sobą jak najwięcej dusz na zatracenie. Nie daj się skusić- nie pozwól mu na to i nie podejmuj jego Nienawistnej Gry, pt. Kto Komu Bardziej Dokopie. Nie dziwcie się że księża bywają grzeszni są tylko Ludźmi jak my wszyscy. Apostołowie też grzeszyli a szatan ośmielił się kusić nawet Jezusa, zawsze tak było od grzechu pierworodnego więc módlmy się za Kościół i księży. Zło Dobrem Zwyciężając. Z Dobrem zło nie zwycięży ponieważ zło nie jest w stanie czynić prawdziwego dobra bo musiało by wpierw siebie unicestwić ament.
kacpi2019.10.30 9:51
Wytlumacz mi jak chcesz zwyciezac zlo? Przez nadstawianie drugiego policzka?
@Reytan2019.10.29 14:02
A może Pijus XIII, co?
OLI2019.10.29 13:58
Polscy biskupi są jak te milczące psy. Jedyne, o czym nie zapominają - to jest to, kto purpury i synekury w Kościele rozdaje i kto może je odebrać. Byłabym zdziwiona, gdyby się któryś odezwał - bo się po nich nie spodziewam zbyt wiele. Może jacyś pojedynczy, prywatnie, albo w nic nie znaczących gazetach - powiedzą coś niby "odważnie", ale na tyle ostrożnie, żeby się z tego nie zrobiła jakaś większa dyskusja. Rozglądam się za najbliższą kaplicą FSSPX. Na wszelki wypadek.
Katolik2019.10.29 13:41
Czy Wy (jak wyżej. Ana) podający tu za przykład żonatych i dzieciatych księży próbujecie zalegalizować grzech? Czy Człowiek może stawiać własne prawo nad Prawem Bożym. "A wy zostańcie jak ja" Gdyby Bóg chciał to powołałby kobiety na Proroków i Apostołów a Klucze Kościoła dałby którejś z b. pobożnych ówcześnie Niewiast a jednak dał je Piotrowi mówiąc "Ty jesteś Piotr- opoka (skała) na tej opoce zbuduję mój kościół a bramy piekielne go nie przemogą", kto tego nie uznaje ten nie jest w Tym Kościele Chrystusowym.
Jarek2019.10.29 13:56
@ Katolik - ty znawco od siedmiu boleści Cytuję: "Gdyby Bóg chciał to powołał by kobiety na Proroków ..." A prorokini Anna? Jesteś nieuk i pieniacz. Jak to mawiano? Powinieneś beczkę soli jeszcze zjeść.
odest2019.10.29 15:12
Niejaki Jarek, chcesz coś na kimś wymusić bez przerwy obrażając każdego? zjadłeś już tę beczkę soli? bo z tego co czytam, to nic u ciebie kupy się nie trzyma i sam jesteś nieukiem i PIENIACZEM ! Pan Bóg powołał do kapłaństwa wyłącznie mężczyzn. Tak jak ojcem nie może być kobieta, tak kapłanem również nie będzie nigdy kobieta - bo taka jest wola Pana Boga. Jeżeli komuś to przeszkadza, to ma ponad 40 tysięcy protestanckich denominacji, gdzie są "kapłanki" . Kobiety mają nieocenioną rolę w życiu Kościoła, co pokazuje nam Osoba Matki Jezusa! Mężczyźni - kapłani są powołani do ojcostwa duchowego, a kobiety np. siostry zakonne do macierzyństwa duchowego! Pan Bóg nie jest genderystą, jak chcieli by niektórzy, ale jest Bogiem Pokoju i harmonii!!!
Jarek2019.10.29 16:48
@ odest szkoda z Wami dyskutować. Wkładasz mi słowa, których nie napisałem. Jeśli ktoś ma inne poglądy, niż Wy tutaj, to albo jehowita, albo protestant. A Wy kto? Plujecie na Papieża Franciszka, choć wg nauki KK powinniście być posłuszni i przyjmować, to co ustala. Doszukujecie się w nim wcielenia szatana w KK. Na jakiej podstawie? Dlaczego to Wy macie racje, a nie papież Franciszek? Mienicie się lepszymi katolikami od innych, ode mnie, dlaczego? Bo co? Bo słuchasz Radia Maryja, a ja nie? Bo ja czytam Biblię a Ty nie? Bo ja nie poważam Rydzyka, a dla Ciebie to wzór? Itd. W porządku, czwórkami pewnie wejdziecie wszyscy do Nieba. A ja będę czekał na Łaskę Boga.
kacpi2019.10.30 10:05
Nie masz zielonego pojecia co zawiera biblia
Katolik2019.10.29 15:35
A Anna, ta zdezorientowana biedaczka powyżej no sorry jeszcze tyle soli co Ty jednak nie zjadłem ale wiele jej już przełknąłem od Świadków Jehowy a ty to Jehowy czy Zielonoświątkowiec?. A poważnie to pewnie masz na myśli Świątobliwą Anną nazywaną prorokinią w ewangelii łk. 2, 36, nie kwestionuję Anny ale przeczytaj sobie co kliedy i komu przepowiedziała, a ilu było Proroków, co i kiedy przepowiadali, Marta i Maria, oraz wiele innych niewiast było nie mniej świątobliwych. Szczęść Boże
odest2019.10.29 20:07
@Jarek Nikt pod tym wpisem nie "pluje" na Papieża Franciszka, nie nawołuje do nieposłuszeństwa, ani nie nazywa go "wcieleniem szatana w KK". To zupełne pomówienie, oszczerstwo i kłamstwo! Oplułeś @Katolika nazywając go "znawcą od siedmiu boleści, nieukiem i pieniaczem". Używając obraźliwych epitetów i ataku ad personam demaskujesz hodowaną w sobie NIENAWIŚĆ i wykluczasz się z rozmowy! Używanie epitetów oraz argumentów ad personam jest wyrazem słabości i braku argumentów ad rem. I nie rób z siebie męczennika, bo nie uważam się za lepszego katolika od ciebie. W ogóle to nie było przedmiotem naszych wpisów i wbrew temu co mi zarzucasz czytam Pismo Święte i proszę Boga o łaskę wiary!
jedrus2019.11.1 10:12
czy sw.Piotr miał żonę?
Lusia2019.10.29 13:37
Zgadzam się. Wyłom w strukturze KK i ignorancja. Papież wywrotowiec. Biskupi nie lepsi. Ciekawe , co na to kościół w Polsce? Bo wierni
Andrzej 2019.10.29 13:28
Jest też kościół katolicki przedsoborowy, wzrośnie liczba uczestników w tych mszach św.
Reytan2019.10.29 13:25
Jedynym Papiezem KK jest Benedykt XVI,a nie zaden mason.
Andrzej 2019.10.29 13:29
Ale co on wyprawia ???
katolik2019.10.29 13:13
Panie Boże co dalej z Papiezem?
ddt2019.10.29 15:31
z Benedyktem wszystko ok, innego przecież nie ma.
katolik2019.10.29 17:01
to cieszy
kacpi2019.10.30 9:58
Bog nie potrzebuje instytucji papieza,przed Bogiem wszyscy jestesmy rowni
Anna2019.10.29 13:10
Nie rozumiem o co to całe oburzenie, przecież nie brakuje księży, którzy żyją z kobietami i mają dzieci. Jakoś nikt się nie pali żeby usuwać ich z tego powodu ze stanu kapłańskiego. Może lepiej pozwolić im stanąć w prawdzie niż zmuszać do życia w ukryciu i udawać, że nie ma problemu. Dobro dziecka, tak podkreślane w polemice nad potrzebą i kształtem edukacji seksualnej, nagle nikogo w polskim kościele nie obchodzi gdy chodzi o dzieci księży i ich prawo do posiadania prawdziwego rodzica do którego można głośno powiedzieć "tato". Co do jednego zgadzam się w 100% z autorem tekstu: polski kościół jest tchórzliwy, co najdobitniej pokazał przy okazji afer pedofilskich i każdego innego doniesienia o niegodziwych postępkach niektórych biskupów.
Reytan2019.10.29 13:24
Jestes swinio prowokatorem komunistycznym.
Katolik2019.10.29 13:38
Czy Wy (jak wyżej. Ana) podający tu za przykład żonatych i dzieciatych księży próbujecie zalegalizować grzech? Czy Człowiek może stawiać własne prawo nad Prawem Bożym. "A wy zostańcie jak ja" Gdyby Bóg chciał to powołał by kobiety na Proroków i Apostołów a Klucze Kościoła dał by którejś z b. pobożnych ówcześnie Niewiast a jednak dał je Piotrowi mówiąc "Ty jesteś Piotr- opoka (skała) na tej opoce zbuduję mój kościół a bramy piekielne go nie przemogą", kto tego nie uznaje ten nie jest w tym Kościele Chrystusowym.
Ania2019.10.29 15:02
Droga Anno, rzeczywiście nic nie rozumiesz.
Jarek2019.10.29 13:06
Teraz mamy, co mamy. Wszystko stało się bez nas. Synod wprowadza zmiany, papież wkrótce je zaakceptuje, u naszych granic będziemy mieli żonatych księży. 1 List do Tymoteusza <Nauka ta zasługuje na wiarę. Jeśli ktoś dąży do biskupstwa, pożąda dobrego zadania. Biskup więc powinien być nienaganny, mąż jednej żony, trzeźwy, rozsądny, przyzwoity, gościnny, sposobny do nauczania, nie przebierający miary w piciu wina, nieskłonny do bicia, ale opanowany, niekłótliwy, niechciwy na grosz, dobrze rządzący własnym domem, trzymający dzieci w uległości, z całą godnością. Jeśli ktoś bowiem nie umie stanąć na czele własnego domu, jakżeż będzie się troszczył o Kościół Boży? > I po co ten larum?
Jarek2019.10.29 13:09
Fronda filtruje 1 List do Tymoteusza Nauka ta zasługuje na wiarę. Jeśli ktoś dąży do biskupstwa, pożąda dobrego zadania. Biskup więc powinien być nienaganny, mąż jednej żony, trzeźwy, rozsądny, przyzwoity, gościnny, sposobny do nauczania, nie przebierający miary w piciu wina, nieskłonny do bicia, ale opanowany, niekłótliwy, niechciwy na grosz, dobrze rządzący własnym domem, trzymający dzieci w uległości, z całą godnością. Jeśli ktoś bowiem nie umie stanąć na czele własnego domu, jakżeż będzie się troszczył o Kościół Boży?
cpun2019.10.29 13:16
ty kurna samego mahometa zacytowales tylko jak buyl po pijaku a sam tez sie niezle najarales gostek
Olej2019.10.29 12:56
Polski Kościół nie ma nic mówić gdyż doprowadzi to do rozłamu kościoła. Kościół Polski ma trwać w stałości jak skała. Kościół Polski ma być strażnikiem zasad i ich kontynuacją według wierności słowom Pana Jezusa. Kościół Polski ma iść drogą wyznaczoną przez Pana Jezusa i utwierdzoną w Polakach przez świętego Jana Pawła II.
Jarek2019.10.29 13:03
No to przykro mi bardzo ale w żadnym z Twoich punktów polski KK nie jest wierny, a przynajmniej kilku jego hierarchów.
B. Be.2019.10.29 16:10
Nigdy nie jest tak, że WSZYSCY są wierni. Natomiast jest pytanie, czy niewierność nazwiemy niewiernością, czy np. postępem, lyb np. uczynkiem dopuszczalnym w danej sytuacji, a klasyfikowanym wg indywidualnej oceny sumienia (lub jakieś podobne ble,ble). Nie musi być Ci przykro, wszyscy wiemy jak marni i słabi jesteśmy, nawet księża i hierarchowie. Tym bardziej nie wolno zabierać nam latarni oświetlającej drogęw ciemnościach - coraz większych zresztą...
Olej2019.10.29 17:40
Amen !
katolik2019.10.29 12:55
Kosciół katolicki w Polsce musi zachować w tej sytuacji niezaleznośc od Papieża,bo katolicy w Polsce nie będą uczestniczyć w szatańskich profanacjach sekty Franciszka
meowia2019.10.29 13:05
to już nie będą Katolicy tylko jacyś rozłamowcy. Katolicki jest tylko Kościół z Papieżem, następcąŚw. Piotra.
katolik2019.10.29 13:16
Masz głebokie pojęcie o kościele Jezusa Chrystusa, niestety szatan działa.Idz na ponowna katechezę ,bo to,że jesteś duzy o niczym nie swiadczy
[email protected]2019.11.1 16:21
A więc dołączmy do Kościoła Polsko - Katolickiego, który nie uznaje Papieża! Po co wyważać już otwarte drzwi i ogłaszać jakieś schizmy?
JONASIK2019.10.29 12:51
Z tego co wiem to na wiosnę Franciszek planuje "Synod Polski". Do teraz zbierał doświadczenia z krzewienia chrześcijaństwa w "dzikich krajach", a na wiosnę zabierze się za polską katolicką dzicz. Ma dostosować doktrynę do lokalnej specyfiki: - celibat zostanie rozszerzony na rodzinę duchownego w pierwszej linii - seks pozamałżeński będzie karany śmiercią - antykoncepcja więzieniem itp itd Narodzi się nowy ryt w KK: "Ryt Polskokołtuński" :))
PiotrS2019.10.29 13:04
:))))) No nie powiem, dobre :)))
Basa2019.10.29 13:13
Tak słysołem i ogłosi polowanie na Tencowe czarownice a wszystkich łobiesi za poślednie ziebro z Janosikiem na czele
Reytan2019.10.29 13:21
Janosik tradycyjnie IDIOTA.
Christos2019.10.29 13:46
Jestes perfidnym i odmozdzonym debilem Jonasik
JONASIK2019.10.29 13:51
Wiem, wiem. Dzięki za komentarz. Za takie jak twój i reytana płacą mi x2. :)
Anna2019.10.30 8:19
Cymbał...
anon2019.10.31 17:49
Zacne
Jarek2019.10.29 12:40
1870 rok - Pius IX ogłosił dogmat o nieomylności papieskiej. 1545 rok - Sobór w Trydencie uznał Tradycję Apostolską przekazywaną w Kościele (w tym także dogmaty) za autorytet w sprawach wiary równe Pismu Świętemu Czyżby jawne nawoływanie to postępowania wbrew dogmatom? To co jest prawdziwe w KK? Dogmatami poprawiali biskupi Boga - czy to było słuszne? A, no tak przecież i o to zadbali - dogmat z 1545 roku - dogmaty jako autorytet w sprawach wiary równe Pismu Świętemu! Chyba biskupi przedobrzyli z poprawianiem Boga.
Katolik2019.10.29 13:08
Sam przedobrzyłeś i wprowadzasz niepotrzebny zamęt. Dogmaty oparte są w całości na Prawie Bożym wdrażając go w życie i uściślając tak, żeby każdy jeden marek czy jarek chodzący za pługiem lub kierujący burdelem nie interpretowali sobie słowa Bożego na własny model. Zajmij się raczej swoim wyznaniem, zbadaj skąd się wzięliście i z czego wynika Wasza nieprzychylność do K.K. i nie komentuj czegoś o czym nie masz zielonego pojęcia. Czy ty znasz 10 przykazań i wiesz które jest największe i dla czego?
Jarek2019.10.29 13:51
@ Katolik Czy ty znasz 10 przykazań i wiesz które jest największe i dla czego? Wyobraź sobie, że wiem i znam wersję tą z Księgi Wyjścia. 1. Nie będziesz miał cudzych bogów obok Mnie! 2. Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu tego, co jest na niebie wysoko, ani tego, co jest na ziemi nisko, ani tego, co jest w wodach pod ziemią! Nie będziesz oddawał im pokłonu i nie będziesz im służył, ponieważ Ja Pan, twój Bóg, jestem Bogiem zazdrosnym, który karze występek ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia względem tych, którzy Mnie nienawidzą. Okazuję zaś łaskę aż do tysiącznego pokolenia tym, którzy Mnie miłują i przestrzegają moich przykazań. 3. Nie będziesz wzywał imienia Pana, Boga twego, do czczych rzeczy, gdyż Pan nie pozostawi bezkarnie tego, który wzywa Jego imienia do czczych rzeczy. 4. Pamiętaj o dniu szabatu, aby go uświęcić. Sześć dni będziesz pracować i wykonywać wszystkie twe zajęcia. Dzień zaś siódmy jest szabatem ku czci Pana, Boga twego. Nie możesz przeto w dniu tym wykonywać żadnej pracy ani ty sam, ani syn twój, ani twoja córka, ani twój niewolnik, ani twoja niewolnica, ani twoje bydło, ani cudzoziemiec, który mieszka pośród twych bram. W sześciu dniach bowiem uczynił Pan niebo, ziemię, morze oraz wszystko, co jest w nich, w siódmym zaś dniu odpoczął. Dlatego pobłogosławił Pan dzień szabatu i uznał go za święty. 5. Czcij ojca twego i matkę twoją, abyś długo żył na ziemi, którą Pan, Bóg twój, da tobie. 6. Nie będziesz zabijał. 7. Nie będziesz cudzołożył. 8. Nie będziesz kradł. 9. Nie będziesz mówił przeciw bliźniemu twemu kłamstwa jako świadek. 10. Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego. Nie będziesz pożądał żony bliźniego twego, ani jego niewolnika, ani jego niewolnicy, ani jego wołu, ani jego osła, ani żadnej rzeczy, która należy do bliźniego twego. Kto uzyskał pozwolenie od Boga aby poprawiać jego przykazania? Dlaczego usunięto 2-gie oryginalne? Dlaczego modlisz się do obrazu, lub rzeźby, do której nie wiadomo kto pozował? To nie jest mój własny model - to słowa Biblii, Wolna wola - módl się i klękaj przed czym chcesz, możesz jak nasz prezydent nawet przed grillem myśląc, że to kapliczka.
thp2019.10.29 15:20
Głupotą jest sądzić, że my katolicy modlimy się do obrazu, czyli do rzeczy jako boga. Czy mówimy „obrazku drogi, daj mi zdrowie”? NIE - mówimy do Chrystusa, Maryi, czy też świętych, by wstawili się za nami. Obraz łaskami słynący nie słynie z nich dzięki fajnej barwie, czy własnej, nadprzyrodzonej mocy. Poprzez niego działa Bóg tak samo, jak działał poprzez węża na palu w Księdze Liczb. Mając na szyi medalik nie wierzymy w to, że kawałek srebra ma właściwości lecznicze czy uspokajające, jak chcieliby tego fantaści spod znaku magicznych kryształów. Medalik, obraz, rzeźba to symbol, przez który zwracamy się do Boga i przez który Bóg działa na nas. Noszenie w portfelu zdjęcia matki czy dziecka nie oznacza, że uznajemy zdjęcie za matkę, czy dziecko. Nie oznacza też, że oddajemy im cześć wbrew 2 Przykazaniu. Kiedy w telefonie słyszę głos znajomego, nie twierdzę, że telefon jest tym znajomym. Podobnie i katolicy całując obraz, czy mając go na ścianie, nie okazują żadnej boskiej czci dla ram drewnianych, płótna, farby, mosiądzu, plastiku czy jakiegokolwiek innego materiału, z którego obraz czy Krzyż jest wykonany. Wszystkie czynności, takie jak całowanie krzyża, dbanie o obraz, uroczyste jego przenoszenie i podobne zachowania są wyrazem czci NIE DLA RZECZY, A DLA TEGO, KOGO PRZEDSTAWIA. Nie chcesz, by pamiątka po zmarłym dziadku się zniszczyła, albo zgubiła? Nie masz więc powodu, by dziwić się szacunkowi dla świętych obrazów czy rzeźb. Skończmy więc z idiotycznymi teoriami o modleniu się do kawałka płótna, gipsu, drewna i dowolnych innych materiałów.
Jarek2019.10.29 15:46
@ thp Namęczyłeś się, ale na pytanie: Kto uzyskał pozwolenie od Boga aby poprawiać jego przykazania? te z Biblii - nic nie napisałeś. my katolicy - czyli mnie nie uważasz za katolika? Tylko dlatego, że mam odmienne zdanie na pewne tematy? " Poprzez niego działa Bóg tak samo, jak działał poprzez węża na palu w Księdze Liczb." Bardziej nielogicznego wytłumaczenia tego nie słyszałem, anie nie przeczytałem. Tych ludzi nie leczyło patrzenie na "totem węża" ale wiara w to co obiecał Bóg przez Mojżesza. Podobnie jak mawiał Jezus wielokrotnie: "Idź, Twoja wiara Cię uzdrowiła"
ania2019.10.29 17:37
oświeciło go w ostatnim fdaniu tylko jeszcze o tym nie wie haha
thp2019.10.29 18:45
@Jarek Księga Wyjścia NIGDZIE nie podaje numeracji Przykazań. Wiemy tylko, że Przykazań było 10 – DEKALOGOS. Ale gdzie jest numeracja? No właśnie. Nie podano jej. Nigdzie nie pisze „po pierwsze – nie będziesz miał bogów cudzych przede Mną”. Nie ma numerków, pauz, kresek. Twierdzenie, że katolicy wyrzucili, czy skreślili drugie Przykazanie jest bez sensu, ponieważ manipulując Biblią tak, jak robią to różni „świadkowie”, można podzielić Przykazania w dowolny sposób, a nawet uznać, że Bóg kłamie i że przykazań jest więcej lub mniej. I mamy też dwa ostatnie Przykazania: Nie pożądaj żony bliźniego swego, ani żadnej rzeczy, która jego jest. Czy rozbicie tych dwóch elementów (żony i rzeczy) to taka straszna herezja? Czy żona według antykatolicko nastawionych „biblistów” naprawdę jest równa wołu? Żony nie mam, ale w oborze bym jej nie trzymał. Aby zmieścić się w 10 Przykazaniach w interpretacji niekatolickiej trzeba rozdzielić pierwsze dwa, które Kościół słusznie łączy w jedno – bo dotyczą TEGO SAMEGO. Skoro je rozbijemy, to aby nie wyszło 11, musimy połączyć inne. Padło na żonę i wół. Co do węża, to Pan Bóg zlecił Mojżeszowi wykonanie węża przybitego do pala, żeby przypominał Izraelitom o tym, że zło ich nie pokona, że grzech przybity wysoko nad ziemią do pala, jest przeklęty i bezsilny. Każdy kto był ukąszony a spojrzał na węża, wracał do zdrowia. I wąż na palu ilustruje to, co uczynił dla nas Chrystus na krzyżu. Wziął na siebie wszystkie nasze winy, cierpienia i ciężary, stał się przekleństwem, aby każdy, kto patrzy z ufnością na Niego – skończył z grzechem i był zbawiony – bo tylko w Chrystusie jest ZBAWIENIE. Dlatego Jezus mówi, że „jak Mojżesz wywyższył węża na pustyni, tak potrzeba, by wywyższono Syna Człowieczego, aby każdy, kto w Niego wierzy, miał życie wieczne” (J 3, 14).
thp2019.10.29 18:47
@Jarek Poza tym sam Bóg kazał Mojżeszowi wykuć złote wizerunki dwóch skrzydlatych cherubów na Arce Przymierza (Wj 25,18-20). Czy nie wiesz, że nakazał stworzyć posągi w Świątyni - „dwa zaś cheruby wykujesz ze złota” – (Wj 25:18)? A kolumna Jahwe jako symbol nawrócenia Egiptu opisana i pochwalona przez Boga w Księdze Izajasza (Iz 16) to tylko mój wymysł? Czy może jednak wszystko to znajdujemy w Piśmie Świętym, tylko że są jacyś ludzie, którzy o tym nie wiedzą albo usilnie starają się to przemilczeć? Jeśli już masz się za wierzącego, to przestań choćby z Boga robić idiotę, błagam. Pan Bóg nakazuje poprzez materialne przedmioty kultu religijnego oddawać SOBIE cześć, a nie tym przedmiotom: „Czcić będziecie mój święty przybytek” (Kpł 26:2). Izraelici też modlili się przed Arką Przymierza, która znajdowała się w świątyni (Ps 5:8), a świątynię uważali za świętą i przed nią kłaniali się, upadali na twarz (Ps 5:8). W Arce przechowywali relikwie: mannę i laskę Aarona (Hbr 9:4). Na przykład Jozue, oddał pokłon Arce, pozostając w tej pozycji aż do wieczora i nie przeszkadzały mu w tym figury cherubów (Joz 7:6). Na polecenie Boga Izraelici namaszczał ołtarze (Wj 29:36), Arkę Przymierza (Wj 40:9) i mieli czcić Przybytek (Kpł 26:2). W końcu sam Jezus nazwał ołtarz „świętym” (Mt 23:19). Oczywistym jest, że Bóg zakazywał czcić przedmioty kultów pogańskich, jednak pozwalał i nakazywał czcić to, co jest związane z Jego Osobą, z Jego chwałą. Także skoro w samym Piśmie mamy tyle przykładów oddawania czci przedmiotom związanym z kultem Boga, manipulacją jest twierdzenie, że Pismo zakazywało tego typu praktyk. Przecież Pan Bóg obdarował wielu ludzi talentem malarskim, kreatywnością, pomysłowością po to, żeby się tymi talentami dzielili i dlatego Kościół nie zakazuje - podobnie jak nie robi tego Bóg - tworzenia dzieł, które chwalą Boży Majestat i pomagają zbliżyć się do Niego duchowo i emocjonalnie.
Jarek2019.10.29 20:17
@ thp naprodukowałeś się człowieku "Twierdzenie, że katolicy wyrzucili, czy skreślili drugie Przykazanie jest bez sensu, ponieważ manipulując Biblią tak, jak robią to różni „świadkowie”, można podzielić Przykazania w dowolny sposób, a nawet uznać, że Bóg kłamie i że przykazań jest więcej lub mniej." Bardzo pokrętne tłumaczenie. Biskupi, podobnie jak Himmler doszli do wniosku, że ludzie potrzebują totemów. Totemy były bardzo mocno wpisane w pogaństwo prawie w każdej części świata. Mieli problem z ludźmi, którzy nie potrafili sobie wyobrazić Boga. Himmler tworzył nową religię, która miała zastąpić katolicyzm, czy też protestantyzm, mimo że papież PIUS XII był bardzo przychylny III Rzeszy (ale wam to nie przeszkadza) Biskupi poprawiają Boga, Jezusa i zawsze znajdą armię głupców, która będzie to bezkrytycznie przyjmować. Ja akurat ufam Papieżowi Franciszkowi. Ten przynajmniej nie zdezerterował jak Benedetto.
leszczyna2019.10.29 20:55
Papież Franciszek też biskup. Akurat jemu ufasz? Może cos więcej o przychylności Piusa XII wobec III Rzeszy?
thp2019.10.29 21:05
Nie jest to pokrętne tłumaczenie, bo tak manipulują Biblią Świadkowie Jehowy. Można sobie poczytać o Dekalogu i obrazach - bardzo pouczająca lektura: https://piotrandryszczak.pl/33.html A co nagle robi w twoim wpisie Himmler??? Pius XII nigdy nie pobłogosławił III Rzeszy. Jeżeli rzucasz oskarżenia, to poprzyj je jakimś rzetelnym źródłem! Jeśli chodzi o Benedykta XVI, to on nie zdezerterował! Nic nie wiesz na ten temat, to dlaczego oblepiasz Papieża tchórzostwem. Benedykt XVI został zmuszony do abdykacji. Szczególnie niemieccy hierarchowie bardzo "miłowali" Papieża Benedykta. Widać to na nagraniu, jak skandalicznie ignorują Benedykta w Niemczech, nie podając mu nawet ręki na powitanie - nagranie trwa minutę: https://youtu.be/_eJcKr6W7pk?t=96
Paweł2019.10.29 18:05
Stawiasz zarzuty a sam nie odpowiedziałeś na żadne pytanie Katolika te 10 przykazań skopiowałeś i wkleiłeś nawet się nad nimi nie zastanawiając, czy rozumiesz choć 1sze lub 9te? My Katolicy nie zmieniliśmy przykazań, w Biblii do której zawsze się odwołujemy istnieją w oryginale i takimi je uznajemy.. Zaś skrócone formy zawierające pełen sens i jakby streszczenie wcale nie zaprzeczają oryginałowi lecz są podane w prosty krótki i jasny sposób tak by Kowalski jak i dziecko kilkuletnie mogli je: Zapamiętać, Zrozumieć i Wcielić w Życie. Tego właśnie Tobie szanowny kolego zabrakło. Zostań z Bogiem
Adam2019.10.30 11:36
Ale numeracje przykazań sam dodałeś, bo jak sobie przypominam to w Ks. Wyjścia przykazanie nie są ponumerowane.
anonim2019.10.31 9:03
widzę że masz problemy z logicznym czytaniem
kumaty2019.10.29 13:56
Jesteś kompletnym nieukiem. Poczytaj historię Kościoła, doucz się, co to jest dogmat i nieomylność papieża, ignorancie.
Jarek2019.10.29 14:06
@ kumaty Może podasz jakieś argumenty? Wiem co to jest dogmat - Według Katechizmu Kościoła Katolickiego dogmat to prawda-twierdzenie zawarte w Objawieniu Bożym, przedstawione członkom Kościoła przez Magisterium Kościoła w formie zobowiązującej do nieodwołalnego przylgnięcia przez wiarę. Komuś się objawiło, że papież jest nieomylny - to teraz too late!
Zorrro2019.10.29 16:17
Historia omylnosci papieży jest obfita warto postudiowac ten temat.
Zosia2019.10.29 14:41
To co jest prawdziwe w KK? Bóg jest prawdziwy Jarek - Bóg !
Jarek2019.10.29 14:50
@ Zosia Umiesz czytać ze zrozumieniem? Właśnie o tym pisałem, że Bóg jest prawdziwy i nikomu nie dał pozwolenia na jego poprawianie. Ale Zosieńko - Bóg nie równa się KK. Odnoszę wrażenie, że Boga w polskim KK już nie ma. Jest: mamona, alkohol, nienawiść.
Wojtek Polak2019.10.29 15:19
Sz.p. Jarku w KK oczywiście tylko tym w Polsce mówisz że Boga nie ma. za to w tych tysiącach odłamów protestanckich jest. to ja myślę że tam jest a nawet jest tam bogów tyle co odłamów. myślisz że ci reformatorzy{rewolucjoniści} zrobili dobrze robiąc rozłam w Świętym Kościele Powszechnym. poczytaj ich biografie a dowiesz się z jakich pobudek chcieli zniszczyć ŚKK. to nie miało zbyt wiele wspólnego z wiarą w Jezusa Chrystusa.
Jarek2019.10.29 15:38
Sz.p. Wojtku, Dlaczego wyjeżdża mi Pan w odłamami protestanckimi? Nie jestem protestantem. Niby jest Pan w KK, to dlaczego nie ufa Pan Papieżowi, a powinien - przynajmniej wg dogmatów KK. Myślę, że wcześniej też były takie lamenty kiedy KK się reformował. Ile urzędnicy KK spalili ludzi na stosach za opinię, że Ziemia nie jest płaska - jak niegdyś wielu dostojników KK uważało? Nie sądzę, aby Papież Franciszek chciał zniszczyć KK. KK niszczą od środka: Rydzyk, Głódź, Pell, Jędraszewski i im podobni - jakich wielu w KK. Widzi Pan, KK skrywał swoje tajemnice długo, aż do pojawienia się internetu i dziennikarstwa śledczego. Ale wypierają się jak złodziej złapany za rękę, mówiący, że to nie jego ręka. Chciałbym dostać choć jeden kontrargument poparty cytatem z Biblii na to co napiszę, ale dostaję tylko obelgi lub łapki w dół. Oczywiście można odnieść wrażenie, że generalizuję. Zdaję sobie sprawę, że jest wielu dobrych kapłanów i biskupów w KK, ale Ci są niepopularni - przynajmniej tu na frondzie.
leszczyna2019.10.29 23:10
Podaj przykład spalenia na stosie kogoś za twierdzenie o płaskiej Ziemi oraz dane urzędników kościelnych, którzy dopuścili się tej zbrodni.
Zorrro2019.10.29 16:10
Bergoglio nie jest papiezem, tylko BXVI! Jest uzupatorem i nominatem masońskimi! Kto pozostaje w łączności z tym fałszywym prorokiem, sam się wyklucza razem z nim z KK!
Emma2019.10.29 21:11
Zаpraszam do prywatnego klubu erotycznego - www.GetMeets.Com To najlepsze miejsce na znalezienie partnera sеksualnego! Czekam na ciebie tam :)
SYmNT2019.10.30 2:26
Jakie to typowe. Niezależnie od stanowiska, nikomu nawet nie przyjdzie do głowy, żeby chociażby coś wspomnieć o chrześcijaństwie wschodnim, reprezentowanym przez prawosławie i starożytne Kościoły Wschodu. Przy okazji dodam, że z naszej perspektywy rewolucja, której dokonuje papież Franciszek nie jest niczym dziwnym, lecz kolejnym odstępstwem chrześcijaństwa zachodniego do Tradycji, zawierającej również Pismo Święte.