Niemcy. Pastor skazany na więzienie za… głoszenie Ewangelii  - zdjęcie
25.11.20, 17:55Fot. Willem Zijlstra, via: Flickr CC 2.0

Niemcy. Pastor skazany na więzienie za… głoszenie Ewangelii

113

Niemieccy politycy lubują się w oskarżaniu Polski o „łamanie praworządności”, swój kraj najwyraźniej uważając za przykład zdrowej demokracji. Jak tymczasem wygląda w Niemczech demokracja i jak wygląda jeden z najważniejszych dla demokracji przymiotów – wolność słowa? Wolność słowa w coraz szybszym tempie przestaje w Niemczech istnieć, a wolno głosić jedynie poglądy zgodne z lewicowo-liberalnym nurtem. Przekonał się o tym pastor Olaf Lotzel, który został skazany na karę więzienia zamienioną na grzywnę za słowa o homoseksualizmie, jakie wypowiedział w czasie wykładu dla narzeczonych.

- „Podnoszenie w Niemczech kwestii dotyczącej tego, czy homoseksualiści mają prawo do zawierania małżeństw lub adopcji dzieci jest czymś niedopuszczalnym. W zgodnej opinii niemieckich elit takie prawo im się należy. Nie ma tam wolności słowa” – mówił kilka dni temu na antenie Polskiego Radia 24 korespondent TVP w Berlinie, Cezary Gmyz.

Dziennikarz podkreślił, że u naszych zachodnich sąsiadów nie jest możliwe podnoszenie dyskusji w kwestii praw homoseksualistów do zawierania małżeństw i adopcji dzieci przez pary jednopłciowe.

- „Powodem jest to, iż w zgodnej opinii niemieckich elit takie prawo im się należy. Nie toczy się żadna dyskusja, ponieważ ludzie żyją w strachu, że gdyby coś powiedzieli, co byłoby krytyczne wobec środowisk LGBT, to mogliby np. stracić za to pracę” – przekonywał.

- „Wszyscy ludzie, którzy nie zgadzają się z tym, co wyznacza główny nurt niemieckiego myślenia, są zagrożeni. Nie ma czegoś takiego jak wolność słowa w Niemczech.” – dodawał.

Za powiedzenie czegoś, co byłoby krytyczne wobec środowisk LGBT, nie grozi jednak w Niemczech jedynie utrata pracy. Przekonał się o tym pastor protestanckiej kongregacji St. Martini, Olaf Latzel, który został skazany przez sąd właśnie dlatego, że odważył się powiedzieć coś, co się środowiskom LGBT nie spodobało.

Protestancki duchowny został skazany na trzy miesiące więzienia zamienioną na grzywnę w wysokości 90 stawek dziennych po 90 euro, czyli 8100 euro za słowa, jakie wypowiedział w czasie wykładu na seminarium małżeńskim.

- „Cały brud gender jest atakiem na Boży porządek stworzenia, jest głęboko diaboliczny i szatański” – mówił pastor.

W ocenie sędziego w ten sposób stał się on winnym podżegania do nienawiści. Kiedy duchowny wyjaśniał w sądzie, że jego słowa dotyczyły uznanego przez Pismo Świętego za grzeszny czynu homoseksualnego, a nie homoseksualistów jako takich, sędzia miał odpowiedzieć:

- „Homoseksualizm bez ludzi jest nie do pomyślenia”.

Adwokat pastora Sascha Boettner podkreślił, że wyrok jest „katastrofą” i „bramą ograniczającą wolność wypowiedzi”.

kak/PAP

Komentarze (113):

historyk2020.12.21 23:51
A zaraz potem pojawi sie Hitler-bis z Gebelsem-bis w komplecie i wtedy zaczna sie budzic. Naiwnie posluszny narod.
Jan Radziszewski2020.12.20 23:06
Niewiele dni nas dzieli od Sądu Ducha św . zw Prześwietleniem sumień ciekawe co zobaczysz NIEBO? - nie bardzie pewne tj prędzej Przerażające do szpiku kości PIEKŁO !!! ++++ niedługo żydzi i lewacy LGBT się nacieszą swym purysowym zwycięstwem!!! +++ Pouczenia Pan i Król nasz!! 22/ 23 VIII 2020 Oświecenie Sumień - ostatki ++ - Pytasz dziecko ( w duchu) ile umrze osób w Polsce podczas Prześwietlenia Sumień:) - Tak Panie Jezu. + Dużo, dziecko. - To i na świecie pewnie będzie dużo. +++ - Będzie to dużo w każdym kraju i narodzie chrześcijańskim:) (smutny uśmiech Pana Jezusa). Sługa, który zna wolę swego pana otrzyma większą chłostę. ++ Inaczej mówiąc ochrzczeni, którzy zostali wszczepieni w Mój Kościół a zlekceważyli Boże dary odpowiedzą za to surowiej niż muzułmanie czy inni innowiercy, poza tymi, którzy prześladują chrześcijan. Lecz i tam jest masoneria. + Ci zaprzedani szatanowi a wysoko umocowani nie umrą wtedy. ++ - Czy będzie tak, Panie Jezu, że będę szedł i widział zmarłych podczas Sądu na próbę? - Tak będzie, dziecko. Skupisz się na swoich grzechach i winach i Mej Miłosiernej Miłości, ale będziesz to wszystko widział i oglądał. ++++ - Ciekawi Cię, jednak, dziecko, ile osób umrze podczas Prześwietlenia Sumień. ++ Ludzie się będą bali wobec podanej liczby. Niech tak zostanie. Każdy Polak, który chodzi regularnie do Spowiedzi i do Komunii i ani jedna ani druga nie jest świętokradcza < tu w mniejszej części nieczytelny zapis „ 95 procent ma szansę na powrót do życia, ponowną szansę po Prześwietleniu Sumień”. 95 procent z wyżej wymienionych C.P> / te 5 % to ponad 3 mln polek i polaków. +++ Ale tak, będziesz i widział młode, ładne dziewczyny martwe bo własne ich grzechy wywołają w nich taki wstręt, że umrą. ++++ I cóż i będzie widać marność, młode ciała sposobne do rozkoszy cielesnej, do niczego już nieprzydatne:). ++ - Ludzie się będą bali, że nastąpi koniec świata. ++ Czy mam wyprowadzać ich z błędu? - Poniekąd. ++ Będziesz mówił aby przygotowali się na spotkanie z Panem bo chwila jest bliska. I by nie lękali się, ale uniżyli serca. Niech czynią pokutę i żałują za grzechy z całego swego życia a zwłaszcza za zatajone przed spowiednikiem. Niech przepraszają za wszystkie uchybienia wobec Mnie w Przenajświętszym Sakramencie i w Komunii Świętej:) ++ Módlcie się teraz za tych co znajdą się w Prześwietleniu Sumień a nie będą wedle Mej Woli. Może umrzeć wielu młodych ludzi, którzy wzgardzili Bogiem/ piątek, 4 września 2020 30 VIII 2020 - Kończymy przekazy. Dokonasz jeszcze wpisu gdy będzie Krzyż na Niebie. Dam jeszcze Swoje Słowo, chociaż przede wszystkim będzie mówił Krzyż
Wojciech2020.12.18 20:02
Cały brud gender jest atakiem na Boży porządek stworzenia, jest głęboko diaboliczny i szatański. To jest jasne.
aus DE2020.12.19 18:31
bzdury w artykule i ty zjadaczu bzdur powielający kolejne BZDURY ;))). Słuchajcie Wolaczki powiem wam jak jest w DE: nikt nikomu ma się nie WPIER***lać w jego życie. Jeśli ty (nawet będąc ciepluchem jak kwak dzong un) jesteś anty-ciepluchom to masz wolność samego siebie bić po łbie ale nie masz prawa innym się w ich życie wpierdzielać. Czego wy Wolaczki nie rozumiecie hm? Poza tym na ziemię: DE jest jak USA, a Wolska jak Meksyk i tyle w temacie.
Rysiu Myślący2020.12.20 19:49
aus DE przypominam, weź lekarstwo , bo chyba dziś zapomniałeś i coś z tobą nie teges
Jan Radziszewski2020.12.20 23:05
Niewiele dni nas dzieli od Sądu Ducha św . zw Prześwietleniem sumień ciekawe co zobaczysz NIEBO? - nie bardzie pewne tj prędzej Przerażające do szpiku kości PIEKŁO !!! ++++ niedługo żydzi i lewacy LGBT się nacieszą swym purysowym zwycięstwem!!! +++ Pouczenia Pan i Król nasz!! 22/ 23 VIII 2020 Oświecenie Sumień - ostatki ++ - Pytasz dziecko ( w duchu) ile umrze osób w Polsce podczas Prześwietlenia Sumień:) - Tak Panie Jezu. + Dużo, dziecko. - To i na świecie pewnie będzie dużo. +++ - Będzie to dużo w każdym kraju i narodzie chrześcijańskim:) (smutny uśmiech Pana Jezusa). Sługa, który zna wolę swego pana otrzyma większą chłostę. ++ Inaczej mówiąc ochrzczeni, którzy zostali wszczepieni w Mój Kościół a zlekceważyli Boże dary odpowiedzą za to surowiej niż muzułmanie czy inni innowiercy, poza tymi, którzy prześladują chrześcijan. Lecz i tam jest masoneria. + Ci zaprzedani szatanowi a wysoko umocowani nie umrą wtedy. ++ - Czy będzie tak, Panie Jezu, że będę szedł i widział zmarłych podczas Sądu na próbę? - Tak będzie, dziecko. Skupisz się na swoich grzechach i winach i Mej Miłosiernej Miłości, ale będziesz to wszystko widział i oglądał. ++++ - Ciekawi Cię, jednak, dziecko, ile osób umrze podczas Prześwietlenia Sumień. ++ Ludzie się będą bali wobec podanej liczby. Niech tak zostanie. Każdy Polak, który chodzi regularnie do Spowiedzi i do Komunii i ani jedna ani druga nie jest świętokradcza < tu w mniejszej części nieczytelny zapis „ 95 procent ma szansę na powrót do życia, ponowną szansę po Prześwietleniu Sumień”. 95 procent z wyżej wymienionych C.P> / te 5 % to ponad 3 mln polek i polaków. +++ Ale tak, będziesz i widział młode, ładne dziewczyny martwe bo własne ich grzechy wywołają w nich taki wstręt, że umrą. ++++ I cóż i będzie widać marność, młode ciała sposobne do rozkoszy cielesnej, do niczego już nieprzydatne:). ++ - Ludzie się będą bali, że nastąpi koniec świata. ++ Czy mam wyprowadzać ich z błędu? - Poniekąd. ++ Będziesz mówił aby przygotowali się na spotkanie z Panem bo chwila jest bliska. I by nie lękali się, ale uniżyli serca. Niech czynią pokutę i żałują za grzechy z całego swego życia a zwłaszcza za zatajone przed spowiednikiem. Niech przepraszają za wszystkie uchybienia wobec Mnie w Przenajświętszym Sakramencie i w Komunii Świętej:) ++ Módlcie się teraz za tych co znajdą się w Prześwietleniu Sumień a nie będą wedle Mej Woli. Może umrzeć wielu młodych ludzi, którzy wzgardzili Bogiem/ piątek, 4 września 2020 30 VIII 2020 - Kończymy przekazy. Dokonasz jeszcze wpisu gdy będzie Krzyż na Niebie. Dam jeszcze Swoje Słowo, chociaż przede wszystkim będzie mówił Krzyż
on2020.12.18 8:57
Brak kompetencji do opiniowania na ten temat, zakłócanie porządku dziennego narzeczonych i strata ich czasu na głoszenie nienawiści. Mało? Sekator i do żywopłotów.
Jan Radziszewski2020.12.20 23:07
Niewiele dni nas dzieli od Sądu Ducha św . zw Prześwietleniem sumień ciekawe co zobaczysz NIEBO? - nie bardzie pewne tj prędzej Przerażające do szpiku kości PIEKŁO !!! ++++ niedługo żydzi i lewacy LGBT się nacieszą swym purysowym zwycięstwem!!! +++ Pouczenia Pan i Król nasz!! 22/ 23 VIII 2020 Oświecenie Sumień - ostatki ++ - Pytasz dziecko ( w duchu) ile umrze osób w Polsce podczas Prześwietlenia Sumień:) - Tak Panie Jezu. + Dużo, dziecko. - To i na świecie pewnie będzie dużo. +++ - Będzie to dużo w każdym kraju i narodzie chrześcijańskim:) (smutny uśmiech Pana Jezusa). Sługa, który zna wolę swego pana otrzyma większą chłostę. ++ Inaczej mówiąc ochrzczeni, którzy zostali wszczepieni w Mój Kościół a zlekceważyli Boże dary odpowiedzą za to surowiej niż muzułmanie czy inni innowiercy, poza tymi, którzy prześladują chrześcijan. Lecz i tam jest masoneria. + Ci zaprzedani szatanowi a wysoko umocowani nie umrą wtedy. ++ - Czy będzie tak, Panie Jezu, że będę szedł i widział zmarłych podczas Sądu na próbę? - Tak będzie, dziecko. Skupisz się na swoich grzechach i winach i Mej Miłosiernej Miłości, ale będziesz to wszystko widział i oglądał. ++++ - Ciekawi Cię, jednak, dziecko, ile osób umrze podczas Prześwietlenia Sumień. ++ Ludzie się będą bali wobec podanej liczby. Niech tak zostanie. Każdy Polak, który chodzi regularnie do Spowiedzi i do Komunii i ani jedna ani druga nie jest świętokradcza < tu w mniejszej części nieczytelny zapis „ 95 procent ma szansę na powrót do życia, ponowną szansę po Prześwietleniu Sumień”. 95 procent z wyżej wymienionych C.P> / te 5 % to ponad 3 mln polek i polaków. +++ Ale tak, będziesz i widział młode, ładne dziewczyny martwe bo własne ich grzechy wywołają w nich taki wstręt, że umrą. ++++ I cóż i będzie widać marność, młode ciała sposobne do rozkoszy cielesnej, do niczego już nieprzydatne:). ++ - Ludzie się będą bali, że nastąpi koniec świata. ++ Czy mam wyprowadzać ich z błędu? - Poniekąd. ++ Będziesz mówił aby przygotowali się na spotkanie z Panem bo chwila jest bliska. I by nie lękali się, ale uniżyli serca. Niech czynią pokutę i żałują za grzechy z całego swego życia a zwłaszcza za zatajone przed spowiednikiem. Niech przepraszają za wszystkie uchybienia wobec Mnie w Przenajświętszym Sakramencie i w Komunii Świętej:) ++ Módlcie się teraz za tych co znajdą się w Prześwietleniu Sumień a nie będą wedle Mej Woli. Może umrzeć wielu młodych ludzi, którzy wzgardzili Bogiem/ piątek, 4 września 2020 30 VIII 2020 - Kończymy przekazy. Dokonasz jeszcze wpisu gdy będzie Krzyż na Niebie. Dam jeszcze Swoje Słowo, chociaż przede wszystkim będzie mówił Krzyż
skuter2020.12.17 18:18
Lewacki światopogląd ma podłoże tylko i wyłącznie egoistyczne tolerancja względem nich to tak ale oni względem innych to już nie
Anonim2020.12.18 17:30
tyle, że pojęcie tolerancja lewactwa wygląda tak : rób co chcesz, ja będę robił co chcę, nie wchodźmy sobie w drogę a tolerancja, którą zaprezentował ten pan w sukience : robię co chcę i Ty też masz robić co ja chcę i Ty właśnie też taką właśnie zaprezentowałeś poniekąd
aus DE2020.12.19 18:35
dokładnie tak jest w DE, nikt nikomu nie ma prawa włazić z buciorami w życie. Jak jesteś sekciarz masz prawo leżeć plackiem 24h/dobę 7 dni/tydzień w kościele i mi NIC DO TEGO. Ja mam wolność myśleć, że wy sekciarze macie nierówne klepki ale nie mogę wam tego zabraniać. To samo z wami nie macie prawa w moje życie ingerować. Dodatkowo zauważyliście, że najwięcej o tęczowcach ciepluchach mają do powiedzenia krypto-cieplochy uber-prawicowe?? PEWNY SIEBIE HETERO-SAMIEC ma totalnie wywalone kto co lubi trykać no może, że łamie prawo (pedofile / gwałty) bo takich należy zamykać za kratami.
Skrzypek na dachu2020.12.17 17:57
Bundesodomigomorepublika Pederalna .
Maniek2020.12.18 15:24
Dobre, 100/100.
MOTYL2020.11.27 19:53
Kiedys nasz papiez ostrzegal, ze demokracja bez Boga, bez chrzescijanstwa zamienia sie w totalna dyktature. Prorocze slowa - to sie juz dzieje,, nie tylko w Niemczech, ale we Francji tez. Wraca czysty zamordyzm. Cieszcie sie lewackie robactwo.
Anonim2020.12.18 17:32
w Polsce natomiast mamy taki ewenement, że budują dyktaturę dla kościoła, który do tej pory był jedynie gabinetem cieni
nrd2020.11.26 8:44
praworządność po niemiecku
Anonim2020.12.18 17:33
Rechtsstaatlichkeit
true story2020.12.18 17:35
W niemczech jest paragraf za homofobie, w Polsce homofobie się instytucjonalizuje i próbuje się zakazać bycia homo.......a to wszystko przez niepwenych swojej seksualności zakompleksionych paranoików, kierujących się zwykłym wyparciem z prawej strony
N.2020.11.26 7:45
Wolność słowa nie oznacza braku odpowiedzialności za słowo. Poza tym naprawdę nie widzicie nienawiści w tych słowach? Jakby ktoś stwierdził "Cały brud Kościoła Katolickiego jest atakiem na Boży porządek stworzenia, jest głęboko diaboliczny i szatański" też artykuł byłby o wolności słowa?
leszczyna2020.11.26 9:21
Wytykanie brudów kościelnych to służba Bożemu porządkowi stworzenia, a nie żadna nienawiść. Przecież tyle się mówi o potrzebie oczyszczenia Kościoła Katolickiego z brudów, niestety nieskutecznie.
android2020.11.27 22:15
Dlaczego od razu strzelać z armaty do wróbli i używać słowa nienawiść w sytuacji gdy to właśnie są słowa miłości blixniego służące do jego opamiętania i zejścia ze złej grzesznej drogi. To jest bezczelne zaklinanie rzeczywistości z twojej strony i posługiwanie się nowomową poprawnosci politycznej agresywnej wobec oponentów aż do szpiku kości, zero tolerancji którą sobie do woli wycieracie początek przewodu pokarmowego
Anonim2020.12.18 17:40
nauczeni od samego KK - dopóki bluzgamy kogoś - to jest o miłości, gdy ktoś zwróci merytorycznie uwagę - to jest to atak na wolność słowa....dokładnie jak teraz to uczyniłeś androidzie ;) weż te słowa o wróblach do serduszka i spróbuj krytycznym i obiektywnym okiem spojrzeć na wszystko co się dzieje na Frondzie, a zobaczysz, że mam rację
Jan Radziszewski2020.11.26 6:17
Substancja syntetyczna PEG (glikol polietylenowy) w szczepionkach jest coraz bardziej kontrowersyjna z powodu gwałtownych reakcji układu odpornościowego. Stosowanie PEG w lekach i szczepionkach jest coraz bardziej kontrowersyjne z powodu dobrze udokumentowanych przypadków niepożądanych odpowiedzi immunologicznych związanych z PEG, w tym zagrażającej życiu. Minister Hugo de Jonge przyznał w liście do Parlamentu Europejskiego kilka dni temu, że nanocząsteczki w szczepionce Pfizer stanowią „ryzyko”, ponieważ obejmują nową technologię, która nigdy nie była stosowana w dotychczas zatwierdzonych szczepionkach. Mimo to rząd nie widzi sprzeciwu wobec prostego zezwolenia na dostarczenie tej szczepionki do UE. Amerykański dziennikarz pisze, że nanocząsteczki są „potencjalnie śmiertelne”, co można udowodnić tylko wtedy, gdy szczepionka zostanie faktycznie podana ludziom. Czy naprawdę chcą, żeby to zaszło tak daleko?’ „Brytyjski informator GSK: szczepionki koronowe zawierają adiuwanty, które w przeszłości sprawiły, że 97% kobiet stało się bezpłodne gdy otrzymały je w ramach badań klinicznych”’. Amerykański prezenter David Knight zacytował niedawno informatora giganta farmaceutycznego GSK , który ujawnił, że tak zwane adiuwanty „anty-HCG” (hormon) w szczepionkach koronowych powodują 97% bezpłodności . Podczas badania klinicznego szczepionki GSK 61 z 63 kobiet stałoby się bezpłodne. W wariancie opracowanym dla mężczyzn z anty-GNRH (hormonem) jądra skurczyłyby się, poziom testosteronu spadłby, a DNA w nasieniu zostałoby zniszczone, powodując bezpłodność. Mówi się, że zostało to wykryte podczas testów szczepionek na pawianach. Według brytyjskiego rzecznika Govote.org , z którego Knight pokazał klip wideo, doprowadzi to do masowej śmierci ludzi z powodu szczepionek Covid-19 w nadchodzących latach, podczas gdy praktycznie więcej dzieci się nie urodzi. „Jeśli taki jest ich zamiar, nastąpi ogromna redukcja populacji na świecie, o której Bill Gates mówi od lat”. Dlatego Govote.org chce, aby szczepionki były testowane w niezależnych laboratoriach. (Czy to może być prawdziwy powód, dla którego wywiad wojskowy Deagel przewidywał od lat, że około trzy czwarte populacji – a więc setki milionów ludzi – w USA i Europie zniknie do 2025 roku?
Jan Radziszewski2020.11.26 1:22
++++ niedługo żydzi i lewacy LGBT się nacieszą swym purysowym zwycięstwem!!! +++ Pouczenia Pan i Król nasz!! 22/ 23 VIII 2020 Oświecenie Sumień - ostatki ++ - Pytasz dziecko ( w duchu) ile umrze osób w Polsce podczas Prześwietlenia Sumień:) - Tak Panie Jezu. + Dużo, dziecko. - To i na świecie pewnie będzie dużo. +++ - Będzie to dużo w każdym kraju i narodzie chrześcijańskim:) (smutny uśmiech Pana Jezusa). Sługa, który zna wolę swego pana otrzyma większą chłostę. ++ Inaczej mówiąc ochrzczeni, którzy zostali wszczepieni w Mój Kościół a zlekceważyli Boże dary odpowiedzą za to surowiej niż muzułmanie czy inni innowiercy, poza tymi, którzy prześladują chrześcijan. Lecz i tam jest masoneria. + Ci zaprzedani szatanowi a wysoko umocowani nie umrą wtedy. ++ - Czy będzie tak, Panie Jezu, że będę szedł i widział zmarłych podczas Sądu na próbę? - Tak będzie, dziecko. Skupisz się na swoich grzechach i winach i Mej Miłosiernej Miłości, ale będziesz to wszystko widział i oglądał. ++++ - Ciekawi Cię, jednak, dziecko, ile osób umrze podczas Prześwietlenia Sumień. ++ Ludzie się będą bali wobec podanej liczby. Niech tak zostanie. Każdy Polak, który chodzi regularnie do Spowiedzi i do Komunii i ani jedna ani druga nie jest świętokradcza < tu w mniejszej części nieczytelny zapis „ 95 procent ma szansę na powrót do życia, ponowną szansę po Prześwietleniu Sumień”. 95 procent z wyżej wymienionych C.P>. Ale tak, będziesz i widział młode, ładne dziewczyny martwe bo własne ich grzechy wywołają w nich taki wstręt, że umrą. ++++ I cóż i będzie widać marność, młode ciała sposobne do rozkoszy cielesnej, do niczego już nieprzydatne:). ++ - Ludzie się będą bali, że nastąpi koniec świata. ++ Czy mam wyprowadzać ich z błędu? - Poniekąd. ++ Będziesz mówił aby przygotowali się na spotkanie z Panem bo chwila jest bliska. I by nie lękali się, ale uniżyli serca. Niech czynią pokutę i żałują za grzechy z całego swego życia a zwłaszcza za zatajone przed spowiednikiem. Niech przepraszają za wszystkie uchybienia wobec Mnie w Przenajświętszym Sakramencie i w Komunii Świętej:) ++ Módlcie się teraz za tych co znajdą się w Prześwietleniu Sumień a nie będą wedle Mej Woli. Może umrzeć wielu młodych ludzi, którzy wzgardzili Bogiem/ piątek, 4 września 2020 30 VIII 2020 - Kończymy przekazy. Dokonasz jeszcze wpisu gdy będzie Krzyż na Niebie. Dam jeszcze Swoje Słowo, chociaż przede wszystkim będzie mówił Krzyż + Wtorek, 25 sierpnia 2020 Klątwa Boża rzucona na ministra zdrowia Adama Niedzielskiego
Prawda W Oczy2020.11.26 0:55
PEDERASTIA to obrzydliwe ZBOCZENIE. Podobnie jak inne "orientacje seksualne LGBT+" pedofilia, zoofilia, koprofilia
Anonim2020.12.18 17:44
taaaaa? a spotkałeś się kiedyś z badaniami dotyczącymi ( polecam poszukać ) poglądów konserwatywnych? Okazuje się, że są powiązane z degeneracją płata czołowego :D
Azotox2020.11.25 22:45
Jak za hitlera. Hitler w końcu był narodowym socjalistą.
Księga Kapłańska 25:44-462020.11.25 21:07
"Kiedy będziecie potrzebowali niewolników i niewolnic, to będziecie ich kupowali od narodów, które są naokoło was. Także będziecie kupowali dzieci przychodniów osiadłych wśród was, przychodniów i potomków ich, urodzonych w waszym kraju. Ci będą waszą własnością. Zostawicie ich w dziedzictwie waszym synom, aby ich posiadali na własność, na zawsze. Ale z braćmi Izraelitami nie będziecie się obchodzili srogo." Czyli polski wierzący w Biblię katolik może sobie kupić niewolnika od Czecha?
leszczyna2020.11.25 22:21
Nie może.
Dąb2020.11.26 0:16
Wręcz powinien - wtedy będzie postępował zgodnie z Biblią.
leszczyna2020.11.26 9:19
Polski katolik to nie Żyd starozakonny, nie zauważyłeś?
Dąb2020.11.26 10:43
Moje słowa dotyczyły uznanego przez Pismo Święte za prawidłowy czynu kupowania niewolników.
leszczyna2020.11.26 12:09
A słowa z Ks. Kapłańskiej o sposobie kupowania niewolników dotyczyły wyznawców judaizmu, nie katolików polskich czy innych. Dlatego niezrozumiałe jest Twoje twierdzenie, że polski katolik wręcz powinien kupić sobie w Czechach niewolnika - w odniesieniu do postu powyżej. Polski katolik słucha Jezusa z Nazaretu, nie Mojżesza, to nie te czasy i zasady.
Droga leszczyno2020.11.26 14:05
Tekst "Nie będziesz obcował z mężczyzną, tak jak się obcuje z kobietą", na który powołuje się pan Latzel, jest w Księdze Kapłańskiej, w tejże Księdze jest również powyżej przytoczony cytat o kupowaniu niewolników. Więc może zdecydujcie się raz jest zawsze, czy Polaków katolików (i Niemców pastorów protestantów) obowiązuje całe Pismo Święte, czy tylko to, co im z niego pasuje i co sobie wybiorą. I ogłoście to innym.
leszczyna2020.11.26 14:48
Panie/Pani "Droga leszczyno" - nas, czyli chrześcijan wierzących w Jezusa z Nazaretu jako Mesjasza, inaczej Chrystusa, obowiązuje całe Pismo Święte, ale nie literalnie, lecz zgodnie z wykładnią, jaką podaje Nowy Testament. Właśnie po to Jezus przyszedł na świat, żeby wypełnić Przymierze Boga z Jego ludem, które w świetle Nowego Przymierza wyznawcy Jezusa uznali za Stare. I tak zgodnie ze ST, Jezus nie zniósł obrzezania, ale je wypełnił, tzn. ustanowił chrzest, który zgodnie z Listem do Tesaloniczan jest obrzezaniem Nowego Przymierza. I przykazań Bożych nie zniósł, ale je pogłębił duchowo i jeszcze podniósł ich wymagania. Natomiast masa szczegółowych przepisów rytualnych i kazusów prawnych straciła rację bytu, wręcz została określona w Liście do Rzymian jako przekleństwo prawa, od którego Mesjasz nas wyswobodził. Wszak choćby kapłaństwo NT to nie ordynacja linii Aarona, ale kapłaństwo wg Melchizedeka. Skoro ku wolności wyswobodził nas Chrystus, to jaki jest sens starych przepisów o kupnie niewolników? Mówię o zasadach, nie jak ludzie postępują i w jakim świecie społecznym żyją. A co do obcowania mężczyzn między sobą, to ocena moralna tego czynu jest aktualna i nawet pogłębiona w NT, natomiast formalne, państwowe kary przewidziane w ST nie są depozytem wiary NT. Jeśli więc pastor na wykładzie dla narzeczonych mówił o moralnym złu i diabolicznym charakterze stosunków homoseksualnych, to postępował zgodnie z duchem NT: pokazał wypaczenie małżeństwa, jakie Bóg dla ludzi ustanowił wg Genesis, przez homoseksualne praktyki przeciwne naturze stworzenia.
Maria Błaszczyk2020.11.26 14:59
I w którym miejscu Chrystus wypełnił Stary Testament, podżegając do mordowania osób niehetero? Bo jakoś nie mogę sobie przypomnieć. Pastor to robi, i nazywa się to "głoszeniem ewangelii". I jeszcze jedno - prawa chrześcijan są dla chrześcijan. Oczywiście homoseksualny chrześcijanin może wybrać bycie mężem kobiety i ojcem lub księdzem, mnie nic do tego. Choć jako dziecięca psycholożka w tym pierwszym wypadku zalecałabym dużo ostrożności, takie uniki często źle się kończą, zwłaszcza jeśli taka zaszczuta przez duchownych homoseksualna osoba nie przyznaje sie przed sobą i innymi do swojej orientacji. Ale mordowanie innych ludzi z powodu ich homoseksualności to już jest inna historia jednak. Podobnie jak inne wypowiedzi tego ewangelizującego pastora, bo on tak dość hurtem nienawidzi wszystkich jak popadnie. Fronda wybrała jego wypowiedzi o osobach LGBT, ale on szczuje też na muzułmanów i buddystów - to jeszcze Frondzie może się podobać, ale także na katolików.
leszczyna2020.11.26 15:16
Przecież napisałam, że kary za homoseksualizm przynależą do starego, Mojżeszowego porządku prawnego, więc o co chodzi? Pastor nigdzie nie nawołuje do żadnego mordowania, masz obsesję na tym punkcie.
Maria Błaszczyk2020.11.26 15:45
Jak to nie??? A czym jest twierdzenie, że "homoseksualizm to zbrodnia zasługująca na śmierć"? Nawet Fronda o tym pisała kilka dni temu: https://www.fronda.pl/a/niemcy-pastor-krytykowal-lgbt-moze-trafic-do-wiezienia-na-5-lat,153091.html Doświadczenie uczy, że gdzies tam na końcu często znajdzie się normalna rodzina, chłopak i dziewczyna, co prawda z dziećmi w pieczy zastępczej, ale za to żyjący po bożemu, którzy zrobią w domu bomby "zdolne zabić lub zranić wiele osób" wg opinii specjalistów i udadzą się z nimi na marsz równości, by - skoro zasługują ci zboczeńcy na śmierć, no to zasługują, nie powinni tak sobie po ulicach bezkarnie łazić...
leszczyna2020.11.26 16:32
Twierdzenie "homoseksualizm to zbrodnia zasługująca na śmierć" jest wyrażeniem opinii na temat homoseksualizmu tego, kto ją sformułował. Ty wyrażasz na frondzie pogląd, że ludzki płód nie jest człowiekiem i można go zabić, jak komuś tak w życiu pasuje, ot choćby pani, co miała mieszkanie za małe na trzecie dziecko. Czy to znaczy, że należy Cię osądzić za podżeganie do zabijania płodów, stręczenia aborcji? Nic podobnego. Podobnie wg pastora homoseksualizm zasługuje na śmierć, tylko że z tego nic nie wynika poza prezentacją poglądów. Nie wszyscy ludzie zgadzają się z zakazem kary śmierci, ale czy nie wolno im przedstawiać swojego stanowiska i mówić, za co wg niech taka kara powinna być? Każdy odpowiada za swoje czyny, nie za to, jak ktoś zrozumiał jego słowa: czy twórcy reklamy pokazującej puszkę z energetykiem ze skrzydłami mają iść do więzienia, bo ktoś wyskoczył z okna licząc na to, że napój go poniesie, i spadł z wysokości i nawet się zabił?
Maria Błaszczyk2020.11.26 21:14
Eeeee... Po pierwsze, nie twierdzę, że płody należy zabijać. W ogóle nie mam na ten temat opinii. Pozostawiam to zainteresowanym. Nie podżegam do zabijania jakiegokolwiek płodu. Uważam inne kobiety za istoty myślące, moralnie wrażliwe, odpowiedzialne i zdolne do podejmowania decyzji. Jedyne, do czego "podżegam", to do uznania ich za ludzi z prawami, jakie ma każdy inny człowiek, m.in. do decydowania, kiedy inny organizm ma prawo eksploatować ich ciało. A język ma znaczenie. To, co się mówi, ma znaczenie. Nie byłoby Zagłady, gdyby nie gadanie o potrzebie rozwiązania problemu "żydowstwa". To się nie zaczęło od tego, że szaleńcy postawili piece - tylko od tego, że ktoś wykreował problem na polityczny użytek, a potem to już samo poszło. Nie byłoby ludobójstwa w Rwandzie, gdyby nie gadanie o "robactwie". Nie byłoby polskiej rodziny, chłopaka i dziewczyny próbujących wysadzić moich rodziców, gdyby nie "zaraza", bo chłopak i dziewczyna wysłuchali arcybiskupa, który im wyjaśnił, że zaraza "atakuje oraz nam zagraża i przed czym trzeba ratować siebie, a także innych" - no to co pozostało zrobić, wysadzenie moich rodziców wydaje się w tej sytuacji logicznym rozwiązaniem. Poszli ratować. To nie jest pogląd. Podżeganie do mordowania nie jest poglądem. Nienawiść nie jest poglądem. Gdyby po obejrzeniu reklamy ludzie wyskakiwali z okien - to by zostałą zakazana. Widać nikt tak nie zrobił. Tymczasem mordowanie gejów przez osoby religijne jest zarówno historycznym, jak i zupełnie współczesnym faktem, chyba nie zamierzasz podważać tego, że chrześcijanie zapisali piękne karty w historii zwalczając osoby niehetero metodą ich mordowania. I że wciąż to się zdarza. Chociażby próba ataku terrorystycznego na marszu równości w Lublinie tego dowodzi. Niby arcybiskup tylko wyraził swoją opinię - ale bomby były zupełnie prawdziwe. Mylenie "poglądu" i "szczucia" nie jest zbyt poważne.
leszczyna2020.11.27 23:07
Zagłada nie wzięła się z gadania, ale z ideologii nazistowskiej, którą zastosowała władza państwowa III Rzeszy. Twoi rodzice to homoseksualiści, których jacyś słuchacze arcybiskupa próbowali wysadzić w powietrze? Zgłosili to na policję jako zagrożeni/poszkodowani? Ja słyszałam w TV arcybiskupa i nie słyszałam, żeby wzywał do zamachu bombowego na Twoich rodziców. Nie wyciągnęłam z kazania tego duchownego wniosku, że mam na kogoś rzucić ładunek, wyciągnąć nóż czy sznur. Znasz tych rozrabiaczy z bombą i ich religijność, katolicką chyba nie jakąś inną? Skoro sięgasz do historii, to zakaz praktyk homoseksualnych stosowały kodeksy bliskowschodnie na bardzo długo przed pojawieniem się chrześcijaństwa. Chrześcijanie nie zajmowali się zwalczaniem pederastów przez zabójstwo, choć zdarzało się, że w chrześcijańskim kraju groziła za homoseks kara śmierci, jak w niemieckiej Carolinie z XVI w. W Polsce nie było takiego prawodawstwa. Nie czytałam o jakichś pogromach i mordach na homoseksualistach, choć przyznaję, że takie przypadki się zdarzały, np. podczas podboju Ameryki przez Hiszpanów. Mam na tyle dużo lat, że pamiętam ostatnie półwiecze naszej historii, ale publicznie wyrażaną niechęć do homoseksualistów dostrzegam obecnie, odkąd zaczęły się parady gejowskie i nachalne pchanie się ich uczestników do przestrzeni sakralnej. Przyznam Ci, że kiedyś byłam przeciwna paragrafowi o znieważaniu uczuć religijnych, ale gdy geje wsadzili swoją flagę na wielkanocny grób Pański i jakaś nawiedzona rozrzuciła obrazki Matki Boskiej z gejowską tęczą, zaczęłam ten paragraf popierać. Ich prowokacyjne profanacje nie budzą szacunku i tolerancji, ale obrzydzenie i wstręt. A wracając do pastora: jego kazanie miało ponad 20 tys. słuchaczy, z których nikomu nie zarzucono żadnego nienawistnego ataku za kogoś z LGBT, inspirowanego słowami pastora. Pastorowi owszem, stawiano zarzuty zniewagi buddystów i muzułmanów, ale sądy to oddaliły, natomiast za słowa o gejach pastora skazano. Nie za słowa o cudzołożnikach, choć były w tej samej wypowiedzi, ale o gejach. Bo geje mają w Niemczech wyższy status niż buddyści i muzułmanie, bez wątpienia.
Banita2020.11.25 20:38
jednoczmy się wszyscy którzy wyznajemy Chrystusa i jego ewangelię w obronie korzeni cywilizacji łacińskiej miłości bliźniego bez względu na jego pochodzenie, kolor skóry i poglądy oraz portfel i władzę abyśmy dążyli do tego aby służyć a nie wykorzystywać i tworzyć zamiast niszczyć
KATON STARSZY2020.11.25 20:05
Obudżcie się chrześcijanie,jeżeli śpicie! Czekają was więzienia,katakumby,a oprawcami waszymi będą pedałyi lesbijki wyszkoleni przez belgijskich i niemieckich zboczeńców i zwyrodnialców.Ciekawy jestem czy królkowa Belgi spokojnie śpi,oglądając płaczące sieroty.Te sieroty będą wykorzystywane przez zboczeńców ,a następnie sprzedane na narządy do przeszczepów,a królowej belgi będzie mokro w kroku z radości oglądając ten obraz. Zbrodnicze krołestwo!
man.of.Stagira2020.11.25 19:52
JEŻELI "„Homoseksualizm bez ludzi jest nie do pomyślenia” jest prawdziwe, to zdanie "„Homoseksualizm bez ludzi jest nie do pomyślenia” NIE MA podmiotu. Ten niemiecki sędzia jest idiotą. Zwyczajnie.
matis892020.11.25 19:49
To samo szykuje nam lewacki PIS który oficjalnie wspiera satanistyczny, masoński i apokaliptyczny projekt państwa bezgotówkowego do Znamienia Bestii.
w .2020.11.25 19:32
Faszyzm bez ludzi tez jest nie do pomyślenia, a jednak krytykować go wolno.
R2020.11.25 19:15
LGBT to dziś ok 50% hierachi księży katolickich na które to lgbt płaci datki większość ogłupiałych Polaków katolików
witia2020.11.25 19:03
To przestroga dla nas Polaków. Myślę że nikt z nas nie chce żyć w takiej kulturze lewackiej w jakiej znaleźli się Niemcy. Gdzie kara się za wiarę katolicką.
Waarnemer2020.11.25 23:12
"Miejcie się na baczności przed ludźmi! Będą was wydawać sądom i w swych synagogach będą was biczować. Nawet przed namiestników i królów będą was wodzić z mego powodu, na świadectwo im i poganom." ... "Brat wyda brata na śmierć i ojciec syna; dzieci powstaną przeciw rodzicom i o śmierć ich przyprawią. Będziecie w nienawiści u wszystkich z powodu mego imienia."
cyryl2020.11.25 18:59
CZYLI W NIEMIECKICH SĄDACH NADAL HITLEROWSKI NAZIZM!
Hans2020.11.25 18:56
Jaki może być komentarz RUSKA / kacapa/ tuska , czy volksdojcza tuska Kto to jest ten jegomość
man.of.Stagira2020.11.25 18:56
JEŻELI "„Homoseksualizm bez ludzi jest nie do pomyślenia” jest prawdziwe, to zdanie "„Homoseksualizm bez ludzi jest nie do pomyślenia” NIE MA podmiotu. Ten niemiecki sędzia jest idiotą. Zwyczajnie. xD
Brawo!2020.11.25 18:53
Agresywnych fanatyków religijnych do sądu i w dyby!
Homoseksualizm w P.Ś. precz z pedałami od :)2020.11.25 18:48
Księga Kapłańska (18, 22 i 20, 13). W dwóch wersach tekst wspomina o aktywności homoseksualnej między mężczyznami. Nie będziesz obcował z mężczyzną, tak jak się obcuje z kobietą. To jest obrzydliwość oraz Ktokolwiek obcuje cieleśnie z mężczyzną, tak jak się obcuje z kobietą, popełnia obrzydliwość. Dlatego to wydał ich Bóg na pastwę bezecnych namiętności: mianowicie kobiety ich przemieniły pożycie zgodne z naturą na przeciwne naturze. Podobnie też i mężczyźni, porzuciwszy normalne współżycie z kobietą, zapałali nawzajem żądzą ku sobie, mężczyźni z mężczyznami uprawiając bezwstyd i na samych sobie ponosząc zapłatę należną za zboczenie. A ponieważ nie uznali za słuszne zachować prawdziwego poznania Boga, wydał ich Bóg na pastwę na nic niezdatnego rozumu, tak że czynili to, co się nie godzi (Rz 1,26-28).
asdf2020.11.25 19:39
No i? Hejt miałby być usprawiedliwiony tylko dlatego, że tak napisano w jakiejś książce?
leszczyna2020.11.25 20:13
Opis rzeczywistości to nie hejt.
Maria Błaszczyk2020.11.25 20:46
Przypomijmy sobie, że w tej samej książce opisany jest właściwy sposób zakatowania niewolnika na śmierć, ustęp, z którego jasno wynika, że życie płodu jest nieskończenie mniej warte od życia kobiety oraz zawiera zakaz tworzenia wizerunków i czczenia różnych rzeczy - o czym na przykład pamięta świetnie nasz dzisiejszy bohater, wielebny Olaf Latzel, nazywając katolickie relikwie "syfem". A jakoś czepiliście się tego jednego fragmentu jako "opisu rzeczywistości"
leszczyna2020.11.25 22:25
Jesteśmy jedni, jakby co. A kopulacja osobników tej samej płci jest wbrew naturze i rodzaj książki, jaki o tym mówi, nie ma znaczenia.
Maria Błaszczyk2020.11.25 22:50
Biorąc pod uwagę, że jest w naturze dość powszechna, twierdzenie, że jest wbrew niej, nie ma sensu. Istnieje całe mnóstwo książek, które jasno to wykazują, z tym, że są to książki naukowe, a nie takie, które twierdzą, że choroby i ból porodowy to efekt jakiegoś działania wbrew temu czy innemu bóstwu. Takie, co badają rzeczy w sposób zgodny z tym, co nazywamy metodologią naukową. Po drugie: siedzenie na kanapie jest wbrew naturze, jedzenie czipsów jest wbrew naturze i ratowanie życia przeszczepami jest wbrew naturze. Mimo to robimy te rzeczy.
Waarnemer2020.11.25 23:14
No niestety całkowicie się Pani myli, znowu. Po co istnieje płeć?
Maria Błaszczyk2020.11.25 23:32
Płeć jest jednym ze sposobów na wymianę materiału genetycznego.
leszczyna2020.11.25 23:25
To jak się rozmnażają homoseksualiści - przez podział? Bo przecież nie płciowo, skoro stosują praktyki antypłciowe. Powszechność zjawiska nie czynni go prawidłowym - próchnica zębów też jest powszechna, ale to nie jest oznaka ich zdrowia. Niezależnie od tego, jak wysoki tytuł naukowy posiada autor owych publikacji.
Maria Błaszczyk2020.11.25 23:49
Naprawdę nie wiesz? Normalnie się rozmnażają. Mam Ci tłumaczyć, jak się robi dzieci? nie wiem, skąd bierze się powszechny pogląd, że homoseksualność upośledza płodność. Ale istotą ewolucji nie jest to, żeby każdy pojedynczy organizm się rozmnożył - tylko o to, by przetrwały jego geny. I różnorodność "strategii" prowadzących do przetrwania genów jest właśnie tym, co sprawia, że ewolucja działa tak skutecznie. W przypadku osób homoseksualnych jest to na przykład dobór krewniaczy czy zabawne zjawisko polegające na tym, że kobiety-nosicielki genów męskiej homoseksualności są płodniejsze od innych. I w żadnym wypadku powszechność zjawiska nie jest dowodem na cokolwiek - ale fakt, że jakieś zjawisko występuje powszechnie w naturze sprawia, że nie może być ono wbrew naturze. A do tego - jesli występuje powszechnie, u wielu gatunków i przynajmniej częściowo jest dziedziczone - oznacza, że mamy do czynienia ze zjawiskiem, które w jakimś stopniu SPRZYJA przekazywaniu genów. I o to chodzi. W tym sensie znacznie bardziej wbrew naturze jest celibat księży.
Błaszczakowa jak się2020.11.26 9:11
czyta wasz tekst to aż w zębach zgrzyta co za bełkot, nadajecie się tylko do mieszania betonu, co za tezy naukowe!!! jakbym był na wiecu partyjnym jakiegoś kacyka z PZPR dużo słów mało treści, bełkot!!!
leszczyna2020.11.26 9:33
Czyli kobiety-inkubatory za pieniądze to wszystko, co homoseksualiści potrafią z nich zrobić dzięki in vitro, to wg Ciebie jest korzystne dla natury i ewolucji. Nie gratuluję pseudonaukowych wynurzeń. Idź dalej i skasuj służbę zdrowia, po leczyć choćby nowotwory, a i koronawirus też, bo skoro są, to widocznie ewolucja chciała, żeby były, i naturalnie przetrzebią populację homo sapiens, która zawadza planecie. Już było "Kill yourself, save the Planet". PS. Coś o wymianie materiału genetycznego poza pulą genów zawartą w gametach napiszesz?
Maria Błaszczyk2020.11.26 14:20
Nie wiem, czemu tak pogardliwie. Ale pozostawiając już Twoje nastawienie do kobiet, które robią fantastyczną rzecz i pomagają innym ludziom mieć dzieci, często zresztą nie za pieniądze, tylko z miłości do swoich synów czy braci... Nie. To nie jest "normalny" sposób, jest on raczej rzadki. Normalny to jest "penis w waginie" - i tak, osoba homoseksualna może to zrobić, więcej - często nawet z przyjemnością. Wiem, wszyscy kojarzymy te pełneobrzydzenia słowa Leonarda da Vinci o waginach, ale serio, to nie jest reguła. Iwaszkiewicz miał dwoje biologicznych dzieci. Aleksander Macedoński całe stadko. Oscar Wilde też jakieś miał. Ale nie na tym polegają te mechanizmy ewolucyjne. No bo jednak mają dzieci mniej niż osoby hetero. Polegają na czym innym - na tym, żeby dany gen przetrwał. I tak, jeśli ja mam czworo dzieci, które przeżyją, to geny mojej siostry przetrwają w takim samym stopniu, co jakby sama miała dwoje dzieci, które dożyją dorosłości. A opieka i zaangażowanie dodatkowej osoby mogą ich szanse na przeżycie zwiększyć - choć akurat ja mieszkam tysiąc km od mojej siostry i pewnie poradzę sobie bez niej,ale w warunkach trudniejszych niż państwo europejskie w XXI wieku, może to mieć znaczenie. Jeżeli matka geja ma dziesięcioro dzieci, z tym 3 gejów, to jego geny mają większą szansę przetrwać, niż w przypadku przeciętnej kobiety, która ma pięcioro dzieci, nawet bez gejów. Z kolei nowotwory nie mają znaczenia ewolucyjnego - z prostego powodu, rozwijają się w wieku późniejszym, człowiek zdąży się rozmnożyć, zanim umrze na nowotwór. Zaś koronawirus jest SKUTKIEM zawadzania planecie. A co do innych sposobów wymiany materiału genetycznego: np. bakterie stosują koniugację, czyli łączą się, by wymieszać swoje materiały genetyczne. Albo pobierają DNA z martwych komórek innych bakterii. Strzępki grzybni potrafią dokonać plazmo- i częsciowej kariogamii, by wymieszać materiał genetyczny. Materiał miesza się też za sprawą np. wirusów przenoszących go z organizmu na organizm. Itd.
leszczyna2020.11.26 15:11
Moje nastawienie do kobiet jest pozytywne, nie pogardliwe, pogardzają kobietami ci, którzy brzydzą się naturalnym pożyciem z nimi. Czy geny Twojej siostry przetrwają w związku z tym, czy ona jest czy nie jest homoseksualna? Pomoc w opiece nad dziećmi zależy od czyjegoś homoseksualizmu? Gdyby nie homo-opieka to by ludzkość nie poradziła sobie na świecie? Koronawirus to skutek zawadzania ludzkości planecie? Zatem czym była dżuma w średniowieczu? Też ludzie zawadzali? W wcześniej, w epoce kamiennej czy starożytnej, ludzie nie chorowali za różne zakażenia? I właśnie organizmy takie jak bakterie mają właściwe sobie sposoby wymiany genetycznej, choć w obrębie stałej puli. Ale nie ludzie. Ludzie mają płeć i zachowania homoseksualne są sprzeczne z naturą ludzkiego dymorfizmu płciowego.
Maria Błaszczyk2020.11.26 16:03
No widać zależy, skoro ewolucja używa tego mechanizmu. Skoro coś się dziedziczy i jest powszechne wśród dużej grupy gatunków - to musi być ewolucyjnie korzystne. Gdyby występowało u jednego czy kilku - można by podejrzewać dryf genetyczny. Ale skoro istnieje u tysięcy - to jest to niemożliwe. A dymorfizm płciowy to - wypisz wymaluj - coś jak pojęcie gatunku. To jest kontinuum. W rzeczywistej postaci istnieje na poziomie gamet. Gamety są małe i duże, i się łączą - z tym nie ma co dyskutować. Ale mylenie pragmatycznego podejścia do jakichś zagadnień - w tym wypadku korelacji kategorii "męskich i żeńskich" z typem gamet nie oznacza, że jest ono prezycyjne. Choć kwestia gamet jest ważna dla biologii, szczególnie w kwestii ewolucji, to jednak nie jest jakąs prawdą nienaruszalną. Po prostu: na każdym innym poziomie niż kwestia gamet, napotykamy kontinuum, setki wyjątków. Im więcej kryteriów płci weźmiemy pod uwagę - tym bardziej płcie nabierają charakter spektrum. W związku z tym pragmatyczne podejście do płci, zupełnie sensowne jako niezłe przybliżenie, może sięzprawdzić w odniesieniu do, dajmy na to pszczółek. Albo nawet gekonów. Ale nie do ludzi, podmiotów o własnych odczuciach na ten temat, zanurzonych w świecie społecznym, podlegających złożonym oczekiwaniom, normom etycznym itd. No a koronawirus jest skutkiem nieodpowiedzialnego podejścia do użytkowości zwierząt. Jak i większość zoonoz, przeniósł się na ludzi z powodu rozbójniczej eksploatacji przyrody. No a średniowieczna dżuma to chyba wina Żydów? W końcu dobrzy katolicy nie zamordowali by tylu tysięcy niewinnych ludzi bez powodu, prawda? W samym roku 1349 zginęło ich więcej w pogromach, niż chrześcijan przez kilka wieków ich prześladowań. Nie może być, że mordowano ich ot tak, prawda?
leszczyna2020.11.26 16:41
Jeśli homoseksualista zajmuje się opieką nad dziećmi, to dlatego, że nie wypalił się w nim instynkt rodzicielski, a nie dlatego, że jest homoseksualistą. Tylko że praktykując homoseks taki człowiek pozbawia się tegoż rodzicielstwa, a gdyby porzucił ów seks i zaczął normalny, w niczym by to nie umniejszyło jego pomocy w opiece nad dziećmi, tym bardziej swoimi. Wtręt z Żydami nie na temat.
Maria Błaszczyk2020.11.26 21:24
No to chyba Ty napisałaś o średniowiecznej dżumie? Co nie na temat? Sugerujesz, że nie bogobojni katolicy nie wyjaśnili jej przyczyn? I nie stwierdzili, że to Żydzi ich mordują? Czy że nie doprowadziło np. to do spalenia 900 Żydów żywcem w Strasburgu 14 lutego 1349? W tym dzieci? Bo nie rozumiem... Skoro można było ich za to mordować, to z pewnością miłosierni katolicy wierdzieli, co robią. Do tego nie rozumiem, w jaki sposób ewentualne istnienie "instynktu rodzicielskiego" wyklucza fakt, że istnieje taki mechanizm ewolucyjny jak "dobór krewniaczy"? Nasz gatunek w ogóle istnieje dlatego, że zajmujemy się naszymi dziećmi, bo taki noworodek sam z siebie nie przeżyje. Jeszcze raz: jeśli coś jest jednocześnie dziedziczone i występuje na tyle często, by nie mogło być skutkiem przypadku, który w tym wypadku określamy jako dryf genetyczny - to oznacza, że to coś sprzyja przekazywaniu genów. Jest przystosowawcze. Mogą istnieć tysiące mechanizmów, na które to działa - ale ważne, że działa.
leszczyna2020.11.27 23:28
Napisałam o dżumie jako przykładzie do oceny poprawności Twojego twierdzenia, że pandemia koronawirusa jest skutkiem zawadzania ludzkości dla planety Ziemi. Zatem i owa dżuma byłaby takim skutkiem? To chyba w interesie Ziemi byłoby zwyczajnie wybić ludzkość, wtedy by Ziemia odetchnęła i przestała rozsiewać zarazy. Ja nie napisałam, że istnienie instynktu rodzicielskiego miałoby wykluczać istnienie dobru krewniaczego. Napisałam, że jeśli ktoś zajmuje się opieką nad potomstwem, to dlatego, że nie zanikł w nim instynkt rodzicielski, a nie dlatego, że jest homoseksualistą. Osoba z zespołem Downa też może być do czegoś przydatna, co nie znaczy, że jest zdrowa. Czy ludzkość byłaby biologicznie czy społecznie stratna i zagrożona, gdyby nie było aberracji genowych? Homoseksualizm jest dziedziczny? To ciekawe, bo wszak homoseksualiści obcując ze sobą nie płodzą potomstwa, więc takie twierdzenie nie jest zasadne.
T.2020.11.26 10:25
No oczywiście że się rozmnażają normalnie. Przecież Pani Profesor Emilia Płatek - wybitny autorytet w sprawach gender jasno stwierdziła że "W związkach jednopłciowych rodzi się tyle samo dzieci, a często więcej, niż w związkach różnopłciowych". Przecież to jest naukowo potwierdzone w Waszych naukowych książkach.
leszczyna2020.11.26 12:13
Korekta: Monika Płatek. Reszta się zgadza poza treścią twierdzenia tej Pani Profesor.
Maria Błaszczyk2020.11.26 15:01
No "często" się rodzi. Chociaż częściej nie. Jeszcze częściej dzieci się rodzą w rodzinie hetero, a potem i tak żyją w rodzinie homo. Tylko co z tego?
Anonim2020.11.26 0:07
Aleś ty wyjątkowy debil. Homoseksualiści nie rozmnażają się przez podział, ani pączkowanie, jak sobie opowiadają w Kraśniku, tylko całkiem normalnie, jak hetero. Po prostu daje swoje nasienie, obcej kobiecie-inkubatorowi, która donosi ciążę i szwuli ma potomka. Tak samo lesba, bierze z banku nasienie męskie i rodzi sobie dziecko. Tak wygląda rozmnażanie homo. To tak krótko dla debili z Polin, a szczególnie tych z Kraśnika.
leszczyna2020.11.26 9:37
Co kto komu i za ile w laboratorium wyprodukuje to tak się ogólnie wie, ale w naturze, zgodnie z ewolucją, tak od czasów australopiteka, to jak się rozmnażają homoseksualiści? No przecież podobno ich kopulacje są zgodne z naturą, to co natura na to?
Maria Błaszczyk2020.11.26 15:09
Normalnie się rozmnażają. Ludzie, to nie jest tak, że gejowi na widok kobiety kolce jakieś wyskakują na penisie że lesbijki mają vagina dentata. Ludzie są rzadko "zupełnie homo" lub "zupełnie hetero". Stąd "sukcesy" terapii reparatywnych. Jak się dobrze człowieka prądem potraktuje albo zmusi do wymiotów milion razy, to on naprawdę będzie wolał już lubić osoby przeciwnej płci. Przez chwilę, aż się poczuje lepiej.
leszczyna2020.11.26 15:25
Więc jak się poczuje lepiej w swoim homoseksualnym żywiole, to niech się odczepi od dzieci i obraca w swoim homokręgu. Niech nie robi z dzieci towaru na zamówienie albo niech ich nie podbiera, niech przynajmniej ma honor nie sięgać po to, z czego sam się taki człowiek wykluczył praktykując stosunki wbrew naturze.
Maria Błaszczyk2020.11.26 16:11
Eeeee... Ale one nie są "wbrew naturze". Takie szympanse bonobo np. nie są zdolne do działań wbrew naturze. Bo są zwierzętami. I częściej uprawiają seks homo niż hetero. Będziemy zabierać im młode? I co to znaczy, niech się odczepi od dzieci? Tzn swoje ma wyrzucać na śmietnik po urodzeniu? Nie ma prawa adoptować dziecka partnera - jeśli on/a nie wyrzucił swojego dziecka honorowo na śmietnik - w celu uregulowania jego sytuacji prawnej? Nie może pomóc opiekować się dziećmi swojego rodzeństwa? Przygarnąć sieroty? Na świecie mamy sto kilkadziesiąt milionów sierot. Głównie w sierocińcach i na ulicach krajów rozwijających się. Akurat mam znajomych - hetero - którzy adoptowali turecką sierotę - opowiedzieć Ci o warunkach, w których żyła? Polskie ośrodki adopcyjne po dobrozmianowym uniemożliwieniu adopcji zagranicznych pękają w szwach... Serio, aż tak bardzo nienawidzisz osób niehetero, że wolisz, by dzieciaki walczyły o jakieś ochłapy z bezdomnymi psami gdzieś w Afryce czy marniały w ośrodkach adopcyjnych dobrozmianowej Polski? No i te wszystkie dzieci osób niehetero, które nie mają być prawa wychowywane przez własnych rodziców - co dla nich proponujesz?
leszczyna2020.11.26 16:53
Twoim odnośnikiem normatywnym jest stado małp, więc przy nim pozostań, ja się tam nie wybieram. Dziecko na śmietniku? To pomysł tych, co chcą dla dzieci aborcji: śmietnik szpitalny do zutylizowania. Przewrotnie przypisujesz mi poglądy, za które stawiasz mi zarzuty, jak choćby ten o wyrzucaniu dzieci na śmietnik przez homoseksualistów. Prawo do wychowywania dzieci mają przede wszystkim rodzice. Jeżeli facet ma dziecko spłodzone z drugim facetem, niech będą jego faktycznymi i prawnymi ojcami. Ale jeżeli dziecko facet ma z kobietą, to wara mu od pozbawiania praw rodzicielskich matki i wstawiania w jej miejsce faceta. No to jak się rozmnażają homoseksualiści: który z nich jest w ciąży post factum: ten czynny czy ten bierny - który? A może obaj są w ciąży po połowie i dlatego chcą mieć status dwóch ojców?
Maria Błaszczyk2020.11.26 21:48
Stado zwierząt nie może nic robić wbrew naturze. Bo jest naturą. Osoby homoseksualne bywają rodzicami. Homoseksualność nie upośledza płodności. Nikt nikogo "praw rodzicielskich" nie pozbawia, mój pogląd na temat tych pseudopraw zresztą chyba znasz - jak nie, to właśnie, jest to patriarchalny przeżytek uprzedmiatawiający dzieci. I homoseksualista, jeśli ma macicę, to jest w ciąży tak samo, jak każda inna osoba z macicą. Ale sprowadzanie "rodzicielstwa" do "ciąży" to chyba jakiś żart. Mój mąż nigdy nie był w ciąży - a jest rodzicem. Osoba adoptująca dziecko jest rodzicem - choć nie była w ciąży z tym dzieckiem, niezależnie od posiadania macicy. Nie podzielam zresztą Twojej fascynacji praktykami seksualnymi osób homoseksualnych, ale o ile mi wiadomo, patriarchalny podział na osoby bierne i czynne ma tam jeszcze mniej racji bytu niż w przypadku osób hetero. Kobiety nie są bierne, tylko różne. Mężczyźni nie są czynni tylko różni. Podobnie partnerzy jednej płci - bywa, że ktoś dominuje, ale częściej niz w związkach osób hetero jest tam równość. Ludzie lubią różne rzeczy, a ludzka seksualność jest w nieskończony sposób zróżnicowana.
No2020.11.25 18:41
i miał rację, do każdego grzechu potrzebny jest człowiek. To człowiek przecież się spowiada a nie przykazania czy ideologia.
sadf2020.11.25 18:36
Słuszna decyzja sądu - hejt nie przestaje być hejtem tylko dlatego, że jest motywowany religijnie.
verizanus2020.11.25 18:36
Czasy tow. Adolfa wracają w wszyscy antyfaszyści i obrońcy wolności słowa jakoś cicho w tej sprawie...;)
Anonim2020.11.25 18:31
I tego domaga się opozycja!
Maria Błaszczyk2020.11.25 18:20
A gdzie w Ewangelii jest coś o homoseksualizmie??? Chyba jednak nie głosił Ewangelii, tylko szczuł na niewinnych ludzi.
bea2020.11.25 18:37
a wiesz za co Bog ukaral sodome i gomore ua czyny homoseksualne
Maria Błaszczyk2020.11.25 19:03
A co ma Sodoma i Gomora do Ewangelii??? Swoją drogą, z tego tekstu nijak nie wynika, że przyczyną zniszczenia był akurat homoseksualizm. Wydaje się, że raczej pogwałcenie świętego dla ludów pustyni prawa gościnności.
jesteś obrzydliwa!!!2020.11.25 18:41
Księga Kapłańska (18, 22 i 20, 13). W dwóch wersach tekst wspomina o aktywności homoseksualnej między mężczyznami. Nie będziesz obcował z mężczyzną, tak jak się obcuje z kobietą. To jest obrzydliwość oraz Ktokolwiek obcuje cieleśnie z mężczyzną, tak jak się obcuje z kobietą, popełnia obrzydliwość.
Maria Błaszczyk2020.11.25 19:01
Księga Kapłańska to chyba nie Ewangelia? Coś Ci się chyba poplątało... Do tego tam jest całe mnóstwo przepisów, których jednak nie traktujemy w XXI wieku poważnie. Np. te dotyczące niewolników. Albo cherem, czyli ofiary, która może być złożona także z człowieka, która nie może być wykupiona. Składałeś ostatnio ofiarę z człowieka? Albo chociaż taką zwykłą, bo tam stoi jak byk, że bogu miły jest smród palonego mięsa? A pamiętasz zawsze, żeby uprać swoje ubranie po tym, jak dotknąłeś miesiączkującej kobiety? Albo czegoś, czego ona dotykała? To też jest w Księdze Kapłańskiej...
jesteś obrzydliwa!!!2020.11.25 19:17
i do tego głupia :)
Maria Błaszczyk2020.11.25 21:15
Jestem obrzydliwa, bo przeczytałam tę książkę? I głupia do tego? Więc w żadnym wypadku tego nie rób, to ta książka pewnie tak działa na ludzi.
Marian Błaszczyk2020.11.25 18:53
O, wyurana Marysia przyszła wrzucić swoje 3 grosze, ale niestety jej wiedza jest minimalna, a ignorancja dużo większa. I co tępa dzido, za ten wpis kaski nie budiet'
Maria Błaszczyk2020.11.25 20:48
To zacytuj fragment z Ewangelii dotyczący homoseksualizmu. Sprawdźmy Twoją wiedzę.
matis892020.11.25 19:57
Bóg w Nowym Testamencie potępia sodomię tak samo jak w Starym nieuku. Gej sodomia jest grzechem, złem.
qwere2020.11.25 20:01
Nic nie wskazuje, aby "sodomia" miała cokolwiek wspólnego z homoseksualizmem. To zwyczajny błąd w tłumaczeniu.
matis892020.11.25 20:07
Owszem, jest dokładnie opisana scena w której gejowscy sodomici chcieli gwałcić nowych przybyszów bo zobaczyli w mieście nowe mięso, a w zamian kobiet nie chcieli. A Słowo Boga gejostwo, czyli sodomię potępia jako zło i grzech wielokrotnie.
leszczyna2020.11.25 20:21
@Maria Błaszczyk. Gdyby w Ewangelii był długi fragment o homoseksualizmie, taki wprost, ale potępiający homoseksualizm, to czy byś go przyjęła z uznaniem czy pokorą? Dla Ciebie całe Pismo Święte to stek bzdur, a tam, gdzie w nim mowa o homoseksualizmie, jednak nie tak, jak Tobie się to widzi, to przecież uznajesz to za homofobię sprzed wieków, a nie za coś godnego uwagi. Przecież odmówiłaś prawa do oceny homoseksualizmu jako grzesznego włoskiemu ministrowi Butiglione, gdy za poglądy nie dopuszczono go do stanowiska w Komisji Europejskiej. Więc po co Ci Ewangelia - po nic przecież.
Maria Błaszczyk2020.11.25 20:39
Nie no, przyjęłabym jako coś, co jest tam napisane. A ponieważ nie jest - to twierdzę, że nie jest. Gdybyś np. twierdziła, że Behemot zachrypiał: "Na litość boską, królowo, czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysta woda" to bym protestowała na tej samej zasadzie. Nie dlatego, że uważam, że dama nie może napić się wody. Ani nie dlatego, że sądzę, że taki dialog - tzn. w wersji ze spirytusem - między Małgorzatą a Behemotem miał miejsce. Ani nie dlatego, że sądzę, by oni istnieli. Po prostu ta jest napisane co innego.
Maria Błaszczyk2020.11.25 21:14
I nie jest tak, że uważam Ewangelie za stek bzdur, nie wiem, skąd ta teza. Za stek bzdur uważam potop z arką Noego, twierdzenie, że Ziemia jest przykryta kopułą oddzielającą ją od wód ponad nią, z poprzyklejanymi do ozdoby gwiazdkami czy twierdzenie, że Jahwe jest jedynym bogiem. I choć ni e uważam Ewangelii za nieomylne, wydaje mi się wysoce prawdopodobne, że istniał człowiek zwany Jezusem, wrażliwy, inteligentny i rozsądny, który głosił rewolucyjne zupełnie dla prymitywnych starożytnych Izraelitów tezy - co się skończyło tak, jak się na ogół kończy, mniej więcej. Ale też wiem, że takie tezy, zmniejszające ilość zła wśród ludzi, niezależnie od złych rzeczy, które spotykają ich pierwszych głosicieli, z czasem się niekiedy przyjmują - i tak się stało z tymi głoszonymi przez Chrystusa.
leszczyna2020.11.25 22:36
No więc tezą głoszoną przez Jezusa było małżeństwo jednej kobiety i jednego mężczyzny bez możliwości jego rozwiązania, oraz podzielenie ludzi na zdolnych oraz niezdolnych do jego zawarcia. Wśród niezdolnych Jezus zauważył tych, którzy się tacy z łona matki urodzili, i takich, których ludzie takimi uczynili, oraz takich, którzy z małżeństwa zrezygnowali dla Królestwa Niebieskiego. Dla homoseksualistów nie ma miejsce w małżeństwie. To tezy zmniejszające zło na świecie wg Ciebie? Do przyjęcia w XXI wieku?
Maria Błaszczyk2020.11.25 23:00
Nie. Ale takich znam więcej. Np. Jezus nie widział najwyraźniej nic złego w niewolnictwie. Ani w jedzeniu zwierząt. Ale jego tezy były rewolucyjne 2 tys. lat temu. I małżeństwo oznaczało zupełnie co innego niż oznacza dziś. Chyba nie zamierzasz porównywać małżeństwa w społeczeństwie agrarnym, w którym nie dało się oddzielić seksu od rozmnażania, do społeczeństwa informacyjnego, gdzie seks i rozmnażanie można oddzielić całkowicie? Starożytni Rzymianie czy Grecy również nie uwzględniali możliwości małżeństw osób tej samej płci; w ogóle nie łączyli małżeństwa z "miłością", a z kolei "miłości" z płcią osób w nią zaangażowanych. Żyjemy w kompletnie innych warunkach i małżeństwo oznacza zupełnie co innego. Więc ten pogląd nie jest już "rozsądny i racjonalny" w odniesieniu do tych warunków.
leszczyna2020.11.25 23:20
"Żyjemy w kompletnie innych warunkach i małżeństwo oznacza zupełnie co innego. Więc ten pogląd nie jest już "rozsądny i racjonalny" w odniesieniu do tych warunków." - a czy pogląd Jezusa na małżeństwo dla ówczesnych Żydów był rozsądny i racjonalny? Przecież Jego uczniowie orzekli, że skoro tak się rzeczy mają, to lepiej się nie żenić, natomiast władze żydowskie zaprowadziły Jezusa na krzyż. Bo Jego poglądy na małżeństwo były w kontrze do Prawa Mojżeszowego i wielu Żydów uznających się za pobożnych wg Jezusa było godnymi śmierci cudzołożnikami. Porównywać mogę co chcę, a małżeństwo to związek mężczyzny i kobiety niezależnie czy dotyczy dzikich w lesie i na polach, czy wysoce postawionych inteligentów w laboratorium invitrowym.
Maria Błaszczyk2020.11.26 0:01
Tak. Były. I o to chodzi. Obecnie racjonalne i rozsądne jest niejedzenie mięsa - a weganie są ofiarą hejtu, choć oczywiście nie jest tak łatwo nas pozabijać.Wiedza o rozwoju dzieci mówi, że model pruski szkolnictwa jest czymś absurdalnym - ale nie jesteśmy w stanie przejść do modelu dostosowanego do potrzeb dzieci, moja przyjaciółka ostatnio mi opowiadała o przebiegu wywiadówki, gdy została "wyróżniona" jako ta, która powiedziała, żeby odczepić się od jej dziecka i od niej z pracami domowymi - przeciwko niej byli wszyscy co do jednego rodzice... Itd. Ludzie nie lubią zmian - właśnie to napisałam, dlatego to się tak skończyło. I nie, nawet w Biblii małżeństwo to niekoniecznie jest "związek mężczyzny i kobiety" - Jakub miał Leę, Rachelę, no i jeszcze "dostał" niewolnice ich obu. Salomon miał tysiąc żon. I to jest model najczęstszy, ponad 80% kultur dopuszcza wielożeństwo. Co nie znaczy, że nie istniały kultury dopuszczające małżeństwa jednopłciowe. Istniały, całkiem licznie Więc możesz porównywać co chcesz, ale fakt, że funkcja małżeństwa jest obecnie zupełnie inna niż 2 tys. lat temu w tamtym konkretnym miejscu i czasie sprawia, że nie można oczekiwać, że będzie się je w ten sam sposób tworzyć i rozumieć.
leszczyna2020.11.26 9:57
Sam sprzeciw wobec czegoś niczemu nie służy. Jezus przedstawił Żydom błąd Mojżesza, a oni wyżej cenili Mojżesza niż Boga, to właśnie im wytykał Izajasz mówiąc, że uczą praw i zwyczajów ludzkich. Opisz te kultury z małżeństwami dla homoseksualistów. A że nie wszyscy podzielają poglądy z różnych okresów historycznych i tradycji kulturowych, to oczywiste. Dlatego są różnice międzykulturowe i właśnie dlatego postulaty LGBT są zderzeniem z cywilizacją opartą na zbieżnym w wielu kulturach pojmowaniu rodziny i biologiczno-społecznych ról kobiet i mężczyzn.
Maria Błaszczyk2020.11.26 15:39
Małżeństwa z hijra na subkontynencie indyjskim, małżeństwa z muxes w kulturze zapoteckiej - tam nawet w języku nie bardzo są odpowiedniki genderowania - ale także u Raramuri, u Majów na Jukatanie oraz u Azteków w środkowym Meksyku. Małżeństwa wsród Indian północnoamerykańskich, np. Indian grupy Lasów Północno-Wschodnich. No i są zderzeniem, ale to nie oznacza jeszcze, że to pojmowanie jest korzystniejsze niż inne sposoby pojmowania. Ja tam nie przepadam za patriarchatem. Kwestia gustu, oczywiście, ale wiele osób się zgodzi, że będące nieodłączne od patriarchatu przemoc i nierówności mają rozliczne wady.
T.2020.11.26 13:41
1. A co z zasadą moje ciało mój wybór? jeżeli chce jeść mięso to będę je jadł i nic nikomu do tego. Ta zasada już nie obowiązuje w tej kwestii? 2. Rola i małżeństwa jest dosłownie taka sama jak 2 tyś lat temu, tylko obecnie są przeprowadzane siłowe próby jej redefiniowania na potrzeby różnego rodzaju dewiantów, na zasadzie" skoro ja nie jestem normalny to wszyscy inni też nie będą normalni". Ale mogę już Panią rozczarować to się nie uda. Związek sowiecki miał swoje homo sovieticus, amerykanie mieli swoje melting pot, a Unia ma obecnie homo (niewiadomo) europeicus. Im się też nie uda.
Maria Błaszczyk2020.11.26 21:40
Wiesz, nie wszystko dotyczy "Twojego ciała". W tym wypadku chodzi o eksploatację zasobów, zatruwanie środowiska i zmiany klimatyczne. Które prowadzą do tego, że obecnie mamy najwięcej uchodźców na świecie w historii. Ludzie umierają, bo innych ludzi obchodzi tylko ich ciało. I nie, małżeństwo nie jest tym samym. Weźmy przykład najświętszej panienki. Wg Protoewangelii Jakuba została do małżeństwa zmuszona przez kapłanów, za faceta, którego przedtem nigdy na oczy nie widziała, wbrew swojej woli. Porównując to do mojej sytuacji. Ja wyszłam za mąż za człowieka, którego sama poznałam, żaden kapłan ani w ogóle nikt nie miał z tym nic wspólnego, w zaawansowanej ciąży - no, to akurat jest podobieństwo, ale zrobiłam to dlatego, że w przypadku obcokrajowca nie miałam jak zapewnić mojemu dziecku, że natychmiast trafi do swojego ojca w sytuacji, gdyby mi się coś stało przy porodzie. Gdybym za niego nie wyszła, to cieszyłabym się takim samym szacunkiem. Podczas gdy Józef ciężarną żonę zamierzał oddalać potajemnie - to juz, oczywiście, Ewangelia Mateusza. Byłabym w stanie sama się utrzymać na poziomie zapewniającym rozsądny standard życia - podczas gdy w tamtych czasach samotna kobieta z dzieckiem albo musiała pozostawać pod czyjąś opieką albo zdychała z głodu. Jeślibym zechciała ojca moich dzieci porzucić - - nie planuję, to porządny człowiek, ale mogę to zrobić w każdej chwili, bez żadnych obaw o przyszłość moją czy moich dzieci - to na mocy intercyzy będę sobie żyła jak pączek w maśle, mimo że przez cały czas małżeństwa nie pracowałam... Itd.
Beno2020.11.25 18:16
Niemiecka dyktatura. Za chwilę jak padnie komendę "sikać", wszyscy będą sikać, inaczej będzie zabronione. Oh, ten "pełen wolności" Reich. Tam to faktycznie "Hitler zawsze żywy". skąd my to znamy?!
Anonim2020.11.25 18:08
Niech żyje Republika Federalna Niemiec! ES LEBE DEUTSCHLAND!!!
Marian2020.11.25 18:05
Może głos zabiorą niemieccy korespondenci w Polsce, tak bardzo zaniepokojeni brakiem wolności słowa u nas.
Nina2020.11.25 18:04
Demokracja hitlerowska w Niemczech.
Toni2020.11.25 18:02
Niedługo szwaby będa jak hitlerowcy palić w piecu duchownych. Hitleryzm w Niemczech się odradza.