Karczewski: Kadencja Bodnara minęła! Po prostu nie mamy RPO - zdjęcie
19.02.21, 08:15Screenshot Youtube - Telewizja Republika

Karczewski: Kadencja Bodnara minęła! Po prostu nie mamy RPO

44

Wczoraj Senat odrzucił kandydaturę Piotra Wawrzyka na Rzecznika Praw Obywatelskich. Sprawa tym samym wróciła ponownie do punktu wyjścia. Sprawę skomentował senator Stanisław Karczewski.

W rozmowie na antenie radiowej „Jedynki” polityk stwierdził:

Wielka szkoda, że Senat nie wyraził zgody na przyjęcie funkcji RPO przez pana ministra Piotra Wawrzyka. Był taki spektakl można powiedzieć. Z jednej strony bardzo kulturalny, wyważony pan minister profesor Piotr Wawrzyk, a z drugiej strony senatorowie Platformy Obywatelskiej i Lewicy”.

Jak dodał, senatorowie PiS byli zbulwersowani tym, co działo się w senacie:

To psucie dobrych zwyczajów senackich, gdzie jednak Senat zawsze na wysokim poziomie kultury osobistej i politycznej dyskutował, debatował”.

Kto zatem obecnie jest Rzecznikiem Praw Obywatelskich w Polsce? Według Karczewskiego – nikt!

Rozumiem, że opozycja stoi na stanowisku, że dalej swój mandat sprawuje pan Adam Bodnar, ale są co do tego wątpliwości natury konstytucyjnej”

- powiedział senator.

Dodał, że nie podjęto jeszcze decyzji co do tego, czy teraz czekać na wykładnię Trybunału Konstytucyjnego czy podejmować kolejną próbę wyłonienia kandydata na RPO.

Jestem przekonany, że w tej chwili po prostu nie mamy Rzecznika Praw Obywatelskich”

- powiedział Karczewski przypominając, że Rzecznik zostaje wybrany na pięcioletnią kadencję, która w przypadku Bodnara minęła i obecnie mamy lukę.

Polityk jasno podkreślił, że w jego przekonaniu Bodnar Rzecznikiem Praw Obywatelskich już nie jest.

dam/PR1,Fronda.pl

Komentarze (44):

Ziobrysta2021.02.19 12:12
Ale Karczewski jesteś bystrzacha. Ja już we wrześniu ubr. zauważyłem, że nie ma rzecznika PO (nie mylić z po). Przecież ten RzPO powinien byc wybrany w sierpniu'20!, a jak nie to po skończeniu kadencji przez polityka lewaków Bodnara mianuje się p.o. rzecznika! (Kurde ciągle w tych skrótach pojawia się: po).
Michał Jan2021.02.19 14:14
Tak jest! Tylko teraz trzeba zmienić ustawę o RPO, żeby nie sprawował swojej funkcji do czasu wyboru nowego.
Aldona2021.02.19 11:35
Czy Polska jest Państwem Prawa.? Jak by w USA prezydent Trump pozostał w White House po zakończeniu kadencji to co by było? Jeżeli pan Bodnar pozostał po wygaśnięciu kadencji i prowadzi działalnośc polityczna jako RPO to jest to skandal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Prawo jest fatalne w tym zakresie!!!! Kto to Prawo ustanowił ? Co za debile to spłodzili !!! Jeżeli tak działa Mafia Prawnicza to jest to dobry przyklad jej funcjonowania. RPO funkcjonuje POZA PRAWEM KAŻDEGO TRZEŻWEGO OBYWATELA.
jan2021.02.19 11:56
Prawo jest jasne w tym zakresie. Po wygaśnięciu kadencji RPO pełni swoją funkcję do wyłonienia następcy.
Michał Jan2021.02.19 10:32
Pan marsz. Karczewski już tak w tym pisowskim rozumieniu prawa (takie jest prawo, jakie nam akurat jest wygodne) się zapamiętał, że nawet nie raczył spojrzeć na ustawę o RPO. A tak czarno na białym, że dotychczasowy ombudsman sprawuje swoją funkcję do czasu wyboru następcy. Nie chciało się zaproponować nikogo choć trochę obiektywnego, tylko na siłę aparatczyka, to nie ma co zaklinać rzeczywistości.
BieS2021.02.19 16:17
Jesteś tak durny, że zabierasz głos w sprawach, w których jesteś ignorantem. To konstytucja reguluje sposób wybierania tego rzecznika a nie zwykła ustawa. Mówi ci to coś, czy jeszcze nic nie pojmujesz? Była uchwalona za niejakiego Kwaśniewskiego. Spróbuj ją teraz zmienić idioto!
Michał Jan2021.02.19 16:46
Wydawało mi się, że są pewne granice śmieszności, ale dla pisowców nie istnieją. I Konstytucja, i Ustawa mówią o 5-letniej kadencji. Ustawa doprecyzowuje, co się dzieje w przypadku braku zastępcy - artykuł 3, p. 6. I tyle. P. Bodnar od wielu miesięcy nie powinien dostawać pensji, jego biuro powinno mieć zmienione zamki. Odpowiedzcie sobie pisowcy, dlaczego tak się nie dzieje. Czy jakieś zaniedbania? Dlaczego nie zgłaszacie tej gorszącej niegospodarności do prokuratury? A może jednak należy posługiwać się ustawą, gdy ta nie jest sprzeczna z konstytucją?
Piękne i zdrowe !2021.02.19 10:16
Lepiej nie mieć żadnego niż mieć propagatora LGBT .
Michał Jan2021.02.19 10:36
Oczywiście, dlatego trzeba wyłonić kandydata, który miałby szansę przejść przez Senat, a nie jakiegoś partyjniaka, który z góry był przegrany. Głupota pisowców tkwi w ich uporze, bo mieli chociażby na tacy podanego p. Gwiazdowskiego, na którego senatorowie z PSL poparliby.
Nie tylko RPO2021.02.19 10:05
Wy już nic nie macie !!!!Jesteście tacy sami jak PO ,a za to co zrobiliście i robicie gnojenie ludzi ściemą pragnę żebyście kiedyś byli rozliczeni przez tych szubrawców,a trzymajcie się za mordy i naparzajcie ile wlezie,to nam zwykłym ludziom będzie lżej bo zajmiecie się już tylko sobą. Czy to PIS czy inne badziewie opozycyjne to dla Polski jeden ch..
BieS2021.02.19 16:22
A tak z ciekawości, ty kogo reprezentujesz, albo kogo byś chciał? A może byś chciał gwiazdkę z nieba dzieciaku.
Mi2021.02.19 16:47
Na pewno nie B-klasę intelektualną, w której walczysz o utrzymanie.
hehehe2021.02.19 10:04
To nie trzeba było przerżnąć senatu jełopy.
BieS2021.02.19 16:35
Trzeba było ruszyć cztery litery i pójść zagłosować, jełopie.
mnie Bodnar nie reprezentuje2021.02.19 9:55
przynosi wstyd, obciach i POgardę
jle_ffm2021.02.19 9:46
Tak jest panie Karczewski. Przecież o to wam chodziło pisowcy aby kolejna instytucja która wam patrzy na ręce albo była w waszych rękach albo najlepiej gdyby nie było jej w ogóle. Wtedy będzie może jeszcze więcej kraść, robić przekręty, wałki a ludziom krok po kroku odbierać wolność, aż nastanie 'jedna partia i jeden wódz'.
hehehe2021.02.19 10:02
Coś ci mózg zżera, idź się przebadaj póki nie jest za późno. Bondar to był wyjątkowo zły RPO, zafiksowany na jednej ideologii szmaciarz bez krzty obiektywizmu.
jle_ffm2021.02.19 10:11
Taa, a Wawrzyk byłby od niego lepszy? Partyjny, pisowski nominat który głosował sam na siebie w Sejmie a Senacie jąkał się i nie był w stanie odpowiedzieć sensownie na większość pytań. No to chyba już faktycznie lepiej nie mieć takiego rzecznika, bo to byłaby kolejna bezwolna atrapa, jak mi.n. TK , KRS czy inne przejęte przez pisowską mafię instytucje państwa.
Aldona2021.02.19 11:39
RPO ma zakres swoich obowiązków i uprawnień nie ma tam "patrzenia na ręce PiS" Natomiast jest zakaz prowadzenia działalności POLITYCZNEJ A TAKĄ OBECNIE UPRAWIA PAN BODNAR.Działa wybiórczo i wpisuje się w działania fundacji rabina Sorosa. Nie działa w interesie Polaków i Polski.
BieS2021.02.19 16:25
Lewak czystej neomarksistowskiej maści.
bodnar!zajmij się wychowaniem syna nożownika!2021.02.19 9:35
Kadencja bodnara minęła, zatem bodnar powinien zdać Urząd rzecznika i WYP...DALAĆ jak najdalej! a nie brać na krzywy ryj kasę podatników, tym bardziej, że jego działalność (m) i "postanowienia", od czasu zakończenia Ustawowego terminu kadencji NIE mają żadnej mocy prawnej !!!!!
BieS2021.02.19 16:32
Chciałbym żebyś miał rację a nie masz i tylko się ośmieszasz tymi idiotycznymi wpisami. Najgorsze jest to, że ten niedorzecznik wg konstytucji tak napisanej ma taką moc prawną.
NEOS com pl2021.02.19 9:32
.... przydac by sie przydal ale taki co broni Narodu ... i nie POzwoli na jego zniewolenie szczepionkami ... https://www.youtube.com/watch?v=LySxlUzyK3A&t=2100s
obserwator2021.02.19 9:32
Karczewski ma racje. Nie mamy RPO i to trzeba nagłaśniać !!!!!!!!!!!!!!!
Michał Jan2021.02.19 14:15
I wychodzić na idiotów?
BieS2021.02.19 16:28
Ty już wyszedłeś na idiotę, pojawiając się tutaj z tymi idiotycznym wpisami.
Michał Jan2021.02.19 16:50
Dla takich, jak Ty zawsze będę idiotą. Na szczęście, bo inaczej byłby straszny obciach. Tego jeszcze brakowało, żeby taki przychlast był tego samego zdania, co ja.
kefas2021.02.19 9:29
Czy wypowiedź Karczewskiego jest objawem ubocznym szczepionki Covid ?
Polak2021.02.19 9:27
Koperciarz Karczewski jak zwykle pieprzy bzdury. Ponieważ w terminie wpłynęła tylko jedna kandydatura, to i kandydatka zgłoszona przez opozycję de jure pełni funkcję RPO, niezależnie od pokwikiwań pisowskiej mafii.
Michał Jan2021.02.19 10:28
Też pieprzysz bzdury. RPO, wg ustawy, jest jak żołnierz na warcie - nie opuszcza stanowiska do czasu pojawienia się następcy. Rzecznikiem jest p. Bodnar.
prawnik2021.02.19 11:04
masz pan mgliste pojęcie o prawie. Prawo określa konkretny czas trwania kadencji - 5 LAT, podobnie jak prezydenta.
Michał Jan2021.02.19 11:16
Ustawa o Rzeczniku Praw Obywatelskich Dz.U.2001, Nr 14, poz. 147, Art. 3, p. 6: "Dotychczasowy Rzecznik pełni swoje obowiązki do czasu objęcia stanowiska przez nowego Rzecznika.". Możesz teraz zacząć przepraszać.
Jerzy2021.02.19 8:54
nie, nie - oczywiście że nie mamy, gość który wami pomiata po sądach, który oblewa was gnojem w mediach, któremu co miesiąc wypłacacie wypłatę nie jest RPO... ależ skąd, nie jest... dziadku karczewski, widać że szczepionka na mózg ci się rzuciła, no ale dziękuj Panu że ciągle żyjesz....
Michał Jan2021.02.19 11:19
Czyli, potwierdza się, że wyszczepionka jednak działa.
Jerzy2021.02.19 12:53
nie działa - gdyby zadziałała to dziadek by nie żył, bo takie ma być jej działanie... przed czym ta szczepionka działająca miała by chronić? katarem? kaszelkiem? a dziadek niech się nie cieszy zbytnio, wcześniej czy później efekty "wyszczepienia" go dosięgną...
Michał Jan2021.02.19 15:02
Nie znasz się na zasadach deratyzacji. Nie może szybko zabijać, bo się wiara pokapuje.
BieS2021.02.19 16:44
Ciebie bez wyszczepienia, młodzieniaszku, diabli mogą wziąć
NaziBarbi2021.02.19 8:51
RPO nie mamy, podatków od zagranicznych mediów też nie mamy. Będę trzymała kciuki za pozyskanie tego.
Jaką2021.02.19 9:26
tępą dzidą trzeba być, żeby w Polsce używać nicka NaziBarbi?
orgii2021.02.19 8:41
bodnar , to naczelna parUwa 3 RP
Jawny2021.02.19 8:41
Jazgoczące kundelki szatana (Anonim, ladychapel, Po 11..., AAAtomek, kretynizacja i spółka) już się zbudziły. Zrobiły kupy, zżarły po misce koszernych ochłapów i teraz poszczekują. Ich prawo. To jest wolny kraj. Gdzie indziej dostałyby kagańce na mordy i do mamra.
fdf2021.02.19 8:40
Bo tak powiedział pisowski aparatczyk partyjny, a jak trzeba będzie to niby tk potwierdzi słowa aparatczyka wyrokiem w imieniu RP.
T.2021.02.19 8:40
Pierwsza sprawa: Wawrzyk jest specjalistą od prawa międzynarodowego. Może ma kompetencje aby być posłem i sekretarzem w MSZ, ale do bycia RPO nie jest dobrym kandydatem. Na pewno nie lepszym niż ja. Druga sprawa: RPO ma być takim "trybunem ludowym" broniącym obywateli przed zakusami pozostałych organów władzy: rządu, parlamentu i sądownictwa. Dlatego pomysł, żeby był wiernym członkiem partii rządzącej nie jest najlepszym pomysłem. Przynajmniej z punktu widzenia obywateli. Bo skończymy jak Kościół Katolicki - z pogłębiającym się bagnem korupcji, zamiatania pod dywan i hodowania innych patologii w strukturach państwa.
katolik2021.02.19 8:34
Jak się okazuje RPO nie jest potrzebny, należy ograniczyć ilość stanowisk w panstwie do min, bo jak się okazuje one nie spełniaja swojej funkcji-- w czasie pseudopandemii RPO nie wyrazil sporzeciwu wobec tego, ze ludzie umierają , bo CELOWO zakazano iść do doktora, to woła o pomstę do nieba, a człowiek typu RPO okazuje się niepotrzebny ani nie pomocny. to panstwo to fikcja, bo jak sie okazuje rządzone jest przez zdrajców, którymi kierują masoni i naziści Bill gatess i Soros! Po co robić fałszywa świętość i mówić, ze chce się pomóc ludziom, półobywatelom