Hartman: Jeśli Bóg istnieje, zapłacicie za okrucieństwo  - zdjęcie
12.06.14, 18:51fot. Youtube

Hartman: Jeśli Bóg istnieje, zapłacicie za okrucieństwo

42

Jan Hartman na swoim blogu uznał, że „Deklaracja Jasnogórska” to „żałosna fanatyczna elukubracja, rodem z czasów inkwizycji i stosów”. Zaproponował, by jej sygnatariusze porównali z nią „Deklarację obywatelską”, której sam Hartman jest twórcą.

„Oto miara waszego zacofania i waszej zdrady wobec obywatelskiej powinności. Czytajcie i wstydźcie się” – wzywa filozof. Następnie straszny „umysłowością średniowieczną”, tak różną od współczesnego ducha: „Może zobaczycie dziś albo jutro ten ocean (ocean krwi ofiar nietolerancji i prześladowań religijnych), który dzieli was, z waszą średniowieczną umysłowością moralną, od współczesnego stadium moralnego rozwoju cywilizowanej ludzkości”.

Stwierdza także, że „religijna egzaltacja” prowadzi do „nieszczęść i cierpień” oraz do przedkładania „posłuszeństwa biskupom” nad „obowiązujące prawo, zdrowy rozsądek i zwykłe człowieczeństwo”. Ostatnie zdanie jego, nie przymierzając, dosyć fanatycznej elukubracji, przyprawia po  prostu o gorzki śmiech: „Jeśli Bóg istnieje, zapłacicie za swoje okrucieństwo” – pisze Hartman. 

Nie wiadomo niestety, jakiego bożka, który raduje się zabijaniem nienarodzonych, ma na myśli Hartman. Można tylko przypuszczać, że chodzi tu o Ducha Czasu, który, jak pokazuje sprawa prof. Chazana, opętał już pokaźną część społeczeństwa. Prawdziwy Bóg, na szczęście, nie kieruje się bowiem sądami współczesności, ale własnym, niezmiennym od stworzenia świata prawem. I właśnie tego Hartman gorączkowo nie chce zaakceptować.

pac

Komentarze (42):

anonim2014.06.12 18:57
Zabawne, jak niewierzący oskarżają katolików o niemoralność i okrucieństwo.
anonim2014.06.12 19:03
Jak Pana Boga nie ma, co daj Boże, to i chwała Bogu. Ale jeżeli, uchowaj Boże, Pan Bóg jest, to niech nas ręka Boska broni. Hartman i mentalność talmudyczna.
anonim2014.06.12 19:14
Iluminacie Hatrman - wiecie doskonale że Bóg istnieje przecież jesteście Ilumionawani jak Hitler Lenin Stalin Marka Engels Darwin przez samego Iluminatora Lucyfera a on wie że Bóg Jest - ale swoich wybrańcom tego nie powie a nóż by nawrócili i straciłby możliwość cieszenia się z głupoty potępionego swoje rycerzyka.
anonim2014.06.12 19:15
Trudno uznać ,że jest jakiś nieuchronny , ciągły , progres moralny ludzkości jako całości ,czy Europy , a może świata zachodniego . Powierzchowny rzut oka na historię wskazuje raczej na dość chaotyczne ruchy z wieloma przykładami wyraźnego cofania się .
anonim2014.06.12 19:16
Ciekawe, że zwolennicy aborcji zabijanie dziecka kojarzą sobie z... tolerancją. A nie kojarzy się im nijak ze średniowiecznym stosem...
anonim2014.06.12 19:17
Nie, wbrew pierwszemu wrażeniu Hartman nie jest kabotynem i debilem. Jest wyrafinowanym złoczyńcą i kłamcą. I nie jest dla mnie istotne czy robi to dla chorej idei (raczej nie sądzę) czy jest opłacany przez przemysł aborcyjny, transplantacyjny i proeutanazyjny. W KL Ravensbrück nazistowscy LEKARZE w zgodzie z OBOWIĄZUJĄCYM PRAWEM dokonywali zbrodniczych pseudomedycznych doświadczeń na więźniarkach. (Jedną z ostatnich żyjących ofiar jest prof. Wanda Półtawska). Opierali się na prawie stanowionym; nie kierowali się sumieniem. Czy o takich posłusznych katów dzisiaj chodzi "nowoczesnym" liberałom?
anonim2014.06.12 19:19
Hartman, nie strasz, nie strasz... bo się zesrasz. Ciekawe, czy ten turbodebil pamięta, że uczelnia, na której pracuje, powstała w tym ciemnym średniowieczu, gdzie tylko stosy i inkwizycja... . Ból pragęby po niedostaniu się do PE owocuje produkcją takich tekstów, jak powyżej. Totalny brak klasy u tego... ehh profesora.
anonim2014.06.12 19:19
@adjaro: przeczytaj np. "Heroiczne przywództwo" i się doucz.
anonim2014.06.12 19:22
kto temu matołowi dał tytuł prof.?
anonim2014.06.12 19:23
Tak - to jest wojna cywilizacji! Ateusze, lewacy, liberałowie, wszyscy gardzący życiem i człowiekiem: nie liczcie na nadstawiony drugi policzek. Raczej: "Viva Cristo Rey!"
anonim2014.06.12 19:31
Panie Hartman na leczenie wścueklizny nigdy zbyt późno. A rozumu po lewakach i tak się nie spodziewam.
anonim2014.06.12 19:35
jesli Hartman istnieje- zapłaćcie za to okrucieństwo!!!
anonim2014.06.12 19:51
@adjaro: Kolejny nawiedzony, który książki Piekary pomylił z historią Europy. Jedź ty do Ameryki Południowej i dowiedz się, kto jest dla nich (Indian) oparciem w egzystencji, kto pomaga im się rozwijać i adaptować niezbędne dziś składniki cywilizacji zewnętrznej. Podpowiem, misjonarze (głownie katoliccy). Podobnie jak sto lat temu. Ale taki pomył naczyta się racjonalisty i ma się za historyka. Przykre. P.s. Ciekawe, czy żądasz rozwiązania państw Niemcy i Rosja za zbrodnie, jakie w historii popełniły? Ciekawe, czy spluwasz na widok Żyda, za to że mordowali polskich chłopów na wschodzie, gdy przyszli czerwonoarmiści? Ciekawe, czy odmawiasz prawa istnienia Ukraińcom za rzeź na Wołyniu? Ciekawe, czy żądasz potępienia rewolucji francuskiej, za to że gilotyny furczały jak śmigła i za rzeź niepoprawnie myślących? Ciekawe, czy brzydzisz się Hiszpanią za palenie kościołów, gwałty na zakonnicach i mordy na księżach? Nie odpowiadaj.
anonim2014.06.12 19:59
Moim skromnym zdaniem to pobożni i łagodni protestanci mordowali Indian. Natomiast katolicy (straszni konkwistadorzy) po wojnach z tubylcami w Ameryce Środkowej i Południowej, gdzie było niestety sporo ofiar oraz interwencji Madonny z Guadalupe, ochrzcili w XVI w. ponad pięć milionów Indian, którzy przypominam w barbarzyński sposób mordowali się nawzajem przez tysiąclecia. Chodzi o ofiary z ludzi na cześć słońca. Takie są fakty. Tak więc dzisiaj największą metropolią świata jest Meksyk gdzie żyją duchy wymordowanych przez katolików Indian, natomiast Tubylcy w USA są jedynie atrakcją turystyczną. Proponuję się dokształcić...
anonim2014.06.12 20:02
No popatrz jak zawsze przypieprzył się do wierzących i poleciał do średniowiecza a zapomniał, że całkiem niedawno bo w XXw. bardzo postępowym wieku, było paru takich niewierzących co obdarzyli ludzi, w tym i jego rodaków, taką tolerancją i taką miłością, że tylko dym z krematoriów buchał.
anonim2014.06.12 20:16
@Witt Wypunktowałeś go dokładnie..taki adjaro to pewnie myśli, że Indianie to były takie baranki, które paliły tylko fajkę pokoju i żadnych wojen nie prowadzili a skalpy to ze skaju na targu kupowali. Pozdrawiam
anonim2014.06.12 20:29
Najwięcej Indian Ameryki Łacińskiej zmarło na skutek chorób zakaźnych a nie eksterminacji. A Żydowin chyba w jakimś obłędzie się znajduje. Najważniejsze, że wyborcy pokazali temu fanatykowi talmudycznemu zgięty łokieć.
anonim2014.06.12 20:35
@adjaro przestań bredzić....Ja Ci zacytuję inną informację "Mossad, izraelski wywiad, od 1962 roku wiedział, że zbrodniarz wojenny Josef Mengele ukrywa się w Brazylii - ujawnił w wywiadzie dla brazylijskiej gazety "Folha de Sao Paulo" były agent Mossadu Rafi Eitan.Ujawnił, że jego grupa przygotowała operację wywiezienia zbrodniarza z Brazylii do Izraela. Jednak w decydującym momencie izraelskie władze odstąpiły od tego." Teraz jeśli chcesz to odpowiedz za Hartmana czemu nie chcieli go osądzić.
anonim2014.06.12 21:13
Jeśli Bóg istnieje, pomylony Bartman zapłaci za głupotę. Za głupotę płaci się zawsze
anonim2014.06.12 21:33
A potem zdziwienie ze nie lubimy Żydów.Niech lepiej nie mieszają się do naszej wiary. Niech komentuje słowa rabinów.I nich się cieszy z gościnności naszej Ojczyzny.
anonim2014.06.12 21:47
dajcie sobie spokój z tym durniem z tytułem
anonim2014.06.12 21:50
@adjaro: Jeśli już się bawimy w metafory, to Ty i tobie podobni przypominają mi rozwrzeszczaną straganową babę (ciebie): - ten Jaś (Kościół) ukradł rower, pobił właściciela, zgwałcił mu żonę, spalił dom i sterroryzował okolicę! Naoczny świadek odpowiada: - owszem, Jaś ukradł rower, ale reszta tych rzeczy nie miała miejsca... - COOO?!? Jeszcze, kurwa, bronisz złodzieja? Albo druga z tymi dziećmi: Wpadła banda łobuzów do sadu i go ograbia. Jaś namawiany przez nich wziął udział i zerwał kilka jabłek. Wpada garstka sadowników (ciebie) i goni łobuzów. Łapią Jasia, a reszta zbiegów krzyczy, że to był właśnie jego pomysł. Sadownicy wnerwieni wyładowują więc całą złość na Jasiu, zwłaszcza że Bartuś, to nieślubne dziecko jednego z nich, Ziutek to syn burmistrza, a ojciec Leona pożycza im pieniądze. Wybierz sobie, którą bajeczkę o sobie wolisz.
anonim2014.06.12 22:20
adjaro - jak już tak bardzo cie interesuje historia to sięgnij po Messori-go i odnośniki w książkach jego a nie bajki tu cytujesz kolego.
anonim2014.06.12 23:01
Nie wiem czy śmiać się, czy współczuć. Co trzeba mieć w głowie (albo nie mieć :)), aby wypisywać takie idotyzmy i w nie wierzyć- mam tu na myśli wszystko, co ten człowiek sobą reprezentuje.
anonim2014.06.12 23:22
Wolę być ,,zacofanym katolikiem niż światłym idiotą
anonim2014.06.13 2:32
"współczesne stadium moralnego rozwoju cywilizowanej ludzkości” Według Hartmana ten "rozwój" to prawo do aborcji, eutanazji, in-vitro, "małżeństw" pana z panem i pani z panią, masturbacja od żłobka i porno od przedszkola, pigułki "po" w automatach w gimnazjum, a marihuana w każdym kiosku. Cywilizacja neobarbarzyńców...
anonim2014.06.13 4:19
Wypowiedzi pana Hartmana to dowód,że wiara jest wielką Łaskę Pana Boga, jaką Pan obdarował wybranych, aby wierzyli w Niego. Dowód, że tą Łaskę Wiary można otrzymać za darmo nie będąc celebrytą, czy "wykształconym z wielkich miast". Za pana Hartmana trzeba się modlić, aby zrozumiał, że wypowiada się w kwestiach, których nie zna, nie czuje, nic o nich nie wie. Może ktoś mu podszepnie, że aby wiarę w Boga otrzymać, to trzeba prosić o nią, o tą Łaskę do Ducha Świetego.
anonim2014.06.13 7:03
Kocham Hartmana, jest doskonały! Doskonały wzorzec nietolerancji, ateistycznej agresji, miałkości poglądów i żydowskiej katofobii (w jego kręgach termin katofobia to zaleta w przeciwieństwie do strasznej homofobii). Bóg istnieje to pierwszy pewnik. Po drugie Panie H., wierzmy, że miłosierdzie zwycięży sprawiedliwość, bo będzie z Panem krucho... Żydzi też będą sądzeni.
anonim2014.06.13 9:59
Ci co przyczynili się do cierpień, z pewnością za to zapłacili. I to wszyscy. I ci wierzący i ateiści. Bądż, pan tego pewien, panie Hartman. Co do tego nie mam wątpliwości. I nie nam ich sądzić.
anonim2014.06.13 10:12
No przecież musi profesorzyna jakoś odreagować swoje frustracje, że nie dopchał się do unijnego korytka w europarlamencie. Nie może dać o sobie zapomnieć. :-)
anonim2014.06.13 11:02
Mnie się strasznie podoba, jak wielu ludzi wie co sądzi i myśli Bóg. Normalnie santo subito :)
anonim2014.06.13 11:36
Hrahman weź coś na przeczyszczenie A pamiętasz jak twoi pobratymcy z nkwd mordowali Polaków jak strzelali im w głowę w Katyniu .Co Polacy ci zrobili że tak ich nienawidzisz
anonim2014.06.13 11:37
Teraz jest czas oddzielania zboża od chwastów
anonim2014.06.13 14:16
@adjaro: Ale nikt tu nie twierdzi, że Kościół na kartach historii jest bez win. Twierdzę natomiast, że Ty i tobie podobni cechują się patologiczną nienawiścią, zakrawającą na niestabilność psychiczną lub obrzydliwe wyrachowanie. Nie ma to nic wspólnego ze sprawiedliwym osądem.
anonim2014.06.13 15:00
@RationalismusXXI Dokładnie, to samo chciałem napisać :)
anonim2014.06.13 15:28
„Jeśli Bóg istnieje, zapłacicie za swoje okrucieństwo” – pisze Hartman. Tak się zastanawiam, na którym stopniu pychy według św. Bernard z Clairvaux jest Pan Hartman że pisze takie rzeczy (0pis stopni ---> http://www.zaufaj.com/component/content/article/614.html Pomodlę się dziś za wszystkich takich„Panów Hertmanów” http://www.maryjni.pl/koronka-o-zwyciestwo-nad-szatanem,691
anonim2014.06.13 15:31
@RationalismusXXI ... "Mnie się strasznie podoba, jak wielu ludzi wie co sądzi i myśli Bóg." Nie musimy tego zgadywać, dlatego wiemy, co sądzi i myśli, bo przekazał nam wskazówki co do naszego postępowania w Słowie Bożym, a także w jaki sposób oceniać postępowanie innych. Skoro Bóg podał to nam explicite, więc mamy podstawę do tego, aby twierdzić, że postępujemy zgodnie lub nie z zamysłem Boga oraz oceniamy postępowanie innych tak, jak prawdopodobnie by sam Bóg by je ocenił.
anonim2014.06.13 17:19
Panie filozof, uściśnijcie sobie rękę z Błyszczącym Slońcem, albowiem pańska retoryka niczym się nie różni od retoryki Najwyższego Przywódcy.....
anonim2014.06.13 18:39
lewackie lumpenproletariackie bydło won z POLSKI
anonim2014.06.14 10:04
@Kropelka Pycha to chyba jeden z większych grzechów u Was, co? Druga sprawa to setki odmian chrześcijaństwa, każda przekonana o własnej racji i podpierająca swoje poglądy "słowem bożym".
anonim2014.06.15 20:17
@Przecietniak ... "Pycha to chyba jeden z większych grzechów u Was, co?" Tak. I co przez to chciałeś powiedzieć? "Druga sprawa to setki odmian chrześcijaństwa" W tych "setkach" są trzy główne odmiany (katolicyzm, protestantyzm, kościoły wschodnie, często dodaje się czwartą (anglikanizm i wyznania episkopalne), a reszta najczęściej nazywana jest sektami. "każda przekonana o własnej racji i podpierająca swoje poglądy "słowem bożym"" No i? Każdy z nas jest inny i każdy z nas może dojść do wniosku na postawie lektury Biblii, że "odkrył" w niej coś, czego inni nie zauważyli i w dobrej lub złej intencji założyć własną sektę. Biblia nie jest księgą zakazaną, a błądzić w jej interpretacji każdy może na własny rachunek.
anonim2014.06.19 10:33
@ Kropelka Tak tak ... tlumaczenie na poziomie mojej 10 letniej corki, a raczej jej zeszytu z religii. Ale bez zlosliwosci, to pycha KK jest ogromna. Odniose sie tylko do jednej rzeczy, ekumenizm. Przez wieki jak on wygladal to wiemy .. niestety wiemy. JP2 probowal cos z tym zrobic, (zreszta nie on jeden juz wczesniej KK laskawie uznal, ze istenieje taka mozliwosc ze mozna byc zbawionym poza KK) ale nawet On koniec koncow dochodzil do wniosku ... ekumenizm tak ale pod warunkiem, ze to KK jest jedyna prawdziwa wiara i droga do Boga. Tak szczerze, to nie napawa optymizmem. A skoro jak Pani "slodko" pisze wiemy co Bog mysli i jak by postapil ... to Pan Hartman w jednym ma racje ... KK - mam na mysli instytucje i jej urzednikow - zaplaci za swoje okrucienstwa. Choc wolalbym aby tak nei bylo, aby milosierdzie bylo wieksze od sprawiedliwosci, (miedzy innymi dlatego, ze osobiscie znacznie bardziej go potrzebuje).