Tylko u nas! Cezary Gmyz: W Niemczech za zakłócanie nabożeństw idzie się do więzienia - zdjęcie
27.10.20, 16:39fot. yt/telewizja republika

Tylko u nas! Cezary Gmyz: W Niemczech za zakłócanie nabożeństw idzie się do więzienia

118

Tomasz Poller: Podczas ostatnich demonstracji zwolenników aborcji doszło do przypadków ataków na kościoły. Miało miejsce wdzieranie się do nich z transparentami, rozsypywanie śmieci, zakłócanie Mszy św. wraz z urządzaniem politycznych wieców przed ołtarzami. Takie naruszanie kultu religijnego to przekroczenie jakiejś normy cywilizacyjno kulturowej, do czego raczej w Polsce nie dochodziło dotychczas. Zwrócił Pan niedawno uwagę że w Niemczech, skądinąd przecież uchodzących za "postępowe", za zakłócenie nabożeństwa można trafić nawet do więzienia...

Cezary Gmyz, dziennikarz śledczy, publicysta, korespondent TVP w Niemczech, teatrolog: Takich wyroków, przynajmniej o tych, o których słyszałem, było co najmniej kilka. Najbardziej znany dotyczył demonstracji, jaką urządziła członkini kolektywu Femen, która w czasie mszy w katedrze kolońskiej obnażyła się i wyskoczyła na ołtarz. Została ukarana karą bezwzględnego więzienia, prawie półtora roku. Ale takich przypadków zdarza się całkiem sporo. Jeśli dochodzi do profanacji kościołów, to jest to traktowane w Niemczech w sposób dość poważny. Wszystko wskazuje na to, że tak samo zostanie potraktowany incydent, który miał miejsce w polskiej misji katolickiej w bazylice świętego Jana w Berlinie, gdzie w niedzielę podczas sumy również doszło do zakłócenia Mszy świętej, mniej więcej w jej połowie. Ksiądz proboszcz Marek Kędzierski złożył w tej sprawie zawiadomienie. Jest to kościół, który użytkuje polska misja katolicka, jedna z czterech świątyń w Berlinie, gdzie są odprawiane polskie msze, niedzielne i codzienne. To jest główna świątynia wśród nich, mająca tytuł bazyliki mniejszej.

A więc w tym przypadku również należałoby się spodziewać adekwatnej reakcji sądu?

Nie wyobrażam sobie, żeby mogło być inaczej. W Niemczech zakłócenie mszy to czyn karalny, niemiecki kodeks karny przewiduje tu karę do trzech lat więzienia lub grzywny. Nie wyobrażam sobie, aby Niemcy, będące państwem prawa, mogły nie ukarać czegoś takiego.

Jeśli chodzi o tego rodzaju działania w Polsce, nakręcane przez totalną opozycję i wspierające ją media, trudno nie zauważyć zmiany pewnego wizerunku tych akcji, gdy porównać je choćby z protestami KODu. Politycy chowają się teraz za plecami nastoletnich dziewcząt, krzyczących "Wyp***alać, wyp***alać!". Zjawisko z jednej strony skrajnie chamskie, wulgarne, szokujące, ale również sprawiające wrażenie czegoś żałosnego, infantylnego, czasem budzącego politowanie a wręcz niekiedy rozbawienie. Mamy do czynienia, można by powiedzieć z pewną zmianą estetycznej formy tych protestów, stąd może nawet pytanie do Pana jako do teatrologa... Czy taka zmiana i infantylizacja świadczy o tym, że totalnej opozycji brakuje pomysłów? Czy też może jest w tym jakaś strategia, celowo opracowana i wyreżyserowana? Skądinąd zwrócił Pan ostatnio uwagę, że w przypadku tego rodzaju imprez na Zachodzie zaczynało sie podobnie, a następnym etapem było rzucanie zużytymi podpaskami i publiczne obnażanie się...

We mnie to nie wywołuje żadnego rozbawienia, raczej obrzydzenie. Zresztą to, co obserwujemy w Polsce, nie jest jakimś modelem wymyślonym u nas. To są środki, którymi posługuje się Antifa i inne organizacje skrajnie lewicowe w Niemczech, środki wypracowane od bardzo wielu lat. Jak wiadomo Antifa również w Polsce szkoli działaczy skrajnej lewicy, więc mnie to, powiem szczerze, w ogóle nie zaskakuje. Widziałem w Niemczech tego typu zachowania. A tego typu hasło, "Wyp***lać", jest wprost przetłumaczone z niemieckiego, i jest w Niemczech notorycznie używane w stosunku do obrońców życia. Są to po prostu wzorce zaczerpnięte od skrajnych organizacji, które zresztą są na terenie Niemiec obiektem obserwacji ze strony Urzędu Ochrony Konstytucji, ponieważ dopuszczają się również przemocy. I niestety z tą przemocą fizyczną mieliśmy do czynienia w Polsce wobec osób broniących kościołów, co jest kolejnym przekroczeniem norm cywilizacyjnych. Jeśli będą to małpować z Niemiec, można spodziewać się jeszcze większego zaostrzenia takich zachowań. A dodajmy, że wbrew temu co się u nas sądzi, temperatura sporu politycznego w Niemczech wcale nie jest niższa niż w Polsce. Rzekłbym nawet, że w niektórych przypadkach jest wyższa.

Jeśli chodzi o ostatnie wydarzenia, wiadomo, że orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego jest tutaj tylko pretekstem, z czym nie kryją się zresztą sami politycy "antypisau", dla których każdy pretekst jest dobry do uderzenia we władzę. Mamy więc kolejną z odsłon cyklu "ulica i zagranica". Zużył się KOD, przycichły Wolne Sądy, LGBT też nie wywołało rewolucji, teraz mamy kolejny motyw przewodni. Nie chciałbym, żeby zabrzmiało to jak jak zwracanie się do wróżki, ale trudno nie zadać pytania z ciekawości: co może być następnym pretekstem dla totalnej opozycji?

Tak na prawdę to nie jest nawet istotne, co będzie pretekstem, dlatego że może zostać tutaj użyte po prostu wszystko. Mamy do czynienia z dwoma zjawiskami, z jednej strony z działaniami opozycji parlamentarnej, z drugiej z próbą wyprowadzenia ludzi na ulicę. Natomiast, moim zdaniem, to co się dzieje, mimo że ma gwałtowny charakter, nie ma jakiegoś potencjału rewoucyjnego i w pewnym momencie samo z siebie wygaśnie.

A zatem można powiedzieć, że te działania są efektowne, acz nie efektywne?

To nie jest tak, że to będzie trwało miesiącami, tak jak chociażby na Białorusi. Protesty na Białorusi spowodowane są realną sytuacją polityczną, natomiast tutaj mamy do czynienia z wyrokiem Trybunału, który tak na prawdę nie dotyczy ogółu społeczeństwa. Te przypadki ciężko chorych dzieci w łonach swoich matek to przypadki idące raczej w setki a nie w tysiące. Przeciętnej kobiety ten problem tak na prawdę nie dotyczy. Tutaj chodzi w istocie o próbę rozpalenia sporu ideologicznego i próbę zmałpowania tego, co się działo w Stanach Zjednoczonych. Próbę doprowadzenia do zmiany sytuacji politycznej, a równocześnie do przeforsowania haseł i programów skrajnie lewicowych, a przez to skrajnie szkodliwych.

Komentarze (118):

Włodzimierz2020.11.4 11:39
Kto pisze tak idiotyczne i kłamliwe komentarze? W Niemczech aborcja jest karalna, istnieje obowiązkowy podatek kościelny itd - piszący inaczej niech się douczą a nie plują na zasadzie może coś się przyklei i kłamstwo stanie się prawdą
antoni.s2020.10.29 13:38
Znajomi którzy pracują w berlinie donoszą że czarosław gzyms zmienił knajpę, i teraz upija się gdzie indziej.
A - K2020.10.29 7:56
W Niemczech kościoły są utrzymywane wyłącznie przez wiernych - poprzez ODRĘBNY podatek kościelny - dobrowolny!!!! W Polsce władza sypie kościołowi rocznie 20 000 000 000 zeta - z naszych podatków - całkowicie bezprawnie.
Luk2020.10.28 12:25
Nagle w Niemczech jest tak super? To wprowadźmy w Polsce ich przykładem obowiązkowy podatek na KK - wtedy nie będzie już czego zakłócać, bo nie będzie wiernych i problem się rozwiąże.
Miłorząb2020.10.28 11:33
W Niemczech również za kościół płacą tylko ci, którzy do niego chodzą, jest tak zwany podatek kościelny, który odciąga się od wypłaty wierzących. Może zacznijmy od tego :)
ZIGA2020.10.28 20:15
Ty ginkobiloba na pewno żadnej kasy na Kościół nie dajesz .To wsadż se między futrynę a drzwi i przytrzaśnij.
kefas2020.10.28 11:20
w normalnym kraju za łamanie ustawy zasadniczej idzie się do więzienia i dożywotnio jest pozbawionym praw zajmowania stanowisk publicznych i państwowych.
Anonim2020.10.28 9:54
W Niemczech za zakłócanie nabożeństw idzie się do więzienia, a w Chinach za dziennikarstwo klasy Gmyza, głowy obcinają.
Listonosz2020.10.28 9:46
lCzytam tu komentarze anonima ..on chyba jest stuknięty potrafi sam ze sobą komentowac godzinami chyba koń go kopnął ,że tak pieprzy i pieprzy bez sensu..
Hue2020.10.28 9:16
Czyli ksieza pojda do wiezienia, za sprofanowanie wiary poprzez pchanie sie do polityki?
Cool;2020.10.28 15:24
Profanowanie wiary polityką ??? ... coś ty ćpał?!
Hue2020.10.28 9:14
Dlaczego Julia Przylebska mieszka w Niemczech? Ukryta opcja?
gmyzu2020.10.28 9:06
gmyz, fajnie sie mieszka w niemczech, co nie? masz latwy dostep do lekarza, gdy tobie sie dzieje krzywda od reki znajdzie sie jakas organizacja, ktora ciebie wesprze. na bruk nie wyladujesz. i jeszcze jedno ignorancie... niemki maja prawo do aborcji
Trolle, pieprzycie nie na temat!2020.10.28 8:45
Pan Gmyz mówi o barbarii wdzierającej się do miejsc kultu. A nie o gejach, transwestytach i niemieckich przepisach aborcyjnych. Więc: WYP***ALAĆ na Czerską albo na Onet
zytnapatyku2020.10.28 11:07
na gorze roze, na dole akacje, ***** *** i konfederacje!!!
Panie Gmyz2020.10.28 8:10
Jak już tak porównujemy, to w Niemczech kobiety de facto mogą usuwać ciążę także z przyczyn społecznych, ekonomicznych i osobistych. My żyjemy w Polsce. NB: Od kiedy Niemcy są dla pana wzorcem?
xyz1232020.10.28 8:17
dodatkowo w DE biznes dziala, szykujemy sie teraz na male obostrzenia bo przy ~100k testow dziennie mamy ~10k+ zakazen. Do tego nalezy dodac, ze DE jechaly przez kilkanascie lat na ogromnej nadwyzce budzetowej i na takie czasy jak obecnie mamy zapas tluszczyku pod skora... Postaram sie w miare chronologicznie opisac RZECZYWISTOSC w picogrodzie jaka was otacza: na wiosne pelny lockdown to jak wywalic trzy kolka ratunkowe na pytanie za 500zl; 2mld zlotych na propagande picowska zamiast na sluzbe zdrowia ; picowski gjenjusz po KUL-wie 1.09 otwiera szkoly BEZ ZADNYCH obostrzen sanitarnych !!!!, ~10 dni po otrawciu mamy LAWINOWY wzrost zakazen !!!!; picowski gjenjusz co to po polsku mowic nie umie mowi o dziursku budzetowym na 2021 w wysokosci ~12% PKB (~300mld); wodz picu daje zielone swiatlo aby narobic na grob wlasnego brata lamiac porozumienie w sprawie aborcji czym w warunkach szalejacej pandemii doprowadza do masowych protestow w calym kaczogrodzie; za wczoraj mamy 66k testow i 16k pozytywnych wynikow co daje ~24% pozytywnych w puli testowej, oznacza to BRAK KONTROLI nad rozprzestrzenianiem sie wirusa... Teraz pora wybrac czy wolicie ponowny calkowity lockdown za ~miesiac na ktory was juz nie stac czy moze poczekacie bez lockdownu ~dwa miesiace az sluzba zdrowia padnie?? Na zakonczenie nasuwa mi sie taka jedna mysl odnoscie picu : sa tylko dwie opcje A) albo sa skonczonymi deb*lami albo B) dzialaja specjalnie na szkode kraju. Tak czy srak juz jest po wszystkim… ~10 dni do 20k przypadkow dziennie przy ~60-70k wykonanych testach bedzie oznaczac realny wskaznik zachorowan grubo powyzej 100k w skali kraju / dzien. GG…
Yep2020.10.28 10:54
Nie wspomniałeś w swoim propagandowym wpisie: 1. o 4 mld na służbę zdrowia w Funduszu Medycznym; 2. w szkolach obowiązuje rygor sanitarny: obowiązkowe maseczki, dezynfekcja rąk, lekcje w jednej klasie, zakaz przemieszczania się między piętrami etc.; 3. zadymy po orzeczeniu TK, które jak na razie nie ma żadnych konsekwencji prawnych, wywołała skrajna lewica (feministki, antifa i organizacje gejowskie) przy poparciu opozycji.
xyz1232020.10.28 11:05
1. 4mld w czasie pandemii to kropla w morzu potrzeb i tutaj dodatkowe 2lmd zamiast na propagande PiC-u rowniez by sie przydaly, 2. w szkolach od 01.09 nie obowiazywal ZADEN rygor sanitarny, dopiero teraz cos na szybko drutuja kiedy jest za pozno, 3. tak wlasnie twierdzi propaganda PiC TVP tyle, ze ludzie wyszli na ulice zanim w ogole jakas fajtlapa z totalsow zareagowala. Ci "lewacy" to Polacy od prawa przez centrum po lewo. Ps. za dzisiaj 19k nowych przypadkow przy ~66k wykonanych testach czyli realnie 1/5 wykrytych... Ps. propagandowy wpis? Serio foliarzu? To sa TWARDE DANE podawane przez twoj ukochany rzad PiC-u...
Japa2020.10.28 13:28
Jakoś nie dopatrzyłem się w ktorym miejscu pan Gmyz poleca nam politykę skrobankową Niemiec.
Anonim2020.10.28 7:36
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przyszły czasy że każdy musi sie określić po jakiej stronie stoi -- to moment odzielenia ziarna od plew ----nie ma odcieni szarości, jest albo czarne albo białe ( albo jesteś gorący albo letni czyli nijaki ) jak my ich nie pokonamy -to oni pokonają nas --naszą wiarę , tradycję i będą chcieli zabić w nas ducha . Rządy się zmieniają ale tu chodzi o siłę narodu która wynika z naszej wiary i tradycji, siłę która nigdy nie pozwoliła nas złamać -- Polaków ,czas rozmów sie skończył , nie ma z kim debatować , władza nie da rady ochronić miejsc świętych dla nas -- JAK NIE OBRONIMY TO POLEGNIEMY I ZROBIĄ Z NAMI WSZYSTKO niech nasze babcie sie modlą - a my zdrowi młodzi i silni brońmy fizycznie CHRYSTUSA -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
opty2020.10.28 5:49
Ela, aborcja nas nie dotyczy. Walczmy za eutanazją, ........
Ela2020.10.28 1:45
W Niemczech jest jeszcze kilka innych rzeczy. Za swastykę idzie się tam też do więzienia. Osoby które są katolikami płacą podatek na Kościoł Dodatkowo, w Niemczech jest dużo bardziej liberalna polityka aborcyjna W Niemczech również jest potężna pomoc dla niepełnosprawnych, są tam również małrzeństwa osób tej samej płci. W Niemczech jest bardzo dobra edukacja seksualna i pełny dostęp do antykoncepcji. Nie ma rownież problemu z ginekologią. Wymieniać można i można.
czy to jest na temat?2020.10.28 2:59
poza tym w Polsce są ortograficzni naziści którzy nie tolerują pisania o "małrzeństwach"
abcd2020.10.28 0:24
Oj, biedne te polskie dzieci. Raz wysyłają je pod kościoły na żebry z puszką po pieniądze, teraz z puszką .....farby.
Maria Błaszczyk2020.10.28 0:18
"We mnie to nie wywołuje żadnego rozbawienia, raczej obrzydzenie"... No cóż, de gustibus non est disputandum. Bo mnie brzydzi wyzywanie od szlamp profesorów z dużym dorobkiem przez takiego mistrza swego fachu, co to gotów jest utrzymywać, że do Polski emigruje rocznie więcej Niemców, niż w ogóle wynosi imigracja do Polski - a to wszystko z powodu Jugendamtu. Albo porównywanie umiarkowanego polityka, za którym zresztą nie przepadam, do zbrodniarza dyktatora bombardującego własne szpitale i zrzucającego biały fosfor na dzieci przez gości, co w robocie bywają pijani w sztok. Albo namawiają rządzących do przemocy wobec opozycji...
Podaj dalej2020.10.27 22:47
Pamiętajcie!!! JUTRO JAK JAKIŚ SKLEP, SALON FRYZJERSKI, UBEZPIECZYCIEL BĘDZIE ZAMKNIĘTY NIE KORZYSTAMY Z JEGO USŁUG JUŻ NIGDY!! Ja dziś się dowiedziałem, że sklepik, w którym kupuję jutro idzie na strajk! Oddałem im zakupy i powiedziałem, że jestem tu ostatni raz! Ich miny - bezcenne!
Jak jakaś toaleta będzie zamknięta2020.10.28 8:16
to rób w gacie.
UWAGA!!! podajcie dalej2020.10.27 21:09
Piorun aborcyjny to symbol nazistowski, totalitarny i propagowanie go jest zakazane przez polskie prawo. Tak dla wyjaśnienia znaczku „pioruna” ludzi za aborcją. Ten „piorun” symbol Deutsches Jungvolk, organizacji w strukturach Hitlerjugend (dla chłopców w wieku 10–14 lat), której członkowie od najmłodszych lat karmieni byli zbrodniczą ideologią. Akcja T4 – realizowany w latach 1939-1945 program III Rzeszy polegający na fizycznej „eliminacji życia niewartego życia”. Akcja ta była także nazywana „eutanazją” osób upośledzonych – wśród „niewartych życia” znaleźli się między innymi chorzy na zespół downa. Uderzające podobieństwo, prawda?
Iks De2020.10.28 7:34
Jesteś głupi tak sam z siebie czy ktoś Ci za to płaci?
J242020.10.27 21:08
Gzyms wytrzeźwiał, cud w Berlinie
"Tak, bo w Niemczech szanuję się prawo."2020.10.27 21:04
Panie Premierze proszę NATYCHMIAST wprowadzić w życie Nürnberger Rassengesetze!
Jonasz2020.10.27 20:29
No i do czego to doszło! Jaki ten Zachód pobożny. Do tej pory było, że to zgnilizna, pedalstwo , cywilizacja śmierci i cała masa różnych obelg. Może by tak importować z Niemiec związki partnerskie albo małżeństwa jednopłciowe jak mu się tak Niemcy podobają.
sok z banana2020.10.27 20:28
kto rządzi Polską? ludzie bez jaj. dosyć cackania się z chamami. bierzcie przykład z policji francuskiej jak rozprawiła się z sędziami, a w Polsce cackamy się z idiotami.
Anonim2020.10.27 20:20
Od kiedy to Niemcy są dobrym przykładem na Frondzie? Gdzie tradycja że wszystko co niemieckie to złe.Zawiodła mnie Fronda.
Dam2020.10.27 21:06
Fronda cytowałaby samego diabła, jakby mogła dzięki temu w jakiś sposób dowalić "lewakom"
B522020.10.27 20:07
czerwona szarańcza dąży do zwarcia za wszelką ceną bo wtedy będą mieli swoich męczenników trzeba wykorzystać zarazę i pacyfikować Hitlerjugend pała i gaz na zmiany do skutku
Beno2020.10.27 20:05
Panie Gmyz - tak jest w Niemczech, tak jest w Rosji, tylko u nas warcholstwo włazi do kościołów i wyje. Trzeba zdecydowanych akcji policji i dotkliwych kar.
Po 11 ...2020.10.27 19:46
Tak, bo w Niemczech szanuję się prawo. Całe prawo.
Anonim2020.10.27 19:37
Nie mamy miejsca dla miliona osób.
Czesław Prawacki2020.10.27 21:46
Dewiantów i zwolenników uśmiercania dzieci wysłać można na Madagaskar .
stan12020.10.27 19:19
Ludzie diabła obudżcie się bo idziecie do piekła.
lewacka szurio, dalejże!!!!2020.10.27 18:52
jeszcze pajaca Hartmana weźcie i domagajcie się kazirodztwa, jutro blokada miast, pojutrze nie myjcie zębów, za tydzień nie podcierajcie tyłka
coś ci nie wyszło, trolu2020.10.27 19:05
prawiczku, randkujący z ronią :/
Panie Ziobro2020.10.27 19:06
Zęby, zęby szczerozłote. Kiedyś miałem własne kły. Zjadły je kłopoty.
Anonim2020.10.27 19:36
Katolikiem to ty nie jesteś, bo katolik nigdy by tak nie napisał na portalu katolickim.
Fronda2020.10.28 8:19
To nie jest portal katolicki. To jest portal poświęcony - tylko nie wiadomo czemu.
Lewackie psy szczekają, karawana idzie dalej2020.10.27 18:45
Spójrzmy spokojnie na poczynania rodzimej Totale Opposition: Wybory prezydenckie 2015 = klapa, wybory parlamentarne 2015 = klapa, protesty pod Sejmem 2015 + żywy trup Diduszki = klapa, eskapada Petru z kochanką na Maderę = klapa, wybory do Europarlamentu = klapa, sex afera pyskacza Niesiołowskiego = klapa, kolejne wybory z inteligentną inaczej Kidawą = klapa, próba powrotu Tuska do polskiej polityki = klapa, brednie TW Bolka-Wałęsy = klapa, blokady miesięcznic smoleńskich = klapa, próba strajku szkolnego Broniarza 2017 = klapa, „Wiosna” naczelnego pedała PRL-bis Biedronia = klapa, donosy zdrajców do Brukseli = klapa, sprzedawalność Wyborczej = klapa, oglądalność TVN = klapa, notowania PO w społeczeństwie = klapa. ***** Teraz pytanie za 2 złote: jak się skończą obecne ruchawki wyjącej dziczy agresywnych bab i chamskich lewaków, tej forpoczty szatana? Zakreśl prawidłową odpowiedź: sukces/klapa.
man.of.Stagira2020.10.27 18:35
TAK Maszeruje NIEBO kobiet Jungvolku Mrs Lempart - "Heili, Heilo, Heila! / Heili, Heilo, Heila! / Heili!-Heilo!-Heila! / Ha!, ha!, ha!, Ha!, ha!, ha!, ha!.. https://www.amazon.com/Heili-Heilo/dp/B00AK546M8
Hak Ci w smark2020.10.27 18:33
W świątyniach KK nie ma nabożeństw chyba, że tak nazywacie swoje festiwale nienawiści
Urban czy Hartman? Mordo ty moja2020.10.27 18:49
Zupełnie jak Urban o mszach ks Jerzego Popiełuszki
Hak Co w smark2020.10.27 19:51
Nie odwracaj kota ogonem tylko przyznaj się do błędu
Anonim2020.10.27 20:04
Dla Pana Msza Św to "festiwal nienawiści"? Naprawdę? Był Pan tam kiedyś? W sensie - czy próbował Pan uczestniczyć we Mszy św.? Modlić się? Wyrażać miłość do Boga? Podziękować Mu za cud swojego życia? Także za trudne wydarzenia przez które dane było Panu przejść. Proszę spróbowac. Chociaż raz. Jeśli jednak Msza w Kościele naprawdę jest dla Pana "seansem nienawiści" - podam Panu myśl z Księgi Izajasza: "Biada tym, którzy zło nazywają dobrem, a dobro złem, którzy zamieniają ciemności na światło, a światło na ciemności, którzy przemieniają gorycz na słodycz, a słodycz na gorycz! Biada tym, którzy się uważają za mądrych i są sprytnymi we własnym mniemaniu! "
Hak Co w smark2020.10.27 20:21
No tak, kazania księży które są politycznymi monologami czy wyzwanie społeczności LGBT to takie seansiki nienawiści ;)
Anonim2020.10.27 21:06
Typowa gadka tych co do kościoła nie chodzą,ja chodzę na nabożeństwa i nie ma tam mowy o polityce ,tak,że nie kłam .
man.of.Stagira2020.10.27 18:30
The Deutsches Jungvolk in der Hitler Jugend was the separate section for boys aged 10 to 14 of the Hitler Youth organisation in Nazi Germany. Through a programme of outdoor activities, parades and sports, it aimed to indoctrinate its young members in the tenets of Nazi ideology.
fdf2020.10.27 18:29
Pisowski katotaliban rozpęta wojnę domową.
Katecheta2020.10.27 18:27
Problem w tym że do kościoła w Niemczech nie zaglądają nawet wierzący, tam kościoły służą do czego innego, podobnie jak w całej europie.
ladychapel2020.10.27 18:25
Czarek Gzyms jak pieprznie - to jak golab o parapet - istny trotyl z niego
alik2020.10.27 18:24
Prezes niedobrze wygląda. To dobrze.
Kubus Puchatek2020.10.27 18:23
Ale w Niemczech kryminaliści nie rządzą krajem
Anonim2020.10.27 20:05
W Niemczech są tak dobrzy w zmienianiu prawa, że wszystko robią zgodnie z prawem. Nawet Naziści i Hitler rządzili zgodnie z ówczesnym prawem...
Wojtek Polak2020.10.27 18:19
W Niemczech płaci się podatek religijny i członkami kościołów albo związków wyznaniowych są tylko ci, którzy szczerze wierzą, a kościoły nie wtrącają się do działania państwa i do prawa państwowego.
Irma Grese - patronką lewactwa SS2020.10.27 18:18
"Miała niebieskie duże oczy, ciemne brwi, ładnie zarysowane w łuk, rzęsy ciemne, długie, cerę bardzo ładną, jasną, pięknie osadzoną szyję. Głos miły, niski, nogi śliczne, stopy drobne. Była lesbijką, gustowała w młodych, ładnych dziewczętach, specjalnie Polkach. "
🏳️‍🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️‍🌈2020.10.27 18:09
Polacy z komunikatem dla umiłowanego "prezydenta" Andrzeja D. pseudonim "Budyń" https://twitter.com/michal_maks/status/1320425909099417600
swoją macicą się zajmij, tęczowy troglodyto2020.10.27 18:16
pokaz skretynienia lewicy jest czymś wspaniałym
🏳️‍🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️‍🌈2020.10.27 18:22
miarka się przebrała przekroczyliście granicę, więc bierzemy się was skvrwysyny za mordy!
Jn2020.10.27 22:48
Szmaciarzu ty w każdej swojej wypowiedzi przebierasz miarkę. Jesteś największym chamem. To tyle bo z debilami nie polemizuję.
Anonim2020.10.27 18:06
#wypiszdzieckozreligii
a może lepiej2020.10.27 18:08
zrób mu spóźnioną aborcję?
Anonim2020.10.27 18:10
swoją macicą rozporządzaj bydlaku, a od kobiet wy....laj!
man.of.Stagira2020.10.27 18:05
TAK Maszeruje NIEBO kobiet Jungvolku Mrs Lempart - "Heili, Heilo, Heila! / Heili, Heilo, Heila! / Heili!-Heilo!-Heila! / Ha!, ha!, ha!, Ha!, ha!, ha!, ha!.. https://www.amazon.com/Heili-Heilo/dp/B00AK546M8
Anonim2020.10.27 18:21
Tak maszerowały klechy na Jasnej Górze w czasie odwiedzin w klasztorze Reichsführera-SS Heinricha Himmlera. Do dziś wspominają tę wiekopomną wizytę na Twitterze.
lewacy WYP****ALAĆ!2020.10.27 18:04
lewaccy troglodyci strzelają sobie w stopę i bardzo dobrze. Niszczenie mienia, napady, rzucanie butelkami, ciamajdan w sejmie. A tęczowy hitlerek znów coś dziś uszkodził
🏳️‍🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️‍🌈2020.10.27 18:07
to dopiero początek piekła jakie wam zgotujemy katoskvrwysyny
🏳️‍🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️‍🌈2020.10.27 18:02
Normalni Polacy do PiS i całego katoprawactwa https://twitter.com/ZwiazekZZPPiL/status/1320845283559985153
tęczowa zaraza roznosi zarazę kowidową2020.10.27 18:06
jak tam prawa reprodukcyjne i macica margota?
🏳️‍🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️‍🌈2020.10.27 18:12
katabasie i swoją PiSdą zarządzaj, a od kobiet WARA bydlaku!
Dobra zmiana2020.10.27 18:01
W Polsce zaczniemy obcinac lby.
q2020.10.27 17:56
W Niemczech kosciol nie zakloca praw reprodukcyjnych kobiet. kosciol jest oddzielony odpanstwa. nazisci katopedofilscy w Polsce zapomniewli o tym?
ladychapel2020.10.27 18:00
Czarek Gzyms jak pieprznie - to jak golab o parapet - istny trotyl z niego
man.of.Stagira2020.10.27 17:46
Maszeruje NIEBO kobiet - "Heili, Heilo, Heila! / Heili, Heilo, Heila! / Heili!-Heilo!-Heila! / Ha!, ha!, ha!, Ha!, ha!, ha!, ha!.. https://www.amazon.com/Heili-Heilo/dp/B00AK546M8
Anonim2020.10.27 17:45
Niemieckim duchownym dekalog nie myli się z kodeksem karnym
Anonim2020.10.27 17:41
Cezary Gmyz, PiSdowski dziennikarz nie powiedział, że kościoły na zachodzie powszechnie cieszą się wielkim poważaniem, ale tylko dlatego, że NIE wpie*dalają się w politykę.
man.of.Stagira2020.10.27 17:36
Maszeruje NIEBO kobiet - "Heili, Heilo, Heila! / Heili, Heilo, Heila! / Heili!-Heilo!-Heila! / Ha!, ha!, ha!, Ha!, ha!, ha!, ha!.. https://www.amazon.com/Heili-Heilo/dp/B00AK546M8
Richuś2020.10.27 17:34
Tylko w Niemczech nie ma powodu by zakłócać nabożeństwa bo rząd nie łamie prawa a kościół potrafi rozróżnić wiarę, religie od życia świeckiego, a w Polsce klechom niestety to trzeba jeszcze wytłumaczyć a widać że po dobroci się nie da
rżniesz głupa czy jesteś głupem?2020.10.27 17:39
A poza tym mówiąc twoim językiem WYP***ALAJ!
Artur2020.10.27 17:26
nie wyobrażam sobie żeby osoby zakłócające Msze Święte nie zostały postawione przed sądem. Zbigniew Ziobro ma co robić teraz. Jeśli obecny rząd nie postawi tych osób przed sądem to prawdopodobnie władzę przejmie kroś bardziej zdecydowany.
Zimny lech.2020.10.27 17:47
ja protestowałem w niedziele i będę w następną i kolejną. Dwoje niedoczekanie, że zostane ukarany.
Albert2020.10.27 17:26
Nie sposób się obrócić, żeby nie natrafić na katoprawaka ͏p͏i͏e͏r͏d͏o͏lą͏c͏e͏g͏o jawne bzdury pomieszane z urojeniami. Otóż Czarku, w Niemczech nie idzie się do więzienia za zakłócanie nabożeństw. Nawet nie wolno kogoś, kto takowe nabożeństwo zakłóca, wyrzucić lub wyprosić za drzwi bez wzywania policji, bo jest to traktowane jako naruszenie nietykalności osobistej. Pewnie coś tam słyszałeś, ale nie wiesz gdzie, nie wiesz na jaki temat i o co chodziło. Na początek polecam artykuł 166 niemieckiego kodeksu karnego - StGB. Tylko musisz kogoś rozgarniętego poprosić, żeby ci go przetłumaczył. Biorąc pod uwagę jednak towarzystwo, w jakim się obracasz, to nie podejrzewam, byś znalazł tam jednego ogarniętego człowieka.
Jaś2020.10.27 17:29
Alberciku, jak każdy lewak musisz coś walnąć sensu. czemu polska lewica nie ma jakichś mądrzejszych przedstawicieli?
Cool2020.10.27 17:41
Tyle, że ten paragraf nie o tym ... ale ćwicz dalej, może kiedyś zrozumiesz czytany tekst. Powodzenia! :-))
Albert2020.10.27 18:03
Mówiłem, że ktoś rozgarnięty będzie musiał katoprawakom wytłumaczyć jego znaczenie i się nie pomyliłem.
kasikas2020.10.27 17:20
Dekalog,,,,NIE ZABIJAJ,,,,nie ma tu miejsca na polemikę,,,typu kogo,,gdzie ,,,
lewica sięgnęła dna2020.10.27 17:16
Czy od dziś do lewicowców zamiast "dzień dobry" należy mówić "wyp***alać"?
Generał Jeżyk2020.10.27 18:21
Wy już to robicie od dawna https://twitter.com/JakubMedek/status/1152550762037354497
feldkuratkatz2020.10.27 17:07
Dobra, zaliczone, możesz spadać chlać.
Chichot losu2020.10.27 17:03
Nagle Niemcy stały się wzorcem na Frondzie.
Japa2020.10.27 17:18
Nic nie kapujesz " Chichotku". To opisuje Polak nie Niemiec .Gdyby taki , wyrok wydał nasz Sąd , to wtedy czytałbyś o Polsce jak zwykle ": co wolno wojewodzie ...."
Proszę lewackich głupoli o jeszcze więcej popisów!2020.10.27 17:03
Lewacy wraz z nakręcającymi ich posłami i poślicami chyba jeszcze nie załapali, jak głęboko się zaorali. Najlepszy pomysł to uprzykrzyć życie zwykłym ludziom, blokując przejścia dla pieszych i główne ulice. Jak się wam pomysły znudzą, to możecie np. nie myć zębów albo się nie podcierać.
matis892020.10.27 16:59
A u nas lewacki PIS wywleka kapłanów z Mszy Św.. Lewacy i sodomici, PISIORY mogą profanować świątynie, symbole po czym są bezkarni, wychodzą z chwilowego aresztu i dalej robią to samo.
Japa2020.10.27 17:11
Musiałeś mieć niezłą banie ja to widziałeś . Przeproszę, jak się dowiem że to kpiny z tych co wszystko PiS owi przypisują.
matis892020.10.27 17:14
Jak lewacki PIS wywlekał kapłana z Mszy Św. pokazywały chyba wszystkie massmedia.
Japa2020.10.27 17:23
A jednam nie przeproszę ....
Figo Fago2020.10.27 20:19
Na co ty liczyśz "matisku 89 " . NIkt oprócz Ciebie internetu nie ogląda ?
fdf2020.10.27 16:57
O Niemcy to fajny kraj wie coś o tym paniusia z tk.
man.of.Stagira2020.10.27 16:54
The Deutsches Jungvolk in der Hitler Jugend was the separate section for boys aged 10 to 14 of the Hitler Youth organisation in Nazi Germany. Through a programme of outdoor activities, parades and sports, it aimed to indoctrinate its young members in the tenets of Nazi ideology.
Anonim2020.10.27 16:51
Czy TVP może zacząć pokazywać młodzieży w jaki sposób rodziny Szechterów i Smolarów traktowały ich rodziny, czy w końcu to bagno posprzątamy!
iNWAZJA NA PLANETĘ.2020.10.27 16:47
KOBIETA KTÓRA POŻĄDA STARSZEGO FACETA ZAWSZE JEST DZIWKĄ CZYLI KAŻDA. POŻĄDA DOŚWIADCZONEGO - CZYLI DZIWKARZA PO PRZEJŚCIACH. JEJ ZAZDROŚĆ TO SPRZECZNOŚĆ. JEST ZAZDROSNA BO SŁYSZAŁA OD DZIECKA O ZAZDROŚCI. MĘŻCZYZNA MA ZAZDROŚĆ W NATURZE.
Anonim2020.10.27 16:45
Oho, to teraz nagle Niemcy są wzorem do naśladowania? xD
Anonim2020.10.27 16:48
tak, co dobre mamy naśladować, co złe - piętnować
man.of.Stagira2020.10.27 16:45
Z dedykacją dla chrystianofobów anarcho-syndykalistycznych -wasz hymn- https://www.amazon.com/Heili-Heilo/dp/B00AK546M8
🏳️‍🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️‍🌈2020.10.27 16:44
Zapomniał dodać matoł, że w Niemczech za WP.IERDALANIE się religiofilów do polityki, społeczeństwa, prawa cywilnego ZAMYKA SIĘ KOŚCIOŁY, a klechów sprowadza na margines. Dotyczy to również nazbyt aktywnych muzułmanów.
wypad stąd2020.10.27 16:50
ohydny koprofilu
Cool2020.10.27 16:55
A wiesz, że w Niemczech religia w szkole jest obowiązkowa ... I opisz nam jak wygląda sprowadzanie klechów na margines . proszę!!! ;-))
ja2020.10.27 17:38
Tak a szczególnie dla muzułmanów
🏳️‍🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️‍🌈2020.10.27 18:01
Jak zwykłe łgasz jak całe prawactwo. Jeszcze napisz, że na lekcjach religii w Niemczech pozwala się szczuć na LGBT i opowiadać, że kobiety dokonujące aborcji to morderczynie. Na pewno wszyscy ci uwierzą!
Iks De2020.10.28 11:08
W Niemczech prawo do nauczania religii w szkołach gwarantuje konstytucja. Religia została umieszczona w ramach planu zajęć szkolnych w wymiarze dwóch godzin lekcji tygodniowo we wszystkich szkołach publicznych. Należy zaznaczyć, że zajęcia z religii w Niemczech diametralnie różnią się od tych zajęć w Polsce. W Polsce lekcje religii są ściśle związane z Kościołem Katolickim. W Niemczech natomiast lekcje kierowane są do wszystkich, niezależnie od religii czy wyznania. Nauczanie o religii to Religionsunterricht natomiast katecheza odbywa się przy parafii - Gemeindekatchese. Obowiązkowy charakter nauczania religii dopuszcza możliwość wyboru zajęć alternatywnych (etykę, filozofię, wartości i normy). Kończąc, w Niemczech zgodnie z ustawą 12-letnie dziecko może nie uczestniczyć w lekcjach religii, jeżeli jest to wbrew jego woli a 14-letnie dziecko może samemu dokonać wyboru przedmiotu nauczania.