26.01.19, 11:00

Dyrektor KL Ravensbrück obraża Polaków

Dyrektor Muzeum KL Ravensbrück kłamie i obraża Polaków. Jak stwierdziła w propagandowej pogadance z dziennikiem ,,Frankfurter Allgemeine Zeitung'', Narodowe Siły Zbrojne były ,,antysemicką prawicową organizacją'', która ,,częściowo walczyła po stronie Niemców''.

Dyrektor muzeum, Insa Eschebach, przekonywała, że według kobiet uczestniczących niedawno w obchodach upamiętniających ofiary obozu skarżyła się na to, iż... po obozie biegają ,,polscy faszyści''.

,,W czasach NRD i w pierwszych latach po demokratycznym zwrocie (uroczystości) przebiegały bardziej harmonijnie. Obecnie zaobserwować można wręcz agresywne postawy. W rocznicę wyzwolenia (obozu) w ubiegłym roku kilku Polaków niosło transparenty z napisem ‘German Death Camps. Not Polish. Remeber’. Kilku mężczyzn miało opaski z symbolem NSZ (Narodowe Siły Zbrojne). To antysemicka prawicowa organizacja podziemna w Polsce, która w czasie II wojny światowej częściowo walczyła po stronie Niemców'' - mówiła Eschebach.

,,Część uczestniczących w uroczystościach kobiet była oburzona i skarżyła się, że po terenie (obozu) biegają faszyści'' - dodawała.
I pytała: ,,To jest interesujący problem: czy można zgodzić się na to, by goście z symbolami antysemickich ugrupowań upamiętniali swoich zmarłych w Ravensbrück?''.

Tymczasem polska ambasada przypomniała, że w Ravensbrück więziono także... kobiety z NSZ.

Dyrektorka muzeum ubolewała, że Polacy na obchodach wspomnieniowych w Ravensbrück zachowywali się ,,dominująco''. Mieli flagi, mikrofon i stwarzali wrażenie, jakby była to polska uroczystość. Escebach stwierdziła przy tym, że Polacy w ten sposób próbują ,,uprawiać politykę historyczną'', co jest zgodne z ,,falą neonacjonalistyczną'' w naszym kraju.

bb/niezalezna.pl

Komentarze

Prawda2019.02.1 17:10
Zydowsko niemiecka hucpa.O ironio. Zero pokory wobec prawdy.Ta nagonka na nas naród który w tak bestialski sposób został potraktowany podczas drugiej wojny światowej zapiera dech w piersiach z oburzenia.Ta kobieta jest dzieckiem narodu który to czynił.Pani dyrektor obozu w Ravensbruck żądam szacunku rownież dla polskich ofiar waszego okrucieństwa wobec nich a także dla tych którzy przyjechali złożyć hołd ich cierpieniom.Ządam czołobitności dla walecznego polskiego żołnierza który brał udział w wyzwoleniu tegoż.Ządam pokory wobec waszego wszechbestialstwa odnośnie mojego narodu podczas drugiej wojny światowej.I chociaż pokora stoi w opozycji do waszej buty to historia wyrówna rachunki.Islam was jej nauczy.
joanna2019.01.27 12:00
Ta pani nie nadaje się na dyrektora takiego miejsca, bo: po 1. Nie zna historii, której - jak można się domyślać z przywołanych wspomnień młodości - uczyła się w NRD; po 2. Nie wyzbyła się - mimo pracy w TAKIM MIEJSCU - niemieckiej budy, według której Niemcy to nadludzie i wszystko, co robią (w domyśle - nawet zbrodnie II wojny światowej), powinno być mierzone inną (przychylniejszą dla Niemców) miarą; po 3. Nikt nie odbierze Niemcom "palmy pierwszeństwa" w mordowaniu Żydów, Polaków, Cyganów i innych nacji. Były przecież plany "rozwiązania kwestii" (czytaj - Holokaustu) nie tylko Żydów, ale i innych narodów m.in. polskiego, ale tych planów nie zdążyli zrealizować. O wiele więcej dobrego przyniosłoby uznanie przez Niemców tych wszystkich brutalnych zbrodni na ludziach, ich mieniu, dorobku kultury (do dziś miliony zrabowanych w Polsce dzieł kultury pozostaje w rękach Niemiec) i budowania od nowa, z pokorą współpracy z narodami Europy, w tym Polski niż wykręcanie się - gdy już zostaną faktami przyparci do muru - to nie Niemcy, to "faszyści".
prawda2019.02.2 19:43
Mówiąc to nie Niemcy wypierają się swoich ojcow dziadow i pradziadow.Ale wiemy o co chodzi
olo2019.01.27 8:04
Historia pisana na nowo, a kogo pod eskortą ewakuowano do Monachium jak nie bandytów z NSZ.
paolo2019.01.27 4:12
Potomkowie szwabskiego nasienia wciaz nas zniewazaja,zamknijcie wreszcie te klamliwe dzioby,oddajcie nam nasze skarby 150 000 000 wagonow ukradzionego dobra,200 000 dzieci,miliony zabitych,trauma narodu a te bezczelne ryje jeszcze nas oskarzaja.
Olej2019.01.26 21:22
Szwabska buta i kłamliwość ! Wyzwolenie niemieckiego obozu koncentracyjnego w Holleischen (Aussenlager Holleischen) uratowanie przed śmiercią 1000 więźniarek, w tym kilkaset kobiet żydowskich. Przez Brygadę Świętokrzyską NSZ. Nic dziwnego, że Niemcy kalają nas skoro w Wikipedii Brygada jest obsmarowana sowiecko komunistyczną propagandą rodem z czasów stalinowskich. Sowiecki smród pokutuje w naszej historii, bezczeszcząc najwspanialszych ludzi jakich Polska miała.
Maria Błaszczyk2019.01.26 21:17
No ale NSZ była ,,antysemicką prawicową organizacją'' i ,,częściowo walczyła po stronie Niemców''. Nie rozumiem, co w tym obraźliwego. Ze wszystkich polskich formacji w czasie II WŚ tylko Brygada Świętokrzyska zrobiła coś takiego. To chyba powód do dumy, że nikt więcej. Odpowiadając na pytanie „Dlaczego należymy do NSZ?”, „Praca i Walka” (pismo dla młodzieży, nr 2 z 06.1942) pisała m.in.: „Obowiązkiem każdego Polaka podczas wojny jest walka z najeźdźcą, walka o niepodległość Ojczyzny, o oswobodzenie jej z jarzma i niedopuszczenie do niej w przyszłości żadnego wroga, czy to otwartego, jak Niemiec, czy ukrytego jak Żyd. Dla prowadzenia tej walki wstąpiliśmy do Narodowych Sił Zbrojnych”. Żydzi to byli „złodzieje krwi polskiej” („Praca i Walka” nr 1 z 05.1942). W „Barykadzie” (inne wydawana przez SN pismo dla młodzieży, nr 3 z 03.1943), „przed wojną 1939 r. nikogo rozsądnego nie trzeba było przekonywać o szkodliwości Żydów”. „U Żydów straszliwie i nieuleczalnie chora dusza musiała i ciało zarazić. Poprzez krew idą zatrute właściwości rasy żydowskiej z pokolenia w pokolenie. Krew to tak silna, że w mieszanych małżeństwach nieraz w trzecim czy czwartym pokoleniu wyłazi z mieszańca Żyd, równie groźny jak ten czystej krwi” (“Placówka” 1943 nr 2). „Szaniec” nr 16 (65) z 16-31.08.1941: walkę z Żydami uzasadniano „ich zabójczym wpływem na społeczeństwa europejskie”. Broszura Karola Stojanowskiego, Rozwiązanie sprawy żydowskiej”. Już w pierwszym akapicie napisał, że „zarówno utrata niepodległości, jak też pozostawanie Żydów w Polsce, grozi Polakom powolną śmiercią”. Żydzi już przed wojną stanowili 9,8 proc. ludności. Wojna ten stosunek pogorszy jeszcze na niekorzyść Polaków. „Nie trzeba tu dawać się sugerować rzekomym prześladowaniem Żydów przez system hitlerowski”, ponieważ Niemcy zwożą Żydów do Polski (!!!)
Gwizda2019.01.27 1:00
Wszystkie uwagi o Żydach były prawdziwe (choc nieco przerysowane) i w pełni usprawiedliwione, sorry... nienawiśc między narodami NIGDY nie powstaje bez powodu. Trzeba na nią solidnie zapracować... a żydowscy nacjonaliści (dyskretnie popierani przez socjalistyczny reżym sanacyjny przeciwko NDcji) pracowali w tym kierunku bardziej niz solidnie.
Maria Błaszczyk2019.01.27 2:49
Owszem, nie bez powodu. . Ale co do zapracowania - miałam szczerą nieprzyjemność oglądać wzbudzanie antypolskich nastrojów w Holandii w czasie kryzysu. Polacy sobie rzeczywiście ciężko na niego zapracowali - zasuwając wtedy, gdy przyzwyczajeni do cywilizowanego czasu pracy, płatnych nadgodzin i inncyh socjaldemokratycznych wynalazków Holendrzy tracili pracę. I winili za to Polaków - że zaniżają stawki, rozjeżdżają samochodami rowerzystów po pijaku i robią domówki. I wiesz co - wszystko to jest szczera prawda - tylko że właśnie dzięki tym Polakom ten kryzys nie walnął w nich jeszcze mocniej. Ale można zrozumieć rozgoryczenie Holendra, gdy on traci prace, a Polak, co ani me ani be w żadnym języku, pracując dla agencji, za pół stawki - zostaje. Rzygać się chciało, widząc tę nagonkę. Co kilka dni w prasie o Polaku po pijaku jadącym pod prąd na autostradzie, o Polaku, co zgwałcił kogoś, o Polaku, co sąsiedzi się na niego skarżą i co tam jeszcze. Bo jak jest 100 tys. ludzi - to będą przestępstwa i nidogodności dla sąsiada tego czy owego z nich. Można to przyjąć ze zrozumieniem - albo zajmować się judzeniem przeciwko całej grupie 100 tys. ludzi. Tak, Żydzi mieli straszne rzeczy na sumieniu. Relatywnie dobrze sobie radzili w warunkach rewolucji przemysłowej. Znaleźli dla siebie nisze - i w nich starali się być jak najlepsi. Nie do wytrzymania normalnie. Dla nieudaczników - woda na młyn. I dlatego jeszcze w 43 roku, gdy Zagłada była w pełnym toku, w "Placówce" przestrzegano, by nie zapominać o kwestii żydowskiej po wojnie, gdyż „nie wszyscy Żydzi zostali przez Niemców zlikwidowani, zostało ich jeszcze dostatecznie dużo, żeby w niezbyt długim czasie z powrotem odzyskać swój stan posiadania i swoje wpływy. I kontynuowała: Akcję rozwiązywania kwestii żydowskiej, zapoczątkowaną przez nas dawno przed wojną […] musimy konsekwentnie doprowadzić do końca”
Prawda2019.02.1 17:33
Palmy pierszeństwa w mordowaniu narodu zydowskiego pozbawiają sami Zydzi.Wkrótce okaże się że to my polacy bylismy pogromcami tychże
YARO2019.01.26 20:30
TA PANI MIAŁA WIELKA OKAZJĘ, BY ZAMKNĄĆ POLSKICH FASZYSTÓW W OBOZIE... CHICHOT HISTORII!!!
Tomek2019.01.26 18:25
Poczekajmy jeszcze trochę, a ostatni "rasowy" Niemiec zniknie z tej planety. Przestali się rozmnażać. Zostanie jeszcze ich trochę we władzach koncernów, a później i oni wymrą. To dziejowa sprawiedliwość - chcieli inne rasy zniszczyć - sami znikną, a inne rasy zasiedlą ich ziemie. Wystarczy poczekać.
Maria Błaszczyk2019.01.26 21:00
Dzietność mają wyższą niż Polska - więc chyba tego nie doczekamy...
Gwizda2019.01.27 0:56
Kto ma "wyższą"? Niemcy? Jacy Niemcy? Dzietnośc w RFN wyrabiają Turasy i inni nachodźcy. Etniczne Niemry mają 0,9 do 1,1, a w wojsku już dobre kilka lat temu 26% rekrutów było muzułmanami...
Maria Błaszczyk2019.01.27 21:30
Borze, po co ten język. Nie, etniczne Niemki mają dzietność 1,3 (wobec dzietności imigrantek 1,9 w pierwszym pokoleniu, 1,6 w drugim). A to, że jak ktoś może, to nie chce raczej iść do wojska, to chyba zrozumiałe? Ja też bym nie poszła (nie chcę mieć z tym nic wspólnego; ja nawet rozumiem, że wojsko mieć trzeba, ale brzydzi mnie to niemiłosiernie, tak samo jest z Niemcami, jak ktoś może, to sobie inną robotę znajduje). Z tego samego powodu nadreprezentacja imigrantów jest w zawodach takich jak osoby sprzątające - wnętrza czy ulice, pracowników MacDonaldów czy śmieciarzy.
Gwizda2019.01.27 21:56
Oficjalne dane są zawsze podkoloryzowane. Z dostępnych mi informacji, obecnie w RFN około 40 % dzieci do lat 5/6 ma pochodzenie pozaeuropejskie. To się pokrywa z danymi z Francji.
paolo2019.01.27 4:17
oby wygineli po wsze czasy.
Herr2019.01.26 17:52
Co w tym czasie robił jej tatuś? Grał w orkiestrze?
kso2019.01.26 15:35
W tym obozie niemcy przeprowadzali pseudonaukowe doświadczenia na Polskich Kobietach okaleczając Je na całe życie. Wśród tych kobiet była moja Ś.p. Mama. W Kwietniu pani dyrektor się spotkamy i porozmawiamy. Precz z niemieckim szowinizmem i rasizmem oraz precz z niemieckimi zbrodniarzami.
Jan Radziszewski2019.01.26 15:11
Ok kiedy to Faszyzm lub Nazizm Niemiecki jest Prawicą przecież Adolf Hitler i podobnie Mussolini stworzyli Partię Lewicową - niewiele różniącą się od Bolszewizmu Radzieckiego czy Komunizmu Internacjonalistycznego Czy Nazwa nie mówi jaką partię Socjalistyczną powołał do Istnienia Adolf Hitler-Rotszyld NSDAP tj Narodowo Socjalistyczną Partię Robotników Niemieckich /narodowa socjalistyczna niemiecka robotnicza partia / żaden z Socjalizmów nie jest ruchem, partią Prawicową tylko zawsze Lewicową - bezbożną partią która wyklucza posłuszeństwo Prawu Bożemu i Ewangelii i dlatego tworzy sobie Nowe Prawo - Bezbożne tzn walczące z Bogiem i KK tj Religią św. Jeżeli Socjalizmy stosują Prawo Diabelskie tj z Piekła rodem tj Nienawiści Miłości Nieskończonej Co pokazali w swoim Postępowaniu zarówno Socjaliści Niemieccy tj Naziści jak i Socjaliści Bolszewicy Komuniści żydowscy , czy jedni czy drudzy tj co początków to Socjaliści Radzieccy Bolszewicy stworzyli Łagry tj Obozy koncentracyjne jako pierwsi a ci drudzy Socjaliści Niemieccy Naziści wzorując się na towarzyszach Radzieckich zbudowali ich odpowiedniki na wzór Gett żydowskich z których inspiracji stworzyli jako pierwsi Bolszewicy tj partia żydowsko Rosyjska przecież Inspiratorem budowy Łagrów był żyd Realizacja Leninowskiej idei wychowania przez pracę, którą stosowano wobec duchownych i tzw. „wrogów ludu” w sowieckich łagrach, których twórcą był żyd - Aftali Aranowicz Frenkiel. Ten wyśniony Raj przez Lenina, był budowany w łagrach kosztem pracy i życia więźniów, którzy mogli przeżyć tylko 3 - miesiące, gdyż twórca Łagrów wprowadził dla nich niezwykle skąpe racje chleba i zupy. Liczbę ofiar w samej Rosji szacują na 60 mln. i postawmy tu pyt czy Nazizm Niemiecki może poszczycić się takimi zasługami do depopulacji Ludności ?
zamek2019.01.26 13:44
NSZ. Niech od tej organizacji odwalą się lewaki .Ta bojowa organizacja od pierwszych dni okupacji broniła ludności polską przed Niemcami i bolszewikami. Zwalczając bolszewików i polskich komunistów zyskała sobie dozgonnych przeciwników w postaci dzisiejszego lewactwa.
bogdanus2019.01.26 12:37
Sieroty, przeczytajcie definicję "nacjonalizm". Słowo "nacjo",oznacza naród. Lewactwo w obecnych czasach walczą z wolnymi narodami, na rzecz globalizmu. Polityka historyczna ma być oparta o prawdę a niezakłamana, tak jak tego chcą Niemcy.
Zenon2019.01.26 12:28
A kto to mówi? Insa to niemieckie imię? Raczej nie. Skąd więc wieje ten wiatr, który tą burzę przywiał? :D
Alojzy Cedzidło 2019.01.26 16:11
Tez czuję czosnek .
Maria Błaszczyk2019.01.26 21:22
Nie, to klasyczne fryzyjskie imię. Przykro mi, panowie...
Gwizda2019.01.27 1:08
Zasymilowani Żydzi przyjmują tradycyjne imiona i nazwiska z krajów osiedlenia... a jak wiemy, jest taki nieformalny obyczaj, że muzeami poobozowymi zawiadują właśnie zasymilowani Żydzi...
Maria Błaszczyk2019.01.27 2:59
Co nie zmienia postaci rzeczy, że Insa to imię fryzyjskie... Nie wiem, jakie jest pochodzenie dr Eschebach. Nic mnie to nie obchodzi. O ile mi wiadomo jest wybitną specjalistką w kwestii nazistowskich zbrodni dokonywanych na kobietach, a także, np. osobach homoseksualnych. To dla mnie zupełnie wystarczajaca rekomendacja. Fakt posiadania zupełnie nieżydowskiego imienia trudno jednakowoż uznać za dowód na cokolwiek.
Prawda2019.02.1 17:28
A to niewiele pani potrzeba aby uzyskać wiarygodną rekomendację
heniek2019.01.26 11:55
faszyści zarzucają faszyzm innym dosłownie jak sowieci,to co robili przerzucają na innych.
Stachu2019.01.26 13:24
Z tym, że na nazistów "faszyści" mówił sam Wielki Językoznawca. Faszyzm i nazizm to zupełnie odmienne ustroje, coś jak socjalizm i liberalizm. Niektórym zostało to do tej pory.
Lookacz2019.01.26 11:53
A co złego jest w nacionalizmie? ... kolejna próbka lewackiego szaleństwa!!!
Maria Błaszczyk2019.01.26 20:53
Jego skutki.
Gwizda2019.01.27 0:54
Jakie "skutki"? Ludobójstwo nazistowskie wynikało wprost z lewicowiści nazizmu. Każde zjawisko, zredefiniowane w duchu lewicowym, prowadzi do ludobójstwa. To lewicowość odpowiada za holokaust. Lewicowość i wściekły antykatolicyzm. Fartownie klasyczny marksizm (czy to czerwony bolszewicki, czy to ciemnoczerwony nazistowski), choć brutalny, poniósł "klęskę", ponieważ mordowani masowo "podludzie" stawiają wściekły opór. No i tu się ujawnia perfidia neomarksizmu.
Maria Błaszczyk2019.01.27 16:56
Nie. Choćbyś to tysiąc, a nawet milion razy powtórzył, nazizm nie był lewicowy. NSDAP doszła do władzy przy poparciu konserwatywnej i ultraprawicowej partii Deutschnationale Volkspartei. Hitler lewicę pozamykał zaraz do obozów i więzień. propaganda nazistowska do końca wojny mówiła o tym, że Niemcy prowadzą wojnę przeciwko komunizmowi i bolszewimowi. Hitler nie realizował ani jednego lewicowego postulatu - ani ekonomicznego (w III Rzeszy zachowano prywatną własność wielkich firm i podstawowe mechanizmy gospodarki kapitalistycznej, a prywatne firmy świetnie żyły z podbojów Hitlera) ani społecznego (nigdy celem nie było poprawienie warunków życia robotników w Rzeszy, prawa kobiet, mniejszości etnicznych czy seksualnych). Istotą tej ideologii był nacjonalizm i imperializm - czyli dokładne przeciwieństwo internacjonalistycznej lewicy. W III Rzeszy arystokraci i kościół mieli się jak pączki w maśle, a ich mająteczki rosły dzięki współpracy z dyktaturą.
Gwizda2019.01.27 22:02
Nazizm, narodowy SOCJALIZM jest lewicowy z definicji. Nie jest trockistowski, tak samo jak bolszewicy nie byli trockistami, tylko mordowali się nawzajem bez litości. Po prostu lewica rżnie się i morduje na potęgę, jak to konkurencyjne mafie mają w obyczaju. Niemieccy komuniści przechodzili do NSDAP bez zmieniania poglądów. Hitler realizował cąłą mase lewackich postulatów, od seksualnych (początkowo NSDAP było partią gejowską, aż do nocy długich noży), przez socjalistyczny system emerytalny, socjalistyczną 'dobroczynność', socjalistyczną industrializację, i socjalistyczne PODATKI.
Gwizda2019.01.27 22:03
Wy po prostu uparcie 'mylicie' dwie fazy podboju - dekonstrukcję (leninowsko-kołłątajowska rewolucja seksualna) i późniejszą rekonstrukcję (komunistyczny purytanizm znany z PRL). Uparcie uznajesz Trockizm i doktrynę permanentnej rewolucji za istotę lewicowości. To jest bzdura. Celem lewicy NIGDY nie jest "dobro proretariatu" (robotników, kobiet, mniejszości etnicznych) To jest propaganda dla naiwniaków. Celem lewicy jest utworzenie obszaru Opryczniny i jego bezwzględna eksploatacja na rzecz finansujących rewolucję Banków i wielkiego kapitału.
Maria Błaszczyk2019.01.27 23:51
Pozwól jednak, że jako osoba o lewicowych poglądach uznam się za lepiej poinformowaną w kwestii moich celów. A nazwanie czegoś "różą" niekoniecznie oznacza, że to ładnie wyglada i pachnie. Jest taka choroba, która się własnie tak nazywa... To jest właśnie ten przypadek. NSDAP było partią masową i po przejęciu władzy stosowało terror. Tak, różni ludzie tam się znaleźli, również pewna liczba ludzi wcześniej sympatyzujacych z lewicą. No i o czym to świadczy? Co najwyżej o tym, że starali się przeżyć warunkach terroru. Wielu Polaków z kolei było w PZPR - choć, przynajmniej przez większą część PRL niewiele im groziło właściwie - tyle, że nie mieli szansy na gównianą PRLowską karierę ani jakieś tam dobra. Wszystko to byli szczerzy socjaliści, pragnący służyć demokracji ludowej (taka to była demokracja, jak nazizm był socjalistyczny). Ano nie. To byli ludzie, którzy próbowali jakoś żyć... Więc trzeba mieć nie po kolei by takiego argumentu używać...
wiesław2019.01.26 20:54
wiechu, a wiesz dokładnie co to znaczy „nacjonalizm”
Stachu2019.01.26 11:52
Czyli chcielibyście, żeby na WASZ pisowski wniosek w Niemczech wprowadzono totalny zamordyzm i zakazano swobody wypowiedzi?
clcik2019.01.26 12:07
Chcemy żeby zamordyzm w Niemczech został zlikwidowany!!!
ala2019.01.26 12:30
Czyli chciałbyś, żeby według WASZYCH lewackich zasad, wprowadzić zasadę, że prawda to jest to co jest mi wygodne. Jeżeli ofiara zaprotestuje i powie jak wygląda prawda, to, to jest mowa nienawiści, zamordyzm, zakaz swobody wypowiedzi. Czy inne totalizmy. To co reprezentujesz, to nazywa się totalitaryzm liberalny. Swoboda wypowiedzi, czy to nie jest przypadkiem swoboda oczerniania innych? ... i co mi zrobisz. Jesteś "bolszewickim, faszystowskim, nazistowskim, bezmyślnym pachołkiem". Cieszysz się.
Stachu2019.01.26 13:22
Nie, to wy chcecie, żeby zabronione było to co wam się nie podoba, lub z czym się nie zgadzacie. Na przykład żeby zamknięto do więzienia pana Darskiego a panią dyrektor Muzeum wytarzano w smole i w pierzu.
ala2019.01.26 18:39
Czyli o taką bolszewicką wolność wam chodzi.
Alojzy Cedzidło 2019.01.26 16:14
Zazśpiewaj jeszcze her Schtanischlau modną u was piosenkę ,,hajli hajlu "
Stanisław znad Dunajca2019.01.26 17:32
Tak, myślę, że więcej wypowiedzi obywateli niemieckich jest na naszą korzyść.Ale to nie łaska! Każdy ich negatywny odzyw, na tle przeszłości boli dziesięciokrotnie! Mnie szczególnie, bo noszę na sobie do dziś ślady ich "wizyty" w gospodarstwie ojca w c zasie wolny! Ktoś im powinien to powiedzieć, także w ustawodawstwie medialnym!