Marka lodów Ben&Jerry's weszła do Polski w marcu 2017 roku. Producent lodów nie ukrywa, że jednym z celów, jakie sobie stawia na polskim rynku to wspieranie LGBT+.

- Na świcie mamy dwie dziedziny, którymi się zajmujemy - social justice (sprawiedliwość społeczna) i climate justice (sprawiedliwość klimatyczna). Usiedliśmy i pomyśleliśmy, czym chcemy się zająć w Polsce. Były dwa pomysły - smog albo wsparcie społeczności LGBT+. Uznaliśmy, że prawa mniejszości seksualnych w Polsce to taki obszar, którego nikt nie chce dotykać, prawdopodobnie ze strachu. Uznaliśmy, że czas najwyższy, by ktoś głośno powiedział, że tak być nie może w tym kraju, trzeba walczyć o równość dla wszystkich - powiedziała w wywiadzie dla portalu wirtualne media Martyna Kaczmarek, country business lead marki Ben&Jerry's 

Ben&Jerry's stał m. in. za inicjatywą "Niezniszczalna tęcza", czyli stworzeniem hologramu tęczy, jaka stała kiedyś na Placu Zbawiciela.

- Nie jesteśmy marką, która zmieni swoje wartości i to, za czym się opowiadamy, dlatego że ludziom się to nie podoba - dodaje Kaczmarek

- Na pewno jesteśmy pierwszą marką, która powiedziała o równości małżeńskiej - że to popieramy i sądzimy, że powinna zostać wprowadzona w Polsce. To jeden z postulatów, o które społeczność LGBT+ walczy i będzie walczyć. O to nasza marka zabiegała już na wielu rynkach - w Niemczech, w Australii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, USA. Nie wyobrażaliśmy sobie, że w Polsce tego nie powiemy, mimo że poparcie dla równości małżeńskiej nie jest zbyt wysokie, ale rośnie - mówi

- Wierzę, że marki mogą zmienić postawy ludzi - podkreśla

bz/wirtualnemedia.pl