Kto stworzył koronawirusa? I kto może go powstrzymać… - zdjęcie
03.04.20, 17:30

Kto stworzył koronawirusa? I kto może go powstrzymać…

96

Papież Jan XXIII za najbardziej znamienny dla współczesności przejaw głupoty uznał wiarę w autonomiczny porządek rzeczywistości doczesnej wyrażający się w dążeniu do utworzenia trwałego i dostatniego porządku życia doczesnego, nie opartego na nieodzownym fundamencie, to znaczy pomijającego Majestat Boga. „W ten sposób usiłuje się podkreślić dostojeństwo człowieka, wysuszywszy źródło, z którego to dostojeństwo wypływa i jest zasilane". Zupełnie jakby rzeczy stworzone nie zależały już od Boga i jakoby człowiekowi wolno ich było używać bez odnoszenia ich do Stwórcy.

Oto zatrute owoce oświeceniowej rewolucji, która głosząc deizm i religijny indyferentyzm posiała wiarę w Boga bezosobowego, Wielkiego Architekta Wszechświata rozumianego jako metafizyczną przyczynę stworzenia. Genialny Stwórca, puściwszy w ruch mechanizm wszechświata i poddawszy go prawom natury, których odkrywanie wciąż zdumiewa a czasem przeraża ludzi XXI wieku, pozostawił swe dzieło samemu sobie. I tak, rozwijając myśl świętego biskupa Pelczara, powiedzieć można, że rewolucja francuska, podobna do wezbranej rzeki, poniosła na swych falach nie tylko ołtarze i klasztory, ale przede wszystkim wiarę w Bożą Opatrzność, tę wielką tajemnicę Boga Ojca, który roztacza opiekę nad wszystkim co stworzył, a szczególnie nad człowiekiem, by doprowadzić go do pełnej doskonałości i ostatecznego celu. I bywa, że używa do tego celu zdecydowanych środków, o czym poucza historia zbawienia.

Uwielbij i uczcij swojego Boga, by przypadkiem nie powstał przeciw tobie cały świat...

 

Święty Bonawentura dziesięć wieków temu ostrzegał: „Ślepcem jest ten, do kogo nie dociera blask bijący z rzeczy stworzonych. Głuchy jest ten, kto nie słyszy tak potężnego wołania. Niemy jest ten, kto nie wysławia Boga za te wszystkie skutki. Głupi jest ten, który mimo takich wskazówek nie zauważa pierwszej zasady. Otwórz więc oczy, nakłoń duchowe uszy, rozwiąż swe usta i przyłóż swoje serce, abyś we wszystkich stworzeniach zobaczył, dosłyszał, pochwalił, ukochał, uszanował, uwielbił i uczcił swojego Boga, by przypadkiem nie powstał przeciw tobie cały świat”.

 

Kto zatem stworzył koronawirusa? i kto ma moc go powstrzymać? Czy większą nadzieję pokładamy w postępie medycyny, mikrobiologii, bezosobowych siłach natury, czy w Bożej wszechmocy? Czy jeszcze ufamy Bogu, czy raczej kierujemy do niebios wyrzut: nie obchodzi Cię to, że giniemy?

 

Jakże Wam brak wiary! – wyrzuca Chrystus swoim uczniom w łodzi miotanej falami.

A święty Augustyn poucza: gdy mówimy, że Bóg śpi, to znaczy, że my sami śpimy. Łódź to twoje serce. Jeśli pamiętasz o tym, w co wierzysz, twoim sercem nie miotają burze; jeśli zapominasz o swojej wierze, Chrystus śpi i grozi ci zatonięcie”.

 

Jan XXIII, encyklika Mater et Magistra 3,4,1.

Św. Bonawentura, Droga duszy do Boga i inne traktaty, tłum. S. C. Napiórkowski, Poznań 2001, s. 29


Redakcja: Monika Grzesik

Komentarze (96):

Randki z syfem, pokazy skype brudnych larw 2020.04.6 17:30
Chcesz zobaczyć MONIA tłustą i brudną larwę kremlowską? Jestem tutaj: www.paniedzis.pl Chcesz nawet przez internet złapać syfa kremlowskiego? Jestem tutaj: www.paniedzis.pl Chcesz zostać impotentem do końca życia? Obejrzyj mnie tutaj: www.paniedzis.pl Jesteś pedałem i chcesz nim pozostać? Obejrzyj mnie tutaj: www.paniedzis.pl Syf i coronavirus na mojej "koronie" tylko tutaj: www.paniedzis.pl Jako bonus dorzucę malware i wirusy aby ci się komputer sperd......lił!
Sex portal2020.04.6 16:49
Szukam miłego i kulturalnego faceta na sex spotkania lub stały zwiazek. Mam na imię Monia lat 24, wzrost 169cm, wiecej moich nagich fotek i kontakt do mnie tu - www.paniedzis.pl i wyszukaj mnie po niku: KSandi2 napisz do mnie i spotkajmy sie!
no comments 2020.04.6 16:25
@Azasradel Nie podoba ci się? WYPIE.... J! - Synagoga Nożykdokootsa jest otwarta.
anonim2020.04.6 16:09
Zarazy, pandemie, wojny i wszelkie powodzie to sprawa waszego boga. Jedyny porządny z tej nadprzyrodzonej bandy to szatan: zajmuje się tylko orgiami i kapelami blackmetalowymi.
anonim2020.04.6 15:45
Czy ludzie prawdziwie wierzący mogą zwątpić o Bogu? Myślę o naszym Andrzeju Boboli, który do końca nie zwątpił.
prosty2020.04.6 15:21
??? Encyklika społeczna "Mater et Magistra" a koronawirus???!!! Może zacytujmy jeszcze z tej encykliki: Z tego jednak, cośmy tu pokrótce powiedzieli, nie należy wnioskować, że Synowie Nasi, zwłaszcza należący do stanu świeckiego, postąpią roztropnie, jeśli będą mniej gorliwie wnosić właściwy chrześcijanom wkład w sprawy życia doczesnego. Przeciwnie, oświadczamy raz jeszcze, że należy uważać tę pracę za bardzo ważną i poświęcać jej coraz więcej starań. W rzeczywistości bowiem Chrystus Pan, modląc się uroczyście o jedność Swego Kościoła, o to prosił Ojca dla swych uczniów: "Nie proszę, abyś ich zabrał ze świata, ale żebyś ich zachował od złego". Niech sobie zatem nikt błędnie nie wyobraża, że dwie łatwe do pogodzenia wartości: własne doskonalenie duchowe każdego człowieka i sprawy życia doczesnego to dwie rzeczy ze sobą sprzeczne, jak gdyby dążenie do doskonałości chrześcijańskiej wymagało koniecznie odsunięcia się od spraw życia ziemskiego, albo jak gdyby zajmowanie się tymi sprawami przynosiło ujmę godności człowieka i chrześcijanina.
aaa_kotki_dwa2020.04.6 15:12
Tłumaczenie tego bełkotu w formie prostej przypowieści: "I rzekł Pan do biednego, walczącego o każdy oddech, umierającego przerażonego człowieka: Nawet mi powieka nie drgnęła jak Syn mój jedyny rzęził na Krzyżu, myślisz, że będę się Tobą śmieciu przejmował?"
Cottonfield2020.04.6 13:48
Skowyt pomyleńców nienawidzących Boga tylko potwierdza Jego istnienie. Nikt nie zajmuje się czymś, czego nie ma, a na pewno nie robi tego z taką pasją i nienawiścią jak grupka pomyleńców.
J.P2020.04.6 14:07
Wow! Nienawiść potwierdza istnienie Boga. Dobre.Mocne.Miazdzace. Podziwiam analize i wnioski.
J.P2020.04.6 12:48
Kto stworzył? Natura. A za co ma nas ludzi lubić?
M.a2020.04.6 11:30
Niektórzy chcieli aborcji dla "zlepku komórek", eutanazji dla ludzi chorych i starych to niech teraz zobaczą jak szatan realizuje ich plany.
Kornblumenblau2020.04.6 11:33
Ma Baker »M.a« to nie Szatan, domyśl się kto.
sliwy 2020.04.6 12:16
A na jakiej podstawie twierdzisz, że to szatan, nie ma na to żadnych dowodów oprócz czczych wymysłów nawiedzonych.
W tym linku jest cała prawda o Bosaku2020.04.6 11:29
Konfederacja wraz z "farbowanym" narodowcem Bosakiem, którego rodzony brat jest dyrektorem PR w Vivus.pl firmie pożyczkowej rosyjskiego oligarchy miliardera to zaplecze Rosji na terenie RP tzw. V Kolumna tylko, że całkowicie prorosyjska. https://www.youtube.com/watch?v=bYV7Z27W6Ww
Sex portal2020.04.6 11:20
Szukam miłego i kulturalnego faceta na sex spotkania lub stały zwiazek. Mam na imię Monia lat 24, wzrost 169cm, wiecej moich nagich fotek i kontakt do mnie tu - www.zwiazki24.com.pl i wyszukaj mnie po niku: KSandi2 napisz do mnie i spotkajmy sie!
Saki Faki2020.04.4 12:54
Na grafice czołowy zawodnik Wuhan Creators podczas rzutu za trzy punkty 🤣
ceramik2020.04.4 11:59
Nie trzeba być naukowcem, aby wiedzieć, że koronawirus mógł "uciec" z chińskiego laboratorium. Tyle, że kilka państw ma takie i jeszcze gorsz świństwa wynalezione. Pozamykane. Na razie
Ogłoszenie2020.04.3 23:15
Mam w dooopie to kto zrobił koronawirusa.Ja na tym zarabiam.Takoż na durnocie żądzących: Na spacer wyprowadzę: młodzież do lat 18-tu - Usługa podstawoawa - 30PLN/h.Dzieci od lat 14-tu 50PLN/h.Opcje:przewijanie niemowląt-10PLN od pampersa. Z muzyką-dopłata 10PLN/h.Na smyczy - dotyczy tylko młodzieży powyżej 8 roku życia -10PLN/h.Na smyczy z obrożą kolczatką dla wyjątkowo agresywnych + pała -dopłata 20 PLN/h.Młode powyżej 15 roku zycia- wezmę na chate gratis. Ze względu na rządowe obostrzenia, jednorazowo mogę wyprowadzić tylko jedną sztukę.Gwarantujemy zachowanie odstępu 3m ( pies wilczur,sztywny drążek z włókna szklanego,inne) Warszawa i okolice, tel 375 764 923
Nina2020.04.3 22:24
Uwazam ,ze Bog oswietla nasz umysl i pozwala zrozumiec zjawiska bysmy go mogli lepiej poznac i docenc jego perfekcje i doskonalosc w dziele stworzenia .Jezeli jest mozliwe stworzenie tak doskonalego swiata
ZERR02020.04.3 20:48
Unikajcie mostów. Wchodząc na most pakujecie się prosto na checkpoint i to jest wasz koniec. Może rodzina odzyska małą urnę, ale wątpię. W chinach kolejki po urny miały po 100 metrów.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.3 23:35
Praktyczny poradnik partyzanta???
ZERR02020.04.4 0:31
Odradzam atakowanie reżimowych sił zbrojnych. Mają bezwzględną przewagę. Wystarczy nie dać się uwięzić, zabić ani wstrzyknąć żadnej trutki.
Torchwood2020.04.3 19:57
"Papież Jan XXIII za najbardziej znamienny dla współczesności przejaw głupoty uznał..." Co za różnica co za "przejaw głupoty" uznał przywódca organizacji żyjącej z wciskania ludziom ciemnoty i bajek, i wykorzystującej naiwność ludzką dla własnej finansowej korzyści?
Styki2020.04.3 19:40
. Duch Swiety moze zstapic na czlowieka z taka Laska, ktora zburzy wszystkie jego plany.To jest Jego wielka Laska ogolocenia. Duch Swiety , ten wielki Budowniczy naszej wiary ogolocil nas i uczynil bardziej biednymi abysmy byli zdolni przyjac moc Tego, ktory w liturgii Kosciola zwany jest " Ojcem ubogich".
VVV2020.04.6 12:47
Strasznie to pokręcone.
TAKA PRAWDA 2020.04.3 19:30
Z pewnością to NIE PAN BÓG rzucił na ludzi tego wirusa. Tylko banda opętanych skur.. eli!!!! Mam nadzieję, że dosięgnie ich "zapłata".
Styki2020.04.3 19:28
Mysle . ze Bog chce powiedziec ludzkosci poprzez ta zaraze-. dosc tego, nie mozna dwom panom sluzyc. Jeden to Chrystus nasz jedyne prawdziwy Pan-Kyrios. Drugim jest Mamona-falszywy Kyrios. Sluzyc Mamonie to zniewolic sie i uzaleznic od jakiegos dobra materialnego czy duchowego A w kim lub w czym my pokladamy nadzieje? Na co liczymy? Kto jest naszym panem?. Jezeli pokladamy nadzieje w Bogu falszywym to musimy zaznac goryczy i rozczarowania, bo jest to pan, ktory wczesniej czy pozniej nas zawiedzie. Bedzie to jednak dla ludzkosci Laska- zacznie sie bowiem kruszyc nasze zaufanie do Mamony.
Protestant2020.04.3 18:49
@Ateusz Popełniasz błąd przeciwstawiając postawę wiary oraz pracę naukowców. W przeszłości wierzący naukowcy, czasami będący duchownymi, doprowadzili do postępu medycyny i innych nauk. Co więcej, ich motywacją była chęć niesienia pomocy i ulgi bliźnim. Zatem przeciwstawiając wiarę nauce, usiłujesz zawłaszczyć dorobek nauki, jako rzekomo będący wyłącznym dorobkiem rozmaitych ateuszy, takich jak Ty. Ale z ateizmu nie wynika ta właściwa motywacja. Bez niej nauka równie dobrze jak służy człowiekowi, może obrócić się przeciwko człowiekowi. Bo kto wie, czy na pytanie "kto stworzył koronawirusa", właściwą odpowiedzią (w ograniczonym sensie) jest to, że koronawirusa stworzyli ludzie bezbożni, których zamiarem było sianie śmierci i zamętu? Mający naukową wiedzę, ale pozbawieni chrześcijańskiej miłości bliźniego. Ale człowiek jest twórcą swoich dzieł jedynie w ograniczonym sensie. Człowiek nie uczyniłby tego, gdyby Bóg mu na to nie zezwolił. Więc dlaczego Wszechmocny Bóg zezwala na to? Po to, by człowiek dostrzegł odpowiedzialność za swoje życie. "Nie łudźcie się: Bóg nie dozwoli z siebie szydzić. A co człowiek sieje, to i żąć będzie" (Gal. 6,7-8) Są na świecie takie "zyski", które człowiekowi nie przynoszą pożytku: "Cóż bowiem za korzyść odniesie człowiek, choćby cały świat zyskał, a na swej duszy szkodę poniósł? Albo co da człowiek w zamian za swoją duszę?" (Mt. 16,26) A z drugiej strony są takie pozorne "straty", które wierzącemu nie czynią szkody: "Dla mnie bowiem żyć - to Chrystus, a umrzeć - to zysk. Jeśli bowiem żyć w ciele - to dla mnie owocna praca, co mam wybrać? Nie umiem powiedzieć. Z dwóch stron doznaję nalegania: pragnę odejść, a być z Chrystusem, bo to o wiele lepsze, pozostawać zaś w ciele - to bardziej dla was konieczne" (Flp. 1,21-24) Bóg dopuszczając zarazę, nie musi "celować" w bezbożnych. Nigdy nie celował: "Albo myślicie, że owych osiemnastu, na których zwaliła się wieża w Siloam i zabiła ich, było większymi winowajcami niż inni mieszkańcy Jerozolimy? Bynajmniej, powiadam wam; lecz jeśli się nie nawrócicie, wszyscy tak samo zginiecie" (Łk. 13,4-5) Zginą jedni i drudzy, nawróceni i zbuntowani, wierzący i ateusze, ale, jak zapewnia Jezus: "kto słucha słowa mego i wierzy w Tego, który Mnie posłał, ma życie wieczne i nie idzie na sąd, lecz ze śmierci przeszedł do życia" (J. 5,24) Jedni i drudzy utracą swoje doczesne życie, ale: "ci, którzy pełnili dobre czyny, pójdą na zmartwychwstanie życia; ci, którzy pełnili złe czyny - na zmartwychwstanie potępienia" (J. 5,29). Po której chcesz być stronie?
Piotrek2020.04.3 19:06
"Ale z ateizmu nie wynika ta właściwa motywacja. Bez niej nauka równie dobrze jak służy człowiekowi, może obrócić się przeciwko człowiekowi" - śmiem wątpić - osiągnięcia naukowe były z powodzeniem używane przez ludzi wierzących jak i niewierzących przeciw innym ludziom. Oczywiście sporo zależy od tego jak zdefiniuje się osobę wierzącą - ja bym poprzestał na takiej, która uznaje istnienie Boga. Pięknym przykładem niech będą zamachowcy religijni - czy to z Irlandii, czy też Ci, którzy przeprowadzili zamach na WWC. Z ateizmu jak i z teizmu może wynikać ta właściwa motywacja. Doskonałym przykładem na pierwszą sytuację jest Maria Skłodowska Curie. W ogóle, to intencje i wykorzystanie nauki są dwoma różnymi sprawami - przykładami niech będą Alfred Nobel i chrześcijański naukowiec (wypadło mi z głowy jak się nazywał), dzięki którego odkryciom możliwe było stworzenie testów prenatalnych na wykrycie u płodu syndromu Downa.
Protestant2020.04.3 19:49
Źle mnie zrozumiałeś. Ja nie napisałem, że ateista nie może być człowiekiem prawym, np. o postawie filantropa. Napisałem, że ta postawa nie wynika z ateizmu. Z kolei terroryści jakiejkolwiek maści, nie są wierzącymi w chrześcijańskim sensie. Wielu spośród tzw. chrześcijan nie jest ludźmi nawróconymi. Moja wina, że nie napisałem tego wyraźnie, ale to poniekąd wynikało z cytatów, które zamieściłem. Motywacje innych osób są w małym stopniu dostępne naszemu poznaniu. Czasami mogę wiedzieć, co ktoś zrobił, ale znacznie trudniej jest rozpoznać, co go motywowało. Zdarza się, chociaż rzadko, że ludzie o tym mówią. Nie zawsze są w tym szczerzy, ale to ważny trop. Jednak z samej wiedzy, że np. ktoś dał ubogiemu 5 zł, nie mam wglądu w to co go motywowało.
Piotrek2020.04.3 23:22
Zgoda postawa filantropa nie wynika ani z ateizmu ani z teizmu.
Protestant2020.04.4 13:16
Nie wypowiadam się o całym teizmie, interesuje mnie chrześcijaństwo: "Jeśliby ktoś mówił: Miłuję Boga, a brata swego nienawidził, jest kłamcą, albowiem kto nie miłuje brata swego, którego widzi, nie może miłować Boga, którego nie widzi" (1 J 4,20) Nie ma chrześcijańskiego teizmu bez miłowania bliźnich.
Kornblumenblau2020.04.6 12:41
O'kay. That's fine.
Piotrek2020.04.6 12:44
Mówisz zatem o bardzo wąskiej grupie osób. Większość, która deklaruje się jako osoby wierzące nienawidzi swoich wrogów i ochoczo to ogłasza światu, z przekonaniem, że Bóg jest po ich stronie.
Protestant2020.04.6 14:18
"Kto zaś swojego brata nienawidzi, żyje w ciemności i działa w ciemności, i nie wie, dokąd dąży, ponieważ ciemności dotknęły ślepotą jego oczy" (1 J. 2,11)
Suweren2020.04.6 12:22
Wierzący naukowcy - cacy, ludzie wierzący poszerzają granice poznania; wierzący mudżahedini - be i be-z znaczenia. No tak... Niedaleko pada jabłko od jabłoni.
Protestant2020.04.6 14:12
Nie zgadzam się, aby wrzucać chrześcijan do jednego worka z "wierzącymi mudżahedinami". Ja również nie wrzucam moich ateistycznych oponentów do jednego worka ze zbrodniarzami komunistycznymi, którzy też byli ateistami.
Suweren2020.04.6 14:34
W takim razie nie należy wrzucać naukowców do jednego worka z wierzącymi również. Z resztą, żeby nie szukać daleko, w naszym kraju też mamy funkcjonalnych mudżahedinów i "konsekrowane" ręce.
Protestant2020.04.6 15:04
Jako protestant nie utożsamiam się, ani nie odpowiadam za wszystko co w naszym kraju się dzieje. Ja również nie twierdziłem, że wszyscy naukowcy są wierzącymi, Natomiast faktem jest, że część naukowców była, jest i będzie wierząca (po chrześcijańsku, czyli w zgodzie z nauką głoszoną przez Jezusa i zapisaną w Biblii. U początków tego wątku, @ateusz zadał pytanie, jak pokonano wirus ospy prawdziwej, przeciwstawiając wiedzę naukową, zaufaniu do Boga. Ale jak można przeczytać w anglojęzycznej wikipedii o odkrywcy skutecznej terapii przeciw ospie Edwardzie Jennerze: "Neither fanatic nor lax, Jenner was a Christian who in his personal correspondence showed himself quite spiritual; he treasured the Bible. Some days before his death, he stated to a friend: "I am not surprised that men are not grateful to me; but I wonder that they are not grateful to God for the good which He has made me the instrument of conveying to my fellow creatures."
Suweren2020.04.6 15:42
Oczywiście, że nie! Ani jako Polak (albo nie-polak, nie wiem, nie wnikam), ani jako chrześcijanin, ani jako człowiek. Nikt z nas nie odpowiada za wszystko (choć wielu jest takim którym roi się coś innego w głowach). Jego wiara miała tak na prawdę żadne znaczenie dla odkrycia. Byłoby tak samo prawdziwe, gdyby dokonał go nie wierzący. Stąd to nie Bóg działa tylko człowiek.
Protestant2020.04.6 16:51
nie zastanawiajmy się nad tym, co byłoby gdyby... Odkrycia dokonał jako wierzący naukowiec, który tak jak inni wierzący modlił się. Może inne odkrycia zostały dokonane przez niewierzących, ale tego dokonał wierzący.
Suweren2020.04.6 18:42
I co z tego? Gdyby tego nie zrobił, pewnie zrobił by to ktoś inny. Wielu jest wybitnych ludzi i trudno o posiadanie unikatowej myśli. Weźmy za przykład taki rachunek różniczkowy, pierwociny astronomii rozwijane wśród niezależnych kultur etc. Z własnego podwórka: kiedyś zostałem podpublikowany przez kolegę z Włoch. Spóźniłem się z artykułem o 2 miesiące. Kiedy skończyłem, było po zawodach, bo pracowaliśmy nad bardzo zbliżonym zagadnieniem. Mnie pozostało jedynie napisać artykuł o tym, że grawitacja działa także na pomarańcze. Ot, życie. Poza tym skoro niewierzący również dokonują odkryć, dowodzi to, że Bóg, a przynajmniej wiara w Niego jest tu kompletnie zbędna.
Piotrek2020.04.3 19:12
Natomiast 100% zgody z pierwszym stwierdzeniem: przeciwstawianie postawy wiary i pracy naukowców jest ogromnym błędem. Fronda jakoś usilnie dąży do skonfliktowania tych dwu postaw - co z jej strony jest głupim zachowaniem.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.3 19:33
Nauka i religia to wzajemnie sprzeczne buty. To oczywiste.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.3 19:37
Ja nie potraficie poczytać Dawkinsa po angielsku, to chociaż przeczytajcie książkę Polaka: "Wbrew Bogom czyli od magii i religii do metody naukowej i z powrotem" Autor to profesor zwyczajny, biolog, fizyk, chemik - słowem Krzysztof Dołowy
Protestant2020.04.3 19:52
Czyli że jest profesjonalistą w swojej dziedzinie naukowej, a wypowiada się - i to bardzo arogancko - o dziedzinach, w których jest dyletantem.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.3 20:29
Przeciwnie. Przeczytaj. Na świecie jest więcej książek niż Biblia i Koran, naprawdę warto.
Protestant2020.04.3 20:55
PS. Moja ocena dotyczyła Dawkinsa, a nie K. Dołowego.
Protestant2020.04.3 21:05
PS2. Książka Dołowego, według dostępnego opisu jest skierowana przeciwko myśleniu magicznemu i władzy religijnej. Prawdopodobnie z wieloma tezami autora mógłbym się zgodzić.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.3 21:39
Super. To dobry początek :)
Protestant2020.04.3 22:30
Myślenie magiczne jest sprzeczne z wiarą chrześcijańską. Podobnie pragnienie władzy nad innymi ludźmi (por. Mt. 20,25-28).
Legrandbleu2020.04.4 10:08
Dawkins jest także tłumaczony... nie ma tu problemu .
Protestant2020.04.3 19:59
Na tym właśnie polega zawłaszczanie nauki przez ateistów. Czy ludzie wierzący byli naukowcami, którzy posunęli ludzką wiedzę do przodu? Tak.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.3 20:25
Tylko, że sugerujesz związek przyczynowo-skutkowy, który NIE istnieje. To tak jakby napisać: "Czy ludzie pijący alkohol byli naukowcami, którzy posunęli ludzką wiedzę do przodu? Tak." Już rozumiesz? W zasadzie wszyscy naukowcy to nie abstynenci, ale picie alkoholu (umiarkowane, 1 piwo w sobotę) NIE ma związku z ich odkryciami. Mam nadzieję, że załapałeś.
Piotrek2020.04.3 20:39
Skoro nie ma związku między nauką i religią, to te dwie dziedziny nie mogą być wzajemnie sprzeczne (co sugerowałes wyżej) - nie sądzisz?
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.3 21:20
Hmmm. Chyba masz rację, bez wzajemnej relacji trudno mówić o sprzeczności. Racja. Problem w tym, że KK przez wieki aktywnie wtrącał się w Naukę. Bardzo konkretnie i czasem krwawo. Stąd mi się ta relacja urodziła. A więc jest tak, religia i Nauka to oddzielne byty. Najlepiej, żeby się wzajemnie nie wtrącały. Ale w przypadku KK to się chyba nie uda :)) Dzięki za mądrą uwagę.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.3 18:21
A ten przerobiony obrazek z Bogiem trykającym wirusową piłkę, to nie świętokradztwo? nie obraza uczuć religijnych?
Piotrek2020.04.3 18:28
Uczucia religijne byłyby obrażone gdyby ten obraz namalował homoseksualista. Czekaj... Michał Anioł - ok to też nie rozumiem.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.3 18:32
:))) doskonały wpis. Brawo. Zostań to na dłużej, brakuje tu takich błyskotliwych i dowcipnych.
leszczyna2020.04.4 17:53
Świętokradztwo to obraz nie tyle przerobiony, co oryginał jest "lewy" - pokazuje Boga jako starego człowieka, co jest sprzeczne z Pismem Świętym, które podaje, że "Bóg nie jest człowiekiem". Niestety, nie tylko ten obraz jest na bakier z Biblią. I nieważne, kto go namalował, ale co i jak na obrazie przedstawił.
Piotrek2020.04.6 12:39
Troche to jednak zagmatwane w chrzescijanskim swiecie, bo Jezus jest bogiem i jest tez czlowiekiem. Obrazy i rzezby są w ogole na bakier z Bibilą.
leszczyna2020.04.6 14:13
Właśnie dlatego zgodne z doktryną chrześcijańską jest przedstawianie w postaci ludzkiej Jezusa, bo był On człowiekiem, natomiast odkrycie w Nim objawionego Boga Jedynego, a dokładniej Boga Ojca jako jednej z hipostaz Trójcy Świętej nie pozwala bynajmniej pokazywać Boga Ojca jako ludzkiego starca. To sprzeczne zarówno ze Starym, jak Nowym Testamentem. I dlatego obraz Michała Anioła w Kaplicy Sykstyńskiej moim zdaniem jest błędem teologicznym, powodującym kolejne błędy.
Pielgrzym2020.04.3 18:14
Czy jeszcze nie widzimy, że diabelskie obietnice budowy "nowego wspaniałego świata" przeciwko Bogu i Jego prawu są kłamstwami, które zwodzą nas.
KatoCiemnotoŁadujKołtunaDoPiekarnikaNaZdrowaśkę2020.04.3 18:04
Mnij lekurstwuw i maścin! Wincyj umodlań, zawierzyniuw, objawiń i intronizacjuw.
fd2020.04.6 15:29
Wincyj kupy rób, bo mózg ci się lasuje od tego nadmiaru szajsu
matis892020.04.3 17:58
Bergoglio Fałszywy Prorok Nie Katolik jest współodpowiedzialny razem z lewackimi rządami za epidemię która korzysta na jego multikulti. Niech teraz Bergoglio płaci obywatelom i narodom odszkodowania za skutki multkikulti i epidemii.
Naczelny2020.04.3 18:11
Mateuszku od orków, Twoja choroba psychiczna sie bardziej poglębia.
Piotrek2020.04.3 17:53
"Kto zatem stworzył koronawirusa? i kto ma moc go powstrzymać? Czy większą nadzieję pokładamy w postępie medycyny, mikrobiologii, bezosobowych siłach natury, czy w Bożej wszechmocy?" To proszę sobie wyobrazić, co się działo w czasach zarazy, gdy nie było rozwiniętej medycyny i mikrobiologii. Trzeba mieć wyjątkowo dużo złej woli, żeby twierdzić, że rozwój tych nauk nie zmienił naszego życia i nie daje nadziei. To jest w ogóle źle zadane pytanie (i jednoczesnie zawiera w sobie odpowiedz na pierwsza część - bo skoro siły natury są bezosobowe - to już wiadomo, kto stworzył ), bo co wspólnego z dojrzałą wiarą w Boga mają osiągnięcia naukowe - z tego tekstu wynika wykluczająco, że albo jedno albo drugie może dawać nadzieję - a skoro tak i jeśli jest się uczciwym, to wg mnie wiara w Boga jest na przegranej pozycji. Większość z nas oczekuje na lekarstwo i szczepionkę - te nie spadną nam z nieba, powstaną dzięki nauce.
Andy Semicki Rabin2020.04.3 18:05
Na razie dzięki nauce powstał ten wirus, na szczepionkę przeciw któremu czekasz. To jest tak, że Bóg pozostawił nam (przypuszczam, że w dobrej wierze :) ) Ziemię. Tylko w to, co my z nią robimy nie ingeruje, bo pozostawił nam wolną wolę. Natomiast nieustannie napomina nas, abyśmy nie schodzili z prawych ścieżek, które wytycza nam m. in. Dekalog. Kto wierzy, ten zrobi rachunek sumienia i się poprawi. Ten, kto nie wierzy, nie zrobi najprawdopodobniej nic.
goRAL2020.04.3 18:28
PIOTREK a jaki WIELKI jest TEN co stworzyl tak madrego czlowieka i caly wszechswiat. Pamietaj z prochu jestes i w proch sie w niedlugim czasie zamienisz, taka jest prawda madralo i innej nie ma!!!
Piotrek2020.04.3 18:31
Nie wątpię w tę prawdę. Życie ludzkie to mgnienie oka, tak samo jak istnienie naszej cywilizacji, czy chrześcijaństwa. Wczoraj było, jutro nie ma.
jozef2020.04.3 17:45
Kiedyś logika była taka: na dużych wrogów mamy czołgi na małych (patogeny) mamy modlitwę A tu nagle okazało się, że Bóg jest na nartach. Ups
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.3 17:58
O jak podobnie piszesz:)) Po 11 NIE BADZ OBOJETNY 29.3.20 14:46 Prawicowa logika była taka: - na dużych wrogów mamy czołgi - na małych (patogeny) mamy modlitwę A tu nagle okazało się, że bóg jest na nartach. Ups https://www.fronda.pl/a/tylko-u-nas-marek-budzisz-trzy-scenariusze-epidemii-covid-19-dla-rosji,142177.html Mój wpis pod pierwszym komentarzem.
jozef2020.04.3 18:20
Możliwe że to twoje, ale najważniejsze że dobre.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.3 21:38
Ok, dzięki :)
ateusz2020.04.3 17:42
Nie doczekałem się odpowiedzi na postawione w tytule pytanie "kto stworzył koronawirusa". Jestem srodze zawiedziony. Natomiast jeśli chodzi o jego powstrzymanie, to mam pytanie delikatnie naprowadzające na odpowiedź: W jaki sposób powstrzymano wirusa ospy prawdziwej? a) Dzięki postępowi medycyny i mikrobiologii b) Dzięki modlitwom i zawierzaniu się różnym bóstwom
Waldemar2020.04.4 12:33
Bóg stworzył również człowieka rozumnym i Jego działanie nie musi polegać na jakiś spektakularnych cudach, może wyrażać się w rozumnym działaniu ludzi ,których do tego działania uzdolnił.
Suweren2020.04.6 12:19
No ok... tylko po co stworzył wirusy? "Macie - bawcie się"?
Maria Blaszczyk2020.04.6 12:52
I ci sami rozumni ludzie uznali, za pomocą poprawnych metodologicznie badań, że osoby LGBT to tacy sami ludzie jak wszyscy inni. I nie należy ich kamienować. Rozumni ludzie odkryli też, że kobiety to również ludzie - czują, myślą, wykazują się zmysłem moralnym - i nie należy traktować ich jak rzeczy. Rozumni ludzie zbadali, jak przemoc wpływa na rozwój dzieci - i stwierdzili, że nie należy ich bić, krzyczeć na nie ani kazać klęczeć na grochu. Rozumni ludzie zauważyli, że istnieje coś takiego jak gender i nie da się go uzasadnić kwestiami biologicznymi. Rozumni ludzi zbadali, że dzieci otrzymujace holistyczną edukację seksualną rzadziej zachodzą w niechciane ciąże, mniej się zarażają chorobami przenoszonymi drogą płciową i mniej padają ofiarami przemocy seksualnej. Ciekawa jest ta wybiórczość w podejściu do ustaleń rozumnych ludzi..
ateusz2020.04.6 13:44
Zawracasz głowę jakimiś ustaleniami rozumnych ludzi. Nie trzeba rozumować, wystarczy kierować się Biblią i zawartymi w niej nakazami np. " Lecz jeśli oskarżenie to okaże się prawdziwym, bo nie znalazły się dowody dziewictwa młodej kobiety, wyprowadzą młodą kobietę do drzwi domu ojca i kamienować ją będą mężowie tego miasta, aż umrze, bo dopuściła się bezeceństwa"
Protestant2020.04.6 14:25
Nie umrze ukamienowana, bo obecnie nikt nie kamienuje cudzołożnic. Ale żyjąc bezrozumnie, beztrosko, rozwiąźle, nie może liczyć na zbawienie - i tego uczy Biblia.
Protestant2020.04.6 14:07
Owszem. Stanowiący LGBT - to tacy sami ludzie jak wszyscy. Zatem nie należą im się żadne przywileje w związku z ich seksualną orientacją. Chociaż w Starym Testamencie czytamy, że pewne grzechy zasługiwały na ukamienowanie, już w czasach Jezusa za nie od wieków nie kamienowano - np. za cudzołóstwo. Tym bardziej Jezus nie wzywał do kamienowania (por. J. 8,1-11), ani innej formy odbierania życia. Powiedział tylko: "Idź, a od tej chwili już nie grzesz". A więc grzech nie przestaje być grzechem, nawet jeśli nie jest karany i tzw. rozumni ludzie uznali, że grzech jest OK. Tzw. rozumni ludzie, gdyby czytali Biblię, już od dwóch tysięcy lat wiedzieliby, że "nie ma już Żyda ani poganina, nie ma już niewolnika ani człowieka wolnego, nie ma już mężczyzny ani kobiety, wszyscy bowiem jesteście kimś jednym w Chrystusie Jezusie" (Gal. 3,28). Godność ludzka nie zależy od statusu, płci, narodowości, wyznawanej religii itd. Owszem, przemoc źle wpływa na dzieci - i to stwierdzenie ma wiele aspektów. Np. źle wpływa na nie, gdy sami są sprawcami agresji wobec rówieśników, albo wobec nauczycieli. Kiedyś tego nie było. W "bezstresowym wychowaniu", stresu nie ma mniej, co najwyżej jest gdzie indziej ulokowany, bo teraz stresują się nie ci, którzy są winni przemocy, ale ich ofiary. Dorosłego łamiącego przepisy prawa, państwo umieści w więzieniu. W jaki sposób, rezygnując z karcenia, chce Pani przekazać dzieciom tę prawdę o świecie, o istnieniu zasad moralnych i prawa? Rezygnacja z budowania wśród dzieci poczucia odpowiedzialności za swoje czyny, to utopia, ułuda, fikcja, z którą młody człowiek zmierzy się wraz z wejściem w dorosłość. Z gender nie motywowanego ideologicznie, nie wynika istnienie kilkudziesięciu różnych płci do wyboru, przy całkowitym ignorowaniu biologii. A z gender podszytego ideologią, uczyniono taran do walenia w tradycyjne wartości, w tym również w integralność i tożsamość osoby ludzkiej. Tzw. holistyczna edukacja seksualna to kwestionowanie zasad moralnych, jakie obowiązują człowieka, również odnośnie seksu. "Możesz spać z kim chcesz", a żeby nie mieć dzieci, używaj środków antykoncepcyjnych, ewentualnie aborcji. A co z poczuciem zranienia u zdradzonego partnera seksualnego, co z rodzinami rozbitymi na skutek rozwiązłości tych "wyedukowanych holistycznie"? Co z wyrzutami sumienia sprawców aborcji? Co z ofiarami samobójstw "holistycznej edukacji"? Czy to nie Pani w innych miejscach na frondzie głosi akceptację aborcji, a jednocześnie przekonywała mnie Pani że "jedzenie mięsa to poważny problem moralny"? Ja uprzejmie dziękuję za taką "rozumność".
Protestant2020.04.6 15:08
Odkrywcą terapii przeciwko wirusowi ospy był Edward Jenner, który był chrześcijaninem. (https://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Jenner)
ateusz2020.04.6 15:11
Kopernik też był. I co z tego?
Protestant2020.04.6 16:33
Człowiek wierzący m. in. modli się. A więc mogę domniemywać, że Edward Jenner modlił się do Boga o prowadzenie w poszukiwaniach sposobu zwalczenia wirusa ospy. A zatem alternatywa a) czy b) była fałszywa, bo okazuje się, że było a) i b).
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.3 17:41
Ten pseudoteologiczny kwiecisty język w swoim zakręceniu i zamieszaniu .... jest po prostu śmieszny. Coś mi się wydaje, że tak specjalnie piszą, żeby niewykształcony motłoch myślał, że to są jakieś wyrąbane w kosmos mądrości. To ja już wolę łacinę. Efekt taki sam, ale dużo uczciwiej.
Legrandbleu2020.04.4 9:52
Bahama nie chcę się powtarzać, ale Wojtyliański generator mądrości się kłania 😀
Legrandbleu2020.04.4 9:55
Rozkoszne autouzupełnianie ... Nawet zaśmiać się na początku zdania nie można ...
Kornblumenblau2020.04.6 11:31
Bahama Mama i jej noga złamana […]
legrandbleu2020.04.6 12:49
Na tym portalu akurat karierę robi niejaka pachamama :)
Sauron2020.04.3 17:39
Za słabo się modlicie katolicy, coraz większe przyrosty mamy. Klękajcie i łapcie za różańce, bo inaczej wasza bozia nas wszystkich wykończy.
Roman2020.04.3 22:32
Z każdego słowa będziesz musiał na końcu swojego życia zdać sprawę, dlatego szczerze radzę Tobie, abyś się opamiętał i nie spieszył się zanadto z nierozumnymi inicjatywami.
x2020.04.3 22:36
Co to jest Watykan? Watykan, to plac zabaw szatana
okularnik2020.04.4 1:50
zacznij od siebie
Anka2020.04.4 8:14
Bozia nie wykańcza, problem w tym że to nasza Bozia :)
Niepokorny2020.04.5 21:05
Jakich "nas", was wykończy pycha żywota.