Jan Bodakowski: Komunia na rękę jest groźniejsza od tradycyjnej!  - zdjęcie
18.08.20, 20:39Fot. via: Pixabay

Jan Bodakowski: Komunia na rękę jest groźniejsza od tradycyjnej!

51

W niektórych parafiach księża szantażem emocjonalnym wymuszają na wiernych przyjmowanie komunii na rękę. Obawiam się, że taki sposób przyjmowania komunii jest o wiele bardziej niebezpieczny dla zdrowia wiernych od komunii do ust (do której wierni są zniechęcani).

Przed przyjęciem komunii na rękę wierni nie mają realnej możliwości umycia rąk ciepłą wodą z mydłem (genialny środek do niszczenia zagrożeń epidemiologicznych) i ich brudne ręce stykają się z komunikantami – problem ten można było by rozwiązać w pewnym ograniczonym stopniu, zapewniając możliwość dezynfekowania rąk wiernych w kolejce do komunii przez specjalnie wyznaczoną osobę.

Nie da się zachować dłoni w czystości, przemieszczając się z domu do kościoła. Ręce ulegają skażeniu wirusami, bakteriami i pasożytami w trakcie zakładania butów, w których chodzimy na zewnątrz, używanego poza domem ubrania, dotykania kluczy i klamek, sprawdzania godziny na telefonie, by nie spóźnić się na msze, dotykania poręczy w autobusie (nie wszyscy całą drogę do kościoła idą na piechotę), dotykania ławek, drzwi i poręczy w kościele, poprawiania ubrania w czasie drogi i mszy (by wyglądać schludnie), dotykania pieniędzy dawanych na tace.

Pomimo tego, że ręce wiernych są skazane na kontakty z czynnikami chorobotwórczymi niektórzy księża, ignorując zagrożenie dla zdrowia, wymuszają przyjmowanie komunii na rękę. Wierni nie są nawet informowani przez duchowni, na jakiej podstawie wymuszają takie stanowiące dla zdrowia zachowania. Nie wiemy, czy duchowni swoją decyzje oparli na jakiś badaniach naukowych (ja czytałem tylko opinie naukowców krytycznych wobec wymuszania komunii na rękę), czy może nieodpowiedzialna decyzja duchownych wynika z potrzeby dostosowania się do globalnej histerii kreowanej przez media – media zależne od reklam koncernów medycznych, które będą zarabiać na sprzedażny medykamentów na choroby brudnych rąk (tak się dziś agresywnie generuje popyt).

Decyzja o wymuszaniu komunii na rękę mogłaby być podjęta tylko na podstawie badań naukowych, które jednoznacznie ukazałyby, że negatywne konsekwencje dla zdrowia z powodu Covid przyjmowania komunii do ust są większe (gorsze) od negatywnych konsekwencji przyjmowania komunii świętej na rękę z powodu chorób brudnych rąk.

Dotychczasowa dyskusja o Covid pokazuje, że histeryczne tezy o wysokiej śmiertelności związanej z tym wirusem nie znajdują, dzięki Bogu, potwierdzenia w faktach. Można więc podejrzewać, że decyzja niektórych duchownych o zmuszaniu do przyjmowania komunii na rękę jest nieodpowiedzialna i wynika z ignorancji oraz poddaniu się histerii medialnej generowanej w interesie globalnych korporacji.

Na portalu „higieniczny pl” można się zapoznać z artykułem „Choroba brudnych rąk — objawy, przyczyny i profilaktyka” autorstwa Anny Jareczek. Z artykułu można się dowiedzieć, że „wirusowe zapalenie wątroby typu A” to „typowa choroba brudnych rąk. Wywoływana przez enterowirusa HAV, przenoszona drogą pokarmową poprzez zanieczyszczone pokarmy lub napoje. Wirus zostaje wydalany z kałem, więc wystarczy, że nosiciel wirusa nie umyje rąk po skorzystaniu z toalety” i zanieczyszczoną dłonią dotknie powierzchni, którą osoba idąca do kościoła też dotknie.

Wirusowe zapalenie wątroby typu A „czasem może wymagać hospitalizacji, która może trwać 2-3 tygodnie, a terapia polega głównie na odpowiedniej diecie i obserwacji w ciszy i spokoju, gdyż prócz szczepionki i odpowiedniej diety, nie ma odpowiednich leków. […] osoba zarażona będzie nosicielem dwa tygodnie przed wystąpieniem objawów”.

Kolejną chorobą brudnych rąk jest „wirusowe zapalenie wątroby typu E – ostra choroba zakaźna, wywołana przez kiliciwirusa. [...] W przypadku żółtaczki typu E nie ma możliwości zaszczepienia”. W tej chorobie „nieleczone zapalenie jamy ustnej może prowadzić do zajęcia kości, ropni przyzębowych, a nawet utraty zębów”.

Do kategorii chorób brudnych rąk zalicza się też tasiemca. Tasiemiec „może być bardzo niebezpieczny dla człowieka – usadowiony w mózgu może spowodować śmierć”.

Według informacji zawartych artykule „choroby brudnych rąk kryją się jeszcze pod wieloma innymi nazwami. Mogą to być zarówno bakteryjne, jak i wirusowe zapalenia; zatrucia pokarmowe, czy choroby pasożytnicze”.

Jan Bodakowski

Komentarze (51):

Paweł2020.09.9 17:50
Noszę ze sobą buteleczkę 100ml z żelem do odkażania rąk, a kościele są też dystrybutory. Nie widzę problemu.
Monia2020.09.8 13:05
Ludzie, a właściwie tylko kobiety, które przyjmują Pana Jezusa ,,na rękę'' z reguły mają w torebce spirytus, którym odkażają sobie rękę. Tak słyszałam. Może mężczyźni też mają małą buteleczkę np. w kieszeni marynarki z płynem do odkażania lub spirytusem.
Adam2020.08.26 11:31
Nie padam ofiarą nadmiernej ostrożności, ale fakt ze przynajmniej w moim otoczeniu niemal każdy ma przy sobie (pomijam to ogólnodostępne) mikro pojemnik z żelem antybakteryjnym. A swoją drogą gdzie te czasy gdy zaledwie 10-15% osób myło ręce po skorzystaniu z WC. Vivat koronowirus!!!
Troll2020.08.21 14:50
Gratulacje dla pana Bodakowskiego. Jest juz specjalista od teologii i teraz postanowil zostac rowniez specjalsta od zdrowia publicznego...
prawda boli2020.08.19 17:04
Prostym rozwiązaniem jest postawienie automatów na fotokomórkę z płynami dezynfekującymi przy każdym wejściu do Kościoła oraz przy wyjściu z zakrystii do ołtarza -dziwię się, ze jeszcze to nie zostało zrobione ,co prawda młyny Kościoła mielą powoli i przydałoby się im nadać trochę świeżego powiewu ducha rozeznawania a nie tworzenia problemu tam gdzie go nie ma i cedzenia komara.
Anna2020.08.19 14:56
A kto to ten Jan Bodakowski...?duchowny...?komunia na rękę to bardzo stary zwyczaj...proszę poczytać Janie Bodakowski...Zresztą czemu służy ten artykuł?
aniol2020.08.19 15:04
Owszem, ale uwazam ze na takie tematy powinno sie dyskutowac od strony teologicznej jak tez praktycznej. Nie wystarczy stwierdzic sentymentalnie, ze zawsze tak bylo.
Anonim2020.08.23 17:09
Anno ty duchowna też nie jesteś . A o komuni na rękę doczytaj dokładniej jak to było i czemu tak było i dlaczego wprowadzono na język ,bo to nie było bez powodu ,sama się doucz porządnie zanim coś napiszesz i kogoś skrytykujesz.
Albert2020.08.19 11:43
Rozwiązanie tego niezwykle ważkiego problemu teologicznego jest banalnie proste. Nie żryj wafla z trupa i po kłopocie.
aniol2020.08.19 14:59
No to juz chamstwo!
aniol2020.08.19 10:58
Jak sie nie znasz to nie otwieraj geby ... i tyle w temacie. Takie trywialne rozwiazanie!
Torchwood2020.08.19 10:50
Trywialne rozwiązanie tego problemu, to nie jeść tego wafla niezależnie jak jest podawany (do gęby czy na rękę). Higienicznie zapakowane wafle można kupić w każdym sklepie spożywczym, jeżeli ktoś ma na wafle ochotę.
Anonim2020.08.23 17:05
W higienicznym opkowaniu ,a skąd wiesz czy ktoś tego ,,higiecznego ''opakowania nie opluł ,masz pewność ,albo dotykał brudnymi łapskami ,smacznego .
Yanosh2020.08.19 10:22
Panie Bodakowski stracił Pan w moich oczach, nie ma Pan pojęcia o historii teologii, ja słucham swego Biskupa, a nie Pana i o. Rydzyka, bo jesteście niedouczonymi facetami, którzy wprowadzają zamęt. Jesteście jak faryzeusze. Zamiast zyskiwać ludzi to ich tracicie! Nie nadajecie się na przywódców ! Na wsiach ludzie nie mają z tym problemu, kto chce na rękę, idzie pierwszy, potem ksiądz dezynfekuje ręce i komunikuje przy balaskach !
Anonim2020.08.23 17:13
Oj, doucz się doucz ,a biskupi nie wszyscy są godni zaufania niestety .
aniol2020.08.19 10:02
Jestem kaplanem i blagam przestancie pisac takie bzdurne artykuly mieszajac ludziom w glowach. Wszyscy wiedza jak wyglada komunia do ust i tylko twardoglowy wymyslaja ze na reke bedzie znislawienie czy cos tam. Juz dawno powinna byc komunia podawana na reke, nawet bez tej pandemii. Wspaniala okazja zeby to wreszcie zmienic. A ten artykul jest napisany w stylu znanego pana na topie zwanego Lukaszenka. Czas na zmiany!
Swieta2020.08.19 9:49
W paszczu tridcat.
Izydor2020.08.19 9:10
Globalny kryzys, pandemia a w kraju nadwiślańskim najważniejszy problem wafel na rękę czy do paszczy.
mrt2020.08.19 9:29
haha w punkt! brawo dla Pana!
Anonim2020.08.23 17:17
Ty wafle sobie możesz jeść jak ci się podba ,to twój problem ,my rozmawiamy o komuni świętej ,ale ty tego nie pojmujesz to się nie odzywaj w temacie ,martw się kryzysem gospodarczym ,bo może niedługo nie bedzie stać ciebie ,żebyś kupił sobie wafla w sklepie.
ROBOTNICZAkrew2020.08.19 9:04
Najhigieniczniej byłoby podawać magiczny wafel wyżarzonymi platynowymi szczypcami i opalać je za każdym razem.
Artur2020.08.19 8:50
W mojej parafii maleje liczba osób przyjmujących Eucharystię na rękę. Niedawno proboszcz zdecydował, że przyjmujący na rękę będą stali w oddzielnej kolejce i okazało się, że ta była najkrótsza mimo tego, że ta była tylko jedna. Ja przystępuję do Eucharystii na kolanach i przyjmuję Ją tylko do ust m.in. właśnie z tych powodów o których autor artykułu napisał. Poza tym ręce kapłana przecież całujemy często i nie bez powodu - to te same ręce, które trzymają kielich z Krwią Chrystusa, te same ręce, których kapłan udziela wraz z całym swoim ciałem Panu Jezusowi podczas przeistoczenia.
ladychapel2020.08.19 7:33
W innych krajach przyjmowanie komunii do ręki czy wypowiadanie modlitwy pańskiej słowami "i nie pozwól abyśmy ulegli pokusie" zamiast "i nie wódź nas na pokuszenie" - ma miejsce od kilkunastu ładnych lat. I co? I nic. I ludzie tam mieszkający są ZA. A w Polsce, która zawsze drewnem była - aj waj - larum waszmoście!!!
Elwira2020.08.19 6:37
Cześć panowie, mam na imie Elwira 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : http://milepanie.pl/elwira05
Jozek2020.08.19 5:06
Co za belkot. Gdyby problemem brudnych rak byly tylko bakterie to luzik. Problem polega na duchowym brudzie naszych rak.
Clint2020.08.19 2:30
Święty Michale Archaniele wspomagaj nas w walce a przeciw niegodziwościom i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Niechaj go Bóg pogromi, pokornie o to prosimy, a Ty wodzu zastępów anielskich, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła Amen
blumkwist2020.08.18 23:43
"Komunia na rękę jest groźniejsza od tradycyjnej!"...z tego wynika, że tradycyjna Komunia jest groźna, a ta na rękę jeszcze groźniejsza. Czy ktoś tu myśli zanim coś napisze?
Anonim2020.08.23 17:22
To samo pomyślałem ,komunia święta nie jest jakimś zagrożeniem panie Bodakowski na litość Boską myślcie jak coś piszecie .
Precz z głupotą2020.08.18 23:39
Idąc do kościoła nie trzeba wszystkiego obmacywać łapskami. To nie jest trudne chyba, że biedny ktoś jest upośledzony intelektualnie. Można też ubrać rękawiczki jednorazowe, a przed Eucharystią zdjąć. Przede wszystkim nie ma kościoła, gdzie nie ma dostępnych środków do dezynfekcji rąk, które świetnie rozprawiają się z wirusami. Natomiast wystarczy, że bodaj ktoś raz zarażony obślini palce kapłana, by następny kolejny został zarażony.
Darek2020.08.19 1:47
Skoro ktoś dobrowolnie chodzi do Kościoła, a nie jest księdzem ani inym pedofilem, to z definicji jest upośledzony intelektualnie.
ORAL ZAWSZE LEPSZY2020.08.18 22:55
NIŻ HAND-JOB
Kowidek2020.08.18 22:35
Fascynująca jest cała ta panika z dezynfekowaniem i lękiem przed dotykaniem czegokolwiek i spożywaniem czegokolwiek. Zwłaszcza, że substancje w żołądku neutralizują wirusy a nasz Kowidek rozprzestrzenia się inną drogą. A tak poza tym, to: Czyś to katol, czyś to żydek, możesz zawsze mieć Kowidek.
Anonim2020.08.18 22:07
Ja dobrze ze jestem niewierzący i nikt mi nie wpycha jakiegoś wafla do buzi mówiąc, ze to święte. Propaganda i indoktrynacja katolicka zaorała ludziom zdolności do racjonalnego myślenia i trzeźwej oceny sytuacji. Cała ta religia, obrzędy i tym podobne brednie to zwykły wymysł człowieka, co zreszta zostało UDOWODNIONE naukowo.
Ale mam bekę z ciebie!!!2020.08.18 22:42
Tak, tak, wszelkie religijne obrzędy, i pokłony do Allacha, i kiwanie się żydów pod ścianą płaczu i katolickie pielgrzymki do Częstochowy nie istnieją. Po prostu ich niema. Są wymysłem człowieka. Że buddyści nie medytują i grecy świątyń nie wznosili też jest UDOWODNIONE naukowo.
Hehe a ja z ciebie2020.08.19 9:47
Tak, są wymysłem człowieka, który stwierdził że jak walnie sobie kamienna kolumne i ją obsika to będzie miał lepsze plony. A ponieważ było zapotrzebowanie, powstały spore religie, które teraz pod płaszczykiem swoich bzdur powielają te zachowania na skalę masową. Lizanie paluchów spasionego pedofila, klecząc na ziemi, śpiewwanie jakiś dziwnych mało logicznych tekstów jest po prostu idiotyczne i jeżeli robi się to w dowolnym innym kontekscie niż religia, kończy się w ośrodku specjalnym. Tylko w przypadku religi takie nielogiczne zachowania stają się nagle jakims wspanialym aktem. A tak naprawde jestescie po prostu sterowani przez kościółek, który dobrze zna reguły psyhologii człowieka i wykorzystuje je, że taca była pełna.
Albert2020.08.19 11:41
Czytanie ze zrozumieniem u ciebie poważnie szwankuje. Jak u każdego katoćwoka zresztą.
Mrek//2020.08.18 21:48
niektórzy mają ze sobą małe pojemniki z płynem dezynfekującym. wystarczy zdezynfekować ręce tuż przed. Proste a ponoć skuteczne
Clint2020.08.19 2:22
Dlatego zapłacisz za tę profanację, jak nie piekłem na wieczność, to ciężkim i długim czyśćcem. Proste.
Elwira2020.08.18 21:42
Cześć panowie, mam na imie Elwira 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : http://milepanie.pl/elwira05
JanP2020.08.18 21:25
Zero logiki u Bodakowskiego. W czasie mszy ksiądz dotyka różnych przedmiotów, może np. podrapać się po jajach. Tak samo wierny, może ręce umyć lub nie. Jedyne wyjście to podawać hostię do ust za pomocą szczypczyków.
Clint2020.08.19 2:25
Ręce kapłana są uświęcone. Bezmózgu.
Albert2020.08.19 11:42
Ręce pedofila i zboczeńca w kiecce są uświęcone? Czym niby?
Było kilku wyjątkowych Żydów w historii Polski,2020.08.18 21:24
ale to są wyjątki. Można z przysłowiowa świeczką szukać aby coś krytycznego pod adresem żydów-Żydów napisał przyznający się do żydostwa np. któryś z Loży-Polin. Co by było jakby parch Jan Hertrich-Woleński napisał coś bluźnierczego, coś wulgarnego o żydowskich hokus-pokus, o ich idiotycznej kabale, o ich kretyńskich przesądach, tysiącu "10 przykazaniach", kazirodztwie, itd.? Nie ma obaw, parchy mają ten zakaz w DNA. Na swoich ani mru-mru, ale na katoli w Polsce - free ride.
Po 11 nie bądź OBOJĘTNY2020.08.18 21:12
Nie do buzi, nie ręką ... czyli zostaje ... Naprawdę???
Po 11...2020.08.18 22:06
Skonsultowałem sprawę z PornHub. Jak nie do buzi i nie ręką, to zostają dwie opcje, które zresztą są całkiem blisko siebie, ale dzieli je wielka katolicka moralna odległość.... Dobrej zabawy z oliwką dla niemowląt :)))
W pośredniaku byłeś?2020.08.18 20:51
j.w.
Ja Hertrich-Woleński2020.08.18 20:51
jestem dumny z mojej parchatej rodziny, że mnie na skürwysyna wychowali, moją siostrę na kürwe. Niestety moja kürwa żydowsko-UB-cka matka i żyd-skürwysyn NKWD-wiec ojciec pozdychali. Kolej na mnie.
Dziś znowu dziadziowi tabletki2020.08.18 20:55
"wypadły" z ręki i potoczyły się pod łóżko. Niedobrze. Bardzo niedobrze. Znowu trzeba będzie przywiązać pasami i podawać dożylnie.
katolicka kretynizacja polski 🇵🇱2020.08.18 20:46
przecie czips o smaku jezusa jest konsekrowany to nic nikomu nie będzie nawet jak go ktoś przyjmie do ust z kütasa księdza...
teczowy parchu poniemiecki.....2020.08.19 1:59
..molestowales dzis siostre ???
Siostra2020.08.19 10:06
Admin frondy stacza się wprawdzie coraz niżej, ale nie, nie molestował mnie jeszcze.