Pisaliśmy wczoraj na Fronda.pl (czytaj TUTAJ) o rasistowskich zarzutach pod adresem firmy Bielmar, producenta margaryny Palma. Zdaniem mieszkających w Polsce Afrykańczyków, reklama masła utrwala krzywdzące stereotypy. Nie podoba im się użycie wizerunku Murzynka na opakowaniu Palmy oraz w spotach reklamowych. O opinię zapytaliśmy Stanisława Piętę, parlamentarzystę z Bielska-Białej (z tego miasta pochodzi Bielmar)

Zarzut rasizmu, posługiwania się stereotypem w reklamie nie znajduje żadnego oparcia w faktach. Bielmar to firma z tradycją, ciesząca się zaufaniem klientów, która zbudowała sobie mocną pozycję na rynku dobrą jakością swoich produktów. Bielmar to także firma troszcząca się o pracowników i aktywna w przestrzeni społecznej. Na uznanie zasługuje jej zaangażowanie charytatywne. Bielmar między innymi wspomaga kuchnię św. brata Alberta i wigilie dla najuboższych” - mówi Pięta w rozmowie z Fronda.pl.

Ktoś, kto formułuje takie zarzuty, po prostu nie zna tej firmy, nie wie jaką ma pozycję w mieście i jaki prestiż. Uwagi o braku wrażliwości, wezwania do bojkotu są krzywdzące i nikt nie potraktuje ich poważnie. Apel o bojkot za rasizm tylko pomoże Bielmarowi i będzie stanowił wzmocnienie marketingowe” - mów parlamentarzysta. Jego zdaniem, autor apelu kompromituje się. „Poprawność polityczna używana jako młot na Bogu ducha winnych ludzi ośmiesza się jako narzędzie kształtowania przekazu społecznego” - konstatuje Pięta.

MBW