Regulamin portalu Fronda.pl
§
1
WSTĘP
Niniejszy
regulamin dotyczy serwisu
Fronda.pl. Serwis Fronda.pl (zwany dalej Portalem) to strona
internetową znajdująca się pod adresem internetowym www.fronda.pl
wraz ze wszystkimi jej serwisami, oraz serwisy znajdujące się pod
innymi adresami, a związane tematycznie i funkcjonalnie ze stroną
www.fronda.pl.
Portal wydaje: Portal
Fronda Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Malczewskiego
56, 02-622 Krs nr 0000344966, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym
dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodrczy KRS Nr NIP 527-26-18-231,
REGON 142196438, kapitał zakładowy 5000,00 wpłacony w całości.
Niniejszy
regulamin, wraz z załącznikami stanowiącymi integralną część
Regulaminu, (zwany dalej Regulaminem) określa warunki korzystania i
funkcjonowania Portalu z uwzględnieniem praw i obowiązków
zarejestrowanych Użytkowników Portalu oraz praw i
obowiązków Właściciela Portalu jako podmiotu zarządzającego i
prowadzącego Portal.
§
2
DOSTĘP
DO SERWISU I
REJESTRACJA
UŻYTKOWNIKA
Serwis
jest dostępny dla każdego użytkownika sieci Internet.
Użytkownicy
niedokonujący rejestracji w Serwisie, posiadają prawo do
przeglądania wszystkich treści zamieszczonych w Serwisie zgodnie z
zasadami przewidzianymi niniejszym Regulaminem. Powyższe
uprawnienie nie podlega opłacie i pozostaje nieograniczone w
czasie. Chyba, że przepisy szczególne regulaminu stanowią
inaczej.
Rejestracja
w Portalu jest bezpłatna i jednoznaczna z zaakceptowaniem
postanowień niniejszego Regulaminu.
Wszystkie
serwisy i usługi Portalu wymagające logowania, są dostępne po
uprzedniej rejestracji w Portalu. Rejestrując się użytkownik
otrzymuje dostęp do wszystkich serwisów portalu fronda.pl, które
wymagają logowania. Niektóre z usług należy aktywować
samodzielnie w profilu użytkownika.
Rejestracja
użytkownika dokonywana jest po podaniu nazwy wyświetlanej, adresu
e-mail i hasła oraz po weryfikacji przez aktywację linku
przesłanego na podany w rejestracji adres e-mail.
Każdy
zarejestrowany użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania
Regulaminu Portalu. Rejestracja w portalu jest równoznaczna z
zobowiązaniem do przestrzegania Regulaminu.
Dane
uzupełniane są w profilu użytkownika. Podawanie
uzupełniających danych o użytkowniku jest nieobowiązkowe.
Użytkownik
dodając dane w profilu, gwarantuje, że podane przez niego dane są
zgodne z prawdą. Wykrycie nieprawidłowych danych spowoduje
bezterminową blokadę konta.
Zarejestrowany
Użytkownik ma możliwość dokonywania edycji i usunięcia swoich
danych.
Administratorzy
zastrzegają sobie prawo do odrzucenia wpisu Użytkownika bez
podania przyczyny i konieczności informowania o tym fakcie
Użytkownika.
Użytkownik
może całkowicie usunąć swoje konto za pośrednictwem
administratora serwisu, przesyłając prośbę o usunięcie konta na
adres: [email protected]
Zabrania
się udostępniania danych dostępowych do konta Użytkownika osobom
trzecim.
Rejestrując
się w Portalu Użytkownik wyraża zgodę na gromadzenie,
przetwarzanie i wykorzystywanie podanych w formularzach danych teraz
i w przyszłości, zgodnie z polskim prawem, w szczególności
Ustawą o "Ochronie Danych Osobowych" z dnia 29.08.1997 r.
(Dz.U. nr 133, poz. 833) oraz ustawą z dnia 18.07.2002r. (DZ.U. nr
144 poz. 1204) "O świadczeniu usług drogą elektroniczną".
Rejestracja
w Portalu Użytkownik jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na
otrzymywanie drogą elektroniczną od Właściciela Portalu, oraz
innych firm związanych z nim ważną umową, informacji handlowych
zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002 r.) oraz informacji
związanych z funkcjonowaniem portalu Fronda.pl.
Właściciel
Portalu zastrzega sobie prawo przeprowadzania mailingu oraz
prowadzenia marketingu telefonicznego na adresy e-mail oraz numery
telefonów i faksów wpisane w procesie rejestracji oraz w profilu
(zgodnie z Ustawami z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne
oraz z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną).
Jeżeli
zarejestrowany Użytkownik nie chce otrzymywać mailingu może w
każdej chwili usunąć się z bazy mailingowej klikając w ten link.
Rejestrując
się w Portalu Użytkownik wyraża zgodę na wykorzystanie przez
Portal wszelkich tekstów, zdjęć i innych informacji i materiałów
umieszczanych przez Użytkownika w zasobach Portalu. Właściciel
Portalu zastrzega sobie prawo do ich przenoszenia, kopiowania,
edycji i umieszczania na swoich stronach www, blogach, w swoich
publikacjach elektronicznych i drukowanych. Nie dotyczy materiałów
dostarczanych przez Użytkowników w ramach usług, których
szczegółowy regulamin stanowi inaczej oraz oznaczeń firmowych
zastrzeżonych podlegających prawu patentowemu.
§
3
ZASADY
OGÓLNE
W
zakresie obsługi, pomocy Użytkownikom i kontroli ich działań,
osobami reprezentującymi Portal są: odpowiedzialni za stronę
techniczną – Administratorzy, oraz odpowiedzialni za stronę
merytoryczną – Moderatorzy serwisów
Decyzje
Administratora lub Moderatora serwisu wobec działań Użytkowników
są ostateczne. Nie zastosowanie się do decyzji Administratora lub
Moderatora serwisu może wiązać się z sankcją do całkowitej
blokady konta włącznie.
Niedozwolone
jest:
promowanie
przez Użytkownika innych stron Internetowych oraz publikowanie
jakichkolwiek form reklamowych, poza strefami płatnych reklam i
przeznaczonymi do tego polami w Portalu
wielokrotnego
umieszczania tych samych zdjęć, treści czy innych elementów, za
wyjątkiem stałych elementów identyfikujących jak np. podpis,
awatar itp.
publikowanie
treści, które nie przekazują informacji, niezgodnych z tematem i
nie będących wartościowymi z merytorycznego punktu widzenia np.
sztucznie generujące ruch, służące pozycjonowaniu w
wyszukiwarkach itp.
zamieszczanie
danych kontaktowych (poza polami do tego przeznaczonymi), takich
jak numer Gadu-Gadu, adres e-mailowy, nr telefonu, itp. oraz innych
informacji w jakikolwiek sposób mogących wskazywać sposób
bezpośredniej komunikacji z Użytkownikiem,
używanie
wulgaryzmów i zwrotów mogących w jakikolwiek sposób naruszyć
czyjąś godność, umieszczanie treści obraźliwych wobec innych
osób,
umieszczania
materiałów erotycznych w jakiejkolwiek formie,
umieszczania
materiałów, informacji, odnośników oraz sum kontrolny do
licencjonowanych gier, programów komputerowych, muzyki, filmów
oraz wszelkich innych utworów, których udostępnienie lub
umożliwienie udostępnienia narusza lub może naruszać prawa
autorskie osób trzecich.
Niedopuszczalne
jest umieszczanie na stronach portalu informacji, które nie są
zgodne z obowiązującym w Polsce prawem:
treści
wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej (Art.
23 Kodeksu Cywilnego oraz Art. 194-196 Kodeksu Karnego),
treści
pornograficznych czy uznanych powszechnie za społecznie
niewłaściwe,
treści
zawierających wulgaryzmy (Art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7
października 1999 r.),
treści
propagujących alkohol (Art. 2.1 Ustawy o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z dnia 26 października 1982 r.)
oraz środki odurzające, narkotyki (Art. 1 Ustawy o
przeciwdziałaniu narkomanii z dnia 29 lipca 2005 r.).
Administratorzy
i Moderatorzy mogą edytować, modyfikować, przenosić do dowolnego
działu, usuwać wpisy Użytkowników w przypadku:
gdy
chcą wzbogacić informację o treść, zdjęcie lub odnośniki
internetowe,
gdy
informacja zawiera niedozwolone znaki, treść pisana jest dużymi
literami lub wpływa na estetyczny wymiar portalu,
gdy
wiadomość obniża ogólny poziom portalu,
gdy
wpis jest sprzeczny z polityką redakcyjna portalu
została
napisana w sposób niezrozumiały (niepoprawna pisownia, liczne
błędy ortograficzne, użycie slangu młodzieżowego),
została
napisana w nieodpowiednim dziale,
została
napisana przy braku związku z tematem,
jest
niezgodna z regulaminem Portalu.
Administratorzy
mogą przenosić wybrane przez siebie treści stworzone przez
Użytkownika, w dowolne miejsce na portalu.
Portal
nie ma obowiązku poinformowania strony zainteresowanej o
działaniach moderacyjnych wykonanych na danej wiadomości czy
temacie.
Portal
ma prawo do pełnej redakcji niezamówionych przez redakcję
tekstów, oraz do umieszczania go w dowolnie wybranych przez siebie
miejscach na portalu oraz do dowolnego . Właściciel Portalu
zastrzega sobie prawo do ich przenoszenia, kopiowania, edycji i
umieszczania na swoich stronach www, blogach, w swoich publikacjach
elektronicznych i drukowanych. Nie dotyczy materiałów
dostarczanych przez Użytkowników w ramach usług, których
szczegółowy regulamin stanowi inaczej oraz oznaczeń firmowych
zastrzeżonych podlegających prawu patentowemu, a umieszczanych we
wpisach katalogów firm.
Kopiowanie,
rozpowszechnianie lub wykorzystanie materiałów w zamieszczonych na
stronach portalu w całości lub części bez uprzedniej pisemnej
zgody zarządzającego prawami Portalu, jest zabronione.
Użytkownik
wyraża zgodę na wykorzystanie jego wizerunku, umieszczonego w
Portalu. Jednocześnie oświadcza, że osoby, których wizerunek
umieścił w Portalu, udzieliły takiego zezwolenia.
Użytkownik
oświadcza, że wszelkie treści, w tym zdjęcia i dane osobowe,
umieszczane przez niego w Portalu, są prawdziwe i nie
naruszają jakichkolwiek praw autorskich i osobistych. Użytkownik
oświadcza również, że uzyskał zgodę innych osób na
umieszczenie przez niego treści, oraz materiałów graficznych i
fotograficznych przedstawiających lub odnoszących się do tych
osób.
Wszelkie
naruszenia praw autorskich i osobistych prosimy zgłaszać na adres
e-mail: [email protected]fronda.pl
podając
odpowiedni link.
Użytkownicy
Portalu mogą zgłaszać wszelkie uwagi oraz pytania dotyczące
działania Portalu na adres e-mail: [email protected]
Prośby
o możliwość wykorzystania materiałów należy przesłać na
adres e-mail: [email protected] Szczegóły wykorzystania materiałów
ustalane są w każdym przypadku indywidualnie z zarządzającym
prawami portalu.
Komentarze
na blogach są moderowane przez twórców blogów.
Portal
Fronda.pl nie ponosi odpowiedzialności za opublikowanie, bądź też
nieopublikowanie komentarza na blogach.
§
4
FORUM
Każdy
zarejestrowany Użytkownik może wyrażać swoje opinie na forum
tematycznym.
Szczegółowe
zasady korzystania z forum określone są w Regulaminie Forum
Fronda.pl, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu
§
5
ZASADY
ZAMIESZCZANIA REKLAM
Zamieszczanie
reklam w Portalu jest odpłatne.
Cena
reklamy ustalana jest indywidualnie dla każdego zlecenia na
podstawie obowiązującego cennika.
Możliwe
jest udzielanie rabatów i upustów ustalanych indywidualnie dla
każdego reklamodawcy.
Cennik
Reklam podawany jest bez uwzględnienia podatku VAT.
Portal
Fronda.pl zastrzega sobie prawo do negocjacji cen emisji reklam i
innych usług.
Rozpoczęcie
świadczenia reklamy i innych usług przez portal Fronda.pl
następuje na podstawie zlecenia w formie pisemnej, zawierającego
dokładne dane podmiotu zlecającego oraz potwierdzającego
przedmiot i warunki zlecenia, zgodnie z przedstawioną przez Portal
ofertą.
Pośrednicy
reklamowi zlecający w imieniu i na rzecz swoich klientów, są
odpowiedzialni wobec portalu Fronda.pl za regulowanie należności
wynikających z przyjętych zleceń reklamowych.
Zabrania
się zamieszczania reklam o treści naruszającej, linię redakcyjną
portalu Fronda.pl, prawo lub dobre obyczaje.
Informacje
mające charakter reklamowy lub promocyjny dodawane przez
Użytkownika bez zgody Właściciela Portalu są natychmiastowo
usuwane.
Publikowane
na stronach portalu Fronda.pl informacje o charakterze reklamowym
nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
Portal Fronda.pl nie bierze odpowiedzialności za ich treść.
§
6
INFORMACJE
UZUPEŁNIAJĄCE
Właściciel
oraz Administratorzy dołożą wszelkich starań, aby Portal oraz
wszystkie usługi udostępniane za jego pośrednictwem działały w
sposób ciągły bez jakichkolwiek zakłóceń, jednakże nie
ponoszą żadnej odpowiedzialności za:
szkody
spowodowane nieprawidłowym korzystaniem przez Użytkownika z
Portalu Fronda.pl;
problemy
w funkcjonowaniu portalu Fronda.pl, jeżeli nastąpiły one wskutek
zdarzeń, których Administratorzy ani Właściciel przy zachowaniu
należytej staranności nie byli w stanie przewidzieć lub którym
nie mogli zapobiec;
niezgodne
z postanowieniami niniejszego regulaminu korzystanie z portalu
Fronda.pl przez Użytkowników;
skutki
wynikające z wejścia przez osoby trzecie w posiadanie informacji
udostępnionych przez Użytkowników Portalu;
przerwy
w funkcjonowaniu Portalu zaistniałe z przyczyn technicznych (np.
konserwacja, przegląd, wymiana sprzętu) lub niezależnych od
Administratorów i Właściciela Portalu;
utratę
danych spowodowaną awarią sprzętu, systemu lub też innymi
okolicznościami niezależnymi od Administratorów i Właściciela
Portalu.
Wszelkie
wiążące decyzje związane z funkcjonowaniem Portalu może
podejmować tylko i wyłącznie Właściciel.
Redakcja
zastrzega sobie prawo dokonywania skrótów, korekty, edycji
nadesłanych materiałów w tym zmiany tytułów i leadów, a także
do publikacji materiałów w dogodnym dla redakcji czasie i
kolejności oraz niepublikowania materiału bez podania
przyczyny.
Właściciel
Portalu zastrzega sobie prawo do anonimowej publikacji treści
kierowanych przez Użytkowników do zespołu obsługi Portalu, a
dotyczących kwestii związanych z funkcjonowaniem Portalu,
udzielanymi poradami, opiniami o Portalu i innych, co do których
uzna, że odpowiedzi na te treści warte są upublicznienia.
Portal
Fronda.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności wobec Użytkowników
lub osób trzecich z tytułu szkód, zarówno bezpośrednich jak i
pośrednich, w związku z wykorzystaniem danych i informacji
zawartych na stronach Portalu i/lub Serwisów.
Portal
Fronda.pl dokłada wszelkich starań, aby treści w portalu były
aktualne, kompletne, prawdziwe i zgodne z prawem, mimo to informacje
zawarte w portalu powinny być indywidualnie sprawdzone i
przeanalizowane przez Użytkownika. Portal Fronda.pl nie ponosi
odpowiedzialności za treści przekazywane i publikowane przez
Użytkowników. Treści umieszczane przez Użytkowników nie są
poglądami i opiniami Portalu.
Portal
Fronda.pl nie ponosi odpowiedzialności za aktualność, dokładność,
kompletność prezentowanych na stronach Portalu i/lub Serwisów
informacji, jak również za ich przydatność dla określonych
działań Użytkowników.
Regulamin
Portalu obowiązuje od momentu opublikowania. Wszelkie postanowienia
niniejszego Regulaminu mogą być w każdej chwili zmieniane przez
Właściciela Portalu, bez podawania przyczyn. Zmiany będą
publikowane na bieżąco w postaci ujednoliconego tekstu Regulaminu.
Załącznik
1 Regulamin Forum
§
1
Definicje:
Regulamin -
zbiór zasad określonych w niniejszym dokumencie.
Forum -
miejsce do dyskusji składające się z wątków(tematów), które
zbudowane są z postów. Wątki umieszczane są w działach.
Moderator -
osoba dbająca o treści zawarte na Forum. Ma uprawnienia do
przenoszenia, kasowania, skracania/edytowania postów w działach,
do których jest przypisana.
Administrator
- nadzorca moderatorów. Ma najszersze uprawnienia i to on nadaje
uprawnienia innym. Dba zarówno o treści zawarte na Forum, jak i o
strukturę Forum.
Użytkownicy
- osoby zarejestrowane na Forum. Posiadają pewne uprawnienia, które
wyróżniają ich od gości.
Goście -
osoby przeglądające Forum, które nie posiadają własnych kont
lub się nie zalogowali na posiadane konta.
Nick -
indywidualny identyfikator użytkownika niezbędny do logowania.
Jest wybierany/nadawany podczas rejestracji.
Hasło -
Uzupełnienie Nick'a niezbędne do logowania na własne konto.
Konto
użytkownika - określone jest parą Nick + hasło. Zostaje
utworzone w procesie rejestracji. Możliwość logowania się na
konto polega na podaniu prawidłowego Nick’a oraz hasła.
Konto składa
się m.in. z profilu użytkownika.
Profil
Użytkownika - mechanizm wraz z obszarem pamięci, będący miejscem
w zasobach Portalu/Forum dostępny za pomocą Konta Użytkownika
służący do:
kreacji
przechowywania
udostępniania
określonej
zawartości (zespołu informacji, danych i innych elementów
prezentujących i opisujących osobę danego Użytkownika ) innym
użytkownikom Internetu w ramach Portalu/Forum, przekazywanych
dobrowolnie i samodzielnie przez Użytkownika do Portalu.
Avatar –
obrazek umieszczany w Profilu Użytkownika przedstawiający zdjęcie
autora postu lub jego podobiznę w dowolnej formie graficznej przy
uwzględnieniu
Stopka –
miejsce pod postem, w którym znajduje się podpis zdefiniowany
przez Użytkownika.
Ostrzeżenie
- forma nagany przypisywana Użytkownikowi łamiącemu Regulamin.
Ban -
najsurowsza forma nagany w postaci czasowego lub wieczystego
wyrzucenia z Forum.
§
2
Rejestracja:
Warunkiem
korzystania z Forum jest rejestracja Użytkownika oraz akceptacja
Regulaminu na zasadach określonych poniżej.
W ramach
rejestracji Użytkownik podaje m.in. swój adres e-mail, Nick oraz
hasło. Na adres e-mail jest wysyłane potwierdzenie rejestracji
oraz klucz aktywujący konto.
Administrator
zastrzega sobie prawo do zmiany przypisanego Użytkownikowi
określonego Nicka w przypadku, gdy ciąg znaków składający się
na Nick jest już przypisany do innego Użytkownika.
Administrator
zastrzega sobie prawo zmiany przypisanego Użytkownikowi Nicka w
przypadku, gdy ciąg znaków składający się na Nick jest
obraźliwy, dwuznaczny lub podobny do Nicka innego Użytkownika.
Użytkownicy
muszą być osobami pełnoletnimi lub – w przypadku osób
niepełnoletnich, które ukończyły 13 rok życia – działać na
podstawie zgody rodziców lub prawnych opiekunów.
Użytkownik
akceptując Regulamin oświadcza, że:
dane podane
w formularzu rejestracji są zgodne ze stanem faktycznym,
zapoznał
się z Regulaminem i zobowiązuje się go przestrzegać
wyraża
zgodę na dodawanie treści reklamowych, ogłoszeniowych i innych o
podobnym charakterze do treści prezentowanych oraz korespondencji
przesyłanej na adres podany podczas rejestracji oraz na Konto
Użytkownika,
wszelkie
dane mogące mieć status danych osobowych, wizerunek na
fotografiach i inne informacje składające się na Profil
Użytkowników przekazuje do Portalu w sposób dobrowolny i
świadomy, że dostęp do tych danych będzie miał lub może mieć
nieograniczony krąg Użytkowników Internetu. Powyższe nie
dotyczy następujących danych:
adresu
e-mail, (na wyraźne życzenie Użytkownika – chyba, że
ustawiony jest jako jawny);
hasła do
Konta Użytkownika;
wyraża
zgodę na przetwarzanie przez Fronda.pl wszelkich przekazanych
podczas rejestracji danych osobowych. Zgoda powyższa obejmuje
również zezwolenie udzielone Portalowi Fronda.pl na
wykorzystywanie powyższych danych, w celach administracyjnych,
statystycznych i marketingowych, zgodnie z Ustawą o ochronie
danych osobowych z dnia 29.08.1997r. z poz. zm.(Dz. U. nr 133 poz.
883).
wyraża
zgodę na upublicznienie Wizytówki Użytkownika w celu promocji w
Portalu Fronda.pl oraz mediach internetowych.
posiada on
uprawnienia lub zgody wymagane przepisami prawa do tego, aby
materiały i treści udostępnione publicznie (opublikowane) na
łamach Systemu oraz w innych mediach, nie spowodowało naruszenia
jakichkolwiek praw osób trzecich, a jednocześnie przyjmuje na
siebie odpowiedzialność prawną w związku z korzystaniem z
Portalu. W przypadku jakichkolwiek roszczeń ze strony osób
trzecich Użytkownik zobowiązany jest na własny koszt i ryzyko do
niezwłocznego wyjaśnienia zasadności roszczeń oraz do
zaspokojenia uzasadnionych roszczeń,
w przypadku
skierowania przez podmioty trzecie jakichkolwiek roszczeń do
Fronda.pl, odnośnie naruszania jakichkolwiek praw do
opublikowanego materiału lub treści oraz wizerunku osobistego
osób trzecich, Fronda.pl dokona na podstawie obowiązującego
prawa polskiego zablokowania konkretnych treści, a Użytkownik
zobowiązuje się złożyć odpowiedź na zarzuty podmiotu
trzeciego.
Użytkownik
samodzielnie ponosi pełną odpowiedzialność za login i hasło do
Konta Użytkownika. Sposób przechowywania i zabezpieczenie przed
niepowołanym logowaniem na Konto należy do obowiązków
Użytkownika.
Użytkownikowi
przysługuje prawo wglądu do swoich danych osobowych i ich
edytowania.
Użytkownikowi
przysługuje prawo żądania zaprzestania utrzymywania Konta
Użytkownika w Systemie Portalu Fronda.pl. Zgłoszenia takie należy
kierować e-mailem na adres wskazany przez Administratora.
Użytkownik
podaje swoje dane osobowe dobrowolnie.
Avatary:
nie mogą
być obraźliwe
nie mogą
być animowane
nie mogą
być łudząco podobne do już używanych na Forum, przy czym to
Administrator rozstrzyga, który z obrazów znalazł się na Forum
jako pierwszy.
wielkość i
format Avatara jest ograniczona przez Administratora.
Administrator
zastrzega sobie prawo do zmian Avatarów bez uprzedzenia.
§
3
Ograniczenia
techniczne i merytoryczne
Fronda.pl nie
odpowiada za opóźnienia w działaniu Forum niezależne od niej, w
tym leżące po stronie operatorów telekomunikacyjnych.
Fronda.pl nie
ponosi odpowiedzialności za:
szkody
powstałe w wyniku ingerencji osób trzecich, wadliwego działania
czynników zewnętrznych oraz innych systemów (np. sieci
telekomunikacyjnych) niezależnych od Fronda.pl,
szkody
powstałe w wyniku działania siły wyższej,
udostępnienie
hasła i danych osobom upoważnionym, na podstawie właściwych
przepisów prawa,
szkodę
wynikającą z dostępu do Konta lub Profilu Użytkownika osób
nieuprawnionych, które są konsekwencją okoliczności
niezależnych od Fronda.pl,
szkody
powstałe w wyniku niedotrzymania przez Użytkownika postanowień
Regulaminu,
odtworzenie
hasła umożliwiającego identyfikację Użytkownika na Forum,
jeżeli Użytkownik utraci go w wyniku okoliczności niezależnych
od Fronda.pl,
za treści
umieszczane i przesyłane w Prywatnych Wiadomościach oraz na Forum
jak również za następstwa ich zamieszczania,
jakiekolwiek
szkody spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem wiadomości,
a także utratą przekazywanych w wiadomości danych,
przerwy w
funkcjonowaniu Forum zaistniałe z przyczyn technicznych
(konserwacja, przegląd, wymiana sprzętu) lub niezależnych od
Fronda.pl,
utratę
danych spowodowaną awarią sprzętu, systemu lub też innymi
okolicznościami niezależnymi od Fronda.pl,
szkody
Użytkownika spowodowane zagrożeniami istniejącymi w Internecie,
takimi jak przejęcia haseł przez osoby postronne, włamania do
systemu, czy zainfekowanie wirusami systemu Użytkownika.
Właściciel
Portalu Fronda.pl nie zapewnia, że każdy z Użytkowników działa
w dobrej wierze, jak również nie ma możliwości pełnego
kontrolowania wiarygodności Użytkowników.
Właściciel
Portalu Fronda.pl nie bierze udziału w sporach powstałych między
Użytkownikami.
§
4
Zasady
uczestnictwa w Forum
Forum
przeznaczone jest do rozpowszechniania treści w języku polskim.
Użytkownik
może korzystać wyłącznie z jednego konta i wyłącznie
osobiście. Posiadanie większej liczby kont jest zabronione i
będzie karane (patrz §4 pkt. 11)
Użytkownicy
zobowiązują się do nie umieszczania na Forum treści niezgodnych
z prawem, obraźliwych oraz powszechnie uznanych za niemoralne.
Administrator
zastrzega sobie prawo do moderacji dokumentów, obrazów i treści
przedstawianych i cytowanych w postach Użytkowników (w tym
wydzielanie, łączenie, kasowanie, przenoszenie, modyfikowanie
tematów).
Dyskusje na
Forum powinny cechować się kulturą. Odnosząc się do
współużytkowników należy pamiętać, żeby kogoś nie urazić,
czy nie obrazić!
Na Forum nie
wolno umieszczać odnośników oraz sum kontrolnych do
licencjonowanych gier, programów komputerowych, muzyki, filmów
oraz wszelkich innych utworów, których udostępnienie lub
umożliwienie udostępnienia narusza lub może naruszać prawa
autorskie osób trzecich.
Na Forum nie
wolno umieszczać linków do konkurencyjnych Portali i forów oraz
przekazów reklamowych.
Użytkownicy
zobligowani są do publikowania na Forum wyłącznie treści
zgodnych z tematyką działu oraz do prowadzenia dyskusji nie
odbiegających tematycznie od myśli przewodniej wątku.
Zabrania się
powielania tematów znajdujących się na Forum. Sprawdzenie, czy
dany temat był już poruszany należy do Użytkownika. Tytuły
wątków powinny jednoznacznie identyfikować poruszane zagadnienie,
a post otwierający wątek zawierać informacje niezbędne dla
udzielenia pomocy.
Zabrania się
publikowania na Forum danych kontaktowych innych niż związane z
usługami Portalu Fronda.pl. Forum przeznaczone jest do publicznej
wymiany informacji i pomocy wszystkim jego Użytkownikom i
Czytelnikom.
Na Forum
zabrania się pisania kolorowymi czcionkami. Ważne informacje będą
kolorowane przez Administratora.
Stopka/podpis
nie mogą zawierać obrazków, czcionki większej niż 12 punktów,
adresów do stron spoza Portalu. Wyjątkiem od tej reguły jest
wyraźna zgoda Administratora, którą można uzyskać poprzez
kontakt drogą mailową na adres: [email protected]
Dodatkowo
informujemy, że kontrowersyjne bądź obraźliwe cytaty umieszczane
w stopce/podpisie mogą być powodem przyznania ostrzeżenia. Za
łamanie Regulaminu Użytkownikowi może zostać przyznane
Ostrzeżenie lub Ban (wyrzucenie z Forum). System Ostrzeżeń polega
na przypisywaniu punktów i jest następujący:
za pierwsze
wykroczenie / wartość 1 lub 2 /,
za kolejne
wykroczenie tego samego typu - zakaz wstępu na Forum przez
miesiąc,
za kolejne
wykroczenie innego typu przyznanie ostrzeżenia o wartości 1 lub 2
W przypadku
otrzymania Ostrzeżeń o łącznej wartości 3 punktów z automatu
następuje blokada pisania na Forum przez 2 tygodnie. W przypadku
otrzymania Ostrzeżeń o łącznej wartości 6 punktów z automatu
następuje blokada pisania na Forum przez miesiąc. Fronda.pl
zastrzega sobie prawo do przydzielania Ostrzeżeń i Banów na
podstawie autorytatywnej opinii Administratora.
Postanowienia
końcowe
Fronda.pl
dołoży wszelkich starań, celem zapewnienia prawidłowego dostępu
do Forum.
Fronda.pl
zastrzega sobie prawo do:
okresowego
wyłączania dostępności Forum w celu jego rozbudowy lub
konserwacji,
przerw w
dostępie do Forum bez podania przyczyn,
natychmiastowego
zaprzestania świadczenia usług, w przypadku gdy Użytkownik
naruszy postanowienia Regulaminu, o czym Użytkownik zostanie
niezwłocznie poinformowany.
zmiany
parametrów Konta lub Profilu Użytkownika oraz cech użytkowych i
możliwości Forum.
zakończenia
świadczenia Usług w każdym czasie poprzez zamknięcie części
lub całości Forum, po opublikowaniu na stronach Portalu Fronda.pl
odpowiedniej informacji.
Decyzje
Administratora nie podlegają dyskusji! Wszelkie dywagacje na temat
słuszności decyzji Administratora mogą zakończyć się
przypisaniem Ostrzeżenia lub Banem.
POLITYKA OCHRONY
PRYWATNOŚCI
Załącznik
nr 2 do Regulaminu
§
1
DANE
OSOBOWE
Właściciel
Portalu Fronda.pl w pełni respektuje prawo do prywatności i ochrony
danych osobowych Użytkowników. W szczególności dba o
bezpieczeństwo danych osobowych i chroni je przed dostępem osób
niepowołanych. Portal Fronda.pl zapewnia wszystkim zarejestrowanym
użytkownikom realizację uprawnień wynikających z ustawy z dnia 29
sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, pozycja
883), w szczególności prawo dobrowolności podawania danych, prawo
wglądu do własnych danych, prawo żądania aktualizacji i usunięcia
danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu w przypadkach określonych w
przepisach tej ustawy.
§
2
POLITYKA
COOKIES
Serwis
nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem
informacji zawartych w plikach cookies.
Pliki
cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w
szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w
urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do
korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj
zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas
przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Podmiotem
zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki
cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Właściciel Serwisu
Fronda.pl
Pliki
cookies wykorzystywane są w celu:
dostosowania
zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika
oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w
szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie
Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę
internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
tworzenia
statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy
Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia
ulepszanie ich struktury i zawartości;
utrzymanie
sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której
Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie
wpisywać loginu i hasła;
W
ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies:
„sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent
cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które
przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu
wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia
oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki
cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez
czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich
usunięcia przez Użytkownika.
W
ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
„niezbędne”
pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w
ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane
do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
pliki
cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np.
wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania
w ramach Serwisu;
„wydajnościowe”
pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie
korzystania ze stron internetowych Serwisu;
„funkcjonalne”
pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez
Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika,
wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik,
rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
„reklamowe”
pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści
reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
W
wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron
internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza
przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień
dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione
w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną
obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej
bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu
Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i
sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach
oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Właściciel
Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą
wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach
internetowych Serwisu.
Pliki
cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i
wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z
Włścicielem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
§
3
INFORMACJE
HANDLOWE
Portal
Fronda.pl zastrzega sobie prawo do wysyłania Użytkownikom
niezapowiedzianych wiadomości. Zalicza się do nich informacje
dotyczące działania portalu oraz niekomercyjne i komercyjne
przekazy w postaci wiadomości e-mail i prywatnych wiadomości.
Wszelkie treści reklamowe związane z działalnością komercyjną
Portalu Fronda.pl i jego kontrahentów mogą być przesyłane
Użytkownikom wyłącznie za ich zgodą, zgodnie z treścią art. 10
ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz. U. 2002, Nr 144, poz. 1204, z późn.
zm.)
Użytkownicy, którzy zapisali się do subskrypcji otrzymują
bezpłatny biuletyn informacyjny zwany Newsletterem.
§
4
BLOKADA
I LIKWIDACJA KONTA
Rozwiązanie
umowy przez Użytkownika jest dobrowolne i może nastąpić w każdym
czasie, przez wysłanie prośby o usunięcie konta na adres e-mail:
[email protected] Rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą
elektroniczną skutkuje całkowitym usunięciem konta i danych
użytkownika.
Administrator portalu Fronda.pl zastrzega sobie
prawo do zablokowania lub usunięcia konta użytkownika. Może to
nastąpić bez podania przyczyn (szczególnie w przypadku łamania
przez Użytkownika regulaminu).
§
5
INFORMACJE
ZAWARTE W LOGACH DOSTĘPOWYCH
Podobnie
jak większość wydawców serwisów internetowych, zbieramy
informacje dotyczące korzystania z serwisów internetowych Frondy
przez użytkowników oraz ich adresów IP na podstawie analizy logów
dostępowych. Informacje te wykorzystywane są w celach technicznych,
związanych z administracją serwerów naszych serwisów
internetowych, jak również w celach statystycznych, przy analizie
demograficznej użytkowników. Stosownie do zapisu art. 18 ust. 6
ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną oraz innych obowiązujących przepisów prawa, możemy
zostać zobowiązani do wydania informacji, w tym w szczególności
numeru IP komputera, zawartych w logach dostępowych na żądanie
uprawnionych na podstawie prawa organów państwa na potrzeby
prowadzonych przez nie postępowań.
§
6
KONTAKT
Z PORTALEM FRONDA.PL
Wszelkie pytania i
wątpliwości dotyczące Regulaminu, Polityki Ochrony Prywatności
oraz korzystania z Portalu prosimy kierować na adres:
[email protected]
Regulamin
obowiązuje od momentu opublikowania i może ulec zmianie w dowolnym
czasie.