DrukujMuzułmanom też należy się wolność religijna

  • Kategoria: Wydarzenie
  • poniedziałek, 30 listopada 2009 18:18

Referendum, w którym Szwajcarzy opowiedzieli się przeciwko wznoszeniu w ich kraju minaretów skrytykowali niemieccy biskupi, protestanci i UE. Wolność wyznania należy się i chrześcijanom i muzułmanom – mówią niemieccy hierarchowie.

 

Szwajcarzy nie chcą, by nad ich miastami górowały minarety.Szwajcarzy nie chcą, by nad ich miastami górowały minarety.

- Wynik referendum szkodzi dobrej współpracy religii i kultur w sąsiednim kraju – stwierdził przewodniczący Konferencji Biskupów Niemieckich, abp Robert Zollitsch. Jego zdaniem decyzja ta nie pomoże chrześcijanom w krajach islamskich.

Biskupi podkreślają, że w Niemczech do wolności religijnej należy prawo muzułmanów do budowy meczetów. - Ponieważ chrześcijanie nie aprobują i potępiają ograniczenia wolności religijnej w krajach o przewadze wyznawców islamu, nie tylko bronimy praw tamtejszych chrześcijan, ale też prawa muzułmanów u nas – zaznaczył arcybiskup Fryburga.

Mocniej niż katolicki biskup do wyników referendum odniosła się prezes Synodu Kościołów Ewangelickich w Niemczech Katrin Göring-Eckardt. - Jestem wstrząśnięta – stwierdziła krótko. - Muzułmanie nie są pożądani w Szwajcarii. Jest to sygnał płynący od większości Szwajcarów. Wynik referendum jest wykluczający, wrogi demokracji i narusza konwencję praw człowieka – wyjaśniła.

Głos w tej sprawie zabrała też Szwecja, która obecnie sprawuje przewodnictwo w UE. Dla ministra ds. migracji Tobiasa Billströma minarety nie są problem religijnym ani kulturowym, ale architektonicznym. - Referendum rozstrzyga się kwestię, która właściwie powinna być sprawą miejskiego urzędu ds. planowania. Trudno pogodzić się z decyzją, gdy polityka rozstrzyga problemy architektoniczne – powiedział.

 

mm/Ekai.pl/Zenit.org

 

  • digg.com
  • wykop.pl
  • Zapisz do del.icio.us
  • Ciekawe
  • Odsłon: 1774

Komentarze: 35

Opinii wyrażanych przez użytkowników portalu Fronda.pl nie należy utożsamiać z poglądami redakcji.

  1. Zobacz profil Polipid Polipid napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 18:29

    Tyle że muzułmanie mają to w dupie ... bo czy wolno wybudować świątynie Katolicką w państwie muzułmańskim? Postępujmy na zasadzie wzajemności ... nie jak frajerstwo któremu póżniej poderżnie się gardła.

  2. Zobacz profil Drobny Drobny napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 18:29

    Zgadzam się z abp Fryburga - chcemy by nas szanowano - najpierw uszanujmy innych. Chrześcijaństwo to religia dobra, a czy za złe można uznać to, że czczą swego Boga? To, że nie trafili i czczą niewłaściwego, nie znaczy, że mamy ich gnębić.

  3. Zobacz profil Franciszek Franciszek napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 18:43

    Jeśli nie ma wolności religijnej w państwach islamskich to nie należy pozwalać na budowę meczetów.

  4. Zobacz profil Hache Hache napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 19:01

    @ Franciszek

    Bez większego sensu. Moglby wtedy powstać błędne koło. Zresztą - czy uważasz że należy zabijać muzułmanów jeśli w jakimś kraju muzułmańskim zabito iluśtam chrześcijan?

  5. Zobacz profil Polipid Polipid napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 19:07

    Hache :widzę u ciebie duży szacunek dla chrześcijańskich męczenników " zabito iluśtam chrześcijan"

  6. Zobacz profil Polipid Polipid napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 19:09

    Drobny chciałbym osobiście dać ci po gębie, a Ty jeśli później będziesz mnie szanował to jak myślisz zasłużysz na mój szacunek czy pogardę?!

  7. Zobacz profil Polipid Polipid napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 19:11

    Zachowując się jak cioty europejczycy są powszechnie pogardzani przez muzułmanów to siedzi w ich kulturze słabym niezdolnym do walki się pogardza.

  8. Zobacz profil Luklukow Luklukow napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 19:20

    Uważam że należy im się wolność religijna, ponieważ muzułmanie w europie to już nie koniecznie Arabowie a znakomita ich większość zreinterpretowała Koran i płynie zupełnie innym nurtem niż rdzenny islam.

  9. Zobacz profil Moabita2009 Moabita2009 napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 19:23

    Niech abp Robert Zollitsch z taką samą (a nawet większą) gorliwością zabiega o sprawy Jezusa i Kościoła. Widać, że Oni tam w Kościele w Niemczech zajmują się wszystkim, byle nie Ewangelią. Hańba!!!

  10. Zobacz profil Maciast Maciast napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 19:56

    "Wynik referendum jest wykluczający, wrogi demokracji" - a to dobre! Jak podaje Wikipedia, referendum jest "najbliższe ideałowi demokracji bezpośredniej". Ergo: demokracja jest wrogiem demokracji... "Każde królestwo, wewnętrznie skłócone, pustoszeje. I żadne miasto ani dom, wewnętrznie skłócony, się nie ostoi." (Mt 12,25).

  11. Zobacz profil marcin marcin napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 20:06

    minaret to nie meczet! Zakaz budowy minaretów nie oznacza że nie wolno budować meczetów. Po wtóre meczet jako taki nie jest odpowiednikiem kościoła w chrześcijaństwie gdyż oprócz funkcji modlitewnych jest trybuną polityczną. Islam to nie tylko religia - islam to polityka, religia, system prawny. Minaret zawsze w islamie był symbolem tryumfu oraz dominacji. W kalifacie oraz obecnie w krajach muzułmańskich minarety muszą byc najwyższymi budowlami sakralnymi - żaden kościół, czy to dzwonnica nie może górować nad meczetami z minaretem. Na Bałkanach Turcy pozwalali budować kościoły które nie byłby by wyższe od tureckiego żołnierza na koniu, także wkopywano budowle w ziemie i tylko na wysokość 2m wystawały chrześcijańskie świątynie ponad poziom ziemi.

    Wolność religijna muzułmanów jak najbardziej tak! Ale bez symboli politycznej dominacji jak minarety.

  12. Zobacz profil yukan yukan napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 20:21

    @Polipid: ciekawe, grzesząc "dajesz po gębie" Jezusowi, a On cie nadal szanuje. Więc co, gardzisz nim za to?

  13. Zobacz profil Tormann Tormann napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 20:33

    Nie do końca zgadzam się z tym, co napisał/a Moabita 2009. Abp Robert Zollitsch nie jest w łatwym położeniu. Pamiętamy Regensburg 2007 i jakie z tego były kłopoty. Generalnie hierarchia na Zachodzie zawaliła odnowę posoborową. Teraz następne pokolenie musi to odkręcać. Łatwo nie mają.

  14. Zobacz profil Silva Silva napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 20:45

    Argumenty typu "jak oni nie pozwalają to i my nie pozwólmy" są bez sensu.

    Czy my jesteśmy muzułmanami, żeby się zachowywać tak jak oni, którzy nie znają Boga? Czy Jezus nakazywał zemstę czy raczej przebaczenie?

    Niech następna osoba która ma zamiar napisać "nie pozwólmy im bo i oni nam nie pozwalają" niech się nad tym zastanowi zanim napisze cokolwiek.

  15. Zobacz profil Argonauta Argonauta napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 20:48

    UE już "wytłumaczyła" czym jest referendum w Unii - głosujemy do skutku czyli tak długo aż wyjdzie na "nasze"...trzeba mieć ptasi móżdżek aby tego nie widzieć

  16. Zobacz profil Executor Executor napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 21:24

    @Maciast

    Istotnie, demokracja bez fundamentu religijnego/ideologicznego się zawali, ale według wielu jej piewców taki fundament jest niedemokratyczny. Pozostaje więc chyba podziękować demokracji w dotychczasowym full-demoliberalnym rozumieniu.

  17. Zobacz profil Lou S. Cannen Lou S. Cannen napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 21:35

    Takie rozumienie "wolności religijnej" nie ma sensu, czuję się jakbym czytał heretyka Może to heretyk? Wolność religijna to może byćtylko i wyłącznie obowiązek oddawania czci Bogu w Trójcy Jedynemu, inne jej pojmowanie jest sprzeczne z logiką.

  18. Zobacz profil Kasa12 Kasa12 napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 21:43

    Akurat wynik wrogi demokracji nie byl. 57% to ponad polowa przeciw, a wiec demokratycznie wiekszosc (57) nie chce. I jak w prawdziwej demokracji mniejszosc (43)powinna to zaakceptowac. Ale oni pewnie zrobia ponowne referendum, zeby im "demokratycznie" wyszlo tak jak chca.

  19. Zobacz profil lelek napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 21:59

    Jakoś im bardziej wypowiadają się UE i "biskupi niemieccy" - tym bardziej bronię prawa Szwajcarów do stanowienia swojego prawa na zasadach demokratycznych. Jakoś nie słyszę , żeby niemicki biskup przejmował się PRAWAMI POLSKICH KATOLIKÓW W NIEMCZECH DO ROZMAWIANIA ZE SWOIMI CHRZEŚCIJAŃSKIMI DZIEĆMI - PO POLSKU. Więc widzę , że ma on raczej wybiórczy stosunek do "praw" i dla mnie jest co najmniej mało wiarygodny.A niemieccy protestanci obchodzą mnie jeszcze mniej. Może przeprosiliby polskich protestantów i innych chrześcijan za publiczne poparcie polityki III Rzeszy Niemieckiej w czasie okupacji Polski - zamiast lansować nam pomniki słynnego protestanta Bismarcka.A o UE pod miłościwie nam panującym traktatem lizbońskim i po publicznym potwierdzeniu braku prawa katolika do pełnienia funkcji w UE ( p. Buttiglione) - to można powiedzieć , że o demokracji to sobie przypomina wtedy , gdy można przywalić chrześcijanom.

  20. Zobacz profil zbig67 napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 22:03

    nie wolno obrażać delikatnych uczuć muzułmanów. bo muzułmanie wszystkie problemy rozwiązują za jednym zamachem.

  21. Zobacz profil zbig67 napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 22:06

    nawet papież dostał ostatnio koran i dywanik do modlitwy. ale będą jaja!

  22. Zobacz profil lelek napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 22:13

    Czego to ludzie nie dostają w prezencie. Koran , Koranem ale dywanik mógł pochodzić jeszcze z polskiego dworku spod Kamieńca Podolskiego z XVII w.A czy do modlitwy , to chyba zależy od komentarza ofiarodawcy. Muzułmanie miewają dywaniki i dywany , na których się nie modlą jeno robią inne rzeczy.

  23. Zobacz profil Sarcina napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 22:14

    Młodzież jak zwykle przemądrzała, jak zwykle skacze sobie do gardeł (z obu obozów). Mnie wprawiła w osłupienie reakcja p. prezes Katrin Göring-Eckardt, która powiedziała m.in. "Wynik referendum jest wykluczający, wrogi demokracji...". Jak to ludzie rzadko używają mózgów - wynik referendum wrogi demokracji - koń by się uśmiał.

  24. Zobacz profil Fabrifibra Fabrifibra napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 23:24

    Lewactwo od dawna nie uważa demokracji za procedurę rządów ludzi, tylko za bardzo konkretną ideologię, lewacką. W tym sensie ta pani naprawdę mówiła szczerze. Z drugiej strony, czy takie pranie pojęć to jakieś zaskoczenie? Przecież już przerabialiśmy demokrację ludową..

  25. Zobacz profil lelek napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 23:32

    A tak z drugiej strony - po co muzułmanom wolność wyznania w Europie, skoro w Arabii Saudyjskiej, Malezji, Indonezji , w Indiach - ścigają chrześcijan jak kaczki i żadna 'władza" nie udziela chrześcijanom ochrony nawet w przypadkach zagrożenia życia. Trzeba prowadzić na bieżąco taką "Białą księgę" "osiągnięć" muzułmańskich w stosunku do chrześcijan na całym świecie - i w przypadku podobnych roszczeń jak w Szwajcarii - przekazywać do zapoznania się. Jak ocenić zachowania socjalistów np.we Francji , którzy tylko dlatego ,że Front le Pena jest przeciwko budowaniu kolejnych meczetów w Paryżu- z pieśnią na ustach dopieszczają muzułmanów. Właśnie w TV5Monde - panowie muzułmanie w eleganckich garniturach wspólnie w panem redaktorem wyzywają katolików "chodzących do kościoła" od "fundamentalistów".Teraz padło słowo "islamofobie" w kontekście oczywiście "extreme droite". Uderz w stół nożyce się odezwą.

  26. Zobacz profil Polipid Polipid napisał/a:

    poniedziałek, 30 listopada 2009, 23:45

    yukan:

    "ciekawe, grzesząc "dajesz po gębie" Jezusowi, a On cie nadal szanuje"

    bo nie jest muzułmańcem ...

  27. Zobacz profil Gandalf Gandalf napisał/a:

    wtorek, 1 grudnia 2009, 00:05

    Wydaje się że kluczem do rozwikłania tego problemu jest słowo: dialog, My chrześcijanie jesteśmy zdolni do postawy dialogu, Pytanie do muzułmanów jest następujące: czy wy muzułmanie jesteście zdolni do dialogu. Ny chrześcijanie możemy pozwolić na budowanie waszych muzułmańskich świątyń w naszych chrześcijańskich krajach. Czy wy muzułmanie tez jesteście w stanie wyrazić zgodę na budowę chrześcijańskich świątyń w waszych krajach..? My chrześcijanie nie karzemy śmiercią odstępstwa od wiary chrześcijańskiej. Czy was muzułmanów stać na to żeby nie zabijać swoich braci za to że odkryli nowy sens własnego życia? Proste pytania a jakie odpowiedzi..?

  28. Zobacz profil AlexSailor napisał/a:

    wtorek, 1 grudnia 2009, 06:19

    Muzułmanom też należy się wolność religijna taka jak katolikom w Arabii Saudyjskiej i Iranie.

  29. Zobacz profil dentysta dentysta napisał/a:

    wtorek, 1 grudnia 2009, 10:38

    Luklukow, to po co im wolność religijna jak oni już nie są religijni? ".. muzułmanie w europie to już nie koniecznie Arabowie a znakomita ich większość zreinterpretowała Koran i płynie zupełnie innym nurtem niż rdzenny islam?"

    Minarety nie są obowiązkowym elementem meczetów.

  30. Zobacz profil gnome gnome napisał/a:

    wtorek, 1 grudnia 2009, 10:47

    Heh

    abp. Zollitsch po raz kolejny nie skorzystał z okazji żeby siedzieć cicho.

    Ciekawe są natomiast komentarze:] Instynktownie czujecie, że to nie jest dobre co się w sprawie "muslimów" wyprawia, instynktownie większość jest przeciwko temu desantowi! Zresztą zupełnie zgodnie z nauczaniem (na temat wolności religijnej) chociażby JŚ. Grzegorza XVI, Piusa IX, Leona XIII, Piusa VI, Piusa VII, św. Piusa X,......ale (co najważniejsze przecież :]]]) niezgodne z Dignitatis humanae!

    Toż mam uciechę czytając te komentarze, żywe jaja :]

    Przypomina mi się, że w ostatnich wyborach prezydenckich w USA, zagłosowano jednocześnie za Obambo oraz (w referendum połączonym z wyborami) za wpisem do konstytucji USA definicji małżeństwa jako związku mężczyzny i kobiety. Czyli, zagłosowano za człowiekiem i jednocześnie przeciwko jego programowi :]

    Ja rozumiem, demokracja to ustrój idiotyczny i dla idiotów przeznaczony, jednak żeby aż tak? No aż tak moi drodzy, zwyczajnie większość ludzi (według ostatnich badań około 62% ludzi nie rozumie treści wiadomości telewizyjnych!)

    to zwykli kretyni, którzy postępują tak jak im się każe i myślą tak jak się za nich wymyśli.

    Kończąc więc z uśmieszkiem na twarzy nawołuje, apeluje i proszę - myślimy samodzielnie!

  31. Zobacz profil Cyryl Cyryl napisał/a:

    wtorek, 1 grudnia 2009, 13:21

    demokracja-utrój dla idiotów.......

    Raczej dla ludzi myślących,nie o mentalności niewolników.

    Przypominam,że Szwajcarzy już w XiV stuleciu wywalili "bożych pomazańców" na pysk ze swojej ziemi.I rządzili się jako federacja kantonów.

  32. Zobacz profil Bukowina0 Bukowina0 napisał/a:

    wtorek, 1 grudnia 2009, 14:20

    "Innym" winismy okazywać tolerancję ( tolerancję ! nie aprobatę )Muzułmanom należą się zatem takie prawa w Europie, które są im niezbędne a jednoczesnie nie naruszają naszej (Europejczyków ! ) cywilizacyjnej, kulturowej, religijnej pozycji w tej części świata. Budowa minaretów jest nam obca, a muzułmanom do wyznawania ich wiary chyba nie jest niezbędna. Muzułmanów powinnismy traktować u nas jak gości, a gość nie nadużywa życzliwości gospodarza.

  33. Zobacz profil Hache Hache napisał/a:

    wtorek, 1 grudnia 2009, 15:15

    @ Polpid

    Może faktycznie źle się wyraziłam, przepraszam. Twierdzę po prostu, że nie musimy postępować tak jak oni (to znaczy muzułmanie zabijający chrześcijan za wiarę, nie męczennicy:))

  34. Zobacz profil Joe Joe napisał/a:

    wtorek, 1 grudnia 2009, 16:08

    Polpid ty to masz więcej wspólnego z polipem albo lipidem niż z chrześcijaninem. oddawaj złem za zło!

  35. Zobacz profil Tom Tom napisał/a:

    wtorek, 1 grudnia 2009, 22:38

    Bukowina0 - dokładnie tak jak piszesz.

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.