DrukujKaczyńscy pochodzą od Piastów, Komorowski od Wikingów, Tusk - nie wiadomo

  • Kategoria: Polska
  • wtorek, 8 grudnia 2009 13:11

Intrygujące są wyniki najnowszych badań genealoga Marka Jerzego Minakowskiego. Zwłaszcza te dotyczące czołowych polskich polityków.

 

W drzewie genealogicznym rodziny Kaczyńskich można się doliczyć 30 pokoleń wstecz. Wśród słynnych praprzodków prezydent i prezes PiS mają m.in. Bolesława Chrobrego i Bolesława Krzywoustego, Mieszka I, Andrzeja Frycza-Modrzewskiego i innych przedstawicieli elit średniowiecznej Polski i I Rzeczypospolitej.

Dobrze udokumentowane są też korzenie marszałka Sejmu Bronisława Komorowskiego. Jego krewnym był gen. Tadeusz Bór-Komorowski, jeden z dowódców AK. Jeśli chodzi o praprzodków, to marszałek Sejmu jest spowinowacony w 29. pokoleniu ze szwedzkim monarchą Inge I. Rządził on w latach 1070-1112 i zwalczał pogan w Szwecji. Natomiast historia rodziny premiera Donalda Tuska nie jest znana.

Minakowski - doktor filozofii, pasjonat hitorii, od ośmiu lat buduje "Wielką genealogię". To baza rodzinnych koligacji, sięgających początku wieków średnich. Ustalił też między innymi, że niemal wszyscy Polacy, podobnie jak Kaczyńscy, mają wśród swoich przodków pisarza Andrzeja Frycza Modrzewskiego.

 

mah, TVN24.pl, Dziennik.pl

  • digg.com
  • wykop.pl
  • Zapisz do del.icio.us
  • Ciekawe
  • Odsłon: 3229

Komentarze: 31

Opinii wyrażanych przez użytkowników portalu Fronda.pl nie należy utożsamiać z poglądami redakcji.

  1. Zobacz profil Cyryl Cyryl napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 14:35

    jescze ponoć w rodowodzie majają jeszcze jakiegoś Świętopełka I Przeklętego z Rusi.

  2. Zobacz profil Graaf Graaf napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 14:41

    Tusk od margrabiego Hodona zapewne

  3. Zobacz profil Fanaticus Fanaticus napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 14:42

    A mi się wydaje, że oni wszyscy są wnuczętami Adama Ponińskiego.

  4. Zobacz profil Plus Plus napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 14:44

    Donald ma babkę Niemkę i śpiewał w domu kolędy po niemiecku, ale tego badać nie wolno, bo taka polskość mogłaby się kojarzyć z nienormalnością.

    Jakieś linki do tych nowych rodowodów Kaczyńskiego?

  5. wtorek, 8 grudnia 2009, 14:53

    Mógłby ktoś wyjaśnić jak możliwe jest, że "niemal wszyscy Polacy mają wśród swoich przodków pisarza Andrzeja Frycza Modrzewskiego"?

  6. Zobacz profil Balagula Balagula napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 15:02

    Panie Minakowski, przestań Pan bredzić.Powiedz Pan lepiej jakie są Pańskie korzenie. A Tusk, jak powszechnie wiadomo pochodzi od słońca Peru.

  7. Zobacz profil Gżegżółka Gżegżółka napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 15:05

    No właśnie jak to możliwe, że "niemal wszyscy Polacy, podobnie jak Kaczyńscy, mają wśród swoich przodków pisarza Andrzeja Frycza Modrzewskiego." ????

  8. Zobacz profil Tommaso Tommaso napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 15:05

    Andrzej Frycz Modrzewski był płodnym pisarzem...

  9. Zobacz profil Stanczyk Stanczyk napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 15:07

    @Tommaso: musze przyznac ze mnie uprzedziles.... ta sama interpretacja

  10. Zobacz profil Wladyslawraginis Wladyslawraginis napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 15:25

    @Tomasso

    Swego czasu zalil mi sie pewien wiejski listonosz, ze ledwie wyrabia na alimenty. Opowiadal o tym tak: "najpierw to chodzilem pieszo, pozniej kupilem sobie rower, pozniej motor i wzialem nadgodziny, paczki, itp. a babom nie umiem odmawiac".

    .

    Wiec moze i Frycz mial jakis odpowiednik motoru i tez bral nadgodziny, nastepnie podobnie jak listonosz uznawal szczerze wszystkie dzieci

  11. Zobacz profil nogay napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 15:48

    Tusk - podobno liberalny potomek Nikodema Dyzmy z Koborowa - z alkowianką Niny Kunikowej z Ponimirskich.

  12. Zobacz profil Narodowiec1906 Narodowiec1906 napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 16:12

    A ciekawe co z Waldemarem Pawlakiem, podobno ma kosmitów w rodowodzie, został wysłany na ziemię w celach bliżej nieokreślonych, celowo nadano mu wdzięki cyborga i robotyczny sposób mowy, krąży plotka, że jest sterowany właśnie z kosmosu i jako jeden z nielicznych nie ma Modrzewskiego wśród krewnych.

  13. Zobacz profil Sarmata Sarmata napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 16:42

    Donek, nieładnie tak się do dziadka nie przyznawać!

  14. wtorek, 8 grudnia 2009, 16:53

    "Ustalił też między innymi, że niemal wszyscy Polacy, podobnie jak Kaczyńscy, mają wśród swoich przodków pisarza Andrzeja Frycza Modrzewskiego."

    To że jakiemuś doktorkowi się nudzi, to jeszcze rozumiem, ale po co to publikuje fronda.pl?

  15. Zobacz profil fmsk fmsk napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 17:16

    "Ustalił też między innymi, że niemal wszyscy Polacy, podobnie jak Kaczyńscy, mają wśród swoich przodków pisarza Andrzeja Frycza Modrzewskiego" - czy to znaczy, że Frycz wojował nie tylko piórem pośród rzeszy białogłów?

  16. Zobacz profil MHW MHW napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 17:44

    A ja myślałem, że Kaczyńscy, jak wielu "naszych" polityków, pochodzą w prostej linii od Bulana i Obadjasza, chanów chazarskich...

  17. Zobacz profil MariuszKeik MariuszKeik napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 17:52

    To że większość Polaków pochodzi od Chrobrego jest bardzo logiczne i można w prosty sposób udowodnić:

    Niech każdy z Was odpowie sobie na następujące pytania: Ilu babci i dziadków miałem - odpowiedź brzmi: 4 osoby( 1 babcia i 1 dziadek dla każdej ze stron - od matki i ojca , co daje nam w sumie 2 babcie i 2 dziadków, czyli 4 osoby). Następnie ilu miałem pradziadków: 8 osób (Pradziadek to po prostu rodzic moich dziadków; A każdy mój dziadek i każda moja babcia miała dwójkę rodziców, którzy to są dla mnie pradziadkami). I dalej ilu miałem prapradziadków: 16 (bo każdy pradziadek miał po dwóch rodziców). Czyli wychodzi nam funkcja logarytmiczna 2 do potęgi n gdzie n to liczba pokoleń (Przykład: 2 do potęgi 1 - mówi ilu mamy rodziców, 2 do potęgi 2 mówi ilu dziadków (=4); 2 do potęgi 3 (=2x2x2=8) ilu pradziaków itd.)

    Tak więc możemy obliczyć ilu mieliśmy praprapra...itd. dziadków w okresie Bolesława Chrobrego.

    Gdybyśmy chcieli się dowiedzieć ilu naszych prapraprapra... żyło w okresie gdy żył jeden z najzdolniejszych ale niestety bardzo okrutny polski król

    Bolesław Chrobry (ur. przed 1000 r.ne) czyli ok 1000 lat temu to musielibyśmy podnieść 2 do potęgi która będzie liczbą pokoleń przed nami (nasi rodzice to 1. pokolenie, nasi dziadkowie to 2. pokolenie, pradziadkowie to 3. pokolenie) - przyjąwszy, że nowe pokolenie pojawia się co ok 25 lat (bo średnio większość ludzi ma dziecko między 20. a 30 r.ż czyli ok 25 r.ż) to w ciągu 100 lat żyły 4 pokolenia, w ciągu 1000 lat 40 pokoleń, czyli ponosimy 2 do 40 co da nam wynik ilu naszych prapraprapra... dziadków żyło tysiąc lat temu 1.099.511.627.776 - czyli 1 bilion 99 miliardów itd. naszych prapra...dziadków. A wtedy na świecie było niecałe kilka milionów ludzi, CZYLI wszyscy oni byli naszymi praprapra :-)

    Pozdrawiam

  18. Zobacz profil janetatanka napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 18:21

    taaaak, a wasy po mieczu to zamiast na Kaczynskiego przeszly na Walese...ech ten wasik.

  19. Zobacz profil egeno napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 18:38

    Fanaticus: tak jest od Ponińskiego!

  20. Zobacz profil Ugarte. Ugarte. napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 18:52

    Ja znam swoją rodzinę do 7. pokolenia wstecz, chociażem chłop z niepiśmiennych... po samym nazwisku widać, że wśród przodków mam http://pl.wikipedia.org/wiki/Biernat_z_Lublina Biernata z Lublina.

    Poza tym słynny partyzant "Orlik": http://pl.wikipedia.org/wiki/Marian_Bernaciak

    Z obecnych polityków to niestety jestem spokrewniony z Januszem Palikotem. W sferze domysłów pozostaje Bolesław Bierut, ale jego nazwisko, cechy fizyczne i okolice rodowe świadczą za jego pokrewieństwem ze mną...

    ktoś jeszcze chętny do chwalenia się rodziną? ;)

    @Mariusz Keik:

    A małżeństwa pomiędzy kuzynami?

  21. Zobacz profil MariuszKeik MariuszKeik napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 19:28

    Tak, to prawda, iż małżeństwa między kuzynami się zdarzały w historii, może częściej niż obecnie, nie tak często jednak aby zredukować liczbę przodków do mniejszej niż była wóczas na Ziemi

  22. Zobacz profil MariuszKeik MariuszKeik napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 19:29

    To jest tylko statystyka, ale w statystyce jest dużo prawdy.

    Z tego wniosek że wszyscy jesteśmy braćmi i siostrami!

    Pozdrawiam

  23. Zobacz profil Wroński napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 20:07

    Kaczyńscy - ten wzrost te czarne oko dobrze, że włosy im się nie kręcą bo pomyślaybym, że ich dziadkowie to byli jeszcze "starszymi braćmi w wierze". No to monarchia! Ale bzdura! Noszę jedno z najstarszych nazwisk (nik tym nazwiskiem nie jest) i mógłbym powiedzieć że ok. 26.000 Polaków noszących te nazwisko jest protoplastami Polan - co za bzdura. A mój prapra to Siemowit i pierwsi piastowie.

  24. Zobacz profil Angelight24 Angelight24 napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 20:24

    Mi się wydaje że ich przodkami byli Targowiczanie

  25. Zobacz profil Balagula Balagula napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 21:59

    Bez wątpienia, ale nie Tuska. Tusk pochodzi od FRYCA, a nie od Frycza.

  26. Zobacz profil Trusting Trusting napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 22:33

    Tak, jasne, wszyscy mają w rodzinie Frycza-Modrzewskiego... czego jeszcze Ci pseudonaukowcy nie wymyślą... Rozumiem, że my wszyscy od Adama i Ewy, ale spokojnie ;)

  27. Zobacz profil Sarcina napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 22:44

    @Balagula: rewelka! A tak odnośnie wyliczeń p. MariuszaKeika. Wszystko to prawda, tyle że ta liczba określa liczbę ludzi, którzy przez te 1000 lat rodzili się, żyli i umierali. Fascynujący jest w tym fakt, że po "końcu świata" JEDNOCZEŚNIE będzie żyła niewyobrażalna liczba ludzi, w formie cielesnej! (a to tylko wyliczenie dla 1000 lat). A ci obłąkańczy ekolodzy mówią, że te marne parę miliardów istnień ludzkich żyjących dziś, to zbyt duże obciążenie dla biednej Ziemi.

  28. Zobacz profil Grom Grom napisał/a:

    wtorek, 8 grudnia 2009, 22:54

    Kaczynscy to ukrainscy zydzi, a Tusk to zyd niemiecki.

    Ich czyny to potwierdzaja.

    A te polskie pochodzenie od Piastow to mozna miedzy bajki wlozyc.

    Zydzi do reszy oglupili Polakow.

    http://www.raportnowaka.pl/news.php?typ=news&id=376

  29. wtorek, 8 grudnia 2009, 23:02

    Tia, a Kwaśniewski jest potomkiem Heroda i jego ulubionej kozy. Oczywiście Janusz Korwin-Mikke jest potomkiem pogromcy husytów Macieja Korwina i boksera Mike'a Tysona. Chciałbym poznać źródła, na których pracował Minakowski...

  30. Zobacz profil Mariusz2 Mariusz2 napisał/a:

    środa, 9 grudnia 2009, 11:05

    Donald i Kaczor pochodzą od Walta Disneya ;)

    A tak na poważnie to pewnie jest tak jak pisze MariuszKeik większość z nas to przodkowie Piastów. Tyle że w ten sposób pewnie można założyć, że wszyscy mamy za przodka dowolnego zbrodniarza/bohatera z przed tysięcy lat, który nie umarł bezpotomnie. Czyli każdy z nas pewnie pochodzi od Abrahama albo Mahometa a może Kaliguli? Tylko czy to cokolwiek znaczy?

  31. poniedziałek, 14 grudnia 2009, 14:35

    No i to jest dopiero "njus"...Widzę, że sprawy naprawdę ważne dla Polski zajmują na Fronda.pl wyjątkowe miejsce...A jak Kaczyński miał...Żyda w rodzinie, to co? Aj, waj!

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.