DrukujBenedykt XVI: Duchowni-pedofile zdradzili obietnicę daną Bogu

  • Kategoria: Kościół
  • sobota, 12 grudnia 2009 13:42

Papież był wstrząśnięty po wczorajszej rozmowie z irlandzkimi biskupami na temat przypadków molestowania seksualnego przez księży w tym kraju. W ostrych słowach potępił te czyny i przeprosił ofiary i ich rodziny.

 

- Papież pragnie jeszcze raz wyrazić głęboki żal z powodu czynów niektórych duchownych, którzy zdradzili obietnice dane Bogu, a także zaufanie pokładane w nich przez ofiary i ich rodziny oraz całe społeczeństwo – ogłosił Watykan po spotkaniu Benedykta XVI z prymasem Irlandii kard. Seanem Bradym oraz biskupem Dublina kard. Diarmuidem Martinem.

Tzw. raport dubliński, który opublikował irlandzki rząd w listopadzie, wskazuje iż w latach 1975-2004 ponad 300 osób złożyło skargi, że jako dzieci były wykorzystywane seksualnie przez księży. Jednak władze kościelne i policja tuszowały sprawy. - Krycie przestępstw przez Kościół było wręcz „obsesyjne”. Kościół przedkładał obronę dobrego imienia nad dobro dzieci – skomentowali sprawę irlandzcy biskupi.

Dopiero kard. Martin, który przejął diecezję w Dublinie w 2004 roku, zaczął przełamywać opór księży i zakonników przed ujawnieniem prawdy. Według nieoficjalnych informacji Benedykt XVI chce wymusić dymisję co najmniej jednego biskupa, który uczestniczył w tuszowaniu przypadków molestowania dzieci przez duchownych.

 

sks/Rzeczpospolita/GW

  • digg.com
  • wykop.pl
  • Zapisz do del.icio.us
  • Ciekawe
  • Odsłon: 2207

Komentarze: 22

Opinii wyrażanych przez użytkowników portalu Fronda.pl nie należy utożsamiać z poglądami redakcji.

  1. Zobacz profil Silva Silva napisał/a:

    sobota, 12 grudnia 2009, 14:29

    No i dobrze. "Nie ma bowiem nic ukrytego, co by nie miało być ujawnione, ani nic tajemnego, co by nie było poznane i na jaw nie wyszło." (Łk 8, 17)

  2. sobota, 12 grudnia 2009, 14:54

    A jeden z moich współbraci, irlandczyk - przyjaciel Ratzingera (bo jego były uczeń) i były wykładowca teologi moralnej, zaraz po ogłoszeniu raportu nawoływał aby biskupi wymienieni w nim a obecnie ciągle będący na urzędach, natychmiast złożyli urząd. Utracili bowiem moralny autorytet do jego wykonywania.

  3. sobota, 12 grudnia 2009, 15:49

    Werbista i takie poglądy? A myślałem, że już mnie nic dzisiaj nie zaskoczy.

  4. Zobacz profil JSK JSK napisał/a:

    sobota, 12 grudnia 2009, 16:01

    Kolejny raz zwracam uwagę na odwagę O.Ś. Benedykta. Dla mnie jest bohaterem. Przypomnijcie sobie reakcje tzw "elit" po sprawie Samsona czy aresztowaniu Polańskiego. Benedykt kolejny raz jest WIELKI.

    Swoją drogą to dla tych którzy krzywdzą dzieci warto by odgrzać ekskomunikę. Mam tylko nadzieje, że szykują się dla nich kotły w piekle, obok kotłów dla tych co mordują dzieci....

  5. Zobacz profil Bjorntoln7 Bjorntoln7 napisał/a:

    sobota, 12 grudnia 2009, 16:07

    Bravo!

    Nareszcie jakieś postępy w tej sprawie

  6. Zobacz profil Bjorntoln7 Bjorntoln7 napisał/a:

    sobota, 12 grudnia 2009, 16:09

    "kotły w piekle" straszne uuu...

    Mam nadzieję,że traktujesz to JSK jako przenośnię

  7. sobota, 12 grudnia 2009, 16:19

    @Sodalitium Pianum A widzisz, przyjacielu - świat jest szerszy niż ludzkie wąskie ramki.

  8. sobota, 12 grudnia 2009, 16:20

    @ JSK a ja mam nadzieję, że ich serce doprowadzone zostanie do Miosierdzia Bożego.

  9. Zobacz profil JSK JSK napisał/a:

    sobota, 12 grudnia 2009, 16:33

    Miłosierdzie Boga jest nieograniczone i dla Niego nie ma nic niemożliwego . Jednak krzywdzenie dzieci jest przerażające i kary się domaga.

  10. sobota, 12 grudnia 2009, 16:37

    @JSK Więc nie domagaj się dla nich piekła a módl się o to Miłosierdzie i a oczyszczenie czy na ziemi czy w czyścu przygotuje ich na spotkanie z Bogiem - bo aż strach czytać, że komuś życzysz piekła...

  11. Zobacz profil Adeptus Adeptus napisał/a:

    sobota, 12 grudnia 2009, 16:49

    Dobrze ze nie ma już cenzury kościelnej. Do 1962 roku samo mówienie o pedofilii czy innych skandalach seksualnych kleru KK wiązało się z automatyczną ekskomuniką. Teraz - przymuszeni rewelacjami prasy - hierarchowie (po wielu latach milczenia i uników) przebąkują o tym i owym. Jak to było z tym kawałem o Leninie? Jako on dobry! Mógł dzieciaka zabić, a pocałował go w czoło!

  12. Zobacz profil JSK JSK napisał/a:

    sobota, 12 grudnia 2009, 17:08

    BaRt: Masz rację, Chciałem pokazać mój wstręt do pedofilii.

    Adeptus: Nie sądzę aby tak było, na Św. Krzyżu istniał w okresie rozbiorów Instytut Księży Zdrożnych. Gdzieś czytałem że odsiadywali tam kary także za przestępstwa seksualne. Jednak każde przestępstwo trzeba udowodnić. Gdyby nawet tak było jak mówisz to pozwolę sobie zauważyć, ze w Irlandii od samego początku istniał rozdział Kościoła i Państwa wiec też policja nie wywiązała się z obowiązków.

  13. Zobacz profil Bjorntoln7 Bjorntoln7 napisał/a:

    sobota, 12 grudnia 2009, 19:23

    Pedofilom należy się również jakaś pomoc,nie wystarczy napiętnować,ale ukazać im jakieś konstruktywne wyjście z takiej sytuacji.

    Popieram decyzję Papieża.

  14. Zobacz profil egeno napisał/a:

    sobota, 12 grudnia 2009, 21:17

    Adeptus:

    "Do 1962 roku samo mówienie o pedofilii czy innych skandalach seksualnych kleru KK wiązało się z automatyczną ekskomuniką."

    czy jesteś pewny, że wiesz o czym piszesz? gdzie to wyczytałeś?

    ale podzielam Twój wstręt do tych obrzydliwców.

  15. Zobacz profil egeno napisał/a:

    sobota, 12 grudnia 2009, 21:21

    to wielka zasługa Papy. ale pozostaje inny wrzód: TW czyli kolaboracja kleru z komuną. za Piusa XI encyklika nakładała ekskomunikę za współpracę z komuną. czy ktoś to odwołał. jeśli nie, to dlaczego udaje się, że nie było sprawy?

  16. Zobacz profil mr.brown mr.brown napisał/a:

    sobota, 12 grudnia 2009, 23:06

    @Egeno,żeby wszystko było takie proste,to wcinałbyś proste banany.

    Co do sprawy więc: jest trudna,zahacza o wiele płaszczyzn,jest delikatna i skomplikowana.Należy do niej podchodzić z rozwagą,nie z lekce sobie ważeniem.

    A co do bananów-wyznaj jak na spowiedzi-zdarzyło CI się zjeść wyprostowanego banana,hę?

  17. Zobacz profil Grom Grom napisał/a:

    niedziela, 13 grudnia 2009, 08:38

    Dlaczego Jan Pawel II nie zrobil z tym porzadu, a zamiatal takie sprawy pod dywan?

    Mianowal na bislupa sodomite Zycinskiego, ktory watpie aby reagowal na tego typu sprawy.

    Przeciez ci Irlandcy biskupi sa mianowani przez JPII.

    Kolejny zepsuty owoc jego pontyfikatu, ktory teraz papiez Benedykt XVI sprzata. A ogupiona gawiedz krzyczy za telewizorem; Santo Subito.

    To juz jest schizofrenia.

  18. Zobacz profil Mr. Slavo Mr. Slavo napisał/a:

    niedziela, 13 grudnia 2009, 11:27

    No i właśnie miałem zapytac gdzie te przeprosiny bo i irlandzka prasa o nich doniosła. Przesledziłem serwis watykanski, zenit, Cath. News Agency i .... kicha jak zwykle. Dziennikarzyny znów czegoś nie zrozumiały, przeinczyły czy zmyśliły?

  19. Zobacz profil kerguelen kerguelen napisał/a:

    niedziela, 13 grudnia 2009, 14:12

    Skandal wybuchł kilka miesięcy temu a Papież "obudził się" dopiero teraz. Refleks szachisty to za mało powiedziane... Wstyd

  20. niedziela, 13 grudnia 2009, 14:55

    @kerguelen wsytd, to chyba powinien się w Tobie obudzić z powodu ignorancji jaką prezenetujesz wypowiadając się w ten sposób. Reakcja papieża była odpowiedzią na oficjalny raport, sam skandal wybuchłw juz 1992 r. dzięki mediom irlandzkim - od kilu miesięcy to może sie Tobie obija o uszy, pewnie ze względu na pierwsy raport - tzw. Rayana - z maja.

  21. Zobacz profil Niki9876 Niki9876 napisał/a:

    niedziela, 13 grudnia 2009, 14:58

    tak własnie wygląda kk i to nie tylko tam !

  22. Zobacz profil Synteza Synteza napisał/a:

    poniedziałek, 14 grudnia 2009, 08:23

    @Niki9876 to, że takie rzeczy są piętnowane, świadczy tylko o tym, że KK staje się lepszy, a nie gorszy, bo biskupi powracają do nauczania Biblii w tej kwestii: "Przeciwko prezbiterowi nie przyjmuj oskarżenia, chyba że na podstawie dwu albo trzech świadków. Trwających w grzechu upominaj w obecności wszystkich6, żeby także i pozostali przejmowali się lękiem. " 1Tm 5,19n

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.