Otwarte forum dyskusyjne Frondy

Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"

dodano: 19.06.2017, 13:21
akcje wątku: drzewko

Autor: AirWolf

https://www.youtube.com/watch?v=wjbjZwJprSg

Wiedziony wątpliwościami obSServera wyklętego dot. dźwigarów w skrzydle tupolewa, zrobiłem mały risercz. Oto co znalazłem:

 

Portal niezalezna.pl (finansowany w całości przez PiS i mający siedzibę tuż za płotem Żoliborskiego Centrum Zarządzania Strategicznego) przy okazji 4 rocznicy katastrofy smoleńskiej zabrał się za analizę wywiadu, udzielonego portalowi wp.pl przez prof. Sibilskiego – tego samego, który był promotorem dra Laska – wroga nr 1 towarzystwa przekonanego o zamachu. Ich "zdobycze intelektualne" stanowią do dzisiaj paliwo dla wszelkich posiadaczy "wątpliwości w jedyną słuszną wersję". 

 

Można tam trafić na taki fragment: "w Tu-154M przez całą długość skrzydła biegną dwa dźwigary". Problem w tym, że są... trzy! Taka pomyłka dyskwalifikuje.”

 

Jako dowód niezalezna przedstawia taki oto rysunek-schemat skrzydła tupolewa.

http://niezalezna.pl/uploads/foto2014/53841-658641396854560.jpg

Nie wiadomo skąd pochodzi ów rysunek. Niezalezna wspomina coś o prof. Biniendzie, ale źródła nie podaje. Być może to ten sam radziecki podręcznik z lat 50, na który uwielbia się powoływać obSServer wyklęty (tak, to ten sam, który mówi o stali i to niezwykłej twardości). Przyjmijmy jednak, że rysunek jest absolutnie i bezsprzecznie legitny.

 

Czy „taka pomyłka dyskwalifikuje”? Oczywiście i bezapelacyjnie. Przecież dźwigary to „element kluczowy dla wytrzymałości skrzydła” Świadczy to o tym, że ekspert nie wie o czym mówi... ale tylko wtedy, kiedy przytoczy się jedynie wycięty fragment z całości wypowiedzi, która brzmi tak:

 

W Tu-154M przez całą długość skrzydła biegną dwa dźwigary. W przekroju poprzecznym skrzydło dzieli się więc na trzy przestrzenie - między przednią krawędzią a pierwszym dźwigarem, między dźwigarami oraz między drugim dźwigarem a tylną krawędzią. To tzw. obwody wytrzymałościowe albo inaczej kesony. To one sprawiają, że skrzydło potrafi wytrzymać działanie potężnych sił. Zgodnie z prawami fizyki o wytrzymałości na naprężenia decyduje przekrój takiego obwodu. Jednak, gdy obwód zostanie rozerwany, zostaje już tylko wytrzymałość blachy, a ta ma grubość kilku milimetrów.

 

Jak przeczytać całość i skonfrontować ponownie z w/w rysunkiem – to wychodzi, że nie prof. się pomylił, tylko niezalezna dokonała chamskiej manipulacji. Prof. mówił, że skrzydło jest podzielone na 3 strefy (kesony) i to samo wynika z rysunku. Specjalnie dla mameiwyklętej1920 zamieszczam wersję koloryzowaną.

http://images.tinypic.pl/i/00910/l9nh6fovmxn4.jpg

Na czerwono zaznaczyłem dwa dźwigary, na niebiesko – tylną krawędź skrzydła / „trzeci dźwigar”. Może tylna krawędź skrzydła to trzeci dźwigar (taki sam materiał, taki sam przekrój) – a może nie. To tak naprawdę mało istotne. O wiele bardziej istotne są wspomniane tzw. obwody wytrzymałościowe albo inaczej kesony. Są trzy – zarówno w wypowiedzi prof. Sibilskiego, jak i na rysunku niezaleznej (specjalnie dla obSServera wyklętego ponumerowałem).

 

Co to są kesony? Google odpowie. To właśnie one są kluczowe dla wytrzymałości skrzydeł i możliwości „udźwignięcia” całego samolotu. Ich zastosowanie wynika z konieczności kompromisu między masą samolotu (czy precyzyjniej pisząc – skrzydeł) a ich wytrzymałością. Jeżeli do kogoś nie dociera, jakie znaczenie dla samolotu ma jego masa – czy w ogóle będzie w stanie latać w pierwszej kolejności i dla jego zasięgu, ładowności, długości rozbiegu oraz dobiegu w dalszej – to jest tumanem, na dyskusje z którym szkoda czasu. Dość rzec, że w Airbusie A380 zdecydowano się na zmniejszenie o 1 mikrometr (0,001mm) grubości warstwy lakieru, aby odchudzić maszynę o 80kg (czyli raptem 1 pasażera). Gdyby nie było konieczności pójścia na taki kompromis, to skrzydła byłyby jednolitą bryłą, odlaną ze stali (i to wyjątkowej twardości) i wtedy kosiłyby drzewa, betonowe latarnie i nawet Wieżę Eiffla, gdyby zaistniała taka potrzeba.

 

Dalej możemy przeczytać jeszcze:

Na skrzydle wytwarzana jest siła nośna skierowana do góry, która równoważy ciężar samolotu i bezwładność. Gdy Tu-154M zaczął się wznosić, doszło do przeciążenia rzędu 1,25 g. To znaczy, że samolot zrobił się o 25 proc. cięższy i ważył nie 80, a ok. 100 ton. Siła nośna wytwarzana na obu skrzydłach musiała być większa.

Skrzydła udźwigną ciężar 100 ton tylko, jeśli są nieuszkodzone. Tymczasem w zderzeniu z brzozą została przecięta przednia krawędź skrzydła i pierwszy z dwóch dźwigarów (trzech jeśli uznać, że krawędź tylna to także dźwigar - przyp AirWolf). To potwierdzają nawet symulacje prof. Wiesława Biniendy. Rozerwane zostały dwa kesony. Trzeci musiał utrzymać całe obciążenie siłami aerodynamicznymi działających na końcówkę skrzydła, ale nie był w stanie.

Nawet w samolotach wojskowych, konstruowanych tak, by znosiły poważne uszkodzenia, zniszczenie dźwigara powoduje zniszczenie konstrukcji. To nieprawda, że skrzydło tupolewa było pancerne. Twierdzenie o pancernym skrzydle jest tak samo śmieszne jak o pancernej brzozie.



Zatem uszkodzone skrzydło, które straciło (nawet jeśli tylko częściowo) swoje właściwości nośne, musiało zmierzyć się z masą samolotu, która nagle skoczyła o 25% z powodu rozpoczęcia manewru wznoszenia. I zdaniem domorosłych ekspertów, nie ma innej możliwości tego, że w takich warunkach konstrukcja po prostu runęła, jak wybuch :D

 

Resztę można sobie doczytać tu: https://wiadomosci.wp.pl/inzynier-lotniczy-o-tym-dlaczego-oderwalo-sie-skrzydlo-tupolewa-6031292279665793a

 

 

 

PS. Wszystkich tych, którzy uważają, że zderzenie z drzewem (w dodatku na wysokości) nie ma prawa uszkodzić skrzydła samolotu odsyłam do katastrofy lotu Surinam Airways 764 z 7 czerwca 1989r. 

  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"|AnnaMS 19.06.2017, 19:20
    A może wiesz, kiedy Rosjanie oddadzą nam wrak?
    „Radość w Panu jest waszą ostoją” Ne 8, 10
    Odpowiedz
  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"|AirWolf 19.06.2017, 19:35

    A może wiesz, kiedy Rosjanie oddadzą nam wrak?


    Związek z tematem wynosi 0,0000000000000000000001%, ale z sympatii do Kwiatuszka odpowiem:

    Wiem. Nastąpi to ok miesiąca po tym, jak stracą możliwość mieszania za jego pomocą w kotle polskiej głupoty, fobii i cynizmu politycznego.
    https://www.youtube.com/watch?v=wjbjZwJprSg
    Odpowiedz
  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"|AnnaMS 19.06.2017, 19:39

    Związek z tematem wynosi 0,0000000000000000000001%, ale z sympatii do Kwiatuszka odpowiem:

    Wiem. Nastąpi to ok miesiąca po tym, jak stracą możliwość mieszania za jego pomocą w kotle polskiej głupoty, fobii i cynizmu politycznego.


    Aha. Wiem, że to nie miało związku, ale nie znam się na tych wszystkich wyliczeniach, więc nie mogłam zadać mądrego pytania w temacie :)

    Ale uważasz, ze Ruscy powinni oddać naszą wlasność?
    „Radość w Panu jest waszą ostoją” Ne 8, 10
    Odpowiedz
  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"| Szymon z Cyreny 19.06.2017, 19:46

    Aha. Wiem, że to nie miało związku, ale nie znam się na tych wszystkich wyliczeniach, więc nie mogłam zadać mądrego pytania w temacie :)

    Ale uważasz, ze Ruscy powinni oddać naszą wlasność?


    Rosjanie nie oddadzą ani wraku ani skrzynek ażeby dzielić Polaków na tych mądrzejszych i na tych głupszych
    O Maryjo bez grzechu pierworodnego poczęta, módl się za nami, którzy się do Ciebie uciekamy, i za wszystkimi, którzy się do Ciebie nie uciekają, a zwłaszcza za nieprzyjaciółmi Kościoła świętego i poleconymi Tobie.
    Odpowiedz
  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"|AnnaMS 19.06.2017, 20:30

    Rosjanie nie oddadzą ani wraku ani skrzynek ażeby dzielić Polaków na tych mądrzejszych i na tych głupszych


    Rozwiałeś moją "wątpliwość smoleńską".
    „Radość w Panu jest waszą ostoją” Ne 8, 10
    Odpowiedz
  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"|AirWolf 19.06.2017, 20:58

    Aha. Wiem, że to nie miało związku, ale nie znam się na tych wszystkich wyliczeniach, więc nie mogłam zadać mądrego pytania w temacie :)

    Ale uważasz, ze Ruscy powinni oddać naszą wlasność?


    Uważam, że powinni. Tak samo jak uważam, że lecą z nami w tej kwestii w kulki. Oraz że wrak już nam w tej chwili nie jest do niczego potrzebny, poza tym że to nasza własność.
    https://www.youtube.com/watch?v=wjbjZwJprSg
    Odpowiedz
  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"|EA™ 19.06.2017, 20:22
    @AnnaMS

    A czy podkomisji Antka Awiatora brakuje funduszy na wyjazd do Smoleńska?
    Take me through Hell / For I deserve it / Take me through Hell / It's for my good / Pain is sweet / However hot you serve it / And Hell is no hotter / Than my jealous blood
    Odpowiedz
  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"|AnnaMS 19.06.2017, 20:27

    @AnnaMS

    A czy podkomisji Antka Awiatora brakuje funduszy na wyjazd do Smoleńska?


    A po co ma tam jechać?
    „Radość w Panu jest waszą ostoją” Ne 8, 10
    Odpowiedz
  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"|EA™ 19.06.2017, 20:37

    A po co ma tam jechać?


    Lepszy odlot → USA?

    http://www.fronda.pl/forum/berczynski-uciekl-do-usa,81122.html

    Take me through Hell / For I deserve it / Take me through Hell / It's for my good / Pain is sweet / However hot you serve it / And Hell is no hotter / Than my jealous blood
    Odpowiedz
  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"|AnnaMS 19.06.2017, 20:39

    Lepszy odlot → USA?

    http://www.fronda.pl/forum/berczynski-uciekl-do-usa,81122.html


    Nie wiem.
    Ja prosto myślę. Jeśli samolot jest własnością Polski (a jest), to wrak powinien być w Polsce.
    „Radość w Panu jest waszą ostoją” Ne 8, 10
    Odpowiedz
  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"|AirWolf 19.06.2017, 21:00

    A po co ma tam jechać?


    Skoro wrak jest tam i miejsce katastrofy jest tam, to chyba powinni, c'nie?
    https://www.youtube.com/watch?v=wjbjZwJprSg
    Odpowiedz
  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"|Cywilizacja Łacińska 19.06.2017, 23:24
    Dwa fakty: katastrofa CASY z wojskową elitą na pokładzie i 2 lata później bliźniaczo wręcz podobna (skala zniszczeń, ten sam scenariusz katastrofy i medialna dezinformacja) katastrofa Tu-154 z elitą polityczną i wojskową na pokładzie.

    Jeśli ktoś wierzy tutaj w przypadek i nieszczęsny zbieg okoliczności, to gratuluję temu komuś dobrego samopoczucia.
    //Cechą Polaków i innych narodów, które się z nami stowarzyszały, jest umiłowanie wolności (...) Inaczej jest na wschód [kacapy] i zachód [szkopy] od nas – te ludy lubią silną władzę centralną i szczegółowe prawa. Nie dziwi więc ich odwieczne powinowactwo i wymienianie się elitami. Królestwo Jagiellonów i I RP były polem wolności pomiędzy dwiema odmianami zamordyzmu//. ~ pastor Paweł Chojecki
    Odpowiedz
  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"|AirWolf 20.06.2017, 0:37

    Dwa fakty: katastrofa CASY z wojskową elitą na pokładzie i 2 lata później bliźniaczo wręcz podobna (skala zniszczeń, ten sam scenariusz katastrofy i medialna dezinformacja) katastrofa Tu-154 z elitą polityczną i wojskową na pokładzie.

    Jeśli ktoś wierzy tutaj w przypadek i nieszczęsny zbieg okoliczności, to gratuluję temu komuś dobrego samopoczucia.


    Argumentów z dupy ciąg dalszy.
    https://www.youtube.com/watch?v=wjbjZwJprSg
    Odpowiedz
  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"|baszcz 20.06.2017, 11:54

    Argumentów z dupy ciąg dalszy.




    Ale przecież CŁ ma rację. Tylko sam nie wie dlaczego. Katastrofa CASY. Zapakowany VIPami samolot taksówka ze źle wyszkoloną załogą podchodził do lądowania w fatalnych warunkach atmosferycznych na lotnisko z niepsprawnym ILS i źle wyszkoloną kotrolą ruchu. To nie jest przypadek ani nieszczęsny zbieg okoliczności to było proszenie się o katastrofę. Jakie lekcje z tego wyciągnięto na przyszłość? Międy innymi takie, że ważne osoby w państwie nie latają razem. Prawda? Nie. Nawet tyle nie.







    Odpowiedz
  • Re: Niezależny Generator "Wątpliwości Smoleńskich"|Cywilizacja Łacińska 20.06.2017, 11:59

    Ale przecież CŁ ma rację. Tylko sam nie wie dlaczego. Katastrofa CASY. Zapakowany VIPami samolot taksówka ze źle wyszkoloną załogą podchodził do lądowania w fatalnych warunkach atmosferycznych na lotnisko z niepsprawnym ILS i źle wyszkoloną kotrolą ruchu. To nie jest przypadek ani nieszczęsny zbieg okoliczności to było proszenie się o ...


    Is fecit cui prodest.

    http://media.wplm.pl/pictures/825/upscale_True/path/pictures/2014/10/21/830/460/molo.jpg
    //Cechą Polaków i innych narodów, które się z nami stowarzyszały, jest umiłowanie wolności (...) Inaczej jest na wschód [kacapy] i zachód [szkopy] od nas – te ludy lubią silną władzę centralną i szczegółowe prawa. Nie dziwi więc ich odwieczne powinowactwo i wymienianie się elitami. Królestwo Jagiellonów i I RP były polem wolności pomiędzy dwiema odmianami zamordyzmu//. ~ pastor Paweł Chojecki
    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

facebook