Polacy w ubiegłym roku oglądali więcej telewizji, niż rok wcześniej. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku nie będzie inaczej.
Jak informuje "Rzeczpospolita", średni czas oglądania telewizji wyniósł w minionym roku 4 godziny i 23 minuty dziennie. To o 3 minuty więcej, niż w roku 2014. Takie dane przedstawiła badająca oglądalność TV firma Nielsen Audience Measurement.

Firma sądzi, że w tym roku, między innymi ze względu na planowany start nowego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, nie należy spodziewać się spadku oglądalności. Warto zauważyć, że coraz gorzej ma się Telewizja Publiczna. Polast odnotował wpływy cennikowe na poziomie 3,43 mld zł; TVN 2,81 mld zł. Na trzecim miejscu plasują się TVP1 i 2 z łącznym przychodem 2,45 mld. To spadek aż o 29 proc. względem roku 2014, podczas gdy dwie największe stacje komercyjne zanotowały wzrost o, odpowiednio, 7,8 proc. oraz 6,7 proc.

Spada zarazem ich łączny udział w ogólnopolskiej widowni, z 45 proc. w roku 2014 do 43,3 proc. w minionym roku.

Dane te pokazują z jednej strony, że Telewizja Publiczna pod kierownictwem PO nie miała się wcale dobrze. Następowała jej komercjalizacja, obniżał się poziom, ale nie przynosiło to wcale zwycięstwa w walce z konkurencją. Z drugiej strony z danych widać, że Polacy bardzo chętnie oglądają telewizję, tak więc jej reforma jest niezmiernie istotna. Uzdrowienie TVP i przekazanie jej na powrót misji krzewienia polskości będzie miało wymierny wpływ na opinię publiczną w kraju, nawet pomimo cały czas wzrastającej siły mediów internetowych.

kad