Portal wirtualnemedia.pl przedstawił styczniowe statystyki sprzedaży Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, z których wynika, że większość polskich tygodników opinii odnotowuje poważne straty.

Są jednak dwa wyjątki: „Gość Niedzielny” odnotował minimalną stratę, 1,63 proc. w porównaniu do stycznia 2016 r., zaś ”Tygodnik Powszechny” zyskał 10,04 proc.  Pierwsze miejsce w zestawieniu ze średnią sprzedażą na poziomie 131 834 egz. zajmuje jednak "Gość Niedzielny", z kolei "Tygodnik Powszechny" ze sprzedażą 24 005 egz uplasował się na ósmym miejscu.

Na drugim miejscu rankingu znalazła się „Polityka”. Tygodnik zaliczył stratę 5,23 proc., a jego wynik to 118 554 egzemplarzy. Trzeci jest „Newsweek Polska”, który spadł poniżej poziomu 100 tys. (99 709 egz., spadek o 15,47 proc.) Na kolejnych lokatach uplasowały się: „W Sieci” (69 276 egz., spadek o 11,93 proc.), „Do Rzeczy” (spadek o 20,13 proc. do poziomu 49 779 egz.), natomiast "Gazeta Polska" straciła ponad 30 proc. sprzedaży i sprzedaje średnio nieco ponad 30 tys. egzemplarzy.

Na kolejnym miejscu znalazły się „Fakty i Mity”, których sprzedaż kontrolowana jest przez ZKDP od niedawna i w styczniu wyniosła 29 241 egz. Na szarym końcu znajdują się: "Wprost" z rekordowym spadkiem o 37,78 proc. do poziomu 21 068 egz. i "Przegląd"- co prawda z niewielką, nieco ponad dwuprocentową stratą, jednak ze sprzedażą zaledwie nieco ponad 16 tys. egz.

ajk/Wirtualnemedia.pl, gosc.pl, Fronda.pl