- Może być elektryczny, ale też i spalinowy. Choć zaprojektowałem go dla niepełnosprawnych, będzie mogła jeździć nim również czteroosobowa rodzina. Myślę, że najwcześniej pojawiłby się na drogach za 5 lat – mówi portalowi Fronda.pl jego konstruktor Bogdan Kuberacki.

 

SpinCar to pojazd dla wszystkich, którzy potrzebują auta niewielkiego, zwinnego, przystosowanego do jazdy miejskiej, ale przede wszystkim łatwego do parkowania i manewrowania. Może być produkowany z myślą o różnych grupach odbiorców. Na tym podwoziu można zbudować bardzo funkcjonalny pojazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Indywidualnym użytkownikom daje: łatwość manewrowania, łatwość parkowania, wyeliminowanie trudnych manewrów (szczególnie cofania i włączania się do ruchu tyłem), niskie koszty eksploatacji. Gdyby dużo pojazdów typu Spin Car jeździło po miastach, zwiększyłaby się przepustowość ulic, zmniejszyły  korki oraz zwiększyłaby się efektywność wykorzystania miejsc parkingowych.


To jeszcze nie koniec. Dzięki możliwości obrotu w miejscu, autobus w wersji Spin może zostać skierowany na trasy, na których występują bardzo ostre skręty - na przykład skrzyżowania wąskich ulic. Do zawracania nie wymaga budowania pętli, ani prowadzenia linii wokół kwartału domów. Wystarczy zwykła zatoka przystankowa. 

 

Więcej na stronie: http://spincar.pl/index.html

 

 

JW/SPINCAR.PL