Portal Fronda.pl: Czy LOT przeprowadził jakieś badania, które wykazałaby, że homoseksualiści są kluczowymi dla Państwa klientami, więc potrzebna jest dla nich specjalna oferta?

Barbara Pijanowska-Kuras, rzecznik prasowy PLL LOT: A skąd teza, że homoseksualiści są kluczowymi klientami? Trudno odpowiadać na takie pytanie, bo teza jest z gruntu nieprawdziwa. Są takimi samymi klientami, jak wszyscy inni. Na tej samej stronie są propozycje dla rodzin z dziećmi, singli, którzy chcą pojechać na zakupy, małżeństw, które chcą spędzić miły weekend, znajomych, którzy lubią dobrą kuchnię itp. Słowem, dziesiątki propozycji dla wszystkich. Inspiracji przybywa, jak chociażby zapowiedziane kolejne dla osób starszych. O tym już pisałam*. A co do badań, generalnie podejmujemy wiele decyzji sprzedażowych i marketingowych w oparciu o zlecone badania lub ogólnodostępne dane. Z naszych analiz wynika, że warto zwrócić uwagę na tę grupę, robi to też wiele innych linii lotniczych. O potencjale zakupowym tej grupy też już pisałam.

Czy "Friendly Travel" wiążę się z jakimiś specjalnymi zniżkami?

Nie - bo to nie jest oferta, to jest jedna z inspiracji do podróży. Ideę inspiracji już opisałam.

Podkreślają Państwo, że jest to oferta dla wszystkich, a skoro tak, to dlaczego firmowana jest pod tęczową flagą, która przecież kojarzy się jednoznacznie? Opisałam już ideę inspiracji - ale dla pewności jeszcze raz. Inspiracje są dla wszystkich, każdy znajdzie coś dla siebie. Friendly Travel jest dla grupy LGBT, tego nikt nie ukrywa. A mnóstwo innych inspiracji jest adresowanych do innych.

Dlaczego kierują Państwo ofertę do homoseksualistów, którzy procentowo wciąż są jednak niewielką grupę społeczną? Czy mają Państwo jakąś korzystną ofertę na przykład dla rodzin wielodzietnych?

To nie jest oferta, a jedna z wielu inspiracji. Zapraszam na stronę, łatwo znaleźć również dla rodzin.

Rozm. MaR

*Pani Barbara Pijanowska-Kuras w wywiadzie kilkakrotnie odnosi się do odpowiedzi, którą w pierwszej kolejności odesłała na pytania zadane przez portal Fronda.pl. Dla jasności i wyjaśnienia oferty PLL LOT poniżej publikujemy pierwszą odpowiedź:

Polskie Linie lotnicze LOT w ramach portalu Inspiracje wprowadziły nowe usługi. Pasażerowie znajdują propozycje przygotowane według różnych kategorii, wśród nich są m.in. pomysły na podróże wakacyjne, rodzinne, kulinarnymi szlakami lub na zakupy i wyprzedaże. Zimą dominowały inspiracje narciarskie. „Friendly Travel” jest po prostu jedną z wielu bardzo różnych propozycji.

Stale rozbudowujemy swoją ofertę, tak, by każdy z pasażerów mógł znaleźć coś dla siebie. „Friendly Travel” nie jest w żaden szczególny sposób promowana, jest to po prostu informacją w nowym portalu lot.com/inspiracje, jak wiele innych adresowanych do małżeństw, rodzin z dziećmi, singli czy znajomych. Generalnie do wszystkich, którzy mają ochotę wybrać się na zakupy do Mediolanu, Londynu lub Nowego Jorku. Śladem kuchni francuskiej odwiedzić Paryż, czy skandynawskiej - Sztokholm, albo wybrać się na wakacje do Aten, czy na weekend do Barcelony. Taka jest idea portalu lot.com/inspiracje, wprowadzonego w lutym tego roku.

W przypadku „Friendly Travel” proponowane są wyjazdy do: Chicago, Tel Avivu, Barcelony, Aten i Londynu. Nie ma w tym nic dziwnego. Podobne propozycje ma mnóstwo linii lotniczych na świecie. Staramy się rozbudowywać naszą stronę i przygotowywać propozycje dla wszystkich potencjalnych pasażerów. Mówi się o tym, że środowisko LGBT to około 4% populacji. Na bardzo duży potencjał zakupowy tej grupy zwrócili nam uwagę m.in. touroperatorzy. Szacuje się, że roczna wartość globalnego rynku turystycznego dla tej grupy docelowej wynosi około 180 miliardów dolarów i ciągle rośnie.

Docelowo inspiracji na lot.com dla różnych pasażerów będzie przybywać. Niebawem pojawią się np. propozycje dla osób starszych.