Rektor usunął krzyż. Zaprotestuj! - zdjęcie
21.11.12, 11:40

Rektor usunął krzyż. Zaprotestuj!

74

Poniżej publikujemy treść listu, jaki można przesłać rektorowi Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy:

 

Szanowny Panie,


Ze zdumieniem przyjąłem informację o tym, że jako Rektor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy zarządził Pan usunięcie krzyża z sal Senatu Uniwersytetu i swojego gabinetu.


Pragnę przypomnieć, iż pierwsze uczelnie w Europie powstawały w średniowieczu z inspiracji Kościoła katolickiego, a w kolejnych wiekach powstające uniwersytety wzorowały się na ich chrześcijańskim modelu. Dziwnie więc brzmią w tym kontekście słowa pan Piotra Kwiatkowskiego, rzecznika uczelni: „W państwowej uczelni świeckiej powinno być eksponowane, tak jak u nas, godło państwowe”. Świeckość uczelni nie może przecież oznaczać, że działalność Uniwersytetu jest oparta na zasadach, które są obojętne moralnie i religijnie, poza kategoriami dobra i zła czy prawdy i fałszu.


Obecność godła państwowego na uczelniach powinna być jak najbardziej eksponowana, lecz nie należy zapominać, że kamieniem węgielnym wszystkich europejskich państw, w tym Polski, był chrzest. Zatem w placówkach publicznych nie powinno zabraknąć symbolu chrześcijańskich korzeni naszego państwa, czyli krzyża.


Warto w tym miejscu przypomnieć jakże ważne słowa o obecności krzyża w przestrzeni publicznej wypowiedziane przez bł. Jana Pawła II:


„Brońcie krzyża, nie pozwólcie, aby Imię Boże było obrażane w waszych sercach, w życiu rodzinnym czy społecznym. Dziękujmy Bożej Opatrzności za to, że krzyż powrócił do szkół, urzędów publicznych i szpitali. Niech on tam pozostanie! Niech przypomina o naszej chrześcijańskiej godności i narodowej tożsamości, o tym, kim jesteśmy i dokąd zmierzamy, i gdzie są nasze korzenie. Niech przypomina nam o miłości Boga do człowieka, która w krzyżu znalazła swój najgłębszy wyraz”. (Zakopane, Wielka Krokiew, 06.06.1997)


Apeluję, aby władze Uniwersytetu nie wpisywały się swoim skandalicznym postępowaniem w proces dechrystianizacji Polski i Europy. Apeluję o przywrócenie obecności krzyży na terenie Uniwersytetu Kazmierza Wielkiego w Bydgoszczy. W przeciwnym razie będę odradzal moim znajomym studiowanie w Państwa placówce oświatowej.


Z poważaniem,


...............................



Powyższy protest można wysłać na adres:

 

Jego Magnificencja
prof. dr hab. Janusz Ostoja-Zagórski
ul.Chodkiewicza 30; 85-064 Bydgoszcz
tel./fax: (48 52) 341-35-33
email: [email protected]
[email protected]

 


Warto poinformować o nim nastepujące osoby, instytucje i media:

 

Biskup Diecezji Bydgoskiej
Jego Ekscelencja
ks. bp Jan Tyrawa
[email protected]

 

Radio PLUS Bydgoszcz
[email protected]
[email protected]

 

Polskie Radio PiK (Bydgoszcz)
[email protected]
[email protected]


Radio Uniwersytet (UKW)
[email protected]

 

Parlament Samorządu Studenckiego 
Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
tel./fax: 523 206 545
[email protected]

 

Piotr Kwiatkowski - rzecznik prasowy
tel. +48 52 34 19 175
kom. 601 56 09 75
[email protected]
[email protected]

 

Inicjatorem akcji jest Krucjata Młodych. Organizacja zasłynęła wcześniej m.in. protestami przeciwko koncertowi piosenkarki Madonny.

 

oprac. AM


Komentarze (74):

anonim2012.11.21 11:54
Ostoja ciemnoty.
anonim2012.11.21 12:01
Brawo Panie Rektorze !!!! Wspaniały , odważny krok :)
anonim2012.11.21 12:02
Duch samowoli sprawia, że człowiek nie chce podporządkować się żadnym standardom. Poprawnym czasem ma być ten czas, który nastawia on sobie na zegarku. Linijka długości jarda ma składać się z tylu cali, ile on chce na niej mieć. Wolność staje się samowolą, a samowola bez granic prowadzi do bezgranicznej tyranii. Gdy społeczeństwo osiąga ten etap i gdy nie istnieje standard dobra i zła poza pojedynczą osobą, wówczas osoba ta jest bezbronna wobec ataków ludzi bardziej brutalnych i gwałtownych, którzy proklamują swój własny, subiektywny system wartości. Gdy moje pojęcie moralności jest równie dobre, jak twoje pojęcie moralności, wówczas zwycięży ta moralność, za którą stoi większa siła. Arcybiskup Fulton J.Sheen: "On Being Human", 1982r
anonim2012.11.21 12:03
Oli - wytłumacz mi proszę na czym ma niby polegać ,,wspaniałość" tego ,,kroku" [sic!] i czym ryzykuje pan rektor skoro określasz go jako ,,odważnego" ?
anonim2012.11.21 12:07
Pan rektor to dziewiętnastowieczny zacofaniec bez wyobraźni.
anonim2012.11.21 12:09
MMF - Ja czuję się poszkodowany brakiem krzyża. Pustka to symbol mi obcy. To posunięcie dyskryminuje moje poglądy...
anonim2012.11.21 12:12
Taki Piogalu, że brak religii nie zaowocuje rządami humanizmu [cokolwiek to znaczy...], nauki i postępu [jak gdyby były one sprzeczne z katolicyzmem...] lecz panowaniem palikotejskiej bolszewii i jej mędrców-proroków pokroju Armanda bodajże Rfyfńskiego...
anonim2012.11.21 12:17
Wierzący czują się poszkodowani ponieważ przez wieki religia dominowała i robiła co chciała, a gdy dzisiaj pokazuje się gdzie jest jej miejsce oraz co jest neutralne to się oburzają. Trochę na zasadzie okupanta który płacze bo zabierają mu to co on sobie przywłaszczył. Trochę obiektywizmu. Przestrzeń neutralna to przestrzeń neutralna i miejsce na symbole religijne jest w miejscach dla owych kultów przeznaczonych. Ta sytuacja jest oczywista, ale lepiej się oburzać niż przyznać, że to działania całkowicie uzasadnione i dobre.
anonim2012.11.21 12:17
Nie mam pewności, czy kretyn zrozumie przesłanie listu i czy zrobi to na nim jakiekolwiek wrażenie. Prawdopodobnie jest on produktem ze znaczkiem CE, sformatowany wg unijnych "oswieconych" standardów rewolucji francuskiej. Taki zlasowany mózg nie jest w stanie pracować samodzielnie. Przykre ale z takimi osobnikami rozmawia się inaczej. Należy ponownie zawiesić Krzyż i odmówić jego ściągnięcia a w przypadku podstępnego usunięcia (np. nocą) oskarżyć o kradzież. u trzeba walczyć a nie pisać, no chyba że studenci są tego samego sortu co JE Rektor.
anonim2012.11.21 12:18
Uważasz Piogalu mój argument za nierozsądny a jest on jedynie odwróceniem tezy, iż obecność krzyża może kogoś obrażać...
anonim2012.11.21 12:22
@ Piogal o jakim postępie mówisz??? Już raz chyba coś takiego przerabialiśmy jak sowietyzacja, domyślam się, że Ty jako homo sovieticus tęsknisz za dawnym, ale usuwanie symboli religijnych (tu mowa o krzyżu) do niczego dobrego nie doprowadzi, vide Francja [chcesz takiego bagna, takiej "wolnosci" (sic!)]
anonim2012.11.21 12:24
Gdyby w koronie orła był krzyż to kazałby także zdjąć godło?
anonim2012.11.21 12:24
Przez prawie 50 lat ustrój naszego państwa propagował oficjalny ateizm...niestety nie przybliżyło nas to chyba zbytnio do jakiegokolwiek postępu.
anonim2012.11.21 12:26
Bez Chrystusa krzyż to tylko dwie belki...
anonim2012.11.21 12:29
Do Piogala: To szanowny Pan nie przeszedł z Januszem na "ty" ? Tyle pomyj i pozostał Pan niezauważony ? Może ma Pan zbyt konserwatywny wizerunek ?
anonim2012.11.21 12:29
Studenci nie protestują? To kij im w oko ... Chcą mieć puste ściany, chcą żyć bez Boga ... ich wola.
anonim2012.11.21 12:33
He he - ale chyba ja sam jestem zaprzeczeniem Twoich ...fobii? niechęci? stereotypów? (nie wiem jak to określić abyś nie poczuł się obrażony) na temat agresywnego, krwiożerczego katolicyzmu :) Ps. Tak naprawdę to polujemy ze znajomymi na ateistów, heretyków i schizmatyków a cały ogród mam wypełniony pomordowanymi Żydami. Gdy Cię znajdziemy, ukrzyżujemy na drzwiach stodoły :DDDDDDD
anonim2012.11.21 12:44
" WARA! CHAMY! NIE BĘDZIE NA TO ZGODY NIGDY. WRACAĆ ZE SWYMI KRZYŻAMI DO KATAKUMB... ZROZUMIANO???" cyt . z Piogala Ach co za miły tekst ,taki intelektualista a tak prosto wyłożył . Co za forma grzecznościowa no cymes i diabeł by lepiej nie potrafił. Gratulacje
anonim2012.11.21 12:47
Muszę lecieć...Piogalu, odpowiedz mi proszę [nurtuke mnie to ostatnio] czy można uważać np. etykę lub filozofię za naukę ?
anonim2012.11.21 13:02
To się kreatura rozpisała, wiatr w żagiel złapała widać. Parafrazując chińskie przysłowie ... proszę nie rozmawiać z głupcem bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy..
anonim2012.11.21 13:08
Jego Magnificencja prof. dr hab. Janusz Ostoja-Zagórski ul.Chodkiewicza 30; 85-064 Bydgoszcz Pragnę serdecznie Panu pogratulować ten odważny gest nie pozostanie w niepamięci .Polska nauka w osobie Pana zyskuje oj zyskuje ...w dalszej perspektywie będę śledził Pana dokonania a może powinno być poczynania ? p.s. Czy ktoś już zgłosił Pana osobę do pokojowej Nagrody Nobla ? Z najniższym uszanowaniem Wielbiciel
anonim2012.11.21 13:18
Założe się, że fartuszkowy
anonim2012.11.21 13:22
Dziękuję za adres e-mail do rektora - już wysłałem słowa poparcia - gdyby nie Fronda - nie chciałoby mi się szukać :-)
anonim2012.11.21 13:28
Za takie rzeczy prędzej czy później będziemy musieli ponieść konsekwencje. Laicyzacja do niczego dobrego jeszcze nie doprowadziła. Szkoda profesorka.
anonim2012.11.21 13:32
No i czym tu się przejmować i o co tu protestować? Rektor miał odwagę miniaturę narzędzia tortur zdjąć ze ściany. Pokazał nam niczym Kaczmarski za komuny jak mury należy rozbijać, rwać kajdany psychicznego zniewolenia i nie dawać się zastraszać wiecznymi mękami jakie snuje pewna koncepcja świata. Tutaj pochwalać i cieszyć się trzeba, że w końcu "jedyna słuszna" ideologia, jaką jest w tym wypadku reklamujące się krzyżem, chrześcijaństwo wcale nie ma pierwszeństwa przed wszystkim innym. Uniwersytet nie jest miejscem reklamowania religii tylko, co najwyżej, dyskutowania o nich, tak samo jak można dyskutować o kulistości Ziemi, zasadzie nieoznaczoności, czy schizofrenii. Przekonania religijne proszę zachować dla siebie i dać sobie spokój z ową Kierkegaardowską religijnością A, bo to już śmieszne się robi z racji na swój cynizm i hipokryzję.
anonim2012.11.21 13:37
No i czym tu się przejmować i o co tu protestować? Rektor miał odwagę miniaturę narzędzia tortur zdjąć ze ściany. Pokazał nam niczym Kaczmarski za komuny jak mury należy rozbijać, rwać kajdany psychicznego zniewolenia i nie dawać się zastraszać wiecznymi mękami jakie snuje pewna koncepcja świata. Tutaj pochwalać i cieszyć się trzeba, że w końcu "jedyna słuszna" ideologia, jaką jest w tym wypadku reklamujące się krzyżem, chrześcijaństwo wcale nie ma pierwszeństwa przed wszystkim innym. Uniwersytet nie jest miejscem reklamowania religii tylko, co najwyżej, dyskutowania o nich, tak samo jak można dyskutować o kulistości Ziemi, zasadzie nieoznaczoności, czy schizofrenii. Przekonania religijne proszę zachować dla siebie i dać sobie spokój z ową Kierkegaardowską religijnością A, bo to już śmieszne się robi z racji na swój cynizm i hipokryzję.
anonim2012.11.21 13:42
@Kriss66: Osobiście wolałbym uczyć się pod krzyżem, który wyznaję. Ale nie zgodzę się na to, co proponujesz. Do krzyża nie można przymusić poprzez podstępne zawieszanie go wbrew woli innych. Nie taką rolę ma pełnić krzyż. Krzyż nie może zostać narzucony. On musi zostać przyjęty z pełną świadomością i miłością. Tylko wtedy jest symbolem chrześcijaństwa, a nie dwoma kawałkami drewna. W przeciwnym razie takie podrzucanie go jest po prostu jego profanacją.
anonim2012.11.21 13:51
I bardzo dobrze... wystarczająco ciężki jest ciężar który polska utrzymuje i przez niego nie może się podnieść jakim jest chrześcijaństwo. Wszystko jest przemijalne kiedyś rewolucją była para i silniki parowe dzisiaj to przeżytek a każde urządzenie opierające się na parze było by mało efektywne... podobnie ma się sprawa z religią... Religia dała te podwaliny pod naszą kulturę ale rozwój wciąż trwa powoływanie się na średniowiecze gdyż ze względu na mały dostęp do nauki i łatwo ufność ludzi biednych zasilała ta całą machinę w średniowieczu dlatego kościół był pełni sił. Kościół katolicki to instytucja przez której się przelewają pieniądze które są pozyskiwane dzięki wyimaginowanym rzeczą (jak świat wirtualny który daje możliwość graczom kupić coś niematerialnego) w średniowieczu ludzie zamożni wiele płacili by być w raju! nie ważne było jakie życie wiedli czy zakatowali na śmierć swoich niewolników... Dosypywali ciągle paszy świni która wciąż żarła i żarła mając nadzieje że gdy dojdzie do kresu swego życia to spotka go "zasłużona" (wykupiona) nagroda w postaci życia wiecznego w niebie. Ale świnia ta to skażone piętno które w ubogim głupim społeczeństwie to tylko złudne mrzonki bo świnia do niczego się nie nada ludzie przemijają a są kolejni którzy będą karmić świnie!... Czas by to świnia przeminęła a ludzie w dzisiejszych czasach bardziej świadomi odseparowali się od nędznej historii gdzie społeczeństwo intelektualnie było zacofane świnia musi umrzeć! jest silna bo ludzkość od wieków ją karmiła ale to tylko kwestia czasu jak zginie ale też do tego trzeba ludzkiej świadomości! Bo świnia będzie się dalej karmić ludźmi niedołężnymi biednymi wierzącymi w bajki o stwórcy i życiu wiecznym. Świnia zdechnie z głodu gdy jej nie będziemy pakować w koryto! będzie walczyła o to co od zawsze dostawała ale nie można tu okazać litości żyjemy teraz a nie wiecznie jak umrzemy...
anonim2012.11.21 14:20
Fronda znowu błędy i znowu językowe(w treści listu)!! Chodziliście do szkoły? Nie chce się wam sprawdzić napisanego tekstu? Naprawdę, co drugi artykuł, ba, nagłówek jest nie do przeczytania.
anonim2012.11.21 14:39
Brawo Panie Rektorze. To dobra decyzja. Przywrócił nam Pan wiarę w normalność. Jesteśmy z Panem
anonim2012.11.21 14:43
Jesteśmy z Panem Panie Rektorze. Brawo.
anonim2012.11.21 14:44
Brawo Panie Rektorze.
anonim2012.11.21 14:49
@MKasperowicz - może i tak ale zauważ, że Krzyż tam wisiał do tej pory i nie było problemu. Aż do teraz kiedy nagle rektorkowi zaczął przeszkadzać. W czym? W pełnieniu misji?? Żaj mi jednak takich "myślewiecjestem" (muszą to zapisać aby wszyscy widzieli, że myślą) bo na dobrą sprawę powinni zniknąć...
anonim2012.11.21 16:08
Nie odpowiedziałeś na moje pytanie, zatem je ponawiam i odnoszę je także do Adeli. Dlaczego decyzja rektora jest dobra ?
anonim2012.11.21 16:11
Jeżeli ten krzyż sobie tam wisiał, to jakim prawem go zdjął pan rektor? Czy zdjęcie krzyża nie oznacza dyskryminacji wierzących na rzecz promowania ateizmu? Jeżeli pan rektor wydaje się być mądrym... to jest tylko głupcem. przepraszam za słowo... aż głupcem.
anonim2012.11.21 16:15
Ten rektor byłby odważny wtedy, gdyby w kraju muzułmańskim zdjął ze ściany symbol islamu. Nazywanie kogoś odważnym za to, że zdjął ze ściany krzyż w kraju, gdzie walka z krzyżem jest w pewnych kręgach trendy uważam za niepoważne!
anonim2012.11.21 16:20
W jaki sposób krzyż kogokolwiek dyskryminuje czy wyklucza ? No i co z tego, że ,,przypisany jest do danej grupy" ? [na marginesie: chyba w Polsce najliczniejszej...].
anonim2012.11.21 16:24
Odnośnie Twojego pytania, Piogalu - będę musiał je przemyśleć. Zastanawiam się bowiem czy wolność religijna tak jak ją definiuje ostatni Sobór jest koszer...
anonim2012.11.21 16:25
Pytanie z ,,4:20 po południu" było do innych osób..
anonim2012.11.21 16:36
Orzekł właściciel wszystkich poboczy w Polsce...
anonim2012.11.21 16:36
@Natazs Technicznie istnieje nieskończona liczba miejsc w których nie ma krzyża :)
anonim2012.11.21 16:38
@Natazs Brak krzyża nie oznacza propagowania ateizmu. Natomiast sama czynność usuwania krzyża z miejsca publicznego jest znakiem promowania - na pewno nie chrześcijaństwa, a innego światopoglądu. Każdy z nas ma jakiś światopogląd nieprawdaż?
anonim2012.11.21 16:42
Nie przeszkadzałoby mi to, jako że te symbole nie nie obchodzą...
anonim2012.11.21 16:45
To niech Pan Rektor ma odwage i urządzi wśród samych studentów referendum na temat tego czy chcą krzyża, czy nie. Jestem pewien jego wyników. PS. takie problemy nie istniały by gdyby uczelnie były w rękach prywatnych właścicieli.
anonim2012.11.21 16:47
Natazas - Sformułowałeś tutaj wczesniej kilka pytań [w formie ogólnej zatem domyślnie - do wszystkich]. Do mnie osobiście - żadnego. Zatem albo coś mi umknęło albo mam odnieść sie do tych wcześniejszych Twoich wątpliwości, tak ?
anonim2012.11.21 16:52
@Natazs Widzę, że jeszcze nie rozumiesz. Napiszę obrazowo: Przy czynności wylewania wody ze szklanki sprawiasz, że znajduje się w niej powietrze. Czyli coś za coś. Jedno kosztem drugiego. Tylko głupiec powie, że teraz w szklance "nic nie ma".
anonim2012.11.21 17:05
Zapewniam Cię, Piogalu, że z pewnościa bym nie zszedł jadąc drogą przy której ktoś sobie postawił posąg Buddy - bo i dlaczego ma mnie to jakoś oburzać ?
anonim2012.11.21 17:53
.czerwony region ot uciekłam stamtad bo postaremu ja za PRl-u tylko PIĘKNA PRZYRODA
anonim2012.11.21 18:46
Dziękuję Panie Profesorze za polecenie usunięcia krzyża, dzięki temu może niektórzy przypomną sobie, że Polska jest państwem świeckim. Na krakowskim Uniwersytecie Jagielońskim w żadnej sali wykładowej, ani też w rektoracie krzyż nie wisi ,brawo Bydgoszcz.
anonim2012.11.21 18:56
@Ateistyczny_Patriota Czynność zdejmowania krzyża nie jest światopoglądowo obojętna. Wynika ona z jakiegoś konkretnego światopoglądu. Jeszcze raz: "powietrze zastępuje wodę". @Piogal Jak myślisz? Czy Robert Kubica startując w wyścigach chce być ostatni, gdzieś w połowie rankingu czy na pierwszym miejscu?
anonim2012.11.21 19:03
...
anonim2012.11.21 19:17
@ Piogal powiadasz: " neutralny światopogladowo" naukowiec a takie brednie pisze... no ale. Tyle w temacie. Następnym razem jak będziesz chciał coś napisać do mnie to wyjmij słomę z butów i nie używaj wulgaryzmów. Jak sam piszesz... ortodoksie
anonim2012.11.21 19:21
Drodzy, nie ma sensu strzępić języka na Piogala i piogalopodobnych. Szkoda czasu i cierpliwości. Co do Pana Rektora. Sprawa jest prosta: Pan Rektor zamiast zajmować się uprawianiem nauki zajął się uprawianiem ideologii. Za kilka lat Pan Rektor nie będzie już Panem Rektorem i krzyż wróci na swoje miejsce. Nie dokona się to na skutek "dyskusji" z Piogalem, i jemu podobnych pajaców. To się dokona pod wpływem decyzji wolnych i rozumnych ludzi. Pozdrawiam. :)
anonim2012.11.21 19:30
@Ateistyczny_Patriota Ok. Nie wiemy jaki jest światopogląd pana rektora. Jego światopogląd będzie neutralny jeśli w głowie będzie miał próżnię. Zgodzisz się ze mną, że pan rektor nie ma próżni w głowie? Teraz najważniejsze: pan rektor wylał światopogląd chrześcijański ze szklanki. Jaki wejdzie na jego miejsce to czas pokaże.
anonim2012.11.21 19:33
@ Gandalf Jestem spokojny o przyszłość.
anonim2012.11.21 19:41
@aardvark86 Wtopa z logicznego myślenia. Uzależniłeś naukę od kasy. W skrócie: jaka kasa taka nauka. Uaaaa...
anonim2012.11.21 19:50
DO bijących brawo: skoro wam edukacja, która powstała w duchu chrześcijaństwa przeszkadza - zapraszam do sfinansowania od podstaw własnych "ateistycznych" uczelni. Wychodzi na to, że kler od dawien dawna szkoląc za darmo durny analfabetyczny plebs - zrobił sobie krzywdę. Krzyż ma tam prawo i obowiązek wisieć aby przypominać, że głównym motorem również nauki jest poświęcenie i zatracanie samego siebie. "bez pracy nie ma kołaczy" jak sie to mówi. PS. a ateistów proszę o nie wzdryganie się jak czarny kot przebiegnie drogę i czytanie horoskopów - bo to hipokryzja.
anonim2012.11.21 19:55
@ManieKRK ..."ateistów proszę o nie wzdryganie się jak czarny kot przebiegnie drogę i czytanie horoskopów - bo to hipokryzja." Strzał w dziesiątkę...
anonim2012.11.21 20:10
Pan Rektor w imię swoich ideologicznych i całkowicie prywatnych poglądów potraktował innych profesorów jak smarkaczy pouczając ich o tym, w jakich miejscach mogą reprezentować uczelnię w uniwersyteckich togach a w jakim im tego czynić nie wolno. Oczywiście bez rozkazu Pana Rektora żaden profesor nie wiedziałby jak postąpić. Ci profesorowie na pewno nie będą już głoswali na takiego rektora, który swoją własną, prywatną ideologię narzuca innym profesorom uczelni. Ten Pan Rektor po prostu sam się skompromitował. Sprowadził swój autorytet do poziomu Janusza Palikota i tyle. Wkrótce poniesie tego konsekwencje
anonim2012.11.21 20:12
Z tej poczciwej gęby nawet dobrze patrzy, wygląda gościu jak rysownik komiksów dla młodzieży. A tu taki klops. Mail już wysłany. Gandalf wyłożył to krótko i zwięźle: "Pan Rektor zamiast zajmować się uprawianiem nauki zajął się uprawianiem ideologii". Dali mu pewnie dotację na krzewienie walki z Panem Bogiem (obecnie: krzewienie "społeczeństwa otwartego w ramach państwa neutralnego światopoglądowo", to krzewi.
anonim2012.11.21 20:14
Światły człowiek!Brawo! Ciemnogród nie powinien mieć wstępu na uczelnie i szkoły jakiegokolwiek szczebla gdyż nie mieści się w ich konwencji. Kościół od wieków był i jest wrogiem postępu i nauki. (patrz casus Galileusza czy Darwina).Nikt nikomu nie nakazuje być swiatłym,wykształconym człowiekiem.Nie ma takiego obowiązku. Zawsze można pozostać człowiekiem głęboko religijnym.
anonim2012.11.21 21:48
@Ateistyczny_Patriota Dobrze. Państwo tworzą ludzie. Każdy człowiek ma światopogląd. Jeden zastępuje drugi. Sam dałeś przykład: likwidujemy święta Bożego Narodzenia----wprowadzamy dni zimowe----- lub jakieś święto muzułmańskie. Wszystko zależy od ludzi. Już krócej tego nie potrafię napisać. Dlatego jeżeli ateizm chce się reklamować to niech nie robi tego pod przykrywką neutralności.
anonim2012.11.21 22:14
@Ateistyczny_Patriota Inaczej pisząc: nie ma czegoś takiego jak państwo neutralne światopoglądowo.
anonim2012.11.21 22:25
"gador111 napisał(a):Lis 21, 2012, 8:14 po południu Światły człowiek!Brawo! Ciemnogród nie powinien mieć wstępu na uczelnie i szkoły jakiegokolwiek szczebla gdyż nie mieści się w ich konwencji. Kościół od wieków był i jest wrogiem postępu i nauki. (patrz casus Galileusza czy Darwina).Nikt nikomu nie nakazuje być swiatłym,wykształconym człowiekiem.Nie ma takiego obowiązku. Zawsze można pozostać człowiekiem głęboko religijnym." Istoto o płci mi nieznanej. Zanim zaczniesz się kompromitować wykazując braki w edukacji [czyżby zatem edukował cię uniwersytet kościelny ?] chciałbym cię troszeczkę oświecić. Najpierw napiszę [aby dawkować wiedzę] iż Galileusz był czlowiekiem głęboko religijnym a pierwsze w miarę obiektywne dowody na prawdziwość systemu Kopernika to dopiero wiek XVIII...
anonim2012.11.21 22:36
Ogorek: "Ale jak każda ateistyczna niedojda, jesteś Kołku niedokształcony..." bo: "Gdybyś Kołku coś wiedział na temat nauki, to zauważyłbyś, ze są CAŁE jej gałęzie, które się opierają JEDYNIE na hipotezach, w które trzeba wierzyc..:)" "Kołku, ateistyczna niedojdo"... Cóż kulturalny, douczony interlokutorze... Wskaż te gałęzie nauki opierające się na wierze (sic!). Za SJP: "Hipoteza (hipothesis) - przypuszczenie wysunięte dla objaśnienia jakiegoś zjawiska, wymagające sprawdzenia". Nie ma tutaj miejsca na wiarę... Idąc dalej: hipoteza potwierdzona staje się twierdzeniem. Więc tutaj też nie ma miejsca na wiarę. Powiem więcej: być może żyjesz jeszcze dzięki temu, że przez wiele setek lat powstawały hipotezy w późniejszym czasie obalane lub potwierdzane przez świat nauki. Historia nauk medycznych w wielu przypadkach wywodzi się z hipotez stawianych przez naukowców, dla których proste wyjaśnienie na wiarę nie wystarczyło. Wykazujesz całkowity brak szacunku dla nauki, siedząc i korzystając z dobrodziejstw tejże. Pytanie do ogółu frondowiczów: czy wy zawsze wszystko musicie sprowadzić do słowa "wiara"?
anonim2012.11.21 22:58
A tutaj widzę, że wierzący nadal nie potrafią przełknąć, że miejsce symboli religijnych jest w miejscach do kultu przeznaczonych. I że pusta ściana to pusta ściana, miejsce neutralne, a nie obraza uczuć religijnych czy promowanie ateizmu. Chrześcijaństwo ma już monopolu i takiej siły i trzeba się z tym pogodzić. Oj trudno zaakceptować tą oczywistość, trudno, gdy przez wieki "okupowało" się wszystko co tylko się dało. Dopóki uniwersytety były w rękach duchowieństwa to duchowieństwo mogło sobie wieszać tam swoje symbole, ale skoro tak nie jest już to i symboli religijnych być nie musi. A nie jesteśmy krajami muzułmańskimi i państwo pozostaje neutralne w kwestiach wiary co tu już wielokrotnie było podkreślane. No ale jak ktoś uparcie chce bronic krzyża to będzie go bronił i nic do niego nie przemówi.
anonim2012.11.21 23:03
Magdalenooo - brak w tobie szacunku dla mniejszości religijnych. Kryptokomunizm jednak na mózg szkodzi c'nie ?
anonim2012.11.21 23:18
Eh..dzieci, dzieci. Najlepszym argumentem na rzecz chrześcijaństwa jako religii nakazującej używać rozumu jest to, że w znakomitej większości przypadków jej po prostu...nie znacie. Wasza wiedza religijna jest ...żadna. ,,Nie bo ...nie, ciemnogród" - i tyle. Nie macie sensownych argumentów ? Wypisując niektóre brednie stawiacie się poza gronem ludzi wykształconych. Czy polska edukacja [laicka] ma się aż tak niedobrze czy też postanowiliście wypowiadać się na tematy o których pojęcia żadnego nie macie ?
anonim2012.11.22 7:23
Szem-ie!"nasza wiedza religijna jest....żadna"? Masz słuszność lub nawet słuszną rację! gdyż nie istnieje żadna wiedza religijna! nasza Wiedza jest wartością niezależną. Natomiast twoja jest faktycznie religijna.
anonim2012.11.22 8:05
Gratuluję. Wyjdzie to wszystkim na dobre.
anonim2012.11.22 9:54
Purple - chętnie porozmawiam wymieniając argumenty. Jednak jak traktować poważnie kogoś kto np. nie rozumie [udaje, że nie rozumie?] dlaczego katolicy umieszczają na krucyfiksie fugurę Chrystusa a protestanci tego nie czynią. Podobnie irytujące są komentarze takie, jak poniższy, autorstwa ZdzisDyrmy - rektor Ok, Zdzis dixit. Dlaczego, jednak nie wyjaśnił.... Gador111 - Wiara jest aktem rozumu, zaś teologia wykładana jest na uniwersytetach. Od dłuższego już czasu...
anonim2012.11.22 21:01
Popieram akcję. Odważny krok. Mimo że neutralność światopoglądowa państwa oraz laickość to na 21 wiek późno.. to lepiej późno niż wcale.
anonim2012.12.16 6:13
A może list w sprawie, by nie wieszał czerwonego półksiężyca? Albo Światowida (toż to też symbol "polskości")?
anonim2012.12.17 13:23
Dlaczego ktokolwiek mialby pisac listy protestatycjne w sprawie tego czego jakis czlowiek NIE MA na na scianie w swoim wlasnym biurze? To naprawde absurdalne jest!