Projekt ws. Funduszu Dróg Samorządowych nie został odrzucony przez Sejm w pierwszym czytaniu – wnioskował o to klub PO. Skierowano go do sejmowych komisji.

W głosowaniu udział wzięło 411 posłów. 183 głosowało za jego odrzuceniem, przeciw było 226, 2 wstrzymało się od zabrania głosu.

Projektem zajmą się sejmowe komisje: Infrastruktury oraz Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej. Przed głosowaniem premier Szydło mówiła:

Celem Funduszu Dróg Samorządowych jest realizacja bardzo ambitnego programu naprawy dróg lokalnych w najmniejszych samorządach […] Dzisiaj rozpoczynamy dyskusję nad tym projektem, nad tym programem i możliwością realizacji drogi do każdego domu w Polsce, a nie tylko tam, gdzie mieszkają działacze Platformy Obywatelskiej”.

Opozycja pomysł PiS krytykowała wskazując, że rząd PiS chce finansowa projekty z kieszeni kierowców. Wysokość opłaty w przypadku benzyn i oleju napędowego ma wynieść 20 groszy za litr. W przypadku gazu będzie to prawie 37 groszy za 1 kilogram. Po doliczeniu podatku VAT rzeczywisty wzrost ceny paliw może wynieść 25 groszy. Stawki te mają podlegać corocznej waloryzacji. Nowa opłata ma zapewnić budżetowi państwa ok. 4-5 miliardów złotych rocznie.

dam/PAP,IAR,Fronda.pl