Parlamentarny Zespół ds. Obrony Wolności Słowa pod przewodnictwem posła PiS Adama Kwiatkowskiego przedstawił w Sejmie raport dotyczący wydatków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz ministerstw na ogłoszenia i komunikaty w środkach masowego przekazu w latach 2008 – 2013.

Jeśli idzie o dzienniki to najwięcej, bo 6 mln 877 tys. złotych otrzymała „Gazeta Wyborcza”. Na drugim miejscu plasuje się Rzeczpospolita – 4 mln 377 tys.; na trzecim – Dziennik Gazeta Prawna – 1 mln 51 tys. złotych.

Wśród tygodników prym wiedzie „Polityka” – 603 tys. zł. Dalej mamy Newsweek Polska – 562 tys. zł, a wreszcie Wprost – 106 tys. zł.

Powstaje pytanie, czy dzienniki, które otrzymują lwią część ogłoszeń i komunikatów od rządu – a więc „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” – mogą być prawdziwie obiektywne?

bjad/niezalezna.pl