Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia tygodników opinii „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w sierpniu 2014 roku wyniosła 136 003 egz. Było to o 1,83 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wiceliderem została lewicowa „Polityka” (Polityka), ale jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 1,93 proc. do 127 732 egz.

Natomiast na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu br. zmalała o 12,61 proc. i wyniosła 119 775 egz.

Na kolejnym miejscu znalazł się tygodnik "W Sieci" (Fratria), która zanotowała spadek aż o 20,90 pros.  Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 557 egz.

Najwięcej, bo 26,59 proc. stracił plasujący się na piątej pozycji „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W sierpniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 60 922 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.

Na kolejnych miejscach znalzły się: Tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) ze średnim wynikiem na poziomie 59 673 egz, i "Gazeta Polska" ze średnią sprzedażą 40 034 egz.

Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który zajął miejsce dziewiąte - ostatnie. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 5,36 proc. do 17 817 egz.

mod/Wirtualne Media