Niemcy rzucili się na polskie produkty. Pod koniec 2018 roku polskie towary stanowiły aż 12,4 proc. wszystkich importowanych przez Niemców towarów konsumpcyjnych, podała,,Rzeczpospolita''. Względem roku 2017 to wzrost o 1,7 proc. A względem roku 2004 - o 8,4 procent.

,,Anegdotyczne dowody, czyli rozmowy z przedsiębiorcami sugerują, że w okresie pogorszenia koniunktury niemieckie firmy sięgają po tańszych dostawców z Polski, co łagodzi wpływ osłabienia popytu na polskie produkty z całej zachodniej Europie'' - mówi Marcin Czaplicki z banku PKO BP.

Według Piotra Kalisza z banku Citi Handlowy jest jednak nieco inaczej; po prostu polskie towary są coraz lepsze, a polskie firmy coraz bardziej włączone w europejski łańcuch dostaw. Od lat widać tendencję do wzrostu udziału polskich produktów w imporcie Niemiec.

bsw/rp.pl