Ostatnio coraz częściej pojawiają się informacje o tym, że gazeta Wyborcza przędzie jak najgorzej. Były już zwolnienia, sprzedaż budynku w Łodzi, teraz z kolei wydawca Agory notuje kolejne straty. W III kwartale 2016 roku wygenerowała aż 14 milionów zł strat! Czy to początek końca Afory, a zatem i gazety Michnika?
Jednym z powodów mniejszych przychodów jest mniejsza ilość sprzedawanych usług reklamowych – o 1,7 proc. Podobnie jest w segmentach Prasa oraz Radio.
Spada jednak nie tylko wpływ z reklam – także z samej sprzedaży wydawnictw Agory. Tutaj spadek wyniósł aż 8,3 procenta. Powodem był m.in. spadek sprzedaży egzemplarzowej prasy. Także spadek przychodów ze sprzedaży wydawnictw Agory.
Podsumowując – w roku 2016 Agora straciła dotychczas 33,15 mln złotych netto. Rok temu było to zaledwie 1,44 mln złotych w analogicznym okresie.
dam/niezalezna.pl,Fronda.pl