Na chamską reklamę uwagę zwróciło Stowarzyszenie Twoja Sprawa, które walczy z wulgarnymi przekazami w przestrzeni publicznej i uprzedmiotowianiem kobiet w reklamie. Chodzi o billboardy, promujące producenta pizzy, który postanowił przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów golizną i seksistowskimi hasłami.

Na ogromnych plakatach, jakie zawisły na ulicach Poznania, można zobaczyć roznegliżowanie kobiety oraz dwuznaczne hasła „Mam ochotę na trójkącik” czy „Smakowicie ubrana”.

„Reklama jest skrajnym przykładem seksualizacji oraz przedmiotowego traktowania kobiet i narusza w sposób jaskrawy Kodeks Etyki Reklamy, tym bardziej, że zgodnie z jego art. 32 jest ona skierowana do dzieci. Rada Reklamy wielokrotnie podkreślała, że wykorzystanie nagości i seksualności w reklamie bez uzasadnienia jest nieetyczne” - zauważa Stowarzyszenie Twoja Sprawa i zachęca do słania protestów przeciwko seksistowskiej i szowinistycznej reklamie.

Formularz skargi konsumenckiej można znaleźć TUTAJ (przykładowa skarga TUTAJ).

Beb/STS