W październiku br. Agora zakończy wydawanie magazynów „Cztery Kąty”, „Ładny Dom”, „Dziecko” i „Niezbędnik Ogrodnika”. Natomiast czasopisma „Logo”, „Avanti”, „Kuchnia” i „Opiekun” zostaną włączone do pionu „Gazety Wyborczej”. Z firmą rozstanie się kilka-kilkanaście osób - podaje portal ,,WirtualneMedia.pl''.

,,Skupienie działalności prasowej Agory pod skrzydłami „Gazety Wyborczej" to dalszy krok w porządkowaniu prasowego portfolio Agory. Pierwsze zmiany w tym obszarze nastąpiły jesienią ub.r., gdy spółka ogłosiła strategię wydawniczą czasopism skoncentrowaną na najmocniejszych markach'' - powiedziała Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji koroporacyjnej w Agorze.

,,Teraz spośród wskazanych wówczas magazynów wybrano te, które w największym stopniu realizują zakładane cele, zwłaszcza w zakresie rentowności, mają największy potencjał rozwojowy i są komplementarne w stosunku do oferty wydawniczej „Gazety Wyborczej”'' - dodała Graboś.

Jak wskazała Graboś, Agora zostanie się z kilkoma lub kikunastoma osobami; większości tracących funkcje w zwijanych czasopismach zaproponuje inną pracę w Grupie Agora.

Jak podaje portal ,,WirtualneMedia.pl'', w efekcie tych zmian w Agorze nie będzie już osobnego pionu czasopism. W pierwszym kwartale br. firma ze sprzedaży czasopism zanotowała 2,2 mln zł (29 proc. mniej niż rok wcześniej), a z reklam w nich - 3,7 mln zł (po spadku o 11,9 proc. w skali roku). Dla porównania w przypadku „Gazety Wyborczej” przychody ze sprzedaży wyniosły 22,8 mln zł, a z reklam - 12,8 mln zł.

mod/wirtualnemedia.pl