Kluczowym słowem reformy watykańskich mediów będzie kryterium apostolskie. Chodzi o to, by za ich pośrednictwem Ewangelia i nauczanie Papieża docierało do serca człowieka, do serca wszystkich – oświadczył prał. Dario Viganò, prezentując nową wizję mediów Stolicy Apostolskiej. Przedstawił ją na seminarium kościelnych dziennikarzy, które odbywa się na Papieskim Uniwersytecie Santa Croce w Rzymie. Bierze w nim udział 400 osób z 40 krajów świata.

Prefekt Sekretariatu ds. Komunikacji zaznaczył, że reforma podlegających mu mediów będzie wieloaspektowa. Obejmie nie tylko scalanie i reorganizację struktur, ale też zmianę samego procesu komunikacji. Będzie ona uwzględniać różne potrzeby odbiorców. Chodzi o to, by nie dublować pracy innych kościelnych mediów, a zarazem, by wspierać te Kościoły lokalne, które potrzebują pomocy.

Ks. Viganò przewiduje też zmiany czysto techniczne wynikające z rozwoju nowoczesnych mediów, ale podkreśla, że najważniejsza w reformie musi być motywacja apostolska.

bjad/Radio Watykańskie