– Telewizja Polska zarobiła dotąd 60 mln zł na mundialu w Rosji – poinformował w czwartek prezes TVP Jacek Kurski. Jak dodał, sam mecz Polska-Senegal obejrzało w TVP1 i TVP Sport 16,5 mln widzów, a w internecie odtworzono go 1,8 mln razy.

 


To pierwszy taki przypadek w historii, by Telewizja Polska zarobiła na takiej wielkiej imprezie sportowej. Dochodzą do tego jeszcze tak zwane dochody nadzwyczajne TVP; to łącznie 10 mln zł, z czego aż 6,5 mln to dochody ze stref kibica. Według Jacka Kurskiego można mówić więc o ,,sporym i wyjątkowym sukcesie''. ,,Stało się tak dlatego, że po raz pierwszy postawiliśmy na swoim, tzn. nie uwierzyliśmy Nielsenowi, uwierzyliśmy rynkowi, uwierzyliśmy własnej intuicji i podyktowaliśmy ceny spotów cennikowe'' - powiedział Kurski. ,,Powiedzieliśmy: wiemy, że nas widzowie oglądają, wiemy, ile te spoty są warte, takie są ceny przez nas zaproponowane – one sięgały prawie 400 tys. zł przed rabatem za 30-sekundowy spot w najlepszych meczach Polaków i rynek te reklamy kupił'' - powiedział Kurski. Jak dodał prezes TVP, monopolista telemetryczny ,,nie może dłużej zagrażać naszym interesom ekonomicznym''.

Kurski dodał, że jego zdaniem sukces TVP wynika też z umieszczenia TVP Sport w ramach telewizji naziemnej. ,,Jestem przekonany, że mundial to jest ten czas „wygrzewania się” tego kanału w telewizji otwartej i budzenia przyzwyczajenia naszych telewidzów do tego, że mają za darmo dostępną 24 godziny na dobę poważną i atrakcyjną ofertę w zakresie tematyki sportowej. Wielka to moja osobista radość'' - powiedział. Kurski pochwalił też wyniki TVP w internecie, wskazując, że strona związana z Mundialem była odwiedzana przez 7,7 mln osób.

mod/tvp info, pap, fronda.pl