Według wirtualnemedia.pl liderem wśród tygodników opiniotwóczym kolejny raz został "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). Sprzedaż "Gościa Niedzielnego" we wrześniu 2014 roku wyniosła 140 391 egz. Było to o 4,13 proc. więcej niż rok wcześniej.

Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), ale jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 5,82 proc. do 117 211 egz.

Na trzecim miejscu uplasował się antyklerykalny "Newsweek", którego sprzedaż spadła o 13,31 proc. i wyniosła 110 015 egz.

Na czwartym miejscu uplasował się tygodnik "wSieci" (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 628 egz., po spadku o 10,56 proc.

Najwięcej, bo 28,28 proc. stracił plasujący się na piątej pozycji „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). We wrześniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 56 856 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.

Tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) znalazł się na szóstej lokacie ze średnim wynikiem na poziomie 50 367 egz. Zanotował on spadek o 18,19 proc. We wrześniu br. jak i we wrześniu ub.r. „Wprost” kosztował 5,90 zł.

Natomiast "Gazeta Polska" we wrześniu sprzedała jedynie 38 925 egz. 

Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł lewicowy „Przegląd” (Fundacja „Oratio Recta”), który zajął miejsce ósme - przedostatnie. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 4,76 proc. do 18 056 egz.

mark/wirtualnemedia.pl